Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012
Φασιστολογίες
ΟΧΙ ΠΩΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ είναι καινούργιο —απλώς, όσο
εντείνονται οι κρισιακές εντάσεις στην ελληνική κοινωνία, κι όσο πλησιάζουν οι
εκλογές, για να μη ξεχνιόμαστε, το φαινόμενο κορυφώνεται: το φάντασμα του
φασισμού κάνει την εμφάνισή του όλο και πιο συχνά. Πώς; Δια του λόγου περί
φασισμού.
Το focus φυσικά
ποικίλλει, ανάλογα με τις στοχεύσεις. Ωστόσο, θα απομονώσουμε δύο βασικές
κατηγορίες λόγου περί φασισμού και θα ασχοληθούμε μόνο με αυτές: αφ’ ενός με την
οπτική τής Αριστεράς, κι αφ’ ετέρου με εκείνη τού πολύ ευρύτερου χώρου, αυτόν
που άλλοι ονομάζουν Νέο Κέντρο, άλλοι
μεσαίο χώρο (πολλοί τον αναβαθμίζουν
σε τάξη), άλλοι Νέους Φιλελεύθερους (ή Νέους Εργατικούς), κι άλλοι μετριοπαθείς δημοκρατικούς πολίτες, ή,
πιο απλά, ρεαλιστές και υπεύθυνους. Εμείς, για σήμερα τουλάχιστον,
θα τον ονομάσουμε μη Αριστερά.
ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ η θεματολογία και οι συζητήσεις
περιστρέφονται γύρω από τις συνάφειες και τις διαφορές τού φασισμού με τις
πρακτικές και την ιδεολογία τής σύγχρονης ριζοσπαστικής δεξιάς, ή με το
καθεστώς διαρκούς έκτακτης ανάγκης (τού καθεστώτος δηλαδή που χαρακτηρίζεται
από τις νομότυπες μεταλλάξεις και ‘‘προσαρμογές’’ τής αστικής δημοκρατίας προκειμένου
να επιβληθεί στην κοινωνία όλο το κόστος το οποίο απαιτείται για το ξεπέρασμα της
κρίσης), ή, ακόμα, για την αυξημένη παρέμβαση τής Χρυσής Αυγής σε κοινωνικά
ζητήματα και χώρους που θεωρούντο μέχρι τώρα προνομιακά πεδία για την Αριστερά και
τη διαφαινόμενη είσοδό της στην ελληνική Βουλή.
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι σε μεγάλο ποσοστό αυτή η ‘‘φασιστολογία’’
δεν κάνει τίποτε πιο χρήσιμο από το να εκτονώνει τη μανία τής Αριστεράς για
περισπούδαστες πολιτικοκοινωνικές αναλύσεις, ίσως και ως αντιστάθμισμα της αδυναμίας της να
καταλήξει σε αυτονόητες συνθέσεις, το τελικό άθροισμα είναι χρήσιμο. Λόγου
χάρη, καθόλου δεν βλάπτει να υπενθυμίζεται η σχετικότητα και η ‘‘προσαρμοστικότητα’’
της τυπικής αστικής δημοκρατίας σε ‘‘δύσκολους’’ καιρούς, ή το γεγονός ότι η
εργατική τάξη δεν αποτελεί νομοτελειακά τον φορέα τής σοσιαλιστικής προοπτικής,
αλλά μόνο εν δυνάμει και υπό προϋποθέσεις, προϋποθέσεις που, αν δεν συντρέχουν,
μπορεί κάλλιστα να γίνει φορέας ‘‘αλλαγών’’ σε διαμετρικά αντίθετες
κατευθύνσεις...
ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΩΡΑ, ο λόγος περί φασισμού παίρνει τον
χαρακτήρα, ρητά ή υπόρρητα, ενός άμεσα επικείμενου κινδύνου. Παραδόξως(;) ο
κίνδυνος δεν εντοπίζεται σε αυτό που για την ελληνική πολιτική ιστορία είναι το
σύνηθες, μία ακόμα χούντα δηλαδή. Όχι. Ο κίνδυνος αυτή τη φορά είναι πιο
τρομακτικός, ακριβώς επειδή δεν εντοπίζεται πουθενά. Ακόμα πιο τρομακτικά: Εντοπίζεται
παντού! Και —κυρίως— μέσα μας! Ναι! Η φρικτή αλήθεια είναι ότι το αυγό τού
φιδιού ενδέχεται, τώρα, μεθαύριο ή τον άλλο μήνα, να εμφυτευτεί κάπου μέσα
στον οργανισμό μας και να εκκολάπτεται μέχρι να έρθει η ώρα του να βγει από
το σώμα μας κομματιάζοντάς το! Ακριβώς όπως συνέβαινε στην παλιά ταινία
επιστημονικής φαντασίας Allien.
Σύμφωνα με τη φασιστολογία τής μη Αριστεράς, τα συμπτώματα που δείχνουν ότι κάποιος αριστερός έχει
προσβληθεί από τον φασισμό είναι απολύτως σαφή. Είναι η ανοχή του, δηλαδή η μη
καταγγελία εκ μέρους του ως φασιστικών
φαινομένων, εκδηλώσεων αγανάκτησης, απελπισίας ή θυμού μέσω ακατέργαστων
συναισθηματικών εκρήξεων οι οποίες καταλήγουν σε αποδοκιμασίες, χαρακτηρισμούς όπως
προδότες ή πουλημένοι, γιουχαΐσματα, μούντζες, γηπεδικά συνθήματα ή γιαούρτια, προς
όλους εκείνους που εδώ και δύο χρόνια σε ευθείς ή ‘‘πλάγιους’’ τόνους επαναλαμβάνουν
μονότονα το τροπάρι: «εμπρός λαέ, σκύψε το κεφάλι».
Είναι προφανές ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με καθαρούς, αγνούς
και αμόλυντους αντιφασίστες, που, ακριβώς επειδή δεν έχουν προσβληθεί από το
μικρόβιο τού φασισμού και ο οργανισμός τους είναι καθαρός από τα αυγά του, έχουν
όλη την απαιτούμενη διαύγεια πνεύματος για να συνειδητοποιήσουν πως το
συναίσθημα και οι αυθόρμητες αντιδράσεις που απορρέουν από αυτό είναι το
χαρακτηριστικό και αδιάψευστο σημάδι τού επερχόμενου φασισμού.
ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ που πιστεύουμε ότι το συναίσθημα, εν
προκειμένω το συναίσθημα οργής, είναι αναπόσπαστο ιδίωμα του ψυχικού κόσμου τού
ανθρώπου κι ότι αποτελεί την αναγκαία κινητήρια δύναμη αντίστασης στην
κοινωνική αδικία (αλλά όχι και ικανή, αν δεν διαμεσολαβείται από λογικές
επεξεργασίες συνειδητοποιημένης γνώσης);
Εμείς οι υπόλοιποι που γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους επιλέγουμε
να συν-αισθανόμαστε τους ανθρώπους, αντί να καταδικάζουμε τα για την ώρα ακατέργαστα
συναισθήματά τους, αποσκοπώντας, εκτός των άλλων, και στο να μη τους αφήσουμε
έρμαιο στις σειρήνες του φασισμού;
Εμείς οι υπόλοιποι που, σε τελική ανάλυση, δεν ‘‘υπογράψαμε’’
και δεν προσυπογράφουμε το βαρύγδουπα ανόητο απόφθεγμα «η πολιτική βία είναι πάντοτε φασιστική»;[1]
Ε, ΚΑΛΑ ΤΩΡΑ! Εμείς οι υπόλοιποι είμαστε ψευτοαριστεροί!
Α! Και ...κρυπτοφασίστες, αυτό να λέγεται!
[1] Για να τα λέμε όλα, και για να φανεί για
μία ακόμα φορά πόσο έχουμε χάσει τη μπάλα, δύσκολα θα μπορούσε να πει κανείς ότι
όλοι όσοι αμόλησαν αυτή την αρλούμπα ανήκουν στο μεγάλο ρεύμα τής μη Αριστεράς…
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
22 σχόλια:
Προσγειωθείτε!
Τα ζητήματα του φασισμού μπαίνουν με πιο πρακτικούς τρόπους στην καθημερινή μας ζωή, αλλά και στην πολιτική. Και άλλα είναι είναι τότε,τα διλήμματα, όπως για παράδειγμα αυτό:
Χέρι – χέρι με τους ακροδεξιούς θα "παρελάσει "την 25η Μάρτη ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ;
Αριστερά Φιλαράκια,
Περί φασιστολογίας ο λόγος και οι κατηγορίες στις οποιες τον διαχωρίζετε
Λοιπόν ειναι
Της Αριστεράς
Της μη Αριστεράς
και του δικου σας μαζι με των υπολοίπων, ομως
η φράση οτι οι αποδοκιμασίες και τα γιαουρτώματα απευθύνονται προς ολους αυτούς που επι δύο χρόνια ελεγαν λαε σκύψε το κεφάλι,
ειναι η δική σας εκφραση για να δώσετε την ανάλογη εικόνα, ομως
αναφύεται ενα πρόβλημα. Τί συμβαίνει μόνο τα δύο τελευταια χρόνια παρουσιάστηκε αυτή η "καταπιεστικη" πολιτική προς τον λαο; (λόγω συγκυρίας θα μου πειτε της κρίσης), ομως
ο τονισμός αυτής της χρονικης περιόδου δεν ειναι πάλι μια μορφή "ψυχολογικης επιρροης", δηλαδή απομονώνουμε χρονικα το θέμα και ολα τα προβλήματα αρχίζουν, αναπτύσσονται και προβάλλονται μέσα σ΄αυτη τη διετία.
Το θέμα αυτομάτως της φασιστολογίας, περιορίζεται χρονικά, με το συμπέρασμα οτι αν δεν υπήρχε αυτή η "επάρατος" διετία ολα θα ηταν μέλι γάλα οπως
πάντα στην Ελλάδα. (-;
Η εκεμετάλλευση των εργαζομένων, η κυριαρχία της πλουτοκρατίας (που λέει και η Αλέκα) και πολλά δεινα της ελληνικης κοινωνίας, δεν υπήρχαν ποτέ στο παρελθόν,
τώρα "ανεφύησαν" εξ' ου και οι αντιδράσεις τις οποίες εσεις τουλάχιστον τις κατανοείτε, οπως λέτε,θεωρώντας τις ως "συναισθηματικά ξεσπασματα" με τη διαφορά οτι εσεις τα δικαιολογειτε ως μη υποκείμενα στη διαμεσολάβηση μιας λογικης επεξεργασίας, και ετσι
"αποκαθάρουμε" τα φαινόμενα.
Οι εκφράσεις της πολιτικης βίας (ειτε απλης νοοτροπίας ειτε με συγκεκριμένες ενέργειες) εχουν φασιστική χροιά και δεν εχουν να κάνουν σε τίποτα με τις μορφές οργανωμένης πάλης των λαων ενάντια σε καταπιεστικά, απολυταρχικά, η στρατιωτικά καθεστώτα.
υγ. Μη μου αντιπαραβάλετε τους "κατασταλτικους μηχανισμους του κράτους" γιατί αυτοί ειναι θεσμοι μιας θεσμισμένης κοινωνίας σε ολα τα δημοκρατικά πολιτεύματα.
Φίλοι τής ΕΟΣ,
Γιατί, ρε παιδιά, μάς γράφετε «να προσγειωθούμε»; Δηλαδή η υπονόμευση της Αριστεράς με βάση προσχηματικές και εν πολλοίς υποκριτικές προσεγγίσεις σας αφήνει αδιάφορους, επειδή ‘‘τα ‘χετε’’ με τα κόμματά της; Πρέπει δηλαδή να αγοράσουμε τον ‘‘αντιφασισμό’’[***] τού Πάσχου, του Νίκου Δήμου και της «Athens Review of Books»;
Για το θέμα που μας λινκάρατε, θα τα πούμε μάλλον αύριο.
Τα λέμε
[***] Σε ποια πλευρά θα βρισκόταν άραγε ο Μανδραβέλης στα χρόνια της κατοχής τού Β’ ΠΠ; Και σε ποια στον εμφύλιο; Το έχετε σκεφτεί ποτέ, ή ξέρετε μόνο να τα χώνετε στους Κουκουεδοσυριζαντάρσυους; ;-)
Φίλη Ένη,
Πότε θα απαλλαγείς από τον φόβο ότι πάμε να τα ρίξουμε όλα στο ΠΑΣΟΚ; Και πότε όμως θα καταλάβεις ότι τα ‘‘ορέα’’ που συνέβησαν στη χώρα, έγιναν επί των ημερών του και, άρα, εκ των πραγμάτων, θα πληρώσει πρώτο και καλύτερο τον λογαριασμό, (όπως θα συνέβαινε άλλωστε, ακόμα κι αν στα πράγματα ήταν το …ΚΚΕ);
Δεν κάναμε καμία κάθαρση και αποκάθαρση, φίλη Ένη. Το τοποθετείς σε λάθος βάση. Απλώς, δεν γίνεται, το θεωρούμε πολιτική ηλιθιότητα (ή προσπάθεια των συστημικών παπαγάλων να αποκόψουν την Αριστερά από τον ‘‘λαουτζίκο’’) να ρίξουμε στο πυρ το εξώτερο του φασισμού όποιον αντιδρά συναισθηματικά και δεν έχει ανεπτυγμένη πολιτική σκέψη και συνείδηση του τι τού συμβαίνει. Αυτός ο ‘‘λαουτζίκος’’, σε τελική ανάλυση, είναι το όπλο μας. Όχι βέβαια όπως είναι, αλλά όπως μπορεί κάλλιστα να γίνει. Θα τον χαρίσουμε στους φασίστες, επειδή το θέλουν κάποιοι πολιτικά ηλίθιοι ή προσχηματικά αντιφασίστες; Εμείς τουλάχιστον δεν θα πάρουμε από αυτό το πιάτο!
