Δεν υπάρχει ουδεμία αμφιβολία ότι στην
περίπτωση της υποψηφιότητας της Ρομά μουσουλμάνας Σαμπιχά Σουλεϊμάν, που αυτοπροσδιορίζεται
ως Ελληνίδα, και των αντιδράσεων που πυροδότησε στη μουσουλμανική μειονότητα, η
οποία τρέφει, πιθανότατα κατά πλειοψηφία, τουρκικά εθνικά αισθήματα, το
υποκείμενο μείζον ζήτημα είναι αυτό τού εθνικισμού —η λέξη αναφέρεται και θα
αναφέρεται σε αυτό το σημείωμα πάντα με την ουδέτερη, μη αξιολογική σημασία της.
Πράγματι: αυτό που παρακολουθούμε δεν είναι κατά βάθος τίποτε άλλο παρά η
αντιπαλότητα δύο διαφορετικών εθνικών συνειδήσεων, της ελληνικής και της τουρκικής.
Βεβαίως, η ελληνική πολιτεία δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη τουρκικής μειονότητας
στην Ανατολική Θράκη, δέχεται μόνο το θρησκευτικό κριτήριο διαχωρισμού. Και από
την άλλη μεριά, πάλι βεβαίως, είναι κοινό μυστικό ότι οι τουρκικές προξενικές
αρχές τής περιοχής και οι ‘‘κεφαλές’’ τής μουσουλμανικής κοινότητας κάνουν ό,τι
περνάει από το χέρι τους, φανερά ή υπογείως, για να καλλιεργούν στο σύνολο των εκεί
μουσουλμανικών πληθυσμών την τουρκική εθνική συνείδηση, κυρίως μέσω τής εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Το ιδιαίτερο πρόβλημα όμως στην περίπτωση της Θράκης, ιδιαιτερότητα
που κάνει ακόμα πιο ζόρικο το έτσι κι αλλιώς δύσκολο ζήτημα των αντιτιθέμενων
εθνικισμών, είναι το γεγονός ότι αυτή η επιδίωξή τους να εκτουρκίσουν όλους τους
μουσουλμάνους το θρήσκευμα βρίσκει αντίθετους πολλούς από τους μουσουλμάνους Πομάκους
τής Θράκης, καθώς και τους (λιγότερους) μουσουλμάνους Ρομά που κατοικούν εκεί. Μεταξύ
αυτών τών δεύτερων, πρωτοπόρος και ιδιαίτερα δυναμική, η Σαμπιχά Σουλεϊμάν, η
οποία έχει αναπτύξει εδώ και κάποια χρόνια έντονη δράση σε αυτή την κατεύθυνση,
κυρίως μέσα από τις αξιόλογες δραστηριότητες του μορφωτικού και πολιτιστικού συλλόγου
«Η Ελπίδα», που ίδρυσε μαζί με άλλες 20
γυναίκες στο Δροσερό τής Ξάνθης. Είναι αυτονόητο ότι, ως πρωτοπόρος, βρίσκεται γραμμένη
πάνω-πάνω στα μαύρα κατάστιχα των τουρκικών προξενικών αρχών και των τοπικών κοινωνικών
παραγόντων τής μειονότητας.
Έγραψα αυτά τα ολίγα ενημερωτικά όχι ως
εισαγωγή στο εθνικιστικό ζήτημα. Όσο κι
αν, σε τελική ανάλυση, αυτό είναι το πάπλωμα, το αντικείμενο του καβγά δηλαδή, και
η αφορμή σχεδόν ιδανική, θα το παρακάμψω. Ίσως κάποια άλλη στιγμή να ξαναδούμε
την περίπτωση της ωραίας Σαμπιχά υπό αυτό το πρίσμα. Τα έγραψα μόνο και μόνο
για να εκθέσω συνοπτικά τα περίπλοκα προβλήματα με τα οποία, πάντα κατά τη δική
μας αντίληψη των πραγμάτων, διαπλέκεται η συγκεκριμένη υποψηφιότητα, και τα
οποία εξηγούν γιατί συνιστά μια ιδιαίτερη περίπτωση, έτσι ώστε να γίνουν
κατανοητά, πέρα από συμφωνίες ή διαφωνίες, τα όσα θα χρεώσουμε στα ηγετικά
κλιμάκια του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι κάμποσα και είναι χοντρά. Τα θέτω υπό τη μορφή
ρητορικών ερωτημάτων.
