Τρίτη 22 Ιουνίου 2021

Τι περιγράφει με μεγαλύτερη ακρίβεια την κατάντια της Αριστεράς από τα δικαιώματα που δίνει στον Πάσχο Μανδραβέλη να την ξεφτιλίζει δημοσίως (μαζί με όλους εμάς που αυτοτοποθετούμαστε σ’ αυτήν);



Από όποια γωνία και να εξετάσει κάποιος το ζήτημα της δημοσίευσης του προσωπικού ημερολογίου τού θύματος στα Γλυκά Νερά, η μόνη ένσταση από όσες ενδεχομένως θα κατέθετε η οποία ευσταθεί αντικειμενικά και θα πρέπει να γίνει δεκτή χωρίς την παραμικρή αντίρρηση είναι εκείνη που θα στηριζόταν στο γεγονός ότι η δημοσιοποίηση στοιχείων μιας δικογραφίας απαγορεύεται ρητά από τις διατάξεις τού Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Όλες οι άλλες πρέπει να απορριφθούν επίσης πανηγυρικά. Όμως:

Πέρα από αυτή την πρόβλεψη του ΚΠΔ, η οποία άλλωστε, όπως είναι γνωστό τοις πάσι, καταστρατηγείται αβέρτα, για ένα εκατομμύριο λόγους το ημερολόγιο της Κάρολαϊν εμπίπτει στον κανόνα (και ταυτόχρονα μότο) τών New York Times «All the News That's Fit to Print». Το εξηγεί αρκετά καλά ο Πάσχος Μανδραβέλος στο επισυναπτόμενο άρθρο του στην Καθημερινή της Κυριακής θα το εξηγούσε άριστα, αν ήταν αριστερός. Οι λόγοι που ακούστηκαν από εκείνους που διαφώνησαν με τη δημοσίευση, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων τής ΕΣΗΕΑ, δεν αντέχουν σε κριτική, ακόμα και στην επιεική της εκδοχή. Ειδικά δε τα όσα ακούστηκαν από την πτέρυγα της Αριστεράς στην πολύ ευρεία της έννοια· τόσο ώστε να χωράει το ΤΡΡ (= ThePressParody), το TVXS ή τα αριστερά χουλιγκάνια τού διαδικτύου είναι για κλάματα (ο Μανδραβέλης το εξηγεί κι αυτό επίσης καλά). Διάβασα κάποια, αλλά εκείνο που μου έμεινε ήταν ο εκκωφαντικός ισχυρισμός τού Θανάση Σκαμνάκη ότι τα μέσα ενημέρωσης που δημοσιοποίησαν το ημερολόγιο της Καρολάιν …ασέλγησαν κατ’ αυτό τον τρόπο στη νεκρή.

Η Αυγή, που την «περιποιείται»  κι αυτήν δεόντως ο Μανδραβέλης, είχε σπεύσει από το βράδι τής Παρασκευής να εξηγήσει τους λόγους της μη δημοσίευσης από τη μεριά της των αποσπασμάτων τού ημερολογίου τής Κάρολαϊν. Σήμερα δεν κρύβει την ικανοποίησή της επειδή ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου παρήγγειλε προκαταρκτική εξέταση για τη διαρροή. Ξεχνάει η Αυγή αν κι εδώ που τα λέμε, τι ρέστα να ζητήσεις από την καημένη την Αυγούλα, όταν το ξεχνάει και όλη η «συνεπής» Αριστερά ότι σε τόσο σοβαρά, περίπλοκα και πολυπαραγοντικά κοινωνικά ζητήματα όπως είναι η ενδοοικογενειακή βία στην ακρότατη μορφή τού φόνου, η δουλειά της δεν είναι ούτε αυτή τού Εισαγγελέα ούτε εκείνη τού Συνηγόρου Υπεράσπισης. Η δουλειά της είναι αυτή τού Δικαστή. Όχι, βέβαια, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης. Αλλά με την έννοια της ανάληψης της ευθύνης να αναλύει πολύπλευρα τα κοινωνικά προβλήματα, να τα κατανοεί στο απαιτούμενο βάθος τους και μετά, μόνο αφού θα έχει κάνει τα μαθήματά της όπως πρέπει, να προτείνει και τους τρόπους επίλυσής τους.

❁❁❁

 

Ανάλυση: Η Καρολάιν, η γιάφκα, το Τσερνομπίλ…

του Πάσχου Μανδραβέλη

 

Η αλήθεια είναι πως και η ιδιοκτήτρια της «Ελευθεροτυπίας» Μάνια Τεγοπούλου είχε μια καλή δικαιολογία για να μην δημοσιεύσει την είδηση για την ανακάλυψη της γιάφκας «Επαναστατικού Αγώνα» στην Κυψέλη, όπου βρέθηκαν ρουκετοβόλα, ρουκέτες, καλάσνικοφ, πιστόλια κ.λπ.. Ή τουλάχιστον αυτό διαλαλούσε.

