Σάββατο 20 Απριλίου 2013
Ρε παιδιά! Σίγουρα το έχετε κόψει εκεί στο Red Notebook;
Σε αντίθεση με τους φίλους μας της ΕΟΣ που
καλούν σε εμπρησμό τών Γενικών Επιτελείων τής Αριστεράς, εμείς επιμένουμε να τα
‘‘τσιγκλάμε’’. Είμαστε της άποψης ότι είναι χίλιες φορές χρησιμότερο να
αποκαλύπτουμε όσο μπορούμε τον προσχηματικό, ‘‘συνδικαλιστικό’’ και
πολιτικάντικο λόγο που πολλοί επιτελείς τους χρησιμοποιούν προκειμένου να
πείσουν για τις δογματικές εμμονές τους ή για να υπερασπιστούν ‘‘πατριωτικά’’ τον κομματικό τους χώρο, παρά να βάλουμε φωτιά και να τα κάνουμε όλα μπουρλότο. Επιπλέον,
επίσης σε αντίθεση με τους Εοστζήδες (όπως τους αποκαλούμε φιλικά και όχι
απαξιωτικά), εμείς ξέρουμε ότι στο ορατό και προβλέψιμο βάθος χρόνου θα
εξακολουθήσουν να υπάρχουν Γενικά Επιτελεία, κυρίως γιατί δεν γίνεται αλλιώς.
Οπότε, προσπαθούμε όσο το επιτρέπουν οι δυνατότητες και αντοχές μας, να
στηλιτεύουμε τα κακώς κείμενα —κακώς κείμενα κατά το δικό μας φτωχό μυαλό,
εννοείται.
Στα
πλαίσια αυτής τής τακτικής μας, συχνά-πυκνά αφήνουμε τσιγκλιστικά σχόλια (=
προβοκατόρικα με τη θετική έννοια) στο Red
Notebook, το επιτελικό κέντρο τών αριστεροευρωπαϊστών τού ΣΥΡΙΖΑ που στην
πλειοψηφία τους προέρχονται από την πτέρυγα των λεγόμενων αριστερών ευρωκομμουνιστών
τού απερχόμενου ΣΥΝ. Τελευταίο μας ‘‘χτύπημα’’ ένα σχόλιο σε άρθρο τού Ευκλείδη
Τσακαλώτου, στο οποίο ο γνωστός ορκισμένος ευρωπαϊστής εξιστορεί εν συντομία τα
έργα και τις ημέρες τής Θάτσερ, της Σιδηράς Κυρίας —που, ατυχώς, δεν ήταν δική μας,
αλλά τών ‘‘άλλων’’, μακάρι να την είχαμε εμείς. Επειδή όμως «έξις δευτέρα φύσις»,
ο κύριος καθηγητής βρίσκει την αφορμή να στριμώξει παρενθετικά και κάπως άτεχνα
στο άρθρο του και την εξής σκέψη:
Ένας
από τους λόγους που δεν με επηρεάζουν και πολύ τα επιχειρήματα που θέλουν την
ΕΕ να αποτελεί το πιο σκληρό και αυταρχικό καπιταλιστικό μόρφωμα είναι και
αυτό. Όταν έχεις την εμπειρία του βρετανικού καπιταλιστικού κράτους, οι άλλες
εκδοχές σου φαίνονται σαν ένα «tea party», που λένε και οι Βρετανοί.
Μπροστά σε ένα τέτοιο ξέπλυμα της ΕΕ, δεν
μπορούσαμε να μείνουμε σιωπηλοί. Έτσι, ποστάραμε το ακόλουθο σχόλιο:
Σωστά,
σωστά! Κι όταν θυμάται κανείς τα έργα και τις ημέρες τής βρετανικής μοναρχίας
και το πώς πέθαναν, λόγου χάρη, ο Γκάι Φωκς και οι σύντροφοί του τής Συνωμοσίας
τής Πυρίτιδας, οι εκδοχές τού θατσερικού κράτους φαίνονται σαν αγρυπνία μοναχών
τού Αγίου Όρους! Πάντα υπάρχει το χειρότερο!...
Το
δούλεμα πάει σύννεφο. Ας προσέξουν όμως μερικοί-μερικοί, γιατί, ενδεχομένως,
και οι επερχόμενες ντομάτες, με τη συμβολική έννοια του συγκεκριμένου
ζαρζαβατικού βεβαίως βεβαίως, κι αυτές σύννεφο θα πέσουν!
Επιστρέφοντας στο σπίτι μετά από μία
μάλλον αποτυχημένη βραδιά, έριξα μια ματιά στην ανάρτηση, μήπως και είχε
ποσταριστεί κάποιο άλλο σχόλιο. Είχε. Και ήταν το εξής:
Σχόλιο
από: Λεφτερια στους μαλακες
Ρε
μαλάκες σταλίνες άντε παίξτε παρακάτω με το κουβαδάκι σας. Άντε μπράβο. Που
τολμάτε να απειλήσετε κιόλας.
Ομολογώ ότι τέτοια αποζημίωση για τη
χαμένη μου Παρασκευή δεν μπορούσα να φανταστώ. Εμείς είμαστε οι ...‘‘σταλίνες’’;;;
Και εμείς εκτοξεύσαμε ...απειλές;;; Είναι να ξεραίνεται κανείς στα γέλια και είμαι
τόσο σίγουρος ότι οι τακτικοί μας αναγνώστες και σχολιαστές καταλαβαίνουν πολύ
καλά το γιατί, ώστε δεν χρειάζεται να πω κάτι επ’ αυτού —χώρια που δεν είναι κι
εύκολο να γράφει πολλά κανείς όταν τον τραντάζει το χαχανητό. Πέρα όμως από το
διασκεδαστικό του πράγματος, το σχόλιο του άγνωστου φίλου (ή φίλης με ανδρική
συμπεριφορά) ήταν και μια καλή ικανοποίηση. Μια ακόμα καλή ικανοποίηση, για να ευλογήσω τα γένια μας.
Προς τι η ικανοποίηση; Απλούστατα, επί τω
ότι αποδείχθηκε για πολλοστή φορά ότι η δυσανεξία στη διαφορετική άποψη,
δυσανεξία που συχνά συνοδεύεται από και εκφράζεται με μεγάλη ανοησία, δεν χαρακτηρίζει
μόνο το ‘‘σύνηθες ύποπτο’’ και βολικό στο ρόλο τού αποδιοπομπαίου τράγου εξ αιτίας και τής στενομυαλιάς του ΚΚΕ και τους οπαδούς του, τους
πρώτους ‘‘σταλίνες’’ κατά κοινή ομολογία τής αριστερής κοινής γνώμης, αλλά απαντάται,
και καθόλου σπανίως μάλιστα, σε όλες τις ‘‘φυλές’’ τής Αριστεράς. Ακόμα και σ’
εκείνες (ενίοτε, ιδίως σ’ εκείνες) που
αυτοδιαφημίζονται ως κάργα ‘‘αντισταλινικές’’...
Θα πάω όμως να κοιμηθώ και με μία απορία.
Είναι γνωστό πως δεν είμαστε καθόλου μη
μου άπτου και θιασώτες τού politically correct λόγου. Και είναι επίσης γνωστό ότι εδώ
μάς έχουν σούρει κατά καιρούς πολλά και διάφορα (βοηθάει σ’ αυτό και το ότι δεν διαγράφουμε κανένα υβριστικό σχόλιο, αν
απευθύνεται σ’ εμάς —τέτοιοι ‘‘σταλίνες’’ είμαστε...). Σιγά μη στάξει η ουρά
τού γαϊδάρου τώρα, επειδή μας αποκάλεσαν μαλάκες! Έχουμε όμως την εντύπωση ότι εκεί
στο Red Notebook δεν μοιράζονται τις ίδιες μ’ εμάς κακές συνήθειες. Εκείνοι
είναι καλά παιδιά, όχι σαν κι εμάς τις αληταρίες. Δεν έτυχε να δει κανείς τα ‘‘γαλλικά’’
του σχολιαστή τους; Εμείς, με έναν κατ’ ουσία διαχειριστή, άντε ενάμισο, δεν θα
αφήναμε αυτό το σχόλιο πάνω από λίγες ώρες. Κι ας έχουμε πουλήσει την ψυχή μας στο
διάβολο (με τα μουστάκια). Εκείνοι, με ένα σωρό κόσμο σχεδόν πλήρους
απασχόλησης, με κοτζαμάν αξιωματική αντιπολίτευση από πίσω, ακόμα; Κανείς δεν
έτυχε να φιλοτιμηθεί; Και κανείς δεν ανησυχεί και δεν σκέφτεται τι (‘‘αντισταλινική’’) ψυχή θα
παραδώσει;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
30 σχόλια:
μην νευριάζετε
1. από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο Τσακαλώτος παίζει κάποιο θέατρο . Ότι κάνει κάποιο δούλεμα .
