tag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post705778229895195696..comments2023-11-11T22:11:30.602+02:00Comments on Left G700 : Και πάλι: Για την απλή αναλογική και το χρώμα τής γάτας που πιάνει ποντίκια (Α´ μέρος)LeftG700http://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comBlogger27125tag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-45107518659870901412012-11-21T08:59:31.204+02:002012-11-21T08:59:31.204+02:00Ο ΕΟΣ,το 'κίνημα της 25ης Μάη', και ο προφ...Ο ΕΟΣ,το 'κίνημα της 25ης Μάη', και ο προφήτης αυτού, Γιανναράς:<br /><br />"Οσοι αντιλαμβάνονται το τρομακτικό αδιέξοδο στο οποίο έχουν οδηγήσει τη χώρα τα δύο κόμματα «εξουσίας», δεν μοιάζει να γεμίζουν μια πλατεία Συντάγματος. Αν τη γέμιζαν, τότε η ειρηνική εκεί εγκατάστασή τους, μέρες και νύχτες, αδιάλειπτα, με αίτημα τη ριζική επαναδιαπραγμάτευση του «Μνημονίου» από εξωκομματική υπηρεσιακή κυβέρνηση, θα ήταν φως στην άκρη του τούνελ."<br />Δημοσιεύθηκε το Νοέμβριο του 2010 :)<br /><br />http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_14/11/2010_422447Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-54916576268590298132012-11-19T16:04:53.548+02:002012-11-19T16:04:53.548+02:00Φίλοι του left δεν σκοπεύω να αξιοποιήσω την δυνατ...Φίλοι του left δεν σκοπεύω να αξιοποιήσω την δυνατότητα που μου παραχωρείτε όχι για λόγους ευγένειας, κόπωσης, χρόνου κ.λ.π. αλλά επειδή νομίζω πως η συζήτηση βάθυνε ουσιαστικά, πολλές παραξηγήσεις αποκαταστήθηκαν και απο εδώ και πέρα ελλοχεύει ο κίνδυνος των πληκτικών επεναλήψεων.<br />Με τις αναγκαίες αποσαφηνίσεις που ανταλλάξαμε καταγράφηκε μια διαφορά στην οποία, ξεκινώντας απο απόλυτες τοποθετήσεις, διευκρινίστηκε πως οι μεν βλέπουμε το ποτήρι μισοάδειο, ενώ οι δε το βλέπετε μισογεμάτο.<br />Επίσης αναδείχτηκαν διαφορές ορολογίας που οφείλονται στη διαδρορές γενιάς, βιωμάτων και διαδρομών, και συγκεκριμένης ιδεολογικής απόχρωσης. Αν και, ειρήσθω εν παρόδω, γνώμη μου είναι πως οι παραδοσιακές διαφοροποιήσεις που χωρίζουν τις φυλές της Αριστεράς μικρή σημασία έχουν στη σημερινή πραγματικότητα που απαιτεί από όλους να αλλάξουμε ριζικά μια και όλα γύρω μας αλλάζουν δραματικά απότομα. Στη σημερινή φάση , η ταπεινή μου γνώμη είναι πως η πιο βαθειά διαφορά μέσα στην Αριστερά είναι ανάμεσα στο κομμάτι που αφήνει την πραγματικότητα να το επηρεάσει (για να μπορέσει μετά να αλλάξει την πραγματικότητα)και στο τμήμα που παραμένει ανεπηρέαστο από εξωτερικά ερεθίσματα. <br />Συμφωνώ πως θα έχουμε τη δυνατότητα στο προσεχές μέλλον να συζητήσουμε και πάλι για παρόμοια και άλλα ζητήματα, μια και σκοπεύω να ανταποκριθώ στην πρόσκληση που μου απευθύνετε.<br /><br />Τα λέμε, λοιπόν.<br /><br />Μ.Κ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-75975675879428912312012-11-19T01:01:29.267+02:002012-11-19T01:01:29.267+02:00ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Έχει γίνει φανερό πως εμείς, αντίθετα α...ΣΥΝΕΧΕΙΑ<br /><br /><br />Έχει γίνει φανερό πως εμείς, αντίθετα από εσένα, θεωρούμε ότι η ισχύουσα ενισχυμένη αναλογική είναι όρος απαραίτητος για να συνεχίσουμε να ελπίζουμε σε κυβέρνηση της Αριστεράς. Ας μείνουμε εκεί. Σε τελική ανάλυση, κι εσύ κι εμείς εκτιμήσεις κάνουμε, μια και κανείς μας δεν είναι …Πυθία! :-)<br /><br />Νομίζω ότι η ιστορική πραγματικότητα, σχετικά με τις αποτυχίες των αριστερών κινημάτων, είναι πολυσύνθετη και δεν επιτρέπει εύκολα και γενικευμένα συμπεράσματα. Μη ξεχνάς ότι η μεγαλύτερη πόρνη είναι η Ιστορία. Νομίζω ότι πρέπει κάπου να το σεβόμαστε αυτό αν δεν θέλουμε να μας βγάζει κάθε τόσο τη γλώσσα και να μας κοροϊδεύει… Ένα μόνο παράδειγμα: Όλοι ξέρουμε ότι η βίαιη κολεκτιβοποίηση συνοδεύτηκε από άγρια καταστολή. Πόσοι συνειδητοποιούν όμως ότι η βίαιη κολεκτιβοποίηση ήταν σε μεγάλο βαθμό απότοκη της μετατροπής των αγροτών σε μικροϊδιοκτήτες (Το σύνθημα <i>Ψωμί <b>Γη</b> Ειρήνη</i> δεν ήταν καίριας σημασίας στο να πάρουν με το μέρος τους τις μάζες οι μπολσεβίκοι;) Άρα, μήπως πρέπει να καθίσουμε στο σκαμνί τον Λένιν; Ναι, αλλά άμα καθίσουμε στο σκαμνί τον Λένιν, είναι σαν να λέμε: Καλύτερα η Οκτωβριανή Επανάσταση να μην μετέτρεπε σε μικροϊδιοκτήτες τους ακτήμονες Ρώσους αγρότες. Έτσι θα είχαμε αποφύγει τη βίαιη κολεκτιβοποίηση και τα όσα έγιναν τότε. Δηλαδή (λέμε εμείς) είναι σαν να λέμε: Καλύτερα να μην είχε επικρατήσει η Οκτωβριανή Επανάσταση!!! Ζόρικα πράγματα, δεν συμφωνείς;<br /><br />Βεβαίως και ο Μαρξ προσδιόρισε τον κομμουνισμό ως κίνηση. Μη ξεχνάς όμως, φίλε Μιχάλη, ότι εννοούσε κίνηση προς μία <b>συγκεκριμένη κατεύθυνση</b>. Δεν σου φαίνεται κι εσένα ότι το <b>συγκεκριμένη κατεύθυνση</b> είναι μία άλλη διατύπωση για τη λέξη <b>σκοπός</b>;<br /><br /><br />Τα λέμε<br /><br /><br />ΥΓ Καταλαβαίνω απόλυτα ότι δεν μπορείς να μιλάς τελείως ανοιχτά αφού σχολιάζεις επώνυμα. Μην έχεις κανένα πρόβλημα επ’ αυτού. Όμως, να σε προειδοποιήσω: Έχουμε κάτι μαγικά γυαλιά που μας επιτρέπουν να διαβάζουμε με κάποια άνεση μεταξύ τών αράδων… ;-)<br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-74951328711884899922012-11-19T01:00:19.389+02:002012-11-19T01:00:19.389+02:00Φίλε Μιχάλη,
