Τρίτη 31 Ιουλίου 2012
Σώτη: Αν δεν υπήρχε, θα έπρεπε να την εφεύρουμε!
Χθες το βράδυ, γύρω στις τρεις, αφού είδα κι απόειδα και διαπίστωσα ότι ούτε το να μετράω προβατάκια βοηθούσε να έρθει ο Μορφέας, ούτε το κατάβρεγμα, ούτε το να πάρω τον ανεμιστήρα αγκαλιά, σηκώθηκα. Έβαλα ένα ποτήρι κρύο γάλα (το γάλα βοηθάει τον ύπνο έλεγε πάντα η γιαγιά μου) κι άναψα την τηλεόραση. Τη μεγάλη, τού σαλονιού. Από ζαπ σε ζαπ (τέτοια ώρα τέτοιες μαλακίες), πέφτω πάνω σε ποια λέτε; Στη Σώτη!
Συνεντευξιαζόταν στην ΕΤ1 από έναν δημοσιογράφο του οποίου μου διαφεύγει το όνομα αλλά όχι και η φυσιογνωμία του (μοιάζει λίγο με τον Εμπειρίκο, τον ποιητή, και ο πατέρας μου τον αποκαλεί έτσι κάθε φορά που τον βλέπει, ο ‘‘Εμπειρίκος’’!). Απ’ ό,τι κατάλαβα, η συνέντευξη πρέπει να ήταν πρόσφατη —λίγο μετά τις εκλογές τού Ιουνίου ή, το πολύ, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
Έπεσα πάνω στο σημείο που ο ‘‘Εμπειρίκος’’ τη ρώτησε κάτι σχετικό με την Αριστερά. Η Σώτη απάντησε ότι η Αριστερά έχει μείνει πίσω, στον 19ο αιώνα, ενώ αυτή θέλει να είναι άνθρωπος σύγχρονος, του 21ου. Ο ‘‘Εμπειρίκος’’, θέλησε να ‘‘το ψάξει’’ λίγο παραπέρα: Το νόημα της νέας του ερώτησης ήταν «και προς τα πού πρέπει να προσανατολιστεί σήμερα η Αριστερά κατά τη γνώμη σας;».
Η Σώτη έκανε μία παύση, λίγο στοχαστική, λίγο ναζιάρικη. Ύστερα ξεκίνησε να εξηγεί την άποψή της. Ανάμεσα στις πρώτες τρεις λέξεις της, η μία ήταν ο …Διαφωτισμός!!! Κόντεψε να μου φύγει το ποτήρι με το γάλα απ’ τα χέρια! Όχι πως είναι η πρώτη φορά που ακούω αυτή την υπέροχη φιλελεύθερη, αστικοδημοκρατική αφήγηση, σύμφωνα με την οποία οι ιδέες τής Αριστεράς είναι ξεπερασμένες από την εποχή μας και γι’ αυτό πρέπει να συγχρονιστούμε με την πραγματικότητα κάνοντας ένα άλμα …ακόμα πιο πίσω για να ξαναβρούμε τις ιδέες και τις αξίες τού Διαφωτισμού! Αλλά, όσο να ’ναι, έχει διαφορά να το ακούς αυτό από κάποιον ξερόλα (που ‘‘ξέρει’’ τα πάντα εκτός από την τύφλα του), σε μία συζήτηση καφενείου, διαδικτυακού ή πραγματικού, κι άλλο να το ακούς στη δημόσια τηλεόραση από τη Μεγάλη Σώτη με σπουδές Ιστορίας στα Παρίσια και στις Νέες Υόρκες και, επιπλέον, καθηγήτρια Ιστορίας σε διάφορα αμερικανικά κολλέγια! —έρμα αμερικανάκια, γι’ αυτό είστε θεόστραβα από Ιστορία. Γέρασε στα θρανία η ωραία Σώτη και δεν έμαθε ακόμα ότι ο 17ος αιώνας είναι κοτζαμάν διακόσια χρόνια πιο πίσω από τον ‘‘ξεπερασμένο’’ 19ο;
Η ευθυμία με έκανε να χαλαρώσω. Λίγο μετά την άκουσα να δίνει, ύστερα από σχετική ερώτηση του ‘‘Εμπειρίκου’’ και κατόπιν ακόμα μεγαλύτερης —και προφανώς πιο βαθυστόχαστης— παύσης, και τον ορισμό τής Επανάστασης: «Επανάσταση είναι σήμερα η …Μεταρρύθμιση» !!!
