Με το σημερινό post δεν θέλουμε να ανακυκλώσουμε τη συζήτηση. Ό,τι ειπώθηκε, ειπώθηκε. Θέλουμε όμως να την πάμε λίγο παραπέρα από την «Τυποεκδοτική» και το ΚΚΕ, πέρα από τον βίο και την πολιτεία τους, πέρα από τον βίο και την πολιτεία οποιουδήποτε άλλου κόμματος ή οργάνωσης της Αριστεράς. Εξ άλλου, το έχουμε πει κατά καιρούς, άλλες φορές και με άλλες αφορμές: Δεν σηκώνουμε εδώ τη σημαία κανενός κόμματος. Τις σηκώνουμε όλες! Κι όσο κι αν μας συγκινεί —και γι’ αυτό μας θαμπώνει— το κόκκινο χρώμα τους, προσπαθούμε να μη το αφήνουμε να θολώνει τόσο τη ματιά μας, ώστε να μη διακρίνει τους λεκέδες που έχουν επάνω τους…
Να πάμε τη συζήτηση παραπέρα; Μάλλον, ούτε αυτό. Ούτε η συζήτηση είναι αυτό που θέλουμε κυρίως να πάει παραπέρα. Εκείνο που θέλουμε να πάει παραπέρα είναι η σκέψη μας. Η σκέψη όλων μας. Όλων δηλαδή εμάς των αριστερών, που πιστεύουμε ότι η Αριστερά δεν είναι για να συμπληρώνει τον κόσμο της φιλελεύθερης κοινοβουλευτικής κεφαλαιοκρατικής δημοκρατίας, αλλά για να τον αλλάξει.
Ας πάμε λοιπόν να δούμε δυο συμπεράσματα που βγάλαμε εμείς και τα οποία —συγχωρείστε μας την αλαζονεία, αν το δείτε έτσι— τα θεωρούμε αυτονόητα καθώς προκύπτουν οφθαλμοφανώς.
Συμπέρασμα 1ο: Λαμπερές απουσίες
Στο τελευταίο, «ρωσόγλωσσο» post τής «τριλογίας» μας, ασκήσαμε κριτική κυρίως στο άρθρο της «Κόντρα». Δευτερευόντως στο κείμενο του Αντώνη (Radical Desire) και, πιο συνοπτικά, στην «ΕΟΣ» και στην «Πάσα». Το όλον, τέσσερις επώνυμες αναφορές.
Πόσοι από τις συλλογικότητες ή τα άτομα (στην περίπτωση του Αντώνη) εμφανίστηκαν εδώ; Σημειώσαμε μόνο ένα (αριθμός: 1!) «παρών»: αυτό της ΕΟΣ.
Για την απουσία του Αντώνη δεν έχουμε να πούμε ούτε κιχ! Είναι απόλυτα δικαιολογημένη (άσχετα αν εκκινεί από άδικους κατά την άποψή μας λόγους): οφείλεται στη δεδηλωμένη του απόφαση να μη σχολιάζει εδώ, εξ αιτίας κάποιων συγκρούσεων τού παρελθόντος που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τα ζητήματα που κριτικάραμε. Οι άλλοι;
Ας πάρουμε πρώτα την «Κόντρα». Γιατί δεν ήρθαν εδώ να αναπτύξουν τα αντεπιχειρήματά τους; Δεν έχουν; Φυσικά και έχουν! Συνεπώς; Γιατί δεν προσήλθαν να τα αναπτύξουν, ή, έστω, γιατί δεν ανέβασαν κάποια απάντηση στο site τους;
Μας θεωρούν μιάσματα; «Σταλινικούς»; Κόκκινους φασίστες; Ας ερχόντουσαν να το πουν ευθέως και όσο θυμωμένα[1] ένιωθαν. Το blog μας είναι απόλυτα ελευθερόφρον και θα μπορούσαν να μιλήσουν ανεμπόδιστα.
Η ΕΟΣ, της οποίας το post ήταν στην ουσία αναδημοσίευση του δικού τους άρθρου με μια μικρή εισαγωγή εφτά – οκτώ γραμμών, είχε την απαιτούμενη ευθύτητα —και την παλληκαριά[2] που αυτή συνεπάγεται— να διατυπώσουν τις σφοδρές αντιρρήσεις τους. Εκείνοι που ήταν και οι αρχικοί συγγραφείς; Μήπως ήθελαν να δείξουν την περιφρόνησή τους; Και γιατί δεν έγραψαν έστω αυτό; Π.χ.: «Δεν αξίζετε φράγκο! Μόνο περιφρόνηση».
Ανταλλάξαμε κάποια emails (για άσχετο με όσα συζητάμε εδώ ζήτημα) μετά την ενημέρωση που τους κάναμε για την κριτική μας. Σε ένα από αυτά κατέληγαν: «Επί της ουσίας, οψόμεθα...». Μα ούτε αυτό δεν μπήκαν στον κόπο να στείλουν ως σχόλιο! Καλά, εμάς δεν μας θεωρούν άξιους ούτε καν για κάτι τέτοιο. Τους αναγνώστες αυτού του blog; Την ίδια άποψη έχουν και γι’ αυτούς; Ή πιστεύουν ότι ένα πολιτικό blog είναι οι διαχειριστές του, αυτοί δηλαδή που κρατάνε τα κλειδιά κι όχι και, κυρίως και, οι αναγνώστες του; Έτσι αντιλαμβάνονται την αυτονομία, την οποία και υπερήφανα ασφαλώς αντιπαραθέτουν προς τις καταναγκαστικές πρακτικές του ΚΚΕ, οι φίλοι της «Κόντρα»; Ως αυτάρκεια; Αν την αντιλαμβάνονται έτσι, με όλο το σεβασμό, τους λέμε: Να τη βράσουμε τέτοια αυτονομία!
Να έρθουμε τώρα στην άλλη λαμπερή απουσία, της «Πάσας». Να σημειώσουμε εδώ —και να σχολιάσουμε λίγο— ότι η απορία μας δεν αφορά στη μη απάντηση εκ μέρους τους ως συλλογικότητας. Από μια συζήτηση που κάναμε στο blog τους, μάς έχει γίνει σαφές ότι έχουν δυσκολία να τοποθετηθούν ως συλλογικότητα. Δηλαδή, οι φίλοι της «Πάσας» έχουν φτιάξει μια συλλογικότητα, η οποία βρίσκεται σε αδυναμία να εκφραστεί ως …τέτοια! Προφανώς, από την πολλή αμεσοδημοκρατία, οι φίλοι έχουν χάσει και την …ίδια τη δημοκρατία! … Τι να πει κανείς εδώ; Τίποτα να μη πει. Να ελπίζει μόνο (φίλοι είναι), να τη βρουν κάποια στιγμή αυτή την αγνοούμενη προς το παρόν δημοκρατία· πράγμα που είναι βέβαιο, με την προϋπόθεση όμως ότι θα την ψάξουν…
Εντάξει λοιπόν. Γι’ αυτούς τους λόγους, δεν σχολίασαν ως συλλογικότητα. Ως άτομα; Τόσο δύσκολο ήταν να έρθει εδώ, έστω και ένα άτομο που εντάσσεται στη συγκεκριμένη ομάδα και να πει την προσωπική του άποψη και να μας απαντήσει σε κάποιες απορίες που διατυπώσαμε; Ούτε καν αυτός ή αυτή που είχε την πρωτοβουλία της αναδημοσίευσης του άρθρου της «Κόντρα»;
Στο ενημερωτικό για την κριτική μας σχόλιο που τους είχαμε στείλει, γράφαμε τα εξής:
Φίλοι του «Δώσε πάσα»,
Πριν από λίγο, ανεβάσαμε μια ανάρτηση για το ζήτημα των απολύσεων στην «Τυποεκδοτική». Σ’ αυτήν ασκούμε ονοματισμένη κριτική και σ’ εσάς. Εσείς μεν δεν είστε υποχρεωμένοι να μας διαβάζετε, εμείς όμως είμαστε υποχρεωμένοι να σας ενημερώσουμε. Κάθε διάλογος, αντίλογος, κ.λπ., κ.λπ., όχι απλώς ευπρόσδεκτος αλλά και επιθυμητός.
Τα λέμε
Ο φίλος που μας απάντησε, μας απάντησε με τα παρακάτω λόγια (συν μια εικόνα):
Φίλοι του Left G700
ευχαριστούμε για την ενημέρωση (σας διαβάζουμε;-)
Παιδιά, για να τα λέμε όλα, μας αρέσει που μας διαβάζετε. Και μας αρέσει που μας κλείνετε το μάτι φιλικά. Αλλά, για να πούμε και τη μαύρη αλήθεια, αφού τα λέμε όλα, δεν είναι αυτός ο καημός μας.
Να συζητάμε κιόλας παιδιά, να συζητάμε. Αυτός είναι ο καημός μας!
Συμπέρασμα 2ο: Άλαλα τα χείλη των αριστερών
Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το τελευταίο σχόλιο στο «ρώσικο» post είναι ένα δικό μας προς μια φίλη που στην τρίτη και τελευταία ανάρτηση επί του θέματος πήρε τον λόγο πρώτη – πρώτη. Το σχόλιό μας τελειώνει με το εξής ερώτημα:
Πες ότι ανασταίνεται ο Μαρξ (ή ο Μπακούνιν) και μ' ένα μαγικό ραβδί μεταμορφώνει την ‘‘Τυποεκδοτική’’ σε κομμούνα.