Κλείνω από τη μεριά μας αυτό το γύρ...Φίλε Μιχάλη,<br /><br /><br />Κλείνω από τη μεριά μας αυτό το γύρο συζήτησης, μένοντας σε όσα έχουν άμεση σχέση με το κυρίως ζήτημα και αποφεύγοντας όσο μπορώ τις επαναλήψεις από τα προηγούμενα σχόλιά μου. Είναι αλήθεια, φυσιολογική αλήθεια θα έλεγα, ότι η συζήτηση επεκτάθηκε και σε πολλά ‘‘περιφερειακά’’, αν και καθόλου ασήμαντα, θέματα πέρα απ’ το κύριο. Το ότι κλείνω δεν σημαίνει πως δεν θέλω άλλο να συζητήσω μαζί σου βέβαια. Απλώς, νομίζω ότι και τα δύο μέρη έκαναν σαφείς τις θέσεις τους ως προς το κυρίως θέμα. Μακάρι να περνάς από εδώ να τα λέμε. Προς το παρόν, σου παραχωρούμε πρόθυμα τον τελευταίο λόγο αυτής τής συζήτησης.<br /><br />Σχετικά με τα περί μεταλενινιστικού χαρακτήρα: οk, σαφή. Δεν έχουμε ουδεμία ένσταση (μεταξύ μας, πώς να έχουμε; οι διευκρινίσεις σου είναι άκρως κολακευτικές —τις δεχόμαστε μόνο όσο αφορά τις προθέσεις μας, για τα αποτελέσματα αρμόδιοι να μιλήσουν είναι όσοι μάς διαβάζουν).<br /><br />Έφερα ακραία παραδείγματα μόνο και μόνο για ένα λόγο. Επειδή ακριβώς μόνο σε τέτοιες ακραίες καταστάσεις αποκαλύπτεται η αδήριτη ανάγκη, η οποία μπορεί να υποχρεώσει τους ανθρώπους σε ανήκουστα πράγματα. Έτσι ώστε να σε ‘‘υποχρεώσω’’ να αντικρίσεις κατάματα το ‘‘τέρας’’ τής αναγκαιότητας. (Αυτοκτονία; Χμ… Στην περίπτωση της Σόφι, λόγου χάρη, θα σήμαινε μία νεκρή μητέρα μαζί με τα δύο νεκρά παιδιά της. Σου φαίνεται καλή ιδέα;)<br /><br />Έτσι όπως απεικονίζεις τη διάσταση απόψεων (προτεραιότητα στη δημοκρατία έναντι τής αποτελεσματικότητας) διευκολύνομαι να σου πω ότι, κατά την άποψή μας (αλλά και σύμφωνα με την πραγματικότητα, εδώ και κάτι χιλιετίες!), κάτι τέτοιο ακυρώνει την πολιτική, σε τελική ανάλυση. Γιατί το ζουμί της πολιτικής δεν είναι οι διαδικασίες. Το ζουμί τής πολιτικής είναι η διεκδίκηση της εξουσίας για να τροποποιήσεις την πραγματικότητα. Οι διαδικασίες δεν είναι βέβαια κάτι για το οποίο πρέπει να αδιαφορούμε, κάθε άλλο. Όμως, τη στιγμή τής κρίσης πρέπει να διαλέξεις αυτό που θα σου επιτρέψει να συνεχίσεις τον αγώνα για την αλλαγή (αν μιλάμε για την Αριστερά, για την αλλαγή τής κοινωνίας). Και βέβαια, μη σου διαφεύγει: δεν ξέρω αν το συνειδητοποιείς, αλλά μία τέτοια απολυτότητα ως προς τις δημοκρατικές διαδικασίες θανατώνει την ιδέα τής επανάστασης (κάθε επανάστασης, όχι μόνο τής προλεταριακής). Όπως ξέρεις, καμία επανάσταση δεν ξέσπασε κατόπιν δημοψηφίσματος και ποτέ οι επαναστατημένοι άνθρωποι δεν ήταν η πλειοψηφία τής κοινωνίας στην οποία ανήκαν.<br /><br />Για τους αγανακτισμένους: Είτε επειδή δεν εκφράστηκα καλά, είτε επειδή παρανάγνωσες, είτε και για τους δύο παραπάνω λόγους συνδυαστικά, κατέληξες σε λάθος συμπέρασμα. Πιστεύω η ανάρτηση για τον Κοροβέση και το τραγούδι που ποστάραμε εκεί να ξεκαθαρίζει σε τι έχουμε καταλήξει: στη σύνθεση. Η συγκεκριμένη σύνθεση βέβαια συνοδεύεται αναπόφευκτα από αντιφάσεις, εσύ το λες και πολύ σωστά. Επειδή δεν υπάρχει κίνημα ανατροπής χωρίς στρατιώτες ή χωρίς αξιωματικούς, είναι κάπου μοιραίο αυτοί συχνά-πυκνά να ‘‘τρώγονται’’ μεταξύ τους. Καταλαβαίνω την αντιπάθειά σου με τους δεύτερους, αλλά αυτή είναι μία από τις πολλές αντιφάσεις που δεν επιλύονται. Μάλλον πρέπει να ζήσουμε μαζί της. Στο κάτω-κάτω υπάρχουν και χειρότερα: Π.χ., όλοι θα πεθάνουμε μια μέρα κι αυτό είναι απαραίτητο για να ζήσουν όσοι θα γεννηθούν στο μέλλον —δηλαδή, για να συνεχιστεί να υπάρχει ζωή! ;-)<br /><br /><br />ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ <br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-80901839268816600202012-11-18T17:54:57.997+02:002012-11-18T17:54:57.997+02:00Ok! (Έτσι κι αλλιώς, πλάκα έκανα!) :-)Ok! (Έτσι κι αλλιώς, πλάκα έκανα!) :-)LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-91599391196866352292012-11-18T17:47:08.426+02:002012-11-18T17:47:08.426+02:00Ορέ Λέφτηδες
την έχετε χάσει εντελώς λέμε τη μπάλ...Ορέ Λέφτηδες<br /><br />την έχετε χάσει εντελώς λέμε τη μπάλλλα !<br /><br />Στον ακίνδυνο που δεν μαδάει λίγο πιό πάνω απευθύνομαι ;)<br /><br />Γιάκοβ Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-28014128324138320062012-11-18T12:40:50.917+02:002012-11-18T12:40:50.917+02:00Μη μαδάτε τις κοτσίδες σας , μη σκίζετε τις δαντέλ...<b><i>Μη μαδάτε τις κοτσίδες σας , μη σκίζετε τις δαντέλλες σας</i></b><br /><br />Товариш Яков Федотович,<br /><br /><br />Πολλά ονόματα μας έχουν βγει. Το πας φιρί φιρί να μας βγει κι <b>αυτό</b>;;; ;-)<br /><br /><br />Увидимся LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-14675411918097162792012-11-18T11:44:47.544+02:002012-11-18T11:44:47.544+02:00Μη μαδάτε τις κοτσίδες σας , μη σκίζετε τις δαντέλ...Μη μαδάτε τις κοτσίδες σας , μη σκίζετε τις δαντέλλες σας<br /><br />όποιος σιτίστικε στο πρυτανείο του Πανταγιά δεν μπορεί να έχει θέση στα εγχειρήματα ( αποτυχημένα ή μη ) του μέλλοντος , πόσω μάλλον να ασκεί κριτική για τις κοινωνικές μετατοπίσεις του σήμερα . <br /> Γιατί αν δεν το έχετε καταλάβει , ο περί ου ( ουουουουου ,,, ! ) ο λόγος μαζί με τους συν αυτώ δεν υπήρξε ποτέ αφελής . Στην υπηρεσία του λαμπρακιστάν και του Σάλλα εντάχθηκαν πλεισίστιοι τότε και πλειοδοτούν υπευθυνότητα και εθνικοφροσύνη σήμερα.<br /><br />ΓιάκοβAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-81472690278768933172012-11-17T16:29:45.717+02:002012-11-17T16:29:45.717+02:00Και κάτι τελευταίο.
