Κατ’ αρχήν: Πώς ακριβώς θα το γράψει; Θα βάλει το ‘εθνική’ πριν από το ‘επέτειος’; Άντε, να το βάλει. Κι αν της πουν ότι διολισθαίνει σε εθνικιστικές θέσεις; Αν της πουν ότι μετατρέπεται από διεθνιστική σε εθνοκομμουνιστική; Αν της πουν ότι γίνεται ουρά του Καρατζαφέρη; Α πα πα!... Να μη το βάλει! Χίλιες φορές!
Μα τότε θα της πουν ότι είναι εθνομηδενιστική! Θα της θυμίσουν τη θέση του ΚΚΕ για τη Μικρασιατική εκστρατεία! Ή τη Μακεδονία που ήθελε να τη δώσει στους Βούλγαρους! Φτου κακά!
Κι έχει και χειρότερα!
ΕΙΝΑΙ ΚΙ Η ΣΗΜΑΙΑ! Τι να κάνει με τη σημαία; Να την υψώσει; Να μη την υψώσει; Κι αν την υψώσει, να ’ναι από νάιλον ή από ύφασμα; Αν πάλι δεν την υψώσει, να βάλει στο κοντάρι, την άλλη, την κόκκινη, ή όχι; Αν δεν τη βάλει, μήπως της πουν ότι αλλαξοπίστησε; Κι αν τη βάλει, μήπως σπάσει ο διάολος το ποδάρι του και το πάρει πρέφα η Σώτη και της τη βγει από αριστερά και της πει «άμα είναι να λέμε ‘‘κάτω οι σημαίες’’ να το λέμε για όλες!»;
Δύσκολοι καιροί για αριστερούς, ό,τι και να πείτε…
ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΛΥΣΑΜΕ το ζήτημα με τον τρόπο που βλέπετε στην εικόνα. Βέβαια δεν είναι πρωτότυπος. Το κόλπο το είχε ανακαλύψει το παλιό ΚΚΕ εσ. (Μαρξ σχωρέστο!). ‘Ανακαλύψει’, τρόπος του λέγειν μια και στην πραγματικότητα το είχε κοπιάρει από το PCI. (Φαίνεται είναι καταδικασμένοι οι έλληνες αριστεροί να έχουν πάντα ένα κόμμα – οδηγό…).[1] Βέβαια, εδώ και πολλά χρόνια, οι «κληρονόμοι» του ΚΚΕ εσ. τις πέταξαν και τις δυο σημαίες, σήκωσαν τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κι από ’δω πάν’ κι οι άλλοι. Όχι παίζουμε!
Εν πάση περιπτώσει, εμείς αυτό τον τρόπο βρήκαμε να λύσουμε το ζήτημα της σημαίας σήμερα.[2] Αν σας μπερδεύει επειδή η μια σημαία κονταροχτυπιέται με την άλλη, είναι γιατί σας μπερδεύει η διαλεκτική. Όπως μπέρδεψε κι έναν από μας που το ‘με’ πήγε να το κάνει ‘για’.[3] Κι αυτό, επειδή δεν μπορεί να καταλάβει ότι η Αριστερά είναι υπέρ του εθνικού, αλλά του εθνικού νοούμενου ως πεδίου κοινωνικών αγώνων. Έτσι, από μέσο πήγε ο αθεόφοβος να μετατρέψει το έθνος σε σκοπό! Τόσο «έξυπνος»! Για να μη γινόμαστε υπερβολικά αυτοκριτικοί όμως, να πούμε ότι άλλο τόσο είναι «έξυπνοι» κι όσοι πιστεύουν στην «παγκόσμια (ή ευρωπαϊκή) επανάσταση», επειδή δεν έχουν(;) συνειδητοποιήσει (ακόμα!) ότι παγκόσμια διακυβέρνηση μπορεί να προκύψει, αλλά παγκόσμια (ή πανευρωπαϊκή) επανάσταση ποτέ των ποτών. Περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το ενδεχόμενο να βγάλει ο ήλιος κέρατα!
ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΝΑΜΕ το σημερινό επετειακό σημείωμά μας. Αν δεν πέφταμε πάνω σε ένα δημοσίευμα του σοβαρού[4] ιστολογίου aformi. Σ’ αυτό, ένας απίθανος τύπος ονόματι Δημήτρης Λιθοξόου προβαίνει σε μια πτωματολαγνεία άνευ προηγουμένου, ίσως και επειδή έχει διαβάσει το βιβλίο του Άκη Γαβριηλίδη «Η αθεράπευτη νεκροφιλία του ριζοσπαστικού πατριωτισμού» κι είπε να το εφαρμόσει από την ανάποδη!
Εκεί λοιπόν, ο Λιθοξόου κάνει μια καταπληκτική συστηματική απαρίθμηση των σφαγών στις οποίες προέβησαν οι Έλληνες κατά την Επανάσταση του ’21. Χορτάσαμε αίμα!
Θα βάζαμε στο άρθρο δέκα με τόνο, αν δεν είχε παραλείψει να αναφέρει ρητά το πόσο υποδειγματικά είχαν συμπεριφερθεί οι εξεγερμένοι σκλάβοι του Σπάρτακου, οι ξεβράκωτοι του 1789 ή οι μπολσεβίκοι στη διάρκεια του ρωσικού εμφυλίου. Για να μη μνημονεύσουμε την παράλειψή του να αναφέρει το πόσο «κανονικά και με το νόμο» διεξήχθη ο ελληνικός εμφύλιος…
Οπότε, άντε! Δέκα με ερωτηματικό κι ας πάει και το παλιάμπελο!
ΕΤΣΙ, ΓΙΑ ΣΠΑΣΙΜΟ στους αριστερούς μπετόβλ[5], κλείνουμε με το «Σαράντα παλικάρια», τραγουδισμένο σε μια ωραία εκτέλεση από την Ειρήνη Παπά στις «Ωδές» του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ Έλληνες σύντροφοι. Και στα δικά μας!
[1] Δυστυχώς, κι όταν μένει ακηδεμόνευτη, πάλι μούσκεμα τα κάνει!
[2] Εν πλήρη συνειδήσει ότι θα ξαμοληθούν πάλι οι Κλουζώ (αριστεροί και δεξιοί) του διαδικτύου και θα πουν ότι οι μπαμπάδες μας και οι μαμάδες μας είναι παλιοί Ρηγάδες της Β´ Πανελλαδικής, κι ότι ο επίτιμος στον οποίο αναφερόμαστε καμιά φορά δεν είναι άλλος από τον …Κύρκο! Δε πα να λένε! Στ' Αρχαία μας, στα Νέα μας, στα Μαθηματικά μας!
[3] Εκεί να δείτε τι απορίες θα δημιουργούνταν για το «ποιόν μας»… ;-)
[4] Για να τα λέμε όλα όμως, του τραβήξαμε σήμερα μια γενναία υποβάθμιση: από Σοβαρό Α σε Σοβαρό Γ–
[5] Αμάν, παρά λίγο! Τι πήγαμε να γράψουμε! Ευτυχώς Λένη μας που μάς προστάτεψες! Δεν τη γλυτώναμε την εκτέλεση με πιστολιά από Токарева στο κεφάλι (εξ επαφής και από πίσω), ακόμα κι αν σηκωνόσουνα από το μαυσωλείο σου και περπάταγες και τον παρακαλούσες γονατιστός! ;-)
Η εικόνα, από την ελληνική wikipedia (τη μεγεθύναμε λίγο, μπας και γίνει κάπως πιο κατανοητή). Το βίντεο είναι του Γρηγόρη Ζερβού.
31 σχόλια:
Φίλοι Λέφτηδες
Ολα αλλάζουν στην πορεία του χρόνου.
Το ζητούμενο είναι να μην είμαστε ούτε πίσω αλλά ούτε πολύ μπροστά.
Τότε θα γνωρίζουμε ποιά σημαία κρατάμε.
