tag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post8645766172453625848..comments2023-11-11T22:11:30.602+02:00Comments on Left G700 : Γιατί μας έρχεται να τραβήξουμε πιστόλι κάθε φορά που ακούμε για «μεσαία τάξη»LeftG700http://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comBlogger68125tag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-65866034842283677532011-05-12T19:45:01.024+03:002011-05-12T19:45:01.024+03:00Φίλε zalion,
Εκεί εσύ, με τη «μεσαία τάξη»! Τι «...Φίλε zalion,<br /><br /><br />Εκεί εσύ, με τη «μεσαία τάξη»! Τι «έρωτας» κι αυτός ο Μηλιός ρε γμτ! ;-)<br /><br />Τα λέμεLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-3783040871897381482011-05-12T19:41:53.727+03:002011-05-12T19:41:53.727+03:00Φίλε mbiker,
Θα σου συστήναμε ανεπιφύλακτα να πά...Φίλε mbiker,<br /><br /><br />Θα σου συστήναμε ανεπιφύλακτα να πάρεις το βιβλίο του Πουλαντζά για το οποίο κάνουμε λόγο στο ποστ. Τα σχετικά ζητήματα τα αναλύει πολύ καλά. Δεν είναι υποχρεωτικό να τα δεχθείς όλα (ούτε εμείς τα δεχόμαστε). Είναι όμως ένας πολύ καλός μπούσουλας.<br /><br /><br />Τα λέμεLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-76666441669437929672011-05-12T19:37:06.777+03:002011-05-12T19:37:06.777+03:00Φίλη Ένη,
Μα γιατί λες πως γράψαμε άλλα των αλλώ...Φίλη Ένη,<br /><br /><br />Μα γιατί λες πως γράψαμε άλλα των αλλών; Ξαναείδαμε το σχόλιό σου και μετά τη δική μας απάντηση. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι εννοείς. <br /><br />Στα καινούργια τώρα. Θα σχολιάσουμε μερικά σημεία.<br /><br />α) Οι αυτοαπασχολούμενοι δεν είναι πλειοψηφία. Κάνεις λάθος εδώ.<br /><br />β) Είναι δεδομένο ότι η τάξη των μικροϊδιοκτητών (οι μικροαστοί με την παραδοσιακή έννοια) είναι πιο ευμετάβλητη στις στάσεις της. Είναι λογικό, αφού, όπως λέγαμε και στην ανάρτηση, δεν είναι βασική τάξη.<br /><br />γ) Αυτό το «μη προνομιούχοι» τι το ’θελες; :-) Είναι ένας άλλος όρος αντί του «μεσαία τάξη». Θέλεις να τραβήξουμε πιστόλι; Δεν μας λυπάσαι; ;-)<br /><br />δ) Μα δεν σου είπαμε να αγαπήσεις τη Σακοράφα για τα μαύρα της τα μάτια! Για όσα λέει σου είπαμε. Για πολιτικές δηλαδή. Εδώ, αν σε άκουγε ο товариш Яков, θα σου ’λεγε ότι πετάς τη μπάλα στην εξέδρα! ;-)<br /><br /><br />Τα λέμεLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-74496125458900939632011-05-12T19:21:19.731+03:002011-05-12T19:21:19.731+03:00Φίλε Β.Δ.Καργούδη,
Αυτή τη φορά, δεν θα μας παρα...Φίλε Β.Δ.Καργούδη,<br /><br /><br />Αυτή τη φορά, δεν θα μας παρασύρεις στην πολυλογία. Θα είμαστε συνοπτικοί.<br /><br />1. <b>Για το ζήτημα των διακριτών ρόλων της θεωρητικής διερεύνησης και της πολιτικής στάσης.</b> Δεν θα διαφωνήσουμε βέβαια. Προσθέτοντας όμως ότι οι δίαυλοι μεταξύ τους πρέπει να είναι μονίμως ανοιχτοί. <br /><br />2. <b>Για το ζήτημα της εξουσίας ως ύψιστου σκοπού.</b> Ούτε εδώ θα διαφωνήσουμε. (Ακόμα δεν έχεις πειστεί πως δεν είμαστε αναρχοφιλελεύθεροι; ;-) ). Εδώ όμως θέλουμε να τραβήξουμε έναν αστερίσκο: πρέπει να υπάρχουν και κάποιες βασικές προϋποθέσεις ώστε αυτό να μη γυρίσει μπούμεραγκ…<br /><br />3. <b>Για τις συμμαχίες.</b> Ξέρεις κανέναν αριστερό που δεν θα ήθελε να συμμαχήσει με τη μικροαστική τάξη ή με τα μισθωτά στρώματα αυτά που ο Πουλαντζάς προσδιορίζει ως «νέα μικροαστική τάξη»; Το πρόβλημα όμως είναι ότι το μη δεξιό κομμάτι αυτών των στρωμάτων ηγεμονεύεται από το ΠΑΣΟΚ. Για σένα κάτι τέτοιο δεν αποτελεί πρόβλημα. Εδώ μας χωρίζει άβυσσος. Γιατί εμείς θεωρούμε ότι το ΠΑΣΟΚ (ως κόμμα με συγκεκριμένες πολιτικές, όχι ο κόσμος που το ακολουθεί) αντιπροσωπεύει την αριστερή πτέρυγα της Δεξιάς. Από το 2009 δε και μετά… ασ’ το καλύτερα…<br /><br /><br />Τα λέμεLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-46983526290409852372011-05-11T17:47:47.655+03:002011-05-11T17:47:47.655+03:00Πω πω!!!
