«ΑΥΓΗ»:
Με οργή ξανά στους δρόμους
«Εποχή»:
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ
Και αυτός ο Δεκέμβρης να γραφτεί στην ιστορία!
«ΠΡΙΝ»:
Όλοι στους δρόμους στις 15 Δεκέμβρη
«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ»:
ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΤΩΡΑ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗΣ στα μονοπώλια και την εξουσία τους
Κι από πάνω:
ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΣΕ 61 ΠΟΛΕΙΣ
ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΗ
ΠΑΙΔΙΑ, ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ! Θα κατέβουμε και πάλι στους δρόμους την Τετάρτη. Θα κατέβουμε με οργή. Θα κατέβουμε με διάθεση να γράψουμε ιστορία. Θα κατέβουμε μαζικά. Θα κατέβουμε αποφασισμένοι για τη μεγάλη αντεπίθεση. Με όλα αυτά στις τσέπες, θα κατέβουμε.
ΑΛΛΑ, ΓΙΑ ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΤΙ, έτσι, για να ’χουμε το καλό ρώτημα:
Προς τα πού θα κινηθούμε; Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι μας; Ποιοι οι μεσοπρόθεσμοι; Ποια είναι η στρατηγική μας; Ποια η τακτική μας; Ποια είναι τα μέσα για να τα πετύχουμε; Ποιο απ’ όλα τα κινήματα είναι το κίνημα; Και γιατί όλα αυτά τα κινήματα, δεν είναι ένα κίνημα; Γιατί, ενώ αντιμετωπίζουμε μια τάξη, δεν την αντιμετωπίζουμε ως μια τάξη, αυτό δηλαδή που είμαστε κι εμείς;
ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΠΕΙ Ο ΣΑΡΑΜΑΓΚΟΥ: Δεν έχετε την «παραμικρή γαμημένη ιδέα»!
Η εικόνα, από το inspirationalaustralians.org
44 σχόλια:
Αυτοί που περιμένουν απο κάποιους άλλους να τους δείξουν το δρόμο, είναι χαμένοι από χέρι.
Ανώνυμε/η φίλε/η (αν είναι η πρώτη φορά που παίρνεις τον λόγο εδώ, καλώς ήρθες!),
Λανθασμένα το διάβασες το ποστ και στραβά το πήρες το νόημά του. Το να διερωτάσαι τι έχουν κατά νου (αν έχουν κάτι) οι ηγεσίες των διαφόρων κομμάτων και οργανώσεων της Αριστεράς πέρα από το να προτρέπουν τον κόσμο να κατέβει στους δρόμους και εκτός από το να τον πληροφορούν τι ώρα και πού είναι οι προσυγκεντρώσεις δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι περιμένεις από αυτές να σου δείξουν τον δρόμο. Μπορεί να σημαίνει κάλλιστα ότι περιμένεις από αυτούς να κάνουν τη δουλειά τους: δηλαδή να αναλύσουν μια (δραματική) συγκυρία και να εισηγηθούν δρόμο διεξόδου προς συζήτηση με την κοινωνία.
Δεν ξέρουμε αν είσαι της άποψης ότι μπορεί να υπάρξει πολιτική οργάνωση χωρίς ηγεσία και βάση, ή, ακόμα χειρότερα, ότι δεν χρειαζόμαστε πολιτική οργάνωση. Εμείς πάντως δεν είμαστε. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα παρακολουθούμε αδιαμαρτύρητα τις ηγεσίες της Αριστεράς να συνεχίζουν να λένε τα ίδια (αναποτελεσματικά) τροπάρια που λένε χρόνια τώρα, φροντίζοντας ο καθένας το μεγαλύτερο ή μικρότερο «μαγαζί» του, ενώ οι συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί δραματικά και απαιτούν αντίστοιχα «δραματικές» «στροφές» και «αναθεωρήσεις».
Τα λέμε
που πάμε ;
κόντρα στη ληστεία πάμε.
Αυτό.
Όσο γιά τις διαφορετικές σημαίες;
Ε, ας είναι καλά που μαζεύονται σε χωριστά σημεία, ..μη τύχει και μπερδευτούν οι αριστεροί, και βρεθούν όλοι μαζι ..
και δίνουν παράταση στη ζωή μιάς πουλημένης κυβέρνησης.
υ.γ
ναι ορέ, κάποιος να μας δείξει το δρόμο.
δ
Σορυ λεφτηδες αλλα εγω ξερω που παω.
Υπαρχει συγκεκριμενη αναλυση τουλαχιστον απ' οσο ξερω απο το χωρο μου και προφανως δεν γινεται αποδεκτη απο την υπολοιπη αριστερα. Και η αριστερα δεν εχει πολλες σημαιες στην αυριανη διαδηλωση. Τρεις ειναι ουσιαστικα η ΓΣΕΕ & ΑΔΕΔΥ, το ΚΚΕ και οι Α/Κ κινησεις. Το γιατι συμβαινει αυτο μπορουμε να το συζητησουμε.
Καλο βραδυ.
Ζάλιε
το τι κάνει και πως αναλύει τα πράγματα ο "χώρος" σου στις συνθήκες που βρισκόμαστε έχει πολύ μικρή σημασία.
Το μόνο ζητούμενο αυτή τη στιγμή δεν είναι η προοπτική του "κουνήματος" γενικά ή των επιμέρους συστατικών του , γιατί ΚΙΝΗΜΑ δεν υπάρχει. Αυτό που εκφράζεται μέχρι σήμερα από τις οργανωμένες παρατάξεις του ερειπίου που κάποτε λεγόταν "αριστερά" είναι από ανπεαρκές ( επιεικώς ) μέχρι αποπροσανατολιστικό και ύποπτο.
Θέλω να πω , και μη με παρεξηγείς και με αρχίσεις στις αναλύσεις , ότι το ΜΟΝΟ ζητούμενο αύριο είναι να τεθεί ένα εμπόδιο , έστω προσωρινό στη κατηφόρα , να μπει ένα τέλος στη διαρκή οπισθοχώρηση. Και αυτό δεν μπορούν να το πετύχουν μόνες τους οι , ξεκατινιαζόμενες σαν τις κότες , παρατάξεις και τάσεις . Δεν περιμένω τίποτε από το ΚΚΕ , που θα κάνει πάλι την επαναστατική του παρέλαση , δε περιμένω κάτι από τα διαχρονικά λαμόγια της ΓΣΕΕ που περιμένουν μόνιμα τα οφφίτσια στους προθαλάμους , δε περιμένω τίποτε από εκείνους τους φορείς που ελπίζουν ακόμα ( μέσα στην εμμονή τους - ιδιωτία τους ) στο λεγόμενο Ευρωπαϊκό όνειρο.
Δεν υπάρχει περίπτωση αγαπητέ να κτιστεί Ευρώπη των λαών , αν πρώτα δε κλονιστεί συνθέμελα το υπάρχον οικοδόμημα. Και πίστεψε με αυτό που επιχειρούν τούτη τη περίοδο οι τρισκατάρατες αγορές , είναι πολύ πιό αποτελεσματικό από αυτό που επιχειρούν τα διασπασμένα κινήματα και οργανώσεις.
Δυστυχώς φίλτατε δεν υπάρχουν σήμερα περιθώρια για μακρόπνοες πολιτικές και διεκδικήσεις. Δεν υπάρχει έδαφος για αναλύσεις και διαμάχες , ώστε να προκύψει ο "θρίαμβος" των θέσεων της μίας ή της άλλης πλευράς... θρίαμβος που θα τελεστεί επί ( και διά ) των αυριανών δουλοπαροίκων.
Θα πω και κάτι ακόμα που το υποστηρίζω εδώ και καιρό. Το παιχνίδι δεν παίζεται εδώ στη χώρα μας ή τουλάχιστον δεν είναι εδώ ο καίριος και καθοριστικός κόμβος. Αν το σύστημα Ευρώπη όπως το έχουν χτίσει οι αφεντικοί αντέξει μέχρι τον Ιούνη , χωρίς να αναγκαστεί να εκδώσει ευρωομόλογα , εμείς είμαστε τελειωμένοι , αφού θα μας φάνε μια μπουκιά.