Τα λέμε- αυτό θα γίνει σήμα κατατεθέν-
Για τους 32.000 σφαγμένους Τριπολιτσιώτες από τις ορδές του Κολοκοτρώνη τι έχεις να πεις Ρωμιέ; Ή μήπως ήταν παράπλευρες απώλειες της επανάστασης;
Και για να μη με ρωτήσεις τι λέω εγώ, να σού πω ότι το γεγονός που ανέφερα θεωρώ ότι ήταν η πρώτη εθνοκάθαρση (ή απόπειρα εθνοκάθαρσης) που έγινε στα Βαλκάνια. Υπό μία έννοια ο Μιλόσεβιτς ήταν ένας (κακός) μαθητής του Κολοκοτρώνη...
δεν ξέρω τι θα σου πει ο έλληνας αλλά εσύ δε θα μας ξαναορίσεις τις έννοιες των λέξεων, (μαζί με τον κυρ Λιθοξόου),
επανάσταση και απελευθερωτικός αγώνας.
Σ αρέσει δε σ αρέσει, αυτά έχουν και αίμα μέσα.
Ώρες είναι τώρα, να αρχίσουμε και το σκούξιμο, γιατί δεν προσφέρανε φοντάν στην αρμάδα του Ιμπραήμ,οι απολίτιστοι, χα χα και τους πολεμήσανε.Αυτά έχουνε οι πόλεμοι.΄
Τι να κάνουμε.Σφαγή στην Πάργα.Σφαγή στην Πρέβεζα από τον Αλή.Σφαγή στη Χίο , Σφαγή στο Μεσολόγγι.....
Ορδές του Κολοκοτρώνη !!!!!!!!Τι πίνς κι δε μας δίνς.
..............
Όσο γιά το θέμα που βάλατε.
Το έχω γράψει πολλές φορές,πως από μιά ηλίθια κομπλεξική νοοτροπία, έχουμε εκχωρήσει λέξεις (και ένοιες κατόπιν τούτου) σε φασίστες.
Έλα μου όμως που μούχει καρφωθεί στον εγκέφαλο, εαμ και πολυτεχνείο, και Αρης , πακέτο με ελληνική σημαία...και δε μου βγαίνει ούτε με λοβοτομή.
δ
Ε, ότι θα συναντούσα και τρολ στο κονάκι των Κλεφτόπουλων δεν το περίμενα.
Ώστε εθνοκάθαρση η σφαγή της Τριπολιτσάς, ε;
Σωστά, γι' αυτό το τουρκικό έθνος εξαφανίστηκε έκτοτε από προσώπου γης.
Ρε τι μυαλά κουλαντρίζουνε μερικοί;
Ρε σεις λέφτηδες, αν ξέρατε τι μου θυμίσατε με τη σημαία που βάλατε πάνω πάνω!
Προσυπογράφω τις θέσεις σας και προσθέτω πως δεν είναι δυνατόν να είσαι διεθνιστής αν δεν είσαι πρώτα και κύρια πατριώτης. Όποιος το βρίσκει αντιφατικό, ας κάτσει να σκεφτεί λίγο καλύτερα περί αφετηρίας, διαδρομής και επιθυμητής κατάληξης. Για να μην αφήνουμε τέτοιου είδους έννοιες στα μιαρά χέρια χρυσαύγουλων και καρατζαφυρεριστών
Τις καλημέρες μου
Γουάου! Ήρθαν οι γυναίκες! Δήμητρα, Μπερναρντίνα, παραπίσω η Ένη!... Τι έγινε ρε παιδιά; Αρχίσαμε να έχουμε ...πέραση; ;-)
(Επιστρέφουμε αμέσως)
ναι ορέ, πέραση από τη γέφυρα του ποταμού Κβάϊ.
δ
Άκη σε ζητούν στη Καλύβα...
