Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Dispatches*


Με αφορμή την πιο πρόσφατη αυτοκτονία τού 65χρονου συνταξιούχου, που πήδηξε από το μπαλκόνι τού νοικιασμένου σπιτιού του φωνάζοντας «γιατί μού το κάνετε αυτό;» όταν ο δικαστικός κλητήρας τού επέδωσε την έξωση, αντιγράφουμε από το σημερινό άρθρο στο «Έθνος» τις *ανταποκρίσεις με αυτοκτονίες, μόνο τών τριών τελευταίων μηνών, από όλη την Ελλάδα, που μάζεψε ο δημοσιογράφος Στέλιος Βογιατζάκης.

27 Ιουνίου: Κρεμασμένος στο σπίτι του στο Λαύριο βρίσκεται 31χρονος ναυτικός από την Άνδρο, που ήταν άνεργος τον τελευταίο χρόνο.

27 Ιουνίου: 66χρονος εργολάβος οικοδομών από τα Ψαχνά Ευβοίας, αυτοπυροβολείται με καραμπίνα.

15 Ιουνίου: 55χρονος μακροχρόνια άνεργος αυτοπυροβολείται με κυνηγετική καραμπίνα στην αυλή του σπιτιού του στο Αγρίνιο.

13 Ιουνίου: 43χρονος από την Πρέβεζα, εργαζόμενος στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο της Κέρκυρας, βρίσκεται νεκρός μέσα στο σπίτι του. Στο σημείωμά του έκανε λόγο για οικονομικά προβλήματα.

13 Ιουνίου: Ένας 36χρονος, πρώην ταξιτζής αυτοκτονεί στα Σεπόλια. Ο αυτόχειρας ήταν άνεργος κι αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

12 Ιουνίου: 77χρονος συνταξιούχος αυτοπυροβολείται με κυνηγετική καραμπίνα λίγο πριν τις 7 το πρωί έξω από το σπίτι του στην Κηφισιά. Στο σημείωμά του αναφέρει ότι είχε φτάσει σε οικονομικό αδιέξοδο.

7 Ιουνίου: 56χρονος μηχανοδηγός του ΟΣΕ βρίσκεται απαγχονισμένος επίσης στο σπίτι του, στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας στην Τρίπολη.

3 Ιουνίου: 64χρονος τουριστικός επιχειρηματίας από την Κεφαλονιά, πατέρας 4 παιδιών, βρίσκεται απαγχονισμένος μέσα στην επιχείρησή του.

30 Μαΐου: «Το μόνο μου παράπτωμα ήταν ότι δούλευα από το πρωί έως το βράδυ», έγραφε το σημείωμα 61χρονου αυτόχειρα που κρεμάστηκε στο δασάκι του Αγίου Φίλιππου στη Νίκαια.

24 Μαΐου: «Ισχυροί της Γης, για την οικονομική κρίση που δημιουργήσατε θέλετε κρέμασμα και σας είναι λίγο», αναφέρει στο σημείωμά του ένας 60χρονος μουσικός, που πήδηξε μαζί με την 90χρονη μητέρα του από τον πέμπτο όροφο της πολυκατοικίας τους στην πλατεία Bάθη.

22 Μαΐου: Πολύτεκνος, ηλικίας 60 χρόνων, αυτοκτονεί σε πάρκο στο Περιστέρι, κοντά στα ΚΤΕΛ, κόβοντας τις φλέβες του. Τον βρίσκουν κάτοικοι της περιοχής επάνω σε παγκάκι.

11 Μαΐου: Νεκρός ανασύρεται στις 5.30 το πρωί, 26χρονος άνδρας από τον Ισθμό της Κορίνθου. Καταγόταν από την Αρκαδία και ήταν ανύπαντρος χωρίς παιδιά.

21 Απριλίου: 45χρονος δάσκαλος βρίσκεται απαγχονισμένος στην αποθήκη του σπιτιού του στη Σταυρούπολη Ξάνθης.

19 Απριλίου: «Δεν μου αρέσει η ζωή που μας αναγκάζουν να ζούμε», έγραφε στο σημείωμα που άφησε 54χρονος λογιστής, που εντοπίστηκε απαγχονισμένος στο κλιμακοστάσιο της πολυκατοικίας του, στο κέντρο του Ηρακλείου Κρήτης.