Παιδιά χάθηκα. Το σταματάμε;
Νόμιζω πως ...Πω πω!!!<br />Παιδιά χάθηκα. Το σταματάμε; <br />Νόμιζω πως ο zalion έδωσε τους τίτλους τέλους.<br /><br />mbikerAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-89703368942542461472011-05-11T14:48:06.921+03:002011-05-11T14:48:06.921+03:00(συνέχ. από προηγούμενο σχόλιο, τέλος & "...(συνέχ. από προηγούμενο σχόλιο, τέλος & "τω Θεώ δόξα"! Αμήν)<br /><br />Στο προηγούμενο σχόλιο, επέμεινα ότι <br />*με άλλη σκευή θεωρίας & -ιδίως- βιωμένης εμπειρίας, <br />*για άλλους (τελείως) λόγους,<br />* με άλλη μέθοδο, & <br />* με τελίως άλλο χρηστικό προσανατολισμό,<br />παρατηρούν-αναλύουν & διατυπώνουν συμπεράσματα<br />για την συγκρότηση μιας κοινωνίας σε τάξεις/κοινωνικές ομάδες με αντιτιθέμενα συμφέροντα,<br />*ένα -λόγου χάρη- ερευνητικό ινστιτούτο ή ένα ακαδημαϊκό επτελείο, και<br />*ένα συλλογικό μόρφωμα ΠΟΛΙΤΙΚΟ, συγκροτημένο στη βάση μιας προγραμματικής επαγγελίας που επιδιώκει την αλλαγή των δεδομένων κοινωνικών δομών, στο όνομα και υπέρ των συμφερόντων του κόσμου της Εργασίας.<br /><br />Και η βάση της διαφοράς στις προσεγγίσεις, <br />(*έτσι φυσικά που εγώ το βλέπω)<br />δεν είναι άλλη, από το ότι ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ, το ύστατο νόημα<br /> <br />(στο ψάξιμο της ταξικής συγκρότησης από τη μεριά ενός πολιτικού φορέα με τα χαρακτηριστικά που είπαμε),<br /><br />είναι το (ΚΕΝΤΡΙΚΟΤΑΤΟ) ζήτημα των ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ & ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ <br />Σ Υ Μ Μ Α Χ Ι Ω Ν!<br /><br />Η αναζήτηση με άλλα λόγια εκείνου του μπλοκ των κοινωνικών & πολιτικών δυνάμεων, που <br />*αντικειμενικά μεν η καθεμιά και όλες μαζί προσφέρουν ένα πλαίσιο σύγκλισης των συμφερόντων τους στη βάση μίνιμουμ επιδιώξεων ΑΛΛΑΓΗΣ, και<br />*υποκειμενικά, είναι αναφανδόν διαθέσιμες/διατεθειμένες, <br />να αναζητήσουν <br />(θεωρητικά & στο πεδίο της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ)<br />& να εντοπίσουν & να διατυπωσουν/υπερασπίσουν, <br />αυτήν τη μίνιμουμ βάση σύγκλισης, παραμερίζοντας αν χρειαστεί επί μέρους επιδιώξεις τους.<br /><br />Με την έννοια λοιπόν αυτή,φοβάμαι ότι <br />ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ προσανατολισμένες στη βάση που το θέτετε*F1, <br />καλοί μου @Λέφτηδες<br />___________________________________<br />*F1: και που ΔΕΝ ισχυρίζομαι πως είναι λάθος καθ εαυτήν, ή (είναι ομοίως λαθεμένα)τα συμπεράσματα στα οποία οδηγεί, αντίθετα, στα πιο πολλά μπορεί και να συμφωνούμε<br />___________________________________<br /><br />και ανεξάρτητα από το τί <br />(και πώς το) <br />επιδιώκουν, στην πραγματικότητα,<br />"καταφέρνουν" εν τέλει,<br /> μια διαδικασία κατ εξοχήν ΠΟΛΙΤΙΚΗ <br /><br />(όπως οφείλει να είναι κάθε αναφορά στο ζήτημα της αναζήτησης & του εντοπισμού των κοινωνικών & των πολιτικών δυνάμεων που μπορούν να συγκροτήσουν το μπλοκ-βραχίονα για μια ΜΕΙΖΟΝΑ ΑΛΛΑΓΗ ΥΠΕΡ των Δυνάμεων της Εργασίας)<br /><br />που ο στόχος της απαιτεί (προϋποθέτει καλύτερα) <br />*τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία,διανοητική/μορφωτική & πολιτική <br />*την παντελή απουσία δεσμεύσεων-προκαταλήψεων, και <br />*τη δύναμη να αμφισβητείται κάθε κατάκτηση αν & όταν τα πράγματα, η πραγματικότητα "άλλαις λέξεσιν" το απαιτού,και τέλος<br />*την "εξόντωση" και της παραμικρής υποψίας, καλόπιστης ή κακόβουλης, ότι ο στόχος και το τέλος της αναζήτησης αυτής είναι ήση "αλλού & από αλλού" αλλά & "προ πολλού"<br />προεπιλεγμένος & προαποφασισμένος, <br /><br />να την μεταμορφώνουν<br /> <br />(αυτή τη διαδιασία, αυτές οι συζητήσεις με αυτές τις βάσεις, με τον τρόπο δηλαδή αυτού του ποστ σας δομημένες),<br /><br />σε μια <br />ά/χαρη - ά/νευρη & <br />εν πολλοίς "ακαδημαϊκο-φέρνουσα"<br />προσέγγιση, <br />που δεν κάνει άλλο παρά <br />να δίνει την απόλυτη προτεραιότητα, στο να "συμμαζέψουμε" & να *"επεξεργαστούμε" δεδομένα ζόρικα της σημερινής πραγματικότητας, <br />με τους δικούς τους "φλεγόμενους χυμούς",<br />έτσι που να χωράνε και να "βιδώνουν" απόλυτα καλά και ντε, σε ΑΛΛΑ, /ο νοών νοείτω/<br />(κακώς) <br />παγιωμένα <br />(από τους μεταγενέστερους)<br />δεδομένα παρατηρήσεων & σπαράγματα συμπερασμάτων,<br />ΠΟΥ ΟΤΑΝ ΠΡΩΤΟΔΙΑΤΥΠΩΘΗΚΑΝ, ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΑΛΛΟ,<br />από το να ΑΠΑΝΤΟΥΝ κι αυτά με τη σειρά τους, <br />& με τρόπο ΑΚΡΩΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΌ, <br />σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ των τότε ΚΑΙΡΩΝ<br />(και των τότε ΚΟΙΝΩΝΙΏΝ) <br />με τους ΔΙΚΟΥΣ τους (ΤΌΤΕ)<br />"ΦΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ ΧΥΜΟΥΣ"...<br /><br />(Και φυσικά)<br />Νάστε πάντα καλά...<br />Β.Δ.ΚΒ.Δ.Καργούδηςhttp://vakargoudis@gmail.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-27697175468320685752011-05-11T12:28:47.380+03:002011-05-11T12:28:47.380+03:00Αριστερά Φιλαράκια
Η απάντησή σας, νομίζω ,δεν αν...Αριστερά Φιλαράκια<br /><br />Η απάντησή σας, νομίζω ,δεν ανταποκρίνεται στα σχόλια μου. Τι γίνεται τζάμπα γράφω βρε παιδιά;<br /><br />Κι ας πούμε δυο λόγια για τη λεγόμενη "μεσαία τάξη". <br />Δεν υπάρχει καμιά τάξη που να ειναι between (ανάμεσα) στην αστικη και στην εργατική τάξη.<br /><br />Και για να μιλήσυμε για την Ελλάδα οπου οι αυτοαπασχολούμενοι ειναι περισσότεροι απο τους μισθωτούς, αυτό το κοινωνικό στρώμα στο οποίο ανήκουν και μουτζούρηδες υδραυλικοί, τεχνικοί κ.α. Ειναι ενα μετακινούμενο αενάως κοινωνικό στρωμα που δεν προσδιορίζεται απο τον ορο ΤΔΠ.<br />Ακριβώς επειδή με την επιθυμία της κοινωνικής ανέλιξης μεταλλάσσονται απο αφεντικα σε υπαλλήλους και τούμπαλιν.<br />Π.χ. ενας ναυτικός αγοράζει μια μαουνα (ας πούμε) γίνεται "πλοιοκτήτης" και αφεντικό για τους εργάτες που απασχολεί.<br />Δυο τρείς μηχανικοί συμπραττουν και ιδρύουν τεχνικη κατασκευαστική ανώνυμη εταιρεία και γίνονται εργοδότες.<br />Οπως επίσης συμβαίνει και το αντίθετο, πτωχεύει μια εταιρεία η κλείνει ενα εργοσταστιο και οι ιδιοκτήτες γίνονται ιδιωτικοί η συμβασιούχοι υπάλληλοι στο δημόσιο<br />κ.ο.κ.<br /><br />Αν λοιπόν επικρατούσε ο ΤΔΚ ολες αυτες οι κοινωνικές δυνάμεις θα άλλαζαν και πολιτική και ιδεολογική θέση ανάλογα με τη ατομική τους θέση στον κοινωνικό καταμερισμό εργασίας κάθε φορά;<br />Οχι βέβαια.<br /><br />Επειδή το κοινωνικό στρώμα που μεταλλάσσεται συνεχώς, εχει κυρίως τη νοοτροπία του αφεντικού, ετσι προσδιορίζει και την πολιτική του θέση, η οποία ορίζεται ως μια συντηρητική θέση που ανήκει ειτε στη Δεξια ειτε στην ακροδεξια, ανάλογα και με τις οικογενειακές καταβολές απο το παρελθόν (εμφύλιος,αντικομμουνισμός,φιλοβασιλικοί κλπ).<br /><br />Επίσης στην Ελλάδα επειδή δεν εχει μια εκτεταμένη και ανεπτυγμένη βιομηχανία οι βιομηχανικοί εργάτες ειναι μειοψηφία. Περισσότερο ανεπτυγμένος ειναι ο κατασκευαστικός τομέας (ας μην αναλύσουμε την ανοικοδόμηση της χώρας της δεκαετίας του '50 και την αστικοποίηση), εξ ου και οι εργάτες οικοδόμοι ειναι μια μεγαλη μερίδα του εργατικης τάξης. (κάτι ξέρει και το ΚΚΕ).<br /><br />Τέλος να πώ οτι το παραδειγμα σας και του Φριντριχ και της Σακοράφα μάλλον ανεπιτυχές, διότι εγώ δεν μιλώ ποτέ για πρόσωπα αλλά για πολιτικές.<br /><br />Ποιο κοινωνικό στρώμα λοιπόν ειναι το προοδευτικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας;<br />Ειναι οι πάσης φύσεως μη προνομιουχοι, μη προστατευόμενοι απο συλλογικούς φορείς (κόμματα, συνδικάτα κλπ), που ανήκουν σε ολα τα επαγγέλματα, ειναι συνεπείς φορολογούμενοι,δεν ανήκουν στους κοινωνικά καπάτσους και εν τέλει εχουν και μια ελπίδα για μια κοινωνική δικαιοσύνη και γι αυτή μάχονται.Ενηnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-76987417287222367592011-05-11T12:26:02.579+03:002011-05-11T12:26:02.579+03:00... Κερατέα , γαμώ το κερατό μου μέσα ...