( ρε Λέφτηδες με το Ληθοξόο πήγατε να ασχοληθείτε ... μου φαίνεται ότι καλώς σας ψυχαναλύει ο δρόμων και η ΚΝΕ Ιατρικής )
Φίλε Μάρκο,
Ε καλά, ως αριστερός ξέρεις ότι η σημαία μας είναι αυτή της πανανθρώπινης συμφιλίωσης. Το ζήτημα είναι πώς προχωράς προς τα εκεί. Το λες κι εσύ. Να προσθέσουμε κι εμείς το κατιτί μας:
Άλλοτε τρέχοντας, άλλοτε μπουσουλώντας, άλλοτε με ένα βήμα μπροστά κι άλλοτε με δυο βήματα πίσω. ;-)
Καμιά φορά και με άλματα. Όχι όμως με άλματα στο κ ε ν ό! Κάπου πρέπει να π α τ ή σ ε ι ς ρε γμτ! Κι αυτό το κάτι δεν μπορεί να είναι σχήματα του μυαλού. Πρέπει να είναι κάτι υ λ ι κ ό. Ειδάλλως, τι σόι υλιστές είμαστε;
Τα λέμε
Ανώνυμε φίλε,
Θέλεις να μας πεις Ρωμιούς; Πες μας. Αλλά μη μας τρως αυτό που βάζουμε πρώτο! Κι όχι τίποτε άλλο, αλλά στην εικόνα που έχουμε κοτσάρει βγάζει μάτι ρε γμτ! Μη μας κόβεις και μας ράβεις για να χωρέσουμε στο κουστουμάκι που μας έχεις ράψει! Έτσι;
Οι 32.000 σφαγμένοι της Τριπολιτσάς, κατά την άποψή μας, ήταν οι παράπλευρες απώλειες ενός επαναστατικού π ο λ έ μ ο υ! Μας ρωτάς, αριστερούς ανθρώπους, τι γνώμη έχουμε για τον π ό λ ε μ ο; Και τι περιμένεις να σου απαντήσουμε; Ζήτω και μπράβο; Κι απ’ την άλλη, περιμένεις να αποκηρύξουμε την έννοια της ε π α ν ά σ τ α σ η ς, επειδή εμπεριέχει τη βία; Μάλλον θα περιμένεις για πολύ…
Εσύ αλήθεια, από ποια θέση μιλάς; Ως αριστερός; Ως (καλός) χριστιανός; Ως μουσουλμάνος; Ως Εβραίος; Ως υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων; Από όποια θέση και να μιλάς, νομίζεις ότι τα δικά σου χεράκια δεν έχουν αίμα; Έχουν και παραέχουν. Εκτός κι αν είσαι κάποιο α ν ι σ τ ο ρ ι κ ό πλάσμα κάποιου άλλου, ά υ λ ο υ κόσμου…
Κοίτα φίλε μας: η Ιστορία είναι γεμάτη εθνοκαθάρσεις (χρησιμοποιούμε κι εμείς αυτόν τον όρο για την οικονομία του λόγου, αν και ο όρος δεν είναι απαλλαγμένος από αυτό που λέμε πρωθύστερο ερμηνευτικό σχήμα στην ιστορία). Δεν έχει το κοπιράιτ κανένας λαός. Αν θέλεις να τον αποδώσεις μόνο στους «Ρωμιούς», be our guest! Αλλά κάνεις λάθος και μάλιστα χοντρό. Και μη ξεχνάς, ότι της συγκεκριμένης εθνοκάθαρσης προηγήθηκε μια «εθνοκατάκτηση» και υποδούλωση.
Και γιατί ο Μιλόσεβιτς να ήταν μαθητής του Κολοκοτρώνη, κι όχι των μπολσεβίκων που δεν άφησαν ρουθούνι από τους εχθρικούς προς την Οκτωβριανή Επανάσταση κοζάκους του Ντον;
Ορίστε; Δεν ακούσαμε; Τι είπες; ;-)
Τα λέμε
Φίλη Δήμητρα, καλημερίζουμε.
Εμ, δεν το ’χαμε καταλάβει νομίζεις εμείς ότι είσαι εθνοκομμουνίστρια; ;-)
Τα λέμε
ΥΓ Μ’ αυτά και μ’ εκείνα θα κάνουμε τον Καρατζαφέρη …αξιωματική αντιπολίτευση! Γαμώ το Λένη μας γαμώ!
ΥΓ2 Γιατί δεν μας αφήνεις να νομίσουμε, έστω και για λίγο, ότι είμαστε Μπραντ Πίτηδες; ;-)
Φίλη bernardina, καλημερίζουμε κι εσένα. Καλώς (επαν)ήλθες!
