Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Τι θέλουν οι γυναίκες, ρε γαμώτο;




Με αφορμή την Ημέρα τής Γυναίκας και έχοντας στο μυαλό τις φέμινες (τις ‘‘σκληρές’’ σύγχρονες φεμινίστριες του τρίτου κύματος τού φεμινισμού, έτσι τις λέμε εμείς) μερικές σκέψεις για τις γυναίκες, χωρίς ιεραρχική αξιολόγηση. Οι μισές είναι μισοαστείες και οι άλλες μισές μισοσοβαρές. Δεν έχουμε όμως την παραμικρή ιδέα ποιες είναι ποιες… ;-)



Θέλουν «ψωμί και τριαντάφυλλα». Καλά το ψωμί. Τα τριαντάφυλλα γιατί τα θέλουν; Δεν είναι «κοινωνική κατασκευή» τα τριαντάφυλλα να ταιριάζουν στις γυναίκες; Πώς γίνεται να καταγγέλλεις και να απορρίπτεις την «κοινωνική κατασκευή» σου  και να αποζητάς αυτό που η «κοινωνική κατασκευή» σού επιβάλλει να θέλεις;

Θέλουν τον Φρόιντ (όταν τον επικαλούνται για να θεμελιώσουν την κατηγορία ότι είσαι «μαμάκιας»). Δεν θέλουν τον Φρόιντ (όταν τον επικαλείσαι εσύ για υποστηρίξεις ότι η επιθετικότητά τους απέναντί σου οφείλεται στο «φθόνο τού πέους»).

Θέλουν να τους μιλάνε ‘‘βρώμικα’’ στο κρεβάτι. Είναι (καθαρός) ερωτισμός. Δεν θέλουν να τους μιλάνε έτσι στο δρόμο. Είναι (χυδαίος) σεξισμός. Πώς γίνεται κάτι να είναι και ερωτισμός και σεξισμός; Μήπως, ας πούμε, έχουμε να κάνουμε με τα κλασικά «δύο μέτρα και δύο σταθμά», όπου το ένα μέτρο είναι ο αγαπημένος σου και το άλλο αυτός που σου είναι άγνωστος; Κι αν είναι έτσι, δεν προκύπτει ένας σεξισμός με την καλή έννοια και ένας άλλος με την κακή, οπότε ο όρος σεξισμός, όταν αναφέρεται εντός τού πλαισίου τής σεξουαλικότητας, πρέπει να πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων;

Θέλουν την ισότητα (γενικώς). Δεν θέλουν την ισότητα (ειδικώς —όταν, για παράδειγμα, τους ανοίγεις και την πόρτα για να περάσουν πρώτες εκείνες).  

Θέλουν τα παντελόνια (όταν τα φορούν εκείνες). Δεν θέλουν τα παντελόνια (όταν τους θυμίζεις ότι τα φοράς κι εσύ).

Θέλουν ίσο μισθό (όταν είναι υπάλληλοι). Δεν θέλουν ίσο μισθό (όταν είναι αφεντικά).

Θέλουν τη μητρότητα (όταν πρόκειται να πάρουν άδεια μητρότητας). Δεν θέλουν τη μητρότητα (όταν πρόκειται να θηλάσουν το μωρό). Όπως έγραψε κάπου ένα «λυσσασμένο θηλυκό» θυμίζοντας επιδοκιμαστικά μία διήγηση του Τζίμη Πανούση: «O Πανούσης επισκέφθηκε την λεχώνα στο νοσοκομείο όπου στην απορία του "μα δεν θα θηλάσεις το παιδί;" πήρε την απάντηση: "Πανούση, εμένα τα βυζιά μου δεν είναι για να ταΐζω, είναι για να καυλώνω"».

Θέλουν τον «ιππότη πάνω στο άσπρο άλογο» (όταν είναι στα 19). Δεν θέλουν «ιππότη πάνω στο άσπρο άλογο» (όταν είναι στα 39 και δεν τον έχουν βρει ακόμα).

Θέλουν τον Λακάν (όταν μιλάνε για την απελευθέρωση της γυναικείας επιθυμίας). Δεν θέλουν τον Λακάν (όταν μιλάς εσύ για την απελευθέρωση της δικής σου επιθυμίας και τους θυμίζεις ότι κατά την άποψή του αυτός ο πόλεμος επιθυμιών δεν πρόκειται να λήξει ποτέ).