Η ευθυμία μου έγινε ευφορία και η χαλαρότητα μετατράπηκε σε ολοκληρωτικό ‘‘λύσιμο’’ και του τελευταίου νεύρου. Σύρθηκα με κόπο μέχρι το κρεβάτι μου και κοιμήθηκα σαν πουλάκι πριν ακουμπήσω καν το μαξιλάρι!
Στη photo, η Σώτη Τριανταφύλου προσπαθεί να διακρίνει αν ο 17ος αιώνας είναι πιο κοντά στον 21ο από όσο ο 19ος. Από tovima.gr.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
24 σχόλια:
TO WHOM IT MAY CONCERN:
Ευχαριστώ για την υπόδειξη του λάθους. Η "βλάβη" αποκαταστάθηκε. :-)
Τα λέμε
Εδώ υπάρχει ένας έρωτας μεγάλοοοοοος
Γιάκοβ
ΥΓ Το κόλλημα σας ( μέχρις σκανδάλου ) με την εν λόγω το αντιλαμβάνομαι Λέφτηδες . Εσείς πάντως εξακολουθείτε ασχολούμενοι με την ερίτιμο να διερευνάτε ακάθεκτοιτα όρια της αισθητικής των αναγνωστών σας... :)
Товариш Яков Федотович,
Μα, γμτ, είναι πολύ σούργελο το άτομο! Είναι δυνατόν να λέει τέτοιες παπαριές και να τα πουλάει στο πόπολο ως σοφίες;;;
Κόλλημα μέχρι σκανδάλου; Χμ... Βαρύ, αλλά νομίζω ότι έχουμε ακόμα ένα μικρό περιθώριο. Αν αισθανθείς ότι το κόλλημα πάει να γίνει εμμονή,, εκεί μάλιστα, χτύπα καμπανάκι! ;-)
Увидимся
ανώνυμος Κωστής
"Επιστροφή στον διαφωτισμό" είναι το σύνθημα ενός μεγάλου μέρους αλλά το ιδεολογικό περιεχόμενο ολόκληρης της μη-Αριστεράς συμπεριλαμβανομένου και του ΚΚΕ βεβαίως-βεβαίως. Και επίσης μπορεί να μη λέγεται συχνά "επανάσταση είναι η μεταρρύθμιση" αλλά δεν ξέρω κανέναν που δεν λέει "επειδή η επανάσταση είναι μακρυά (στο Άλφα του Κενταύρου κι ακόμα παραπέρα) ας βολευτούμε ως θιασώτες μιας όπως - όπως μεταρρύθμισης"!
Η Σώτη είναι πολύ πιο σωστή από τους αριστερούς των επιτελείων
α) γιατί ο διαφωτισμός είναι η τελευταία θεωρητική προσέγγιση του κόσμου που έχει γίνει αποδεκτή και
β) γιατί η εξωτερική εμφάνιση της επανάστασης είναι σήμερα πολύ πιο κοντά σε μια "μεταρρύθμιση" παρά σε μια παράσταση "ο καραγκιόζης κάνει εφόδους στον ουρανό" όπως την μας την σερβίρουν οι επιτελείς της αριστεράς.
Κ.Π.
Ώρες-ώρες νομίζω πως διαβάζω κουλτουριάρικο έντυπο (ξέρετε, αυτά της περασμένης εικοσαετίας-και βάλε- όπου παρατίθεντο απόψεις και βαθυστόχαστες μάλιστα, από τύπους που δεν ξέρω πια για ποιό λόγο, τους είχαμε κορώνα στο κεφάλι μας.