5 Απριλίου: 38χρονος Αλβανός, πατέρας δύο παιδιών, πέφτει από μπαλκόνι στην Ιεράπετρα της Κρήτης. Ο αυτόχειρας αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα και ήταν μακροχρόνια άνεργος.

4 Απριλίου: 77χρονος συνταξιούχος φαρμακοποιός αυτοπυροβολήθηκε λίγο πριν από τις 9.00 το πρωί στο κεφάλι στην πλατεία Συντάγματος, μπροστά στα μάτια των περαστικών. Στο σημείωμά του αναφέρει πως δεν ήθελε να αφήσει χρέη στις πλάτες των παιδιών του.

ЖΟЖΟЖΟЖΟЖ

Όχι, ρε πατέρα! —αδερφέ, γείτονα, άγνωστε φίλε. Όχι εκεί!

Μ’ εμάς! Εδώ!


Η εικόνα, από το xaxor.com



9 σχόλια:

7Demons είπε...

Χμμμ...όπως βλέπετε αγαπητά λεφτόπουλα, ο κόσμος γύρω μας έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα και τραγικώς ακραίες αντιδράσεις απέναντι σε αυτό που ζούμε σαν κοινωνία,από τις κοινωνικοφιλοσοφικές ανταλλαγές απόψεων περί του τι είναι Αριστερώς και Πολιτικώς Ορθό...
Και πιστέψτε με, το σχόλιό μου γραφτηκε χωρίς απολύτως κανέναν ίχνος ή διάθεση ειρωνικής κριτικής.

LeftG700 είπε...

Φίλε Δαίμονα,


Οι κρίνοντες πρέπει και να κρίνονται. Με αυτή την έννοια δεν μας επιτρέπεται να μη δείχνουμε στωϊκότητα ακόμα και στις περιπτώσεις ειρωνικής κριτικής (φυσικά, δεχόμαστε αυτό που λες, δηλ. ότι το σχόλιό σου δεν εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία).

Για την ουσία τού σχολίου σου τώρα. Εμείς έχουμε καταλήξει ότι χρειάζεται μία ισορροπία. Όντως ο κόσμος καίγεται και δεν καίγεται βέβαια για το αν ο Μαρξ επηρεάστηκε και πόσο από την εγελιανή διαλεκτική ή για το αν ο Ζίζεκ είναι μεταμοντέρνος ή λενινιστής. Όμως η Αριστερά νοούμενη ως πολιτικό σώμα για να βοηθήσει αυτόν τον κόσμο δεν πρέπει να ξέρει τι της γίνεται σε βασικά θεωρητικά ζητήματα που, θέλουμε δεν θέλουμε, μας τα τρίβει στη μούρη η πραγματικότητα; Να σμίξουμε με τον κόσμο, όπως έλεγε ο κυρ Γιάννης, καμία αντίρρηση. Αλλά δεν πρέπει να βοηθήσουμε να δει κι ο κόσμος ορισμένα πράγματα πιο καθαρά; Νομίζουμε πως ναι (διαφορετικά, τι ρόλο παίζουμε, σε τι είμαστε χρήσιμοι; -δεν εννοούμε τους εαυτούς μας φυσικά, μιλάμε γενικότερα). Πώς θα γίνει όμως αυτό αν εμείς είμαστε στραβοί και δεν ξέρουμε πού μας πάνε τα τέσσερα;

Ούτε πρακτικισμός ούτε θεωρητική ομφαλοσκόπηση. Ισοορροπία ανάμεσα στα δύο και σε σύνδεση το ένα με το άλλο. Δύσκολο βέβαια, γιατί συχνά το ένα κουτουλάει το άλλο. Όμως νομίζουμε ότι δεν γίνεται διαφορετικά.


Τα λέμε

Κωστής είπε...

"Όμως η Αριστερά νοούμενη ως πολιτικό σώμα για να βοηθήσει αυτόν τον κόσμο δεν πρέπει να ξέρει τι της γίνεται σε βασικά θεωρητικά ζητήματα που, θέλουμε δεν θέλουμε, μας τα τρίβει στη μούρη η πραγματικότητα;

Η αριστερά ορίζεται λοιπόν σαν πολιτικό σώμα που αναλαμβάνει να βοηθάει τον κόσμο.

Το ανέκδοτο με τα πέντε προσκοπάκια που η καλή τους πράξη ήταν ότι πέρασαν μια γριούλα απέναντι, το ξέρετε ? πέντε προσκοπάκια για μια γριούλα ? βεβαίως γιατί η γριούλα δεν ήθελε να περάσει απέναντι !!