1. Πώς είναι δυνατόν να μην προβλέφθηκε το (βέβαιο)
ενδεχόμενο να βγουν στα κεραμίδια σκούζοντας για την υποψηφιότητα της Σαμπιχά
Σουλεϊμάν οι ηγετικοί παράγοντες της τουρκογενούς και τουρκόστροφης μουσουλμανικής
μειονότητας;
2. Δεν έχουν αντιληφθεί ότι στην περίπτωση της
Θράκης ο εθνικισμός τον οποίο πρέπει να τιθασεύσουν και να εξημερώσουν δεν
είναι μόνο ο ελληνικός αλλά και ο τουρκικός;
3. Τι πρέπει να γίνει για να
συνειδητοποιήσουν οι ορθίως κοιμώμενοι και αγρίως δερόμενοι από ούλτρα διεθνιστικές
ιδεοληψίες Συριζαίοι ότι δεν γίνεται ούτε καν να συνομιλήσεις, πόσω μάλλον να
τιθασεύσεις και να εξημερώσεις τον εθνικισμό, αν σε αφήνουν παγερά αδιάφορο τα εθνικά αισθήματα (τα όποια εθνικά
αισθήματα: ελληνικά, τουρκικά, των Εσκιμώων ή των Νεφελίμ!);
4. Αν η αιτία που οι αντιδράσεις για την
υποψηφιότητα Σουλεϊμάν δεν προβλέφθηκαν βρίσκεται στο ότι δεν ήταν γνωστή η
προϊστορία της, πώς είναι δυνατόν να παίρνονται τέτοιες αποφάσεις, που εκ των
πραγμάτων και δικαίως ή αδίκως ενδέχεται να κάνουν άνω-κάτω το κόμμα τού ΣΥΡΙΖΑ
σε τοπικό (και όχι μόνο) επίπεδο και, γενικότερα, μπορούν να τραυματίσουν
καίρια τη σχέση του με τη μουσουλμανική μειονότητα, αλλά και να προβληματίσουν
αρνητικά υποψήφιους ψηφοφόρους του σε πανελλαδικό επίπεδο, πώς είναι δυνατόν να
παίρνονται τέτοιες αποφάσεις χωρίς καν τις βασικές και στοιχειώδεις πληροφορίες
(ας μη μιλήσω για γνώση καλύτερα) που απαιτούνται;
5. Πώς ανάμεσα στους τόσους υπερευαίσθητους
διεθνιστές τού ΣΥΡΙΖΑ δεν βρέθηκε ένας να σκεφτεί ότι, εκτός από την Σαμπιχά
Σουλεϊμάν, που στο κάτω-κάτω εκπροσωπεί τη μειοψηφία τής θρακικής μειονότητας,
έπρεπε να εκπροσωπηθεί με δικό της υποψήφιο και η πλειοψηφία της;
6. Και εντάξει, δεν το σκέφτηκε κανείς τότε.
Είναι όμως δυνατόν να μη το σκεφτεί κάποιος ούτε ακόμα και από τη στιγμή που
προέκυψε το πρόβλημα; Γιατί δεν μπορούσε ο Μεστάν Οσμάν Ουμίζ να είναι
υποψήφιος χωρίς να αφαιρεθεί το χρίσμα από τη Σουλεϊμάν; Το φάρμακο για την
αρχική αγνόηση των εθνικών αισθημάτων τής τουρκογενούς μουσουλμανικής μειονότητας,
είναι η υπερτροφική διόγκωσή τους; Μόνο ανηφόρα ή κατηφόρα υπάρχει για τον ΣΥΡΙΖΑ;
Ο ίσιος δρόμος αγνοείται;
7. Είναι προφανές και απόλυτα λογικό ότι
στην απόφαση για την αποκαθήλωση της Σαμπιχά πρωτεύοντα ρόλο έπαιξαν οι προεκλογικές
σκοπιμότητες. Είναι εξ ίσου προφανές όμως ότι δεν υπολογίστηκε η θύελλα της αντισυριζικής
προπαγάνδας που ήδη έχει ξεσπάσει εις επήκοον άπασας της ελληνικής επικράτειας με
στόχο, βέβαια, να εμφανίσει τον ΣΥΡΙΖΑ υποχείριο του τουρκικού προξενείου τής
Θράκης και, άρα, αντεθνικό κόμμα. Ακόμα και τα παιδιά τού Δημοτικού ξέρουν ότι
μερικά εκατομμύρια ψήφοι αξίζουν περισσότερο από κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες.
Τα στελέχη τού ΣΥΡΙΖΑ δεν πήγαν Δημοτικό;
8. Το καταστατικό τού ΣΥΡΙΖΑ δεν προβλέπει
διαγραφές ή καθαιρέσεις και υποβιβασμούς, παρά μόνο σε πολύ ακραίες
περιπτώσεις. Οι παραιτήσεις όμως είναι απόλυτα ελεύθερες. Θα υπάρξει καμία;
ΥΓ Μου είπαν
ότι ακούστηκε από ΣΥΡΙΖΑ μεριά πως τάχα η Σαμπιχά παραιτήθηκε μόνη της και δεν ‘‘καρατομήθηκε’’.