Και λέω τους είχαμε (οι περισσότεροι τουλάχιστον), διότι τώρα πια, χώρισε η ήρα απ το στάρι, απεδείχθη πως ήταν ολόκληρη η παραγωγή ήρα κι ούτε σπυρί στάρι.
Τι καλλιτέχνες, τραγουδιστές, συνθέτες, στοχαστές (σαν τον γαπ ένα πράμμα), τι πνευματικοί γαμώ την τύφλα τους και τις επιχορηγήσεις τους και τις εκπομπές τους στην τιβί, τι παραγωγή κουλτούρας ήταν εκείνα τα χρόνια...
Μούγκα στη στρούγκα τώρα πια, μάλλον έχουν όλοι λερωμένη τη φωλιά τους.
Ο αποκλεισμός απ τα γαμωκάναλα δεν είναι δικαιολογία, υπάρχουν τα μπλόγκς, ο δρόμος, κάνα-δϋό εφημερίδες.
Ο χάρυ κλύνν, βρήκε πρόσβαση, γαμωσταβρεί με την πρώτη ευκαιρία.
Ο Πανούσης δεν σταμάτησε ούτε στιγμή τα δικά του γαμωσταυρίδια και ο Γρίβας βρίσκει τρόπο να τα χώσει κι αυτός.
Που είναι κρυμμένοι τόσοι "πνευματικοί ταγοί" που δεν ήξερες τι να τους κάνεις όταν μοίραζαν το μέλι γαμώτο μου;
Ηθοποιοί εξαρτημένοι απ τις παραγωγές των σήριαλ, αντί να βγούν ακόμα και στο δρόμο να φωνάξουν, ν αφυπνήσουν μιας και λόγω ιδιότητας έχουν αυτό το γαμημένο επηρεάζειν, τώρα που έχασαν το κοκό απ τα "γκομούς", "εζέλ", "μενεξέ", "μπαξέ", "γκαρντάς" κλπ, τόριξαν στην επιβίωση δια της πολιτικής μη χέσω.
Η απλά, λούφαξαν, ελπίζοντας σε ανάκαμψη (μην στοχοποιηθούν καλλιεργημένοι άνθρωποι).
Α ρε το δήθεν, βγάζει κυβέρνηση αν μαζευτούνε...
Ε, η περίπτωση της ανάρτησης, τουλάχιστον έχει κάτι να πει (δεν έχω τις γνώσεις να εξετάσω το σωστό ή το λάθος).
Μα αν πρέπει να διαλέξω μεταξύ αυτής και των άλλων μαϊμουνιών...
mbiker
Πολύ εύκολο να κάνεις σάκκο του μποξ την κ. Τριανταφύλλου. Αυτο-επιβεβαιώνεσαι ως αριστερός, ενώ την ίδια ώρα το κόμμα σου μιλά για σύμπραξη δημόσιων-ιδιωτικών φορέων (ΣΔΙΤ δηλαδή), απειλεί να "ταράξει στη νομιμότητα" την κυβέρνηση (θα της κάνει τα μούτρα κρέας) και απλά απέχει από κάθε σοβαρή εργατική κινητοποίηση (το γεγονός ότι το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ -κόμματος του 27%- έβγαλε ανακοίνωση καλώντας, για τα μάτια του κόσμου, τα μέλη του να πάνε έξω από τη Χαλυβουργία και τελικά εμφανιστηκαν καμμιά δεκαριά συριζαίοι μιλά από μόνο του).
Κάποιος που είχε άλλο nick
ΥΓ: Το σάιτ έχει γίνει πολύ "βαρύ". Ήθελα να γράψω σχόλιο για το κείμενό σου περί Χαλυβουργίας και τα παράτησα γιατί μού κόλαγε. Κάντε κάτι -δεν ήταν πάντα έτσι βαρύ/αργό.