Γιάκοβ... Κερατέα , γαμώ το κερατό μου μέσα ...<br /><br />ΓιάκοβAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-64371671182199789432011-05-11T12:25:01.024+03:002011-05-11T12:25:01.024+03:00Οι νόμοι ορέ ήζυ ράιντερ κάμπτονται όπως οι υπερχο...Οι νόμοι ορέ ήζυ ράιντερ κάμπτονται όπως οι υπερχορδές. Στις επικοινωνιακές ανάγκες τους νόμους τους κάνουμε γιο γιό. Δες το τρανταχτό παράδειγμα με τη κερατές , όπου αφού κατέληξαν σε ένα πρόσκαιρο συμβιβασμό , επειδή οι κάτοικοι δε μάσαγαν , ξέχασαν και τις ανομίες και τις τάφρους και τις καραμπίνες και τις μολότωφ με γουρούνα μέσα . Η "ανομία" πήγε περίπατο και οι Πάσχοι σιώπησαν γιατί η ατζέντα της επικαιρότητας έπρεπε να αλλάξει<br /><br />ΓιάκοβAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-54267987557637233292011-05-11T11:08:16.876+03:002011-05-11T11:08:16.876+03:00Νομιζω οτι μπλεκουμε σε εναν κυκεωνα λεπτομερειων ...Νομιζω οτι μπλεκουμε σε εναν κυκεωνα λεπτομερειων και παραδειγματων που δεν τελειωνουν ποτε.<br />Κατα το φτωχο μου μυαλο η αντιθεση ειναι μεταξυ των δυναμεων του κεφαλαιου με τις δυναμεις της εργασιας.<br />Απο μισθολογικη αποψη υπαρχουν διαβαθμισεις που οδηγουν στη δημιουργια της μεσαιας (φτου κακα) ταξης και αλλων κατωτερων ταξεων (οικονομικα παντα). Ειναι η πολυχαϊδεμενη ταξη του δικομματισμου. Μαζι φυσικα με την επιχειρηματικη ταξη (μικρη, μεσαια και μεγαλη) που συμμετειχαν αλλοι λιγο αλλοι πολυ στο παρτι της τελευταιας δεκαετιας. Τωρα ομως που το λιπος τους καιγεται αρχισε να ρευστοποιειται και το πολιτικο συστημα. Εξου και η εμφανιση νεων κομματων που προσδοκουν να προσεταιριστουν την ταξη των υπευθυνων και νοικοκυραιων.zalionhttps://www.blogger.com/profile/15716158174208635133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-9040996595813001212011-05-11T10:11:27.087+03:002011-05-11T10:11:27.087+03:00G700 λες:
"...Μπορεί εδώ να μείνουμε μόνο στο...G700 λες:<br />"...Μπορεί εδώ να μείνουμε μόνο στο ότι είναι μισθωτός εργαζόμενος που προσφέρει εξηρτημένη εργασία; Νομίζουμε πως όχι. Αυτό, αν το μεταφέρεις σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων γίνεται πιο φανερό, ως πρόβλημα που περιπλέκει τα πράγματα. Π.χ.: Ο μπάτσος δεν είναι μισθωτός εργαζόμενος; Ο εισαγγελέας; Ο παπάς; Είναι. Αλλά ο ιδιαίτερος ρόλος τους στην εργασιακή διαδικασία, η σχέση τους με την κυρίαρχη ιδεολογία, ταυτόχρονα, τους καθιστά και κάτι διαφορετικό, έτσι δεν είναι;.."<br /><br />Χωρίς να ξέρω αν έχω δίκηο ή όχι, διαφωνώ κι ο ρόλος τους στην διαδικασία ηγεμονίας θάλεγα εγώ, είναι ακριβώς αυτό που περιέγραφα στα προηγούμενα σχόλια.<br />Αφέθηκαν να πιστεύουν πως είναι κάτι άλλο, ταυτίστηκαν τόσο, συνεπικουρούμενοι με την έμφυτη τάση του ανθρώπου για εξουσία απεμπόλισαν κάθε στοιχείο ταξικό δεν προσεγγίστηκαν όπως έπρεπε κι ερχόμενο το σύστημα ενίσχυσε αυτή τη διαφορετικότητα. Μία επιφύλαξη διατηρώ μόνο για τους μπάτσους, που μάλλον δεν επιδέχονται διαφώτησης. Ειδική κάστα, που στην ερώτηση γιατί χτυπάτε τον κόσμο η απάντηση είναι πως αυτή είναι η δουλειά μας, χρειάζεται άλλου είδους ανάλυση.<br />Ψυχιατρική ίσως, ποδοσφαιρική, κινηματογραφική δεν ξέρω, σίγουρα όμως, όχι πολιτική προσέγγιση.<br />Μια σκέψη είναι, μην το παίρνετε και σαν θέση διότι επαναλαμβάνω πως κι εγώ δεν είμαι σίγουρος αν οι μισθωτοί ας πούμε "προλετάριοι" που λόγω θέσης ασκούν εξουσία εμπίπτουν στα όσα εξήγησα πως πιστεύω προ ημερών.<br />Τείνω όμως να το υποστηρίζω, απλά σκεπτόμενος πως νόμοι υπάρχουν. Ασχέτως το ηθικό ή όχι κάποιου τυχαίου νόμου, οι ασκούντες εξουσία, υποχρέωση έχουν να τους τηρήσουν.<br />Η επιλεκτική εφαρμογή τήρησης ή μη κάποιου νόμου είναι που με κάνει να σκέφτομαι πως ίσως εμπίπτουν σ όσα υποστηρίζω περί ταξικής διαστροφής κάποιων.<br />Τρανταχτό παράδειγμα και το παίζουμε όσο θέλετε, είναι η περίπτωση του τύπου απ την Κρήτη που διέδωσε την επερχόμενη πτώχευση και πέσαν εισαγγελείς και δεν συμμαζεύεται να τον βρούν και να τον φάνε.<br />Τον Γιωργάκη όμως που δυό χρόνια κάνει το ίδιο, κανείς δεν λέει να του ασκήσει δίωξη...<br /><br />mbikerAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-90758282119048586092011-05-10T18:36:59.634+03:002011-05-10T18:36:59.634+03:00(H δική μου συνέχεια ακολουθεί)
Αλλά