Το γράφω με κάθε επιφύλαξη, γιατί δεν βρήκα κάποια αναφορά στο διαδίκτυο και,
ειλικρινά, ελπίζω να μην αληθεύει. Για να τα λέμε όλα όμως, οι ελπίδες μου δεν
είναι και τόσο μεγάλες...
UPDATE Άκυρο εν μέρει το υστερόγραφο. Δυστυχώς, οι ελπίδες μου διαψεύστηκαν. Μόλις πριν από λίγο, 8.15 περίπου, πήρε το αυτί μου στο MEGA τον Γιάννη Μηλιό να διαβεβαιώνει (εικάζω ότι το έκανε στην πρωϊνή ενημερωτική εκπομπή τού καναλιού) πως η Σουλεϊμάν παραιτήθηκε! Τι να πεις... Έξεστι Μηλίοις...
INFO 1: Διαβάστε στο
κάθε άλλο από αντισυριζικό The Press Project ένα πολύ κατατοπιστικό και αυστηρά ρεπορταζιακό άρθρο για το πώς η Σαμπιχά έχασε το ωραίο της κεφάλι.
INFO 2: Περισσότερες πληροφορίες και υλικό για
τη Σαμπιχά Σουλεϊμάν και την κοινωνική δράση της εδώ.
Στη
photo, νεαρός κομσομόλος τού ΣΥΡΙΖΑ μένει εμβρόντητος, μόλις συνειδητοποιεί την ανοησία που δέρνει τις
παλιές καραβάνες τού κόμματος. Από το whitecollarblog.wordpress.com.
13 σχόλια:
το βασικό είναι ότι είναι μια πολύ δύσκολη περιοχή (και πολύ αγαπημένη για μένα)
δεν νομίζω πάντως ότι είναι θέμα του αξιολογικά ουδέτερου ελληνικού και τουρκικού εθνικισμού.
αυτό θέλουν οι 2 εθνικισμοί,δεν είναι απόλυτο όμως πολύ απλά γιατί μπορεί να υπάρξει προοδευτική αντιπροξενική τουρκική εθνική συνείδηση Έλληνα πολίτη. Υπάρχει το λέω μετά λόγου γνώσεως, γνωρίζοντας προσωπικά υπέροχους έλληνες πολίτες τουρκικής συνείδησης και κομμουνιστές.
δηλ άθεους, που με είχε κολλήσει μια φορά στον τοίχο ένας που πήγα να του πω να μην ξεχνάμε τον τούρκικο εθνικισμό κλπ και μου λέει " με το ζόρι μουσουλμάνος ρε συ ?
και αν είναι μειονότητα, και δεν είναι και το καλύτερο για την αριστερά να την λέει μουσουλμανική, πως να την πει? Θρακική? αυτό και αν είναι τραγικό από άποψη ελληνικής εθνοκρατικής συγκρότησης.
το βασικό είναι πως ο συμβολισμός της "όχι ενιαίας μειονότητας" είναι λάθος, άρα καλώς κόπηκε.
όχι γιατί είναι ντε και καλά ενιαία, αλλά γιατί πρέπει να θέλουμε να είναι ενιαία, γιατί δεν είναι καλό να μην είναι ενιαία, γιατί διασπασμένη την θέλει και ο τούρκικος εθνικισμός που μια χαρά βολεύεται από το να είναι ταμπού η απόλυτα συνηθισμένη πραγματικότητα των Ελλήνων πολιτών τούρκικης συνείδησης.Βολεύει και τον ελληνικό εθνικισμό που επένδυσε (με διαννόηση, συνέδρια, και χίλιους τρόπους) στην μη ενιαιότητα από τότε που η μειονότητα βγήκε από το απαρτχάιντ. Και είναι ο ελληνικός εθνικισμός που δεν επιτρέπει στους Ρομά της Θράκης να μάθουν την γλώσσα τους, και αφήνει τον συναδελφικό του (και σε ανοιχτή γραμμή) τούρκικο εθνικισμό να τους κυνηγάει, να καταστέλλει την συνείδηση και τον πολιτισμό τους.
εν ολίγοις η μειονότητα ούτε είναι ενιαία ούτε δεν είναι.
πρέπει να είναι ενιαία από την άποψη της αριστεράς, γιατί δεν υπάρχει τρόπος η μη ενιαιότητα της να ενώνει την μειονότητα με την πλειονότητα, ενώ υπάρχει τρόπος η μειονότητα ως ενιαία και τούρκικη να συμβιώσει αρμονικά, να ενταχτει πλήρως στην κοινωνία, να παίξει ρόλο στον ταξικό ανταγωνισμό.