Φίλε mbiker,
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να διαλέξεις από τους μεν που περιγράφεις από την δε για την οποία γράφω. Μακριά κι αλάργα κι από τις δύο κατηγορίες. Μακριά κι αλάργα και όχι αγαπημένος, αν με εννοείς… ;-)
Τα λέμε
Φίλε που κάποτε είχες άλλο nick (nick κι αυτό! ;-) ),
Το τσαρδί εδώ δεν έχει κόμμα, έχει παράταξη. Αν συνεχίσεις έτσι, κάποια στιγμή, θα σε παραπέμψω σε κάμποσες αναρτήσεις και θα σε φορτώσω με διάβασμα καλοκαιριάτικα. Το χειρότερο είναι ότι θα μπερδευτείς και για να βρεις την άκρη ή για πράκτορες θα κάνεις λόγο, που θέλουν να σπείρουν τη σύγχυση και τον αποπροσανατολισμό, ή για άσχετους, ή για σχιζοφρενείς πολιτικά. Δεν είναι πιο λογικό να συμβιβαστείς με αυτό που έχουμε πει κατ’ επανάληψη; ;-)
Όχι δεν είναι το μεγάλο μας πρόβλημα οι ΣΔΙΤ. Δεν μπορεί να είναι το μεγάλο μας πρόβλημα κάτι που εκτιμούμε πως ακόμα και μια κυβέρνηση Λαϊκής Εξουσίας θα υποχρεωνόταν να κάνει. Άλλα είναι τα μεγάλα μας προβλήματα με το ‘‘κόμμα μας’’. Συναγωνίζονται τα προβλήματα που έχουμε με το άλλο ‘‘Κόμμα μας’’…
Είναι γνωστό ότι οι Συριζαίοι δεν είναι και πολύ φανατικοί στη στράτευση και στις ‘‘δουλείες’’ της. Κι αυτό δεν ισχύει μόνο για τη διαδήλωση συμπαράστασης στους απεργούς τής Χαλυβουργίας: όποιος έβλεπε συγκριτικά τις προεκλογικές συγκεντρώσεις ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε ποτέ περίπτωση να συμπεράνει ότι το πρώτο θα έπαιρνε λιγότερο από το 1/6 των ψήφων τού δεύτερου; Αν θέλεις να χτυπάς τον ΣΥΡΙΖΑ σε αυτή τη βάση be our guest. Δεν αποδεικνύει όμως κάτι αυτό για την ορθότητα της γραμμής τού ΚΚΕ… Παραδέχομαι ότι είναι μια καλή συνδικαλιά. Με συνδικαλιές όμως θα βρούμε την άκρη ως Αριστερά;
Τελευταίο, αυτό που έθιξες πρώτο:
Είναι νομίζω λίγο κακοπιστία εκ μέρους σου να υπονοείς ότι διαλέγω το ούφο για να επιβεβαιωθώ ως αριστερός. Αλλά είναι και λίγο πολιτική στραβομάρα (σόρυ κιόλας! ;-) ). Στην πρώτη δεκαετία του 2000, όταν ο Οδηγητής δεν διαβαζόταν ούτε από τους κνίτες, η Σώτη γαμούσε και έδερνε μέσα από τις σελίδες τής Athens Voice... Και τι έκανε η μείζων Αριστερά (ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ); Ο μεν Τσίπρας συνοδευόμενος από τον …Ψαριανό πήγαινε στα επετειακά πάρτι τού Γεωργελέ το δε Κόμμα κοιμόταν τον ύπνο τού δικαίου (κομμουνιστή). Βεβαίως, η Σώτη δεν έχει την ίδια πέραση πια στην κλάση μας. Όμως αυτό συμβαίνει όχι ύστερα από κάποια ορθολογική, πολιτική επεξεργασία αλλά λόγω των προβλημάτων τής κρίσης. Δεν βλάπτει λοιπόν να την κοπανάει κάποιος που και που.