Κατά τα άλλα: Ποιος σου είπε, φίλη Ένη, ότι η οργανωμένη πάλη τών λαών δεν εμπεριέχει βία; Τόσες επαναστάσεις και εξεγέρσεις εδώ και χιλιάδες χρόνια, κοινωνικού ή εθνικοαπελευθερωτικού χαρακτήρα, έγιναν με …λουκουμόσκονη; Ο Νικηταράς, ας πούμε, μια και πλησιάζει η επέτειος της 25ης, ήταν …βετζετάριαν; Και οι εαμίτες χάριζαν λουλούδια στους Γερμανούς, ενώ ο ΟΠΛΑ απηύθυνε έγγραφες διαμαρτυρίες προς τους χαφιέδες;
Θα μας πεις, είσαι ειρηνόφιλη. Κι εμείς τι είμαστε; Γεννηθήκαμε με το μαχαίρι στα δόντια; Άλλο αυτό όμως, κι άλλο η ιστορική πραγματικότητα…
Τα λέμε
Φίλοι G700,
Στο ντοκιμαντέρ του Pilger 'Palestine Is Still The Issue', ο Ισραηλινός πατέρας μιας 14χρόνης που δολοφονήθηκε από suicide-bomber είπε:
PILGER: How do you distinguish the feelings of anger that any father would have felt at losing your daughter in such circumstances?
RAMI ELHANAN: I'm not crazy. I don't forget and I don't forgive. Someone who murders little girls, anyone who murders little girls is a criminal and should be punished. But if you think from the head and not from the gut and look at what made people do what they do, people who don't have hope, people who are desperate enough to commit suicide, you have to ask yourself, have you contributed in any way for this despair? For this craziness? It didn't come out of the blue! The boy that his mother was humiliated in the morning at the checkpoint, he'll commit suicide in the evening. The suicide-bomber was a victim the same way that my girl was. For that I'm sure. You have to understand where this suicide-bomber comes from. Understanding is part of the way to solving the problem.
Και μονο η υπέρβαση αυτού του ανθρώπου, χωρίς περαιτέρω ανάλυση, καθιστά τον αφορισμό "η πολιτική βία είναι πάντοτε φασιστική" ως κατεξοχήν αρλούμπα.
Δεν είναι όμως μονο αρλούμπα.
Παραφράζοντας τον Weber, θα έλεγα ότι η βία είναι το μονοπώλιο του εξουσιαστή (όπου εξουσιαστής βάλτε φυσικό πρόσωπο/κράτος/τάξη/φύλο κλπ). Το μονοπώλιο έγκειται όχι μονο στη φυσική άσκηση της βίας αλλα και στον ορισμό της και άρα στη συνεπακόλουθη 'ηθική της βίας', δηλαδή τον κατεξοχήν ιδεολογικό μηχανισμό πειθάρχησης και καταστολής της βίας των εξουσιαζομένων.
Όταν αστοί/μικροαστοί/φιλελεύθεροι (μεταξύ άλλων) διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους και καταδικάζουν την βία, ο Zizek (μεταξύ άλλων) τους θυμίζει ότι εστιάζουν στην υποκειμενική βία και 'ξεχνούν' την αντικειμενική, δομική βία του καπιταλισμού.
Έχουμε λοιπόν εδώ μια διπλή βία: η δομική βία συντηρείται και αναπαραγεται με την ιδεολογική βία απονομιμοποίησης οποιασδήποτε αντίστασης και αντίδρασης προς αυτήν.
Αυτά που περιγράφετε είναι, κατά την γνώμη μου, λίγο ως πολύ εκφάνσεις αυτού του μηχανισμού.
Μια και με πληροφορήσατε ότι είστε αμιγώς αγοροπαρεα, θα σας το πάω και κάπου αλλου, που πιθανόν να μην το πάτε όντας ορφανοί (χωρίς μια γυναικα φεμινίστρια στην παρέα). Η γυναικα ως υποκείμενο συστήνεται ακριβώς μέσα από μια ανάλογη διπλή βία: την δομική βία του σεξισμού και την ιδεολογικη βία του μηχανισμού απονομιμοποίησης του λόγου, της σκέψης, της δράσης της.
Φιλικά,
Δέσποινα
Καλημέρα φίλη (και ξενύχτισσα! ;-) ) Δέσποινα.
Πολύ καλό σχόλιο. Και τα λόγια τού δύστυχου που έχασε το παιδί του τα λένε όλα, τι να πούμε εμείς;...
Μία διευκρίνιση μόνο: Έχεις δίκιο, δεν είναι μόνο αρλούμπα. Φυσικά. Αλλά αν το δεις να εκστομίζεται από αριστερούς, και μάλιστα παλιοκαραβάνες σαν τον Κοροβέση, είναι κάτι άλλο από αρλούμπα; Έτσι το προσεγγίσαμε εμείς και γι' αυτό μας προέκυψε ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός.
Τα λέμε
Καλά, δεν το διευκρίνησα με σαφήνεια, Αριστερά Φιλαράκια οταν γράφω
"μορφές οργανωμένης πάλης των λαών, ΕΝΑΝΤΙΑ σε καταπιεστικά, απολυταρχικά η στρατιωτικά καθεστώτα"
η θα πρέπει να θεωρήσουμε οτι στην Ελλάδα επικρατεί "χουντα" οπότε οποια μορφή πάλης, οργανωμένη η οχι δικαιολογειται απολύτως; (-;
Συνεπώς ,τα βαρύτατης αξίας παραδείγματά σας, ειναι μάλλον ανευ "αξίας" στην προκειμένη περίπτωση. Ειναι ομως εντυπωσιακά και επιτυγχάνουν το ρόλο τους του εντυπωσιασμου.