2 . δεν πρόσφερες απολύτως τίποτα με το να λες ότι θα ρίξεις ντομάτες στον Τσακαλώτο , που δεν είναι καν ο χειρότερος , ούτε στους υπεύθυνους της ιδεολογικοπολιτικής λογικής που κυριαρχεί στον ΣΥΡΙΖΑ . Είναι από αυτούς που προσφέρει σε μεγάλες δόσεις την χρήσιμη γνωστή δοξασία του αντικαπιταλιστικού ευρωπαϊσμού ( της όξυνσης της ταξικής πάλης ταυτόχρονα σε όλη την ΕΕ , και την άρνηση κάθε αντιιμπεριαλιστικού στόχου σαν συμμαχία με την αστική τάξη ) . Δεν πρόκειται ακριβώς για τον αριστερό ευρωπαϊσμό , που ιστορικά ήταν ταυτισμένος με τον δεξιό ευρωκομμουνισμό .
3. Κεντρική αντίφαση του ρεύματος σκέψης Τσακαλώτου στην συγκυρία ότι δεν έχει φέρει τον κόσμο τα πάνω κάτω στο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να κάνει κυβέρνηση με δυνάμεις έξω , δηλαδή απέναντι , στην αριστερά , και το ότι δεν υπηρετεί με κάποιον σαφή τρόπο κάτι σαν το " διάλυση του ευρώ " , για να αποφεύγουν την εθνική αναδίπλωση που φοβούνται τόσο , αλλά να είναι και καθαροί όσον αφορά που στέκονται ακριβώς απέναντι στους εκβιασμούς .
Υπάρχει όμως και η " ήττα " ενός ρεύματος , ο εγκλωβισμός του σε μια γραμμή , το αδιέξοδο , δεν είναι θέατρο , όχι απαραίτητα έστω , και όχι για τον Τσακαλώτο , πιστεύω .
κ. σ.
ελπίζω να μην αρχίσεις μια κουβέντα , δεν είπα ότι θα ρίξω , είπα ότι θα πέσουν , δεν είμαστε σε δελτίο των 8 !!!
μην ζητάς μονόπλευρο καθωσπρεπισμό από το rn , και είναι και θεμιτό η απάντηση σε μια επίθεση να είναι σε κλιμάκωση .
τα λέμε .
κ. σ.
Φίλε αkrat (καλώς ήρθες εδώ),
Δεν νευριάζουμε. Σαρκάζουμε βγάζοντας τη γλώσσα μας έξω. ;-)
Τα λέμε
Φίλε κ.σ.,
Το ποστ λέει δύο πράγματα: το πρώτο είναι ο δικολαβίστικος λόγος τού Τσακαλώτου, το δεύτερο η στάση απέναντι στη διαφωνία. Ας τα πάρουμε ένα-ένα.
Α) Δεν ξέρω αν ο Τσακαλώτος παίζει θέατρο ή κάνει κάποιο δούλεμα. Εκείνο που ξέρω είναι ότι πήγε να ξεπλύνει τη σημερινή ΕΕ με ένα τσίπικο, φτηνό επιχείρημα του κώλου, για το επίπεδο του οποίου δεν μπορεί παρά να έχει επίγνωση. Ο Λένιν ο ίδιος να ήταν, το ίδιο θα εισέπραττα και το ίδιο θα σου έλεγα. Δεν έχει νόημα να συζητήσουμε πάνω στην περίπτωση Τσακαλώτου και να καταντήσουμε να μιλάμε για ένα πρόσωπο, λες και από ένα πρόσωπο κρέμονται οι τύχες τού αριστερού κινήματος. Εκείνο που θέλω να σου πω είναι το εξής: Η στιγμή τής αλήθειας έχει φτάσει για την Αριστερά. Κολπάκια, ντριπλίτσες, ‘‘συνδικαλιές’’, τέλος. Τουλάχιστο από εμάς. Δεν έχουμε την παραμικρή διάθεση να φάμε τα χρόνια μας ανεχόμενοι τις μαλακίες με τις οποίες τα αριστερά στελέχη δούλευαν μέχρι πρόσφατα τον κόσμο και τον εαυτό τους ενδεχομένως. Τα πράγματα πρέπει να ειπωθούν καθαρά και ξάστερα, από όλους, έτσι ώστε να ξέρουμε τι πραγματικά έχει στο μυαλό τους ο καθένας. Θα σου πω μια μικρή ιστορία πάνω σ’ αυτό.
Πριν από κάνα χρόνο ή και παραπάνω συζήταγα σε ένα άλλο τσαρδί με έναν επώνυμο αριστερό ευρωπαϊστή (δεν έχει νόημα να πω το όνομά του), όχι οργανωμένο πολιτικά στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά συνοδοιπόρο του, ας πούμε. Κουβέντα στην κουβέντα —περί ΕΕ, ευρώ, διεθνισμού (‘‘διεθνισμού’’) και τα σχετικά— του λέω κάποια στιγμή (ο διάλογος από μνήμης, αλλά επί τής ουσίας ακριβής):
«Σύμφωνα με αυτά που ισχυρίζεσαι, πρέπει να δεχθούμε ότι η στρατηγική τού Λένιν μία ψιλοκλίση προς τον ‘‘εθνικισμό’’ την είχε, σε σύγκριση με τις αντιλήψεις τής Ρόζας, π.χ.».
Και μου απάντησε με ειλικρίνεια:
«Ναι, κατά κάποιο τρόπο μπορείς να το πεις αυτό».
Αργότερα, στην εξέλιξη της κουβέντας έγινε ακόμα πιο ειλικρινής:
«Κοιτάξτε, εγώ δεν το κρύβω, δεν είμαι επαναστάτης». (Η κουβέντα βέβαια δεν ήταν για καμία επανάσταση, το έχεις καταλάβει φαντάζομαι ότι δεν σηκώνουμε καμιά σημαία τής επανάστασης εδώ. Η κουβέντα ήταν για ρήξεις.)
Βεβαίως, διαφωνούσα και διαφωνώ με τις απόψεις τού παραπάνω φίλου. Αλλά μπορώ να μη του βγάλω το καπέλο για την ειλικρίνειά του, ειλικρίνεια που, αν την είχαμε όλοι, θα μπορούσαμε να συζητάμε επί τής ουσίας εποικοδομητικά και ίσως να φτάναμε σε κάποια κοινή συνισταμένη;
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Την έχουν αυτή την ειλικρίνεια οι αριστεροευρωπαϊστές ή αριστεροί ευρωκομμουνιστές ή όπως αλλιώς θέλεις να τους ονομάζουμε; Όχι! Κι όταν κατ’ εξαίρεση την έχουν τη φυλάνε μόνο για τα στενά κομματικά ακροατήρια όπως έκανε ο Λάσκος, σ’ εκείνη την ομιλία την οποία την είχαμε κάνει ανάρτηση και τα είχαμε συζητήσει από εδώ. Και μη μου πεις ότι δεν γέλασες μέχρι δακρύων με τις (αριστερο)παπαριές που ακούστηκαν μετά τις εξελίξεις με την Κύπρο!
Κρύβε λόγια για την σταθερή εναντίωση των αριστεροευρωπαϊστών σχετικά με τη συμμαχία με την αστική τάξη. Εσένα σε έχουμε δει να βγαίνεις στο κλαρί για τους Ανέλ, λόγου χάρη. Εκείνους όχι! Κάτι ψελλίσματα μόνο ακούμε... Κι από τον Μηλιό που μέχρι πριν κάνα δύο χρόνια έγραφε ότι οι μικρομεσαίοι έλληνες επιχειρηματίες είναι χειρότεροι από τους πολυεθνικάριους μάνατζερς έχουμε δει κάτι κωλοτούμπες που έχουμε μείνει με το στόμα ανοιχτό! (Αυτά τα γράφω φορώντας τα παπούτσια τους και τα δικά σου σχετικά με το ζήτημα των συμμαχιών. Εγώ έχω διαφοροποιημένη αντίληψη και προσυπογράφω εδώ την κουβέντα τού Τσίπρα περί συμμαχίας και με τον διάβολο —δεν ξέρω όμως αν έχουμε και το ίδιο σκεπτικό...)
Β) Εδώ δεν έχω να πω πολλά. Το σχόλιο το είδες. Τα περί ντομάτας επίσης. Είναι ρητά διευκρινισμένο ότι μίλαγα συμβολικά (θα σας γυρίσουμε με αγανάκτηση την πλάτη, θα σας ‘‘φτύσουμε’’, κ.λπ.). Η άποψή σου ότι τα όσα απολίτικα και χουλιγκάνικα γράφτηκαν (και έμειναν) εκεί είναι η λογική κλιμάκωση σε ένα σχόλιο που ήταν μεν ‘‘προβοκατόρικο’’, αλλά εμπεριείχε ξεκάθαρο πολιτικό περιεχόμενο και φανερά αποσκοπούσε στο να πιάσουμε κουβέντα, νομίζω ότι σε αδικεί.