Τι θα πρότεινες εσύ, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης όπως η τωρινή, στη Γενική της Συνέλευση να γίνει, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αυτή η κρίση δημιουργεί στα μέλη της κομμούνας;
Αυτό το ερώτημα, πριν φτάσουμε στο σημείο να το διατυπώσουμε έτσι «θεατρικά», το θέσαμε προς όλους και με όλους σχεδόν τους τρόπους, ξανά και ξανά, τόσο στο post, όσο και στον διάλογο που ακολούθησε.
Εμείς το θέσαμε, εμείς το ακούσαμε! Δεν κατετέθη η παραμικρή απάντηση. Έστω και πλαγίως, έστω και υπαινικτικά, έστω και με μισά ή μασημένα λόγια. Τίποτε. Nothing. Rien. Nichts. Ούτε καν από τον ανώνυμο φίλο που θεωρεί τα εγχειρήματα τύπου Marinaleda το Κλειδί του Παραδείσου (αν και γι’ αυτόν ισχύει το nada…).
Όσοι πιστοί (και καλοπροαίρετα άπιστοι) προσέλθετε…
Σήμερα, νωρίς το πρωί, ο Αντώνης του Radical Desire ανέβασε ένα εμπνευσμένο και θαυμάσιο κείμενο, έργο της ομάδας «ΘΕΑΤΡΟ[Υ]ΚΟΣΜΟΣ»[3] και το δεύτερο μέρος ενός τρίπρακτου. Φέρει τον τίτλο «Μακάριοι οι φτωχοί. Πράξη δεύτερη: Θωμάς ο άπιστος». Όσο άσχετο είναι φαινομενικά με τα ζητήματα που μας απασχόλησαν τις τελευταίες ημέρες, τόσο σχετικό είναι στην πραγματικότητα!
Μακάρι να το διάβαζαν όλοι όσοι σχολίασαν εδώ. (Κατά σειρά «εμφανίσεως», από την αρχή της «τριλογίας»: Ο george, η λ.κ., Ανώνυμος, ο zalion, ο elf at bay, ο Γιώργος (Λευκάδα), ο Σπίθας, ο Παρατηρητής, η Δήμητρα, ο товариш Яков Федотович Павлов, οι φίλοι της ΕΟΣ, ο dimitris t). Μακάρι να το διάβαζαν όσοι διάβασαν την «τριλογία» μας, χωρίς όμως να σχολιάσουν. Μακάρι να το διάβαζαν όλοι οι αριστεροί. Και ναι! Χίλιες φορές ναι, κι ας τον στενοχωρήσουμε (νομίζουμε πως τουλάχιστον ξέρει ότι δεν είναι αυτό ο σκοπός μας):
Μακάρι να το «διάβαζε» κι ο ίδιος ο Αντώνης!
Επίλογος: The remake of a scene
Στην παλιά, υπέροχη ταινία του Όλιβερ Στόουν «Platoon» υπάρχει μια σκηνή εξαιρετικής σημασίας, κατά την άποψή μας. Είναι η σκηνή όπου ο «κακός» επιλοχίας Μπαρνς (Tom Berenger) κατεβαίνει στο αμπρί στο οποίο είναι μαζεμένοι όλοι οι φαντάροι που τον μισούν, μαζί με τον «καλό» λοχία Ελίας (Willem Dafoe). Μαστουρωμένοι, ακούνε «σκληρή» μουσική και κλαίνε τη μοίρα τους και την ανημπόρια τους να την αλλάξουν. Ο Μπαρνς, που ξέρει ότι τον μισούν έως θανάτου, τούς προκαλεί ανοιχτά και στα ίσα, δείχνοντας ταυτόχρονα και την απέραντη περιφρόνησή του:
«Εδώ είμαι. Κάντε το. Σκοτώστε με».
Και λίγο αργότερα, αφού κανείς δεν απαντά στην πρόκληση εκτός από τον Τέιλορ (Charlie Sheen), μετά τη συμπλοκή μαζί του —συμπλοκή από την οποία ο Μπαρνς βγαίνει νικητής—, καθώς φεύγει, φτύνει την τελευταία δηλητηριώδη φράση:
«Death? What do you know about death?».
Αυτή λοιπόν τη σκηνή, την ξαναγυρίζουμε.
Στη θέση των μαστουρωμένων και κακομοιριασμένων φαντάρων, βάζουμε όλους τους «ασυμβίβαστα συνεπείς» αριστερούς που δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους και που έχουν ως πρώτο μέλημα να μετράνε την «προδοσία» των άλλων αριστερών (εξαιρώντας τον εαυτό τους φυσικά) και να τους αφορίζουν, κουνώντας το δάχτυλο. Ακριβώς όπως το συνήθιζε ο Γενικός Εισαγγελέας Vyshinsky...
Και στη θέση του «κακού» επιλοχία Μπαρνς, βάζουμε τον Μεγάλο Κακό, τον Μεγάλο Αποδιοπομπαίο Τράγο, τον άνθρωπο που έγινε το Πτυελοδοχείο όλων των αριστερών και το απέραντο Πεδίο εναπόθεσης των πάσης φύσεως προβολών τους και το Μεγάλο Πλυντήριο των δικών τους λαθών και ανομημάτων. Ναι, σωστά καταλάβατε! Στη θέση του Μπαρνς, βάζουμε τον Ιωσήφ Στάλιν! Και τον βάζουμε να λέει:
«Практика? Что вы знаете о практике?»[4]
[1] Θυμόμαστε πάντα αυτό που μας είχε πει ένας φίλος, ο Γιούρι Γκαγκάριν, ο οποίος σχολίαζε εδώ παλαιότερα και που, με λύπη μας, έχει καιρό να φανεί. Μας είχε πει (περίπου): «Ακόμα και ο θυμός στη συζήτηση, έχει κάτι θετικό. Δείχνει ότι υπολογίζεις τον άλλο τόσο, ώστε να σε θυμώνει η διαφωνία του».
[2] Λέξη που αναφέρεται στο αντρικό φύλο, αλλά με άρθρο γένους …θηλυκού! Ας το έχουν υπ’ όψη τους, τόσο οι μάσκιουλιν όσο και οι φεμινίστριες…
[3] Αν και στον καίριο διάλογο του τέλους μεταξύ Θωμά και Ιωάννη, ο Θωμάς έχει μιλήσει μέσω του Gödel, ενός εκ των τριών συντακτών του Radical Desire (Αντώνης και Demos οι άλλοι δυο).
[4] «Πράξη; Τι ξέρετε εσείς από πράξη;».
Η photo, από το listal.com
50 σχόλια:
πολύ βιαστικά:
λεφτ, δεν έχει τελειώσει η προηγούμενη συζήτηση. πρέπει να αναφερθεί πάλι και εκτενώς η πόρτα που έφαγαν τα ελληνικά γράμματα (οι απολυμένοι) στο φεστιβάλ της ΚΝΕ μάλιστα τώρα μετά την χθεσινή ομιλία του Μαυρίκου στους συμβασιούχους του ΥΠΠΟ. σε εισαγωγικά ανταπόκριση φίλου που ήταν παρών:
(...)"Μετά από 3 μέρες κινητοποίηση, ξύλο και δακρυγόνα, ο Μαυρίκος κουνούσε το δάχτυλο στους εργαζόμενους σαν θυμωμένος πατερούλης που τα παιδιά του έκαναν σκανταλιά, λέγοντας τους: Οι αγώνες χάνουν όταν οι εργαζόμενοι δεν ακολουθούν το ΠΑΜΕ και αυτός ο αγώνας είναι καταδικασμένος αν δεν ακολουθήσουν το ΠΑΜΕ και πρέπει να ψηφίσουν Λαϊκή Συσπείρωση.
Όταν ο πρόεδρος του σωματείου του είπε ένα απλό "έλα ρε Μπάμπη" Αυτός (πάντα με φόντο τα ΜΑΤ) είπε: Να, ορίστε ο πρόεδρο σας δεν με αφήνει να μιλήσω, γιατί είναι εργατοπατέρας και δεν πρέπει να βγάζετε τέτοιους προέδρους, αλλά το ΠΑΜΕ κ.ο.κ.
Τα λόγια που χρησιμοποιώ δεν είναι 100% τα ακριβή, αλλά αυτά ήταν. Τόσο καθαρά.
Έμεινα εμβρόντητος από την αδιαφορία του Μαυρίκου για αυτόν τον αγώνα και το θράσος του. Δεν τον ενδιέφερε τίποτα άλλο παρά μόνο το ΚΚΕ. Τα όσα είπε μόνο να εξοργίσουν μπορούσαν όσους δεν είναι ΚΚΕ. Δεν μιλάμε απλά για σεχταρισμό αλλά για παράνοια(...)
πόσα πρωτοβάθμια σωματεία, λεφτ, διαλύθηκαν πάνω που πήγαν να συγκροτηθούν γιατί μπήκε το παμε και τα διάλυσε; αυτά τα ξέρεις καλύτερα από μένα, είμαι σίγουρη.
λέω λοιπόν ξανά, δεν είμαστε εμείς που θα λογοδοτήσουμε για τη διάσπαση της αριστεράς.
καλό σκ
λ.κ
(θα επανέλθω στην παραπάνω ανάρτηση)
@ LeftG700
Νομίζω, ότι είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει ένας διάλογος στην αντιμέτωπιση των επιχειρημάτων που αναφέρθηκαν, (από τα ποστ σου, όσο και από τα σχόλια επί του θέματος)
Είναι εμφανής η μεγάλη αντίφαση που προκύπτει, μεταξύ της ιδελογίας και της πρακτικής του Κ.Κ.Ε..