Από την άλλη μεριά θα αποδειχθεί ίσως χρήσιμο και για μας αλλά και για τους λοιπούς ευρωπαίους πολίτες , αν αύριο φανεί ξεκάθαρα ότι ο κοσμάκης , αυθόρμητα , μαχητικά και ανυποχώρητα λέει ένα μεγάλο ΟΧΙ στα λαμόγια.
Αύριο δηλαδή για μας δεν υπάρχει κανείς που να περισσεύει και ίσως πάλι αυτό δε φτάσει , ακόμα και αν φάει πάλι ο Μολώχ , αν με εννοείς ;)
Γιάκοβ
ΥΓ Λέφτηδες , τα ρέστα μου στο άλλο ποστ ήταν για το ντούκου που χτυπήσατε. Εδώ σε αυτό το ποστ έχω φυλαγμένες ακόμα μερικές μάρκες...
Είναι τέτοιο το θέμα του ποστ που εξυπηρετεί καλύτερα να πούμε την άποψή μας, όχι στο τετ α τετ, όπως συνηθίζουμε, αλλά γενικευτικά, λαμβάνοντας υπ’ όψη μας βέβαια, το τι υποστηρίχθηκε εδώ από τους φίλους που σχολίασαν.
Κατ’ αρχήν υπάρχει κάτι βασικό στο οποίο φαίνεται ότι συμφωνούμε όλοι. Αύριο είναι μια ημέρα έκφρασης της εναντίωσης σε όσα γίνονται ερήμην μας και εις βάρος μας. Άρα, αύριο θα είμαστε όλοι όσοι μπορούμε εκεί. Και μαζί θα είναι κι όλοι όσοι θα θέλανε, αλλά δεν μπορούνε. Ένα το κρατούμενο λοιπόν. Πάει αυτό.
Παραπέρα τι έχουμε; Τι θα γίνει αύριο το βράδυ, ας πούμε, σε τι θα έχει αλλάξει η προδιαγεγραμμένη πορεία; Εντάξει κάποιοι θα φάνε ξύλο, κάποιοι περισσότεροι θα φάνε στη μάπα τα χημικά τους και μερικοί θα καταλήξουν στο Γενικό κρατικό, κάποιοι άλλοι θα τη βγάλουν στη ΓΑΔΑ. Αλλά τι θα προκύψει απ’ όλο αυτό;
Λέει ο товариш Яков: «δεν υπάρχει κίνημα». Ποιος δεν το βλέπει; Και ποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι χωρίς κίνημα μπορούμε να πάμε κάπου; Τι είχαμε στην Ελλάδα τις προηγούμενες δεκαετίες;
Στην κατοχή είχαμε το εαμικό κίνημα. Στα χρόνια μετά τον εμφύλιο, το δημοκρατικό. Στη χούντα, το αντιδικτατορικό. Εδώ τι έχουμε; Έχουμε κομμάτια και θρύψαλα ατάκτως ερριμμένα! Όλοι εντός της Αριστεράς υποστηρίζουν ότι πηγαίνουμε έναν αιώνα πίσω. Και ουδείς είναι διατεθειμένος να κάνει ένα βήμα πίσω, ή, μάλλον να κάνει τον κόπο ν’ ανέβει πάνω στο θρανίο και να δει τα πράγματα από μια άλλη προοπτική, όπως στον «Κύκλο των Χαμένων ποιητών». Φυσικά, όλοι έχουν τις αναλύσεις τους, το σκεπτικό τους. Και μέσα εκεί, σε όλες τις αναλύσεις, κατά την ταπεινή μας άποψη, θα βρεις σημεία κ α ι σωστά κ α ι σημαντικά. Όπως θα βρεις κι ένα σωρό λάθη και κοινοτοπίες και ευχολόγια. Κι ο καθένας λέει: «εδώ η ανάλυση η καλή»!
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Εδώ η ανάλυση η καλή, εκεί η ανάλυση η καλή, το κίνημα όμως πού είναι; Το κίνημα που θα συσπειρωθεί γύρω από ένα, δυο, τρεις, άντε τέσσερις στόχους, που θα τους πιστέψει, που θα πειστεί ότι είναι εφικτοί και πραγματοποιήσιμοι πώς διάολο θα προκύψει;
Λέει εδώ ο ανώνυμος φίλος/η που σχολίασε πρώτος: «το κίνημα είμαστε εμείς, εμείς θα σωθούμε μόνοι μας, μη ψάχνετε για σωτήρες, από εμάς θα προκύψει το κίνημα»! Άλλο πρόβλημα κι αυτό! Το οποίο, απ’ ό,τι φαίνεται έχουν αρχίσει να το παίρνουν πρέφα μέχρι και οι αντιεξουσιαστές και ξεκίνησαν καμπάνια για να οργανωθούν με μέλη! Δηλαδή οι αντιεξουσιαστές αποφασίζουν να φτιάξουν οργάνωση (άρα και μηχανισμό) και ορισμένοι που προέρχονται από την «παραδοσιακή Αριστερά» έχουν πάθει παλιμπαιδισμό και πηγαίνουν προς τα πίσω γυρεύοντας τη σωτηρία στο «ένστικτο των μαζών» —σόρυ, τώρα τις μάζες τις λένε ‘πλήθος’, ξεχάσαμε!
Γράφει η Δήμητρα: «ναι ορέ, κάποιος να μας δείξει το δρόμο».
Είναι η Δήμητρα πρόβατο που γυρεύει το κριάρι να την οδηγήσει; Δεν νομίζουμε. Πώς εμείς «διαβάζουμε» τα λόγια της;
Ναι ορέ, κάποιος να με ενώσει με τους Λέφτηδες, τον товариш Яков, τον zalion, τον ανώνυμο που σχολίασε πρώτος. Ναι ορέ, κάποιος να με συντονίσει, να προτείνει σημεία συνάντησης, όχι μόνο για τη διαδήλωση, αλλά και για την πολιτική έκφρασή της. Ναι ορέ, κάποιος να συμπυκνώσει τις επιθυμίες μας και να τις διοχετεύσει προς ένα στόχο, που θα μπορώ να τον διακρίνω, να τον καταλάβω και να τον πιστέψω ως εφικτό, αν και όχι εύκολο.
Λέει ο товариш Яков: «Το παιχνίδι δεν παίζεται εδώ στη χώρα μας ή τουλάχιστον δεν είναι εδώ ο καίριος και καθοριστικός κόμβος».
Είναι μεγάλη κουβέντα. Ας την αφήσουμε προς το παρόν. Εξ άλλου, όπως μας είπε, έχει ακόμα φυλαγμένες μερικές μάρκες… Πάντως, να θυμίσουμε, από ένα άλλο παιχνίδι, ότι ένα πιόνι συχνά κρίνει την παρτίδα!
Τα λέμε (ες αύριον, αργά το βράδυ! ;-) )
ΥΓ @Товариш Яков Федотович Павлов: Ντούκου = στρίβω ;-)
Φιλτατε Γιακοβ δεν συμμεριζομαι τις απολυτοτητες σου. Ουτε την ισοπεδωτικη κριτικη. Αν δε χρησιμοποιουσες τετοια καταστροφολογικη επιχειρηματολογια θα μπορουσα να συμφωνησω για το χαλι της αριστερας. Ομως εχω κουραστει απο τις Κασσανδρες της αριστερας που τα βλεπουν ολα μαυρα κι αραχλα.
Επισης δε συμμεριζομαι την απαξια που τρεφεις για τις ιδεες καποιων για την Ευρωπη.