Τα λέμε
ΥΓ Δεν κατάλαβα τι εννοείς με την αναφορά σου σε «δελτία τών 8». Αν θέλεις, μου το εξηγείς.
δεν είναι καθόλου σαφές στο σχόλιο σου ότι οι ντομάτες δεν είναι κυριολεκτικές , και προσωπικά , αν για κάποιον πίστευα ότι τις αξίζει , δεν θα καταδίκαζα κόσμο της αριστεράς και της εργασίας αν τις έριχνε , διαφωνώ ότι τις αξίζει ο Τσακαλώτος . δελτία των 8 εννοούσα να μην αρχίσεις να λες ότι " δεν είπα ότι θα ρίξω εγώ , αλλά ότι θα πέσουν " , αλλά τώρα λες ότι οι ντομάτες ήταν μεταφορικές ( επιμένω δεν φαίνεται )
το κρύβε λόγια που λες , μάλλον δεν πρόσεξες το σημείο 3 στο σχόλιο μου , λέω ότι κανονικά πρέπει να χαλάνε τον κόσμο , μέχρι τώρα το μέτωπο αυτό το κρατάνε οι τροτσκιστές και ο Λαφαζάνης , αν και δεν έχουν σχεδιασμό διάσπασης του ΣΥΡΙΖΑ πάνω σε αυτό , κατά την γνώμη μου πρέπει .
σε τελευταία ανάλυση καλά κάνεις και διαφωνείς μαζί μου για τις συμμαχίες , απλά θα μου επιτρέψεις να το θεωρώ το νο 1 ζήτημα , και να χρεώνω ότι όποιος είναι σε αυτό με τον Τσίπρα , είναι σε όλα , τελικά και αντικειμενικά .
Και με τον Τσακαλώτο και με το rn , κάνουν καλά ή άσχημα που ανέχονται τα ανοίγματα του Τσίπρα ? Κορυφαία εννοείται και τα θέματα της ανατροπής των όρων της διεθνοποιησης του ελλ καπιταλισμού , αν όμως αφήνουμε το πρώτο βήμα της όξυνσης της σύγκρουσης στην αγκαλιά του κράτους και της εθνικής ενότητας , είναι λίγο μάταιο να τσακωνόμαστε γι αυτό .
διαφωνώ πολύ ότι όποιος δεν είναι πχ με την έξοδο από την ΕΕ ( και εδώ , πάλι με μπερδεύεις , το προτείνεις σαν όρο συσπείρωσης της αριστεράς ? ) είναι με τον αριστερό ευρωπαϊσμό , ο όρος είχε να κάνει με την δεξιά του παλιού συν , όχι με Λάσκους , ΑΚΟΑ κλπ . Κακώς έχεις αντιστοιχήσει αριστερό ευρωπαϊσμό με αριστερό ευρωκομμουνισμό .
κ. σ.
Φίλε κ.σ.,
Αργότερα, θα σχολιάσω εκτενέστερα. Για την ώρα, απαντώ στο λανθασμένο ιχυρισμό σου πως δεν ήταν σαφές ότι οι ντομάτες ήταν συμβολικές ποστάροντας το σχλόλιο που άφησα εκεί και τονίζοντας ό,τι προφανώς σου διέφυγε:
Το δούλεμα πάει σύννεφο. Ας προσέξουν όμως μερικοί-μερικοί, γιατί, ενδεχομένως, και οι επερχόμενες ντομάτες, με τη συμβολική έννοια του συγκεκριμένου ζαρζαβατικού βεβαίως βεβαίως, κι αυτές σύννεφο θα πέσουν!
Με πόση μεγαλύτερη σαφήνεια θα μπορούσα να εξηγήσω ότι μιλάω συμβολικά;;;
Τα λέμε
επιμένω ότι δεν είναι σαφές αν εξηγείς ( σαν πλεονασμό , γιατί είναι γνωστό , σαν ειρωνική έμφαση ) τι θα σημαίνουν οι ντομάτες , ή αν το λες μεταφορικά .
δεν μου διέφυγε τίποτα , νομίζω δεν το διατύπωσες τέλεια , δεν με νοιάζει και τόσο , ξαναλέω ότι όποιος του αξίζουν ας τις φάει .
κ. σ.
"...Η στιγμή τής αλήθειας έχει φτάσει για την Αριστερά. Κολπάκια, ντριπλίτσες, ‘‘συνδικαλιές’’, τέλος...."
Τι σε κάνει να πιστευεις ό,τι έφτασε η στιγμή της αλήθειας?Ιστορικά στην αριστερά αυτή έρχεται μετά απο μεγάλες διαψεύσεις και συντριβές.
Οσο για τα κολπάκια κλπ δεν έχουμε παράδειγμα Πολιτικής που να μην είναι ΤΑΥΤΟΣΗΜΗ με αυτά
Φίλε κ.σ.,
Να αρχίσω από το δευτερεύον: Μπορεί να μην είμαι ο Σαραντάκος, αλλά, νομίζω, ότι τα ελληνικά μου είναι αρκετά καλά. Θεωρώ ότι ήμουν αρκούντως σαφής στα περί ντομάτας. Δεν έχω να πω κάτι άλλο επ’ αυτού, πλην του εξής, το οποίο για μένα έχει σημασία: δεν υπήρχε περίπτωση να σου πω «εγώ έγραψα ότι θα πέσουν ντομάτες, δεν είπα ότι θα τις ρίξω». Αυτό θα ήταν καραμπινάτη ‘‘συνδικαλιά’’. Δεν το συνηθίζω.
Στα πιο σημαντικά:
1) Πρόσεξα την επισήμανσή σου στο σημείο 3, δεν μου διέφυγε. Να κάνω πιο καθαρό αυτό που ήθελα να σου πω: Η κόκκινη γραμμή για τους «όπως θέλεις πες τους», μην κολλήσουμε εκεί, δεν είναι το ταξικό, όπως ίσως νομίζεις. Η κόκκινη γραμμή είναι η ΕΕ! Αυτός είναι ο εφιάλτης που βλέπουν κάθε βράδυ στον ύπνο τους!
2) «Όποιος είναι σε αυτό το ζήτημα με τον Τσίπρα είναι σε όλα, αντικειμενικά». Σου διευκρίνισα νομίζω ότι μπορεί να λέμε το ίδιο με τον Άλεξ, αλλά δεν είναι καθόλου υποχρεωτικό να έχουμε το ίδιο σκεπτικό. Το παραβλέπεις. Επιπλέον, καταφεύγεις σε τσουβάλιασμα. Είναι έξω από τη δική μου λογική. Προτιμώ τη συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης. Και στο κάτω-κάτω, το τσουβάλιασμα είναι η κυρίαρχη τάση στην ελληνική Αριστερά, όλων τών φυλών. Την είδαμε την προκοπή από τέτοιες προσεγγίσεις.
3) Δεν σου μίλησα ποτέ για εθνική ενότητα. Επανέρχεσαι για μία ακόμα φορά. Κάνεις λάθος.
4) Σε καμία περίπτωση δεν βάζω ως όρο την έξοδο από το ευρώ. Μία τέτοια αντίληψη θα με έφερνε κοντά στον Αλαβάνο ή, από την ανάποδη (ευρώ), στους «πες τους όπως θέλεις» του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα λέμε
Φίλε Λύσιππε,
Όταν λέω ότι έφτασε η στιγμή τής αλήθειας, εννοώ πως η καπιταλιστική κρίση δεν αφήνει πολλά περιθώρια για τους πολιτικαντισμούς των ‘‘καλών’’ και ‘‘σταθερών’’ εποχών. Όταν ο άλλος είναι στην ανεργία δύο χρόνια και πεινάνε τα παιδιά του, ή χάνει το σπίτι του και κινδυνεύει να βρεθεί κυριολεκτικά στο δρόμο, δεν ‘‘μασάει’’ από τις συνήθεις μαλακίες...
Εντάξει, έχεις δίκιο. Πολιτική και κολπάκια είναι ταυτόσημα σχεδόν. Εμάς όμως, αν έχουμε σοβαρούς σκοπούς και δεν θέλουμε απλώς να περνάμε την ώρα μας, δεν μας παίρνει πια για τέτοια. Είμαστε στο παρά τρία...
Τα λέμε
Φίλοι του left g,
700 νομίζω πως με το σχόλιο σας αδικήσατε τους εαυτούς σας και αυτό που θέλατε να υποστηρίξετε.