Το πρωτοσέλιδο άρθρο της εφημερίδας (21.4.2010) που είχε τίτλο «Η είδηση και οι “ειδήσεις”. Γιατί η “Ε” δεν δημοσίευσε την “εισβολή της ΕΛΑΣ στην γιάφκα”» ανέφερε:

«Η “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ” στο χθεσινό της φύλλο δεν ανέφερε την είδηση ότι η αστυνομία απέκλεισε μια πολυκατοικία ερευνώντας για τον εξοπλισμό του “Επαναστατικού Αγώνα”. Εξι άνθρωποι έχουν κατηγορηθεί και προφυλακιστεί για συμμετοχή στην οργάνωση αυτή. (…)

Η ΣΙΩΠΗ της εφημερίδας μας, στην περίπτωση αυτήν και μόνο, έστελνε ένα μήνυμα. (…)  Δεν ήταν αποπληροφόρηση ή απόκρυψη μιας “είδησης”, που ήταν ήδη και θα γινόταν ευρέως γνωστή. Αμυνα στην παραπληροφόρηση ήταν:

* Αμυνα, στην κατασκευή σεναρίων με ευθύνη της αστυνομίας, που κρυβόταν πίσω από SMS, τα οποία οδηγούν στη φυλακή ανθρώπους, χωρίς να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματά τους.

* Αμυνα στην απαράδεκτη μεθόδευση της αστυνομίας, να χρησιμοποιεί τα ΜΜΕ, για να δημιουργείται κλίμα καταδικαστικό, ώστε να θριαμβολογεί μετά, παραβιάζοντας, στην υπόθεση της τρομοκρατίας, το τεκμήριο αθωότητας και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η ΜΗ δημοσίευση της είδησης αυτής είχε πολιτικό σκοπό και κόστος. Με τον θόρυβο που δημιουργήθηκε, εντός και εκτός των τειχών, για αυτήν την απροσδόκητη παράβαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας από την “Ε”, πέρασε ένα μήνυμα πιο σημαντικό από τη δημοσίευση. Κατ’ εξαίρεση. Ο αναγνώστης θα κρίνει.»

Για την λογοκρισία της ανακάλυψης του βαρέος οπλισμού υπήρξαν πολλές αντιδράσεις. Ακόμη και οι συντάκτες της «Ελευθεροτυπίας» δημοσίευσαν στο ίδιο φύλλο ένα ξεχωριστό κείμενο στο οποίος επεσήμαναν:

«Η “Ελευθεροτυπία” δεν δημοσίευσε χθες το γεγονός της εισβολής της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας σε διαμέρισμα της Κυψέλης το οποίο σύμφωνα με την αστυνομία -παρ’ ότι δεν είχε εκδώσει επίσημη ανακοίνωση- είναι η “γιάφκα του Επαναστατικού Αγώνα”. Η μη δημοσίευση με απόφαση της ιδιοκτησίας και παρά τις διαφωνίες της διεύθυνσης, που είχε ως αποτέλεσμα να μην ενημερωθούν οι αναγνώστες της εφημερίδας για τις πραγματικές διαστάσεις του γεγονότος, συνιστά λογοκρισία, που δεν συνάδει με τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, τις οποίες υπηρετούμε με συνέπεια οι συντάκτες τής “Ε”. Κι αυτές τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας τηρούμε και απέναντι στον τρόπο με τον οποίο η αστυνομία διαχειρίζεται τις εξελίξεις το τελευταίο διάστημα. Ενα γεγονός ή μια πληροφορία μπορεί όποιος θέλει να την κρίνει ή να την αμφισβητήσει. Δεν μπορεί όμως σε καμία περίπτωση να μην τη δημοσιεύσει και να την αποκρύψει από το αναγνωστικό κοινό» (Ελευθεροτυπία 21.4.2010)

Ποιος, τελικώς, είχε δίκιο; Η ιδιοκτήτρια της «Ελευθεροτυπίας», η οποία επικαλούμενη διάφορους «ανώτερους σκοπούς», δεν δημοσίευσε την είδηση, ή οι συντάκτες της ίδια εφημερίδας που μίλησαν για «λογοκρισία, που δεν συνάδει με τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας»;

Και για να φτάσουμε στα τωρινά, ποιος έχει δίκιο: οι εφημερίδες και οι δικτυακοί τόποι οι οποίοι δημοσίευσαν αποσπάσματα του ημερολογίου της άτυχης Καρολάιν που δολοφονήθηκε στα Γλυκά Νερά, ή η «Αυγή» που αρνήθηκε να το κάνει σεβόμενη απολύτως, όπως γράφει σε διαδικτυακό της άρθρο:

«Την δικαστική και διωκτική διαδικασία και πάνω από όλα τη μνήμη του θύματος που δολοφονήθηκε από τον σύζυγό της, ο οποίος παραδέχτηκε πως προσπάθησε να συγκαλύψει την υπόθεση, αρνείται να δημοσιεύσει ανάλογες διαρροές. Απορούμε, δε, ποιος είναι ο πραγματικός λόγος αυτών των “ρεπορτάζ”. Το γεγονός πως πολλές ιστοσελίδες αναπαράγουν αυτούσιο το περιεχόμενο, που παράγεται από συγκεκριμένους δημοσιογράφους γνωστούς για τις απόψεις τους σε τηλε-παράθυρα, δημιουργεί την υποχρέωση της Πολιτείας να περιφρουρήσει τη διαδικασία και να παύσει τις άθλιες πρακτικές των διαρροών σε τραστ. Να σπάσει πια το απόστημα της στοχοποίησης των γυναικών θυμάτων βίας» (avgi.gr 18.6.2021)

Η δημοσίευση των αποσπασμάτων του ημερολογίου προκάλεσε αντιδράσεις, αντίθετες από εκείνες που δημιούργησε η μη δημοσίευση της είδησης για την γιάφκα. Μέχρι και η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ζητά «οι συνάδελφοι οφείλουν να απέχουν από δημοσιεύματα που θίγουν τον πυρήνα της ιδιωτικής ζωής των πολιτών και των οικείων τους. Η δημοσιογραφία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπηρετεί ένα παιχνίδι εντυπώσεων, ούτε να υποκαθιστά την Δικαιοσύνη».