Κάποιος θεωρητικός της κινηματ...Και κάτι τελευταίο.<br />Κάποιος θεωρητικός της κινηματικής Αριστεράς της δεκαετίας του 80 (ο οποίος αργότερα αδίκησε την μέχρι τότε συνεισφορά του μετατοπιζόμενος στον υπερπατριωτικό χώρο) μας θύμισε πως σε μια ρήση του ο Μαρξ προσδιόρισε τον κομμουνισμό όχι ως όραμα ή κατάσταση, αλλά ως το κίνημα που καταργεί την υπάρχουσα τάξη πραγμάτων. Υπο το πρίσμα αυτής της οπτικής γωνίας η αναφορά στον σκοπό χρειάζεται μόνο για την θεμελίωση της διάστασης της λαικής θρησκείας που αναπόφευκτα εμπεριέχει η αριστερή ιδεολογία. Αυτό όμως που αλλάζει την υπαρκτή πραγματικότητα είναι οι μετασχηματισμοί και οι ανατροπές που τα κινηματα επιβάλλουν. Με αυτή την έννοια υποστηρίζω πως έχει βάση η θέση που ισχυρίζεται πως το κινημα είναι σχεδόν τα πάντα, ενώ ο σκοπός συνεισφέρει λίγα. <br /><br />M.K.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-21579786368878565682012-11-17T16:03:39.373+02:002012-11-17T16:03:39.373+02:00Aυτό αποτελεί μεγάλο μειονέκτημα για την, ενδεχομέ...Aυτό αποτελεί μεγάλο μειονέκτημα για την, ενδεχομένως, επερχόμενη κυβέρνηση της Αριστεράς. Σήμερα βρισκόμαστε στην παράδοξη θέση η κοινωνία να προσδοκά και να απαιτεί την σωτηρία της απο έναν χώρο βασική παραδοχή του οποίου αποτελεί η πεποίθηση πως μόνο η ενεργοποίηση της ίδιας της κοινωνίας μπορεί να την σώσει. Πρόκειτα για υπαρκτή αντίφαση. Θα μου πείτε πως όλες οι μεγάλες ανατροπές κάπως έτσι συνέβησαν, όταν μια ακραία διατάραξη της συνήθους κατάστασης επέτρεψε την συνάντηση του σχέδιου των λίγων με την οργή των πολλών. <br />Αυτή η ιστορική γνώση όμως προσφέρει μια δόση αισιοδοξίας, αλλά δεν μπορεί προφανώς να επιλύσει τα προβλήματα που πηγάζουν απο την ύπαρξη αυτής της αντίφασης.<br />Η απάντηση δεν μπορεί να είναι η αδιαφορία για την σωτηρία της κοινωνίας, τα ξεκάθαρα ή εμμέσως διατυπωμένα σχέδια για την τίμια πλην πτωχή Αριστερά και η καταφυγή στον συνήθη αντιπολιτευτικό ρόλο. Πρέπει να επιδιώκουμε την ανάληψη της κυβερνητικής εξουσίας.<br />Αυστηρά προσωπική γνώμη μου είναι πως στην παρούσα φάση είμαστε εξαναγκασμένοι να συμμαχήσουμε με κάποιον διάβολο. Αλλά ποιόν διάβολο ? Τον διάβολο των συμμαχιών (που υπο κ.σ. είναι παρά φύσει) και των αναπόφευκτων υποχωρήσεων σε ζητήματα που είναι θεμελιακά για την ταυτότητα του χώρου (αλλά δευτερεύοντα για την συγκυρία).<br />Μεγάλη και δύσκολη συζήτηση για την οποία δεν σας κρύβω πως δεν κρίνω σκόπιμο να εκθέσω δημόσια το σύνολο της άποψης μου. Επειδή εκτιμώ πως αυτή η συζήτηση θα γίνει στα σοβαρά όταν η πραγματικότητα επιβάλλει την διεξαγωγή της.<br />Προς το παρόν αρκούμαι στην επισήμανση πως η παραβίαση των αρχών μας σχετικά με την απλή αναλογική δεν συμπεριλαμβάνεται στους ελιγμούς που πιθανόν θα αποδειχτούν αναγκαίοι. Δηλαδή, εκτός απο ηθικά προβληματική είναι και πολιτικά αχρείαστη.<br />Επανερχόμενος σε γενικότερους προβληματισμούς η αρχή στην οποία αναφέρθηκα (τα μέσα καθορίζουν τον σκοπό) δικαιώνεται απο την ιστορική γνώση των αποτελεσμάτων της παραβίασης της. Τα σχετικά παραδείγματα απο την ιστορία της Αριστεράς και των απελευθερωτικών κινημάτων είναι αμέτρητα.<br />Τέλος, απαντώ στο ερώτημα περί του τι πρόκειται να κάνω αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν καταθέσει σύντομα νομοσχέδιο για την απλή αναλ.<br />Θα προσπαθήσω, στο ελάχιστο που μου αντιστοιχεί, να συμβάλλω στην αλλαγή αυτής της απόφασης χρησιμοποιώντας τα μέσα που προσφέρουν οι εσωτερικές διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ και της συνιστώσας στην οποία είμαι μέλος.<br /><br />Μ.Κ. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-59475470070912481822012-11-17T15:21:56.034+02:002012-11-17T15:21:56.034+02:00Φίλε (οι) του left g 700,
ευχαριστώ και πάλι για τ...Φίλε (οι) του left g 700,<br />ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο και τον κόπο που ξοδεύετε σε ένα διάλογο μαζί μου. Αισθάνομαι κάπως αμήχανα επειδή από όσα γράφετε καταλαβαίνω ότι γνωριζόμαστε και μάλλον συνδεόμαστε και με μια σχέση εκτίμησης. Θα χαιρόμουν ιδιαίτερα αν επιβεβαιώνατε ή διαψεύδατε αυτή την υποψία μου στέλνοντας στο προσωπικό μου mail ( kermih@gmail.com ) τις σχετικές πληροφορίες <br />Ο όρος μεταλενινιστική δεν παραπέμπει σε κάποια βαρύγδουπη θεωρητική ταξινόμηση. Προσπάθησα απλώς,παίζοντας λίγο με τις λέξεις,να μεταφέρω την άποψη μου για την ιδεολογική αποχρωση εντός της οποίας νομίζω ότι κινείστε. Η προσθήκη μετά υπαινίσσεται πως τοποθετείστε όχι μετά τον Λένιν, αλλά μετά τους εν Ελλάδι συνήθεις οπαδούς του. Οι οποιοι,σε αντίθεση με εσάς, εκπέμπουν ένα άρωμα αρχαίας σκουριάς. Εσεις (εσύ ?) καταφέρνετε σε επίπεδο ύφους,στυλ και συχνά περιεχόμενου, να διαφοροποιείστε εντυπωσιακά απο αυτήν την παράδοση, με απτέλεσμα να καταθέτετε συμβολές που συχνά είναι αξιοπρόσεκτες ακόμα και για αυτούς (όπως εγώ) που κάποτε τοποθετηθήκαμε εκτός λενινιστικού σύμπαντος και τώρα είναι αδύνατον να αναθεωρήσουμςε μια τόσο θεμελιακή για την ταυτότητα μας απόρριψη. Συμφωνώ λοιπόν πως ανανεώνετε (επικαιροποιείτε, αν προτιμάτε) και υποστηρίζετε την λενινιστική οπτική με πολύ εκκυστικότερο τρόπο από όσο κάνουν<br />οι παραδοσιακότεροι σύντροφοι που συμμερίζονται αυτήν την ιδεολογική αναφορά.<br />Επι της ουσίας τώρα.<br />Ελπίζω φυσικά πως δεν θα βρεθώ αντιμέτωπος ποτέ με τόσο splater ηθικά διλήμματα, όπως αυτά που είχατε την υπομονή να καταγράψετε.<br />Προφανώς, το πιθανότερο είναι να συμμεριζόμουν τις επιλογές που προτείνετε, αν και νομίζω πως είναι αδύνατον να μιλήσεις απο πριν για τις αντιδράσεις σου σε τόσο οριακές συνθήκες. Υπάρχει π.χ. και η εκδοχή της αυτοκτονίας.