Σ’ εσένα που πίστεψες ότι «λεφτά υπήρχαν». Όπως πίστεψες άλλοτε, στις «καλύτερες μέρες», στον «εκσυγχρονισμό της χώρας», στην «ισχυρή Ελλάδα», στον «αριστερό ευρωπαϊσμό», στην «εκστρατεία» κατά των πέντε νταβατζήδων, στο «νοικοκύρεμα», στο «σεμνά και ταπεινά», στην «ήπια προσαρμογή».
Σ’ εσένα που ξεσπαθώνεις από το μικροαστικό σαλονάκι σου χρόνια και χρόνια εναντίον των δημοσίων υπαλλήλων και τώρα, συνειδητοποιώντας ότι χωρίς αυτούς ο εργολάβος άντρας σου, ένθερμος θιασώτης της ατομικής επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, δεν θα είχε πού να πουλήσει τα «κουκλίστικα» τριάρια του για να κάνεις εσύ Χριστούγεννα στη Βιέννη, δηλώνεις ότι δεν συμφωνείς με την περικοπή του μισθού τους.
Σ’ εσένα που έκανες θεό σου το πνεύμα του ανταγωνισμού μετά τη δεύτερη προαγωγή στην πολυεθνική που δούλευες και η οποία σε έκανε να νιώθεις «κάποιος», όπως εκμυστηρεύθηκες στους παλιούς σου συμμαθητές σε κάποιo reunion, αλλά τώρα τρέμεις κάθε φορά που η γραμματέας του «μεγάλου» σε παίρνει στο εσωτερικό για να σου πει ότι αυτός ο «μεγάλος» θέλει «να τα πείτε κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα, ιδιαιτέρως».
Σ’ εσένα που ένιωσες ανακούφιση από το ότι οι περικοπές αφορούν μόνο τους «χαραμοφάηδες του δημοσίου» και που, ξεγελώντας τον εαυτό σου έκανες πως δεν κατάλαβες τη δήλωση του εκπροσώπου του ΣΕΒ ότι «η κατάσταση είναι δύσκολη και για τον ιδιωτικό τομέα», για να μάθεις σήμερα από ευρωπαϊκά χείλη την πικρή αλήθεια που με τόση προσπάθεια απώθησες ότι «είναι φυσικό να υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μισθούς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα».
Σ’ εσένα που δεν καταδέχτηκες ποτέ να γραφτείς στο σωματείο σου επειδή «συνδικαλισμός σημαίνει σαπίλα» και τώρα ρωτάς -ελπίζοντας- «τα συνδικάτα τι θα κάνουν;».
Σ’ εσένα που αφού περιφρόνησες, λοιδόρησες, έφτυσες τις ιδέες της Αριστεράς ως απολιθώματα της Ιστορίας λες τώρα με κρυφή χαιρεκακία ανάκατα με ανομολόγητη επιθυμία «για να δούμε, θα κάνει τίποτα η Αριστερά;».
Σ’ εσένα που ενώ πίστεψες ότι η Πολιτική είναι είτε για τους ηλίθιους, είτε για τους διεφθαρμένους, αρχίζεις τώρα να υποπτεύεσαι ότι το ψωμί και το μέλλον της οικογένειάς σου είναι πρώτα από όλα ζήτημα της Πολιτικής.
Και τέλος, σ’ εσένα που, με το πρόσχημα των αδυναμιών, λαθών και παραλείψεων των πολιτικών οργανώσεων της Αριστεράς, επιχειρηματολογείς εδώ και είκοσι σχεδόν χρόνια υπέρ μιας Αριστεράς χωρίς οργάνωση, χωρίς θεωρία, χωρίς στρατηγική, χωρίς αναφορά σε κοινωνική τάξη, για να ανακαλύψεις τώρα ότι μια Αριστερά χωρίς όλα αυτά είναι ένα πουκάμισο αδειανό. Κόκκινο, αλλά αδειανό.
Και τι να σου κάνει ένα πουκάμισο αδειανό; Και πώς περιμένεις να γεμίσει, αν δεν το γεμίσεις εσύ με το σώμα σου;
Εσύ με το σώμα σου: Πα’ να πει με την καρδιά και το μυαλό σου!
Η φωτογραφία από το deanestennis.org
23 σχόλια:
πολύ βιαστικά,εύγε σας,βρε leftG700.
θα επανέλθω αργότερα.Είναι εξαιρετικό το κείμενό σας.
λ.κ
καλησπερα,
οντως...πολυ πολυ καλο και ευστοχο.
well put!