Το πολυ απλο αιτημα λοιπον Λεφτηδες ειναι να θεσουμε τη κοινωνια σε κινηση, τους εργαζομενους σε τροχια συγκρουσης με τ'αφεντικα, τη πολιτικη σκηνη σε φωτια και επιτελους να πουμε οτι ολοι συμφωνουμε σε ενα βασικο. Να φυγει το μνημονιο. Να νεκρωσει η χωρα αν δε γινει αυτο. Μπορουμε να το καταφερουμε? Ισως. Ισως οχι. Αυτο ομως δε θα γινει με μοναδικες αληθειες και απολυτοτητες. Ουτε με κραξιμο των οργανωμενων σχηματισμων. Ουτε με κριτικη αφ'υψηλου.
Venceremos
με συγχωρείτε λέφτηδες που ίσως δεν φάνηκε η ειρωνία του..¨"ναι ορέ, κάποιος να μας δείξει το δρόμο" και σας πήγα σε άλλη ερμηνεία.
Απευθυνόμενη κυρίως στον πρώτο σχολιαστή που κατέχει την πυξίδα του μοναδικού
τού προσανατολισμού απ ό,τι φαίνεται.Και τόσο απλά αποφάσισε πως οι λέφτηδες ΚΑΙ όλοι όσοι έχουν την αγωνία και το μυαλό ...αναρωτιούνται προς τα που θα πάνε ..."οι χαμένοι από χέρι".
Λάθος με διαβάσατε.Ούτε αρχηγό, ούτε στόχο ούτε κατεύθυνση περιμένω .Όλα τάχω από χρόνια.
Δεν περιμένω αρχηγό,να με ενώσει με κανέναν.Μπορώ και καταλαβαίνω ποιοί μου μοιάζουν.
Κι Άν όλοι εμείς που λαχταράμε να ενωθούμε είμαστε άξιοι γιαυτό .
Θα ενωθούμε.Εκεί ελπίζω κι εγώ, όπως ο σύντροφος γιάκοβ:
στα πολλά πρόβατα που θα απαρνηθούν το ρόλο τους και θα γίνουν γκεσέμια.
Που θα αποφασίσουν να βγουν μπροστά από σημαίες και θα τις αναγκάσουν να τρέξουν γιά να τους προλάβουν.
Έχει γίνει μιά φορά το ΄73 ελπίζω να γίνει με διαφορετικές συνθήκες και παραμέτρους άλλη μιά φορά.
δ
Ζάλιε
μπορείς και να με χαρακτηρίζεις απόλυτο και να διαφωνείς όσο θέλεις μαζί μου. Το ίδιο συμβαίνει και με χιλιάδες ( κυριολεκτικά ) παρόμοιες συζητήσεις σήμερα στο δρόμο , στο δίκτυο , στους τόπους εργασίας ( συντόμως αν όχι ήδη καταναγκαστικής ) , στα στέκια , τις παρέες και τα πηγαδάκια. Αλλά δυστυχώς όλα αυτά σήμερα , ακόμα και το να διαφωνούμε επί αρχών , είναι πολυτέλειες. Μεταξωτά σώβρακα για να καλύψουν το χεσμένο κώλο μας.
Όχι φίλτατε , κίνξημα σήμερα ΔΕΝ υπάρχει με τη μορφή που το γνωρίσαμε , τουλάχιστον εγώ . Ένας αχταρμάς χωρίς κύριο άξονα , αιχμή και ενότητα γύρω από μερικά βασικά ζητούμενα ( έστω ένα προς στιγμήν ).
Ο αρχηγούλης σας μιλάει ήδη για χούντα και εγκάθετους όταν απευθύνεται στο γιωργάπη. Το ίδιο και αρκετοί άλλοι φορείς πολιτικών ιδεών και προτάσεων στο χώρο της αριστεράς.. Με εξαίρεση τα ρομποτάκια που καθοδηγεί ο περισσός υπάρχει περιθώριο όχι απλά συνεννόησης , αλλά και ενότητας στη πράξη. Αλλά αυτό είναι ακόμα ζητούμενο.
ίσως σήμερα δείξει. Γι αυτό και επικροτώ το πρώτο σχόλιο του ανώνυμου , αφού τα προβλήματα έχουν ξεπεράσει προ πολλού τη δυνατότητα των οργανωμένων σχηματισμών να αναλύσουν και προπάντων να αντιδράσουν αποτελεσματικά. Με αυτή την έννοια θεωρώ ότι η σημερινή μέρα είναι ευκαιρία για να προλάβουν οι οργανωμένες μειοψηφίες τον ανένταχτο και οργισμένο κοσμάκη που θα κατέβει στους δρόμους. Για να τον προλάβουν όμως θα πρέπει πρώτα να ξεχάσουν και τους καζάκηδες και τους Μηλιούς αν με εννοείς.
Λέφτηδες
η "μεγάλη κουβέντα" που είπα δεν ήταν ούτε θέσφατο ούτε αποκλειστική ερμηνεία. Σίγουρα και το πιόνι μπορεί να συμβάλλει στο παίγνιο , αλλά εδώ είναι σαφείς και οι συσχετισμοί και οι εναλλακτικές που έχουν οι αφεντάδες στο παίγνιο. Το οποίο παίγνιο είναι πόκα και όχι ζατρίκιον όπου υπάρχει και ο χρόνος και το ρολόι.
Περισσότερα ίσως αργότερα γιατί δε μου τελείωσαν ακόμα οι μάρκες....
Γιάκοβ
1)Για να μη γραφεις αυτο το αντιαισθητικο ζαλιε να σου πω οτι με λενε Χρηστο.
2)Για να μπορεσουμε να κανουμε κουβεντα εκφρασεις του τυπου "Ο αρχηγούλης σας μιλάει ήδη.." καλο ειναι να αποφευγονται. Δεν εχω αρχηγο αν με εννοεις. Για χουντα δεν εχω ακουσει αν εχεις καποιο στοιχειο δωστο.
Το απολιτικο του στυλ να μιλησει η βαση επισης ειναι κατι που δε με τραβα. Να μιλησει που και με ποια οργανωση? Να μιλησει ετσι γενικα?
Κινημα δεν υπαρχει που να ειναι μεγαλειωδες. Κινηματα μικρα που το παλευουν υπαρχουν. Θελουμε να μεγαλωσουν?
Αλλιως ο καθενας κι η αληθεια του κι οποιον παρει ο χαρος (ΓΑΠ)
Υ.Γ. Αυτο το δασκαλιστικο υφος δε βοηθα τη κουβεντα.
Αντί Χρήστο να έχεις πρόβλημα με τα "καλολογικά" στοιχεία των προς εσέ σχολίων μου , καλό θα ήταν να κάτσεις να συζητήσεις επί της ουσίας.
Ένα μόνο θα προσθέσω , επεξηγηματικό :
Το τσιπρόπουλο επανειλημμένα έχει μιλήσει για "εκτροπή" , αυτό εννοούσα σχετικά.
Κινήματα και κουνήματα υπάρχουν πράγματι πολλά , όπως και ΜΚΟ , αλλά συνήθως τρώγονται είτε με τα εσωτερικά τους είτε με τα τραγελαφικά ιδεολογήματα που ο κάθε χώρος προβάλλει. Επειδή λοιπόν ρωτάς αν θέλω να δυναμώσουν τα επιμέρους κινήματα θα σου απαντήσω ότι , τούτη τη στιγμή κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει. Αυτό που δυστυχώς ζητείται είναι η υπέρβαση προς το "μεγαλειώδες" κίνημα εκείνο που θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να βάλει φραγμό στη κατηφόρα. Δεν υπάρχει και όσο οι οργανωμένοι φορείς θα τρώγονται για να αποδείξουν την ιδεολογική τους καθαρότητα και την αποτελεσματικότητα των προτάσεων τους θα μας ( ήδη μας ) έχουν πάρει φαλάγγι.