Τα λέμε
ΥΓ Για το ‘‘βαρύ’’ μπλογκ (ευχαριστούμε για την επισήμανση): Δεν ξέρω τι μπορεί να συμβαίνει, δεν έχουμε αλλάξει κάτι, και αυτό που θα μπορούσε να πει κανείς ότι προσθέτει βάρος (οι σημειώσεις περιθωρίου), έχουν μείνει στάσιμες από το χειμώνα. Η προσωπική μας εμπειρία λέει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το πρόβλημα βρίσκεται στο χάρντγουερ. Ξέρεις, ιοί κι έτσι. Δεν κάνεις ένα τσεκ απ στο μασίνι σου καλού-κακού;
Οι εκπρόσωποι της αριστεράς τής κοινωνικής βάσης που επισκέπτονται το τσαρδί μας καλό είναι να μη ξεχνούν (ή να μάθουν):
Πρέπει κάπως να ελέγξουν την εμπάθειά τους απέναντι στην υπαρκτή Αριστερά. Διαφορετικά, ο λόγος τους περιέχει τέτοιες αντιφάσεις που αυτοακυρώνεται ακαριαία (άσε που μπορεί να προξενήσει καγχασμούς από ‘‘αγενείς’’ ή ‘‘αυθάδεις’’ αναγνώστες). Παράδειγμα: αν ισχυρίζονται επικριτικά ότι η επιστροφή στον Διαφωτισμό είναι το σύνθημα και το ιδεολογικό περιεχόμενο ολόκληρης της μη Αριστεράς, πώς είναι δυνατόν η Σώτη, που καλεί επίσης σε αυτή την επιστροφή, να είναι πολύ πιο σωστή από αυτή την Αριστερά; Το ακόμα χειρότερο: Οι εκπρόσωποι της αριστεράς τής κοινωνικής βάσης φαίνεται να συμφωνούν με αυτή την επιστροφή αφού ο διαφωτισμός είναι η τελευταία θεωρητική προσέγγιση του κόσμου που έχει γίνει αποδεκτή. Ε τότε, γιατί εγκαλούν την υπαρκτή Αριστερά; Επειδή ακολουθεί μία γραμμή που υποδεικνύουν ως σωστή;
Για την Επανάσταση και τη Μεταρρύθμιση ας μη πούμε τίποτε. Η ύλη που έχουν να μελετήσουν είναι ήδη αρκετή. Να μη τους φορτώσουμε υπερβολικά, καλοκαιριάτικα…
Ανώνυμος Κωστής
Πιο σωστή και γι αυτό πιο πετυχημένη σ' αυτό που θέλει να είναι και σ' αυτό που θέλει να κάνει, εννοείται: από τους λιγούρηδες της μη-Αριστεράς που ακριβώς γι αυτό την ζηλεύουν αφόρητα.
Λιανά: Την προτιμώ για αντίπαλο σε μια συζήτηση γιατί είμαι σίγουρος ότι τουλάχιστον θα καταλάβαινε τι λέω !!!
Θα καταλάβαινε για παράδειγμα ότι η Αριστερά της κοινωνικής βάσης είναι μια ιδέα, δεν έχει ούτε εκπροσώπους ούτε μέλη ούτε πρόκειται να "συγκροτηθεί σε σώμα" (!!!!!) και επομένως θα καταλάβαινε ότι κάθε αλαζονική ειρωνεία περί αυτής είναι εντελώς "ασύμφορη".
Ο "Διαφωτισμός" είναι η τελευταία θεωρητική προσέγγιση του κόσμου που έχει γίνει αποδεκτή όπως ακριβώς η "αστική επανάσταση" είναι η τελευταία φάση της κοινωνικής επανάστασης που έχει γίνει αποδεκτή .. κανείς δεν θέλει να πάει πιο πίσω από αυτήν .. κανείς (ούτε και εγώ) δεν θέλει να πάει πιο πίσω από τον διαφωτισμό ... πολλοί άνθρωποι όμως θέλησαν μέχρι σήμερα και θέλουν ακόμα να πάνε πιο μπροστά και από τον διαφωτισμό και από την αστική επανάσταση γιατί το κόλλημα στην αστική επανάσταση και στον διαφωτισμό είναι ο φασισμός.