καλά που προλ...(H δική μου συνέχεια ακολουθεί)<br />Αλλά<br />καλά που προλάβατε και κάπως το σώσατε, <br />γιατί με την εξαιρετικά οδυδερκή(στο σημείο αυτό) ανάλυση του Γιώργου του Μαργαρίτη, <br />για το δυναμικό του ΕΑΜ, πράγματι Η ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ του υπήρξαν τα "μικροαστικά" αυτά <br />(κατά τα άλλα) (τσου ρε)<br />στρώματα <br />(δάσκαλοι-καθηγητές μέσης-δημοσιοϋπαλληλικό επιστημονικό δυναμικό)<br />και ΙΔΙΑΙΤΑΤΑ αυτά των επαρχιακών πόλεων.<br />(Σε μερικές δε απ αυτές στη Β. Ελλάδα, τα ποσοστά υπέρ των ενταγμένων-επιρροών στο ΕΑΜ, υπήρξαν συντριπτικά πλειοψηφικά)<br /><br />Για τα άλλα, περιμένετε και θα δούμε<br />(τί έχετε να "πάθετε" χε χε!)Β.Δ. Καργούδηςhttp://vakargoudis@gmail.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-90145228043871113382011-05-10T17:58:48.310+03:002011-05-10T17:58:48.310+03:00Φίλε Β.Δ.Καργούδη,
Εσύ, για να μάθεις να μην αργ...Φίλε Β.Δ.Καργούδη,<br /><br /><br />Εσύ, για να μάθεις να μην αργείς την ολοκλήρωση των σχολίων σου, θα περιμένεις λίγο! ;-)<br /><br /><br />Τα λέμε (αργότερα)LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-80539974869167987252011-05-10T17:58:02.541+03:002011-05-10T17:58:02.541+03:00Φίλη bernardina,
Αφού πούμε και σε σένα ότι, για...Φίλη bernardina,<br /><br /><br />Αφού πούμε και σε σένα ότι, για να γίνει σαφές και σε σένα το πώς βλέπουμε το πράγμα, πρέπει να διαβάσει παραπάνω τι γράφουμε στον mbiker (να μην επαναλαμβανόμαστε), να προσθέσουμε δυο τρία λόγια ειδικά για την περίπτωση των εκπαιδευτικών.<br /><br />Ως παλιά «εσωτερικιά» θα ξέρεις πολύ καλύτερα από εμάς τα περί Ιδεολογικών Μηχανισμών του (καπιταλιστικού) Κράτους. Ανεξαρτήτως της συγκεκριμένης περίπτωσης του πατέρα σου, το στρώμα αυτό των εργαζομένων, ακριβώς επειδή είναι ενταγμένο σε έναν βασικό τέτοιο ιδεολογικό μηχανισμό (εκπαίδευση), γενικά μιλώντας, έχει μια ιδιαίτερη πολιτικοϊδεολογική σχέση με την κυρίαρχη ιδεολογία. Αυτό δεν σημαίνει υποχρεωτικά πως είναι συστημικό (από τα λίγα που ξέρουμε, το ΕΑΜ ήταν κάργα στους δασκάλους, έτσι δεν είναι;). Σημαίνει όμως ότι, λόγω αυτής της ιδιαιτερότητας, είναι, εν δυνάμει, ένας καλός υποψήφιος πελάτης γι’ αυτό. Και στο σημείο αυτό αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα τα όσα είπε ο mbiker για τις ελλείψεις και παραλείψεις μας…<br /><br />Επαναλαμβάνουμε (γιατί ξέρουμε —ή θέλουμε να ελπίζουμε, λόγω φύλου— ότι, εκτός από μάνα, κι ο πατέρας είναι μόνο ένας!): όλα τα παραπάνω ουδεμία σχέση έχουν με τον πατέρα σου και το δίκαιο παράπονό του.<br /><br /><br />Τα λέμεLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-79863857114735510612011-05-10T17:57:13.039+03:002011-05-10T17:57:13.039+03:00Товариш Яков Федотович Павлов,
Λέγοντας προκαταβ...Товариш Яков Федотович Павлов,<br /><br /><br />Λέγοντας προκαταβολικά ότι είναι απαραίτητο να διαβάσεις κι αυτά που λέμε παραπάνω στον …μότορα (αν κάνουμε κάνα παιδί, από σένα θα ζητήσουμε να μας βρεις όνομα! ;-) ) να συνοψίσουμε τη σκέψη μας για όσα θέτεις στο τραπέζι (οθόνη).<br /><br />Μουτζούρα και κάματος είναι η εξαρτημένη εργασία. Νόμιμη, μαύρη, με καρτέλα του ΙΚΑ ή με μπλοκάκι (κάτι μας θυμίζει αυτό, κάτι μας θυμίζει…). Αυτό πρέπει να είναι και το βασικό κριτήριο για την προσέγγιση αυτών των ανθρώπων (που είναι βέβαια η πλειοψηφία του πληθυσμού, και γι’ αυτό, εμείς τουλάχιστον, λέμε «Ίσα ρε κουφάλες! Τούτο το χώμα είναι δικό μας!»). Λαμβάνοντας όμως υπ’ όψη μας την ιδιαίτερη θέση που καταλαμβάνουν στο κοινωνικοοικονομικό σύστημα διάφορες μερίδες και στρώματα και υποστρώματα. <br /><br />Το πενταράκι το παίρνουμε; ;-)<br /><br /><br />УвидимсяLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-37436461123638272342011-05-10T17:56:42.849+03:002011-05-10T17:56:42.849+03:00Φίλε mbiker,
Ναι, την είδαμε την αφίσα. Και αναπ...Φίλε mbiker,<br /><br /><br />Ναι, την είδαμε την αφίσα. Και αναπαριστά με ακρίβεια μια ολόκληρη λαθεμένη αντίληψη, που πολύ ωραία και πηγαία περιέγραψες εσύ. Τόσο, που εμείς δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτε άλλο καλύτερο ή χρησιμότερο. Θέλουμε όμως να τραβήξουμε κάπου έναν αστερίσκο και παρακαλούμε πολύ να διαβάσεις προσεκτικά για να μας κατανοήσεις. Όχι γιατί εμείς είμαστε κάτι σπουδαίο και συνεπώς και όσα λέμε, αλλά γιατί αυτό το σημείο είναι κρίσιμο και λεπτό.<br /><br />Ανάμεσα στα πολλά παραδείγματα που αναφέρεις, είναι και αυτό με τους ναυτικούς —και όχι ναυτεργάτες σώνει και ντε, όπως, πολύ σωστά, γράφεις. Εκεί λοιπόν, κάνεις λόγο για πλοιάρχους και μηχανικούς. Εδώ μια στάση.<br /><br />Λέει ο Πουλαντζάς (και όχι μόνο ο Πουλαντζάς, αλλά μια και χρησιμοποιήσαμε ως άξονα τη σκέψη του): Για τον ταξικό δομικό προσδιορισμό μιας μερίδας, υποσυνόλου, τμήματος, της εργατικής τάξης δεν αρκεί η θέση του στο σύστημα παραγωγής. Πρέπει να συνυπολογιστούν και οι πολιτικές και ιδεολογικές σχέσεις τις οποίες διατηρούν με την κυρίαρχη ιδεολογία. Αυτό έχει μεγάλη σημασία και δεν πρέπει να παραγνωρίζεται. Και στο συγκεκριμένο παράδειγμα που αναφέρεις θέλουμε να σου θυμίσουμε ότι ο πλοίαρχος είναι φορέας εξουσίας (μη ξεχνάς ότι στην καμπίνα του υπάρχει κλειδωμένο κάπου ένα περίστροφο…). Μπορεί εδώ να μείνουμε μόνο στο ότι είναι μισθωτός εργαζόμενος που προσφέρει εξηρτημένη εργασία; Νομίζουμε πως όχι. Αυτό, αν το μεταφέρεις σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων γίνεται πιο φανερό, ως πρόβλημα που περιπλέκει τα πράγματα. Π.