Η λεγόμενη ριζοσπαστική και ανανεωτική αριστερά των κινημάτων και της οικολογίας κτλ κτλ είναι πλέον μια σκιά του προ 2 ετών εαυτού της και ως μετέχων σήμερα στα πράγματα το ξέρεις καλύτερα από εμένα.
Τέλος "κριτική" του ιδίου στυλ ( δασκαλίστικο απολίτικο , αντιαισθητικό κτλ ) όπως με το προηγούμενο σχόλιο σου δε θα ανεχθώ άλλη.
Ειλικρινά , μη έχωντας δεσμεύσεις και συμφέροντα , δεν με ενδιαφέρει αν και κατά πόσον είναι δυνατόν να συζητήσουμε και μάλιστα όταν επιδιώκεις να θέσεις και όρους.
Ίσως και να μην είχε και νόημα αφού τα πράγματα σας έχουν ξεπεράσει
Σε κάθε περίπτωση να είσαι καλά...
Γιάκοβ.
Απαντα ο ξεπερασμενος. Θετω ορους ευγενειας και οχι πολιτικους. Οταν εσυ θεωρεις οτι μπορει να γινει κουβεντα λεγοντας τον Τσιπρα τσιπροπουλο εγω εχω αντιθετη αποψη. Οταν μιλαμε για χουντα εννοουμε χουντα. Το εκτροπη ειναι αλλο πραμα οπως ισως καταλαβαινεις. Και προφανως υπαρχει εκτροπη συνταγματικη. Οι εξυπνακισμοι του στυλ τα τσιπροπουλα με προσβαλουν και τετοιου ειδους "κριτικη" θα κανω οση γουσταρω. Αμα θες, αμα δε θες και παλι αγαπημενοι.
Και φυσικα παραβλεπω αυτο το υφος του ολα τα ξερω και δεν ειμαι δεσμευμενος πουθενα αλλα πιστευω στα θαυματα του μεγαλου κινηματος που θα μας ισοπεδωσει ολους εμας τους κομματικους.
Φίλε Χρήστο, μια κουβέντα από μένα. Μου φαίνεται ότι παρεξήγησες τον ταβάρις Γιάκοβ αδίκως. Είναι κρίμα. Όταν έρθει ο γραφιάς θα τα πει καλύτερα. Εγώ δεν θα ξαναμιλήσω, μόνο αυτό ήθελα να πω.
Λέφτηδες
Ορέ δε με παρεξήγησε ο σχολιαστής ποσώς, επομένως αφήστε τον άνθρωπο να εκφράσει τις ευαισθησίες του ελεύθερα. Προφανώς και μετά από αυτό δεν έχω τίποτα να πω μαζί του. Ο Ζάλιον αισθάνεται το σκώμμα και γνωρίζει πολύ καλά γιατί το εκτοξεύω. αυτός είναι και ο λόγος που καμώνεται πως τον πειράζει , γιατί αντιλαμβάνεται πως η εποχή των salons literaires και των σχετικών ανέσεων , έχει οριστικά τελειώσει , μαζί με τα συντρίμια της πάλαι ποτέ ριζοσπαστικής κτλ κτλ κτλ αριστεράς...
Γιάκοβ
Φίλη Δήμητρα, κανένα πρόβλημα, ε μ ε ί ς το πήραμε αλλιώς, δεν υπάρχει θέμα συγνώμης, μη τρελαθούμε. Καταλαβαίνουμε αυτό που λες, όμως γμτ, τα κόμματα ως ιδέα οργάνωσης, άσχετα με τα χάλια που έχουν, είναι κάτι απαραίτητο σε έναν πολιτικό αγώνα και μάλιστα τέτοιο αγώνα, πώς γίνεται να τα καταργήσουμε; Μιλάς για το ’73, το Πολυτεχνείο προφανώς. Μα δεν υπήρχε συντονιστική επιτροπή τότε; Ακόμα κι αν σ’ αυτήν δεν υπήρχε κανένας οργανωμένος σε παράνομο κόμμα (που υπήρχε), τι άλλο ήταν από ένα «κόμμα» της στιγμής και για τη στιγμή; Δηλαδή, όταν εσένα σου χαλάσει το τρακτέρ που έχεις για τις ντοματιές σου (λέμε τώρα!), δεν θα κοιτάξεις να το φτιάξεις —ή και να το αντικαταστήσεις με άλλο; Θα γυρίσεις στο σκαλιστήρι του χεριού; ;-)
Τα λέμε
Товариш Яков Федотович Павлов,
Εδώ, μεταξύ μας, έχουμε αυτό που λένε «συμφώνησαν στη διάγνωση, διαφώνησαν στη θεραπεία»! :-)
Πού συμφωνούμε (τα χοντρά χοντρά): ότι τα κόμματα της Αριστεράς είναι κατώτερα των αναγκών, ότι αναλίσκονται σε σκιαμαχίες και περιδιαγραμμάτου αναλύσεις μακράν της πραγματικότητας ενώ τα ίδια αναγνωρίζουν πως πάμε ολοταχώς για τον 19ο αιώνα, ότι έχουμε πρόβλημα ηγετικών στελεχών.
Πού διαφωνούμε: στην απόρριψη της οργανωμένης δράσης (δεν την απορρίπτεις, αλλά μια πεταχτή ανάγνωση εκεί θα οδηγήσει κάποιον επιπόλαιο αναγνώστη αυτών που γράφεις), στη «διαγραφή» των οργανωμένων (δεν είναι όλοι ρομπότ και δεν ξεγελούν τον εαυτό τους όλοι) και στη «θεοποίηση» των ανέντακτων (κομμάτι της κοινωνίας είναι κι αυτοί με τα κουσούρια των σημερινών εξατομικευμένων και «σαστισμένων» κοινωνιών). Να προσθέσουμε και μια αντιθεωρητική στάση
Ορίστε, άνοιξε κι άλλο φύλλο. Ακούμε! ;-)
Увидимся
ΥΓ Ορέ товариш Яков, εξ όσων έχουμε καταλάβει θέλεις να συζητάς και να μην καβγαδίζεις. Άσε κι εσύ τα «καλολογικά», αφού δημιουργούν «αναταράξεις»! ;-)
Φίλε Χρήστο,
Μην είσαι κι εσύ ρε παιδί μου τόσο «παρεξηγησιάρης»! :-)
Ο товариш Яков δεν έχει το χούι να κάνει τον δάσκαλο, σε διαβεβαιώνουμε γι’ αυτό. Λέει την άποψή του με έμφαση, that is all. Και μην ξεσυνερίζεσαι τα «καλολογικά» για τον Τσίπρα —αμάν ρε παιδί μου, ούτε ο Λένης να ’τανε! :-) Σε τελική ανάλυση, αυτόν τον «χώρο», που λες κι εσύ, ακολούθησε κι εκείνος. Δεν δικαιούται να πει και μια κουβέντα παραπάνω;
Μην είσαι τόσο μυγιάγγιχτος κι άσε τα «μούτρα»! :-) Όπως το πας, στο τέλος μόνο σ’ εμάς θα λες μια καλημέρα! :-)
Τα λέμε
Κατ΄αρχάς να σημειώσω, πως οι ντομάτες μου καλλιεργούνται με το χέρι και το σκαλιστήρι και το τσαπάκι φορ δι γουήμεν , καθώς και όλα τα εποχιακά ζαρζαβατικά, λόγω αυτονομίας εκ πεποιθήσεως.
Είμαι της σχολής"οργανοπόνικο".Κουβανέζικη , αλλά δε με χαλάει να κρατάω τα καλά όταν τα βρίσκω.
Οπότε δεν θα είχα τρακτέρ λόγω ιδεολογίας.Και σε θερμοπαρακαλώ, μη κολλήσεις πάλι στις λέξεις, μικρό παιδί εσύ , κοίτα το σύνολο της πρότασης που γράφω και πιάσε το αστείο ,το σαρκασμό και τη σοβαρότητα στο σύνολό της. Αντιλαμβάνομαι επίσης πως ακόμα υπάρχει ο τρόπος ανάλυσης διά του παραδείγματος, αλλά εδώ υποθέτω πως το άικιού μας , δεν τον χρειάζεται.Υποτιμώμεθα όλοι εάν χρησιμοποιείται.