<br />Συνομιλείτε με έναν άνθρωπο που ξεκινώντας απο τον αντιεξουσιαστικό χώρο είναι εδώ και πολλά χρόνια ενταγμένος στον Συνασπισμό. Καταλαβαίνετε πως θα ήταν αστείο να υποστηρίζω απόλυτες προσσεγγίσεις. Η σύνθεση,οι συμβιβασμοί,οι υποχωρήσεις,οι ελιγμοί,οι αναθεωρήσεις,είναι απαραίτητες, για την δική μου οπτική γωνία. Το ζήτημα κάθε φορά αντιμετωπίζεται συγκεκριμένα και δυστυχώς δεν υπάρχει τυφλοσούρτης καθολικής ισχύος που να προσδιορίζει τα όρια. Απο την άλλη πλευρά οι καταστατικές ταυτότητες επιβεβαιώνονται μέσα απο δύσκολες επιλογές, όταν προκύπτουν ερωτήματα διλημματικού χαρακτήρα. Για παράδειγμα, ελευθεριακή είναι η Αριστερά που όταν προκύπτει σύγκρουση μεταξύ δημοκρατίας και αποτελεσματικότητας προτιμά την δημοκρατία. Οικολογική είναι η Αριστερά που όταν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος επιλέγει το δεύτερο.<br />Στο συγκεκριμένο ζήτημα που συζητάμε καταλαβαίνω απόλυτα την αγωνία όλων μας για την επίτευξη του συγκλονιστικού στόχου της κυβέρνησης της Αριστεράς. Ακόμα πιο πολύ αισθάνομαι την αγωνία να αντιμετωπίσουμε την φρίκη που επβάλει στην κοινωνία η ταξική επέλαση του Κεφάλαιου.<br />Δεν συμμερίζομαι την άποψη σας για τους αγανακτισμένους. Νομίζω πως γύρω μας εξλίσσεται μια διαδικασία λαικής αφύπνισης που αμφισβητεί την καταθλιπτική ιδεολογική ηγεμονία του αντίπαλου που κυριαρχεί απο το μακρινό 1986. Αλλά δεν είναι δυνατόν να ανατραπούν μαγικά τα αποτελέσματα μιας τόσο απόλυτης και μακρόχρονης ηγεμονίας των αξιών των εχθρών μας. <br /><br /><br /><br /><br /> ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ<br /><br /><br /><br />Μιχάλης Καστρινάκης. <br /><br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-16828404021130879662012-11-17T12:31:51.018+02:002012-11-17T12:31:51.018+02:00Φίλε Μιχάλη,
Ας μη χάσουμε την ουσία τού θέματος...Φίλε Μιχάλη,<br /><br /><br />Ας μη χάσουμε την ουσία τού θέματος: Η άποψή μας ότι η καθιέρωση της απλής αναλογικής εδώ και τώρα θα εξαερώσει τις πιθανότητες σχηματισμού αριστερόστροφης κυβέρνησης δεν είναι παρά μία εκτίμηση, σε τελική ανάλυση. Δεν μπορούμε να προβλέπουμε το μέλλον. Υπάρχει όμως μία βεβαιότητα, παρ' όλα αυτά. Ακόμα κι αν δεν την εξαερώσει θα την φέρει σε κατάσταση κορώνα-γράμματα.<br /><br />Άκουγα νωρίτερα τον Μπαλάφα στον Κόκκινο 105,5 (τον Μπαλάφα, όχι τον Λαφαζάνη). Από τα συμφραζόμενα των λόγων του εξάγεται με βεβαιότητα 101% ότι σε καμία περίπτωση ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φλερτάρει με την ιδέα τής άμεσης καθιέρωσης της απλής αναλογικής. Όπως βλέπεις, ακόμα κι αν έχεις δίκιο κι αυτό είναι λάθος, δεν πρόκειται να διορθωθεί. Να περιμένουμε άρθρο σου στην Αυγή με κεραυνούς περί ανηθικότητας και πώλησης της ψυχής τού ΣΥΡΙΖΑ στον διάβολο; ;-)<br /><br />Φίλε Μιχάλη, μήπως πρέπει να αναθεωρήσεις <i>εκ νέου</i> κάποια πράγματα που έχεις αναθεωρήσει;<br /><br /><br />Τα λέμεLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-56611994361457896562012-11-17T11:29:35.707+02:002012-11-17T11:29:35.707+02:00Φίλε Βαγγέλη ζ,
Ευχαριστούμε για τα κοπλιμέντα! ...Φίλε Βαγγέλη ζ,<br /><br /><br />Ευχαριστούμε για τα κοπλιμέντα! :-)<br /><br />Από τα λόγια σου να υπογραμμίσω την αναφορά στην ταξική μονομέρεια (συνηθίζω μία άλλη παραπλήσια λέξη: μεροληψία) και το πρόβλημα που έχουν πολλοί από εμάς να τους πιάνει γλωσσοδέτης όταν πρέπει να την ξεστομίσουν. Επίσης, εκτός από τον μεγάλο Αntonio, μου θύμισες και τους βιασμούς που έχει υποστεί ο Πουλαντζάς (ποιος Πουλαντζάς; δεν έχεις προσέξει ότι έχει ψιλομπεί στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας;).<br /><br /><br />Τα λέμε<br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-25503082732970391502012-11-17T11:29:11.273+02:002012-11-17T11:29:11.273+02:00Φίλε Μάρκομ Ξ,
Όχι και να σε πνίξουμε! Καμία τέτ...Φίλε Μάρκομ Ξ,<br /><br /><br />Όχι και να σε πνίξουμε! Καμία τέτοια πρόθεση! :-) Όποτε βρεις χρόνο , γράψε δυο λόγια πώς το βλέπεις. Και μη φοβάσαι τις διαφωνίες. Εκτός τού ότι οι διαφωνίες εμπλουτίζουν και τον διάλογο και τη σκέψη, είναι και ένα πολύ καλό τεστ για να βλέπουμε αν ελέγχουμε τη μικροεξουσία που μας παρέχει η διαχείριση του μπλογκ ή, αντίθετα, μας έχει καβαλήσει και μας κάνει ό,τι θέλει! :-) <br /><br /><br />Τα λέμε<br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-73172833586782142082012-11-17T11:28:48.431+02:002012-11-17T11:28:48.431+02:00Φίλε mbiker,
Όσο κι αν λες ότι δεν έχεις καταστα...Φίλε mbiker,<br /><br /><br />Όσο κι αν λες ότι δεν έχεις κατασταλάξει ακόμα, δεν σε φοβάμαι! :-) Έχεις κάνει το ουσιαστικό βήμα: Αν και μηχανόβιος, έχεις κατανοήσει ότι η πολιτική δεν είναι περιηγητική εξόρμηση στη Β. Ελλάδα με διανυκτέρευση όπου νυχτώσει!<br /><br /><br />Τα λέμε<br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-60361834280771217602012-11-17T02:07:10.869+02:002012-11-17T02:07:10.869+02:00ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Μου γράφεις, βέβαιος μάλλον ότι έχεις ‘...