Ο Ευκλείδης είναι πολύ ξεχωριστή περίπτωση μέσα στο σύμπαν της μίζερης Ελληνικής Αριστεράς. Είναι βαθύς γνώστης των πραγμάτων στα οποία αναφέρεται, δεν πουλάει μούρη, δεν την έχει ψωνίσει, συμπεριφέρεται με την μέγιστη ευγένεια, κάνει δουλειές λάντζας όπως η συμμετοχή του κάθε χρόνο στο ταμείο του σουβλατζίδικου του ανατιρατσιστικού φεστιβάλ και παράλληλα παίρνει ξεκάθαρες θέσεις και είναι ολοφάνερο πως πιστεύει όλα όσα λέει. Δεν είναι τυχαία, ούτε αποτέλεσμα πριμοδότησης μηχανισμών, η πρωτιά του σε σταυρούς στην συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ
Με αυτή την έννοια διαλέξατε πολύ ατυχές παράδειγμα για να επιτεθείτε στα κόλπα των επιτελείων.
Μπορεί να μοιάζει απίστευτο, συμβαίνει όμως μερικά στελέχη να κατέχουν ηγετική θέση επειδή αναδεικνύονται από την συγκρότηση του λόγου τους και την υπεροχή του ήθους τους και όχι από ίντριγκες γραφειοκρατικών μηχανισμών. Ακόμα πιο πολύ απίστευτο μπορεί να ακούγεται πως υπάρχουν ηγετικά στελέχη που δεν γνωρίζουν από ελιγμούς και συνδικαλιστικά κόλπα, αλλά συνηθίζουν να λένε όσα ακριβώς πιστεύουν. Ο Ευκλείδης είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει (δυστυχώς) τον κανόνα. Έχω γνωρίσει από κοντά πολλά από τα ηγετικά στελέχη του αντιεξουσιαστικού χώρου, της άκρας και της ανανεωτικής Αριστεράς. Συνήθως η δια ζώσης γνωριμία αποδεικνυόταν καταστροφική για την (διαμορφωμένη από κείμενα και την φήμη τους) εικόνα που είχα για αυτούς. Ο Τσακαλώτος αποτελεί μια από τις ελάχιστες φορές που αυτό δεν συνέβη.
Μιχ. Καστρινάκης
Φίλε Μιχάλη,
Είμαι βαριά ξενύχτης από χθές και λίγο σήμερα. Ελπίζω να με συγχωρήσεις που θα σου απαντήσω αύριο κάποια στιγμή. :-)
Τα λέμε
Ξεκολλάτε από τα αστικά ψευτοδιλήμματαα “ευρώ η δραχμή” και άλλα παρόμοια και ρίχτε μια ματιά γύρω σας, αφήνοντας στην άκρη τα χαλασμένα “αριστερόμετρα” σας.
Τότε θα διαπιστώσετε πως αυτά που γράφετε για το NRB και το Τσακαλώτο είναι παρανυχίδες. Αν θέλετε να κάνετε μέτωπο στον “σταλινισμό”, τότε θα τον βρήτε μπροστά σας στην διαπάλη που γίνεται για τις καρέκλες. Με φρίκη φαντάζομαι την στιγμή να κάνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ και να μαλλιοτραβιώνται για τις κρατικές θέσεις οι “αριστερούληδες” του “ενάντια στην ΕΕ και το ευρώ με τους “δεξιούληδες” ευρωπαϊστες, και μαζί με τους διάφορους “παράγοντες” που συγκρότησαν μάλλιστα και καινούργιες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, σε πολύ χειρότερο βαθμό απ' ότι συνέβη με τις διαδικασίες-μαλλιοτραβήγματα για την συγκρότηση των ενδιάμεσων οργάνων, που θα έχουν ούτε 4 μήνες ζωή!...
Και μην ξεχνάτε τα βασικά:
Κοινωνική αλλαγή δεν γίνεται με αριστερές Κυβερνήσεις αλλά από ισχυρό λαϊκό κίνημα που είναι ενάντια στο “κράτος και το κεφάλαιο”. Η συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ σε Κυβέρνηση, στις σημερινές συνθήκες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε μια άλλου τύπου “αστική διαχείριση” από αυτή των μνημονίων και της τρόικας. Ακόμα και αν έχει ο ΣΥΡΙΖΑ την θέση “έξω από την ΕΕ και έξω από το Ευρώ”, πάλι με όρους αστικής διαχείρισης μπορούν να πραγματωθούν και αυτές οι επιλογές.
Και αυτό για δύο λόγους:
α) Μαζικό κίνημα που να αμφισβητεί τον καπιταλισμό και να έχει εναλλακτική πρόταση ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, ούτε προβλέπεται να υπάρξει στο άμεσο μέλλον που να λειτουργεί με όρους ηγεμονίας στην κοινωνία. Αντίθετα η ελληνική κοινωνία είναι διχασμένη και ένα μεγάλο τμήμα της συντηρητικοποιείται και πάει ακροδεξιά.Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι σαφώς πιο “αριστερούλης” από την ελληνική κοινωνία σήμερα. Μακάρι να συνέβαινε το αντίθετο....
β) Αυτές οι πολιτικές για την ΕΕ και το ευρό, είναι “κρατικές πολιτικές”, αφού πραγματώνονται μέσω της άσκησης της κρατικής εξουσίας. Δεν πραγματώνονται από το μαζικό κίνημα. Και όσο το κράτος είναι αστικό, αυτές οι πολιτικές δεν είναι τίποτα άλλο από αστικές πολιτικές διαχείρισης. Είτε είναι ο ΣΥΡΙΖΑ στην Κυβέρνηση, είτε το ΚΚΕ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ δεν αλλάζει την φύση αυτών των πολιτικών. Ο “αντικαπιταλισμός” κρίνεται σε άλλα ζητήματα, τα οποία η δική μας Αριστερά να υποτιμά και τα περιφρονεί...
Φίλε Μιχάλη,
Δεν γνωρίζει κανείς μας προσωπικά τον Τσακαλώτο (η παρακολούθηση κάποιων εκδηλώσεων που συμμετείχε δεν αποτελεί προσωπική γνωριμία βέβαια). Ωστόσο, δεν έχω την παραμικρή δυσκολία να δεχθώ τα όσα λες για τον πολιτικό χαρακτήρα του. Εξ άλλου, το κριτικό μας σχόλιο δεν είχε να κάνει σε τίποτε με κομματικές ίντριγκες, "αναρριχήσεις", κ.λπ. -ούτε και συνηθίζουμε να εστιάζουμε εκεί τις κριτικές μας προς την Αριστερά.
Από την άλλη πρέπει να παραδεχθείς ότι το συγκεκριμένο σημείο που επισημάναμε ήταν ένα χονδροειδές και αφελές ξέπλυμα της ΕΕ: «Μην παραπονιέστε και πολύ για το σήμερα. Χθες, προχθές συνέβαιναν χειρότερα». Χαρήκαμε πολύ και χαιρετισμούς στο σπίτι! Είναι αυτό πολιτικό επιχείρημα ανώτατου στελέχους; Είναι δυνατόν να τα πιστεύει; Προτιμώ να δεχθώ πως όχι, μου φαίνεται αδιανόητο να προσεγγίζει την αριστερή πολιτική με τέτοιες λογικές. Άρα, τι κάνει ο καλός σου; Δεν υποτιμά τη νοημοσύνη των αναγνωστών του; Δεν μας περνάει για μαλάκες που δεν ξέρουμε πού μας πάνε τα τέσσερα; Ε, αυτό φίλε Μιχάλη δεν μπορούμε να το καταπιούμε. Μπορεί να μην έχουμε τις εμπειρίες τών παλιότερων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε και κωθώνια. Από τα αριστερά στελέχη (όλων τών κομμάτων, αδιακρίτως) απαιτούμε καθαρό λόγο, ευθύ, χωρίς κορδελάκια και δικολαβίστικα επιχειρήματα. Κι απ’ τον Λένιν τον ίδιο, αυτό θα περιμέναμε αν ανασταινόταν και με τον ίδιο τρόπο θα αντιδρούσαμε, αν μας έλεγε παπαριές. Και μη νομίζεις ότι επειδή «εμείς τα λέμε όλα», είμαστε και οι μόνοι που αντιδρούν. Να ’ξερες πόσοι και πόσοι, την ώρα που μιλάτε και αγορεύετε (μιλάω γενικά), σκύβουν στο διπλανό τους και του λένε ψιθυριστά «μα πού τις βρίσκει όλες αυτές τις μαλακίες και τις λέει, αυτό είναι η τέχνη τής πολιτικής, να βγάζεις μαλακίες από το καπέλο αντί για λαγούς;»...