Ύστερα,και ο παπούλης (αν κατάλαβα καλά )ίσως μπορεί να σε διαβεβαιώσει, πως η κατάληψη του πολυτεχνείου δεν έγινε μετά από απόφαση καμμίας συντονιστικής.
Έγινε κατά τύχη.Και μετά βγήκαν οι συντονιστικές, και τα κόμματα έτρεχαν να τους προλάβουν όλους.Άσχετο αν τελικά το ένα κόμμα πήρε τη σημαία γιά προίκα και το άλλο το μοναδικό ,την επικαρπία.
όσο γιά τη χούντα...
είναι κανείς από μας που έζησε στη χούντα , να πιστεύει σήμερα πως δεν ζεί μιά άλλου τύπου χούντα;
Μιά χούντα χειρότερη από την άλλη γιατί δεν φαίνεται ο εχθρός.Και δεν έχουμε και ελπίδα να τον διώξουμε.
Ο Τσίπρας που το είπε μας μάρανε;
Το είπε ναι, κάπως αργά , αλλά το είπε.
Το άκουσα και γω.
Ε και;
δ
Ορέ Λέφτηδες
Θα σας βάλει τα γυαλιά η Ντοματίτσα !
Τι τη πιάσατε τη συζήτηση με το Πολυτεχνείο , άλλες συνθήκες , άλλες εποχές. Πράγματι αληθεύει ό,τι λέει. Μετά το μεσημέρι της Πέμπτης , όταν δε μπορούσαν να κάνουν πίσω οι Ρηγάδες και οι ΑντιΕφεεδες μπήκαν στο παιχνίδι. Ήδη η Πατησίων είχε γεμίσει κόσμο .
Τώρα για την ¨οργάνωση¨και τη ¨θεωρία". Δεν τις υποτιμώ εγώ. Είναι οι συνθήκες που τις θέτουν στη γωνία. Καθήκον και απαράβατος όρος για τη πρωτοπορεία σε μια οργάνωση πολιτική είναι να αφουγκράζεται την ανάσα των λαϊκών στρωμάτων και να διαμορφώνει τις προτάσεις εκείνες , το πλαίσιο ανάπτυξης συλλογικών δράσεων και τις συμμαχίες που θα επιτρέψουν ( στην οργάνωση ) να ηγηθεί και να κατευθύνει. Αυτό τουλάχιστον απαιτεί η θεωρία ακόμα και για τα αστικά κώματα.
Δεν φαντάζομαι όμως ότι υπό τις παρούσες επείγουσες και οριακές συνθήκες υπάρχει οργάνωση της αριστεράς που έχει αυτές τις προϋποθέσεις , άσχετο αν νομίζει ότι τις επιδιώκει.
Έγινα κατανοητός τώρα ορέ Λεφτόπουλα ;;;
( οι μάρκες τέλος και άλλη κάβα δεν έχω )
Γιάκοβ
Φίλε Χρήστο,
Το σχόλιό σου μας δίνει αφορμή να πούμε μερικά πράγματα που, νομίζουμε, ότι μας αφορούν όλους. Από αυτή την άποψη θέλουμε να το συζητήσουμε και μάλιστα πολύ.
Δεν μπορούμε όμως φίλε Χρήστο να γράψουμε ούτε μια λέξη. Με πολύ μεγάλη λύπη μας βλέπουμε να περιέχει έναν καραμπινάτο υβριστικό χαρακτηρισμό για έναν άλλο σχολιαστή και μάλιστα «δικό μας».
Σε παρακαλούμε θερμά κ α ι συντροφικά να ξαναστείλεις αύριο το σχόλιο (το έχουμε καταλάβει ότι είσαι πρωινός), χωρίς όμως την ύβρι.
Επαφιέμεθα κ αι στην λογική κ α ι στην ευαισθησία σου.
Τα λέμε
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ @Χρήστο:
Να ξαναστείλεις το σχόλιο, αφού διαγράψεις το παρόν.
Φίλη Δήμητρα,
Δεν καταλάβαμε σε τι αναφέρεσαι όταν γράφεις ότι κάπου πιαστήκαμε από τις λέξεις και μας έφυγε η ουσία. Δεν το αποκλείουμε. Απλώς δεν μπορούμε να το καταλάβουμε. Για ρίξε μια διευκρίνισις! ;-)
Τώρα, για το Πολυτεχνείο. Σου έχουμε ξαναπεί, κάτι ξέρουμε κι εμείς, κάποιες άκρες σε παλιούς τις έχουμε! ;-)
Λοιπόν, ασφαλώς και δεν αποφάσισε την κατάληψη καμία Συντονιστική την πρώτη μέρα. Δεν υπήρχε Συντονιστική, τι να αποφασίσει. Την αναφέραμε για να πούμε απλώς ότι η ανάγκη οργάνωσης πάντα υπάρχει, ακόμα και μετά από αυθόρμητα ξεσπάσματα.
Λοιπόν, δεν υπήρχε Συντονιστική την πρώτη μέρα, αυτό είναι βέβαιο. Τι υπήρχε; Υπήρχε η αυθόρμητη διάθεση των φοιτητών, αλλά, πάντα υπάρχει ένα αλλά, υπήρχαν και οι μαοϊκές οργανώσεις της εποχής που από την πρώτη στιγμή, στα πλαίσια της «όξυνσης του κινήματος» παντού και πάντα, είχαν την ίδια διάθεση.
Πού τα ξέρουμε; Τα ξέρουμε από άνθρωπο, μέλος τότε του ΕΚΚΕ που πέρασε τρεις και παραπάνω «υπέροχους» μήνες στην Διεύθυνση Ασφαλείας Χωροφυλακής, στον Περισσό.
Αν δεν κάνουμε λάθος, το ΕΚΚΕ ήταν ο ρ γ ά ν ω σ η της Αριστεράς. Ή όχι; ;-)
Τα λέμε
ΥΓ Και σου θυμίζουμε (σου θυμίζουμε γιατί εσύ τα ’ζησες, έστω κι από απόσταση): Σους «τριακόσιους προβοκάτορες», «αρχιπροβοκάτορας» ήταν κάποιος ονόματι Διονύσης Μαυρογένης, στέλεχος τότε του ΕΚΚΕ. Ή πάλι όχι; ;-)
Товариш Яков Федотович Павлов,
Δεν έχουμε που δεν έχουμε πολλούς εκπροσώπους του ωραίου φύλου εδώ, πας κι εσύ να βάλεις φιτιλιές και να ενσπείρεις τον ανταγωνισμό με τη Δήμητρα, να μας κουνήσει μαντήλι; Αυτό, για να τα λέμε όλα, δεν το περιμέναμε από εσένα товариш Яков. Να μας κάνεις χαλάστρα; Άσε να δούμε κι εμείς γυναίκας πρόσωπο ρε γμτ!... ;-)
Λοιπόν, για να σοβαρολογήσουμε και λίγο.
Σχετικά με το Πολυτεχνείο, που ασφαλώς απέχει από τις σημερινές καταστάσεις όσο η γη απ’ το φεγγάρι, τα εξηγούμε παραπάνω στη Δήμητρα (=Ντοματίτσα, για να καταλαβαίνουν οι αναγνώστες). Διάβασέ τα, κι αν κάπου δεν μας τα ’πανε καλά οι «πηγές» μας, το συζητάμε. Λάβε πάντως υπ’ όψη σου ότι ο παλιός σύντροφος που «παραθέρισε» στον Περισσό δεν έχει καμία σχέση με το ΕΚΚΕ, εδώ και κάτι …δεκαετίες. Δεν έχει δηλαδή «έννομο» συμφέρον.