Δεν ειναι απο πνευμα "ειρηνικης νοοτροπίας" αλλά τα "φασιστικά" φαινόμενα εχουν πολλές μορφές.
Πιο πάνω η σχολιάστρια επεσήμανε το φαινόμενο του σεξισμου. Πως θα αποκαλουσατε μια ανδρικη συμπεριφορά του "γ....ει και δέρνει"; η τη χρησιμοποίηση του γυμνου γυναικείου σώματος για εμπορικους διαφημιστικους σκοπούς;
Δεν ειναι μια μορφή "φασισμου" τέτοια φαινόμενα;
Κάποτε υπηρξε μια ολοσέλιδη διαφήμιση σε ενα περιοδικό, οπου σε ολη την σελίδα προεβάλετο μια ολόγυμνη θεογκόμενα (σε ροζ αποχρώσεις) και η λεζάντα εγραφε
"ανάβει χαιδεύοντας"
που ηταν ενας μικρουτσικος αναπτήρας κάπου σε μια ακρη της σελίδας και ηταν το διαφημιζόμενο εμπορικό προιον.
Θύελλα αντιδράσεων απο το γυναικειο κίνημα (τοτε τωρα βρίσκεται σε ληθαργο), ειχε ως αποτέλεσμα να απαλειφθει παντελώς η "διαφήμιση" και φυσικά εχασαν λεφτα και οι διαφημιστες και οι διαφημιζόμενοι εμποροι (της σαρκος). Αυτά στο παρελθόν.
υγ.
Μια επισήμανση που κανετε, σε αλλο σχόλιο, με τη σκέψη σε ποιά πλευρα θα ηταν στο παρελθον (ΒΠΠ, εμφύλιος κλπ) πολλοι που σήμερα παριστάνουν τους προοδευτικους δημοκράτες,(δεν αναφέρομαι στα συγκεκριμένα ονόματα του αναφέρετε) αλλά ειναι ενα ζήτημα, γιατί μια σκληροτράχηλη δεξια νοοτροπία της τότε κοινωνίας θέλει να αποδείξει οτι εχει "μεταλλαχθει".
Λιγο δύσκολο να το αποδεχθεί κανείς επειδή δείχνει να υπάρχει η ιδια αδιαλλαξία και φανατισμός απο την αναποδη.
Φίλοι G700,
Αυτό το σχόλιο δεν απευθύνεται σε σας αλλα σε κάποιες συγχυσμένες τοποθετήσεις σχολιαστών σας. Είναι βεβαια ανιστόρητο το ότι η Φιλοσοφία γεννήθηκε στην Ελλάδα του 5ου αιώνα π.X., είναι όμως ιστορικό γεγονός ότι η Φιλοσοφία, με την έννοια της συστηματικής ανάλυσης διά του ορθού λόγου, δολοφονείται κάθε μέρα στην Ελλάδα του τώρα.
1
Τα κακώς κείμενα της Ελληνικής κοινωνίας/Κράτους/Πολιτείας/καπιταλισμού προϋπήρχαν της κρίσης.
Η Ελλάδα δεν ήταν ένας εργατικός/φεμινιστικός/οικολογικός/πολυπολιτισμικός/ανθρωπιστικός παράδεισος ο οποιος, εν μια νυκτί, μετατράπηκε σε κόλαση. Αυτή λοιπόν η Ελλάδα με τα συστημικά και αλλα κουσούρια/αδυναμίες/αμαρτίες της χρεοκόπησε το 2009. Η οικονομική χρεοκοπία και οι πολιτικές επιλογές που ακολούθησαν οδήγησαν την χωρα σε μια βαθύτατη κρίση σε όλα τα επίπεδα: κοινωνικό, πολιτικο, πολιτειακό, ιδεολογικό. Η οικονομική κρίση ήταν ο καταλύτης, όχι η αιτια, της πολύπλευρης και πολυεπίπεδης πολιτικοκοινωνικής κρίσης που βιώνει η χωρα τώρα.
Οι αντιθέσεις, οι αντιφάσεις, οι συγκρούσεις οξύνονται. Οι διεργασίες και οι ζυμώσεις επιταχύνονται. Και ο κόσμος αντιδρά. Οργανωμένα και ανοργάνωτα, συνειδητοποιημένα και ενστικτώδικα, αριστερά και δεξιά, κομματικά και ανένταχτα, δημιουργικά και ανόητα - όλα τα έχει ο μπαξές. Τα κακώς κείμενα υπήρχαν και πριν τρία και δέκα χρονια. Όμως τα γιαουρτάκια, οι προπηλακισμοί, οι πρωτοβουλίες πολιτών, οι μούντζες στις παρελάσεις, ο κόσμος στις πλατείες δεν υπήρχαν πριν τρία και δέκα χρονια. Λαμβάνουν χωρα τώρα, τα τελευταία δυο χρονια. Αν λοιπόν δεν είναι αποκυήματα της φαντασίας μας, δεν πρέπει να τα δούμε, να τα αναγνωρίσουμε, να τα αναλύσουμε; Κάτι συμβαίνει, κάτι έχει αλλάξει.
Πραγματικά, αδυνατώ να παρακολουθήσω την λογική της θέσης, η οποια ακούγεται από πολλές μεριές κι έχει ποικίλες αποχρώσεις, ότι η ανάλυση της οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής ισοπέδωσης της μνημονιακης Ελλάδας ισοδυναμεί με ιδεολογικό καθαγιασμό της προ του μνημονίου πολιτικής και οικονομικής οργάνωσης και δομής της χώρας. Οι G700 έκαναν αναφορά σε κάποιες λαϊκές εκφράσεις οργής ως την αντίδραση του κόσμου σ' αυτούς που τους λένε να σκύβουν το κεφάλι τα τελευταία δυο χρονια - αυτό ερμηνεύθηκε ως πολιτικός συσκοτισμός της ιστορικής πραγματικότητας, ότι δηλαδή είχαμε πάντα κάποιους να λένε στο λαό σκύβε το κεφάλι. Δεν μου αρέσει και αποφεύγω τους χαρακτηρισμούς, αλλα εδώ έχουμε όχι μονο έλλειμμα λογικής αλλα και στοιχειώδους σοβαρότητας.
2
Άλλο πράγμα ο φασισμός, άλλο ο σεξισμός - όπως λέει κι ο Ρασούλης, “άλλο θα πει Χαλκιδική, μωρό μου, κι άλλο θα πει Χαλκίδα”.
Ο φασισμός εμπεριέχει τον σεξισμό αλλα ο σεξισμός δεν προϋποθέτει τον φασισμό. Αν θέλει κανεις να καταλάβει την διαφορα, ακόμα και η Wikipedia αρκεί για να ξεδιαλύνει την οποια σύγχυση.