Εντάξει, όχι και τρολ!... Μήπως είσαι λίγο υπερβολική; (ή "σταλινικιά"; ;-) )
Κοίτα, όπως ξέρεις, τέτοιες ακραίες και ανιστόρητες θέσεις είναι αρκετά διαδεδομένες τα τελευταία χρόνια εντός της Αριστεράς. Για εμάς, από μια άποψη, είναι κι ένα ακόμα δείγμα της αδυναμίας της Αριστεράς ν’ αλλάξει τα πράγματα. Δεν μπορεί να χτυπήσει τον γάιδαρο και χτυπάει το σαμάρι για να ’χει να κάνει κάτι και να μη της λένε ότι είναι αργόμισθη… ;-)
Τα λέμε
ΥΓ Κατά την ταπεινή μας άποψη, υπάρχει μια αντιστοίχηση με την πραγματικότητα στη χρήση του όρου ‘εθνοκάθαρση’ για την περίπτωση της Τριπολιτσάς. Αλλά…, πάντα υπάρχει ένα αλλά… (Διάβασε την απάντησή μας στον ανώνυμο).
ΥΓ Ξέρουμε τι σου θυμίσαμε «με τη σημαία που βάλαμε πάνω πάνω»… ;-)
Ανώνυμε φίλε (26 Μαρτίου 2011 12:13 μ.μ.)
Ομολογούμε ότι δεν τον ξέραμε. Μας κακοφάνηκε όμως που τον είδαμε στο aformi. Ανεξάρτητα από τις διαφωνίες μας σε ορισμένα (σοβαρά ζητήματα, είναι αξιόλογο μπλογκ.
Τα λέμε
Ρε παιδιά! -εσείς οι ανώνυμοι:
Πάρτε ένα όνομα να μη μπερδεύουμε τα ...μπούτια μας! ;-)
Ένα χατίρι σας έχουμε ζητήσει κι εμείς, όχι τον ουρανό με τ' άστρα! :-)
Τα λέμε (αλλά ονομαστικώς ρε γμτ!)
Φτου! Πάλι δεκατριάρι χτυπήσαμε!
τελικα ρε παιδια το 21 τι ηταν επανασταση? η εθνικη εξεγερση?
γιωργος λευκαδα
Εντάξει ωρές κλεφτόπουλα, άμα σας χαλάει ο όρος troll να το κάνω goblin για να συμβιβαστούμε. Αλλά όχι και σταλινικιά, που να πάρει! ;-)
Δεν ξέρω πόσο "αριστερό" είναι να παίρνει η "αριστερά" ακραίες και ανιστόρητες θέσεις, όπως τις αποκαλείτε. Κι αν φοβάται τη ρετσινιά της αργόμισθης ας πάει να πλέξει κοπανέλι αφού δεν μπορεί να κάνει τίποτα πιο χρήσιμο. Και, προσέξτε, τη βάζω σε εισαγωγικά και με μικρό άλφα, γιατί η Αριστερά ουδέποτε υπήρξε ανιστόρητη ή καρακομπλεξική όπως οι κομιστές αυτών των ιδεών (που ο Μαρξ να τις κάνει ιδέες, δηλαδή... Πιο πολύ με εμμονικό παραλήρημα μοιάζουνε. Άκου εκεί "ρωμιέ"!)
Τέλος πάντων, πρώτη φορά που μπαίνω στο κονάκι σας ύστερα από πολύ καιρό, ας μη σας στεναχωρώ με την τσαντίλα μου. Δε φταίτε σε τίποτα αν κάποιοι μπερδεύουν τις βούρτσες με τις Λούτσες κι αντί να... κολυμπάνε ξεσκονίζουνε (για να μη μας πιάσει και η λογοκρισία, χεχε).