Τώρα για τα υπόλοιπα. Χαιρόμαστε που μας επιβεβαιώνεις ότι δεν είσαι αντιοργανωτικός και αντιθεωρητικός. Όμως καμιά φορά μπορεί να δίνεις αυτή την εντύπωση στις …«πλατιές μάζες»! (Σου άρεσε αυτό; Εμ πώς δεν σου άρεσε! ;-) )
Last but not least:
«Δεν φαντάζομαι όμως ότι υπό τις παρούσες επείγουσες και οριακές συνθήκες υπάρχει οργάνωση της αριστεράς που έχει αυτές τις προϋποθέσεις , άσχετο αν νομίζει ότι τις επιδιώκει».
We couldn’t agree more! (Σόρυ για τις αγγλικούρες, αλλά με τα πολλά ρώσικα μάς έχει βγει ένα κάποιο όνομα!... ;-) ).
Увидимся
αγαπητότατοι λέφτηδες
Δεν μπορώ να το εξηγήσω παραπάνω ,ή μάλλον αυτό ακριβώς που ζητάτε είναι και η απάντησι.Δεν αναφέρομαι σε τίποτα συγκεκριμμένο.Γενικά μιλάω.Μη διυλίζετε τις λέξεις.
(-εξήγησέ τους παπούλη μου εσύ που τους γνωρίζεις περισσότερο , και είμαι σίγουρη πως αντιλαμβάνεσαι τι λέω.-)
Μη μου την κάνετε γυριστή.
Εσείς αναφερθήκατε στην εξ αρχής οργανωση κάτω από μία σημαία , ένα αρχηγό,γιά την επίτευξη του οτιδήποτε.Αφήστε τις πρώτες και τις δεύτερες μέρες, και την ώρα, και το λεπτό και την ανατολή του ηλίου.
Οπότε γιά την επαναφορά του θέματος:
Μπορεί κάλλιστα να ξεκινήσει κάτι αυθόρμητο , αρκεί να έχει ουσία και βάση .
Αν τον ξέρω;
αν παρατήρηςσες κατω από το αφιέρωμά μου γιά το πολυτεχνείο ,
(http://miadomatadenferneitinanoixi.blogspot.com/2008/11/blog-post_17.html)
Μιλάνε αυτοί που πρέπει.
Τυχαίο; δε νομίζω.
υ.γ
μη συγχίζεστε ορέ.
φυτιλιάζομαι μόνο άμα θέλω.
:))
δ
Φίλη Δήμητρα,
Αρχίζουμε απ’ το τέλος. Δε συγχυζόμαστε ρε παιδί μου, γιατί το λες αυτό; Θα συγχυστούμε με τους δικούς μας; Τόσο κακό όνομα έχουμε βγάλει ρε γμτ; ;-)
Ούτε τα στρίβουμε. Άλλο «στρίβουμε», άλλο «τα στρίβουμε»! ;-)
Για να διαλύσουμε τις παρανοήσεις (για τις οποίες μπορεί να φταίει ο δικός μας τρόπος έκφρασης, καμία αντίρρηση):
Δεν είμαστε τόσο ανόητοι (ούτε τόσο δεξιοί ;-) ) για να έχουμε την άποψη ότι δεν μπορεί να κουνηθεί φύλλο αν δεν ξεκινήσει από τα πάνω. Για όνομα! Εκείνο που πιστεύουμε ότι χωρίς οργάνωση (με τη γενική έννοια της λέξης) δεν μπορούμε να πάμε μακριά. Κι όλα αυτά που φτιάχνουμε (ξεκινώντας από τα κάτω), οι σύλλογοι και οι κινήσεις στις γειτονιές, τα επιχειρησιακά σωματεία, οι συνδικαλιστικές ενώσεις, οι πολιτικές οργανώσεις, τα κόμματα, τι άλλο είναι από προσπάθειες οργάνωσης; Αυτό λέμε. Και το λέμε συχνά και με έμφαση, γιατί η ανεπάρκεια της πολιτικά οργανωμένης Αριστεράς έχει κάνει πολλούς να πετάνε μαζί με τα μπουγαδόνερα και τη μπουγάδα! (Έτσι δεν το λένε οι «παλαιοκομμουνιστές»;).
Τα ερωτήματα για τα γεγονότα και τα πρόσωπα του Πολυτεχνείου το ’73 ήταν ρητορικά. Έχουμε διαβάσει το κείμενο που λίνκαρες κι έχουμε καταλάβει, δεν είμαστε τελείως μπουμπούνες.
Όμως, μάς φάνηκε να ξέχασες ότι ανάμεσα στους ανέντακτους, που λέγανε από την πρώτη στιγμή «παιδιά μένουμε», ήταν και μερικοί διόλου ανέντακτοι που πέρναγαν γραμμή!
Νομίζουμε ότι το αντίθετο (και αντίδοτο) της θεοποίησης του κόμματος δεν είναι η θεοποίηση «των μαζών». Η σχέση δεν είναι αντιθετική, είναι διαλεκτική. Και στις διαλεκτικές σχέσεις, έχουμε την εντύπωση ότι δεν ξεμπερδεύεις με τη μέθοδο του Γόρδιου δεσμού, αλα Alexander the Great. Θέλει κ α ι κόπο κ α ι τρόπο! ;-)
Τα λέμε
τεστ
Ασχετο αλλα κολαει στο παρεξηγησιαρης.
Δεστε λοιπον χαρακτηρισμο που κανει ο Δημος
"Κάποιος τσιπροφραουλένιος αριστερός εξανίσταται σε φιλικά (;) διακείμενο ιστοχώρο:
«Για χουντα δεν εχω ακουσει*** αν εχεις καποιο στοιχειο δωστο»
http://denyal.wordpress.com/20.../
Τροχαίο ατύχημα (με ΧΑ περικεφαλαία):
http://sxoliastesxwrissynora.f...
*** Ζουτήριασε και το τσιπρέικο; "
Το σχολιο βρισκεται εδω, http://radicaldesire.blogspot.com/2010/12/taking-rough-with-smooth.html.
Το δημοσιευω εδω γιατι αφενος ειμαι κομμενος στο RD και αφετερου αφορα και το δικο σας μπλογκ το σχολιο.
Ετσι για να ξερετε.
Φίλε Χρήστο,΄
Σε ευχαριστούμε από καρδιάς!
Επί της ουσίας του σχολίου σου θα απαντήσουμε αργότερα.
Τα λέμε
Δε σας είπα ορέ Λέφτηδες ότι μπατίρισα από μάρκες ;;;
Πάντως , όπως το παρακολουθώ το άπ' έξω καρρεδάκι καλά το πάτε.
Τη Δήμητρα και τα μάτια σας κατακαημένοι
Γιάκοβ
Товариш Яков,
Ξέμεινες από μάρκες, ή δεν αδειάζεις από τη μελέτη της Πολιτικής Οικονομίας στην οποία εσχάτως έχεις πέσει με τα μούτρα απ' ό,τι βλέπουμε; (Να τα λέμε όλα έτσι; ;-) )
Γιατί το λες αυτό για τη Δήμητρα;Μας μπαίνουν ιδέες... Μπας και σου 'κανε τίποτε παράπονα; Αφού την έχουμε στα όπα όπα ρε γμτ!
Увидимся
Τη Πολιτική Οικονομία ορέ Λέφτηδες τη μελέταγα κάποτε , τώρα μελετάω τη πολιτική οικονομίας , αλλά έμεινα μετεξεταστέος γιατί , όπως σας είπα , μου τελείωσαν οι μάρκες ;)
( για να τα λέμε όλα ορέ )
Γιάκοβ
Τίποτα δεν εννοεί βρε,Καμμιά φορά οι άνθρωποι, λένε και γενικότητες,γίνονται λίγο πειραχτήρια,λένε αστειάκια ,ψιλοσαρκάζονται.... Μη τα παίρνετε όλα τοις μετρητοίς .Θα με σκάσετε, χώρια που πρέπει να σας εξηγήσω πάλι τι εννοώ στο επόμενο πόστ.