Μια σεξιστική διαφήμιση δεν είναι αυτόματα και φασιστική, ούτε καν φασιστοειδής. Ο φασισμός είναι ένα σύνθετο ιδεολογικό-πολιτικο ρεύμα και ιστορικό φαινόμενο κι επομένως ως πολιτικός ορος καλο είναι να χρησιμοποιείται με προσοχη - δεν είναι μαϊντανός για να γαρνίρουμε ο,τι πολιτικά μας είναι αποκρουστικό.
Ο σεξισμός είναι πολυπολιτισμικός, πιστεύει στην ανεξιθρησκεία και δεν κολλάει σε ιδεολογίες όπως φιλελευθερισμός, κομμουνισμός, φασισμός. Πάει με όλα και με όλους - και με τον Ινδουιστή και με τον Κνίτη και με τον Ευρωπαϊστή οικολόγο και με τον φασίστα τραμπούκο και στα σαλόνια και στις εργατικές πολυκατοικίες και στους διανοουμενους και στους αναγνώστες Άρλεκιν. Στην προσαρμοστικότητα και την ανοιχτωσιά μονο ο καπιταλισμός μπορεί να τον ανταγωνιστεί.
Οποιος ενδιαφέρεται να παλέψει εναντια στο σεξισμό, οφείλει πρώτα να κατανοήσει το φαινόμενο και να μην παρασύρεται σε συγκερασμούς που συσκοτίζουν παρα διαφωτίζουν. Αυτό δεν θα εξασφαλίσει την ανατροπή του σεξισμού αλλα τουλάχιστον η πάλη ανατροπής θα έχει αυτό που λένε οι Άγγλοι a fighting chance.
Φιλικά,
Δέσποινα
"Kάτι εχει αλλάξει"
Φυσικα κάτι εχει αλλάξει απο το 2007-8, οταν εκδηλωθηκε η χρηματοπιστωτική κρίση στις ΗΠΑ και επεκτάθηκε τελικα ως παγκοσμια οικονομικη κρίση του καπιταλιστικου συστήματος.
Την κρίση λοιπόν του κοινωνικο-οικονομικου συστήματος, που επικρατει σε ολες της χώρες της Δύσης, δεν ειναι δυνατόν στην Ελλάδα να εκδηλώνεται και να περιορίζεται στην κριτικη μιας διακυβέρνησης διετίας ,η οποία κληρονόμησε απο την προηγούμενη της ΝΔ (2004-2009), ενα τεράστιο δημοσιονομικο πρόβλημα, ελλειμμα 15% του ΑΕΠ και ενα υπερδιογκωμένο χρέος 360 δισ. και μια χώρα στο χειλος του γκρεμου.
Ετσι λοιπόν, η νέα διακυβέρνηση ευρισκόμενη σε μια κατάσταση που οδευε τη χώρα στη βέβαιη πτώχευση, που ολοι γνωρίζουν τι σημαινει αυτό,
ηταν υποχρεωμένη per mare per terra να βρει τρόπους για να αποφευχθει ο "γκρεμός".
Το επακόλουθο ηταν ο έυρωπαικος μηχανισμός στήριξης (EFSF) δηλαδή το δάνειο απο τους εταιρους μας και εν συνεχεία το μνημόνιο. Το μνημόνιο που δεν ειναι τιποτε αλλο παρά οι οροι δανεισμου, που μας επεβλήθησαν απο τις ισχυρές χώρες της ΕΕ (Γαλλια- Γερμανία), οι οποίες παρεμπιπτόντως συμπεριφέρθηκαν με μεγάλη σκληρότητα προς την Ελλάδα. Μαζι και με τα διεθνη ΜΜΕ που λοιδορουσαν μια χώρα που ηταν ο "αδύναμος κρίκος" μιας ενωσης η οποία ειχε πλεονασματικά οφέλη για τα μέλη της του Βορρα σε αντίθεση για τα μέλη της του ευρωπαικου Νότου που γίνονταν ελλειμματικά απο τις συναλλαγές εντός της ΕΕ.
Τώρα βέβαια μπορεί κάποιος να πει οτι ολα αυτά ειναι απορροια του καπιταλιστικου συστήματος και φυσικά ο στόχος μας ειναι η κατάρρευση του.
Ουδεμία αντίρρηση.
Αλλά πρίν φτάσουμε εκει πρέπει η χώρα να επιβιώσει και οι συνθήκες (αυτές οι συνθήκες που προσδιορίζουν και τις εξελίξεις), ηταν
ακρως δύσκολες. Μια υφεση που ειχε αρχίσει απο το 2008 συνεχώς αυξάνονταν με αποτέλεσμα μια μεγάλη ανεργία ιδίως στους νέους, ομως
η οργή που εχει ξεσπάσει δεν υπολογίζει τίποτα απο τα παραπάνω γεγονότα αλλά,
στρέφεται σ' αυτή τη διετία και γιαουρτώνει, βρίζει, χλευάζει, μουντζώνει ως να θέλει να "τυφλωθει πεισματικά" και να μη συνδέει τις καταστάσεις που υπάρχουν παντου "μέτρα δυσβάσταχτα για τους λαους" σε ολη την ευρώπη, επειδή
σε τελευταια ανάλυση
η κρίση χρέους ειναι κρίση και της ΕΕ και του ευρωπαικου νομίσματος.
Οι αναλυτές ομως εχουν υποχρέωση να προτείνουν και οχι μονο να καταδικάζουν πολιτικές η να ΄μεταθέτουν τη λύση στήν....κατάρρευση του συστήματος.
Πλην και προτείνουν πραγματικη επανάσταση οπότε να πουν το ειδος που προτείνεται.
Αλλιως τζαμπα καιει η λάμπα.
υγ. Η εννοια φασισμος ασφαλώς ειναι οπως προσδιορίζεται στο ανω σχόλιο, ομως η "φασιστικη νοοτροπία" ειναι ενταγμένη σε πολυποίκιλες εκφάνσεις της ζωής.
Μια απο αυτές ειναι και ο σεξισμος.
Πράγματι με μια ματιά στη wikipedia "μαθαινει" κανείς πολλά εστω και τσατρα πάτρα. :lol:
Συνέχεια.
Πλην και νομίζει κανείς οτι οι λαικες αντιδράσεις που ειναι πολύ ορατές το τελευταιο διάστημα, οφείλονται
στη συνειδητοποίηση των λαικων δυνάμεων σε ο,τι αφορα αυτό καθαυτό το σύστημα δηλαδή τον καπιταλισμό και ολοι οι αγώνες δίνονται για την κατάρρευση του.