Είναι διάχυτη η αντίληψη στην ελληνική κοινωνία ότι πρώτιστο καθήκον των δημοσιογράφων δεν είναι να ενημερώνουν τον κόσμο, αλλά να τον αλλάξουν, να τον βελτιώσουν δια της απόκρυψης πτυχών της πραγματικότητας. Αυτή η επιταγή εκφράζεται πολλαπλώς. Στα εθνικά θέματα οφείλουμε να μην δημοσιεύουμε ειδήσεις ή απόψεις που «αντικειμενικώς παίζουν το παιγνίδι των (όποιων) εχθρών». Δεν αναφερόμαστε μόνο στην Τουρκία, ή την Βόρειο Μακεδονία. Την περίοδο του πολέμου στην Γιουγκοσλαβία η «Ελευθεροτυπία» στο κύριο άρθρο της καλούσε τους δημοσιογράφους: «Και μόνο από σεβασμό προς τους νεκρούς αυτών των [νατοϊκών] δολοφονικών επιθέσεων κατά της δημοσιογραφίας οι μετρημένοι στα δάκτυλα επικριτές [του καθεστώτος Μιλόσεβιτς] θα πρέπει επιτέλους να σιωπήσουν» (5.5.1999).

Αυτό ήταν το κυρίαρχο σκεπτικό στην χώρα και γι’ αυτό τα ελληνικά ΜΜΕ αποσιώπησαν το μεγαλύτερο έγκλημα στην Ευρώπη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι αναγνώστες, ακροατές, τηλεθεατές, δεν έμαθαν τότε ότι Σέρβοι μαχητές (με την βοήθεια Ελλήνων ακροδεξιών) σφαγίασαν 8.000 αμάχους στην Σρεμπρένιτσα.

Υπάρχει ένα αόρατο νήμα που συνδέει γελοίες και σοβαρές περιπτώσεις λογοκρισίας ή αυτολογοκρισίας των δημοσιογράφων. Ενώνει την αποσιώπηση των επιπτώσεων του Τσερνομπίλ (θα έκανε κακό στο σοσιαλισμό, ο οποίος είναι καλός για την ανθρωπότητα), την «ενεργή αντίθεση των δημοσιογράφων στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους» (με αποτέλεσμα το 2003 οι Έλληνες να πιστεύουν επί 22 ημέρες ότι ο Σαντάμ Χουσεΐν κερδίζει τον δεύτερο Πόλεμο του Κόλπου, μέχρι που είδαν ξαφνικά την αμερικανική σημαία να κυματίζει στην Βαγδάτη· πρβλ. «Fake news εκ του προχείρου» https://www.kathimerini.gr/opinion/926040/fake-news-ek-toy-procheiroy/), την είδηση για την γιάφκα στην Κυψέλη (πρβλ. «Η είδηση μιας γιάφκας» https://www.kathimerini.gr/opinion/719696/i-eidisi-mias-giafkas/), τα αίτια της οικονομικής κρίσης, το ημερολόγιο της Καρολάιν. Αυτό το νήμα θέλει πάντα τους δημοσιογράφους να υπηρετούν κάποιον ανώτερο της ενημέρωσης σκοπό. Τους θέλει «μαχητές των δίκιων του λαού», «υπερασπιστές των εθνικών συμφερόντων», «κλειδοκράτορες των προσωπικών δεδομένων», ή ό,τι άλλο η τρέχουσα συγκυρία θεωρεί σοβαρό.

Έτσι επιτυγχάνεται η αντιστροφή του σκοπού της ενημέρωσης. Αν και οι πολίτες πρέπει να έχουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία για να σταθμίσουν και να κρίνουν τι είναι το «ορθόν», εν τούτοις κυριαρχεί η άποψη ότι κάποιοι (συνήθως η «πρωτοπορία του λαού») «γνωρίζουν» εκ των προτέρων τι είναι το «ορθόν» και οι δημοσιογράφοι πρέπει να αποκρύπτουν ό,τι έρχεται σε αντίθεση με τον επιδιωκόμενο σκοπό του «ορθού». Στο τέλος βέβαια -και επειδή η πραγματικότητα πάντα εκδικείται- χαμένη βγαίνει η δημοσιογραφία. Ενώ τα ελληνικά ΜΜΕ, την επίχρυση δεκαετία του 2000 υποστήριξαν με συνέπεια κάθε «ανώτερο σκοπό» κάθε κοινωνικής ομάδας που ζητούσε π.χ. κάποιο επίδομα (πρβλ. «Η ψυχοπονιάρικη δημοσιογραφία» https://www.kathimerini.gr/opinion/717359/i-psychoponiariki-dimosiografia/), όταν ήρθε η χρεοκοπία κατηγορήθηκαν «γιατί δεν μάς πληροφορήσατε».

Στην υπόθεση του «ημερολογίου της Καρολάιν»κατ’ αρχάς υπάρχουν τα εξής στοιχεία:

1.      Η υπόθεση καλώς ή κακώς ενδιαφέρει την ελληνική κοινωνία.

2.      Το ημερολόγιο είναι μέρος του διαβιβαστικού της ασφάλειας, δηλαδή δημοσίου εγγράφου.

3.      Τα δημοσιοποιηθέντα αποσπάσματα δεν περιγράφουν γενικότερες πτυχές του ιδιωτικού της βίου, αλλά μόνο εκείνα που αφορούν την σχέση της με τον κατηγορούμενο.