Δηλαδή πώς στην οργή είχαν βρεθεί αυτοί οι άνθρωποι στην Τροπολιτσά; Οικονομικοί μετανάστες ήταν ή τουρίστες; Δεν είχε προηγηθεί η άλωση του Βυζαντινού κόσμου και η Οθωμανική Αυτοκρατορία, δηλαδή ΚΑΤΟΧΗ;
Εσείς γνωρίζετε πολύ καλά πόσο υπέρ της βίας (δεν)είμαι. Όμως βία από βία διαφέρει, και όταν έχεις να κάνεις με ξεσηκωμό για την ελευθερία δεν γίνεται να πολεμάς τον άλλο με λουκουμόσκονη και κρεμ καραμελέ, γαμώτο. Δυστυχώς οι αθώοι και οι άμαχοι θα την πληρώνουν πάντα, και αγριότητες γίνονται από όλους. (Για δες που θα μας βάλουνε να αποδείξουμε τα αυτονόητα...)
Τέλος πάντων, αρκετά καταχράστηκα το χώρο των σχολίων
Τα (ξανα)λέμε!
:)τώρα που με αποκαλύψατε, αισθάνομαι μιά χαλάρωση και μία ηρεμία ...
υγ1
τι εννοείτε ΘΑ κάνουμε ;
εδώ εγκαλείστε να δηλώσετε αν ήταν εθνική (φτου φτου και ξαναφτού )εξέγερση ή επανάσταση γιά να υπαχθείτε σε υποκατηγορία .
Η καλύτερη λέξη που ξέρω είναι εθνεγερσία ,-εξ ού και το σύνδρομο του Ρήγα Φεραίου που με ταλανίζει εξ απαλών ονύχων- πειράζει;
υ.γ2
γιά να μη πάρετε αέρα και καταλήξετε Μπράντ μπίτηδες.
υ.γ3
σοβαρά δεν ξέρατε τον κυριούλη ;
ε ρε ουράνιο μαστίγιο που σας χρειάζεται, παλιορωμιοί.Φτού σ΄και σένα που τα γράφ'ς.
δ
Φίλη Δήμητρα,
Μετά λόγου γ ν ώ σ ε ω ς:
Παρεξήγησες το σχόλιο που μας ρωτά ποιος ήταν ο χαρακτήρας του '21.
Προς Θεού (ή Μαρξ!). :-)
Τα λέμε
οκ, ξέρετε εσείς.
δ
δυστυχως οι λεξεις στην ελλαδα δεν εχουν την σημασια που εχουν για ολον τον αλλο κοσμο .
επανασταση σημαινει μια λαικη εξεγερση μεσα σ'ενα κρατος που αποσκοπει στην αλλαγη του καθεστωτος αυτου του κρατους (ετσι το γραφει το λεξικο) αφου λοιπον η εξεγερση του 21 ηταν εξεγερση προς σχηματισμο ενος νεου κρατους , πως χαρακτιριζεται ως επανασταση?
και πως ειναι δυνατον ολοι αυτοι που εξεγερθηκαν (ελληνες , αλβανοι,τουρκοι,χριστιανοι, μωαμεθανοι κ.λ.π. να εχουν κοινη εθνικη συνειδηση?
αρκετο παραμυθιασμα δεν εχουμε φαι?
γιωργος λευκαδα
Η επανάσταση διακρίνεται σε πολιτική, κοινωνική, στρατιωτική, λαϊκή και εθνική.
Eπειδή δεν υπάρχει χρόνος να αναλύσω την καθεμιά ξεχωριστά, ας ανοίξουμε κάνα λεξικό (τουλάχιστον). Αλλιώς ας παραμείνει ο καθένας στο παραμύθιασμά του
είδατε που δεν παραξήγησα τελικά;
υ.γ
τι να κάνουμε, οι ....πολυπληθείς μωαμεθανοί και τούρκοι που εξεγέρθηκαν εναντίον του σουλτάνου
καπελώθηκαν από την εθνική συνείδηση της μειοψηφίας των ελλήνων κατσαπλιάδων.
δ
Φίλη Δήμητρα,
Όταν λέμε παρεξήγησες, το λέμε και το εννοούμε: παρεξήγησες.
Το γεγονός ότι έχεις την εντύπωση πως δεν έχεις παρεξηγήσει, οφείλεται, μάλλον, στο ότι έχεις παρεξηγήσει κ α ι τη λέξη 'παρεξήγησες'! ;-)
Τα λέμε (χωρίς παρεξήγηση, έτσι; ;-) )
μπα, ελεύθερα.