δεν βλεπω παντως καπου το banner-ακι που θα οδηγει στο :
http://youpayyourcrisis.blogspot.com/
:)
δεν ειναι σποντα...το ξερω οτι εχετε σκοπο να το κανετε και οτι στηριζετε την προσπαθεια απλα το γραφω και εδω να υπαρχει και να μαθαινεται σιγα σιγα!
καλο απογευμα
Φίλη λ.κ.,
Ευχαριστούμε πολύ! Και το 'χουμε δέσει κόμπο ότι θα επανέλθεις! Κοίτα κακομοίρα μου μη κάνεις κάνα αστείο!... :-)
Τα λέμε.
Φίλε ernesto, καλησπέρα!
Όπως είδες, σπεύσαμε να καλύψουμε το κενό. Όχι τίποτ' άλλο, αλλά μια και σπουδάζεις Γερμανία πρέπει να τα 'χουμε καλά μαζί σου για να πεις καμιά καλή κουβέντα στην Άγγελα. Στην Άγγελα, που δεν δίνει ούτε τ' αγγέλου της νερό, απ' ό,τι είδαμε σήμερα, με τα μούτρα του ΓΑΠ να είναι σαν τα μούτρα του προπονητή σας, όταν χάσατε από τον ΠΑΟΚ στου Καραϊσκάκη!... :-)
Τα λέμε.
Ο μοναδικος προπονητης ΜΟΥ ειναι ο βαλβερδε!
οι υπολοιποι για μενα ειναι υποκαταστατα του !! χαχαχα
την αγγέλα ( ο τονος στο Ε παει γιατι ειναι κατα βαθος ειναι ελληνιδα και λαϊκο κοριτσι!!!) θα την δω σε λιγο....θα ερθει απο εδω να αραξουμε,οποτε θα τις πω 2 καλες κουβεντες για εσας...και εσεις αυτα που πηρε και ο ΓΠ θα παρετε αλλα δεν σας το λεω απο τωρα για να μην σας παρει απο κατω!
καλο ξημερωμα
σήμερα έχουμε 6 Μαρτίου 2010-100 χρόνια μετά, τα χωράφια έχουν ερημώσει, οι αγρότες της Θεσσαλίας κάνουν μπλόκα για εοκικές επιδοτήσεις,οι εοκικές τράπεζες κάνουν μπλόκα στη Αγγέλα και τις άλλες μαριονέτες,ο γαπ τρώει σφαλιάρες δίκην τρυφερού χτυπήματος στην πλάτη,ο Παναγόπουλος τρώει γιαούρτια,ο Παπουτσής δεν μπορεί να χωνέψει ότι είναι εκτός κυβέρνησης,(μην ξεχνάμε και το σύνθημα ότι"τον άνθρωπο που έπνιξε τον κόσμο στο Σαμίνα τον λέγαν Παπουτσή και όχι Κουφοντίνα") τα μέτρα που τρώμε στη μάπα είναι μέτρα του Λάος, και η Αριστερά είναι εδώ με το πανό της σε πείσμα πασοκοδεξιάς ανανέωσης και συναίνεσης.
μήπως λοιπόν "είναι καιρός να είναι καιρός" που λέει και κάπου αλλού και
σας στέλνω το σημερινό http://vlemma.wordpress.com/
γιατί μου φαίνεται συμπληρώνει κάπως αυτά που λέτε.
λ.κ
υγ: ένοιωσα καλά και σίγουρα όταν είδα το πανό να ξεδιπλώνεται χτες
Φίλη λ.κ., καλό απόγευμα!
Περίεργο το σχόλιό σου. Περίεργο γιατί είναι απαισιόδοξο και αισιόδοξο μαζί. Βέβαια, απ' την άλλη, μήπως δεν είναι περίεργοι και οι καιροί;
Θα καταθέσουμε δύο ενστάσεις. Η πρώτη είναι για κάτι που γράφεις εσύ, η δεύτερη για κάτι που γράφει ο nikoxy.
"[...]Τα μέτρα που τρώμε στη μάπα είναι μέτρα του Λάος[...]". Μήπως αυτό είναι μία έκφραση που δείχνει ότι συχνά καταφεύγουμε σε κάπως ισοπεδωτικές λογικές για να αποφύγουμε την επεξήγηση των κρυφών διαδικασιών με τις οποιες η καπιταλιστική λειτουργία της οικονομίας ισοπεδώνει αυτό που έγραφε το πανώ του ΣΥΡΙΖΑ, τον άνθρωπο; Για σκέψου το. (θα μας πεις, ίσως: Μα μιλάμε μεταξύ μας. Μιλάμε μεταξύ μας, αλλά δημόσια!).