ΣΥΝΕΧΕΙΑ<br /><br /><br />Μου γράφεις, βέβαιος μάλλον ότι έχεις ‘‘καθαρίσει’’ και τα χέρια σου είναι ‘‘καθαρά’’, ότι αυτό που συμβαίνει με την ποσόστωση των συνιστωσών είναι προσωρινό, μέχρι το Συνέδριο. Μου λες δηλαδή ότι έχουμε μια κατάσταση εξαίρεσης. Παραβλέποντας ότι αυτό τραβάει χρόνια, σου λέω: Στα παλαιότερα των υποδημάτων μου, φίλε Μιχάλη! Στις καταστάσεις εξαίρεσης δοκιμάζεται η συνέπεια, εκεί μπαίνει κανείς στον πειρασμό να πουλήσει την ψυχή του στο διάβολο, φίλε Μιχάλη, όχι στις καταστάσεις που σέρνουν τα σκυλιά με τα λουκάνικα! Και σ’ αυτή την περίπτωση της κατάστασης εξαίρεσης, όπως και στις προηγούμενες που έχω αναφέρει και σχολίασα παραπάνω, ενώ έχεις πουλήσει κι εσύ με συνοπτικές διαδικασίες την ψυχή σου στον διάβολο, σε βλέπω χαλαρό και ανυποψίαστο! Σύμφωνα με τα λεγόμενά σου, σύμφωνα με την <b>απαρέγκλιτη</b> τήρηση των αρχών στην οποία ορκίζεσαι, θα έπρεπε να έχεις ρίξει στα μαλλιά σου στάχτη και να χτυπάς το στήθος σου με μανία. Μη το κάνεις αυτό φυσικά, δεν χρειάζεται. Αλλά, για να τα λέμε όλα, φίλε Μιχάλη, νομίζω ότι το να ξανασκεφτείς ορισμένες αξιωματικές βεβαιότητές σου χρειάζεται και παραχρειάζεται…<br /><br /><br />ΤΕΛΟΣ: Υπονοείς ότι υπερβαίνουμε το μέτρο. Ναι, έχεις δίκιο, συμβαίνει αυτό κάμποσες φορές. Άκου όμως και την αιτιολογία. Θα στην πω με έναν παραλληλισμό. Στο θέατρο, οι ηθοποιοί είναι συχνά υποχρεωμένοι να υπερβάλλουν σε κάποιες κινήσεις τους, προκειμένου να ‘‘γράψουν’’ και να γίνουν αντιληπτές από το κοινό, ιδίως το κοινό που κάθεται στις πίσω σειρές. Ε, αυτό κάνουμε κι εμείς, όταν υπερβαίνουμε το μέτρο. Ο σκοπός μας είναι να ακουστούμε. Όχι να εισακουστούμε υποχρεωτικά. Να ακουστούμε, έτσι ώστε να προκαλέσουμε κάποιον προβληματισμό. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει, αν δεν ‘‘γράψουμε’’. Είναι μία παραβίαση της αρχής <i>παν μέτρον άριστον</i>; Είναι. Όπως όμως πιστεύω ότι καταδείξαμε πειστικά, καμία αρχή δεν είναι ασφαλής από μία κατάσταση εξαίρεσης! ;-)<br /><br />Δεν κατανοώ για τι μας χαρακτηρίζεις <i>μεταλενινιστές</i>. Υποπτεύομαι, χωρίς να είμαι καθόλου σίγουρος, ότι αυτό οφείλεται στις αναφορές τον Γκράμσι. Αν είναι αυτό, δεν με βρίσκει καθόλου σύμφωνο. Θα ήθελα να μου το διευκρίνιζες, μας ενδιαφέρει αυτό. Πάντως, γενικά μιλώντας, οι αντιλήψεις μας για το τι εμπίπτει σε αυτό που λέμε <i>λενινιστική σκέψη</i> είναι σε σημαντικό βαθμό ευρύτερες σε σύγκριση με τους ‘‘ορκισμένους’’ λενινιστές. Και, πιστεύουμε, πολύ πιο …λενινιστικές! ;-) <br /><br /><br />Τα λέμε<br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-57526597001274403602012-11-17T02:05:03.731+02:002012-11-17T02:05:03.731+02:00ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Αρκετά. Επιστρέφουμε εδώ. Μπροστά σε μί...ΣΥΝΕΧΕΙΑ<br /><br /><br />Αρκετά. Επιστρέφουμε εδώ. Μπροστά σε μία οθόνη. Και μου γράφεις: «Έλα ρε φίλε! Με δουλεύεις; Μα σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είναι προφανές τι έπρεπε να γίνει. Κι εγώ το ίδιο θα έκανα!».<br /><br />Τι είναι <b>προφανές</b>, φίλε Μιχάλη; Η <b>αναγκαιότητα είναι</b>. Αυτή η γαμημένη <b>αναγκαιότητα</b>! Που εδώ δεν σε ζορίζει και τη σέβεσαι. Ενώ εκεί που εκτιμάς ότι μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτήν, τής δίνεις μια και τη στέλνεις στον αγύριστο. Επικαλούμενος τις αρχές. Ποιες αρχές, φίλε Μιχάλη; Εσύ ο ίδιος δεν μου είπες πως στη θέση όλως αυτών που επισκεφτήκαμε στη βόλτα μας θα έκανες ό,τι έκαναν εκείνοι, στέκοντας προσοχή μπροστά στην αναγκαιότητα και στέλνοντας στον αγύριστο αντί γι’ αυτήν τις περίφημες αρχές σου;;;<br /><br />Ηθικόν(;) δίδαγμα: Η αναγκαιότητα υπάρχει παντού και πάντα. Άλλοτε είναι μικρή και μπορούμε να τη γράψουμε κανονικά, κι άλλοτε όχι. Άλλοτε απαιτεί μικρές θυσίες, κι άλλοτε μεγάλες. Άλλοτε είναι εύκολο να τη διακρίνεις και να κάνεις ό,τι επιβάλλει, κι άλλοτε τόσο δύσκολο που χάνεις το μπούσουλα. Το χειρότερο: Σπάνια η αναγκαιότητα είναι μόνο μία. Συνήθως υπάρχουν πολλές. Και τότε έχεις το σισύφειο έργο να τις βάλεις σε προτεραιότητα.<br /><br />Αν διαφωνούμε κάπου, στις προτεραιότητες των αναγκαιοτήτων και των αρχών είναι που διαφωνούμε. Και διαφωνούμε γιατί ξεκινάμε από διαφορετικές προκείμενες και ζητούμενα. Για σένα το κίνημα είναι το παν, όχι ο σκοπός (ξεχνάς βέβαια ότι η πολιτική δεν είναι τύπου <i>πάμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα</i> κι ότι κινούνται άσκοπα μόνο αυτοί που σκοτώνουν τον καιρό τους, οι τρελοί και τα πλοία χωρίς τιμόνι). Φυσικό κι επόμενο να αδιαφορείς για το αποτέλεσμα. Εμείς πάλι, το αντίθετο. Περί αυτού πρόκειται και μόνο περί αυτού. Ας μείνουμε λοιπόν στη συζήτηση ποια αρχή προηγείται, της συνέπειας ή της αποτελεσματικότητας, κι ας αφήσουμε στην πάντα το ποιος είναι πιο συνεπής σε αρχές και αξίες τής Αριστεράς και ποιος όχι, ποιος είναι ανήθικος και είναι πρόθυμος να πουλήσει την ψυχή του στο διάβολο και ποιος ενσαρκώνει τα ευγενή και αγγελικά ιδανικά τής Αριστεράς.<br /><br /><br />ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ, φίλε Μιχάλη, στο ότι οι αναφορές μου, όλες οι αναφορές μου, ήταν ατυχής. Και θα ισχυριστώ ότι όλα όσα γράφεις για να αιτιολογήσεις το τι συμβαίνει, επιβεβαιώνουν 100% τους δικού μου ισχυρισμούς. Πρόσεξε γιατί:<br /><br />Τι αιτιολογούν τα επιχειρήματά σου από γενική άποψη; Να σου πω; Αιτιολογούν την <b>εξαίρεση</b> από την πιστή, τυφλή και σαν σε αυτόματο πιλότο συμμόρφωση με την αρχή τής απλής αναλογικής. Και σε δύο από τις τρεις περιπτώσεις αποκαλύπτουν πανηγυρικά το προφανές για όσους ασπάζονται τη διαλεκτική σκέψη: για να είναι συνεπής, συχνά πρέπει να καταφεύγει στην ασυνέπεια!<br /><br />Όχι; Πώς όχι; Δεν είναι ασυνέπεια η ποσόστωση των γυναικών;;; Δεν είναι νοθεία καραμπινάτη;;; Και δεν καταφεύγουμε σε αυτήν για να προωθήσουμε τη μεγαλύτερη αναλογικότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών; Ναι. Άρα; Δεν έχουμε μεταβληθεί προσωρινά (αλλά για αόριστο χρόνο) σε βιαστές τής αγνής απλής αναλογικής, ακριβώς για να τη σώσουμε;;; <b>Ή μ’ άλλα λόγια (τα δικά σου λόγια, φίλε Μιχάλη!): δεν πουλάμε, φίλε Μιχάλη, την ψυχή μας στον διάβολο, ακριβώς για να τη σώσουμε;;;</b><br /><br />Και το ίδιο δεν συμβαίνει και στην περίπτωση της περιορισμένης σταυροδοσίας; Δεν <b>νοθεύουμε</b> τη θέληση της πλειοψηφίας για να <b>διευρύνουμε την αναλογικότητα</b>;<br /><br /><br />ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ<br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-39554825881757799712012-11-17T02:02:45.172+02:002012-11-17T02:02:45.172+02:00Φίλε Μιχάλη, καλώς επανήλθες εδώ!