Εξ ίσου δύσκολο είναι και για τις άλλες αριστερές πολιτικές δυνάμεις.
Αν θεωρείται το θέμα ως "λεπτομέρεια", τότε αυτό είναι ακόμη χειρότερο.
Επισημαίνεταιη διαφορά της πολιτικής, από την πολιτικολογία.
Γνωρίζετε, ότι δεν μου είναι εύκολο να πολιτικολογώ και γι'αυτό σχολιάζω επιλεκτικά, όταν υπάρχει δυνατότητα ουσιαστικής επικοινωνίας.
Τον διαβάζω τον Αντώνη..
Καλησπέρα.
Το ποστ του Αντώνη, είναι εξαιρετικό και σωστά το αναφέρεις ( όπως και τα περισσότερα, άλλωστε, αν όχι όλα..)
Η καταγραφή των επιχειρημάτων του και η αποτύπωση των πολτικών γεγονότων με βρίσκουν,σύμφωνο.
Ο διάλογος με σχόλια, δεν είναι εύκολος διαδικτυακά, πάντα.
Παίζουν πολλά εκτός της κατάθεσης μιας άποψης που έχει πολλές ερμηνείες και τα πολυσύνθετα ζητήματα δεν επιλύονται σ'ένα ποστ, ή μπορεί να υπάρξουν άδικες παρεξηγήσεις, οπότε..
Φίλε Σπίθα,
Θα απαντήσουμε εκτενέστερα, αργότερα. Ωστόσο, παίρνουμε τώρα τον λόγο για να πούμε ένα πράγμα, έτσι, πάνω στη "βράση", για ένα γαμώτο δικό μας:
"Το ποστ του Αντώνη, είναι εξαιρετικό και σωστά το αναφέρεις [...]".
Πόσο δίκιο είχαμε που σε ξεχωρίσαμε, σχεδόν από την αρχή!...
Τα λέμε (αργότερα)
Φίλη λ.κ.,
Δεν μας εκπλήσσει τίποτε από αυτά που γράφεις, συμφωνούμε και συμμεριζόμαστε την αγανάκτησή σου. Εξ άλλου, έχουν υπάρξει και «νταηλίκια» και τραμπουκισμοί· όχι μόνο από το ΚΚΕ, αλλά το ΚΚΕ είναι «πρωταθλητής»…
Όμως, και τίποτε από αυτά που γράφεις δεν ήταν το θέμα μας. Νομίζουμε ότι δεν βοηθάει την εξέταση συγκεκριμένων ζητημάτων η ανάσυρση διαφορετικών φακέλων. Και δες τώρα: Δεν θυμίζει κάτι τέτοιο συζήτηση με οπαδούς του ΚΚΕ όπου, αν νιώσουν ότι «στριμώχνονται», σας λένε: «Άντε ρε! Μιλάτε εσείς που υπογράψατε το Μάαστριχτ;». Πάει αυτό.
Εδώ τώρα τι έχουμε; Μετά την κατακεραύνωση για τις απολύσεις, στο συγκεκριμένο ερώτημα «τι θα έκανε μια κομμούνα σε συνθήκες υστέρησης των εσόδων», έχουμε …μούγκα!
Ε, σόρυ! Δεν νομίζεις ότι κάτι δεν πάει καλά;
Τα λέμε
Φίλε Σπίθα,
Όσο εμφανής είναι η μεγάλη αντίφαση που προκύπτει, μεταξύ της ιδεολογίας και της πρακτικής του Κ.Κ.Ε., άλλο τόσο μεγάλη είναι και η σιωπή επί του πρακτέου κατά την άποψη των επικριτών. Πώς και δεν την πρόσεξες;
Αυτά τα ζητήματα δεν αφορούν μόνο το ΚΚΕ φίλε Σπίθα. Αφορούν όλη την Αριστερά. Κι όσοι νομίζουν ότι το κίνημα (εκτός ΚΚΕ) δεν θα αντιμετωπίσει ποτέ τέτοιες αντιφάσεις ή δεν θα βρεθεί μπροστά σε διλήμματα που σε κάνουν να χάνεις τον ύπνο σου είναι μακριά νυχτωμένοι. Από ’δω ως την Καπερναούμ!
Καταλαβαίνεις από αυτά που γράφουμε ότι δεν θεωρούμε το ζήτημα καθόλου λεπτομέρεια. Αλλά από την άλλη, δεν θεωρούμε και καθόλου λεπτομέρεια να βγαίνουν εύκολα συμπεράσματα, όπως ότι το ΚΚΕ είναι «νεοφιλελεύθερο καπιταλιστικό κόμμα», που δεν πατάνε πουθενά, παρά μόνο σε έναν ανίδεο και ανυποψιασμένο φανατισμό. Τα βαρεθήκαμε αυτά κι ας μην έχουμε πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ μας…
Έχεις δίκιο, είναι δύσκολα θέματα αυτά, το γράφουμε και στον τίτλο μας. Αλλά πρέπει κι αυτά να τα συζητάμε, όσο καλύτερα και ψύχραιμα γίνεται. Στην πραγματική ζωή, αλλά και στο διαδίκτυο.
Γιατί επαναλαμβάνουμε (και επαυξάνουμε): Σε τελική ανάλυση αφορούν σε ζητήματα μ ε τ ά β α σ η ς. Κι αν πρόκειται να π ά μ ε κάπου θα τα βρούμε μπροστά μας…
Σου θυμίζουμε πώς τελειώνει το κείμενο του Αντώνη:
–Θωμάς: Να πλύνουμε πρώτα τα χέρια από το αίμα.
–Ιωάννης: Άσ’ τα, θα ξαναγεμίσουν...
Τα λέμε
Μια αναγκαία διόρθωση:Το κείμενο ... «Θωμάς: Να πλύνουμε πρώτα τα χέρια από το αίμα...»
είναι του Gödel (το RD έχει τρεις συντάκτες)
Φίλε Demos,
ΟΚ, ευχαριστούμε. Θα τροποποιήσουμε κατάλληλα την αναφορά.
Όμως, ένα παράπονο: Στην ανάρτηση από π ο υ θ ε ν ά δεν θα μπορούσε, όχι μόνο από εμάς αλλά από τον οποιονδήποτε, να εξαχθεί αυτό το συμπέρασμα, αφού δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά. Συνεπώς, το σωστό δεν είναι να γίνει λόγος για ε ν η μ έ ρ ω σ η κι όχι για δ ι ό ρ θ ω σ η;
Δεν είναι σημαντικό, αλλά μια και τα λέμε όλα... ;-)
Τα λέμε
Διευκρινιστικά:
Το έργο "Μακάριοι οι φτωχοί" είναι έργο του οποίου συγγραφέας πρέπει να λογίζεται η οντότητα ΘΕΑΤΡΟ[Υ]ΚΟΣΜΣΟΣ και το οποίο δημοσιεύτηκε στο RD μετά την συναίνεση της συγγραφικής αυτής οντότητας.
Το επίμετρο (Σκέψεις για το έργο) φέρει την υπογραφή του Godel.
Το κείμενο ανέβηκε στο RD από εμένα.
Κατανοώ ότι είναι συγκεχυμένο το συγγραφικό τοπίο, αλλά αυτή ήταν η επιθυμία των εμπλεκομένων για το συγκεκριμένο κείμενο.
Φίλε Αντώνη,
ΟΚ, ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις.
Ερώτηση: Εμείς, που, φυσικά, δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα ποιοι (ή ποιος) συναποτελούν τη συγκεκριμένη οντότητα, θέλουμε να αποκαταστήσουμε αυτή την πραγματικότητα με μία σημείωση που θα στηρίζεται στο σχόλιό σου. Δεν είναι τυπολατρία, απλώς θέλουμε να είμαστε ακριβείς και συνεπείς προς τους (τον) δημιουργό.
Μπορούμε να το κάνουμε;
Τα λέμε
Το ειχα δηλωσει και στο προηγουμενο ποστ οτι δε με καιει να μαλωνω για το ΚΚΕ εκτος κι αν προκληθω βεβαια.'
ΤΟ γενικοτερο ομως ζητημα της αριστερας περιλαμβανει και το ΚΚΕ μιας και επηρεαζει αρκετο κοσμο. Στο ισοζυγιο λοιπον της εικονας της αριστερας σημερα μεγαλο μεριδιο ευθυνης, οπως το εκτιμω εγω, εχει το ΚΚΕ. Δυστυχως οσες αναλυσεις κι αν κανουμε οσους συμβιβασμους κι κανουμε η ηγεσια του ΚΚΕ αντιδρα με τη λογικη του σκαντζοχοιρου. Αρα ή θα περιμενουμε να ανατρεψει η βαση την ηγεσια οπως αποτυχημενα εγινε στο παρελθον ή θα προσπαθησουμε να τους εξοντωσουμε πραγμα που βρισκεται εξω απο τη δικια μας κουλτουρα. Το να περιμενουμε σημαινει να καυτηριαζουμε τις πρακτικες τους και πολιτικες τους πατατες μπας και...
Οσον αφορα το RD δε μπορω να πω οτι το παρακολουθω πλεον λογω καποιων προσωπικων διενεξεων που δεν ειναι της παρουσης να αναλυθουν. Με παραξενευει γενικως ομως οτι επιζητατε απαντησεις απο καποιους που ειτε δε θελουν να απαντησουν ειτε δε το θεωρουν σημαντικο να απαντησουν. Αφηστε τους μην ασχολειστε.