Το δεύτερο είναι αυτό που γράφει ο καθ' όλα αξιόλογος -για να τα λέμε όλα- nikoxy:
"[...]οι πολιτικές ηγεσίες πρόδωσαν τους λαούς τους και εκχώρησαν την εξουσία[...]".
Νομίζουμε ότι κανέναν λαό δεν πρόδωσαν. Υπηρέτησαν με επάρκεια, ανάλογη και με το πολιτικό προφίλ κάθε φορά (δεξιός συστημισμός ή δεξιός συστημισμός με αριστερή ρητορεία) τις κυρίαρχες τάξεις. Αυτές δηλαδή που εκπροσώπησαν και εκπροσωπούν κάθε φορά που η ψήφος των υπηκόων τούς φέρνει "στα πράγματα".
Φυσικά δεν "το παίζουμε" νταήδες. Ο βιοπορισμός σε υποχρεώνει συχνά σε συμβιβασμούς. (Το λέμε αυτό γιατί πιστεύουμε ότι ο nikoxy δεν περίμενε εμάς για να καταλάβει τι γίνεται...).
Τέλος, να και μία ακόμα ένσταση (ωχ, θα μας πεις πνεύματα αντιλογίας!):
"Είναι καιρός να είναι καιρός". Ωραία φράση του Δ.Δημητριάδη, πρώτη-πρώτη στο Radical desire του Αντώνη. Καμία αντίρρηση.
Πώς όμως να γίνει ο καιρός που είναι καιρός, όταν υπερασπιζόμαστε φλογερά τις παπαριές της Τζίνας; Εδώ σε θέλουμε!
Τα λέμε.
Παρεμβαίνω στην κουβέντα σας με τη λ.κ. Βρε, βρε, βρε... παπαριές της Τζίνας... Αμ οι άλλες παπαριές των 46 που επιχειρούν να υποκαταστήσουν τις αποφάσεις της επιθεώρησης εργασίας και εκθέτουν και τις εκδόσεις ΑΓΡΑ που φέρεται να ζητάει υπογραφές για να μην ακουστεί η επιλογή της ως αντιεργατική πρακτική!
Σ.
Υ.Γ. αν οι 46 αυτοβούλως έδρασαν είναι ανόητοι! Αν σε συνεννόηση με την ΑΓΡΑ απαράδεκτοι.
Φίλε Σωκράτη,
Δυστυχώς, στην ιστορία αυτή του Παλαιστίδη η αριστερή διανόηση τα μούσκεψε!
Για να τα λέμε όλα, οι πρώτοι 49 (μιλάμε μόνο για όσουν εντάσσονται στην Αριστερά) κυριολεκτικά τα ...σκάτωσαν!
Οι 18 στη συνέχεια διόρθωσαν μερικά πράγματα, αλλά και πάλι με τρύπες.
Όσο για την Πολίτη, μας είπε κάτι θολά, κάτι "περιδιαγραμμάτου" και περί διανούμενων του 19ου αιώνα (Τον Μαρξ εννοούσε; Τον Ένγκελς; Τον Μπακούνιν; Θα σε γελάσουμε!) που ήταν για γέλια!
Γάμα τα με κεφαλαία γράμματα που λέει κι ο Γεωργίου!...
Τα λέμε.
ΥΓ Βρε μανία μ' αυτή την "παρέμβαση"! Καμία παρέμβαση! Συμμετοχή στη συζήτηση είναι. Ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί όταν συνομιλούν δύο, δεν θεωρείται πολύ "καθώς πρέπει" να πάρει τον λόγο για το θέμα που συζητάνε κάποιος τρίτος. Με αυτή την έννοια εμείς είμαστε ευτυχείς όταν υπάρχουν τέτοιες "παρεμβάσεις". Μ' άλλα λόγια: Γουστάρουμε πολύ οι αναγνώστες μας (και ένας και δύο και τρεις και δεκατρείς!) να φυτρώνουν ακριβώς εκεί που δεν τους σπέρνουν!
η μόνη σοβαρή παρέμβαση στο σήριαλ ΑΓΡΑ είναι της Τζίνας Πολίτη –κατά τη γνώμη μου- και λυπάμαι γιατί η αναφορά μου στο «είναι καιρός να είναι καιρός» που είναι κατανοητό –ή όχι;- γιατί έγινε, στάθηκε αφορμή να την πέσετε συλλήβδην και αδιακρίτως στον radical desire και στην ίδια.
Όσο για τα μέτρα του λάος, καταφεύγω μάλλον σε συνοπτικές –πιθανά ισοπεδωτικές,μου το έχετε ξαναπεί-λογικές προκειμένου να διατυπώσω κι εγώ το ότι λάος και μητσοτάκης εκπροσωπώντας την “πρωτοπορία” της ολιγαρχίας ψήφισαν-υποστήριξαν τα μέτρα δίνοντας και την ευκαιρία στον Σαμαρά να κάνει αντίσταση ανώδυνα.