Αν περίμενα να μου πούνε άλλοι τι αντιλαμβάνομαι εγώ, θάπρεπε να βουτήξω απ το ζάλογγο και άνευ παιδί στην αγκαλιά.
δ
θα κλεισω τη συζητηση (γιατι πρεπει να δουλεψουμε κιολας)με τους στιχους
του εθνικου ποιητη Κ. Παλαμα
" τουτο το λογο θα σας πω δεν εχω αλλο κανενα , μεθυστε με τ' αθανατο κρασι του 21 "
μην το παρακανετε ομως γιατι αυτα τα κρασια βαρανε κετευθειαν στο κεφαλι..
Ανώνυμε και αντι-Ρωμιέ φίλε,
Να μας συμπαθάς και με το μπαρδόν δηλαδή:
Ποια σ υ ζ ή τ η σ η; Ήρθες εδώ, μας είπες μια άποψη παιδιού δημοτικού (ή εκτροχιασμένων τύπων, τύπου Τριαρίδη), έφαγες μερικά γκολάκια σαν σε προπόνηση και φεύγεις σαν βρεγμένη γάτα και χωρίς να βγάλεις κιχ επειδή …«έχεις δουλειές»!
Ξέρεις πόσοι έχουν απέλθει από εδώ (αφού έχουν φάει το ξύλο της αρκούδας); Κόσμος και κοσμάκης! Άλλοι επειδή «έχουν δουλειές», άλλοι επειδή έχουν μικρά παιδιά και πρέπει «να τα πάρουν από τον παιδικό σταθμό», άλλοι επειδή νόμιζαν πως είχαν να κάνουν με «αριστερά παιδιά από σπίτι» και κατάλαβαν ότι είχαν να κάνουν με «αριστερούς αλήτες»… Όρεξη να ’χεις (αλλά χωρίς να «έχεις δουλειές») να σου λέμε!
Κρασί δεν πίνουμε. Πίνουμε μπύρες. Κι όταν μεθάμε, παίζουμε ποδόσφαιρο.
Με κεφάλια Τούρκων!
Άμα σκάσουν όλα, ξεπέφτουμε σε Εβραίων… ;-)
Τα λέμε (όχι όμως να μας λες παπαριές καμαρωτές!)
Λέφτηδες
οφείλω μια συγγνώμη
το σχόλιο που αναφέρεται στο ... Ληθοξόο και τον Άκη είναι δικό μου. Λόγω Άιζενχάουερ ξέχασα να υπογράψω και το κάνω τώρα
Γιάκοβ
( συχωράτε το ξεχασιάρη γέροντα )
Φίλε Γιώργο,
Νομίζουμε ότι δίνεις υπερβολική σημασία σε ορισμούς λεξικών. Και ξέρεις, λεξικά υπάρχουν δεκάδες. Το ένα λέει αυτό, το άλλο λέει εκείνο. Πώς την έχεις στο μυαλό σου τη λέξη, αυτό έχει σημασία. Δεν την έχεις ως ρ ι ζ ι κ ή εναντίωση σε μια ε ξ ο υ σ ί α; Και υπάρχει μ ό ν ο ταξική εξουσία; Η ταξική εξουσία, σύμφωνοι, διαπερνά όλες τις σχέσεις, αλλά είναι μόνο αυτή; Ο πατέρας σου, όταν ήσουν μικρός και σου έλεγε «να ’σαι πίσω στις 9 το αργότερο» τι είδους «ταξική» εξουσία ασκούσε;
Το ότι υπάρχει το κύριο, δεν σημαίνει ότι το δευτερεύον είναι άνευ σημασίας, έτσι δεν είναι;
Και ξέρεις: όταν περιφρονεί κανείς το δευτερεύον, μπορεί να τον εκδικηθεί και να μετατραπεί σε πρωτεύον! Αυτό, προσαρμοσμένο στην κουβέντα μας, σημαίνει ότι το ‘εθνικό’, αν επιχειρηθεί να καταπνιγεί, μπορεί να το βρεις μπροστά σου ως εθνικιστικό. Είναι σαν να πιέζεις ένα μπαλόνι σε ένα σημείο και επειδή το παραζόρισες να σου πετάει «βυζί» σε ένα άλλο!