Υ.Γ. Εχει γινει κουραστικη παντως αυτη η κατασταση οσων δεν ειναι ενταγμενοι σε κομματικους χωρους (και δεν εννοω εσας) να ασκουν κριτικη αφ'΄υψηλου για τα πεπραγμενα και τις πολιτικες των κομματων της αριστερας. Πηξαμε στους φωτισμενους σωτηρες της αριστερας και οχι δε θα το ξαναπω το ονομα του πιο γνωστου σωτηρα που εχει τη μοναδικη λυση αλλα σχεδον κανεις δεν τον ακουει.
Ναι, το σωστό είναι να εμφανίζεται ως συγγραφέας του τρίπρακτου η ομάδα "ΘΕΑΤΡΟ[Υ]ΚΟΣΜΟΣ".
Ευχαριστώ για την κατανόηση.
Φίλε Αντώνη,
Τώρα είμαστε εντάξει. Οι αναγκαίες αλλαγές έγιναν.
Ευχαριστούμε κι εμείς για την κατανόηση της κατανόησης.
Τα λέμε
Φίλε zalion,
Για τα περί ΚΚΕ, να περιμένεις την επόμενή μας ανάρτηση.
Για τα περί RD, η γνώμη μας είναι πως κάνεις μεγάλο λάθος να μη το διαβάζεις και εξ ίσου μεγάλο να μη σχολιάζεις. Φυσικά, αφεντικό του εαυτού σου είσαι εσύ, αλλά μια και το ανέφερες στο λέμε. Και για να τα λέμε όλα, εμείς πιστεύουμε ότι οι αριστεροί πρέπει να καταλαβαίνουν ότι έχουν ένα μεγαλύτερο αφεντικό από τον εαυτό τους: την Ιδέα στην οποία είναι στρατευμένοι. Δεν είναι εύκολο, το ξέρουμε πια καλά αυτό, νομίζουμε όμως ότι είναι ανυπέρβλητα αναγκαίο.
Παρακολουθήσαμε το περιστατικό της διένεξης. Κατανοούμε το παράπονό σου και δεν έχουμε κανένα δισταγμό να πούμε ευθέως ότι το συμμεριζόμαστε. Αλλά (πάντα υπάρχει ένα αλλά…): ποιος ωφελείται από τις γέφυρες που κόβονται μεταξύ μας; Εμείς ή οι άλλοι;
Ρωτάς γιατί εμείς επιμένουμε στη διατήρηση των γεφυρών. Μα το ’χουμε πει φίλε zalion, το ’χουμε πει:
«Γιατί τότε ξεχνάς και τα μπουκάλια που σπάσανε, και τα μαχαίρια που βγήκανε, και το αίμα που έτρεξε. Και θυμάσαι το μόνο που έχει σημασία, το μόνο που μετράει στο κάτω κάτω της γραφής: Είσαι μ’ αυτούς, πάει και τελείωσε. Άλλο δεν έχει».
Όσο το βλέπουμε, τόσο μας φαίνεται εξαιρετική ιδέα. (Και, ταυτόχρονα, η σωστή απάντηση στο ερώτημα των αμερικανών εργατών: Which side are you on?).
Για το ΥΓ: Κι εμάς μάς έχει κουράσει (αναφερόμαστε γενικά στο φαινόμενο, όχι σε συγκεκριμένα πρόσωπα). Και αρκετές φορές μιλάμε en passant για το ζήτημα αυτό. Έχουμε κάνει και ανάρτηση προ καιρού (http://leftg700.blogspot.com/2010/04/blog-post_18.html). Κούραση ξεκούραση όμως, το ζήτημα αυτό πρέπει να εξηγείται χωρίς κομματικούς πατριωτισμούς, αλλά από τη γενικότερη σκοπιά της αναγκαιότητας για οργάνωση. Άρα, να …σκάμε και να …σκάβουμε! :-)
Τα λέμε
@ LeftG700 είπες
"Σπίθας, Πώς και δεν την πρόσεξες;
Αυτά τα ζητήματα δεν αφορούν μόνο το ΚΚΕ φίλε Σπίθα. Αφορούν όλη την Αριστερά. Κι όσοι νομίζουν ότι το κίνημα (εκτός ΚΚΕ) δεν θα αντιμετωπίσει ποτέ τέτοιες αντιφάσεις ή δεν θα βρεθεί μπροστά σε διλήμματα που σε κάνουν να χάνεις τον ύπνο σου είναι μακριά νυχτωμένοι."
............
@ LeftG700
Μα πως δεν το πρόσεξες, εσύ;!
ότι ..την πρόσεξα :)
και το ΑΝΈΦΕΡΑ, μάλιστα..
"Η **καταγραφή των επιχειρημάτων του
και
**η αποτύπωση των πολτικών γεγονότων με βρίσκουν,σύμφωνο
Παίζουν πολλά
**εκτός της κατάθεσης μιας άποψης που έχει **πολλές ερμηνείες και
**τα πολυσύνθετα ζητήματα
**δεν επιλύονται σ'ένα ποστ,
ή μπορεί να υπάρξουν άδικες παρεξηγήσεις, οπότε.."
Σπίθας
Φυσικά και αφορά, όλη την αριστερά..
Αυτό δεν εννοώ, με το σχόλιο που έκανα;;
Άλλωστε, το γνωρίζειτε, ότι ποτέ δεν υποστήριξα μια απολυτότητα.
Όλα είναι δύσκολα, μέχρι να γίνουν απλά.
Και απλά γίνονται, μόνο όταν γίνουν εφαρμόσιμα.
Μέχρι τότε, ο καθένας έχει δικαίωμα να υποστηρίζει, με επίγνωση των αντιφάσεων
Φίλε Σπίθα,
Έχεις απόλυτο δίκιο. Σόρυ. Είμαστε σίγουροι πως ξέρεις ότι δεν υπήρχε καμία πρόθεση παραποίησης του σχολίου σου.
Ωραία λοιπόν.
Τα λέμε
καθόλου μούγκα στο τί θα έκανε μια κομμούνα. Εσύ λες ότι θα απέλυε τον κόσμο; εγώ λέω ότι θα γινόταν ανακατανομή. Δηλαδή κάποιοι θα απέλυαν τον εαυτό τους;Αυτό δεν μπάζει; Και σε συνθήκες καπιταλισμού για να μιλάμε επί πραγματικού,το ίδιο, όπως οι περισσότεροι τρώνε τις καβάτζες τους έτσι και το ΚΚΕ που έχει τις καβάτζες του κι αυτό.
Αλλά έχει άλλες προτεραιότητες, οκ.
Αλλά δεν έχει τέλος αυτή η συζήτηση, όταν πέφτει και το Μάαστριχτ που ως γνωστό αυτοί που το ψήφισαν είναι από χρόνια αλλού, αφού έκαναν ΤΟ μεγάλο δώρο στην Παπαρήγα που το αναμασάει καθε τόσο.και όσοι είχαν απομείνει, ε, είναι πια στον φυσικό τους χώρο.
καλημερα
λ.κ
και τον RD τον διαβάζω, αφού αναρωτιέστε, δεν διαβάζω πια τα σχόλια.
@ LeftG700
Κανένα θέμα, ούτε να το σκέφτεστε. Μπορούμε να διακρίνουμε τις προθέσεις και τάχουμε πει αυτά.
:)
@ λ.κ.
Μιλάς για μια "κομμούνα" ..που δεν θα απολύσει κόσμο ;
Πολύ εύκολο και μεταφυσικό, ακούγεται.
@ λ.κ.
Επι τροχάδην, ερώτηση που αναφέρεται στο πρώτο σου σχόλιο όπου αναφέρεις ότι "δεν θα λογοδοτήσουμε, εμείς"
Ποιοί είστε που δεν θα "λογοδοτήσετε για την διάσπαση της αριστεράς" ;
Εσείς που δεν φταίτε, ενώ όλοι οι άλλλοι φταίνε;
Τι αριστερά, είναι αυτή; Πότε ιδρύθηκε;
Φίλη λ.κ.,
Ποτέ δεν είπαμε ότι μια κομμούνα θα απέλυε κόσμο! Τότε θα έπρεπε να το κλείσουμε και να πάμε για ...ψάρεμα! Θα έκανε αυτό που λες εσύ.
Αλλά το λες "στρογγυλεμένα". Τι θα πει 'ανακατανομή'; Γιατί δεν το λες 'μειώσεις αμοιβών'; Φοβάσαι την πραγματικότητα και την ξορκίζεις; Όσο και να την ξορκίσεις, δεν αλλάζει!
Τα λίγα ευρώ που μας περισεύουν θα τα βάζαμε στοίχημα ότι εξακολουθείς και διαβάζεις το RD. Δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία γι' αυτό. Αλλά όπως λέμε και στους φίλου του ΚΚΕ σήμερα, αφού έχουμε στόμα, να έχουμε και μιλιά! ;-)
Τα λέμε
ΥΓ Το γράφαμε και στο ποστ. Στον Ρίζο έγινε 'ανακατανομή'. Και γι' αυτό όμωςάκούστηκαν λοιδωρίες... Φίλη λ.κ., κάποια πράγματα όταν κρίνουμε πρέπει να τα βλέπουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια και πέρα από την επιφάνειά τους...
Φίλε Σπίθα,
Όλα ωραία και καλά λοιπόν!