Μια τέτοια αντίληψη μάλλον δείχνει ελλειψη οχι "ανάλυσης της κατάστασης" αλλά μια "οικειοθελη τύφλωση".
Αριστερά Φιλαράκια,
Χθες βράδυ που εγραφα το σχόλιο μου ηθελα να προσθέσω και κάποια άλλα πράγματα, αλλά
επειδη ηταν ηδη πολύ αργά ειπα, δε βαρυέσαι, και αυριο μέρα ειναι. (-;
Λοιπόν ηθελα να πω οτι σε ο,τι αφορά κάποιες απόψεις που εχουν εκτεθεί πιο πάνω π.χ. για τον σεξισμό κ.α. δεν χρειάζεται κανείς να διαβάζει το δικό σας μπλογκ,
μπορεί κάλλιστα να πάει στο protagon οπου εκτίθενται παρόμοιες απόψεις και μάλιστα διεξοδικότερα και απο μια πληθώρα "γραφίδων", ως γνωστόν.
Φίλη Ένη,
Μπορεί για σένα η αστική δημοκρατία να είναι το τέλος τής Ιστορίας, όμως για εμάς δεν είναι («τυχαίνει να είμαστε κι αριστεροί μαντάμ», όπως είχε πει ο Λοΐζος στην κυρία Μάτσα! ;-) ). Και μπορεί για εσένα πολιτική βία να δικαιολογείται μόνο στην περίπτωση «καταπιεστικών, απολυταρχικών η στρατιωτικών καθεστώτων», αλλά και πάλι ξεχνάς ότι για εμάς ένα τέτοιο καθεστώς είναι και η αστική δικτατορία, δηλαδή η εξουσία τής αστικής τάξης. Καλό είναι, όταν διαβάζεις κάτι να μην ξεχνάς την οπτική γωνία αυτού που το έχει γράψει. Δεν είναι υποχρεωτικό επειδή τον διαβάζεις να έχει τις ίδιες απόψεις… ;-)
Τέλος, να σου θυμίσουμε ότι η αντίρρησή μας ήταν για το απόφθεγμα «η πολιτική βία είναι πάντα φασιστική», στο οποίο, δεν υπάρχουν ούτε καν οι εξαιρέσεις τις οποίες εσύ (μια αστοδημοκράτισσα δηλαδή! ;-) ) δέχεσαι. Γι’ αυτό το χαρακτηρίσαμε αρλούμπα!
Μα δεν υποστηρίξαμε ποτέ ότι ειδικευόμαστε σε ζητήματα σεξισμού! Πού παίζει η αναφορά σου στο Πρόταγκον. Κι έπειτα, εμείς σε βρίσαμε ποτέ; Τι μας συνδέεις έστω και εμμέσως με δαύτο; ;-)
Πιστεύω να μη σε στενοχωρήσουμε αν σου πούμε ότι συντασσόμαστε με την ανάλυση της Δέσποινας για τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ σεξισμού και φασισμού. Γύρω στα 13-14, όταν άρπαζα καμιά έλεγα για τον πατέρα μου από μέσα μου «φασίστα!». Το σωστό είναι να έλεγα ότι είχε φασιστική συμπεριφορά; Φίλη Ένη, ξέρεις, αυταρχικότητα, κυριαρχικότητα, εξουσιασμός, κ.λπ., κ.λπ. υπήρχε και πριν τον Μπενίτο!
Είπα Μπενίτο και θυμήθηκα τον Μπένυ! Δεν πιστεύω να πήγες να ψήφισες; ;-)
Τα λέμε
Φίλη Ένη,
Κάτι ακόμα που ξέχασα στο προηγούμενο σχόλιό μου.
Νομίζεις ότι κομίζεις γλαύκα όταν λες ότι όποιος πετάει γιαούρτια ή χλευάζει ή αγανακτεί δεν είναι σώνει και ντε αντικαπιταλιστής;
Γι' αυτό καίμε τη λάμπα, φίλη Ένη. Για να τον αλλάξουμε και να γίνει τέτοιος! ;-)
Τα λέμε
Τι κόλλημα είναι αυτό που μου κάνει το 13, ρε γμτ;
14!
Αριστερά Φιλαράκια,
Ετσι φαίνεται οτι ειναι.Ειμαι μια "αστικοδημοκράτισσα" (ειναι νεολογισμός;),που τζάμπα διάβαζα μαρξιστικη βιβλιοθήκη, ενω επρεπε να διαβάζω Μαξ Βέμπερ (αντιμαρξιστης), για να συμφωνειτε μαζί μου.
Το εχασα το παιχνίδι γμτ, με εφαγε εκεινη η Ρ.Λ. με τον απαράμιλλο ανθρωπισμό της και τη διορατικότητα της, που θαυμάζω απεριόριστα. Αλήθεια πως την ειχε αποκαλέσει ο Λένιν; ξέρετε; αν οχι βρειτε το.
υγ. Η αναφορά μου στο προταγκον δεν αφορουσε εσας αλλά στο κείμενο της σχολιάστριας (πιο πάνω) η οποία εκανε προσβλητικους χαρακτηρισμους και παραινέσεις που απευθυνονταν σε μένα. (ειναι μια πάγια τακτική αυτών που γράφουν στο προταγκον), εξ΄ου και η αναφορά. Πάντα απο θέσεως γκουρου και κάτοχοi της γνώσης.
(οι αλλοι ας κοιτάξουν βρε αδελφε και τη wikipedia.
υγ. Πουθενά δεν μίλησα για φασισμό αλλά για "φασιστικη νοοτροπία".
Για τόσο επιπόλαια με εχετε;
υγ. Εκεινο το "μανταμ" κάνω πως δεν το ειδα.
Να πω ακόμη οτι, δεν προτίθεμαι να ασχοληθώ επι πλέον με το ζήτημα.
Το μόνο που θα μπορουσα ειναι να συστήσω κάποιες χρήσιμες αναγνώσεις:
π.χ. για το γυναικειο ζήτημα
βιβλία των:
Ροσανα Ροσσαντα
Καρλα Ραβαγιόλι
Τζουλιετ Μιτσελ
Αλεξανδρα Κολλοντάι κ.α.
Περί φασισμου πολύ χρήσιμο το
"Προβλήματα του σύγχρονου κράτους και του φασιστικου φαινομένου"
των Ν.Πουλαντζα,Ραλφ Μίλιμπαντ, Ζαν Πιερ Φάυ - Εκδόσεις ΘΕΜΕΛΙΟ
Φίλη Ένη,
Μερικές απορίες:
1) Γιατί το αστικοδημοκράτισσα είναι νεολογισμός; Δεν νομίζω να είμαι ο πρώτος που το γράφω.