;-)

7Demons είπε...

Δεν έχω κανένα λόγο να διαφωνήσω με αυτά που εκθέτετε αγαπητοί μου.
Σαφώς και χρειάζεται η Αριστερά να ξέρει που πηγαίνει.
Σαφέστατα οφείλουμε όλοι να τηρούμε τις ισορροπίες.
Όμως μέσα σ΄αυτή την Οδύνη του Θανατικού,μέσα σ΄αυτό το εμφυλιοπολεμικό κλίμα που κάνει τα χειρότερα αγκάθια των ασχημότερων ενστίκτων να ανθίζουν,οφείλουμε να δώσουμε προτεραιότητα στον Άνθρωπο και στις ακραίες επιλογές του.
Γι΄αυτό-δε σας το κρύβω-με συγκίνησε περισσότερο απ΄όλα ο επίλογος:

"Όχι, ρε πατέρα! —αδερφέ, γείτονα, άγνωστε φίλε. Όχι εκεί!
Μ’ εμάς! Εδώ!"

7Demons είπε...

Κώστή,
Καιρός να κάνουμε τη γριούλα να ΘΕΛΕΙ να περάσει απέναντι!
;-))

Κωστής είπε...

Η γριούλα δεν θέλει να περάσει απέναντι .. γιατί έρχεται από εκεί που θέλουν να την πάνε τα προσκοπάκια ..
Με άλλα λόγια όταν τα προσκοπάκια της μη-Αριστεράς πήγαιναν η γριούλα η κοινωνία ερχόταν !!

;-

Ρίξτε και καμιά ματιά "Η ζωή μετά το πείραμα" ... στις ΣΕΛΊΔΕΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ μάλλον δεν είναι του γούστου σας αλλά ... μια ενημέρωση δεν βλάπτει !!

7Demons είπε...

Μια χαρά τα γράφεις αγαπητέ Κωστή(σοβαρολογώ).
Μόνο που ναι,δεν είναι του γούστου μου.
Προτιμώ διαφορετικές και με περισσότερες παραμέτρους αναλύσεις-προτιμώ να παρατηρώ τον άνθρωπο και το κοινωνικό του σύνολο από διαφορετικές οπτικές γωνίες.Αυτές τις κοινωνικής Ανθρωπολογίας-του Δομισμού του Μαρξιστικού Μεταδομισμού και-γιατί όχι?- του αποδομισμού.Έχω την τάση να βλέπω τους συνανθρώπους μου μέσα από το πρίσμα της Γνωσιακής Ψυχολογίας και να προσπαθώ να εντάξω το μεμονωμένο άτομο μέσα στα πλαίσια της Κοινωνικής Ψυχολογίας και της Κοινωνικής Ψυχιατρικής.
Ματαιωμενος συχνάκοις βέβαια,διαπιστώνω ότι η "ερμηνεία" που δίνω, καθώς και αυτές που δίνουν άλλοι,ποτέ δεν επαρκούν για να εκφράσουν και πολύ περισσότερο να ορίσουν, το κοινωνικό σώμα και τις ζυμώσεις του.
Την Καλησπέρα μου.

Ενη είπε...

Αριστερά Φιλαράκια

Τώρα πως να το κάνουμε, θα συμφωνουσα με τον Κωστη,

δηλαδή το ειναι η Αριστερά

μια συγκεκριμένη κοινωνικη κατηγορία, ενα αυτοπροσδιοριζόμενο σύνολο, μια "ελιτ" ,τι;

θα ελεγε κανείς οτι Αριστερά ειναι τρόπος σκέψης
που δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένα σύνολα

ομως

που ειναι οπωσδήποτε επηρεασμένη απο διανοητές

που προσδιόρισαν με τις αναλύσεις τους αυτή τη

¨σκέψη"

Συνεπώς Αριστερός δεν ειναι ντε και καλά ο αυτοπροσδιοριζόμενος ως Αριστερός

αλλά ενα μεγάλο σύνολο ανθρώπων σε ολη την υφήλιο που "ταυτίζονται οι σκέψεις" τους

και οχι απαραίτητα με την ταυτότητα του οποιου
κόμματος. (που δηλώνει Αριστερό).

Κωστής είπε...

αγαπητή Ένη ...

ακριβώς !!!

να είσαι καλά

Κ.Π.