χ.: Ο μπάτσος δεν είναι μισθωτός εργαζόμενος; Ο εισαγγελέας; Ο παπάς; Είναι. Αλλά ο ιδιαίτερος ρόλος τους στην εργασιακή διαδικασία, η σχέση τους με την κυρίαρχη ιδεολογία, ταυτόχρονα, τους καθιστά και κάτι διαφορετικό, έτσι δεν είναι;<br /><br />Κατά τα άλλα, και ειδικά ως προς το ότι χαρίσαμε την υπαλληλία και την παραδώσαμε στην κυρίαρχη ιδεολογία δεμένη χειροπόδαρα αρνούμενοι να δούμε τις αλλαγές, είμαστε μαζί σου.<br /><br />Συνέχισε να ασκείς την κριτική σου, όσο «κραχτά» κι αν γουστάρει η ψυχούλα σου! Κι εμείς αυτό κάνουμε. Πιθανόν να σε παρεξηγήσουν κι εσένα. Πιθανόν να πούνε και για σένα «ποιος είναι αυτός, τον ξέρει κανείς;». Γράψτους! Αυτοί τη δουλειά τους, κι εμείς τη δική μας!<br /><br /><br />Τα λέμε<br /><br /><br />ΥΓ Παραλείψαμε να σε καλωσορίσουμε. Το κάνουμε τώρα (μαζί με τις απολογίες μας)! :-)LeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-28636444891181355792011-05-10T17:55:56.827+03:002011-05-10T17:55:56.827+03:00Φίλη Ένη,
Φοβόμαστε ότι δεν κατανόησες την ουσία...Φίλη Ένη,<br /><br /><br />Φοβόμαστε ότι δεν κατανόησες την ουσία του ποστ και μπερδεύτηκες κάπως. <br /><br />Μια πρώτη απόδειξη της μη κατανόησης είναι αυτό που γράφεις:<br /><br />«Τώρα γιατί γίνεται τόσος λόγος για τη μεσαία ελληνική τάξη και απο ποιά κοινωνικά στρώματα αποτελειται ειναι ενα αναπάντητο ερώτημα».<br /><br />Προσπαθήσαμε να δείξουμε, και, χωρίς να περιαυτολογούμε, μάλλον το κάναμε σαφές, ότι ο λόγος για τη μεσαία τάξη είναι εκ του πονηρού (όταν γίνεται από μη αριστερούς· όταν γίνεται από αριστερούς είναι απλώς μλκ!). Όπου το πονηρό είναι η αναγωγή αυτών των στρωμάτων και υποσυνόλων σε κάτι ριζικά διαφορετικό <b>και</b> από την αστική τάξη <b>και</b> από την εργατική.<br /><br />Ένα δεύτερο μπέρδεμά σου: άλλο ο ταξικός δομικός προσδιορισμός και άλλο η πολιτική θέση που παίρνει κάποιος. Παράδειγμα: Ο κολλητός του Μαρξ ήταν γιός βιομήχανου. Αυτό δεν αλλάζει από το γεγονός ότι συνέγραψε μαζί με τον Κάρολο το Κομμουνιστικό Μανιφέστο! Κατ’ αυτή την έννοια, αν υποθέσουμε ότι εμείς είμαστε ανίψια του Βαρδινογιάννη, αυτό ναι μεν δεν μας εμποδίζει να δηλώνουμε αριστεροί, αλλά και δεν αλλάζει το γεγονός ότι ανήκουμε στο Βαρδινογιαννέικο δε…<br /><br />Τώρα, επίτρεψέ μας ένα-δυό παρατηρήσεις σε σχέση με αυτά που λες στον mbiker (‘μότορα’ κατά товариш Яков —τι ταλέντο κι αυτός ο άνθρωπος στην ονοματοδοσία!).<br /><br />Φαίνεται ότι συμμερίζεσαι τον καημό του για τη λαθεμένη προσέγγιση των μη χειρωνακτών εργαζομένων από την Αριστερά. Τι γίνεται εδώ; Έχουμε μια τυπική περίπτωση διχασμού (πολιτικής) προσωπικότητας; Κανονικά θα έπρεπε να είσαι ευχαριστημένη, αφού το ΠΑΣΟΚ, στο συγκεκριμένο ζήτημα, τα πήγαινε μια χαρά, τουλάχιστον μέχρι πρότινος! ;-)<br /><br />Κι ένα δεύτερο: εξακολουθείς να το έχεις καημό που η Αριστερά δεν συνεργάζεται με άλλες «μη δεξιές δυνάμεις», για να το πούμε κομψά, ή με δυνάμεις που δεν θεωρούνται «κλασικά αριστερές». Αυτό δεν είναι απόλυτα ακριβές. Παραδείγματος χάρη: όλο και πιο συχνά βλέπουμε τη Σακοράφα ανάμεσά μας. Αλλά εσύ, τίποτε! Δε λες να κουνήσεις ρούπι από τον «έρωτά» σου, τον ΓΑΠ! ;-)<br /><br /><br />Τα λέμεLeftG700https://www.blogger.com/profile/18204086053591634946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-26365744525494261032011-05-10T13:16:05.568+03:002011-05-10T13:16:05.568+03:00Οκ Μπέρνυ
Πράγματι κάτι δε μου πήγαινε ακριβώς στ...Οκ Μπέρνυ<br /><br />Πράγματι κάτι δε μου πήγαινε ακριβώς στο τρόπο γραψίματος , αλλά παρασούρθηκα<br /><br />Γιάκοβ<br /><br />ΥΓ σε κάθε περίπτωση ο biker τα λέει ...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-79500207523897548392011-05-10T13:11:54.979+03:002011-05-10T13:11:54.979+03:00Παρένθεση (άσχετη με το ποστ) προς Γιάκοβο και Καρ...Παρένθεση (άσχετη με το ποστ) προς Γιάκοβο και Καργούδη:<br />Ψυχανεμίζομαι (κι ελπίζω να μην πέφτω έξω) πως μπερδέψατε τον καλό μας mbiker με τον Λευκό. Δεν είναι! Είναι όμως ένας από τους τακτικότερους και πιο συγκροτημένους σχολιαστές του, μηχανοκίνητος κι αυτός! Εξ ου και η χαρά μου που τον βρήκα και στους Λέφτηδες.<br /> Σόρι που παρεμβαίνω, αλλά μάλλον ο ίδιος δεν το πήρε χαμπάρι για να σας το διευκρινίσει.bernardinanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-17132129713863435702011-05-10T12:34:16.591+03:002011-05-10T12:34:16.591+03:00...(συνέχ).