γιατί το "δεν είμαστε ενιαία μειονότητα" λέει ότι όποιος είναι τουρκικής συνείδησης είναι του προξενείου .
αυτό λέει και το προξενείο.
η προχειρότητα του ΣΥΡΙΖΑ όντως δεν περιγράφετε, αλλά για μένα είναι κυρίως στο ότι δεν έπρεπε να μπει
δεν νομίζω ότι θα λυνόταν με το να μπει από την αρχή και τουρκόφρων (που εννοείται ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει από τους κύκλους του προξενείου και όχι σαν τους κομμουνιστές που είπα στην αρχή είναι για κλωτσιές, λείπω χρόνια όμως και δεν το ξέρω. Καλός άνθρωπος φαινόταν ο Ζειμπέκ, στην γειτονιά μου ήταν, το καταθέτω και αυτό για να δώσω και άλλο προσωπικό τόνο γιατί η Θράκη με πονάει προσωπικά)
πραγματικά όμως, είπε η Ζαμπιχά στον Παπούλια για το ελληνικό κράτος που κυνηγάει την γλώσσα της ?
χλωμό. Κατακίτρινο.
και τα περί αριστεράς Κολωνακίου που πήρε το μάτι μου να λέει, είναι ακροδεξιός κώδικας.
"κάποιος σύντροφος"
Αυτή η Β' Πανελλαδική έχει κάνει ζημιές, πολλές ζημιές, όπου κι αν έκατσε.
Χρόνια Πολλά και καλά μυαλά, αν και δεν το πολυκόβω ...
(κάθε άλλο από αντισυριζικό επίσης)
Λέφτηδες, δυο κουβέντες μόνο, διότι το θέμα δεν το κατέω καλά:
1)Ο ΣΥΡΙΖΑς έκανε μαλακία με την υποψηφιότητα της Σαμπιχά, προφανώς εντυπωσιασμένος από την "κινηματική" δράση της στο Δροσερό και ξεχνόντας να κάνει μια βασική διαδικασία, το λεγόμενο "vetting" των υποψηφίων του. Το κατά πόσο αυτή η μαλακία θα του κοστίσει, μένει να φανεί.
2)Η παρέμβαση Χριστόπουλου θεωρώ ότι θα έπρεπε να είχε γίνει πριν τη δημοσιοποίηση των υποψηφίων. Αν, ωστόσο, δεν το ήξερε, τότε η μαλακία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.
3)Πάντως, πρέπει να πιστώσουμε στους ΣΥΡΙΖαίους ότι, ακόμα και εν μέσω κρίσης, προσπαθούν να διατηρήσουν μια -έστω και κατ' επίφαση- συλλογική και δημοκρατική διαδικασία. Το ίδιο είχαν κάνει και με τον Καριπίδη και πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε.
δεν ενόχλησε τίποτε τρομερά και φοβερά στελέχη, τον ΣΥΡΙΖΑ μιας επαρχιακής πόλης ενόχλησε.
τα στελέχη των Αθηνών απλά πιάστηκαν κορόιδα και έβαλαν μια υποψηφιότητα που δεν έκανε. Από ποιον πιάστηκαν κορόιδα ? Προφανώς υπήρξε παρακρατικός δίαυλος (δεν σημαίνει ότι είναι παρακρατική η Σαμπιχά )
γιατί δεν έκανε η Σαμπιχά ? γιατί η γραμμή "η μειονότητα δεν είναι ενιαία" με τον τούρκικο προσδιορισμό υπό διωγμό είναι το παιχνίδι του προξενείου και του ελληνικού εθνικισμού.
το οποίο παιχνίδι είναι κοινό και στηρίζεται στο χάρισμα της μεγάλης πλειοψηφίας της μειονότητας δηλ των Ελλήνων πολιτών τουρκικής συνείδησης στο τούρκικο πρακτοριλίκι.
χωρίς λύση της απαγόρευσης του τουρκισμού,τα ζητήματα καταπίεσης από τον τουρκοπρακτορισμο δεν γίνεται να αντιμετωπιστούν.
" κάποιος σύντροφος "
Φίλε κ.σ.,
Απαντώ σε όσα (νομίζω ότι) καταλαβαίνω. Δυστυχώς εξακολουθείς να μην προσέχεις τα σχόλιά σου (βλέπω ασυνταξίες, περιφρόνηση των σημείων στίξης, ασάφειες, κ.λπ.) κι αυτό δεν βοηθάει.