4.      Το ερώτημα «γιατί μόνο αυτά τα στοιχεία και όχι άλλα;» δεν έχει νόημα, αφού δεν ξέρουμε τι είναι τα «άλλα»· μπορεί πραγματικά να αφορούν την ιδιωτική της ζωή πέραν της σχέσης με τον κατηγορούμενο. Ίσως να υπάρχουν κι άλλα που να είναι επιβαρυντικά για τον κατηγορούμενο. Δεν θα πρέπει να δημοσιευτούν;

5.      Το ρεπορτάζ μόνο στις ταινίες βγαίνει με την διάρρηξη κυβερνητικών γραφείων για την αποκάλυψη της αλήθειας. Συνήθως προκύπτει από διαρροές, είτε αυτές γίνονται από το «βαθύ λαρύγγι» του Γουότεργκέιτ, είτε από την κατηγορούσα αρχή όπως έγινε με το ημερολόγια της δολοφονηθείσας Nicole Simpson στην πολύκροτη υπόθεση με τον O.J. Simpson. Τότε δεν υπήρξε αμερικανικό Μέσο Ενημέρωσης που δεν δημοσιοποίησε εκτενή αποσπάσματα (πρβλ. «Nicole Brown Simpson diary» https://www.google.com/search?q=Nicole+Brown+Simpson+diary). Αλλά και σε άλλες υποθέσεις που δεν είχαν τόσο μεγάλη δημοσιότητα τα ημερολόγια δημοσιεύτηκαν σε εφημερίδες υπεράνω υποψίας π.χ. («Victim’s words may be used in murder trial», Washington Post 23.11.1998 https://www.washingtonpost.com/archive/local/1998/11/23/victims-words-may-be-used-in-murder-trial/)

Απομένει να απαντηθεί το ερώτημα της Αυγής «ποιος είναι ο πραγματικός λόγος αυτών των “ρεπορτάζ”;». Εδώ μπαίνουμε σε δίκες προθέσεων που το «κατηγορούμενο Μέσο Ενημέρωσης» χάνει ό,τι κι αν κάνει. Σε άλλη περίπτωση το ερώτημα θα μπορούσε να αντιστραφεί: «ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που τα ΜΜΕ απέκρυψαν αυτή την πτυχή του “ρεπορτάζ”; Δεν ενδιαφέρει τους αναγνώστες οι πραγματικές συνθήκες που οδήγησαν σε αυτήν την οικογενειακή τραγωδία;»

Στο κάτω, κάτω της γραφής, από τα δημοσιευθέντα αποσπάσματα, προκύπτει η αγωνία μιας νεαρής γυναίκας, που δεν ήθελε να βρεθεί στην θέση εκείνης της σαραντάρας του πρόσφατου διαφημιστικού σποτ για το συνέδριο γονιμότητας: «Είμαι 18 χρονών και θέλω να προσπαθήσω να κάνω μωρό!», έγραψε η άτυχη Καρολάιν.

Μήπως, λοιπόν, πρέπει να αναρωτηθούμε: «ποιος είναι ο πραγματικός λόγος της καμπάνιας που ξεκίνησε η “Αυγή” κατά της δημοσίευσης του ημερολογίου, το οποίο εκτός των άλλων δείχνει την πίεση που υφίστανται οι νεαρές γυναίκες “Άντε τι κάθεσαι; Πότε θα παντρευτείς; Πότε θα γίνεις μάνα;”, κατά πως έλεγε και η επίμαχη διαφήμιση;»

Μήπως πρέπει να εικάσουμε ότι η εφημερίδα της Αριστεράς είναι «ατζέντης των συμφερόντων των κέντρων γονιμότητας» και γι’ αυτό θέλει να κρύψει το ημερολόγιο της άτυχης Καρολάιν; Όχι φυσικά, αλλά έτσι μπορούμε να δούμε πού μπορεί να οδηγήσουν οι δίκες προθέσεων που συστηματικώς κάνει για τα ΜΜΕ η Αριστερά…

***


6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ορέ Λέφτηδες, ενώ σας παρακολουθώ σιωπηλός το τελευταίο χρόνο και βάλε, είναι η πρώτη φορά που τα πήρα κρανίο.

Δεν έχω όρεξη για ανταλλαγή επιχειρημάτων και συζητήσεις περί του φύλου των αγγέλων, ούτε συμφωνώ με τα του συρμού περί γυναικοκτονίας.

Αλλά με "αναγκάσατε" να διαβάσω το άρθρο του μεγαλύτερου παρλαπίπα της "φιλελεύθερης" δημοσιογραφίας, για να διαπιστώσω το "μαστίγωμα".
Άνθρακες ο θησαυρός, ούτε στο Σαλόν Κίττυ δεν ήταν τόσο φέικ το μαστίγωμα.
Όθεν δεν σας το συγχωρώ ότι έχασα δέκα λεπτά από τη λίγη ζωή που μου απομένει για να αναγνώσω τα φληναφήματα του παπάρα.

Γιάκοβ Φεντότοβιτς

LeftG700 είπε...

Товарищ Яков (το αίμα νερό δεν γίνεται),

Καλώς και μετά χαράς σε ξαναβλέπω (μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται, αλλά τα μάτια τση καρδιάς ποτέ τους δεν εκλειούνται).