Τα λέμε
@ Σπίθα
Εμείς που δεν φύγαμε για μια θεσούλα στα κατώτατα κλιμάκια των υπουργείων, που δεν περιχαρακωθήκαμε πίσω από σφυρί και δρεπάνι για να προστατεύσουμε τις κομματικές μας καρέκλες. και ναι υπάρχουμε και τέτοιοι... Όσο για κομμούνα χωρίς απολύσεις, μήπως κομμούνα με απολύσεις είναι αντίφαση εν τοις όροις;
@left
δεν ξορκίζω τίποτα. αλλά με όλα αυτά εσείς αντιμετωπίζετε το ΚΚΕ σαν τον όποιο ΔΟΛ ή Μπόμπολα.Εγώ θα ήθελα το ΚΚΕ να έχει βρει τρόπο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα όχι σε βάρος των εργαζομένων του. Πώς, δεν θα το πούμε εμεις (εννοώ που συζητάμε εδώ).Ο παραλληλισμός της κομμούνας είναι εκτός τόπου και χρόνου,-νομίζω.
λ.κ
υγ: και γι αυτό νομίζω ότι δεν έχει νόημα η 5η ανάρτηση. Δλδ έχει νόημα για μας, αλλά κανένα για τον αποδέκτη
Φιλοι left απαντω σαν τον Ραν-ταν-πλαν, μετα απο 20 καρε.
Εχω διαλεξει πλευρα εδω και πολυ καιρο και δε προκειται να αλλαξει αυτο. Στα μπλογκ συζητω και παρακολουθω οσα με σεβονται και δε βγαζουν συμπερασματα εν ειδη Αρτεμη Ματσα για το τι ειμαι και τι οχι. Αρα δεν εχει νοημα να ασχολουμε με εμμονικες και αγενεις περιπτωσεις οπως το προαναφερθεν μπλογκ. Δεν εχασε δα και η Βενετια βελονι που δε θα τους ξαναμιλησω. Ας ζησουν στη κοσμαρα τους κι ας αφησουν και μενα να ζησω στη δικια μου. Μονο που δικια μου συγκροτειται σε συλλογικοτητα και ενω η δικια τους εχει συντροφια το pc και το καναπε.
Υ.Γ. Μη μου απαντατε με φρασεις συγγραφεων ρε παιδια. Μου βγαινει καπως αυτο αλλα απο την αλλη μπορει να ειμαι και παραξενος δεν το αρνουμαι.
Η καθυστερηση των απαντησεων μου δεν εχει να κανει με αδιαφορια αλλα με ελειψη χρονου λογω της τελικης ευθειας των εκλογων.
Εγώ θα ήθελα απλά να πω ότι την λ.κ την θεωρώ φίλη μου και ότι στενοχωρέθηκα πολύ που την στενοχώρεσα.
Και ότι δεν με ενοχλεί που ο Ζάλιον είναι τόσο θυμωμένος με την πάρτη μας, τον καταλαβαίνω και δεν το παίρνω προσωπικά. Υπήρχε λόγος που μιλήσαμε σκληρά, και δεν μιλάμε πάντα όπως πρέπει. Συμβαίνουν αυτά. Ex cathedra κομμουνιστής πάντως δεν είμαι, σκέτος είναι μια χαρά.
Ειρήνη ημίν και υμίν και με το LeftG700, μου πήρε καιρό, αλλά ήρθε η ημέρα και για αυτό για λόγους βαθέως προσωπικούς και από κάθε άποψη άσχετους με τα εδώ γραφόμενα.
Και ξεκολλάτε με το ΚΚΕ, έχει πολλά ψωμιά να φάει για να λέγεται ΚΚΕ, δηλαδή επαναστατικά κομμουνιστικό και όχι ομφαλοσκοπικά γραφειοκρατικό κόμμα. Αν δεν τα είχε, θα ήμουν μέλος καθότι, με όλο το συμπάθειο, αυτά με τις 200 συνιστώσες με μπερδεύουν και χρειάζομαι τον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό μου. Μια δυναμικά καθοριζόμενη και μεταβαλλόμενη γραμμή, αλλά μία, όχι τριάντα.
Άντε, καληνύχτα.
Σε απάντηση προς zalion που έγραψε: «Μονο που δικια μου συγκροτειται σε συλλογικοτητα και ενω η δικια τους εχει συντροφια το pc και το καναπε.»
«Όπως γνωρίζετε, αν εκείνο που επιθυμείτε είναι η έλευσή σας ως υποκειμένου, είναι αναγκαία η ίδρυση, κατά τρόπο ενσυνείδητο και ενάντια στα ειωθότα , τού κόμματος τού εαυτού σας, στο οποίο θα συμπυκνώνεται η σφροδότητα και η δύναμη τής αυταπάρνησης και τού οποίου ο όρος ύπαρξης θα ταυτίζεται με τον περιορισμό τής φιλαυτίας»
(Μπαντιού, Θεωρία του Υποκειμένου)
προς λ.κ και zalion:
Είστε ικανοποιημένοι με την «αντιμνημονιακή» τακτική τού κ.Τσίπρα ή μήπως πρέπει να αρχίσετε να έχετε αμφιβολίες σχετικά με το αν εξαπατούν συνειδητά το πολιτικό κοινό τους;
http://radicaldesire.blogspot.com/2010/10/blog-post_3879.html
«ΑΛ. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Καταψηφίστε τους «μνημονιακούς» 1 Όλοι οι εμπλεκόμενοι με τους μετανάστες φορείς οφείλουν να λάβουν αποφάσεις στη βάση του εξής τρίπτυχου: α) αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων, κυρίως των θαλασσίων, που είναι και όρια της Ε.Ε., αποκλειστικώς με κοινοτικά κονδύλια, αφού η συντριπτική πλειονότητα των μεταναστών χρησιμοποιεί τη χώρα μας για τη διέλευση προς τις άλλες χώρες της Ε.Ε., β) γρήγορη και αντικειμενική πολιτική ασύλου, «απογκετοποίηση», επαναπροώθηση με ευθύνη της Ε.Ε. και γ) εξάλειψη του δουλεμπορίου, των διακινητών, των μεσαζόντων και των παράνομων αποθηκών εμπορικών προϊόντων.
Σε περίπτωση που η Ε.Ε. αρνηθεί να αλλάξει τους όρους της μεταναστευτικής πολιτικής και του Δουβλίνου ΙΙ, πρέπει να χορηγηθούν ταξιδιωτικά έγγραφα για να μετακινηθούν, όπως όλοι σχεδόν επιθυμούν, προς την Κεντρική Ευρώπη.»
http://www.prin.gr/2010/10/syn.html
«Ο Αλέξης Τσίπρας πάντως διόλου τυχαία χαρακτήρισε «μητέρα των μαχών» τις εκλογές στην Περιφέρεια Αττικής. Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος το βάρος θα πέσει στον επικοινωνιακό χειρισμό να φανεί ότι η επιτυχία δεν ανήκει προσωπικά στον Α. Μητρόπουλο αλλά στη συμμαχική και αντιμνημονιακή πολιτική του ΣΥΝ. »
http://aristerovima.gr/blog.php?id=809 [Γ. Κιμπουρόπουλος]
«Ποιος απ’ τους μικρούς και μεσαίους «νικητές» θα θυμίσει ότι η Αριστερά υπάρχει υπέρ της κοινωνίας και θα βουτήξει άφοβα στα βαθιά της αντιμνημονιακής ψήφου, πριν το σύστημα εξουσίας την επεξεργαστεί, την αφομοιώσει και τη μεταμορφώσει σε γαλάζια ή πρασινογάλαζη εναλλακτική του λύση; »
Οι δηλώσεις Μητρόπουλου από εδώ:
http://www.paraskevi13.com/?p=13150
Ο RDdemos αρεσκεται σε ετοιμα τσιτατα για να απαντα σε αλλα μπλογκς. Δειχνουν εξαλλου και την ευρυμαθεια του. Οταν ομως απαντα στο δικο του εχει αλλη συμπεριφορα. Θαυμαστε απαντηση σε ερωτημα που θετω, "Για να καταλαβω, οσοι διαφωνουν με τον Καζακη ειναι "αριστεροι" και οχι αριστεροι? Λιγο μανιχαϊστικο μου ακουγεται αυτο."
Και η απαντηση του "Άλλο αριστεροσύνη και άλλο λαθροχειρίες, τσαπατσουλιές και ψεύδη. --- Υπάρχουν άλλα σάιτς για να ανακυκλώσεις τα τροπάρια τύπων σαν τον Νόσφυ."
Και μια αλλη απαντηση του ειναι αυτη,"Η δική σου στάση όμως αγαπητέ μου δεν με εξέπληξε καθόλου. Το κείμενο του Καζάκη περιέχει σαφείς αιτιάσεις τόσο για τις μεθοδεύσεις του κ.Καλλωνιάτη όσο και για την ηγεσία του αριστερού μορφώματος που ας υποθέσουμε τιμάς με την ψήφο σου. Εντούτοις, όμως προτιμάς να χρησιμοποιείς το γνωστό οπλοστάσιο: μανιχαϊσμός, --- να προσθέσω και τα συναφή; αριστερισμός, λαϊκισμός...
Σου απηύθυνα το ερώτημα για ποιο λόγο αφήνεις σημειώματα εφόσον δεν προτίθεσαι να ασχοληθείς με τα επιχειρήματα του άρθρου, εφόσον υπάρχουν άλλοι ιστότοποι για τα άτομα του συναφιού σου. Δεν νομίζω ότι χρειάζομαι πλέον απάντηση."