1. Η αναφορά μου στην αξιολογικά ουδέτερη έννοια του εθνικισμού αφορούσε στη δική μου οπτική. Και η υποκείμενη ιδέα είναι πως, για μένα, και μόνο ο αυτοπροσδιορισμός «είμαι Άγγλος, Γάλλος, Πορτογάλος, Σέρβος, Βούλγαρος Ρουμάνος» συνιστά εθνικισμό. Ένας τέτοιος εθνικισμός είναι ή δεν είναι αξιολογικά ουδέτερος;
2. Δεν καταλαβαίνω γιατί το ενιαίο της μειονότητας διευκολύνει σώνει και ντε την αρμονική συμβίωση με την πλειονότητα. Ενδεχομένως ναι, αλλά και το αντίθετο. Ακόμα: Αν είναι λάθος το μη ενιαίο τής μειονότητας, γιατί δεν είναι λάθος το μη ενιαίο τής πλειονότητας; Αλλιώς: αν είναι σωστή η τουρκοποίηση γιατί είναι λάθος η ελληνοποίηση;
3. Από όσο έχω καταλάβει, το κύριο πρόβλημα της Σαμπιχά δεν είναι η μητρική γλώσσα τών Ρομά. Είναι το ότι οι μουσουλμάνοι Ρομά, όπως και όλοι οι μουσουλμάνοι, πιέζονται να υπογράψουν την τουρκική εθνική ταυτότητα.
4. Το μήνυμα που πήραν οι έλληνες πολίτες τουρκικής εθνικής συνείδησης από την υποψηφιότητα της Σαμπιχά ήταν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται με τον ελληνικό εθνικισμό. Το μήνυμα που παίρνουν οι έλληνες πολίτες (σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στη Θράκη) ελληνικής εθνικής συνείδησης ποιο είναι;
5. Η έκφραση Αριστερά τού Κολωνακίου είναι ακροδεξιός κώδικας; Από πού κι ως πού; Αλλά κι έτσι να ’ναι. Όποιος μιλάει με ακροδεξιούς κώδικες είναι οπωσδήποτε ακροδεξιός; Τότε κι εγώ, που στην επόμενη ανάρτηση μιλάω στον τίτλο με εγγλέζικους κώδικες, είμαι Εγγλέζος! Σκότωσε την κακή πλευρά τού Πλάτωνα, του Ροβεσπιέρου και του Στάλιν που έχεις μέσα σου.
Τα λέμε
Φίλε Σπειροειδή,
Η ιδεολογία τού σύγχρονου καπιταλισμού, ο μεταμοντερνισμός, νομίζω ότι την έχει κάνει τη ζημιά, όχι η Β´ Πανελλαδική.
Αλλά, για να τα λέμε όλα, και το κλειδί για τον αντιμεταμοντερνισμό δεν είναι η καταφυγή στο παρελθόν...
Τα λέμε
Φίλε Khlysty,
1) Φαίνεται ότι είσαι σίγουρος για την ακροδεξιά κλίση τής Σουλεϊμάν. Να μου επιτρέψεις να έχω πολλές αμφιβολίες.
2) Ο Χριστόπουλος είναι ένα πολιτικό UFO.
3) Ακόμα κι αν χρειαζόταν ένας Πολ Ποτ για να αποτρέψει όλες αυτές τις μαλακίες, δεν θα έλεγα όχι. :-)
Τα λέμε
Φίλε/φίλη Ευχαριστώ (‘‘κομψή’’ σπόντα για το ότι δεν υπογράφεις με κάποιο όνομα και έμμεση προτροπή να το κάνεις όταν και αν ξαναπεράσεις από εδώ),
Η ανθρωποφαγία σε βάρος τής Σαμπιχά, προσωπικά με κάνει και ντρέπομαι. Μπορεί να θυμίζω συχνά και επιδοκιμαστικά την ατάκα «άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, αρκεί να πιάνει ποντίκια», αλλά δεν εννοώ αυτές τις αθλιότητες, βέβαια.
Τα λέμε
φίλε leftg700 νομίζω στο δεύτερο σχόλιο εξηγώ τι εννοώ με σαφήνεια.
για ενιαιότητα της πλειονότητας δεν καταλαβαίνω τι εννοείς . Θες να το "τροτσκίσουμε" τόσο πολύ, να ψάξουμε την αστική τάξη εντός της μειονότητας ?
χρωστάω όμως μια απάντηση σε κάτι άλλο.
όσον αφορά την σοβαρότητα και την σύνταξη
σχόλιο<ανάρτηση<άρθρο σε εφημερίδα<κειμένου σε επιθεωρήσεις τύπου Θέσεις, Μαρξιστική Επιθεώρηση< διδακτορική διατριβή.