Θα σχολιάσω αργότερα το statement που κατέθεσες. Για τώρα, έχω μια θερμή παράκληση:

Βάζε, σε παρακαλώ, στο κουτάκι το όνομά-αποκλειστικότητα αυτού τού ερειπωμένου πλέον τσαρδιού. Θέλεις Γιάκοβ; Θέλεις Γιάκοβ Φεντότοβιτς; Ό,τι θέλεις. Αν συνεχίσεις να στέλνεις σχόλια σαν αυτό (που ξέρεις ότι δεν μπορώ να τα κόψω από τη στιγμή που είναι δικά σου), το αποτέλεσμα θα είναι να με ξεφτιλίζεις κάθε φορά, αφού θα εμφανίζομαι να υιοθετώ αυτό που καταγγέλλω: τον κανόνα τών δύο μέτρων και των δύο σταθμών.

Και δεν πιστεύω με τίποτε ότι θέλεις να με ξεφτιλίζεις....

Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Товарищ Яков,

Επειδή έχουν περάσει και κάνα δυο βδομαδούλες, κάθισα και ξαναδιάβασα στα πεταχτά το άρθρο τού Μανδραβέλη. Έτσι επιβεβαιώθηκε αυτό που εξ αρχής μού δημιουργήθηκε ως απορία: ασχέτως του τι είναι ο Πάσχος, π.χ. αν είναι φιλελεύθερος συνεπής ή όχι, αυτό που επισημαίνει (και τεκμηριώνει από ολούθε) είναι απολύτως σωστό. Κι αυτό που επισημαίνει είναι το «φτιασίδωμα» της ενημέρωσης ανάλογα με το τι κουβαλάει στο κεφάλι του ο κάθε δημοσιογράφος (θου Κύριε...). Δηλαδή, δεν σε ενοχλεί εσένα αυτό; Δεν έχεις συνειδητοποιήσει ότι κατ’ ουσίαν αυτό που λέμε ενημερωτική δημοσιογραφία έχει εκλείψει πια από το Ελλαδιστάν; Ο κάθε μαλάκας, αμόρφωτος δημοσιογραφίσκος ή δημοσιογραφίσκη (μη με πουν και σεξιστή), είτε είναι της Αυγής, είτε είναι της Καθημερινής, είτε του όποιου διαόλου θέλεις, κρίνει εκ των προτέρων τι πρέπει να πληροφορηθείς εσύ κι εγώ! Λες και είμαστε τα 15χρονα που τα μάζευε η αστυνομία από τους κινηματογράφους όταν παιζόταν ο Τζόκερ! Ε, δεν καταπίνεται αυτό, ρε γαμώτο. Το έχω σιχαθεί πια.

Σε ενοχλεί που «μας τη λέει» ο Μανδραβέλης; Και μένα. Αλλά αυτό είναι η ουσία; Ή ότι δεν βρέθηκε ένας πούστης (με την καλή έννοια) από τη δική μας την πλευρά να διαμαρτυρηθεί γι’ αυτή τη λογοκρισία «αρχών» που σύμπασα η Αριστερά υιοθέτησε;

Στο ζήτημα ουσίας που συνδέεται με το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν μπαίνεις και το σέβομαι. Πάντως, δεν είναι καθόλου της ίδιας σημασίας με το φύλο τών αγγέλων. Και κρύβε λόγια όταν χαρακτηρίζεις τη μανία με τη γυναικοκτονία απλή υπόθεση του συρμού. Δεν θα αργήσει η ημέρα που όποιος δεν θα χρησιμοποιεί τον όρο θα θεωρείται σεξιστής, ρατσιστής και μισογύνης. Με μια λέξη, φασίστας! Εδώ θα ’σαι κι εδώ θα ’μαι.

Τα λέμε

Γιάκοβ είπε...