Η επιστροφή της μη-Αριστεράς στον διαφωτισμό και στην αστική επαναστατική ιδεολογία είναι στην πραγματικότητα προχώρημα προς τον σύγχρονο φασισμό.
Για την Επανάσταση και την Μεταρρύθμιση καλύτερα πράγματι να μην πείτε τίποτα .. μπορείτε όμως να πείτε ποια ακριβώς είναι η ειρωνεία σας για την φράση που διαβάσατε (αν την διαβάσατε) !
"η εξωτερική εμφάνιση της επανάστασης είναι σήμερα πολύ πιο κοντά σε μια "μεταρρύθμιση" παρά σε μια παράσταση "ο καραγκιόζης κάνει εφόδους στον ουρανό" όπως την μας την σερβίρουν οι επιτελείς της αριστεράς"
Κ.Π.
Η αριστερά της κοινωνικής βράσης, "είναι μια ιδέα, δεν έχει ούτε εκπροσώπους ούτε μέλη ούτε πρόκειται να "συγκροτηθεί σε σώμα", κατι σαν Κομμουνιστικός Βουδισμός ενα πράμα..
Δεν λες καλύτερα σαν την Ασώματο Κεφαλή! ;-)
Οι εκπρόσωποι της αριστεράς τής κοινωνικής βάσης πρέπει να καταλάβουν ότι όπως οι στρουθοκάμηλοι δεν γίνονται αόρατες επειδή κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο, έτσι κι αυτοί δεν παύουν να είναι εκπρόσωποί της επειδή αποποιούνται τον τίτλο. Δε πα' να τον αποποιηθούν χίλιες φορές;! Αφού συνηγορούν υπέρ της είναι εκπροσωποί της, να τ' αφήσουν τα σάπια!
Και πρέπει να καταλάβουν ότι όταν η Σώτη λέει "Επανάσταση σήμερα είναι η Μεταρρύθμιση" εννοεί κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που υποστηρίζουν εκείνοι για τη μορφή τής Επανάστασης.[*] Η Σώτη δεν αρνείται τη μορφή τών Επαναστάσεων του 19ου και του 20ου αιώνα. Αρνείται την ίδια την ιδέα τής Επανάστασης, νοοούμενης ως μίας τομής μεταξύ τής υπάρχουσας και της ριζικά νέας κοινωνίας όπως την εννοεί η Αριστερά.
[*] Εκτός κι αν η άποψή τους ότι η Σώτη τουλάχιστον καταλαβαίνει τι της λένε τους έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα πως και η Σώτη είναι μέλος (εντάξει, άτυπο, ως ...ιδέα) αυτής τής αριστεράς τής κοινωνικής βάσης...
Ανώνυμος Κωστής,
Ο Κίπλινγκ (αν δεν κάνω λάθος) λέει:
"αυτός που δεν ξέρει και δεν ξέρει ό,τι δεν ξέρει είναι επικίνδυνος απόφευγέ τον"
Εσείς παιδιά είσαστε σε μια κατηγορία ακόμα καλύτερη. Εσείς όχι απλώς ξέρετε αλλά έχετε καταλάβει εκ γενετής την θέση του υπέρτατου κριτή.
Φυσικά έχετε δίκιο λοιπόν σε όσα λέτε. Και στρουθοκάμηλος είμαι, και μαλάκας είμαι, και αυτό που λέω κάθε φορά, είναι αυτό που νομίζετε εσείς και όχι αυτό που νομίζω εγώ ότι λέω.
Αυτό που δεν κατάφερα να καταλάβω ακόμα είναι τι κερδίζετε από αυτή την κουραστική για σας "εργασία".