Θέλουν να είναι ξανθές (όταν ακούγονται κομπλιμέντα για ξανθές). Δεν θέλουν να είναι ξανθές (όταν ακούγονται ανέκδοτα για ξανθές).


Η photo, από το ameritasinsight.com.



11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θέλουν απλά, ό,τι θέλουν κι οι άλλοι όσοι κυβερνούν σ αυτόν τον κόσμο.
Όλα και κάτι ακόμα.
(Διότι το ποιός κυβερνά στη σχέση (διαμάχη) των δύο φύλων, μόνο ένας αγάμητος δεν τόχει καταλάβει.

mbiker

LeftG700 είπε...

Φίλε mbiker,


Δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε πως κυβερνούν οι γυναίκες. Μου φαίνεται πιο σωστό να πούμε (και για τα δύο φύλα) ότι άλλοτε δίνουν κερδισμένες μάχες κι άλλοτε χαμένες.


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Τίτλος νήματος: "Τι θέλουν οι γυναίκες, ρε γαμώτο;" Και ρωτώ εγώ ο αφελής: οι "γυναίκες" έτσι γενικώς; Όλες οι γυναίκες "είναι το ίδιο"; Οι τάξεις καταργήθηκαν; Έχουν πάψει να υπάρχουν αστές και προλετάριες; Αν ναι, ΟΚ, σταματώ τη συζήτηση. Αν όχι, η ταξική τους θέση δεν είναι η πιο σημαντική (όχι η μόνη, βέβαια) παράμετρος κοινωνικού προσδιορισμού τους; Και αν είναι η πιο σημαντική, τότε γιατί αποσιωπάται από το κείμενο;

ΑΕΚτζής

ΥΓ: Θα είμαι πολύ πιο επιεικής μαζί σου, αν μού πεις ότι το κείμενό σου έχει καθαρά χιουμοριστικού χαρακτήρα.

Ανώνυμος είπε...

Για να σοβαρευτούμε.
Τι θέλουν οι γυναίκες, ερμηνεύοντάς το τι, με ταξική θεώρηση;
Η προλετάρια ας πούμε.
Είναι κάτι που να θέλει διαφορετικό, απ ότι θάθελε κι ο προλετάριος άντρας;
Δεν νομίζω.
Η αστή ας πούμε;
Νομίζετε πως θάθελε κάτι διαφορετικό απ τον οποιοδήποτε αστό;
Κι η μεγαλοαστή; Σε τι άραγε να διαφέρουν τα θέλω της απ τον μεγαλοαστό;
Αυτό που ισχυρίζομαι, είναι πως το τι θέλουν οι γυναίκες δεν έχει ταξικό προσανατολισμό, μα σεξιστικό.
Θέλουν κάτι, ό,τι κι αν είναι αυτό, μα πάντα σε αντιπαραβολή (δεν ξέρω αν χρησιμοποιώ τη σωστή λέξη) με τον άντρα.
Αυτός είναι πάντα κι ο φίλος κι ο εχθρός.
Ασχέτως ταξικής τοποθέτησης.
Αυτός είναι πάντα κι ο εκμεταλευτής κι ενίοτε κι ο εκμεταλευόμενος. Σε σχέση πάντα με τη γυναίκα, τον τρόπο σκέψης της, τα θέλω της, τις ανασφάλειές της, τα πάθη και τα όνειρά της.
Είναι παράλογο να βλέπουμε ταξική τοποθέτηση στα θέλω (ό,τι κι αν είναι αυτά) μιας γυναίκας.
Λέω γω τώρα...

mbiker

Ανώνυμος είπε...

Όπως όλα τα πλασματάκια θέλουν Αγάπη.
Τα υπόλοιπα είναι-κακή-μυθοπλασία.

salute!
Ο μη εκλεκτός των επετηρίδων

LeftG700 είπε...

Φίλε ΑΕΚτζή,


Όχι, κατά το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό η ανάρτηση δεν είναι χιουμοριστική, παρά το ύφος της. Κατά τα άλλα:

1) Δεξιός κι αριστερός, ίδιος είναι ο οργασμός!

2) Εκτός από την πάλη τών τάξεων, υπάρχει και η μάχη τών φύλων! Κι όπως μας διδάσκει η περίπτωση της Μήδειας η δεύτερη μπορεί να πάρει πιο άγριες μορφές από την πρώτη!