ΠΟΥ ΝΑ ΤΟ ΦΑΝ...Φίλε Μιχάλη, καλώς επανήλθες εδώ! <br /><br /><br />ΠΟΥ ΝΑ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΩ ότι το ανώνυμο σχόλιο ήταν δικό σου; Δεν θα το γλύτωνες βέβαια και πάλι το πρωτοσέλιδο, ;-) αλλά θα φρόντιζα να βάλω έναν πιο πιασάρικο τίτλο για να τραβήξω στη συζήτησή μας περισσότερους αναγνώστες! ;-)<br /><br />Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια, αλλά δεν χρειάζεται να μας ευχαριστείς. Προσπαθούμε να είμαστε χρήσιμοι, όσο φάνουν τα κυβικά μας βέβαια.<br /><br />Μπαίνοντας στην ουσία, είναι μάλλον απαραίτητο να ξεκινήσω από εκεί που τελειώνει το δικό σου σχόλιο για να μη δημιουργούνται παρανοήσεις μεταξύ μας άδικα των αδίκων: Φοβάμαι ότι έχεις πέσει θύμα παρανάγνωσης. Δεν πάμε πίσω σε πίστη για τις αρετές τής απλής αναλογικής και για το ότι είναι απόλυτα συμβατή (φούστα-μπλούζα, που λέει κι η Αλέκα, μου αρέσει αυτό!) με την Αριστερά. Και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την πολιτική πίστη (ξέρεις, υπονοώ τις γνωστές αναλογικές παρομοιώσεις των αντιπάλων μας περί αριστερών/χριστιανών). Το ακριβώς αντίθετο. Αλλά, οφείλω να ομολογήσω ότι βγάζουμε σπυριά με την τυφλή πίστη. (Υποθέτω μετά βεβαιότητας ότι επί τής αρχής συμμερίζεσαι αυτή την άποψη —εξ άλλου το νέο ενυπόγραφο σχόλιό σου το επιβεβαιώνει αυτό, όπως θα εξηγήσω παρακάτω.) That’s all. <br /><br />Αφού, ελπίζω, ξεκαθαρίστηκε αυτό, προχωρώ.<br /><br /><br />ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΙ ΕΓΩ, με την ίδια ευθύτητα που εκφράζεσαι εσύ (εκτιμώ απεριόριστα την ευθύτητα), την άποψή μου για το πώς βλέπεις το ζήτημα σκοπός/μέσα. Φοβάμαι ότι υιοθετείς μία από τις πιο παράλογες θέσεις τών ελευθεριακών (<i>«τα μέσα καθορίζουν το σκοπό»</i>). Και δυστυχώς για σένα, δεν έχεις πια και το ελαφρυντικό τής ηλικίας! ;-)<br /><br />Τι θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς σε μία τόσο εξόφθαλμα ιδεοληπτική αντίληψη; Νομίζω ότι το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να αφήσει κατά μέρος θεωρίες, ιστορικά παραδείγματα από το εργατικό κίνημα, τσιτάτα και αφορισμούς, και να πάρει από το χέρι τον ‘‘ασθενή’’ και να τον οδηγήσει στον πραγματικό κόσμο. Αυτό θα κάνω.<br /><br />Σε παίρνω λοιπόν από το χέρι και σε πηγαίνω σε ένα υποβρύχιο εν καταδύσει, που έχει ‘‘βρει’’ κάπου και μπάζει νερά στο διαμέρισμα Νο 3. Και σε πηγαίνω μπροστά στον chief, που έχει δώσει μόλις διαταγή να σφραγιστεί το διαμέρισμα Νο 3, πνίγοντας σαν τα ποντίκια 8 ναύτες, για να σώσει όλους τους υπόλοιπους. Έτσι όπως είσαι μπροστά του, φίλε Μιχάλη, έχεις κάθε ευκαιρία να του πεις κατάμουτρα: «Είσαι φονιάς! Το αποδεικνύει το μέσο που μόλις χρησιμοποίησες!». <br /><br />Και μετά, σε ξαναπαίρνω από το χέρι και σε πηγαίνω μπροστά σε ένα χειρουργικό τραπέζι, όπου ένας χειρουργός κόβει το γαγγραινιασμένο πόδι ενός ανθρώπου. Κι εδώ έχεις κάθε ευκαιρία να πεις στο γιατρό με όλη την περιφρόνηση που του αξίζει: «Μου θυμίζεις τον Μένγκελε!».<br /><br />Κι αφού τελειώσουμε κι από ’κει, σε παίρνω πάλι από το χέρι και με τις μαγικές μου ιδιότητες σε γυρίζω πίσω στο χρόνο, σε κάποιο βουνό, όπου οι επιζώντες από ένα αεροπορικό ατύχημα τρώνε το κρέας τών νεκρών συνταξιδιωτών τους. Και σ’ αυτούς έχεις όλο το ελεύθερο να πεις: «Είστε ιερόσυλοι και ανθρωποφάγοι!». <br /><br />Τέλος, αφού πήραμε φόρα και κάνουμε βόλτες στο χρόνο, ας κάνουμε μία τελευταία επίσκεψη. Για να πάμε σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, τη στιγμή που ένας Γερμανός αξιωματικό τών Ες Ες λέει σε κάποια Εβραία (Σόφι την έλεγαν;) «πες μου ποιο από τα δύο παιδιά σου προτιμάς να ζήσει, διαφορετικά θα πεθάνουν και τα δύο» κι εκείνη μετά από λίγο τού δηλώνει την ‘‘προτίμησή’’ της. Αυτήν μπορείς και να τη φτύσεις κατάμουτρα, αν θέλεις. Τι χειρότερο από μια μητέρα που σκοτώνει το ίδιο της το παιδί κατόπιν επιλογής;<br /><br /><br />ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ <br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-31331870470813237042012-11-16T18:42:46.886+02:002012-11-16T18:42:46.886+02:00ΕπικίνδυνεΑλλαξοΜπίστη,
Τα λέει τόσο χοντρά που ...ΕπικίνδυνεΑλλαξοΜπίστη,<br /><br /><br />Τα λέει τόσο χοντρά που δεν νομίζω ότι είναι επικίνδυνος. Πιο πολύ φοβάμαι τα σιγανά ποτάμια που έχουν την ικανότητα[***] να υπονομεύουν εκ τών έσω... <br /><br /><br />Τα λέμε<br /><br /><br />[***] Διαλεκτικά ενισχυόμενη από την ανικανότητα ή την απροθυμία κάποιων δικών μας να ορίσουν ποιοι είναι οι εχθροί και ποιοι οι φίλοι, χωρίς τη στενότητα του ΚΚΕ, αλλά και χωρίς την ευρύτητα που χαρακτηρίζει ένα σουρωτήρι (και μάλιστα με μεγάλες τρύπες!...). <br /><br /><br /><br /><br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-55130100534497352952012-11-16T18:18:33.967+02:002012-11-16T18:18:33.967+02:00Μεγάλη τιμή στη μυθολογία της Ελληνικής Αριστεράς ...<a href="http://mhmadas.blogspot.gr/2012/11/blog-post_8209.html#comment-form" rel="nofollow">Μεγάλη τιμή στη μυθολογία της Ελληνικής Αριστεράς θεωρείται το να γεννιέσαι και να πεθαίνεις στο ίδιο κόμμα. Ακόμα μεγαλύτερη θεωρείται το να γεννιέσαι και να πεθαίνεις με την ίδιες πολιτικές θέσεις. Όταν δεν έχεις να επιδείξεις αυτές τις τιμές είσαι απλά ένας κατάπτυστος γυρολόγος. Ευτυχώς που τελειώνει αυτή η Αριστερά των μύθων, μαζί με τη μυθολογία της. Για να γεμίσουμε χιλιάδες υπέροχους γυρολόγους που θα γυρνάνε παντού και θα διαλαλούν την ιδεολογική πραμάτεια τους. Αν οι ιδέες δεν αλλάζουν χέρια και μυαλά, τότε δεν περπατάει και η οικονομία τους. Πεθαίνουν. (Leo) </a>Επικίνδυνος ΑλλαξοΜπίστης (για την αντιγραφή)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-26949904216279260472012-11-16T17:31:39.699+02:002012-11-16T17:31:39.699+02:00ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Κοπανάτε και κοπανάτε (δεν είστε οι μόν...