Κ.Π.
Ώστε η Σώτη ... "αρνείται την ίδια την ιδέα τής Επανάστασης, νοοούμενης ως μίας τομής μεταξύ τής υπάρχουσας και της ριζικά νέας κοινωνίας όπως την εννοεί η Αριστερά"
Τι μου λέτε ? και εγώ που νόμιζα ότι δεν την αρνείται ... πω πω πω ... μήπως έχετε κανένα παράδειγμα κάποιου που δεν την αρνείται μπας και καταλάβω εγώ ο αδαής πως είναι και τι κάνει κάποιος που δεν την αρνείται ?
Εσείς που υποθέτω ότι δεν την αρνείστε αφού την ορίσατε (ομολογώ με αξιοθαύμαστη σαφήνεια) ως ιδέα της Αριστεράς στην οποία εκ γενετής ανήκετε, τι κάνετε ακριβώς φωτισμένοι με το ανέσπερο φως της επανάστασης εκτός από τον πόλεμο σε κάποιους ηλίθιους που τολμούν να κρίνουν τις αδιαμφισβήτητες απόψεις σας.
Ανώνυμος Κωστής
Ακριβώς! Μπορεί και σαν Ασώματος Βουδιστικός Κομμουνισμός. Και χάρη στην ευφυή παρέμβασή σας μου δίνετε την ιδέα ότι μπορεί να είναι και κάτι σαν Βουδιστικός Κομμουνιστικός Ασωματισμός.
Αυτό που χαίρομαι σ' αυτό το Τσαρδί είναι ο πλούτος των ιδεών και των επιχειρημάτων (Τσαρδί, σημαίνει το παλάτι του Τσάρου φαντάζομαι) πραγματικά τσαρικός πλούτος.
ευγνωμόνως πανευτυχής
Κ.Π.
"Αριστερά της κοινωνικής βάσης"
τι είναι αυτό, νέο φρούτο;
ακραίος
Ντιγκιντάνγκα λέμε....
Γιάκοβ
Αριστερά Φιλαράκια, γεια σας
Υστερα απο ολιγοημερες διακοπές στο "σιδερένιο" νησί (οπου στα μεταλλεια του εγινε το 1916 και η πρώτη αιματηρή απεργία)
ειμαι πάλι στην "καυτή" Αθήνα.
Λοι-πον
τι εχετε πάθει βρε παιδιά με τη Σώτη;
Αν η Σώτη ειναι με τη μεταρρύθμιση και οχι με την επανάσταση,
μάλλον συμφωνει με τον Μπερνσταΐν και οχι με τη Ροζα, η οποια τον κριτικάρει οτι αντι της "θεωρίας της κατάρρευσης" ειναι υπερ της "κοινωνικης μεταρρύθμισης".
Στο βιβλίο της Ρ.Λ. "μεταρρύθμιση η επανάσταση"
αναλύεται διεξοδικά το ολον ζήτημα.
(εκδόσεις : γερ. αναγνωστίδη)
Οπως βλέπετε η βιβλιοθηκη ανεξάντλητη. (-;
Πάντως το βιβλίο της Σωτη "ο χρόνος πάλι" το πηρα χθές απο την κόρη μου και θα το διαβάσω.
Ωχ!... Νταξ, το πιασα το υπονοούμενο! ;-)
Φίλη ένη, καλώς όρισες από τις ολιγοήμερες διακοπές (φαντάζομαι θα υπάρξει και δεύτερος γύρος, ε;).
Η Σώτη να συμφωνεί με τον Μερνστάιν; Δεν νομίζω. Η Σώτη συμφωνεί μόνο με το μότο:
γουστάρω ελεύθερη και πλούσια ζωή για πάρτη μου! (άντε,... και για τους κολλητούς μου!)