Ορέ Λέφτηδες....
Με αναγκάζετε να μπω στην ουσία, πράγμα που ήθελα να αποφύγω.  Ο δάσκαλος μου ο Ευτύχης με έμαθε να διαβάζω τα κείμενα αλλά συγχρόνως να διερευνώ το ποιόν και τις προθέσεις του "καλλιτέχνη" .
Το κείμενο του εν λόγω είναι διάτρητο. Μπάζει ολούθε. Δεν πρόκειται για τεκμηρίωση, όπως λέτε, αλλά για αχταρμά. Μου κάνει μάλιστα εντύπωση ότι το ξαναδιαβάσατε και δεν το είδατε.
Από ποτέ ορέ η Μάνια είναι "Αριστερά"; ο μπαμπάς της ίσως και ως ένα βαθμό. Εξέφραζε η Ε την ευρύτερη "προοδευτική παράταξη", τη σούπα δηλαδή που σερβίρει προσφάτως και το τσιπρόπουλο. Μάλιστα, αποδομώντας τον εαυτό του, χωρίς να το παίρνει πρέφα ο παπάρας, δημοσιεύει και το κείμενο των τότε συντακτών της Ε. Βέβαια σήμερα αυτοί έγιναν λογογράφοι του Κούλεως.
Με εξαίρεση το Ριζοπιάστη που ασχολιόταν μόνο με τις ηρωικές προσπάθειες κατάσβεσης του πυρήνα, όλος ο υπόλοιπος τύπος δημοσίευσε κάθε δυνατή πληροφορία για το δράμα στο Τσερνομπίλ . Ουδείς τότε μπορούσε να εκτιμήσει, πόσω μάλλον να καταγράψει, τις συνέπειες. Οι τότε "έλεγχοι" και μετρήσεις ήταν διάτρητες, μπορώ να γνωρίζω επ' αυτού. Και πολλά "φιλελεύθερα" παλουκάρια κονόμησαν τότε σε βάρος της δημόσιας υγείας. Έχω και γνώση και μνήμη.
Το μεγαλύτερο έγκλημα στην Ευρώπη μετά το Β'ΠΠ είναι ο βομβαρδισμός των αμάχων στη Γιουγκοσλαβία. Αλλά και η Σρεμπρένιτσα δεν πρέπει να αγνοείται. Ο λουστράκος αναφέρει ελληνική συμμετοχή, αλλά δεν μας λέει πως οι λεβέντες ήταν ακροδεξιοί. Γιατί διαχρονικά η ακροδεξιά μπορεί να καταγγέλεται ομοθυμαδόν από τους φιλελέδες, αλλά είναι εργαλείο χρήσιμο στα δύσκολα, αρκεί να το ελέγχουν και να το χρησιμοποιούν κατά το δοκούν αυτοί.
Στη συνέχεια το πουλάκι μου ρίχνει και άλλα πονηρά υλικά στο τουρλού :
Την υπόθεση   O. J. Simpson (που αφορά μια άλλη, εντελώς διαφορετική περίπτωση, σε μια άλλη κοινωνία, καμιά σχέση με το Γουωτεργκέιτ ), χωρίς να αφήνουμε κατά μέρος τη "ψυχοπονιάρικη" δημοσιογραφία και τα αίτια της κρίσης, που η ποντικομαμμή επιρρίπτει στην "επιδοματική πολιτική". Γιατί ο ερίφης πρέπει να περάσει τα κατάλληλα μηνύματα, τώρα που ο Σπυράδωνις μας λέει ότι τα λεφτά τελείωσαν, τραβώντας και ένα ξάσπρισμα στους εργοδότες του. Είμαι προβληματισμένος που σας ξέφυγε αυτό το καίριο.
Σε ό,τι αφορά την υπόθεση της δημοσίευσης αποσπασμάτων του ημερολογίου της άτυχης νεαράς ο έγκυρος παπάρας τα κουκουλώνει ανεπαρκώς. Το ημερολόγιο είναι αποδεικτικό στοιχείο ανακριτικών πράξεων και όχι δημόσιο έγγραφο. Δεν βγαίνει ούτε καν στη δημόσια απόφαση, δεν βγαίνει στη ... Διαύγεια. Είναι διαρροή ανακριτικού υλικού, παράνομη τυπικά και επί της ουσίας, ανεκτή όμως αν τη κάνει η κα Μάνδρου από το κανάλι του εργοδότη μας μη χέσω. Αρκεί να πιάνει νούμερα τηλεθέασης. Γιατί τα αυτονόητα και η νομιμότητα είναι εργαλεία για τα φιλελέ τσουτσέκια και όχι αυταξίες.
Σε κάθε  ένα "τεκμήριο" που φέρνει στο τραπέζι ο τζαμπαμάγκας υπάρχει και η λούμπα. Το φινάλε όπου δεν λέει (αλλά λέει) ότι η Αυγή είναι πρακτορείο των συμφερόντων των περί την Γονιμότητα είναι το τελικό καρύκευμα στη σούπα που μαγείρεψε. Υπάρχουν άλλα πολύ σοβαρά ζητήματα για τα οποία μπορούσε κανείς να μέμφεται το τύπο και την ηγεσία της όποιας αριστεράς. Αλλά οι ευκολίες του πάσχοντος (που έχει διαχρονικά λερωμένη τη φωλιά του( Ισλανδία, εκπαιδευτικό σύστημα Φινλανδίας κτλ) είναι μέρος της κατάντιας της "δημοσιογραφίας" και της δημόσιας ζωής.
Λέφτηδες
Το κατάστημα όπου δημοσιεύει τις ομορφιές τους ο αυτονόητος είναι υποκατάστημα της Αγίας Οικογένειας εδώ και δεκαετίες. Και ο Σουσλώφ να δημοσίευε εκεί άρθρο θα ήταν για τα σκουπίδια.

Τα περί συρμού (γυναικοκτονία) που κινδυνεύουμε να αποκτήσει "θεσμική" διάσταση τα αντιλαμβάνομαι.


Δεν θα επανέλθω

Γιάκοβ Φεντότοβιτς

LeftG700 είπε...

Товарищ Яков,

Η ακροτελεύτια φράση σου («Δεν θα επανέλθω») με στριμώχνει στα σκοινιά όσο εκεί που δεν παίρνει. Ωστόσο, ούτε λευκή πετσέτα θα πετάξω ούτε, από την άλλη, θα προσπαθήσω να σε σύρω σε επαναφορά.

Δεν θα αμφισβητήσω το μάθημα που (σου) δίδασκε ο Μπιτσάκης (υποθέτω αυτόν εννοείς όταν αναφέρεσαι σε Ευτύχη). Αλλά η αξία του έγκειται μόνο σε ό,τι αφορά τον κίνδυνο να παρασύρεται κανείς από έναν σωστό ισχυρισμό κάποιου αντιπάλου και να αρχίζει να θεωρεί ότι ο αντίπαλος δεν είναι πια και τόσο αντίπαλος μόνο και μόνο επειδή είπε κάτι που είναι σωστό. Στην παρούσα ανάρτηση αυτό το (σωστό) μάθημα έχει μηδενική αξία. Ούτε εγώ παρασύρθηκα και άρχισα να βλέπω τον Πάσχο με άλλα μάτια, ούτε αμέλησα να κάνω σαφές στον όποιον αναγνώστη ότι δεν πρέπει να διαγράψει τον Μανδραβέλη από τη λίστα τών αντιπάλων. (Αποφεύγω να γράψω αυτό που με τρώνε τα δάκτυλά μου να γράψω –«εκτός κι αν έχεις αντίθετη άποψη»–, για να μη θεωρήσεις ότι θέλω να σε υποχρεώσω να συνεχίσεις έναν διάλογο που έχεις δηλώσει ότι δεν θέλεις να συνεχιστεί.)