η παρομοίωση ανάμεσα σε ακροδεξιούς κώδικες και αγγλικά είναι ατυχής. Το ότι η ακροδεξιά Κολωνακίου είναι ακροδεξιός κώδικας δεν συζητιέται, όλη η προέλευση της φράσης είναι από τον στρεβλό ριζοσπαστισμό και αντιδιαννοουμενισμό κατώτερων μικροαστικών και λουμπενοποιημένων εργατικών στρωμάτων. Είναι κάτι σαν το "θολοκουλτουριάδες". Σαν λέξη μια χαρά είναι αλλά την έχει κατοχυρώσει η ακροδεξιά.
το να είσαι Άγγλος ειναι, για την αριστερά, αξιολογικά ουδέτερο. το να είσαι ακροδεξιός είναι μεμπτό.
πιστεύω ότι μπορείς να το αναγνωρίσεις.
" κάποιος σύντροφος "
Σχετικά με το ενιαίο ή μη. Έγραψα:
Αλλιώς: αν είναι σωστή η τουρκοποίηση γιατί είναι λάθος η ελληνοποίηση;
Πιο αναλυτικά: Τάσσεσαι υπέρ τού ενιαίου τής μειονότητας, πράγμα που σημαίνει ανοχή αν όχι υποστήριξη της τουρκοποίησής της. Την ίδια στιγμή, ως αριστερός και διεθνιστής, αντιμάχεσαι την ενιαιοποίηση των πολιτών τού ελληνικού κοινωνικού σχηματισμού στη βάση τού ελληνικού έθνους και τον εφοδιασμό όλου τού πληθυσμού με ελληνική ταυτότητα. Οι συνεπαγωγές αυτής τής αντίφασης είναι οι εξής:
1. Ακόμα κι εσύ, που είσαι φανατικά «ταξικός», έρχονται στιγμές που γίνεσαι «εθνικιστής».
2. Φυσικά, δεν γίνεσαι εθνικιστής. Κάνεις πολιτική.
3. Αν όμως εσύ κάνεις πολιτική, δεν μπορεί παρά να κάνω κι εγώ πολιτική, και να μην είμαι εθνικιστής, όταν ισχυριστώ ότι οι ισχυρές εθνικές μειονότητες βλάπτουν και δεν ωφελούν τον ταξικό αγώνα γιατί τον παρενοχλούν με το εθνικό ζήτημα και τον βγάζουν από το δρόμο του, άρα, πρέπει να επιδιώκεται η αποδυνάμωσή τους.
Δεν μου καταθέτεις κάτι πειστικό για να δεχθώ ότι η παρομοίωση είναι ατυχής. Επιμένω: οι κώδικες που χρησιμοποιεί κάποιος στην επικοινωνία του δε σημαίνει υποχρεωτικά ότι υιοθετεί τα υπόρρητα μηνύματά της. Η γλώσσα είναι σκέψη, σύμφωνοι. Όχι όμως σώνει και ντε συνειδητή σκέψη. Όπως δεν είμαι εγώ εγγλεζάκι μόνο και μόνο επειδή γράφω αγγλικά, έτσι δεν είναι και κάποιος ακροδεξιός επειδή, πιθανόν, χρησιμοποιεί στην έκφρασή του ακροδεξιούς κώδικες επικοινωνίας. Μπορεί να τους αναπαράγει μέσω τής χρήσης τους. Αλλά μέχρι εκεί. Η υιοθέτησή τους είναι άλλης τάξεως ζήτημα και πρέπει πάντα να αποδεικνύεται κατά περίπτωση.
Τέλος: Κανείς δεν σου ζήτησε να γράφεις σχόλια όπως θα έγραφες ένα άρθρο για τις Θέσεις ή μία διατριβή. Σου ζήτησε να μη γράφεις με ορνιθοσκαλίσματα. Και δεν θα το έλεγα, αν δεν είχα δει σχόλιά σου στο Red Notebook που είχαν και αρχή και μέση και τέλος.
Τα λέμε
Με ποιον τρόπο αντιμάχομαι την ενιαιοποίηση του πληθυσμού ?
Όλοι οι Έλληνες πολίτες,(και οι Έλληνότουρκοι ή Τουρκέλληνες)είναι έλληνες πολίτες. Όπως οι Κύπριοι είναι κύπριοι είτε είναι Έλληνες της Κύπρου, είτε είναι Τούρκοι της Κύπρου, και μάλιστα δεν είμαι και με τα ομοσπονδιακά, τις ποσοστώσεις, κλπ είμαι με το "ένας πολίτης, μία ψήφος".
Για σοβινιστή με έχουν κατηγορήσει, για πολύ ταξικό ποτέ κανένας.
Αντιμάχομαι να πάρουν όλοι ελληνική ταυτότητα?(προφανώς όχι το έγγραφο). Από που τεκμαίρεται ?