(και δεν θεωρώ ότι μιλάμε μεταξύ μας)
τα περί βιοπορισμού είναι μάλλον προβοκατόρικα.
λ.κ
Δεν περιμένει υποστήριξη ο nikoxy για το μελάνι που έπεσε πάνω στο γραπτό του κι ούτε αυτή είναι η πρόθεσή μου. Πάντως από τη Βάρκιζα και την αποχή του ’46, στις δικές μας ενδοτικές κορώνες περί συναίνεσης και το ιλουστρασιόν γεύμα στην Αίγλη –όσο κι αν το ειδικό βάρος των πρώτων και των δεύτερων διαφέρει- “οι πολιτικές ηγεσίες πρόδωσαν τους λαούς τους και εκχώρησαν την εξουσία”. Κι είναι τέτοιες, όσες στης φτιασιδωμένης με αριστερόστροφες φτερούγες μέχρι πρότινος, αφτιασίδωτης πλέον, νεοφιλελεύθερης παράταξης αγκάλες ρίχνουν τον κόσμο που ελπίζει σε κάτι καλύτερο από εκείνο που έχει να του δώσει η συντήρηση κι η δεξιά. Από αυτές τις ηγεσίες προδίδεται· και η εκχώρηση της εξουσίας και κυριαρχίας σε κέντρα αλλότρια είναι γεγονός και απροκάλυπτα συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας. Και το δράμα που προκαλεί φόβο και έλεος (με την αριστοτελική σημασία των όρων) είναι ότι ο βιοπορισμός υποχρεώνει κάποιους αριστερούς ηγετίσκους να κρατούν σφιχτά την καρέκλα τους και διπλοσφράγιστο το κόμμα “τους” και κάποιους άλλους να κερδοσκοπούν περιφέροντας την αριστερή τους ταυτότητα.
Λυπάμαι αν στενοχώρησα αλλά οι εποχές επιβάλλουν εγρήγορση γιατί από αλλού το περιμένουμε κι από αλλού μας έρχεται!
Σ.
Φίλοι λ.κ. και Σωκράτη,
Λίγο πικρό καφέ μας κεράσατε πρωί-πρωί! Θα απαντήσουμε αργότερα ξεχωριστά. Προς το παρόν προσπαθούμε να καταλάβουμε κάποιες αναφορές σας που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Κυρίως την αναφορά σε "προβοκατόρικο" και "μελάνι".
Τα λέμε. :-)
Φίλη λ.κ.,
Υπάρχουν 4 ζητήματα που βάζει στο τραπέζι το σχόλιό σου. Θα πούμε την άποψή μας για το καθένα.
Ι. Η παρέμβαση της Πολίτη είναι όντως σοβαρή. Δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Αν θέλεις μάλιστα, το πρόβλημα οξύνεται, ακριβώς γιατί η θέση της είναι σοβαρή!
Τι μας λέει με την επιστολή της με δυό λόγια; Ότι εκείνη δεν θα υπέγραφε κανένα κείμενο (προσοχή: κανένα -ούτε των 49, ούτε των 18, ούτε των 23!) γιατί, κατά την άποψή της, αυτή η μορφή της «υπογραφιοποίησης» αναπαράγει τα αστικά ιδεολογήματα του 19ου αιώνα που ήθελαν τους διανοούμενους να παρεμβαίνουν με παρόμοιους τρόπους, πα’ να πει σύμφωνα με το πνεύμα του αστικού ανθρωπισμού. Έτσι, πάντα κατά την άποψή της, το σοβαρό αυτό εργατικό πρόβλημα, που δεν αναφέρεται στα πρόσωπα αλλά στο σύστημα, υποβιβάζεται στο επίπεδο ενός διαπροσωπικού «μελό».
Αυτή η συλλογιστική είναι τόσο έωλη, ώστε χωρίς δισταγμό τη χαρακτηρίσαμε παπαριά. (Και πάλι προσοχή: Παπαριά το επιχείρημα, όχι παπάρω αυτή που το κατέθεσε).
Η συλλογή υπογραφών είναι ένα από τα όπλα της ταξικής πάλης που χρησιμοποιεί το διεθνές εργατικό κίνημα (ή και τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα) εδώ και δεκαετίες. Θυμίζουμε πρόχειρα μερικές εμβληματικές περιπτώσεις: Στην προσπάθεια να σωθούν οι Σάκο και Βαντσέτι, χρησιμοποιήθηκαν και υπογραφές. Στην προσπάθεια να σωθεί ο Μπελογιάννης χρησιμοποιήθηκαν και υπογραφές. Στην προσπάθεια να σωθεί ο Μπόμπυ Σαντς χρησιμοποιήθηκαν και υπογραφές.