...Νάμαι και γω λοιπόν πάλι, "ανα......(συνέχ).<br />...Νάμαι και γω λοιπόν πάλι, "αναγκασμένος" <br />τόσο από την υπόσχεση που έδωσα, <br />όσο κι από την εξαιρετική σχολιαστική παρουσία <br />*του "μηχανοκίνητου" στις αιφνιδιαστικές καταδρομές του - "χτυπηματα" από μπλογκ σε μπλογκ<br />@mbiker<br />(χαίρε Μότορα!) και <br />της προσφιλούς το κατ εμε <br />@Μπέρνι<br />("πατρός θεολόγου/λυκειάρχου"λέει, που, κεντροδεξιός-κεντροδεξιός, <br />με τις ταξικές αναλύσεις ωστόσο, μια χαρά δείχνει να τα κατάφερνε ο άνθρωπος, σε αντίθεση με ποικίλα "ερετρικά μειράκια" της καθ ημάς απελπιστικά ακαδημαϊζουσας, <br />"πτωχής<br />(μορφωτικά - αναλυτικά) <br />πλην εντίμου"<br />(ούτε να κυβερνήσει ποτέ επιδιώκει η "Παρθενόπη", ούτε καθ οιονδήποτε τρόπο μ αυτά τα εξ ορισμού "βρώμικα κόλπα" να εμπλέκεται),<br /><br />σύν βέβαια τη μόνιμη συγκίνηση που μου προκαλεί η σχολιαστική παρουσία του καλού φίλου μου του @Γιάκοβου,<br />πόσο μάλλον όταν όχι σπάνια,<br />(στα σχόλιά του αυτού του ποστ λόγου χάρη) <br />αφήνει να αποκαλύπτεται αχνά το<br />"υπέροχο μυστικό του":<br />Πως δηλαδή γι' άλλα η ψυχούλα του (και η καρδιά κι η μυαλουδάρα του)<br />λαχταράει, <br />και σ' άλλους εν τέλει Θεούς ομνύει.<br />Ας είναι.<br /><br />Σο θέμα της κουβέντας μας, θέλω να επιμείνω σε κάτι που δεν θα κουράζομαι να λέω:<br />Πως δηλαδή ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ερευνά και αναλύει την ταξική συγκρότηση μιας κοινωνίας ένας φορέας ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ένα ισνστιτούτου λόγου χάρη, <br />και <br />ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ γίνεται η ίδια (κατ αρχήν) θεματική δουλειά από έναν φορέα πολιτικό, που η δική του δουλειά<br />(πάλι δεν θα κουραστώ να λέω)<br />ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ<br />(δεν πρέπει τουλάχιστο)<br />από την ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ & την ΑΣΚΗΣΗ της ΕΞΟΥΣΙΑΣ, στο ΟΝΟΜΑ και ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ των συμφερόντων συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων!<br />Και στη δεύτερη περίπτωση, έχουμε<br />(πρέπει τουλάχιστο)<br />να έχουμε ένα λόγο κατ εξοχήν ΕΡΓΑΛΕΙΑΚΟ,<br />κάτι που απ αυτούς πουερευνούν ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ,<br />καταγγέλεται σαν ένδειξη λόγου χωρίς ερευνητικό κύρος/αξιοπιστία<br />(Ω ναι! Το "όντως ον"! & οι θεραπαινίδες του)<br />αλλά και "αποτελεσματικότητα"<br />(επιστημονική προφανώς, & όχι ΠΟΛΙΤΙΚΗ)<br /><br />(...συνεχίζεται, αλλά χωρίς μεγάλο χρονικό κενό τη φορά αυτή, ελπίζω..)Β.Δ.Καργούδηςhttp://vakargoudis@gmail.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-15722013905827529142011-05-10T12:22:44.819+03:002011-05-10T12:22:44.819+03:00Αγαπητή Ένη
"...Ομως αν αποδεχθούμε οτι ετσι ...Αγαπητή Ένη<br />"...Ομως αν αποδεχθούμε οτι ετσι ειναι η κατάσταση, τόσων "διαβρωμένων ηθικα ατόμων" θα ειναι σαν να αποδεχόμαστε οτι ολοι ειμαστε μια "διεφθαρμένη φάρα" μιας κοινωνίας γιά τα "σκουπίδια".<br /><br />Εδω, επίτρεψε μου, μια ενσταση. Χωρίς να θέλω να ωραιοποιήσω τίποτα, νομίζω, οτι στο ιδιο τσουβάλι δεν γίνεται να μπούν ολοι. Επειδή ναι μεν δεν εχουν ταξική συνείδηση ομως δεν σημαίνει αυτό οτι ειναι μια γενική εικόνα μιας ορισμένης κοινωνικής διαστρωμάτωσης που ξεκινά απο το υποπρολεταριάτο μεχρι τον μικροαστό νοικοκύρη και οι οποίοι δεν συμπεριλαμβάνονται στους "κατεργαρέους" που περιγράφεις..."<br /><br />Πολύ ωραία η ένστασή σου και πολύ θα μ άρεσε νάναι έτσι.<br />Ο φίλος ο celin στο μπλόγκ του οποίου λέω κι εκεί καμμιά εξυπνάδα, με αποκαλεί κυνικό.<br /><br />Κι ίσως είμαι. Μα τι έχω δει ως τώρα;<br />Για να μην μακρυγορώ με αμπελοφιλοσοφίες περί ηρώων των τελευταίων εκατοντάδων χρόνων κλπ, να αναφέρω το άκρον άωτον του θράσους. Πως να μην είμαι κυνικός μετά;<br />Στην κηδεία του Σάντα που ως τον θάνατό του τίμησε τα παντελόνια που φοράει και μαζί με τον Γκλέζο είχαν τα παπάρια που όλοι ονειρευόμαστε, ποιός είχε τα μούτρα να παρευρεθεί;<br />Κουίζ, όπως λένε...:)<br /><br />mbikerAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-78090511917982354042011-05-10T08:33:30.697+03:002011-05-10T08:33:30.697+03:00Γιάκοβ ( Παπούλης )