Οπως καταλαβαινετε με ανθρωπους που θεωρουν τους συνομιλητες εξαρχης πρακτορες, τρολ και οτιδηποτε αλλο δε μπορω να κανω κουβεντα. Γι αυτο και δεν υπηρξε καμια περαιτερω απαντηση απο μερους στο RD.
Η αυτή τακτική, λοιπόν... Οι δηλώσεις Μητρόπουλου & Τσίπρα ανύπαρκτες... και φταίει το RD. Καλές σαμπάνιες στην Κουμουνδούρου.
Και δεν ήταν «έτοιμο» τσιτάτο, εκτός αν με τη λέξη «έτοιμο» εννοούσες «εύστοχο». Η μετάφραση ήταν δική μου --- εκ της Γαλλικής.
H αριστερα εχει γνωρισει αρκετους θεολογους ολα αυτα τα χρονια. Ειναι μαλιστα και η κυριοτερη της πληγη κατα την αποψη μου. Ενας τετοιος θεολογος θεωρω οτι ειναι και ο κυριος Καζακης. Το κλεισιμο του στο κειμενο που προκαλεσε αυτη την αντιδραση στο RD ειναι αυτο "Σε τέτοιους «διαλόγους» όπου οποιοσδήποτε μπορεί να αναβαπτιστεί ως έντιμος αριστερός, προοδευτικός, ή δημοκράτης, σαν να βγήκε μόλις από την κολυμπήθρα του Σιλωάμ, παρά το γεγονός ότι υποστηρίζει ότι πιο αντιδραστικό υπάρχει σήμερα, εγώ προσωπικά δεν πρόκειται να συμμετάσχω. Όπως λέει κι ο λαός μας, καλύτερα να σου βγει το μάτι, παρά το όνομα."
Σορυ παιδια αλλα δε θα παρω. Ο δογματισμος της μοναδικης αληθειας δεν ηταν ποτε το φορτε μου. Οπως και τα πιστοποιητικα αριστεροσυνης.
ΤΟ συγκεκριμενο ρευμα παντως μεγιστοποιει τα θετικα της παυσης πληρωμων και της εξοδου απο την Ε.Ε. και "ξεχναει" να αναφερει τις επιπτωσεις που θα εχουν οι εγαζομενοι απο αυτη τη λυση.
Μαλιστα καταχεριαζει και οσους τολμουν να αρθρωσουν με επιχειρηματα κατι διαφορετικο.
Υ.Γ. Φυσικα και στο ερωτημα με τι συσχετισμους θα γινουν ολα αυτα που προτεινουν η απαντηση ειναι μεσσιανικη και ακουμπα και στο σοσιαλισμο σε μια χωρα. Εγω το επαναφερω παντως αυτο το ερωτημα.
Ποιοι θα εκπονησουν το σχεδιο παυσης πληρωμων, εξοδου απο την Ε.Ε., εθνικοποιησης των τραπεζων?
Αν πιστευεις οτι θα απαντησω σε ανθρωπο που η εμπαθεια του για το συγκεκριμενο κομματικο χωρο ειναι ξεκαθαρη εισαι γελασμενος. Το ποσο δε αλαβανικη ειναι η ματια σου φαινεται απο τις πηγες που διαβαζεις και αναφερεις.
Υ.Γ. Καλα η φραση απο το Πριν ειναι μνημειο αντικειμενικης δημοσιογραφιας. Βρε καλως τους επαναστατες αριστερους.
«Ποιοι θα εκπονησουν το σχεδιο παυσης πληρωμων, εξοδου απο την Ε.Ε., εθνικοποιησης των τραπεζων?»
Ε, αφού όχι μόνο έχετε προεξοφλήσει την μη ύπαρξη του «πολιτικού» υποκειμένου, αλλά κάνετε ό,τι δυνατό για να μην δημιουργηθεί, τότε συμβιβαστείτε με την ες αεί αποπληρωμή των διεθνών προστατών σε σχηματισμό οικουμενικής εθνοσωτήριας κυβέρνησης.
Ο Αλβανός-
Φίλη λ.κ.,
Υπάρχει κάτι —και υπάρχει και στα γραπτά μας, το είπαμε αυτό— που πρέπει να έχουμε όλοι στο μυαλό μας και να το έχουμε βαθιά. Το έχει γράψει και το έχει αναλύσει πολύ πειστικά ο παππούς Κάρολος: Ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής και ο εγγενής ανταγωνισμός που αποτελεί και την «εγγύηση» της λειτουργίας του υπερβαίνει το κάθε ατομικό κεφάλαιο. Μ’ άλλα λόγια το Κεφάλαιο καθυποτάσσει το κάθε κεφάλαιο πέρα από προθέσεις, ακόμα κι αν αυτές είναι οι καλύτερες του κόσμου. Ξέρεις τι σημαίνει αυτό φίλη λ.κ.; Ότι όσο και να χτυπιέται η Παπαρήγα και η κάθε Παπαρήγα, μια επιχείρηση αριστερού κόμματος σε συνθήκες καπιταλισμού δεν μπορεί να ξεφύγει από το Κεφάλαιο ολοκληρωτικά. Μόνο εν μέρει, αλλά και σ’ αυτά ακόμα εν μέρει (τρόπος λειτουργίας, συνθήκες εργασίας, εργατικός έλεγχος, κ.λπ., κ.λπ.). Κοντολογίς, η «Τυποεκδοτική», θέλει δεν θέλει το ΚΚΕ, είναι κάτι σαν τον ΔΟΛ ή τον Μπόμπολα. Είναι πέρα από τις προθέσεις του, όπως ακριβώς είναι πέρα από τις προθέσεις ακόμα και του αγνότερου κεφαλαιούχου η εκμετάλλευση των εργατών του. Επομένως, το κλειδί στην υπόθεση δεν είναι οι απολύσεις, γι’ αυτό και διαφωνούμε με την κριτική που έχει αυτές ως κριτήριο συνέπειας του ΚΚΕ. Είναι αν θα έχεις κομματική επιχείρηση. Εμείς πιστεύουμε πως στις συνθήκες των ανεπτυγμένων καπιταλισμών είναι αναπόφευκτο. Αλλά πρέπει να ξέρεις πού μπαίνεις και πώς χειρίζεσαι τις αντιφάσεις με τις οποίες θα έρθεις αντιμέτωπος. Δεν νομίζουμε ότι το ΚΚΕ το χειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο. Αλλά και δεν νομίζουμε ότι οι κριτικές που τους ταυτίζουν με «στυγνούς καπιταλιστές» κάνουν κάτι άλλο από το να διαστρεβλώνουν μια πραγματικότητα με τρόπο που ζημιώνει όλη την Αριστερά.
Τα λέμε
ΥΓ1 Είμαστε της γνώμης, εσύ όμως είσαι το αφεντικό, ότι το όποιο ζήτημα με το RD πρέπει να λήξει μετά το σχόλιο του Αντώνη και τα πράγματα να επανέλθουν στην κανονική τους κατάσταση…
ΥΓ2 Ποτέ μη λες ότι δεν έχει νόημα το κτίσιμο μιας γέφυρας. Ήδη δυο την πέρασαν! Κι είναι ακόμα πρωί…
Φίλε zalion,
Άκουσε μια γνώμη κι ας είμαστε, μάλλον, μικρότεροι. (Εξ άλλου, κι εμείς από παλιό αριστερό την έχουμε ακούσει, δεν είμαστε «σοφοί»).
Δεν αρκεί να έχει κανείς δίκιο ή, εν πάση περιπτώσει, το περισσότερο δίκιο. Πρέπει να το υπερασπίζεται και με δίκαιο τρόπο…
Όπως λέμε και στη λ.κ. παραπάνω, μετά το σχόλιο του Αντώνη, οι διαφορές με το RD πρέπει να εξομαλυνθούν ή να μπουν σε πορεία εξομάλυνσης. Το έχουμε πει και θα το λέμε σε κάθε ανάλογη περίπτωση: είμαστε πολύ λίγοι για να μη μιλάμε καν ο ένας στον άλλον!...
Τέλος για το ΥΓ: Από μια άποψη, πολύ θα θέλαμε να ευσταθεί (δεν είναι και λίγο να σε θεωρούν συγγραφέα!). Όμως, φίλε zalion, δεν ευσταθεί. Δεν σου απαντήσαμε με «φράσεις συγγραφέων». Σου απαντήσαμε με φράσεις δικές μας από μια εγγραφή (#26) στο «Ημερολόγιο περιθωρίου» που αφορούσε στη δική μας σύγκρουση, πολύ σφοδρότερη από τη δική σου, με το ίδιο ιστολόγιο! Μ’ άλλα λόγια, σου γράψαμε όσα γράψαμε προς τον εαυτό μας… Αν μη τι άλλο, δεν μπορούμε να κατηγορηθούμε για ιδιοτελείς …διακρίσεις! ;-)
Τα λέμε
Φίλε Αντώνη,
«Ειρήνη ημίν και υμίν και με το LeftG700, μου πήρε καιρό, αλλά ήρθε η ημέρα και για αυτό για λόγους βαθέως προσωπικούς και από κάθε άποψη άσχετους με τα εδώ γραφόμενα».
Υποθέτουμε βάσιμα ότι αυτό σημαίνει την επαναφορά στην κανονικότητα της ανταλλαγής απόψεων εδώ και σ’ εσάς. Αν κάνουμε λάθος —άλλο ‘βάσιμα’, άλλο ‘ορθά’, εσύ που είσαι της ακριβολογίας, έτσι δεν είναι;— είναι απαραίτητο να μας το διευκρινίσεις.