Αφήνοντας τα εμβληματικά να πάμε σε κάτι μικρότερης εμβέλειας και πιο πρόσφατο: Στην προσπάθεια να μην περάσει η τροποποίηση του άρθρου 16 χρησιμοποιήθηκαν και υπογραφές. Κι εκεί, αν δεν μας απατά η μνήμη μας, η Τζίνα Πολίτη είχε βάλει την υπογραφή της! Τι στο διάολο άλλαξε μέσα σε δύο χρόνια και δεν τη βάζει τώρα ή δεν υπογράφει ένα δικό της κείμενο, 100% αριστερά ορθό κατά τη γνώμη της; Ή μήπως δεν άλλαξε τίποτα εκτός από το ότι τώρα μόλις είδε «το φως το αληθινόν» της «γνήσιας» ταξικής πάλης;
ΙΙ. Ούτε «συλλήβδην», ούτε «αδιακρίτως», ούτε «την πέσαμε». Μη παρασύρεσαι και μην υποκύπτεις στην επιπολαιότητα του ιντερνετικού διαλόγου. Εμείς οι αριστεροί πρέπει να μετράμε τα λόγια μας δυό και τρεις φορές.
«Συλλήβδην», όπως ξέρεις, θα πει «συνολικά». Το σχόλιό μας δεν είχε καμία καθολικότητα. Αναφερθήκαμε στο συγκεκριμένο και μόνο ζήτημα.
«Αδιακρίτως»; Ούτε αυτό ισχύει. Παρ’ όλο που η τελευταία ένστασή μας ήταν παρενθετική και συνοπτική, στο λόγο μας μπορεί να διακρίνει κανείς εύκολα ότι διαχωρίζουμε τη συγγραφέα Πολίτη από τον Αντώνη που προβάλλει και υπερασπίζεται (στα σχόλια όμως, όχι στο ποστ, μη σου διαφεύγει!) τα όσα έγραψε. Το «παπαριά» στο δικό της κείμενο πήγαινε, όχι στον κάπως «κρυφό» υπερασπιστή του.
[Εδώ, είναι το κατάλληλο σημείο να ανοίξουμε μια αρκετά μεγάλη αγκύλη για να πούμε και τα εξής:
Ο ίδιος ο Αντώνης έχει προσυπογράψει το τρίτο κατά σειρά σχετικό με την υπόθεση Παλαιστίδη κείμενο. Αυτό το γεγονός τον φέρνει αντικειμενικά απέναντι στην Πολίτη που υπερασπίζεται! Κοίτα τι του γράφει μία σχολιάστρια:
«Αντώνη καλημέρα,
συγνώμη,δεν κατάλαβα ακριβώς τη στάση της κ. Πολίτη,όχι στο πως αναλύει (πολύ ορθά)το προφίλ του διανοούμενου του 19ου αι.-που την οδήγησε να μην υπογράψει- αλλά το ίδιο το "γεγονός",ότι δεν υπέγραψε. Γιατί κατ΄ ανάγκη η υπογραφή μιας δήλωσης διαμαρτυρίας υποβιβάζει το ζήτημα κεφαλείου/εργασίας σε διαπροσωπικό ζήτημα από μόνη της;Μήπως η κ. Πολίτη γνώριζε πως δεν θα ακολουθούσε η επιλογή της δικαστικής οδού ή όποιαδήποτε άλλη μορφή ενός αγώνα, για να αποφασίσει εκ των προτέρων τι ήταν η υπογραφή αυτής της δήλωσης; Δεν γνωρίζω καλά το σύστημα πραγμάτων στην Ελλάδα, γι αυτό ρωτάω».
(03 Μαρτίου 2010 10:20 π.μ.).
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ)
Και τι απαντάει ο Αντώνης -ακριβώς επειδή νιώθει ότι κανονικά, αν ήθελε να είναι συνεπής με τον εαυτό του, έπρεπε να επικρίνει τη θέση της Πολίτη; Απαντάει ως εξής:
«Καλημέρα. Δεν νομίζω ότι αναφέρεται στην υπογραφή του κειμένου της απάντησης στην Άγρα και στους 49. Από κει και πέρα, και γω θεωρώ ότι ο ταξικός αγώνας δεν διεξάγεται δια της συλλογής υπογραφών. Απλά στην συγκεκριμένη περίσταση ήταν απαραίτητο να κινητοποιηθούμε και σε αυτό το επίπεδο διότι δημιουργήθηκαν μονομερείς εντυπώσεις για την στάση συγγραφέων πάνω στο θέμα των εργασιακών διαφορών».