Είμαι μάλλον γιαπωνέζος, μα ...Γιάκοβ ( Παπούλης ) <br /><br />Είμαι μάλλον γιαπωνέζος, μα δεν θα με χάλαγε και μια BMW Κ1300 χαχαχα.<br />Τι κουβέντα βρήκες να μου πεις τώρα, πάνω που σκεφτόμουν ν αλλάξω το μηχανάκι (το τελευταίο πριν αποσυρθώ -είμαι λίγο μεγαλύτερος βλέπεις απ τα παιδιά των 700- τι 700 τώωωρα κάντε όρεξη :-( του μπλόγκ εδώ), ήρθανε οι περικοπές γμτ...<br /><br />mbikerAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-2687339336272946132011-05-09T23:08:35.463+03:002011-05-09T23:08:35.463+03:00mbiker
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Η οποία διευρυ...mbiker<br />Ευχαριστώ για την απάντηση.<br />Η οποία διευρυνε τη γκάμα ολων αυτών των, σε τελική ανάλυση, "κατεργαρέων" ενος κοινωνικού σχηματισμου.<br />Ομως αν αποδεχθούμε οτι ετσι ειναι η κατάσταση, τόσων "διαβρωμένων ηθικα ατόμων" θα ειναι σαν να αποδεχόμαστε οτι ολοι ειμαστε μια "διεφθαρμένη φάρα" μιας κοινωνίας γιά τα "σκουπίδια".<br /><br />Εδω, επίτρεψε μου, μια ενσταση. Χωρίς να θέλω να ωραιοποιήσω τίποτα, νομίζω, οτι στο ιδιο τσουβάλι δεν γίνεται να μπούν ολοι. Επειδή ναι μεν δεν εχουν ταξική συνείδηση ομως δεν σημαίνει αυτό οτι ειναι μια γενική εικόνα μιας ορισμένης κοινωνικής διαστρωμάτωσης που ξεκινά απο το υποπρολεταριάτο μεχρι τον μικροαστό νοικοκύρη και οι οποίοι δεν συμπεριλαμβάνονται στους "κατεργαρέους" που περιγράφεις.<br /><br />Ισως δε αυτό το τμημα της κοινωνίας να ειναι η "αόρατη κοινωνία" που δεν εχει ουτε προνόμια, ουτε εχει τη δυνατότητα της καπατσοσύνης των αλλων, ουτε τις συλλογικές διασυνδέσεις (κόμματα, συνδικαλισμο κα.),συμμετέχει με τον ενα η αλλον τρόπο στην οικονομική ζωή του τόπου και αποτελεί μια κοινωνική δύναμη που αν της δοθεί η βεβαιότητα απο μια πολιτική δύναμη οτι γι' αυτήν νοιάζεταικαι ενεργεί ,θα ηθελε ισως μια διευρυμένη συνεργασία των πολιτικών σχηματισμών του τόπου, που θα στοχεύουν σε μια κοινωνική δικαιοσύνη, που δεν γινεται αν δεν υπάρξει και μια εξέλιξη προς μια Αριστερη κατεύθυνση.<br /><br /><br />υγ. Ειμαι πράγματι η Ενη.(για να αποφύγεις το ο/η). :-)Ενηnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-66067020309772380532011-05-09T22:09:19.496+03:002011-05-09T22:09:19.496+03:00Ξέχασα , ο γέρων , να υπογράψω το ανώνυμο στις 10:...Ξέχασα , ο γέρων , να υπογράψω το ανώνυμο στις 10:02<br /><br />Γιάκοβ ( Παπούλης )Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4862517418854737744.post-29485756778865171732011-05-09T22:02:51.253+03:002011-05-09T22:02:51.253+03:00Με βάση αυτά που λέει ο μότορας , λίγο παραπάνω πρ...Με βάση αυτά που λέει ο μότορας , λίγο παραπάνω προκύπτει μια σειρά ερωτημάτων :<br /><br />α) Πρέπει τελικά να οριστεί τι είναι "μουτζούρα" και "κάματος" στη κοινωνία που ζούμε το 2011. Οι επισημάνσεις του μότορα είναι εύστοχες και αφορούν κάθε άνθρωπο - πολιτικό υποκείμενο - που αυτοπροσδιορίζεται ως τέτοιο. Ακόμα περισσότερο αφορά πολιτικούς φορείς που αυτοπροσδιορίζονται ως υπερασπιστές των λαϊκών στρωμάτων που ζούν και μοχθούν μέσα σε αυτή τη "μουτζούρα".<br /><br />β) Ένα δεύτερο ερώτημα είναι με ποιά κριτήρια και προπάντων με ποιό λόγο οι πολιτικοί σχηματισμοί που αναφέρωνται στο α) θα κατηγοριοποιήσουν και στη συνέχεια θα προσεγγίσουν τους ανθρώπους της "μουτζούρας" . Γιατί πέραν από την επίλυση του πρώτου ζητήματος ( κριτήρια "ταξικής" κατηγοριοποίησης ) ο λόγος που θα αρθρώσουν οι πολιτικοί σχηματισμοί πρέπει να διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να μπορεί να κινητοποιήσει στους πολίτες εκείνες τις σκέψεις , διεκδικήσεις και προσδοκίες που να αντιστοιχούν στη κατάσταση τους ( σήμερα και στο μέλλον ). Θεωρώ ότι το δεύτερο αυτό ζήτημα είναι το κρίσιμο. Ακόμα δηλαδή και αν το target group σου δεν έχει καθοριστεί με σαφήνεια , υπάρχει πάντα η δυνατότητα να εκπέμψεις ένα αποτελεσματικό μήνυμα. Ένα μήνυμα που μπορεί να συσπειρώσει μια "ικανοποιητική πελατεία" σε μια μη βραχυχρόνια σχέση.<br /><br />Μότορα , αν είχα φράγκα θα σου αγόραζα μια Harley Electra να βολτάρεις και να γράφεις... :)Anonymousnoreply@blogger.com