Δεν με εκπλήττει και δεν με απογοητεύει που δεν βρήκες δυο λόγια να πεις για τον ‘‘πολιτικό πολιτισμό’’ τού Red Notebook που αφήνει το σχόλιο με τα ‘‘γαλλικά’’, επικυρώνοντάς το εμμέσως πλην σαφώς. Το έχουμε πάρει χαμπάρι εδώ και κάμποσο καιρό ότι όλοι οι παλιοί αριστεροί αντιλαμβάνονται κι αυτοί το δημοκρατικό συγκεντρωτισμό με τον ίδιο πάνω-κάτω διαστρεβλωμένο τρόπο που τον αντιλαμβάνονται κι οι Κουκουέδες. Ακόμα και όσοι προέρχονται από τον ελευθεριακό χώρο! ;-)
Τα λέμε
ΥΓ Αν δεν το ξέρεις: το σύμβολο ;-) σημαίνει κλείσιμο ματιού. Δηλαδή σε πειράζω (αλλά κάπου ‘‘στη λέω’’ κιόλας, με φιλική όμως διάθεση).
Ρε παιδιά! Πώς τα καταφέρνετε και τα μπερδεύετε τα πράγματα όλα μαζί έτσι; Και πώς καταφέρατε να φορτώσετε στο ‘‘σταλινισμό’’ ακόμα και τον διαγκωνισμό για τις καρέκλες; Να δω άλλο θα φορτώσετε στον Στάλιν (πολλοί το κάνουν για να το βγάλουν από πάνω σας, κι εσείς έτσι;)! Μήπως και την έκρηξη στη Φουκουσίμα ή τον κίνδυνο εξαφάνισης της καρέτα καρέτα; Έλεος! Ξεκολλάτε πια!
Παρανυχίδες θέλετε; Παρανυχίδες. Πείτε μας όμως δυο λέξεις για τις παπαρολογίες σαν αυτή τού Τσακαλώτου, που ακούγονται από τους ‘‘ευρωπαϊστές’’ κάθε τρεις και λίγο! Τον Λαφαζάνη, και να φτερνιστεί στραβά, τον κοπανάτε!
Για το υπόλοιπο μπουγιουρντί που ποστάρατε δεν θα πω κάτι. Αλλού συμφωνώ, αλλού διαφωνώ, κι αλλού τα βλέπω κάπως διαφορετικά. Αλλά είστε εντελώς τελείως εκτός θέματος. Μάθετε λίγο να πειθαρχείτε και να μη βγάζετε τις διάφορες κασέτες σε κάθε ευκαιρία! :-)
Τα λέμε
Σωστά , παράλειψη μου, έχετε δίκιο (αλλά όχι και τα συμπεράσματα στα οποία οδηγείστε)) Το red note έπρεπε να σχολιάσει πως τέτοια σχόλια είναι εκτός του πολιτικού του πολιτισμού, ακόμα και αν απαντούν σε επιθετικά σχόλια.
Επιμένω όμως, πως δεν υπάρχει θέμα κοροιδίας. Ούτε θέμα εξωραισμού της ΕΕ υπάρχει. Τι λέει ο Ευκλείδης ? Πως υπάρχουν καπιταλισμοί χειρότεροι από τη φρίκη που βιώνει η μεγάλη πλειοψηφία των κοινωνιών του ευρωπαικού Νότου (και εκτεταμένα τμήματα των κοινωνιών του ευρωπαικού Βορρά). Όπως είναι , θάλεγα εγώ, οι καπιταλισμοί της Αφρικής και της Ασίας , με πρωταθλήτρια της φρίκης την Κίνα. Σημαίνει αυτή η παραδοχή πως μειώνεται η αντίθεση στην σημερινή ΕΕ ?
Ολόκληρη η Αριστερά παλεύει για μια άλλη Ευρώπη. Οι διαφωνίες δεν υπάρχουν σε αυτό τον στόχο, αλλά στους δρόμους που μας οδηγούν εκεί και στο τι κάνουμε απέναντι στην σημερινή πραγματικότητα.
Ο ΕΟΣ ήταν εκτός θέματος , αλλά έθιξε το θέμα των θεμάτων. Μέχρι που μπορεί να φτάσει το κίνημα ?
Δεν συμμερίζομαι την απαισιοδοξία που αποπνέει η παρέμβαση του. Συνεχίζουν να εξελίσσονται τεκτονικές αλλαγές στην λαική συνείδηση. Τέτοιες που η Αριστερά δεν μπορεί να τις παρακολουθήσει. Δεν είναι θέμα γραμμής, αλλά δομής, ιστορίας και παραδόσεων.
Καμιά υπαρκτή δομή δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στην ταχύτητα των αλλαγών που επιτάσσει η επιτάχυνση του ιστορικού χρόνου. Πολύ περισσ΄τερο η Αριστερά που προέρχεται από 25 χρόνια καταθλιπτικής ήττας.Η οποία Αριστερά συνεχίζει να ταλαιπωρείται από ισχυρές εσωτερικές γραφειοκρατίες και ξεκομμένα από την αληθινή ζωή επιτελεία. Συνεχίζοντας να κουβαλά παραδόσεις και κολλήματα που δίνουν τελετουργική χροιά σε μεγάλο τμήμα των ενεργειών της.
Η Αριστερά θα συνεχίσει να παραμένει για καιρό ακατάλληλη ως τόπος υποδοχής της νέου τύπου λαικής στράτευσης.Η επανεφεύρεση με όρους 21ου αιώνα της συλλογικότητας θα αντανακλαστεί σε αυτές, αλλά δεν θα ξεδιπλωθεί στις γραμμές της. Άλλα θα είναι τα κοινωνικά εργαστήρια στα οποία θα συμβούν προωθητικά πειράματα αναζήτησης της νεας πολιτικοποίησης και συμμετοχής.
Ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί την λιγότερο αυτιστική Αριστερά. Οι υπόλοιποι ζουν σε άλλους χωρόχρονους. Ο ΣΥΡΙΖΑ απογειώθηκε στην στρατόσφαιρα του 27% για διάφορους λόγους, ο κυριότερος των οποίων είναι ότι κατάφερε να μην σταθεί εμπόδιο στο κίνημα των πλατειών.
Η επιτυχία ή όχι μιας πιθανής αυριανής κυβέρνησης του θα κριθεί από το αν θα μπορέσει να επαναλάβει αυτό τον άθλο. Αν δηλαδή το κόμμα δεν σταθεί εμπόδιο στην σχέση του κινήματος με την κυβέρνηση. Αν η κυβέρνηση του συντονιστεί με την λαική
διαθεσιμότητα και καθοδηγείται από το κίνημα και όχι από τον κομματικό της ιστό, θα γράψει λαμπρές σελίδες στο βιβλίο των ανατροπών (δηλαδή των μεταρρυθμίσεων) που η τάξη θα επιβάλλει.
Μ.Κ.
το πρόβλημα φίλε της ΕΟΣ είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ της συμμαχίας με την ακροδεξιά ( δεν αλλάζουν οι κλασικοί πολιτικοί ορισμοί , τι να γίνει ) και το μνημονιακό οικονομικό επιτελείο ( γιατί είναι καλύτερη η Κατσέλη από τον Παπακωνσταντίνου ? την έβλεπε ο Τόμσεν και έλεγε " αμάν , πάλι η μαχητική ... σοσιαλίστρια μπροστά μου ???!!! ), της ... προσέλκυσης επενδύσεων και της δραχμοτρομοκρατίας , του there is no alternative απέναντι στον νεοφιλελέυθερο καπιταλισμό και την συνθήκη ζωής του ευρώ ( πείνα , τέλος κάθε δημοκρατίας και κάθε έννοιας δικαιώματος ) είναι στον αντίποδα της δουλειάς που έχει κάνει ο Τσακαλώτος σε επίπεδο ήθους και θεωρίας .
αυτό είναι και το λάθος της ανάρτησης . Παίρνει δεδομένη την ανοχή στον Τσίπρα , εξαντλώντας την αυστηρότητα σε έναν τίμιο και καλοπροαίρετο " λοχαγό " ( άντε ταγματάρχη , και δεν τα λέω για να τον μειώσω , δεν έχει ρόλο και λόγο όσο ο Σταθάκης , ο Μηλιός , και ο Δραγασάκης στα εγκλήματα του ΣΥΡΙΖΑ , υπέρ του το λέω ) της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ , που έχει απόλυτο δίκιο ο Μιχάλης , ξεχωρίζει ...
κ. σ.
όπου εγκλήματα βάλτε " εγκλήματα " , για να μην έχουμε και τους καθωπρεπισμούς ( όλοι συνηθίζουν να ... παραξηγιούνται για να αποφύγουν την πολιτική κουβέντα )
http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=5482:galliko-sosialistiko-komma-sok-laos&catid=37:di-evropi&Itemid=172
κ . σ .