:)
δ
Φίλε Χρήστο,
Το ζήτημα που βάζεις είναι αρκετά στενάχωρο για μας. Ξέρεις ότι είμαστε «ενωτικοί». Συνεπώς όταν έχουμε να κάνουμε με ενδοαριστερές συγκρούσεις, έστω και σε επίπεδο διαδικτύου κάπως ζοριζόμαστε. Δεν θα την κάνουμε με πλάγια πηδηματάκια όμως. Τι νόημα έχει να φτιάχνεις ένα μπλογκ για να μιλήσεις και να συνομιλήσεις και να μη μιλάς όταν τίθεται (από σένα αλλά και εκ των πραγμάτων) ένα ζήτημα που είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό πολιτικό;
Θα μιλήσουμε λίγο ελεύθερα, εννοούμε ότι θα επεκταθούμε κάπως και δεν θα μείνουμε στην περιπτωσιολογία. Και, εννοείται πως η πρόθεσή μας δεν είναι ούτε δικηγόροι να γίνουμε ούτε κήρυκες κάποιας δεοντολογίας (έχουμε κάνει κι εμείς τα λάθη μας και, στο κάτω-κάτω, από όσους εμπλέκονται στη συγκεκριμένη περίπτωση, εμείς είμαστε κι οι μικρότεροι σε ηλικία στο κάτω-κάτω!). Η μοναδική μας πρόθεση είναι να βοηθήσουμε ώστε να λήξει ή να μπει σε πορεία επίλυσης η σύγκρουση μεταξύ εσένα και του RD. Όμως από την άλλη, η πρόθεσή μας αυτή δεν θα μετριάσει τη διάθεση να πούμε τις όποιες απόψεις μας με ειλικρίνεια.
Νομίζουμε ότι αυτό που πληγώνει περισσότερο μια σχέση μεταξύ δυο αριστερών είναι η αμφισβήτηση της αριστερής ένταξης του ενός εκ μέρους του άλλου. Δες λόγου χάρη τι γράφει στο προηγούμενο ποστ ο Αντώνης:
«Κι όμως τρώω ατελείωτες εργατοώρες απ' τη δουλειά μου για να μιλήσω για την Ελλάδα. Δεν το κάνω για να περνάω την ώρα μου, ούτε για να βγω δημοτικός σύμβουλος ή να κάνω δημοσιογραφική καριέρα ή ό,τι άλλο […] Το κάνω γιατί είμαι κομμουνιστής και με καίει ο τόπος στον οποίο μεγάλωσα. Και δεν επιτρέπω σε κανένα να α μ φ ι σ β η τ ε ί τα π ά θ η μου και την α φ ο σ ί ω σ ή μου σ' αυτά τα πάθη».
Εδώ πρέπει να σταθούμε λίγο. Δεν λέει ο Αντώνης, δεν επιτρέπω σε κανέναν να αμφισβητήσει την ορθότητα των ιδιαίτερων και εντός του ιδεολογικού τόξου της Αριστεράς απόψεών μου. Λέει δεν επιτρέπω σε κανέναν να αμφισβητήσει την αριστερή π ί σ τ η μου. Ποιος αριστερός (έχουμε πει τι εννοούμε με τον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό και το λέμε και στην ταυτότητά μας) δέχεται αδιαμαρτύρητα να του αμφισβητήσουν την αριστερή ψ υ χ ή του; Νομίζουμε κανείς.
Υπήρξε μια τέτοια αμφισβήτηση εκ μέρους του Δήμου; Νομίζουμε ναι. Και καλά κάνεις και διαμαρτύρεσαι και την απορρίπτεις. Είμαστε όμως της άποψης ότι δεν κάνεις καλά που δεν το συζητάς και κόβεις γέφυρες με τη μια. Γιατί, σε τελική ανάλυση τι κάνεις; Κόβεις γέφυρες με έναν …δικό σου! Αριστερός εκείνος, αριστερός εσύ, έτσι δεν είναι; Και ποιος ωφελείται; Δεν ξέρουμε ποιος ωφελείται, αλλά σίγουρα ξέρουμε ποιος βλάπτεται: η παράταξη στην οποία ανήκετε κι οι δυό σας, άσχετα αν δεν συμμερίζεστε τις ίδιες απόψεις για εκείνο ή το άλλο.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Έπειτα, για να τα λέμε όλα, υπάρχουν και κάποια ελαφρυντικά. Οι διαφωνίες για το ζήτημα της ΕΕ συνέπεσαν με μια σφοδρή διαμάχη με αριστεροφιλελευθεροαντιφασιστικοδημοκρατικούς (και δεν συμμαζεύεται) «κύκλους», όπου, επαναλαμβάνουμε, λανθασμένα κατά την άποψή μας αλλά και εν βρασμώ ψυχής, κάπου σε πήρε η μπάλα. Επιπλέον, όσο κι αν δε φρόντισε ο Δήμος να το κάνει σαφές το ζήτημα δεν είχε να κάνει ειδικά με σένα, δεν ήταν προσωπικό, αν και ήταν προσωποποιημένο: π.χ., είσαι «τσιπροφραουλένιος» επειδή ακολουθείς τις βασικές επιλογές ενός συγκεκριμένου κόμματος που ο Δήμος το χαρακτηρίζει «τσιπροφραουλένιο». Βάλε και το «χούι» που έχει ο Δήμος, όπως του έχουμε πει, να είναι λίγο (καμιά φορά και αρκετά) μουτζαχεντίν στις εκφράσεις του. Είναι ρε παιδί μου καβγατζής. Αλλά κι εσύ δεν είσαι λίγο; (Καλά για μας δεν το συζητάμε! ;-) ) Κι ακόμα, βάλε και τις συγγνωστές παρεξηγήσεις: αλήθεια, πού να ξέρει ο Δήμος ότι Χρήστος Κ. = zalion; Τα νύχια του να μύριζε μωρέ Χρήστο;
Πριν από κάποιους μήνες, ένας αναγνώστης που υπέγραφε ΚΚΕ μ-λ μάς είχε αποκαλέσει ‘γιαλαντζί αριστερούς’. Τι έπρεπε να κάνουμε; Να πιαστούμε στα λόγια; Τον ρωτήσαμε να μας εξηγήσει πιο συγκεκριμένα γιατί το λέει αυτό. Δεν το έκανε ποτέ, αλλά πάντως προσπαθήσαμε.
Εσύ φίλε Χρήστο νομίζουμε ότι δεν έχεις προσπαθήσει αρκετά να συζητήσεις και να πείσεις. Κι αν σκέφτεσαι πως ο Δήμος δεν θα πειστεί ποτέ και θα χάσεις το χρόνο σου, σού θυμίζουμε αυτό που λέγανε οι παλιοί: ο κομμουνιστής πρέπει να πηγαίνει όπου είναι ο κόσμος! Πολιτική δουλειά (με την καλή έννοια) δεν προσπαθείς να κάνεις και βγαίνεις στα μπλογκς; Ασφαλώς! Δε σκοτώνεις την ώρα σου! Ε, η πολιτική δουλειά έχει και τις υποχρεώσεις της! :-) Εδώ να σημειώσεις πως αυτά τα λέμε παρά το γεγονός ότι στα ζητήματα ΕΕ, κ.λπ., συμμεριζόμαστε εν πολλοίς την άποψη του Δήμου σχετικά με το κόμμα σου. Έλα λοιπόν να συζητήσουμε, να σου βάλουμε τα γκολ της ζωής σου! :-) Τα όσα σε έχουν στενοχωρήσει (όπως κι όσα έχουν στενοχωρήσει τον Δήμο —μονός καβγάς δεν στήνεται!) μπορείτε να τα λύσετε στο πι και φι με στοιχειώδη καλή πίστη και τις στοιχειώδεις γνώσεις που χρειάζεται να έχει κανείς για να στείλει ένα email!