Νομίζω ότι η ιδεολογική διαφορά που φέρνει την Αριστερά απέναντι από τον Μανδραβέλη έχει μετατραπεί στην περίπτωσή σου (που δεν είναι μοναδική) σε μένος. Αλλά το άχτι δεν είναι καλός σύμβουλος. Γιατί η «θερμότητα» που δημιουργεί εμποδίζει την ψυχρή ματιά με την οποία πρέπει να βλέπει κανείς γενικά τα γεγονότα. Νομίζω ότι και στη συγκεκριμένη ειδική περίπτωση αυτό έχει συμβεί.

Κατ’ αρχάς, ξεπετάς με συνοπτικές διαδικασίες την αφορμή για να γράψει ο Πάσχος ό,τι έγραψε και για να αναδημοσιεύσω σχολιάζοντας εγώ. Μάλιστα, την αφήνεις για το τέλος. Γράφεις:

Το ημερολόγιο είναι [...] διαρροή ανακριτικού υλικού, παράνομη τυπικά και επί της ουσίας, [...].

Χάρηκα πολύ. Αν ήμουν ο Γεωργίου, θα ρώταγα: «αυτά που λέω εγώ στις παρά είκοσι μου τα λέτε στο και πέντε;». Ο Μανδραβέλης, βέβαια, δεν ασχολείται με αυτό το ζήτημα, το προσπερνάει. Κακώς (είναι κι αυτός ένας λόγος που με έκανε να γράψω «θα το εξηγούσε άριστα, αν ήταν αριστερός»). Αλλά, ποιος μπορεί να τον κρεμάσει στο πλωριό κατάρτι; Μήπως απασχόλησε την Αριστερά αυτό;;; Ούτε κατά διάνοια! Η Αριστερά άρχισε να ολοφύρεται και να στηθοχτυπιέται μόνο και μόνο επειδή, λέει, στήθηκε «επιχείρηση ξεπλύματος του δολοφόνου». Το «μηδενί δίκην δικάσεις» και τα λοιπά τι έγινε; Το έφαγε η Μαγδάλω με το στόμα το μεγάλο; Πότε το θυμάται αυτό η Αριστερά; Μόνο όταν κάποια 22χρονη «καθαρίσει» έναν τύπο που της «την έπεσε» και έδειχνε ότι ήθελε μέχρι και να τη βιάσει και που (εκείνη νόμιζε ότι) κρατούσε και μαχαίρι; Εκεί δεν έχουμε «επιχείρηση ξεπλύματος της δράστιδας»; Εκεί έχουμε «την εκτύλιξη της πλήρους αλληλουχίας τών γεγονότων που φωτίζουν όλες τις πλευρές τής υπόθεσης, έτσι ώστε να αποδοθεί η δικαιοσύνη στο ακέραιον»; Товарищ, αν εσένα δεν σε ενοχλεί μια τέτοια τερατωδώς διαστρεβλωμένη αντίληψη της έννοιας της μεροληψίας, με γεια σου και χαρά σου. Εμένα, επίτρεψέ μου να μου φέρνει, πλέον, αναγούλα.

Και ξέρεις πότε ήρθε το μεγάλο ξεβράκωμα της Αριστεράς στο ζήτημα που συζητάμε; Ήρθε όταν βρετανικές ταμπλόιντ δημοσίευσαν αποσπάσματα από το δεύτερο «μυστικό» ημερολόγιο της Κάρολαϊν (σύμφωνα με το ρεπορτάζ των λαγωνικών τού UK). Αποσπάσματα που, βέβαια, αναπαράχθηκαν εν αφθονία εγχωρίως. Τα όσα αποκαλύπτονταν από αυτά «έκαιγαν» τον δράστη από τα δάχτυλα των ποδιών μέχρι τα μαλλιά τής κεφαλής του. Μήπως είδες από τη μεριά τής Αριστεράς έστω και ένα (1!) άρθρο που κατήγγειλε αυτή τη δεύτερη «ασέλγεια» (σύμφωνα με τη διατύπωση του κατά τα φαινόμενα ξεμωραμένου Σκαμνάκη) πάνω στη νεκρή; Θα σε παρακαλούσα να μου το υποδείξεις κι εμένα.

[ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ]

LeftG700 είπε...

[ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ]

Από τα υπόλοιπα που γράφεις για το ζήτημα του ημερολογίου, σχηματίζει κανείς την εντύπωση ότι, κατ’ εσέ, το περιεχόμενό του πρέπει να μείνει επτασφράγιστο μυστικό. Καλά-καλά (το λέω με κάποια υπερβολή αυτό) δεν μπορώ να εκτιμήσω μετά βεβαιότητας ακόμα και το αν αναγνωρίζεις το δικαίωμα στους δικηγόρους τού Αναγνωστόπουλου να το επικαλεστούν στη δίκη. Αλλά και να τους το αναγνωρίζεις, φαίνεται ότι μάλλον είσαι τής άποψης πως οι δημοσιογράφοι τού δικαστικού ρεπορτάζ δεν θα έπρεπε να έχουν το δικαίωμα να πληροφορήσουν το κοινό σχετικά. Αδυνατώ να κατανοήσω την οποιαδήποτε (νομική, ηθική, λογική) βάση μιας τέτοιας θέσης.