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε mbiker,


Δικάβαλο το πάμε! :-)


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Εκλεκτέ φίλε (αλλά μη εκλεκτέ τών επετηρίδων),


Κάτι μου είπες τώρα. Κάτι σαν το «καλύτερα νέος, ωραίος και υγιής, παρά γέρος, άσχημος και άρρωστος»! ;-) :-)

Αγάπη θέλουν, sure. Κι εμείς τα αγοράκια τι νομίζεις ότι θέλουμε; Κλωτσές; :-)


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη από πότε η διανοητικη ικανότητα και η προσωπική και ιδεολογική συγκρότηση εξαρτώνται από την ύπαρξη όρχεων και πέους;
Γιατί θεωρείτε ότι επειδή έχετε όρχεις είστε ανώτερα όντα και οι κατόχοι αιδοίου είναι εξ΄ορισμού ύποπτες μειωμένης ταξικής συνείδησης και συνείδησης εν γένει;
Τελικά, θα κάνουμε σοσιαλισμό για να κρατήσουμε άθικτη και αν όχι ενισχυμένη την αρχαιότερη των διακρίσεων όπου οι κάτοχοι όρχεων θεωρούνται φύσει και θέσει ανώτερη; Αν ναι, να τον βράσω τέτοιο σοσιαλισμό.

LeftG700 είπε...

Φίλε (φίλη;) με το ανώνυμο σχόλιο (Τετάρτη, Μαρτίου 12, 2014 11:20:00 π.μ.),


Μήπως αλλού ήθελες να ποστάρεις σχόλιο και βρέθηκες εδώ κατά λάθος; Μήπως θυμήθηκες προσωπικές σου και άσχημες εμπειρίες σχετικά με ζητήματα σχέσεων φύλων και την πληρώνω εγώ; Μήπως (απλούστερα) έχεις κάνει λάθος ‘‘ανάγνωση’’ της ανάρτησης, κάτι που παθαίνουμε όλοι κατά καιρούς;

Τα ρωτάω όλα αυτά, γιατί τα όσα αρνητικά επισημαίνεις δεν υπάρχουν στις γραμμές που έγραψα. Εκτός κι αν εσύ έχεις εντοπίσει κάτι επιλήψιμο. Θα σε παρακαλούσα να μου το υποδείξεις και γενικότερα να καταθέσεις τα στοιχεία πάνω στα οποία στηρίζεσαι. Θα σε ακούσω με πολύ προσοχή. Μόνο που θα σε παρακαλούσα να πάρεις ένα ψευδώνυμο.


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Ανώνυμε φίλε/φίλη (Τετάρτη, Μαρτίου 12, 2014 11:20:00 π.μ.),


Κοίτα να δεις τώρα τι συμβαίνει:

Ήρθες χθες το πρωί εδώ (καλώς ήρθες!) και κατέθεσες μία ετυμηγορία. Κι εγώ, αφού σού δήλωσα ότι δεν συμφωνώ, σου ζήτησα να μου αναπτύξεις το σκεπτικό σου και να μου εξηγήσεις με βάση ποια στοιχεία έβγαλες την ετυμηγορία αυτή, σύμφωνα με την οποία εμείς τάχα πιστεύουμε ότι μόνο όσοι έχουν πέος και όρχεις αξίζουν σ’ αυτή τη ζωή κι ότι τα θηλυκά όντα είναι περίπου τού πεταματού, δεσμευόμενος μάλιστα δημόσια ότι θα σε ακούσω με πολύ προσοχή.

Κι εσύ; Τι έκανες εσύ;

Με έγραψες κανονικότατα στο πέος και τους όρχεις σου (ή στο αιδοίο και τις ωοθήκες σου!

Και ερωτώ: Έτσι κατανοείς εσύ το διάλογο στο διαδίκτυο και στην κοινωνική ζωή γενικότερα; Κι έτσι φαντάζεσαι ότι πρέπει να συζητάνε οι άνθρωποι στο σοσιαλισμό όπως τον φαντάζεσαι εσύ;

Αν ναι, να τον βράσω τέτοιο σοσιαλισμό.


Τα λέμε (άμα ανοίξεις το στοματάκι σου για να μας πεις κάτι…)