Τα λέμε
Φίλε Demos,
Τελικά, πρέπει να το παραδεχθείς! Κι εσύ σαν κι εμάς είσαι: καβγατζής! ;-) Άρα, πρέπει να έχεις κι εσύ καλή και καθαρή καρδιά! Ή μήπως όχι;
Τα λέμε
Ορέ Λέφτηδες
το ερώτημα που θέτετε στο τραπέζι :
"Μετά την κατακεραύνωση για τις απολύσεις, στο συγκεκριμένο ερώτημα «τι θα έκανε μια κομμούνα σε συνθήκες υστέρησης των εσόδων», έχουμε …μούγκα!"
... είναι ΜΟΥΦΑ , αλλά η ειλικρινής και ένθερμη ( έως ένθεη ) αριστερωσύνη σας , δεν σας επιτρέπει να το καταλάβετε. :)
Το ΚΚΕ ( η εκάστοτε ηγεσία ) , για να τακτοποιήσει τα οικονομικά του μετήλθε διάφορες μεθόδους . Οι πιό "ενδιαφέρουσες" από αυτές εφαρμόστηκαν κατά το διάστημα της παρανομίας. Σε ΚΑΜΜΙΑ όμως περίπτωση οι δραστηριότητες και οι τεχνικές αυτές δεν πήραν μορφή κομμούνας . Η πιό ανώδυνη από αυτές , ήταν τα κόκκινα μεροκάματα , ειδικά τη δεκαετία του 60 και 70.
Το ΚΚΕ δεν θα τολμούσε ποτέ να εφαρμόσει αυτοδιαχειριστικές διαδικασίες και κομμούνες για λόγους ιστορικούς και πρακτικούς που νομίζω καταλαβαίνετε. Αλλά πρέπει κανείς να σκεφτεί ότι οι πρακτικές ( αρκετές από αυτές εξ ανάγκης ) , όταν εφαρμόζονται διαχρονικά δημιουργούν σύνδρομα και ευρύτερες συμπεριφορές , από τα οποία είναι δύσκολο κανείς στη συνέχεια να αποστεί.
Επομένως το ανωτέρω ερώτημά σας ΔΕΝ εφαρμόζεται στη περίπτωση ΚΚΕ - ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗΣ .
Γιακοβ ( κτλ )
αφού ο Δήμος απευθύνθηκε σε λ.κ και zalion, και με κάλυψε ο zalion (όπως λέγαμε κάποτε),θα ήθελα μόνο να τον παραπέμψω στο: http://venios.wordpress.com/2010/10/11/επιστολή-αποδοχής-υποψηφιότητας-ως-α/
είναι το μπλογκ του Βένιου Αγγελόπουλου, υποψήφιου αντιπεριφερειάρχη με τον Αλαβάνο, και να τον παρακαλέσω να διαβάσει τις πολιτικές του παρατηρήσεις.
τον δε Τσίπρα τον σέβομαι και τον εκτιμώ πολύ. δεν ξεχνάω πώς βρέθηκε στην θεση του προέδρου, πώς αδειάστηκε, πώς δούλεψε όλο το περασμένο καλοκαίρι με αποτέλεσμα να μπει ο συριζα στη βουλή -ο ίδιος με σταυρό. Αν είναι λοιπόν να έχει κάποιος πρόβλημα, κατανοητό να έχει με τον Συν όχι με τον πρόεδρό του.
Για τον Αντώνη τί να πω; μπορώ να πω οτιδήποτε μετά το ντοσιέ του Δεκέμβρη;
να πω ότι κάποια γραφτά έχουν αφήσει σημάδια;τέλος πάντων ας το αφήσουμε.
@λεφτ
"Είσαι μ’ αυτούς, πάει και τελείωσε. Άλλο δεν έχει. "
ε, ναι.
ένα ράκος από την πολυλογία,
λ.κ
"Υποθέτουμε βάσιμα ότι αυτό σημαίνει την επαναφορά στην κανονικότητα της ανταλλαγής απόψεων εδώ και σ’ εσάς. Αν κάνουμε λάθος —άλλο ‘βάσιμα’, άλλο ‘ορθά’, εσύ που είσαι της ακριβολογίας, έτσι δεν είναι;— είναι απαραίτητο να μας το διευκρινίσεις."
Το "ειρήνη υμίν και ημίν" είναι κάτι που δεν αφορά την πολιτική, πηγάζει από καθαρά προσωπική ανάγκη. Το είπα ως άτομο και όχι ως blogger στο Radical Desire ή κάτι άλλο. Δεν σκοπεύω να απασχολήσω το LG700 ή κάποιο άλλο blog ιδιαίτερα και γενικώς σκοπεύω να κάνω ένα διάλειμμα απ' το εντατικό γράψιμο στο νετ για ένα διάστημα.
Σε ό,τι με αφορά, η απαίτησή μου να μην ξανασχολιάσετε στο RD αίρεται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα απαντήσω προσωπικά σε τυχόν σχόλια. Τούτο δεν είναι ζήτημα που έχει να κάνει με το LG700, πρέπει να το διευκρινήσω, αλλά γενικότερο θέμα και αφορά γενικότερη αποκλιμάκωση δραστηριότητάς μου στο ίντερνετ. Φυσικά, αναμένω ότι τυχόν σχόλια που θα κάνει το LG700 θα είναι κόσμια και εποικοδομητικά και δεν θα συμβάλλουν σε επιστροφή σε άσκοπες εντάσεις.
Товариш Яков Федотович Павлов,
Νομίζουμε ότι κάπου λοξοδρόμησες από το κείμενο, ή λοξοδρομήσαμε εμείς από αυτό που θέλαμε να γίνει σαφές. Τι εννοούμε:
Το ερώτημα που θέσαμε επ’ ουδενί είχε έστω και ως παρεμπίπτοντα ή δευτερεύοντα σκοπό να φέρει εκ πλαγίου τις επιχειρήσεις του ΚΚΕ κοντά στους κανονισμούς μιας κομμούνας. Εντάξει, μικροί είμαστε, αλλά όχι και τρελοί! ;-)
Είχε όμως ως σκοπό να υποδηλώσει ότι τα προγράμματα λιτότητας δεν μπορεί να τα αποφύγει ακόμα και μια κομμούνα και μάλιστα μια κομμούνα που υπάρχει εν είδει «νησίδας» μέσα σε ο/κ συνθήκες καπιταλισμού. (Δεν το ξέρουμε δα ότι τέτοιες «νησίδες» δεν μπορούν να διατηρήσουν τις «παρθένες παραλίες» τους αμόλυντες από τον καπιταλισμό;). Επομένως το πρόβλημα δεν είναι οι απολύσεις (όχι βέβαια για τους απολυμένους!...), αλλά ο τρόπος που λειτουργούν οι όποιες επιχειρήσεις του ΚΚΕ. Αυτό θέλαμε να πούμε σε τελική ανάλυση και με δυο κουβέντες στο ποστ.
Στα υπόλοιπα που αναφέρεις συμφωνούμε έως κεραίας (άντε, με την εξαίρεση ενός κόμματος και μιας άνω τελείας! ;-)
Увидимся
Φίλε Αντώνη,
ΟΚ, κατανοητό. Όμως θέλουμε να προσθέσουμε έναν αστερίσκο. Έχουμε την εντύπωση ότι εκτός των συγκρουσιακών φάσεων τα σχόλιά μας ή τ α ν κόσμια. Εκτός αν χαρακτηρίζεις παραβίαση της κοσμιότητας την «πειρακτική» μας διάθεση, κάποια αστεία, ή μια έμφαση στην περίπτωση ριζικής διαφωνίας. Εν πάση περιπτώσει βλέποντας και κάνοντας. Πάντως νομίζουμε ότι, αν (λέμε, αν) θέλεις να μας «ρυθμίσεις» και να μην είμαστε αυτοί που είμαστε, σκέψου το εξής: αφού δεν ήμασταν εποικοδομητικοί (εμείς βέβαια διαφωνούμε σ’ αυτό, αλλά, αν αυτή είναι η κρίση σου, αυτή είναι η κρίση σου), αφού λοιπόν δεν ήμασταν εποικοδομητικοί στην αυθεντική μας κατάσταση πόσο εποικοδομητικοί μπορεί να είμαστε στην «γενετικά τροποποιημένη»; ;-)
Τα λέμε
ΥΓ Καταλαβαίνουμε ότι η άρση του σχολιασμού ισχύει μόνο για εσένα. Ο Δήμος όποτε θέλει ας το διευκρινίσει. Εκεί που δεν ξέρουμε τι να κάνουμε είναι με τον Gödel με τον οποίο δεν «τρακάραμε» ποτέ. Αν έχεις άποψη, πες μας την.
Godel is a better man than I.
και όμως ορέ Λέφτηδες και Τζι εφτακοσηδες το ερώτημα το θέσατε στα πλαίσια αυτής της συζήτησης που θέμα έχει το ΚΚΕ ως κόμμα αλλά και ως κατάστημα ( μένει να διαφανεί ποιά από τις δύο είναι η κυρίαρχη ιδιότητα ) και όχι για τη Κρονστάνδη.
εκεί βρίσκεται η μούφα , που αν δεν είναι επί της ουσίας , είναι σίγουρα επικοινωνιακού χαρακτήρα.