(03 Μαρτίου 2010 10:52 π.μ.).
«Δεν νομίζω ότι αναφέρεται στην υπογραφή του κειμένου της απάντησης στην Άγρα και στους 49»! «Δεν νομίζω»!
Από πού βγάζει το έστω και «διπλωματικό» συμπέρασμά του; Από πουθενά! Ή μάλλον από την επιθυμία του που την μετατρέπει σε πραγματικότητα! Γιατί αν η πραγματικότητα ανταποκρινόταν στην επιθυμία του η Πολίτη θα υπέγραφε το κείμενο των 18! Κι αν δεν της έκανε αυτό -θα της δίναμε δίκιο εν μέρει- θα υπέγραφε το κείμενο που υπέγραψε ο ίδιος ο Αντώνης! Κι αν δεν της έκανε ούτε αυτό, θα έφτιαχνε ένα δικό της!
Υπάρχει κάτι διαφορετικό σε όλα αυτά, από τη σύγχυση που χαρακτηρίζει πολλούς από τους διανοούμενους της Αριστεράς; Και δεν είναι μια ακόμα αποχρώσα ένδειξη ότι η Επανάσταση είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε να την καθοδηγούν -ανεξέλεγκτα και μόνο- οι διανοούμενοί της; Κλείνει η αγκύλη].
Επανερχόμαστε, με την τρίτη διατύπωσή σου σε σχέση μ’ εμάς.
«Την πέσαμε»; («Την πέφτω»= Επιτίθεμαι). Να σου θυμίσουμε πόσοι μπαρουτοκαπνισμένοι μπολσεβίκοι στήθηκαν στον τοίχο επειδή «την έπεφταν» στον σύντροφο Στάλιν; Πότε θα απαλλαγούμε φίλη λ.κ. από την ευκολία να μετονομάζουμε τη σκληρή και χωρίς μασημένα λόγια κριτική σε «πέσιμο»; Δεν θα μπορούσαμε κι εμείς να «σε τελειώσουμε» με συνοπτικές διαδικασίες -κι εσένα και τον φίλο Σωκράτη- ισχυριζόμενοι ότι μας «την πέφτετε»; Πού καταλήγει όλο αυτό; Πουθενά, φίλη λ.κ. Είναι δρόμος αδιέξοδος και μη τον παίρνεις!
ΙΙΙ. Όχι φίλη λ.κ. Η ΝΔ δεν έκανε αντίσταση! Η ΝΔ αποπειράται να εμφανιστεί (ανώδυνα) ως τέτοια! Έχει διαφορά! Και δουλειά μας είναι να δείξουμε (αποδείξουμε) στον πολύ κόσμο ότι στην υπόθεση αυτή αντιπαρατίθενται δύο στρατόπεδα:
Της Δεξιάς και των παραφυάδων αυτής και της Αριστεράς όλων των ρευμάτων! Η αστική τάξη δεν έχει κανένα πρόβλημα να αξιοποιεί ακόμα και τους φασίστες για να επιβιώσει. Αλλά η αστική τάξη δεν αποτελείται από φασίστες! Η απλοποίηση των απρόσεκτων διατυπώσεων μόνο φαινομενικά ωφελεί, εξοικονομώντας πνευματικές εργατοώρες Στην πραγματικότητα μας σκάβει το λάκκο!
ΙV. Ο βιοπορισμός φίλη λ.κ. είναι το σιδερένιο χέρι που επιτρέπει στον καπιταλισμό να κυριαρχεί μέσω της «δίκαιης ανταλλαγής» μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας! Νομίζεις ότι από αυτό εξαιρείται ο nikoxy, σε αντίθεση με τα εκατομμύρια των «αφανών»; Κάνεις λάθος. Δεν εξαιρείται ούτε ο nikoxy, ούτε -για να τα λέμε όλα- ο Δελαστίκ ή ο Πέτρος Παπακωνσταντίνου! (Με τον ίδιο τρόπο γράφουν στην «Καθημερινή» και στο «ΠΡΙΝ»; Για ρίξε μια ματιά!...).
Με αυτή την έννοια -κι αυτή ήταν η έννοια σ’ ό,τι γράψαμε!- που «πατάει» ο χαρακτηρισμός περί «προβοκατόρικου»;
Και στο κάτω-κάτω, αν υπάρχει προβοκάτσια, αυτή στρέφεται και στα μούτρα μας. Ένας από μας δουλεύει -όποτε δουλεύει- σε έναν από τους πιο ύπουλους ιδεολογικούς μηχανισμούς του καπιταλισμού!