ΣΥΝΕΧΕΙΑ<br /><br /><br />Κοπανάτε και κοπανάτε (δεν είστε οι μόνοι βέβαια) το μαζικό κίνημα. Γιατί το κοπανάτε; Σας είπε κανείς ότι εμείς είμαστε …εναντίον τής ανάπτυξής του;;; Σας έχουμε δώσει την εντύπωση ότι ξεσκονίζουμε τα επιτελεία ή ότι είμαστε της γνώμης ότι αυτά αρκούν;;; Δεν το καταλαβαίνω αυτό! Η διαφορά μας είναι στο πώς εννοούμε εμείς αυτό το μαζικό κίνημα και πώς το εννοείτε εσείς. Για εσάς, οποιοδήποτε συναθροισμένο πλήθος είναι μαζικό κίνημα. Για εμάς όχι. Είναι ο πρώτος αναγκαίος, αλλά σε καμία περίπτωση ικανός όρος. Η πολιτική συνειδητοποίηση αυτού τού πλήθους απαιτεί πολύ περισσότερα πράγματα από τη διαμαρτυρία, την αγανάκτηση, ακόμα και την εξέγερση. Και ένα από τα βασικά που απαιτεί μια τέτοια συνειδητοποίηση είναι αυτό που απεχθάνεστε όπως ο διάβολος το λιβάνι: τη διαμεσολάβηση της ιστορικής εμπειρίας, της πολιτικής επιμόρφωσης και, σε τελική ανάλυση, της ιδεολογίας. Ακριβώς όπως η μετατροπή του κόσμου σε μάζα εξατομικευμένων καταναλωτών έγινε με τη μεσολάβηση της ιδεολογίας του σύγχρονου παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού, ακριβώς έτσι αλλά αντίστροφα, με τη μεσολάβηση της δικής μας ιδεολογίας δηλαδή, πρέπει να γυρίσουμε το κάρο τής Ιστορίας 180 μοίρες. Τόσο απλά! Τέλος:<br /><br /><b>Αναρωτηθήκατε ποτέ αν υπάρχει χαρακτηριστικότερο παράδειγμα από εσάς, όσο αφορά στην απώλεια κάθε πολιτικού προσανατολισμού; Μια ματιά για το θέμα εδώ (παρακάτω):</b><br /><br />Αυτά που βάζετε στο τραπέζι προς συζήτηση με το λινκ που δίνετε στο σχόλιό σας δεν είναι τίποτε άλλο από την ασυνείδητη προσχώρησή σας στην ιδεολογία τού σημερινού καπιταλισμού, τον μεταμοντερνισμό, κατά τις στιβαρές αναλύσεις τού Τζέιμσον. Σύμφωνα με την οποία ιδεολογία, χοντρικά και στο σημείο που μας ενδιαφέρει, το <i>καθολικό</i> πρέπει να εξοριστεί στο πυρ το εξώτερον προς όφελος του <i>μερικού</i> και των ατομικών επιλογών που δεν μπορούν να ενοποιηθούν ούτε να εναρμονίζονται με μία ενιαία αντίληψη, παρά μόνο από το ‘‘σιδερένιο’’ χέρι τού ‘‘Ολοκληρωτισμού’’. Παρόμοια λοιπόν με ό,τι συμβαίνει σε ένα σούπερ μάρκετ, όπου μπορεί κάποιος να μπει και να βγει με μία Κόκα Κόλα χωρίς ζάχαρη, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, σαμπουάν με άρωμα ροδάκινου και οδοντόκρεμα για λεύκανση δοντιών, έχοντας ικανοποιήσει έτσι όλες τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του, νομίζετε κι εσείς ό,τι καλό είναι να μιμηθούμε αυτή την ικανοποίηση των επί μέρους προτιμήσεων στην πολιτική απόφαση! Γιατί βέβαια είναι ‘‘κακό’’ και ‘‘αυταρχικό’’ και ίσως ‘‘συνομωσία’’ όλων τών αλληλοσυγκρουόμενων ανταγωνιστικών εξουσιών από κοινού, να πιεστεί το άτομο να πάρει αποφάσεις όταν, αναπόφευκτα, στην πορεία προς την υποκειμενοποίησή του, έλθει αντιμέτωπο με διλήμματα, τριλήμματα και πάει λέγοντας. <br /><br />Δεν ξέρω, μάλλον γοητευμένοι από τον Μπαντιού εξ αιτίας τής αντιπάθειάς του προς τα κόμματα, έχετε ίσως επηρεαστεί από τις ιδέες του περί Πολλαπλού. Μη τα παρερμηνεύετε και μη τα ‘’τραβάτε’’ για να σκεπαστείτε, δεν είναι κουβέρτα! Και μη ξεχνάτε και το άλλο: Όταν ζόρισαν τα πράγματα, στις εκλογές τού Ιουνίου, μια χαρά την έβαλε τη τζίφρα του ο Μπαντιού στο κείμενο υποστήριξης του ΣΥΡΙΖΑ (ο Αντώνης κόντεψε να πάθει έμφραγμα! ;-) ). Τότε λοιπόν, το Πολλαπλό είπε να λείψει σε ταξίδι για δουλειές και οι <i>Δύο</i> Μπαντιού έγιναν ένας ωραιότατος <i>Ένας</i>: ΣΥΡΙΖΑ! Γκέγκε;<br /><br />Ti γκέγκε! Εδώ βρίσκετε τροφή για σκέψη στις ‘‘καινοτόμες’’ και ‘‘ρηξικέλευθες’’ ιδέες τού πολιτικά σαλού <i>Left Liberal Synthesis</i>! Σιγά μη γκέγκε!<br /><br /><br />Τα λέμε<br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-41575857518438001872012-11-16T17:07:51.252+02:002012-11-16T17:07:51.252+02:00Φίλοι τής ΕΟΣ,
Όπως πολλές φορές κάνετε, δεν τοπ...Φίλοι τής ΕΟΣ,<br /><br /><br />Όπως πολλές φορές κάνετε, δεν τοποθετείστε πάνω στο κύριο ζήτημα που θίγει το ποστ. Και όπως σχεδόν πάντα συνηθίζετε, μιλάτε επιπόλαια.<br /><br />Αυτή η επιπολαιότητα σας οδηγεί να βγάζετε το συμπέρασμα πως ασχολούμαστε με μικροπολιτικές επιδιώξεις των όποιων πολιτικάντηδων παρεπιδημούν εδώ και χρόνια στον ΣΥΡΙΖΑ ή ανέβηκαν πρόσφατα στο τρένο επειδή το είδαν να αναπτύσσει ταχύτητα. Πού την είδατε αυτή την ενασχόληση; Εμείς ασχοληθήκαμε με την ‘‘αρχομανία’’ τής Αριστεράς (με την έννοια τής εμμονικής και απαρέγκλιτης προσκόλλησης σε αρχές και ιδεώδη, όχι της προσκόλλησης στην εξουσία) και την αυτοϋπονόμευσή της, όταν αφήνεται στην αγκαλιά τής ηθικής, ξεχνώντας ότι δεν υπάρχει μία ηθική. Ένα πολιτικό κόμμα διαφέρει ριζικά από το μπον φιλέ ή από ένα κιλό μήλα! Δηλαδή, δεν μπορείς να το έχεις χωρίς κόκαλο ή χωρίς και κάποια σαπάκια. Και εν πάση περιπτώσει, δεν καταλαβαίνετε ότι αυτό που κατά την άποψή σας ισχύει για εμάς, ισχύει και για σας; Έχετε την εντύπωση πως όταν ψηφίσατε ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούνιο, όσοι ψηφίσατε, προωθήσατε μόνο όσους έχουν πάνω-κάτω τις ίδιες αντιλήψεις μ’ εσάς; Δεν προωθήσατε ταυτόχρονα και αυτούς που θεωρείτε <i>κατσαπλιάδες</i>;;; Έλεος, ρε παιδιά! Δεν γίνεται να γαμάτε, έτσι στην ψύχρα, τη στοιχειώδη λογική τών πραγμάτων!<br /><br />Δεν υπάρχει κανένα «κίνημα της 25ης Μάη». Μόνο στο μυαλό σας υπάρχει. Εντάξει, τα βιβλία τού Λένιν τα ‘‘σκοτώσατε’’ στο Μοναστηράκι μπιρ παρά. Ούτε Σεφεριάδη όμως δεν διαβάζετε, που είναι δικός σας; Γράφει καθαρά και ξάστερα ο άνθρωπος ότι ένα (υπάρχουν κι άλλα, αλλά ας μείνουμε εδώ) από τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κάποια μαζική κοινωνική δράση για να προσδιοριστεί ως κίνημα είναι και η <b>διάρκεια</b>. Πού ακριβώς βρίσκονται οι Αγανακτισμένοι τώρα; Ξέρετε τι χρονιά έχουμε, ή μπας και νομίζετε ότι ζούμε ακόμα στο 2011; Κι ένα κερασάκι σχετικά με το ‘‘κίνημα’’ της 25ης Μάη (τι κερασάκι! ένα κεράσι να, με το συμπάθιο):<br /><br />Φαίνεται να σας διαφεύγει ότι η αποϊδεολογικοποιημένη λαϊκή ριζοσπαστικοποίηση (χαράς ευαγγέλια για σας, που δεν γουστάρετε τις διαμεσολαβήσεις τών ιδεολογιών), εκτός από τα ποσοστά τού ΣΥΡΙΖΑ, φούσκωσε και τα ποσοστά κάτι άλλων ‘‘παλικαριών’’ και τους πήγε από το 0,2% στο 7 (εσχάτως στο 10+, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις τουλάχιστον). Πώς να μη σας διαφεύγει; Με τέτοιο ιδεολογικοπολιτικό vertigo που σας δέρνει, το αντίθετο θα ήταν έκπληξη!