Τέλος, για το σημείο από το σχόλιο του Δήμου που παραθέτεις και αφορά σε μας.
Λοιπόν, έχει δίκιο! Έχει απόλυτο δίκιο. Το μπλογκ μας μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί ως «φ ι λ ι κ ά(;) διακείμενο προς τον ΣΥΝ»! Κωδικοποίησε με υποδειγματική εκφραστική λιτότητα τη θέση μας απέναντι στο κόμμα σου! Με μια διαφορά: Η ίδια αυτή εκφραστική λιτότητα μπορεί το ίδιο άνετα να χαρακτηρίσει τη σχέση μας με οποιαδήποτε πολιτικά οργανωμένη δύναμη, μικρή ή μεγάλη, της Αριστεράς. Η οποία μάλιστα, όταν έχει να κάνει με τους αριστερούς που ακολουθούν την κάθε τέτοια δύναμη, γίνεται ακόμα πιο λιτή. Φεύγει το ερωτηματικό!
Ο Δήμος ίσως να διαφωνεί με αυτό. Εδώ είμαστε να το συζητήσουμε (κι εσύ μαζί)…
Τα λέμε
Φιλοι λεφτηδες, η μονη απαντηση μου θα μπορουσε να ηταν η προτροπη να διαβασετε τα σχολια της τελευταιας εβδομαδας στο RD. Sory αλλα συντροφος με ανθρωπους που συμπεριφερονται με τετοια χυδαιοτητα προς το προσωπο μου αλλα και συνολικα στον πολιτικο χωρο που ανηκω δε μπορω να νιωσω. Και δε προκειται να καταβαλλω και καμια προσπαθεια.
Ουτε ειναι απαραιτητο και για εσας να γνωριζετε με τι κοστος υπερασπιζομαι αυτον το χωρο στη προσωπικη μου ζωη. Η κριτικη μου στο συγκεκριμενο μπλογκ εχει να κανει με τη χυδαια απαξιωση που τρεφουν οι συγγραφεις του για οσους δε πληρουν τα ιδεολογικα τους στανταρ. Απο τη δεκαετια του 80 εφαγα πολλους τετοιους στη μαπα και εχει εκλειψει η υπομονη μου και η καλη διαθεση.
Δεν αμφισβητησα την αριστεροσυνη κανενος. Δε χαρακτηρισα ομως και κανεναν απαξιωτικα για τις ιδεολογικες του πεποιθησεις. Κριτικη στον εισαγγελικο τονο των σχολιων εκανα.
Συνεχιζεται..
Στο δευτερο σχολιο σας λετε οτι δεν εχω προσπαθησει να συζητησω αρκετα. Μπορει και ναναι ετσι. Την ελειψη δικων μου λογων προσπαθησα να την αναπληρωσω με δυο τρια κειμενα που εκφραζουν επακριβως τις αποψεις μου. Θελετε να σας μεταφερω τα σχολια απο το RD γι'αυτα τα κειμενα αλλα και για τη "κριτικη" που κανουν στο ΚΠΔ?
Ακουστε με φιλοι μου υπαρχει ενας κοσμος εκει εξω που αγωνια για το αυριο και ζει με φοβο το φρικιαστικο σημερα. Εκει πηγαινε το σχολιο μου για τους καναπεδες. Δεν προκειται να χαλαλισω αλλο χρονο για μια χαμενη υποθεση. Ας μεινουν προσηλωμενοι στην ιδεολογικη τους καθαροτητα και θα μεινω και γω στην, κατ' αυτους... "της σοσιαλιστικής «ανεμοβλογιάς» που κατάντησε ο ΣΥΝ/ΡΙΖΑ"
Ο καθενας οπως μπορει. Τουλαχιστον εγω δεν υποστηριζω οτι εχω την αντιπροσωπια του κομμουνισμου.
Υ.Γ. Αληθεια υπαρχει τοσο μεγαλο νοημα να πεισω δυο ατομα για τις προθεσεις μου? Ή μηπως υπαρχει μεγαλυτερο νοημα να παλεψω με τους συντροφους μου εδω να αλλαξουμε τη κοινωνια?
Φίλε Χρήστο,
Αυτά που γράφεις είναι σαφή κι άλλα δεν θέλουμε να πούμε. Μόνο δυο-τρεις γρήγορες επισημάνσεις.
Κατ' αρχήν χαιρόμαστε που δεν παρεξήγησες τις προθέσεις μας.
Ένα δεύτερο: Μας διέφυγε αυτό το περί καναπέδων. Μια και μας το θύμισες, να πούμε ότι αυτό είναι η αμφισβήτηση που έκανες εσύ. Και νομίζουμε ότι είναι περισσότερο προσωπική από το 'τσιπροφραουλένιος', μια και δεν συνδέεται με καμία πολιτική άποψη, αλλά αναφέρεται σε προσωπική στάση ζωής...
Τέλος, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αλλάξει η κοινωνία. Κάποιοι επιλέγουν (ή μπορούν) αυτόν, κάποιοι τον άλλον, κάποιοι έναν άλλον. Έκαστος εφ ω ετάχθη.
Έκαστος σύντροφος εννοούμε...
Τα λέμε
Τα δύο τελευταία σχόλια του Ζάλιου τα προσυπογράφω χειροπόδαρα.
Γιατί είναι άλλο πράγμα να ασχολείται κανείς με τα ...περι διαγραμμάτου , από τον απόρθητο πύργο της δικής του ιδεολογικής "βεβαιότητας" και άλλο να τρώσει στη μούρη τα σκατά της καθημερινής πολιτικής πάλης.
Μπορεί να διαφωνώ σε πολλά μαζί του , το χώρο όμως που υποστηρίζει τον ψήφιζα κοντά 2 δεκαετίες σαν αναγκαίο καταφύγιο απέναντι στην πλήρη απομόνωση και τη τρέλλα. Οι αποτυχίες τους ας γίνουν μαθήματα για το ζοφερό μας μέλλον.
Γιάκοβ
Товариш Яков Федотович Павлов,
Μιλώντας γενικά και χωρίς καμία σύνδεση με πρόσωπα και πράγματα εδώ:
Κ α ι με τα γράμματα, κ α ι με το σπαθί!
Έτσι τουλάχιστον νομίζουμε εμείς.
Увидимся
The game is over απο εμενα παιδια. Με κουρασε σας κουρασα δεν προκειται να ασχοληθω ξανα. Αν και νομιζω οτι δε εγινα κατανοητος πληρως απο εσας εν αντιθεση με τον Γιακοβ που καταλαβε στο συνολο τι εννοουσα.
Δεν θελω να παρεμβω ξανα εκτος κι αν καποιος απευθυνθει προσωπικα σε μενα.
Και τελικα νομιζω οτι δια ζωσης λυνονται πιο ευκολα διαφορες παρεξηγησεις-διαστρεβλωσεις.
Товариш Яков Федотович Павлов,
Για να μην έχουμε τίποτε παραξηγήσεις ;-) Χριστουγεννιάτικα, όταν γράφουμε παραπάνω "Έτσι τουλάχιστον νομίζουμε εμείς." δεν εννοούμε αυτό είναι κι άλλο δεν έχει! Το ξέρεις ότι είμαστε ανοικτοί σε κάθε συζήτηση και, φυσικά, δεν θα κάναμε εξαίρεση για σένα!
Увидимся
Ok φίλε Χρήστο. Και συμφωνούμε ότι "δια ζωσης λυνονται πιο ευκολα διαφορες παρεξηγησεις-διαστρεβλωσεις". Γι' αυτό υπενθυμίσαμε και το emailing (ως τη δεύτερη καλύτερη λύση για τις περιπτώσεις που η ιδανική που αναφέρεις είναι δεν είναι εφικτή)
Τα λέμε
Δημοσίευση σχολίου