Να μην πάρει όποιος δεν θέλει, και όποιοι δεν θέλουν.
Να μην πάρει κανείς και τουρκικη με το ζόρι είναι μια πιθανή ανταπάντηση στην οποία απαντώ προφανώς αλλά να πάρει τούρκικη όποιος και όποιοι θέλουν.
Αυτό είναι κεντρικό, το δικαίωμα να μην είσαι Τούρκος δεν μπορεί να οριστεί χωρίς το δικαίωμα να είσαι.
Τώρα, το "τούρκικη" αν επιμένουμε να μιλάμε για μια μειονότητα είναι ότι καλύτερο σαν προσδιορισμός και ότι πιο κοντά στην πραγματικότητα.Άλλωστε η ελληνική συνείδηση δεν είναι καν δεύτερη στην μειονότητα, είναι πολύ μετά από τοπικούς προσδιορισμούς πχ "πομάκος, αγρότης, όπου φτωχός και η μοίρα του". Το ότι οι τσιγγάνοι δεν έχουν τούρκικη συνείδηση καθόλου δεν σημαίνει ότι έχουν ελληνική και καλά κάνουν μιας και το έθνος δεν τους θέλει. Επίσης καλά κάνουν να θέλουν να ενταχτούν σε πείσμα του έθνους. Εμείς πάντως (σαν έθνος με την συγκεκριμένη ταξική ηγεμονία) δεν τους θέλουμε.
Μπορούμε, και θα είναι και το σωστότερο όταν (αν) λυθεί το θέμα με τον μόνο δημοκρατικό (σύμφωνα με τα προτάγματα της αστικών πολιτικών ελευθεριών και των ανθρώπινων δικαιωμάτων)τρόπο δηλ την αναγνώριση του τουρκισμού (για την αντιμετώπιση του τουρκοπρακτορισμού που ανθεί στην αδιαφάνεια, την υπόγεια καταπιεσμένη έκφραση και καταστολή του τούρκικου στοιχείου, και είναι ο πυρήνας του επιχειρήματος μου και δεν το σχολιάζεις)να μιλάμε για 3 μειονότητες.
γιατί όμως κανείς από τους υποστηριχτές της άποψης "η μειονότητα δεν είναι ενιαία" δεν λέει ποτέ "υπάρχουν 3 μειονότητες" ? Ή έστω ρε παιδί μου μια από άποψη υποβαθμισμένης ζωής σε μια περιοχή αλλά με 3 υποομάδες" ? Και με τις 3 θεμιτές όμως.
πολύ απλά γιατί είναι μια άποψη που διαμόρφωσε ο ελληνικός αστισμός απέναντι στην πραγματικότητα μετά το 90, με τα βήματα ισοπολιτείας. Χάρισε το μεγαλύτερο μέρος της μειονότητας στο προξενείο, επένδυσε στο πομάκικο και ρομά στοιχείο για να μην μπορεί η μειονότητα να ενωθεί μεταξύ της, άρα και με την πλειονότητα (με πρωτεύον το ταξικό στοιχείο) αλλά ούτε να η ισοπολιτεία των Ελλήνων πολιτών να προχωράει. Ήταν ένας σχεδιασμός ισοπολιτείας στα χαρτιά, και πέρασε σε μεγάλο βαθμό.
Εν ολίγοις στήθηκε το εξής:"σας κάναμε πολίτες, είστε όμως προδότες,αλλά δεν υπάρχουν Τούρκοι,όμως όποιος είναι Τούρκος είναι του προξενείου, και είναι και πολλοί άρα είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα".
Αυτή είναι η αφήγηση του ελληνικού κράτους και είναι σκόπιμα παράλογη και δυσλειτουργική γιατί στοχεύει στο δηλητήριο και την "αντικειμενική" αναπαραγωγή του πολύ μεγάλων διαχωριστικών.
Το 3 που λες δεν το καταλαβαίνω. Αποδυνάμωση των εθνικών μειονοτήτων γιατί βλάπτουν τον ταξικό αγώνα ? Πως θα τις αποδυναμώσεις δηλ ? Και ποιος ? Οι Έλληνες ?
προφανώς είναι εθνικιστικό, δεν κατάλαβα γιατί το λες. Σχήμα λόγου επειδή υποστήριξα εγώ την "τουρκοποίηση" ? Που δεν το έκανα, απλά είπα ότι είναι Τούρκοι. Δεν είπα αμάν να γίνουν Τούρκοι.
όσοι είναι τέλος πάντων, αλλά τους απαγορεύουμε να είναι Τούρκοι,για να γίνουν Γκρίζοι Λύκοι.