Τα συμπεράσματά σου («το κείμενο είναι διάτρητο», «μπάζει ολούθε», «δεν πρόκειται για τεκμηρίωση, αλλά για αχταρμά»), εντάξει, είναι σαφή στην απορριπτικότητά τους. Δεν νομίζω, όμως, ότι υποστηρίζονται από στέρεη στοιχειοθέτηση. Διότι:

▪ Δεν ξέρω τι είναι η Μάνια (ούτε τι ήταν ο μπαμπάς της), αλλά ξέρω πολύ καλά ότι κατά σημαντικό ποσοστό η Ελευθεροτυπία διαβαζόταν από αριστερούς. Όχι μόνο από εν γένει αντιδεξιούς (η «σούπα» που λες εσύ) αλλά και από αριστερούς-αριστερούς.

▪ Ο Μανδραβέλης, ακόμα κι όταν μιλάει γενικά για Μ.Μ.Ε., είναι φανερό ότι για στόχο του έχει κλειδώσει την αριστερή ειδησεογραφία. Όλοι ξέρουμε ότι για κάποιες μέρες μετά το Τσέρνομπιλ οι Σοβιετικοί έκαναν το παγώνι. Τα αρχεία τού Ρίζου δεν πάνε τόσο παλιά, αλλά το κόβω ότι κι εκείνος την ίδια τρέλα θα πούλαγε στο ελληνικό (Κουκουέδικο) κοινό. Επομένως, τα όσα γράφει για το Τσέρνομπιλ, που τα γράφει για την Αριστερά, ισχύουν στο ακέραιο (πλην, ίσως, της Αυγούλας τής εποχής –που την αγόραζε ο Κύρκος, μια κουμπάρα του και μια τρίτη ξαδέρφη τού Μανόλη Αναγνωστάκη).

▪ Να με συμπαθάς, αλλά δεν μπορώ να βάλω στην ίδια ζυγαριά τον βομβαρδισμό αμάχων σ’ έναν πόλεμο, έστω και ακήρυκτο, με τους εν ψυχρώ μαζικούς φόνους 8.000 plus ανθρώπων (και λάβε υπ’ όψη σου ότι για πολλούς «συντρόφους» θεωρούμαι «ισλαμόφοβος» –&%#*&!). Όπως δεν μπορώ να βάλω στην ίδια ζυγαριά τους άμαχους νεκρούς τού Λονδίνου ή του Κόβεντρι στη Μάχη τής Αγγλίας με τους εξοντωμένους στους θαλάμους αερίων. (Μήπως σού έχει πέσει η πίεση λόγω ζέστης και θέλεις να την ανεβάσεις; Πήγαινε στον Ρίζο και βάλε στο ψαχτήρι του τη λέξη Σρεμπρένιτσα!)

▪ Το αντιμανδραβελικό μένος που λέγαμε: Έχεις λάθος. Μέσα στη φούρκα σου δεν πρόσεξες ότι ο Πάσχος κάνει ρητή αναφορά στο ακροδεξιό ποιον των Ελλήνων εθελοντών: «Οι αναγνώστες, ακροατές, τηλεθεατές, δεν έμαθαν τότε ότι Σέρβοι μαχητές (με την βοήθεια Ελλήνων ακροδεξιών) σφαγίασαν 8.000 αμάχους στην Σρεμπρένιτσα.»

▪ Καλά, άσε τον Simpson. Δείξε μου ένα αριστερό άρθρο που διαμαρτύρεται για τη δημοσίευση του δεύτερου «μυστικού» ημερολογίου τής Κάρολαϊν από την Daily Mail!

▪ Και πάλι το μένος σου σε παρασύρει. Ούτε κατά διάνοια ο Μανδραβέλης δεν υπονοεί στα σοβαρά ότι η Αυγή προμοτάρει συμφέροντα μεγαλογιατρών τής υποβοηθούμενης γονιμοποίησης (είναι μέγα λάθος να υποτιμάμε τόσο πολύ τη νοημοσύνη τών αντιπάλων μας, νομίζω· θα μας πιάσουν ζωντανούς και δεν θα το πάρουμε χαμπάρι!). Απλώς χρησιμοποιεί την (αγαπημένη και από εμένα) μέθοδο του ζίου ζίτσου που δεν χάνει ποτέ.

▪ Να μη ρωτάς τι δημοσιεύουν τα διάφορα καταστήματα και υποκαταστήματα των όποιων Άγιων Οικογενειών. Να αναρωτιέσαι γιατί δεν δημοσιεύουν αυτά που πρέπει να δημοσιεύουν τα δικά μας μαγαζιά και μαγαζάκια.

Δεν περιγράφω άλλο (αν, όμως, επανέλθεις, εγώ δεν θα κρατήσω πόζα όπως εσύ και θα επανέλθω).

Τα λέμε

ΥΓ Το δέχομαι όπως είναι, το παίρνω τοις μετρητοίς που λένε, αυτό που γράφεις στο τέλος: «Τα περί συρμού (γυναικοκτονία) που κινδυνεύουμε να αποκτήσει "θεσμική" διάσταση τα αντιλαμβάνομαι.»

Τι να το κάνω, όμως, από τη στιγμή που δεν εκπληρώνεις το καθήκον να βοηθήσεις να τα αντιληφθούν όσοι δεν τα αντιλαμβάνονται;