Τα λέμε.
οκ,δώστε λίγο χρόνο.
λ.κ
ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Ο Δελαστίκ γράφει στο "Έθνος" βέβαια κι όχι στην "Καθημερινή" όπως εκ παραδρομής γράφτηκε.
Φίλε Σωκράτη,
Για τη γνώμη που σχημάτισες σε σχέση με όσα αναφέραμε για τον nikoxy, εξηγούμε στη λ.κ. παραπάνω (σημείο IV). Δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτα, εκτός από την επισήμανση ότι η αναγόρευση μιάς κριτικής αναφοράς μας σε "μελάνι" μας αδικεί κατάφωρα. Έχουμε δείξει ότι δεν μασάμε τα λόγια μας κι ότι, αν μη τι άλλο, πρακτικές πλάγιες δεν χρησιμοποιούμε!
Χωρίς να σχολιάζουμε την ουσία των όσων αναφέρεις περί προδοσίας, ηγεσιών, κ.λπ. σε σχέση με την Αριστερά: Δεν νομίζουμε ότι στο άρθρο του ο nikoxy αναφαίρεται στα της Αριστεράς. Το άρθρο του έχει γενικό χαρακτήρα. Πιστεύουμε ότι είναι εύκολο να το διαπιστώσει κανείς αυτό και πιστεύουμε ότι θα το δεχτείς, ακόμα κι αν χρειαστεί να ξαναδιαβάσεις το άρθρο του.
Τα λέμε.
Δε χρειάζεται, καλοί μου φίλοι, να ξαναδιαβάσω το άρθρο ούτε και πρόθεση να σας αδικήσω... Αφορμής δοθείσης -που λένε-προέκτεινα το σχόλιο σε εκείνο που καίει πιο πολύ, καθώς νομίζω ότι ο nikoxy ουδεμία χρεία στήριξης έχει ανάγκη και εκτιμώ ιδιαίτερα τη λογική και τα γραπτά του.
Άλλωστε τα κείμενά του για το Δεκέμβρη απέδειξαν σε μια δύσκολη κατάσταση, πως τα όριά του είναι τα "πιστεύω" του.
Σ.
1.η προβοκάτσια είναι βαριά κουβέντα και ίσως αν αντί για προβοκατόρικο είχα γράψει προκλητικό, δλδ την πρόκληση για απάντηση σε ένα θέμα στο οποίο δεν θα ήθελα να εμπλακώ γιατί αφορά και πολλούς άλλους του χώρου της Αριστεράς που δουλεύουν στην Ελευθεροτυπία ,στο Βήμα –ο Μουλόπουλος μέχρι πρόσφατα-μιλώντας λοιπόν για βιοπορισμό μήπως χαρακτηρίζουμε κάπως αυθαίρετα και μονολεκτικά την στάση τους απέναντι στα πράγματα.
(δεν θα έλεγα ότι γράφει κάποιος στο ΠΡΙΝ ή στο Δρόμο ή την Εποχή για βιοπορισμό άρα μη συγκρίνουμε,)
θεωρώ λοιπόν πολύτιμα και συμβολή στην υπόθεσή μας τα κείμενα του nikoxy ή του Πέτρου Παπακωνσταντίνου ή του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου παλιότερα την εποχή του Ενδοσκόπου και του ένδοξου καταλληλότερου.
2.για την αντίσταση Σαμαρά,ε, το Λάος έκανε τη βρωμοδουλειά γι αυτούς
λέτε:
…Της Δεξιάς και των παραφυάδων αυτής και της Αριστεράς όλων των ρευμάτων! Η αστική τάξη δεν έχει κανένα πρόβλημα να αξιοποιεί ακόμα και τους φασίστες για να επιβιώσει. Αλλά η αστική τάξη δεν αποτελείται από φασίστες! Η απλοποίηση των απρόσεκτων διατυπώσεων μόνο φαινομενικά ωφελεί, εξοικονομώντας πνευματικές εργατοώρες Στην πραγματικότητα μας σκάβει το λάκκο!
....
Δεν θα έλεγα κάτι διαφορετικό και μάλλον η απλοποίηση απρόσεκτων διατυπώσεων δεν ωφελεί ούτε φαινομενικά. και, ναι, δουλειά μας είναι να το δείξουμε αυτό.
Για το “πέσιμο” : ότι οι μπαρουτοκαπνισμένοι στήθηκαν στον τοίχο και χωρίς καν να προλάβουν να την πέσουν στον Στάλιν αλλά μην πάμε τόσο μακριά.