( σκεφτείτε ότι σας διαβάζουνε και διάφοροι οπαδοί του ΚΚΕ με σοβαρή ανεπάρκεια χιούμορ , όπως φάνηκε και στα σχόλια του από πάνου ποστ )
Κατά τα άλλα , πάντα θα βρούμε κάτι για να συμφωνήσουμε , αφού οι καταβολές και οι ελπίδες είναι κοινές ..
Γιάκοβ ( και βάλε )
Товариш Яков Федотович Павлов,
Έχουμε εδώ στην Ελλάδα έναν παλαβιάρη μουσικοσυνθέτη ο οποίος έχει γράψει ένα τραγούδι που αρχίζει με τους εξής στίχους:
Δέκα μείον πέντε μείον πέντε. Έξι διά δύο συν οχτώ.
Είκοσι φορές το δεκαπέντε. Έντεκα και εφτά, δεκαοχτώ.
Σύνολο δεκάξι, πρέπει να 'ναι εντάξει.
Λες να 'χω λάθος; Ας τα ξαναδώ.
Τελειώνει δε με αυτούς:
Δέκα μείον πέντε μείον πέντε. Έξι διά δύο συν οχτώ.
Είκοσι φορές το δεκαπέντε. Έντεκα και εφτά, δεκαοχτώ.
Κι όμως, κατά βάθος, κάπου υπάρχει λάθος,
κάπου την έχουμε πατήσει κι οι δύο.
Για να μην καταλήξουμε αμφότεροι και οι δυο ομού μαζί στους τελευταίους, εμείς τουλάχιστον λέμε να ακολουθήσουμε την προτροπή των πρώτων. Το λοιπόν:
Ας ξεκινήσουμε με το ‘μούφα’. Τι σημαίνει ‘μούφα’; Εμείς το χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να μιλήσουμε για ψέμα, για «δούλεμα», για προφάσεις εν αμαρτίαις. Συμπίπτουμε; Ή, συμπίπτουμε κάπου;
Αυτό πρέπει να μας το διευκρινίσεις για να συνεχίσουμε. Αισθανόμαστε ότι κάπου έχουν μπλέξει οι γραμμές μας. (Ίσως εν μέρει να οφείλεται στο ότι είναι και οι δυο του ιδίου χρώματος… ;-)
Τα λέμε (με την ησυχία σου)
Увидимся
Λέφτηδες
σύμφωνα με το δικό μου λεξικό "μούφα" σημαίνει άνευ νοήματος ( για το ερώτημα περί κομμούνας μιλάμε ) στη προκείμενη συζήτηση ...
Πιάστε το νήμα από εδώ και συνεχίστε...
Να σας πληροφορήσω και για το χρώμα μου : τυρκουάζ με φούξια αποχρώσεις ... αν συμπίπτουμε έχει καλώς , αν όχι δε νομίζω να το κάνουμε και θέμα.....
Яков
Товариш Яков Федотович Павлов,
Δεν θα το κάνουμε θέμα γιατί αυτό που είπες περί χρωματικών προτιμήσεων είναι καραμπινάτη ...μούφα (σύμφωνα με τη δική μας ερμηνεία και ιδίως τις δυο πρώτες)! ;-)
Το νήμα, πιο μετά. Είναι λίγο "λεπτό" το γμνο και θέλει ανάλογους χειρισμούς...
Увидимся (позже)
Товариш Яков Федотович Павлов,
Θα επαναλάβουμε το εξής: Αν σχημάτισες την εντύπωση ότι η αναφορά μας σε κομμούνες είχε ως στόχο (ή αποτέλεσμα, ανεξαρτήτως προθέσεων) να προσδώσει στις επιχειρήσεις του ΚΚΕ (ή του κάθε ΚΚ ή αριστερού κόμματος) κάτι από τη δημοκρατική αίγλη τους, ή ότι είναι αποτέλεσμα δικής μας αδυναμίας να διακρίνουμε ακόμα και τελείως διαφορετικά πράγματα, είναι προφανές ότι αυτή η αναφορά μας είναι άνευ νοήματος. Πρέπει όμως να σου να πούμε ότι κάνεις λάθος.
Η αναφορά μας είχε ως στόχο να δείξει ότι ακόμα και σε μια τέτοια ιδανική κατάσταση, όταν ζορίσουν τα πράγματα, κάτι θα πρέπει να γίνει. Προφανώς, μια κομμούνα δεν ανοίγει την πόρτα και λέει «εσείς οι πρώτοι πέντε περάστε έξω»! Κάτι όμως πρέπει να κάνει. Κι αυτό που θα κάνει, όπως και να το ονομάσουμε, θα είναι «μέτρα λιτότητας». Επομένως, σε τελική ανάλυση, το ζήτημα δεν είναι οι απολύσεις. Το ζήτημα είναι πώς αποφασίστηκε η «προσαρμογή», ποιοι τη αποφάσισαν, ποιος τους έλεγξε και ποια είναι η «φιλοσοφία» τους, το σκεπτικό τους. Όμως, σ’ αυτό το σημείο, να επαναλάβουμε και κάτι άλλο: Στις αρχές του καλοκαιριού έγιναν περικοπές μισθών στον Ριζοσπάστη. Δεν φαίνεται πιο «κομμουνιστικό» αυτό, δεν φαίνεται πιο κοντά σε αυτό που θα αποφάσιζε δημοκρατικά μια κομμούνα; Νομίζουμε ναι. Κι όμως, και πάλι έπεσε γιούχα!
Συμπέρασμα, товариш Яков: Το ΚΚΕ πληρώνει τα σπασμένα μιας καταστροφικής πολιτικής που το αποξενώνει και το φέρνει αντιμέτωπο με όλη την υπόλοιπη Αριστερά. Δεν νομίζουμε όμως ότι βγαίνει κάτι, αν μπερδεύουμε την ήρα με το στάρι, ή, αν λέμε τη σκάφη σύκα και τα σύκα σκάφη!
Και μην παραγνωρίζεις το γεγονός ότι δεν κατατέθηκε η παραμικρή απάντηση στο ερώτημά μας. Εμάς δεν μας εκπλήσσει αυτό. Εμείς έχουμε καταλάβει από καιρό την αδυναμία της Αριστεράς να χαράξει τις βασικές συντεταγμένες μιας μετάβασης και να ορίσει κάπως συγκεκριμένα αυτή τη νέα γη της επαγγελίας, που δεν θα βαδίσει στα χνάρια της παλιάς. Αλίμονο σ’ αυτούς που νομίζουν ότι, προφέροντας τις μαγικές λέξεις ‘αυοοργάνωση’, ‘αυτονομία’, ‘αμεσοδημοκρατία’ και τα παρόμοια, μετατρέπουν αυτή τη μετάβαση, σε σχολική εκδρομή με σάντουιτς απ’ τις μαμάδες τους, χαρά και παιχνίδι!...
Увидимся
Το μόνο που έχω να απαντήσω , και να κλείσω από μέρους μου αυτή τη συζήτηση είναι η διαπίστωση μου ότι το επίμαχο ερώτημα που θέσατε λειτουργεί ως ρητορικό τεχνούργημα.
Αν εσείς Λέφτηδες διαλέγετε να του δώσετε νόημα στα πλαίσια της συζήτησης που θέτει τι ποστ , είναι επιλογή σας. Θα πρέπει όμως να αναρωτηθείτε γιατί δεν πήρατε , σε 50 σχεδόν σχόλια , μια απάντηση γι' αυτό το ερώτημα επί της ουσίας του , εκτός από τις δικές μου διαδικαστικές παρεμβάσεις.
Δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν :
α) Το ερώτημα σας είναι από μόνο του ισχυρό επιχειρηματολογικό μετερίζι , οπότε ουδείς τολμά να απαντήσει. Μπορείτε δηλαδή να επαναπαύεστε με το αμάχητο εύρημα σας..
ή
β) Ουδείς αναγνώστης και σχολιαστής ασχολήθηκε να απαντήσει το ερώτημα επειδή , στη προκείμενη συζήτηση δεν είχε έννοια , ενώ μόνο ο "αγενέστατος" σύντροφος Γιάκοβ πήρε το λόγο για να σημειώσει το άτοπο.
Αν είναι σκόπιμο να συνεχιστεί η συζήτηση πάνω στο ερώτημα αυτό ας το κρίνουν οι λοιποί αναγνώστες.
Εγώ δεν έχω λόγο να συνεχίσω επ' αυτού.
Ομοίως σκέπτομαι ότι δεν αξίζει το κόπο , υπό τέτοιες συνθήκες έντασης και κρίσης εντός της αριστεράς να εξαντλεί κανείς τη συζήτηση επί πρακτικών και μεθοδεύσεων ενός κόμματος - καταστήματος που περιχαρακώνεται στη μοναδική του αυθεντία.
Τα λέμε ( για να χρησιμοποιήσω την έκφρασή σας ) καλοί μου Λέφτηδες
Γιάκοβ κτλ
Товариш Яков Федотович Павлов,
ΟΚ, κι εμείς από τη μεριά μας δεν θα πούμε τίποτε άλλο προς το παρόν. Ένα …παράπονο :-) όμως θα το …ρίξουμε!
Μας αδικεί λίγο ο χαρακτηρισμός του ερωτήματος ως ‘ρητορικό τεχνούργημα’.
Σε κάποιο προσεχές ποστ θα προσπαθήσουμε να αποσυνδέσουμε τελείως το ζήτημα από το ΚΚΕ και να δούμε τα γενικότερα προβλήματα που κατά την άποψή μας κρύβονται σ' αυτό.
Увидимся
Δημοσίευση σχολίου