Τα λέμε
Товариш Яков Федотович Павлов,
Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα. Κι άσε τα γεροντίστικά σου! Βάλαμε μυαλό από τον τρικάταρτο(;) Δρόμωνα και δεν μασάμε σε ό,τι δηλώνεται εδώ! ;-)
Увидимся
παιδια καλησπερα , Σημερα στις 5 το πρωι εφυγαν απο την λευκαδα 2η3 πουλμαν για να πανε στο κιλελερ να τιμησουν την εξεγερση που εγινε εκει
το 1910 μεταξυ αυτων και ο μπαρμπας μου ,ο οποιος μου ελεγε χθες το βραδυ που συζητουσαμε οτι εκτος απο τους αλλους λογους (ταξικους , αθλιες συνθηκες κλπ που αντιμετωπιζαν) οι γυναικες τοτε ηταν υποχρεωμενες την πρωτη νυχτα του γαμου να κοιμουνται με τον τσιφλικα!.
πριν λιγο μπηκα στο google και πατησα την λεξη κιλελερ ..το πρωτο που διαβασα ηταν οτι επι τουρκοκρατιας οι τσιφλικαδες ειχαν μονο το δικαιωμα εισπραξεως των προσοδων επι των μεγαλων εκτασεων που κατειχαν , ενω οι κολιγοι ειχαν πατροπαραδοτα δικαιωματα επι των κοινοχρηστων χωρων του τσιφλικιου (επι της γης ,των οικιων , των δασων και των βοσκοτοπων ) Με την νεα κατασταση,οι ελληνες πλεον τσιφλικαδες , που διαδεχθηκαν τους οθωμανους ειχαν δικαιωματα απολυτης κυριοτητας σε ολη την ιδιοκτησια τους , ενω οι κολιγοι ειχαν περιπεσει σε καθεστως δουλοπαροικου .
εν ολιγοις ,πολυ καλυτερο το οθωμανικο δικαιο απ' οτι το "ελληνικο"
εγω παιδια ιστορικος δεν ειμαι , με ενδιαφερει η ιστορια οπως και πολλα αλλα πραγματα , στην ιστορια αυτο βασικα που με ενδιαφερει ειναι η επενεργειες που αυτη εχει στην συμπεριφορα των λαων και των ανθρωπων
καλο βραδυ γιωργος λευκαδα
μια πολυ καλη αναρτηση σχετικα με το θεμα υπαρχει στο μπλοκ www.katotokerdos.blogspot.com
Φίλε Γιώργο,
Σύμφωνοι, οι Τούρκοι μπέηδες ήταν πιο «προοδευτικοί». Αλλά, μια τέτοια άποψη τι κάνει; Φέρνει το ‘εθνικό’ από το παράθυρο, ενώ νομίζεις ότι το έχεις βγάλει από την πόρτα! Πάλι για εθνότητες μιλάς, πάλι για εθνικές ταυτότητες και προσδιορισμούς! Δεν έχει καμιά σημασία το ότι δέχεσαι πως οι αλλοεθνείς ήταν χειρότεροι από τους δικού σου. Ο αριθμητής είναι διαφορετικός μόνο. Ο παρονομαστής μένει ο ίδιος!
Εμείς σου προτείνουμε μια άλλη προσέγγιση:
Ποιοι ήταν οι ιδιαίτεροι ιστορικοί παράγοντες και παράμετροι που «υποχρέωσαν» (ή, αν θέλεις, «φώτισαν», καμία αντίρρηση) τους ταξικά κυρίαρχους Τούρκους;
Μήπως το γεγονός ότι, εκτός από ταξικά κυρίαρχοι ήταν κ α ι κατακτητές κ α ι επικυρίαρχοι σε ξένα χωράφια, τους οδήγησε σε μεγαλύτερη ανεκτικότητα; Για σκέψου το κι απ’ αυτή τη μπάντα!...
Τα λέμε
Δημοσίευση σχολίου