Από βιβλιοθήκη σκίζεις, δεν μπορώ να πω! Να ανοίγουμε όμως και κανένα βιβλίο, έ; ;-)
Τα λέμε
Αριστερά Φιλαράκια, γεια σας
Μόλις τώρα ειδα την απάντησή σας. Τα μπλογκς ειναι "προβληματικά" με τη "ροή" των ποστ χάνεται η......συνέχεια και δημιουργουνται κενά.
Λοι-πόν
Ας αρχίσω απο το τέλος.
Τα βιβλία δεν τα διαβάζω, τα ξαναδιαβάζω οταν υπαρχει μια "προκληση" π.χ. το "μεταρρύθμιση η επανάσταση" της Ρ.Λ. το "ξαναδιάβασα" λόγω της Σώτης. Η Σώτη συμφωνει με τον Μπερνσταιν οπως τον παρουσιάζει η Ροζα.
Το δικό της βιβλίο ομως που διάβασα, (δεν το τέλειωσα,εχω ακομη κάποιες σελίδες, για να τα λέω ολα)
δεν μου αρεσε. Αντίθετα με το εργοστασιο των μολυβιών και το αλμπατρος που τα βρηκα πολύ ενδιαφέροντα.
Το παρόν ομως δίνει την εντύπωση ενος "παραγεμίσματος", σαν να θέλει να το τελειώσει μια ωρα αρχήτερα και βάζει ο,τι της ερθει.
Ομως έιναι μια συγγραφέας με πολλές γνώσεις (ασχετα με τις σπουδές της), εναν πλουτο γνώσεων απο λογοτεχνία μέχρι μουσικη.
Δεν αναφέρω ιστορία που ειναι ο τομέας της.
Ως "αυτοβιογραφία" πάντως εχει μια ειλικρίνεια πολλά που γράφει μπορει να μην τα εζησε, ομως σίγουρα τα σκέφθηκε.
Ομως για τον αναγνώστη αυτή η "περιδίνηση" ειναι κουραστική οπως και η "εμμονη" σε μουσικα ρεύματα και τους εκφραστές τους.
Για την αριστερά, αυτό που αξίζει ειναι η παράθεση ενος αποσπάσματος μιας ομιλίας του Ηλιου.
Και βέβαια δεν συμφωνει καθόλου με τις δικές σας απόψεις περί αριστεράς. (-;
Περι ορέξεως κολοκυθοπιτα. (-;
Φίλη Ένη,
Για μένα, αποδείχθηκε πού φιλόδοξος στόχος να το διαβάσω στις διακοπές. Ούτε μέχρι τη μέση δεν έχω φτάσει. Δεν είναι φέαρ να πω άποψη πριν το τελειώσω. Όταν γίνει αυτό, σε κάποια άλλη συζήτησή μας θα σου πω την άποψή μου.
Τα λέμε
Αριστερά Φιλαράκια
Κι΄ομως το τέλειωσα και οφείλω να κάνω μια "μερικη" αναθεώρηση των απόψεων μου.
Με την τελευταια "επινόηση" (η Ρωσίδα σερβιτόρα), η συγγραφέας απομυθοποιει τη δυτική λεγόμενη "αριστερή διανόηση", με την αντιπαράθεση γνώσεων, που κατειχε και υπερίσχυε μια "σοβιετικη" γύρω απο την παγκοσμια λογοτεχνία,.... αλλά επίσης τονίζει την ψυχοσύνθεση και τις διαφορές στις κουλτουρες των λαων.
Ηταν ενα καλό τέλος που κινει το ενδιαφέρον του αναγνωστικου κοινου.
υγ. Ένα γαλλικο εργο στα σινεμά τώρα το καλοκαιρι, με τίτλο Le prenom, εχει επίσης αιχμές για την "αριστερά διανόηση" της Δύσης π.χ. βγάζουν ονόματα στα παιδιά τους οπως Μυρτίλη η Απολλωνιο, για να κάνουν εντύπωση ως
ελιτ του πνεύματος κλπ. κλπ.
Δειτε το φιλμ, μια εξυπνη κωμωδία.
Δημοσίευση σχολίου