Και τέλος,μην βλέπετε πίσω από κάθε διατύπωση προθέσεις που δεν υπάρχουν,
Καλό βράδυ προς το παρόν
λ.κ
Φίλε Σωκράτη,
Δεν πιστεύουμε κι ούτε πστέψαμε ποτέ ότι έχεις πρόθεση να μας αδικήσεις! (Αυτό το λέμε με έμφαση, γι' αυτό βάζουμε και το θαυμαστικό).
Διατυπώσαμε απλώς ένα παράπονο με ευθύτητα και ειλικρινή συναισθήματα. Αυτό κάνουμε πάντα και αυτό ζητάμε και από τους αναγνώστες μας, ευθύτητα και ειλικρίνεια.
Συμμεριζόμαστε την άποψή σου για τον nikoxy και το έχουμε γράψει και σε ποστ -παρενθετικά, γιατί δεν τον είχαμε ως θέμα.
Και μας άρεσε πάρα πολύ αυτό το "καλοί μου φίλοι" που γράφεις. Όχι επειδή αμφιβάλαμε. Αλλά επειδή ορισμένα πράγματα θέλουμε και να τ' ακούμε, όπως έλεγε μια παλιότερη διαφήμιση. Άντε, καλή μας εβδομάδα! :-)
Τα λέμε.
Φίλη λ.κ.,
ΟΚ, συμφωνούμε με χαρά. Μία διευκρίνιση μόνο: Φέραμε το παράδειγμα του Δελαστίκ και του Ππακωνσταντίνου για να πούμε απλώς ότι δεν ανήκουμε στην κατηγορία εκείνη των υπεραριστερών που χρεώνουν αποστασία σε όποιον δεν μιλάει στην κοινωνία με τον ίδιο τρόπο που μιλάει σε μία κομματική συγκέντρωση ή σε ένα αριστερό έντυπο. Κι αυτό ως απόδειξη ότι η αναφορά μας στον nikoxy (για τον οποίο σε ανύποπτο χρόνο έχουμε δηλώσει την εκτίμησή μας πρόσφατα σ' αυτό το μπλογκ, όπως λέμε παραπάνω και στον Σωκράτη) δεν υπέκρυπτε καμία τέτοια αντίληψη που, για να τα λέμε όλα, τη θεωρούμε και λίγο (έως αρκετά) μλκ!
Τέλος: Καμία κακή πρόθεση δεν σου καταλογίζουμε. Εξηγήσαμε λίγο περισσότερο τις απόψεις μας και γράψαμε δημοσία τι πρέπει να προσέχουμε. Τι πρέπει να προσέχουμε όλοι μας, με πρώτους εμάς αφού ως οικοδεσπότες έχουμε και αυξημένες ευθύνες. Καλή εβδομάδα! :-)
Τα λέμε.
οκ επίσης, αλλά θα είδατε και στον radical το εξαιρετικό πόνημα για το "είναι καιρός να είναι καιρός".
(με κυνηγάει αυτό-
...και γιατί, για όνομα του Θεού, είσαι φαλακρός στο πίσω μέρος του κεφαλιού; Επειδή κανείς από αυτούς που ξεπέρασα με τα φτερωτά μου πόδια, όσο και να θελήσει, δεν μπορεί να με πιάσει από πίσω.") :-)
λ.κ
Φίλη λ.κ.,
Comment for thought (μη βιαστείς να απαντήσεις και δεν χρειάζεται και να απαντήσεις εδώ που τα λέμε):
Το κείμενο που αναφέρεις τελειώνει με τις εξής δέκα λέξεις:
"[...] αυτοί για τους οποίους είναι πάντα καιρός να είναι καιρός".
Μάλιστα. Αλλά:
Αν όντως "είναι πάντα καιρός να είναι καιρός", πώς και της διέφυγε αυτό της Ρόζας, όταν διαφώνησε με την επαναστατική απόπειρα των Σπαρτακιστών; Κι αφού "πάντα είναι καιρός να είναι καιρός" πώς και οι εξελίξεις δεν το απέδειξαν, αλλά τους έφαγε όλους το μαύρο χώμα -εκτός από τη Ρόζα που την έφαγαν οι μαύροι υπόνομοι;
Κι αν ακόμα "είναι πάντα καιρός να είναι καιρός", τι ήταν αυτή η μλκ που είπε ο Βλαδίμηρος "χθες ήταν νωρίς, αύριο θα είναι αργά, σήμερα είναι η ώρα"; Και γιατί οι εξελίξεις αρνήθηκαν πεισματικά να δεχθούν πως "είναι πάντα καιρός να είναι καιρός" και τον δικαίωσαν;
Τα λέμε.
Δημοσίευση σχολίου