<br /><br />Δεν μας δέρνει καμία εξουσιολαγνεία. Απλώς, ζούμε εδώ στη γη κι όχι στον αστερισμό τής Ανδρομέδας και περπατάμε πάνω της με τα πόδια κάτω και το κεφάλι επάνω! Γι’ αυτό και λέμε: <i>Δει δη εξουσίας και άνευ τούτης ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων.</i> A, και πού ’στε! Κυβέρνηση δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση και εξουσία, αν μιλάμε για κυβέρνηση αριστερού προσανατολισμού. Σας το λέμε εμείς, οι …εξουσιολάγνοι! ;-)<br /><br /><br />ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ <br />LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-25891398902005563572012-11-16T16:34:29.350+02:002012-11-16T16:34:29.350+02:001. Σκοπός της αριστεράς δεν είναι η απλή αναλογική...1. Σκοπός της αριστεράς δεν είναι η απλή αναλογική , όπως δεν είναι η αναδιανομή του πλούτου . Είναι η επαναστατικοποίηση των καπιταλιστικών κοινωνικών σχέσεων και το ρίζωμα της εξουσίας στις πραγματικές κοινωνικές συλλογικότητες . Ο Παπαδημούλης είναι καθαρό ότι με συνέπεια και ολοκληρωμένα στοχεύει σε κάποια αναδιανομή , στην αποδοχή και φτιασίδωμα του αστικού και ευρωπαϊκού πλαισίου και στην απλή αναλογική σαν δημοκρατικότερη .<br /><br />2. Όσοι όμως είναι με την υπέρβαση κάθε καπιταλιστικού καταναγκασμού δεν υποστηρίζουν την α α σαν δημοκρατικότερη , αλλά για να γίνεται δυσκολότερη η σταθεροποίηση του κρατικού κυβερνητικού κέντρου , ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ . Λυδία λίθος για την αριστερά ήταν είναι και θα είναι η ταξική πάλη και όχι δήθεν αταξικές έννοιες όπως η δημοκρατία . Προφανώς μας χαρακτηρίζει αδιαπραγμάτευτη ταξική μονομέρεια , δεν το κρύβουμε , δεν μας εκθέτει !!!<br /><br />3. Πρέπει η αριστερά να μιλάει για απλή αναλογική ? Προφανώς , στα πλαίσια του ότι πρέπει να μιλήσει από το μηδέν για δημοκρατία . Να οργανώσει την λαϊκή και αριστερή βάση σε κάθε χώρο , τόσο για την αντίσταση και την αλληλεγγύη , την αντιφασιστική πάλη και την εμπλοκή των μαζών στο πρόγραμμα της μονομερούς ρήξης με τους " δανειστές μας " και το λόμπι του ευρώ , και τον λαικό έλεγχο της αριστερής κυβέρνησης.<br /><br />Αλλά και στην προοπτική της ριζικής αλλαγής του πολιτικού συστήματος , στο νήμα της συνάρθρωσης μορφών κοινοβουλευτισμού (ΟΧΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ) με τον γνήσιο λαικό εργατικό κοινωνικό έλεγχο , που ήταν η πεμπτουσία του " δημοκρατικού δρόμου " του Πουλαντζά , ακριβώς στον αντίποδα ( το τόνιζε , το φώναζε ο ΝΠ ) του εκλογικού δρόμου του Παπαδημούλη . Σε αυτό το πλαίσιο θα υπάρχει απλή αναλογική .<br /><br />4. Στο ( απίθανο , γιατί αυτά είναι σαν τζίνι που αν βγουν από το μπουκάλι , δεν ξέρεις τι θα γίνει ) ενδεχόμενο να στηθεί από το σύστημα η προβοκάτσια του αιώνα ,"συμφωνείται να μην κυβερνήσει η αριστερά με λιγότερο από 50 % +1" , ίσως πουν ναι όσοι δεν θέλουν να κυβερνήσει η αριστερά , αλλά κάποιο ερμαφρόδιτο μπλοκ με Κουβελοκαμένους , και όσοι πιστεύουν ότι η κρίση θα φέρει σοβιετική επανάσταση , οπότε ας εκθέσουμε την αριστερά που στοχεύει και στην εκλογική νίκη , ότι φανερώθηκε σαν "νέο ΠΑΣΟΚ ". <br /><br />Σε τελευταία ανάλυση , αν υπάρχουν οι όροι για ένα τεράστιο αριστερό λαικό μέτωπο , με ρίζες σε κάθε χώρο εργασίας , σπουδών και γειτονιά ,με πρόγραμμα ριζοσπαστικού μετασχηματισμού και πάμε για εκλογές δημοψηφισματικού δικομματισμού " σύστημα vs κίνημα " τότε θα πούμε ναι αλλά δεν θα περιμένουμε καν τις εκλογές για τον λαικό έλεγχο της αριστερής κυβέρνησης . Αυτό είναι κάτι εντελώς άλλο , η κοινωνική εξουσία τρέχει στους δρόμους και μετριόμαστε όλοι πάνω σε αυτό .<br /><br />Αν τσιμπάμε τόσο εύκολα , στο πρώτο εργοδοτικό λοκ -άουτ , δήθεν απεργία , η αριστερή κυβέρνηση αντί να κινητοποιήσει τον λαό , θα ... παραιτηθεί ...<br /><br />Πολύ καλή η ανάρτηση , μπράβο !!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-12215864142014959922012-11-16T12:59:36.011+02:002012-11-16T12:59:36.011+02:00Πνίγομαι, πνίγομαι... δεν ξέρω αν θα προλάβω να το...Πνίγομαι, πνίγομαι... δεν ξέρω αν θα προλάβω να τοποθετηθώ, αλλά διαφωνώ οριζόντια και κάθετα λέφτηδες :-)<br /><br />Επιφυλάσσομαι...<br /><br />συντροφικά,<br />Μάρκομ ΞΜάρκομ Ξnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-2995175101594101562012-11-16T11:40:53.131+02:002012-11-16T11:40:53.131+02:00Οι μηχανόβιοι (εξ ου και mbiker), λένε πως σημασία...Οι μηχανόβιοι (εξ ου και mbiker), λένε πως σημασία δεν έχει ο προορισμός, μα το ταξίδι. Σωστότατο!<br />Όμως το ταξίδι είναι κι ο προορισμός. Αδιάφορο το που θα φτάσουμε, αρκεί ν απολαύσουμε το ταξίδι. <br />Ακαταλαβίστικο ίσως για τους μη μύστες, μα αληθινό. <br />Ο δρόμος για την εξουσία, σκοπό έχει την εξουσία κι όχι τις προσπάθειες για την κατάκτησή της, εκτός κι αν αναφερόμαστε στους αναρχικούς, οι οποίοι έχουν αναγάγει το δρόμο σε αυτοσκοπό. Οπότε το ρηθέν, σημασία δεν έχει ο προορισμός, μα το ταξίδι, ισχύει και γι αυτούς.<br />Οι άλλοι που σκοπό έχουν την εξουσία (αυτή και μόνον αυτή), αδιαφορούν και για το δρόμο και για το κόστος.<br />Και κατά κανόνα, τα καταφέρνουν-κάτι αιώνες τώρα. <br />Εμείς, αρκούμαστε ν απολαμβάνουμε το "ταξίδι".<br />Ποιός όμως είπε πως ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις;<br />Πως είπες λέφτη;<br />Δεν έχω κατασταλάξει ακόμα;<br />Α γειά σου! :-)<br /><br />mbiker<br /><br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.com