Φίλε κ.σ.,
Έχω την αίσθηση ότι έχεις κρεμαστεί από τους ΤσακαλωΜηλιοΛασκοΠαπαδάτους, πιστεύοντας ότι είναι ένα αντίβαρο στην υποτιθέμενη συμμαχία με την ακροδεξιά (αναρωτιέμαι τι θα έλεγες για τον Λένιν που έδωσε το 1/3 της Ρωσίας στις ιμπεριαλιστικές Κεντρικές Δυνάμεις και για τους Σοβιετικούς που κόλλησαν χέρια με τον Ρίμπεντροπ...). Επαναλαμβάνω ότι κάνεις λάθος.
Ένα δεύτερο λάθος: Ακόμα κι αν είναι έτσι και έχεις εσύ δίκιο κι εμείς άδικο, από πού κι ως πού θα πρέπει να μην ασκήσουμε κριτική στον Τσακαλώτο για την παπαριά ότι η Αγγλία τής Θάτσερ είναι χειρότερη από την ΕΕ και γι’ αυτό δεν τον πολυπείθουν όσοι περιγράφουν την ΕΕ με μελανά χρώματα; Σου αρέσει να ακούς παπαριές; Δεν το καταλαβαίνω αυτό καθόλου.
Κι ένα τρίτο: Η ανάρτηση δεν ασχολείται με την πολιτική βιογραφία τού Τσακαλώτου. Ασχολείται με τη συγκεκριμένη παπαριά. Πόσο δύσκολο είναι να γίνει κατανοητό αυτό;
Και μια απορία: Ποια είναι η συνεισφορά στη θεωρία του Τσακαλώτου και όλων εκείνων που συμμερίζονται τις ίδιες απόψεις; Ότι η Αριστερά πρέπει να βλέπει τα πράγματα από ταξική σκοπιά; Ότι πρέπει να είναι διεθνιστική; Τι ακριβώς;
Τα λέμε
Φίλε Μιχάλη,
Επεκτάθηκες σε πάρα πολλά ζητήματα υπερασπιστικά τού ΣΥΡΙΖΑ. Έχω κάμποσες παρατηρήσεις, αλλά δεν θα τις γράψω. Απλώς, για να μη βγάζεις λανθασμένα συμπεράσματα, σου λέω το εξής: Στις δεύτερες εκλογές τού Ιουνίου, για πρώτη φορά σε εκλογές από τότε που ανοίξαμε το ‘‘μαγαζί’’ εδώ (Μάιος 2009), καλέσαμε σε υπερψήφιση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως δε έχω πει σε άλλες ευκαιρίες, και αύριο ή τον άλλο μήνα αν γινόντουσαν εκλογές, το ίδιο θα κάνουμε. Επομένως, δεν συζητάς με ‘‘εχθρικά’’ διακείμενους στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με ανθρώπους που τον αντιμετωπίζουν κριτικά (ή και επικριτικά, αν θέλεις). Όχι όμως για να τον αποδομήσουμε, όπως κάνουν συχνά πυκνά οι δύο διαδικτυακοί φίλοι μας με τους οποίους συζητάς πότε πότε κι εσύ. Για να συνεισφέρουμε στην αναδόμησή του, όπως την καταλαβαίνουμε εμείς φυσικά και με τις όποιες υποκειμενικές αδυναμίες μας.
Για το επίμαχο θέμα: Θα δεχόμουνα τέτοιου τύπου αξιολογήσεις τών διαφόρων μορφών καπιταλιστικής διακυβέρνησης σε ένα θεωρητικό κείμενο περί καπιταλισμού, σε μία ανάλυση όχι ενσωματωμένη στο πεδίο τής μάχιμης πολιτικής αλλά ενταγμένη στα πλαίσια του εμπλουτισμού τής αντικαπιταλιστικής στρατηγικής. Δεν είναι αυτή η περίπτωση και το ξέρεις καλά. Να το κάνω πιο σαφές; Θα το κάνω θυμίζοντάς σου και καλώντας σε να θυμηθείς πόσες φορές δεν έχεις ακούσει να επισείονται από συντηρητικά χείλη, επίσημα και ανεπίσημα, οι μεγάλες διαφορές τής τωρινής υπαρκτής δημοκρατίας μας με την περίοδο της χούντας. Ποιο ήταν το εκπεμπόμενο πολιτικό μήνυμα; Δεν ήταν το «κάντε υπομονή υπάρχουν και χειρότερα»; Τηρουμένων των αναλογιών και με δεδομένο τον δογματικό και μέχρι μυελού οστέων ευρωπαϊσμό τού Τσακαλώτου, τι διαφορετικό έκανε με τη σύγκριση μεταξύ ΕΕ και Θάτσερ;
Τα λέμε
ΥΓ Χαίρομαι που αποκατέστησες την παράλειψή σου. Όμως, χωρίς να θέλω να σε στενοχωρήσω, να σου πω τι πιστεύω για τους φίλους μας, εκεί στο Red Notebook (και όχι μόνο, το συμπέρασμά μου βγαίνει από διάφορους χώρους τής Αριστεράς); Θα στο πώ με μια λέξη και συμπάθα με γιατί είναι λίγο μπρουτάλ και άσχημη:
Χέ-στη-καν!
Φίλε Μιχάλη, μία διευκρίνιση, γιατί δεν εκφράστηκα με σαφήνεια. Όταν λέω παραπάνω Στις δεύτερες εκλογές τού Ιουνίου, για πρώτη φορά σε εκλογές από τότε που ανοίξαμε το ‘‘μαγαζί’’ εδώ (Μάιος 2009), καλέσαμε σε υπερψήφιση του ΣΥΡΙΖΑ εννοώ ότι τότε, για πρώτη φορά, προτείναμε συγκεκριμένο κομματικό αριστερό σχήμα, σπάζοντας την ουδετερότητά μας ως προς τις διάφορες αριστερές που κυκλοφορούν στην πιάτσα.
έχω ήδη γράψει 2 φορές ότι αυτοί που λες εκτίθενται που δεν χαλάνε τον κόσμο για την πολιτική συμμαχιών , επιμένεις ότι " έχω κρεμαστεί " πάνω τους για αυτό το σημείο . δεν τους ψηφίζω ρε φίλε , δεν τους τρώω στην μάπα , πόσο μάλλον για μεγαλύτερη σχέση μαζί τους ,
ομολογώ πως το άμεσο μετεπαναστατικό διάστημα του 17 δεν το έχω μελετήσει , οπότε φαντάσου με ( λέμε τώρα ) να σηκώνω τους ώμους και να έχω φάτσα απορίας .
με τον β ππ έχω ασχοληθεί λίγο παραπάνω . θα σου πω για τις ανοιχτές συμμαχίες και την ανοχή των υπόλοιπων καπιταλιστικών χωρών προς την ναζιστική Γερμανία , για τον χρόνο που ήθελε να κερδίσει η κόμματο -κρατική γραφειοκρατία της ΣΕ , για τα κρατικοκαπιταλιστικά συμφέροντα της ΣΕ που τα προωθούσε με διάφορους τρόπους , και κλασική διπλωματία , και να μην αναπαράγεις αντικομμουνιστικούς εμετούς .
Δεν ξέρω πόσο , και από ποια απόσταση ξέρεις τα του συν , και της ιστορίας του . Ο Τσακαλώτος είναι από τους " γραφικούς " που όταν οι πάντες ( και το ρεύμα ) συζητούσαν μόνο με όρους κομπρεμί , μηχανισμών , συμμαχιών με το ΠΑΣΟΚ με κάθε τρόπο κλπ , επέμεναν στην ταξική ανάλυση , στις κοινωνικές συμμαχίες , στην απόρριψη του εθνικού ακροατηρίου , στην απόρριψη του " προοδευτικού εκσυγχρονισμού " κλπ
Κάνε όση κριτική θες στον Τσακαλώτο , εμένα τι με κόφτει . Δεν μου αρέσει να ακούω παπαριές για αυτόν ακριβώς τον λόγο μετράω τις γραμμές μέσα στην αριστερά , μεταξύ άλλων , από το τι κάνουν για να μην υπάρξει η κυβέρνηση σωτηρίας του μνημονίου του Τσίπρα και του Τσακαλώτου .
Από κει και μετά , επειδή συμφωνώ μαζί σου ότι το τσουβάλιασμα είναι κακό πράγμα , κοιτάω τι γίνεται μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ , ακόμα και μέσα στην τσιπρική πλειοψηφία .
Μετράω στάσεις , θέσεις , διαδρομές , ύφος και ήθος . Οι θέσεις του Τσακαλώτου για την ΕΕ είναι λάθος , δεν είναι στην γραμμή της ΔΗΜΑΡ όπως πας να πεις , αλλά σε μια υποτίμηση της ανισόμετρης ανάπτυξης της ταξικής πάλης .