2) Τι θα πει «θαυμάζεις απεριόριστα» τη Ρόζα; Για τη διορατικότητα και τον ανθρωπισμό της (απ’ ό,τι γράφεις). Όμως, η διορατικότητα είναι μία ανθρώπινη ικανότητα που έχουν πολλοί. (Από αρκετές απόψεις, διορατικός υπήρξε ο Χίτλερ, ας πούμε. Πρέπει να τον θαυμάζουμε;) Και η Ρόζα δεν ήταν ανθρωπίστρια, όπως το εννοείς. Ήταν κομμουνίστρια. Και με αυτή την έννοια, εκφραστής τού κομμουνιστικού ανθρωπισμού. Του οποίου, μία πλευρά είναι ο θεωρητικός αντιανθρωπισμός.
3) Πού παίζει ο Βέμπερ; Δίνουμε την εντύπωση βεμπεριανών, οπότε και θα συμφωνούσαμε μαζί σου, αν ήσουν κι εσύ τέτοια;
Μερικές διευκρινίσεις:
1) Κακώς τσίνισες με το ‘αστικοδημοκράτισσα’. Δεν το είπαμε σαν βρισιά, ούτε υποτιμητικά. Είναι μία πολιτική αντίληψη.
2) Κακώς και πάλι τσίνισες με το ‘αστικοδημοκράτισσα’, θεωρώντας, ίσως, ότι δεν σε αντιπροσωπεύει η αστική δημοκρατία ως το λιγότερο κακό από όλα τα συστήματα (κάπως έτσι δεν το είχε πει ο Τσόρτσιλ;). Εμείς (όπως κι εσύ εμάς) σε χαρακτηρίζουμε με βάση αυτά που γράφεις. Αν αυτά που γράφεις έρχονται σε αντίθεση με αυτά που νιώθεις, σε τι φταίξαμε;
3) Κακώς παρεξηγήθηκες με το ‘μαντάμ’. Συνδέεται με το περιστατικό που έχει διηγηθεί ο Ρασούλης (αν δεν το ξέρεις να στο γράψουμε). Το ματάκι που σου κλείσαμε είναι αψευδής απόδειξη ότι αστειευόμασταν.
Μερικές σκέψεις:
1) Δεν νομίζουμε ότι η Δέσποινα έκανε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς απέναντί σου. Διατύπωσε εμφατικά τη διαφορετική της πολιτική άποψη. Όσο για το αν έκανε παραινέσεις, εμείς δεν το πήραμε έτσι. Αλλά, σε τελική ανάλυση, ακόμα κι αν έχεις δίκιο, πού είναι το πρόβλημα; Στην ηλικιακή διαφορά; Δηλαδή ανήκεις σε αυτούς που βάζουν ζήτημα ηλικίας στον πολιτικό διάλογο ή διαφωνία. Φίλη Ένη, αυτό δεν είναι καν αστικοδημοκρατικό!
2) Εμείς φυσικά δεν θα πούμε ότι «τζάμπα διάβαζες μαρξισμό». Όμως, πραγματικά απορούμε φίλη Ένη. Γιατί αφού έχεις διαβάσει τον παππού, αυτό δεν φαίνεται στις απόψεις που διατυπώνεις εδώ (κι αλλού);
3) Ναι, μίλησες για φασιστική νοοτροπία. Όμως κοίταξε να δεις τι γίνεται με μία τέτοια απλούστευση. Μετατίθεται η κουβέντα στο αν εγώ, που ας πούμε είμαι φαλλοκράτης, είμαι ή δεν είμαι φασιστικής νοοτροπίας. Και τι γίνεται τότε; Παραθέτω ένα σωρό από αναρτήσεις που αποδεικνύουν περίτρανα ότι δεν είμαι αυτής τής νοοτροπίας, κι έτσι βγαίνω λάδι και αθώα περιστερά! Αυτό είναι το πρόβλημα λοιπόν, κι αυτό εννοούσα όταν έγραφα ότι η «αυταρχικότητα, κυριαρχικότητα, εξουσιασμός, κ.λπ., κ.λπ. υπήρχε και πριν τον Μπενίτο!». Όλα αυτά είναι πλευρές τού κοινωνικού ανθρώπου, που εμφανίζονται χιλιετίες πριν τον οποιονδήποτε φασισμό.
Τα λέμε
ΥΓ Θενξ για τη βιβλιογραφική συμβολή σου.
Aριστερά Φιλαράκια,
Η απάντηση σας εχει τόσα πολλά αυθαιρετα συμπεράσματα, π.χ. η Ροζα ηταν κομμουνίστρια (λες καιγια τη διορατικότητα της που τόνισα δεν αφορουσε την πολιτική της δράση) η
κα΄τι άλλα ασχετα "ηλικιακά" κλπ.
που σκέπτεται κανείς να απαντήσει η ασε ......
Ολοι εχουν το δικαίωμα να εχουν τις απόψεις τους, να τις διατυπώνουν και να διαφωνουν, ομως
στη διαφωνία δεν κάνεις εμμεσες αιχμές στην "υποτιθέμενη απο σένα" αγνοια του άλλου, λές αστοχιες
"αλλο Χαλκίδα, αλλο Χαλκιδικη, (χρυσό μου) και παραινέσεις δες και τη wikipedia για να πληροφορηθείς.
Φυσικά μετά η αλλη πλευρά το ρίχνει στην πλάκα, μιλάει για το "μαρξιστικο της οπλοστάσιο" κοροιδεύει τις αναφορές στο Βέμπερ κλπ.
Η μόνη αναφορά μου που ηταν σοβαρή ειναι αυτή οπου επεσήμανα τον ανθρωπισμό και τη διορατικότητα της Ρ.Λ. η οποία ηδη ειχε προιδει πολλά φαινόμενα του καπιταλισμου τα οποία εμφανίσθηκαν στο μέλλον.
Αυτα εχουν καταγραφεί πολλάκις απο την αριστερή διανόηση σε διεθνές επίπεδο.
Τα αλλα που μου αναφέρετε της "αστικοδημοκράτισσας" η δεν ξέρω κι΄εγω που με κατατάσσετε, ειναι
δικαίωμα σας να νομίζετε αν ετσι νομίζετε, δεν θα ζητήσω και πιστοποιητικό "πολιτικών φρονημάτων" :lol:
Tτο μόνο που θα σας ειναι λίγο δύσκολο να μου "προσάψετε" θα ειναι να κατηγορηθώ οτι ειμαι ενάντια στην Αριστερά ειτε της ελληνικης ειτε της ευρωπαικης η της διεθνους εκφρασής της.