Πάντως είναι λάθος , και είναι ένας από τους χιλιάδες λόγους που δεν είμαι και δεν θα είμαι ούτε ψηφοφόρος του ΣΥΡΙΖΑ .
Επειδή εκφράζεις δημόσιο πολιτικό λόγο , και έχεις κάνει επιλογές , να μην τα μπερδεύεις τα πράγματα .
Εσύ στήριξες και στηρίζεις ΣΥΡΙΖΑ , και χωρίς καν με σαφήνεια να έχεις ταχθεί σε οποιοδήποτε επίδικο με την μειοψηφία του , που σύμφωνα με όλους τους κλασικούς πολιτικούς ορισμούς , είναι αριστερή μειοψηφία . έχω απέχθεια στα αριστερόμετρα , αλλά στήριξε τις επιλογές σου επιθετικά , μην μου την βγαίνεις από τα αριστερά , επειδή πάω τον Τσακαλώτο !!!
τα λέμε
κ. σ.
Eπανέρχομαι για να διευκρινίσω το αυτονόητο και ολοφάνερο ότι αποδέχομαι πως οι προθέσεις και η οπτική σας γωνία είναι συντροφικές. Εδώ αισθάνομαι πως συμμετέχω σε μια εσωτερική συζήτηση (του κινήματος φυσικά και όχι του κόμματος). Εκεί που αναφέρεσαι ότι παρεμβαίνω είναι προφανώς κάτι εξωτερικό ως προς το κίνημα, τον χώρο (με την ευρύτατη έννοια του) κ.λ.π.
Για τα υπόλοιπα υποθέτω πως θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες στο μέλλον να τα ξαναπούμε.
Μ.Κ.
Φίλε κ.σ.,
Έχω την αίσθηση ότι αν και μιλάμε κάμποσο καιρό, δεν έχει γίνει αντιληπτό από εσένα με ποιον άνθρωπο συζητάς (εννοώ τι απόψεις έχει πάνω-κάτω ο άνθρωπος που συζητάς). Δεν ξέρω με ποιανού ευθύνη συμβαίνει αυτό (δική μου, δική σου, ή και των δύο) ούτε και νομίζω ότι έχει και τόσο σημασία να ασχοληθούμε για να βρούμε την απάντηση. Είναι χρησιμότερο να διευκρινίσω κάποια πράγματα αποσκοπώντας σε καλύτερη αλληλοκατανόηση.
Κατ’ αρχήν: το (ούτε καν) τελευταίο πράγμα που με απασχολεί είναι να τη βγω σ’ εσένα ή σε κάποιον άλλο αριστερό συνομιλητή «από τα αριστερά». Μεταξύ αριστερών δεν χρειάζονται αριστερόμετρα, συμφωνώ σ’ αυτό κι ας μη το έχεις καταλάβει. Εκεί που χρειάζονται είναι στις περιπτώσεις που μπλέκεσαι σε συζήτηση με κάποιον και τον ακούς να σου λέει, λόγου χάρη: «άκου φίλε μου, εγώ έχω στο μαγαζί έναν Πακιστανό και του κολλάω όλα τα ένσημα, αριστερός είμαι κι εγώ, τι νομίζεις;». Διότι, και φαντάζομαι να συμφωνείς σ’ αυτό, με βάση τις καθημερινές κουβέντες που ακούγονται από τους νεοέλληνες, ένας Αρειανός που θα προσγειωνόταν στην Ελλάδα σήμερα θα έβγαζε το συμπέρασμα ότι το 85% των Ελλήνων είναι αριστεροί. Δεν εμπίπτεις όμως σε αυτή την κατηγορία, είναι προφανές αυτό, όπως δεν εμπίπτουν στην πλειοψηφία τους και οι συνήθεις σχολιαστές εδώ.
Ένα δεύτερο: Αυτό που σου είπα στο προηγούμενο σχόλιο περί Λένιν που έδωσε το 1/3 της μπολσεβίκικης Ρωσίας στις ιμπεριαλιστικές Κεντρικές Δυνάμεις και για τους Σοβιετικούς που κόλλησαν χέρια με τον Ρίμπεντροπ δεν είχε σε τίποτε να κάνει με «αναπαραγωγή αντικομμουνιστικών εμετών». Και πραγματικά απορώ που δεν αναρωτήθηκες (και δεν με ρώτησες) τι εννοώ, αλλά πίστεψες ότι το έγραφα κυριολεκτώντας. Το ακριβώς αντίθετο! Ήταν μία ειρωνική (όχι προς εσένα) αποστροφή, ‘‘κορόνα’’ κατ’ άλλη διατύπωση, για να σου υπενθυμίσω για μία ακόμα φορά ότι ένας από τους σοβαρούς ορισμούς τής Πολιτικής, συνεπώς και της αριστερής πολιτικής, είναι: «Πολιτική ίσον συμβιβασμοί και η τέχνη τής πολιτικής συνίσταται στο να μπορείς να διακρίνεις ποιοι είναι αναγκαίοι και ποιοι περιττοί». Αυτό προσπάθησα να σου πω και ουδέν άλλο πέραν αυτού. Και θα έπρεπε να θυμάσαι παλιότερες κουβέντες μας εδώ, όταν σου έλεγα «άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, αρκεί να πιάνει ποντίκια». Πώς λοιπόν ήταν δυνατόν να κυριολεκτώ; Στο κάτω-κάτω, από τους δυο μας, εσύ δεν είσαι αυτός που αντιπροσωπεύει τους ‘‘καθαρούς’’ κι εγώ δεν είμαι εκείνος που αντιπροσωπεύει τους ‘‘βρώμικους’’;
Τρίτο: Ας φύγουμε επί τέλους από τον Τσακαλώτο! Δεν είναι ζήτημα ενός προσώπου. Και στην ανάρτηση έγραφα φαρδιά πλατιά:
Σε αντίθεση με τους φίλους μας της ΕΟΣ που καλούν σε εμπρησμό τών Γενικών Επιτελείων τής Αριστεράς, εμείς επιμένουμε να τα ‘‘τσιγκλάμε’’. Είμαστε της άποψης ότι είναι χίλιες φορές χρησιμότερο να αποκαλύπτουμε όσο μπορούμε τον προσχηματικό, ‘‘συνδικαλιστικό’’ και πολιτικάντικο λόγο που πολλοί επιτελείς τους χρησιμοποιούν προκειμένου να πείσουν για τις δογματικές εμμονές τους ή για να υπερασπιστούν ‘‘πατριωτικά’’ τον κομματικό τους χώρο, παρά να βάλουμε φωτιά και να τα κάνουμε όλα μπουρλότο. Επιπλέον, επίσης σε αντίθεση με τους Εοστζήδες (όπως τους αποκαλούμε φιλικά και όχι απαξιωτικά), εμείς ξέρουμε ότι στο ορατό και προβλέψιμο βάθος χρόνου θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν Γενικά Επιτελεία, κυρίως γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Οπότε, προσπαθούμε όσο το επιτρέπουν οι δυνατότητες και αντοχές μας, να στηλιτεύουμε τα κακώς κείμενα —κακώς κείμενα κατά το δικό μας φτωχό μυαλό, εννοείται.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Γιατί επιμένεις λοιπόν να προσωποποιείς το ζήτημα; Ο Τσακαλώτος ήταν απλώς η προσωπική αφορμή για ένα φαινόμενο γενικό (προσχηματικός, ‘‘συνδικαλιστικός’’, πολιτικάντικος λόγος). Έτσι δεν γίνεται πάντα; Τα πρόσωπα δεν είναι οι φορείς απόψεων και αντιλήψεων; Χθες λοιπόν ήταν ο Τσακαλώτος, αύριο μπορεί να είναι ο Μηλιός, ο Κουτσούμπας, ο Λαφαζάνης, ο Δελαστίκ, ο δεν ξέρω κι εγώ ποιος άλλος μπορεί να είναι.