Ασε πια και εκεινα τα μαθήματα περι σεξισμου και που πρέπει να κατανοηθεί κλπ. κλπ.
μερικοι ισως νομίζουν οτι αυτοί και μονο ανεκάλυψαν κάτι που οι άλλοι never heard ας πουμε.
Κατι παρόμοιο μου λέτε κι εσεις για την αυταρχικότητα κλπ.
Τώρα τι να σας πως, αυτά ηταν θέματα οχι συζήτησης αλλά αγώνα τώρα και δεκαετίες απο πολλους/ες και οχι "καινοφανη και αγνωστα"
Φιλαράκια σκεφθείτε οτι υπηρξε και παρελθον, πριν απο σας..........(-;
και δεν αναπτύσσονταν ως ζητήματα στις ΚΟΒΕΣ. Χα.
Φίλη Ενη,
Αντιλαμβάνομαι ότι προσβλήθηκες από τα σχόλια μου. Κι αν κατάλαβα καλά, το πρόβλημα δεν ήταν η διαφορετική μου πολιτική θέση, αλλα η κριτική που άσκησα στην αγνοια σου. Κατ' αρχήν, την αγνοια σου δεν την υπέθεσα, την συμπέρανα από τα γραφόμενα σου. Δεύτερον, δεν μίλησα γενικά για αγνοια αλλα το εντόπισα πολύ συγκεκριμένα σε δυο ορους-κλειδιά που χρησιμοποίησες στην επιχειρηματολογία σου. Αυτή η διαπίστωση και κριτική είναι η δικη μου πολιτική ανάγνωση του λόγου σου, δεν είναι μια προσωπική αιχμή. Εν πάση περιπτώσει, εδώ πρόκειται για ένα blog δημοσιου πολιτικού διαλογου και τόσο οι απόψεις όσο και τα επιχειρήματα όλων μας είναι ανοικτά για κριτική από όλους.
Διαβάζοντας τα μετέπειτα σχόλια σου, νομίζω ότι θα μπορούσα να είχα αποφύγει δηκτικές και τσουχτερές αιχμές και να είχα περιοριστεί στην ουσία της κριτικής μου. Γι' αυτό, απολογούμαι.
Φιλικά,
Δέσποινα
Y.Σ. Οι G700 γνωρίζουν τις ηλικίες μας; Πως; Εδώ θα ταίριαζε το soundtrack του Twilight Zone :-)) http://www.youtube.com/watch?v=hjwI9Oz0yl0&feature=related
Αγαπητή Δεσποινα,
Δεν χρειάζεται να απολογηθείς, καθένας γράφει οπως νομίζει και οπως αισθάνεται.
Συνήθως βέβαια σε ενα μπλογκ οταν διεξάγεται μια κόσμια συζήτηση (και οχι "γρονθοκοπήματα"), ισχύει μια σχετικη δεοντολογία. Επειδη οι συζητήσεις , ως επι το πλειστον, γίνονται μεταξυ αγνώστων προσώπων, ειναι κανείς επιφυλακτικος και στους χαρακτηρισμους του αλλά και στον τρόπο που ενδεχομένως θα εκφρασει τις διαφορετικές απο΄ψεις του..
Στην προκειμένη περίπτωση, χαίρομαι μιας και παραμένουν επι της ουσίας οι δικές μας διαφωνίες, δηλαδή ποια ακριβώς θεωρείται κρίση στην ελληνικη κοινωνία απο απόψεως
κυρίως οικονομίας και απο την αλλη πλευρα πως αυτή θεωρειται οτι εκφραζεται, τα δυο-τρια τελευταια χρόνια, ως μια αντιθεση σε μια συγκεκριμένη διακυβέρνηση.
Για το κυρίως θέμα του ποστ δηλαδή της "φασιστολογίας", αφ΄ενος αναφέρθηκε το θέμα της εννοιας του φασισμου απο σένα (οπου με βρηκες συμφωνη) αφ΄ετέρου αναφέρθηκαν "φασιστολογίες", οι οποιες ειναι κάποιες συνήθεις εκφράσεις περί "φασιμου"(εντος εισαγωγικών), που χρησιμοποιουνται ειτε για να παρομοιάσουν συμπεριφορές ειτε να τονίσουν κάποιες κατεστημένες νοοτροπίες.
Φυσικά μπηκε και το θέμα του σεξισμου (στον οποιο εμπεριέχεται και μια εκφραση φασιμου), μιας και εχει και το γνώρισμα της σχέσης εξουσιαστη-εξουσιαζόμενου (οχι στις διαπροσωπικές σχέσεις των δύο φύλων), αλλά στη θέση των γυναικών στην κοινωνική ζωή, σε ολους τους τομεις.
Οπως επίσης, το επισημαίνεις κι΄εσύ ,ο τι ο σεξισμός ειναι διαταξικός.
υγ. Αν ξέρουν οι Left την ηλικία μας; Που να ξέρω, ισως την υποθέτουν μιας και απο τη μεριά μου γνωριζόμαστε μόνο διαδικτυακά. Δεν τους ρωτάς καλύτερα;
Σε ο,τι με αφορά δεν ειχα ποτέ προβλημα "ηλικιακου ρατσισμου". Μπορω μια χαρα να μιλώ με εναν δεκαεξάρη οπως και με εναν 90 something, (ειτε μια βέβαια).
Π.χ. ευχαρίστως θα επιανα κουβέντα με τον E. Hobsbawm (ανω των 90), αν μπορουσα.
Με την ευκαιρία σου συστήνω το τελευταιο βιβλίο του 2011, "Πως να αλλαξουμε τον κόσμο"
υγ. Τα λινκ που δίνονται στο μπλογκ των Left, δεν μπορώ να τα ανοίξω.
Φιλικά Ενη
Για τη φιλη Δεσποινα
Περί σεξιστικης διαφήμισης
http://www.alterthess.gr/content/%cf%83%ce%b5%ce%be%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bb%ce%ae%cf%81%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%8c
κι΄ομως το "αλίευσα" απο τη wikipedia. (-;
Tώρα θα μου πεις γιατί τό θυμήθημα κατόπιν εορτης.
Μου το θύμισε ενα κειμενο σε ενα μπλογκ οπου μπερδευουν το "σεξιστικο" με το "σεξ-ερωτας" και οχι με το γένος.Αλλο "σεξουαλικο" αλλο "σεξιστικο". Ψιλά γράμματα θα πει κανείς. Μάλλον.....
Πάντα φιλικά
Δημοσίευση σχολίου