Μένοντας στο γενικό λοιπόν, δυο λόγο για τους αριστεροευρωπαϊστές του ΣΥΡΙΖΑ. Έχω την άποψη ότι οι αφηγήσεις τους συναγωνίζονται επάξια την προσχηματικότητα ή τη δογματική αφέλεια και στενομυαλιά (δεν μπορώ να ξέρω τι συμβαίνει από τα δύο, δεν είμαι στο μυαλό κανενός και δίκες προθέσεων δεν κάνω) του ΚΚΕ. Τυχαίνει να πιστεύω ότι και τα δύο είναι ό,τι χειρότερο για την Αριστερά. Ούτε οι εκλογικεύσεις και τα ιδεολογήματα θα μας βγάλουν στα ανοιχτά, ούτε οι ιδεοληψίες και οι εμμονές. Για μένα είναι φανερό ότι όλο αυτό το ευρωπαϊκό καπιταλιστικό οικοδόμημα έχει γίνει πια ένα καλοσιδερωμένο κουστούμι που, όμως, έχει αντί για φόδρα καρφιά. Και επειδή έχω συνειδητοποιήσει ότι η απαλλαγή από αυτό δεν θα είναι περίπατος, είμαι πρόθυμος να συζητήσω και να ακούσω από οποιονδήποτε για τις δυσκολίες τού εγχειρήματος. Ακόμα και με τους αριστεροευρωπαϊστές. Δεν έχω όμως καμία υπομονή για μαλακίες τού τύπου «ο σοσιαλισμός σε μία χώρα δεν είναι εφικτός» ή περί «εθνικής αναδίπλωσης», η οποία (υπονοείται ότι) απέχει από τον εθνικισμό μία τρίχα. Αυτά να πάνε να τα πουν στους νεολαίους τού ΣΥΝ και στον καινούργιο τους Γραμματέα! Εκείνοι μπορεί, ως πιο επαναστάτες από εμάς, να μην είναι ικανοποιημένοι με τίποτε λιγότερο από το σοσιαλισμό. Εμείς, ως οπορτούνες, είμαστε πιο ολιγαρκείς...
Τέταρτο: Μη ...κρεμιέσαι από αυτό που σου είπα ότι κρεμιέσαι από τους αριστεροευρωπαϊστές. Ήθελα απλώς να σου πω: μη τους θεωρείς και τόσο αριστερό αντίβαρο. Μπορεί να μη το λένε, αλλά κι εκείνοι είναι πρόθυμοι να συμμαχήσουν ακόμα και με το διάβολο προκειμένου να μην υπάρξει «εθνική αναδίπλωση». Αυτή είναι η κόκκινη γραμμή τους. Όλοι έχουν μια κόκκινη γραμμή για την οποία είναι πρόθυμοι να συμμαχήσουν και με το διάβολο. Το ζήτημα είναι πού τη βάζουν.
Πέμπτο και τελευταίο: Ασαφαλώς και είμαστε με τους μενσεβίκους τού ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι όμως καθόλου υποχρεωτικό να συμμεριζόμαστε τις τακτικές και στρατηγικές τους. Και πιο συγκεκριμένα, δεν συμφωνούμε με τη σώνει και ντε ύψωση της σημαίας τού εθνικού νομίσματος, όπως προσπαθούν εκείνοι εκβιάζοντας τα πράγματα. Καμία σημαία. Εδώ συμφωνούμε με τους αριστεροευρωπαϊστές: δεν είναι προτεραιότητα το νόμισμα. Με δύο διαφορές: α) εμείς προσθέτουμε τη διευκρίνιση «για την ώρα» και β) το εννοούμε! Πάντως, αν θέλεις να δεις με ποιο τρόπο προσεγγίζουμε αυτό το ζήτημα, ρίξε μια ματιά εδώ.
.
Α! Κι αν θέλεις να διαπιστώσεις ότι κι εμείς δεν τσουβαλιάζουμε και δεν μηδενίζουμε κι ότι προσπαθούμε να αναδεικνύουμε τα θετικά τών αριστεροευρωπαϊστών, ρίξε μια ματιά εδώ.
Τα λέμε
Βεβαίως, φίλε Μιχάλη, θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες να τα λέμε. Όπως κι εσύ, έτσι κι εμείς: δεν μιλάμε για να ξεχωρίσουμε απ' τον κόσμο, αλλά για να σμίξουμε τον κόσμο!
Και πού ξέρεις! Μια και εσύ εκτιμάς ιδιαίτερα τον Τσακαλώτο κι εμείς εσένα, μπορεί να προκύψει και έτσι κάποια μεγαλύτερη προσέγγιση με τον Ευκλείδη! :-)
Τα λέμε
έχει χαθεί εντελώς η επικοινωνία !!!
ούτε αντίβαρο τους θεωρώ , θεωρώ την αντίδραση με τέτοιο τρόπο στον Τσακαλώτο ( άνθρωπο και άποψη , μην αντιδράς σε αυτό , δεν καταλαβαίνω ) , από άνθρωπο που δηλώνει ότι στηρίζει ΣΥΡΙΖΑ , πολιτικαντισμό και θέατρο ( όχι μόνο για τον Ευκλείδη , για όλους αν το πάμε έτσι ) . Έρχεται και Πάσχα , είναι φαινόμενο κατάποσης καμήλας και διύλισης κουνουπιού . Επίσης λέω ότι εκτιμάω τα " εργαλεία " ταξικής ανάλυσης τους σαν χρήσιμα και με προσφορά .
με προβληματίζει η αποστροφή σου ότι εκφράζω με κάποια έννοια το " καθαρό " , το φονταμενταλιστικό δηλ . Φιλοδοξώ ότι είμαι απέναντι σε αυτό , αλλά το κρίνει όποιος με παρακολουθεί .
Φονταμενταλιστική απάντηση , " καθαρή " δηλαδή είναι το " είμαστε με την επανάσταση , και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σοσιαλδημοκρατία " . Εγώ καταγγέλλω τον ΣΥΡΙΖΑ ότι πιστεύει πως είναι σοσιαλδημοκρατία , ότι πιστεύει ότι προχωράει μια διαδικασία ενσωμάτωσης του , και ανάληψης εθνικού ρόλου συνέχειας του κράτους και σωτήρα του ελληνικού καπιταλισμού . Το μόνο που προχωράει είναι μια διαδικασία διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ και της αριστεράς μιας και κεφάλαιο και ιμπεριαλισμός δεν θα εμπιστευτούν τον ΣΥΡΙΖΑ ποτέ σαν σωτήρα του μνημονίου και " σταθεροποιητή " της κοινωνικής συνθήκης της χρεοκοπίας εντός ευρώ , χωρίς ρήξη με δανειστές και αστική τάξη . Και ο κόσμος της εργασίας δεν θα δεχτεί τις προσπάθειες του ΣΥΡΙΖΑ να γίνει αποδεκτός . Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εγκλωβιστεί να μην έχει καμία πολιτική γραμμή με την έννοια της ταξική εκπροσώπησης .
Το να χτυπάς το καμπανάκι σε αυτό δεν είναι φονταμενταλισμός . Εκτός αν ήταν φονταμενταλισμός η στάση του Τσίπρα ανάμεσα στις 2 εκλογικές μάχες του 2012 , γιατί για αυτό το τόσο επαναστατικό συζητάμε ... Την αποκήρυξη εκείνης της στάσης θέλω να αποτιμήσω ( αν έχει αποκηρυχθεί βέβαια , εγώ εκτιμάω ότι είναι ξεκάθαρο )
Βολεύει ίσως κάποιες ευκολίες του ΣΥΡΙΖΑ να γεμίσει ο κόσμος φλύαρους υπερεπαναστάτες του " εμείς εμείς οι μόνοι συνεπείς " , αλλά ευτυχώς δεν είναι έτσι .
κ. σ.
Φίλε κ.σ.,
Έχει χαθεί η επικοινωνία; Συχνά συμβαίνει αυτό στους διαδικτυακούς διαλόγους. Γι’ αυτό πρέπει να συζητάμε. Για να την αποκαθιστούμε. Γιατί νομίζεις ότι έχει πιαστεί το χέρι μου να γράφω «τα λέμε»;
Κατά τα άλλα:
Μη βγάζεις επιπόλαιες κρίσεις. Πριν χαρακτηρίσεις την κριτική μου προς τους αριστεροευρωπαϊστές πολιτικαντισμό ή θέατρο, πρέπει να έχεις κάποια βάσιμη θεωρία για τα κίνητρα που θα με ωθούσαν σε μία τέτοια συμπεριφορά. Έχεις; Να την ακούσω.
Μη τρελαίνεσαι με αυτό που έγραψα περί καθαρών και βρώμικων. Τα εισαγωγικά δείχνουν ότι ήταν μία σχηματοποιημένη και απλοποιημένη διατύπωση, που πολύ απέχει από το να δείχνει φανταμενταλισμό (για σένα) ή χυδαίο τυχοδιωκτισμό (για μένα).
Να αποκαταστήσω και ένα λάθος λινκ που σου έδωσα στο προηγούμενο. Είναι το δεύτερο. Επαναλαμβάνω λοιπόν όλη τη φράση μου με το σωστό λινκ αυτή τη φορά:
Α! Κι αν θέλεις να διαπιστώσεις ότι κι εμείς δεν τσουβαλιάζουμε και δεν μηδενίζουμε κι ότι προσπαθούμε να αναδεικνύουμε τα θετικά τών αριστεροευρωπαϊστών, ρίξε μια ματιά εδώ.
Τα λέμε
Δημοσίευση σχολίου