αν θες εξήγησε μου το 3.
"κάποιος σύντροφος"
Φίλε κ.σ.,
Σόρυ, αλλά μη μου μιλάς για πολίτες. Πολίτες υπάρχουν σε κράτη ουδέτερα. Σε κράτη αμιγώς πολιτικά. Πού υπάρχουν αυτά; Στο μυαλό τών Μηλιών, των Χριστόπουλων, των Παπαδάτων, του Τάκη Μίχα και του Άκη Γαβριηλίδη. Στην πραγματική ζωή υπάρχουν έθνη-κράτη. Άρα δεν μπορεί να γίνεται λόγος για πολίτες σκέτο. Ο πολίτης πάει πακέτο και με μία εθνική συνείδηση ή ταυτότητα. Μέχρι να αλλάξω γνώμη, δεν μετακινούμαι ρούπι από αυτή τη θέση.
Δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεσαι σε πολιτικές τού ελληνικού κράτους σχετικά με τη μειονότητα. Σου φαίνομαι για συστημικός απολογητής τού υπαρκτού ελληνικού κράτους;
Για τις εξηγήσεις που ζήτησες:
Τι εξηγήσεις ζητάς; Από όσα γράφεις είναι σαφές ότι κατάλαβες τι θέλω να πω. Δεν εξυπηρετεί την ταξική συνειδητοποίηση και χειραφέτηση η ύπαρξη εσωτερικού εθνικού ζητήματος που εκ των πραγμάτων δημιουργείται από τις μειονότητες και λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Κάποιοι πιστεύουν ότι μπορούμε να υπερβούμε αυτό το πρόβλημα μέσω τής αποεθνοποίησης του κράτους. Προφανώς κι εσύ. Δεν συμφωνώ. Θεωρώ κάτι τέτοιο στρουθοκαμηλισμό. Η εθνική συνείδηση δεν καταργείται με διατάγματα. Κι αν επιχειρήσεις να την καταργήσεις, μεγαλώνεις ακόμα περισσότερο το πρόβλημα. Άρα προωθείς την κυρίαρχη (πλειοψηφούσα) εθνική ταυτότητα, γιατί σου χρειάζεται για να διατηρήσεις την αυτονομία τού κράτους σου (έχοντας στο μυαλό σου να φέρεις την κοινωνική αλλαγή ξεκινώντας πρώτα από την εδαφική περιοχή που ορίζεις εσύ), και αποδυναμώνεις τις μειονοτικές. Κι όταν μιλάω για αποδυνάμωση, δεν εννοώ βέβαια ότι θα τους στείλεις σε γκουλάγκ ή δεν θα τους δίνεις άδειες οδήγησης.
Αυτό λοιπόν, η δική μου πολιτική άποψη, είναι εθνικισμός. Ενώ το δικό σου δεν είναι. Ορέος!
Βρε άνθρωπε, εσύ δεν είσαι που λες δεν θέλω διχασμένη τη μειονότητα γι’ αυτό δεν θέλω τη Σουλεϊμάν που προωθεί το διχασμό; Τι άλλο σημαίνει αυτό πρακτικά από το ότι βοηθάς τον τουρκικό εθνικισμό να μπετονάρει μία συμπαγή εθνική τουρκική μειονότητα; Εμένα δουλεύεις ή τον εαυτό σου;
Τα λέμε
Τελευταίο
1.απαντάω στις επιδιώξεις του κράτους γιατί σε αυτές εντάσσεται η υπόθεση Σουλεϊμάν. Μήπως διαψεύστηκαν τα περί ΥΠΕΞ ? Μήπως είναι τόσο πια ανήθικοι στην ΤΕ ΣΥΡΙΖΑ και αναφέρουν και συγκεκριμένη ακροδεξιά οργάνωση, σαν να έχει σχέση με την Σουλεϊμάν ? Δεν τα λέω σε σένα ...
2. κοίτα, οι εθνοκαθάρσεις και αφομοιώσεις την περίοδο των εθνογενέσεων και των αστικών επαναστάσεων, κατόπιν των Βαλκανικών Πολέμων και τελικά των 2 παγκόσμιων προχώρησαν σε έναν βαθμό, αλλά άφησαν εκκρεμότητες. (Έλληνες στην Τουρκία, Έλληνες στην Αλβανία, σλαβομακεδόνες στην Ελλάδα, Τούρκους στην Ελλάδα ,Έλληνες και Τούρκους στην Κύπρο, Έλληνες στην Αλβανία).
ούτε ήταν αυτονόητος ο μονοεθνικός χαρακτήρας. Στα μάτια του εκπροσώπου της αριστερής διάστασης του νεοελληνικού διαφωτισμού, Ρήγα Φεραίου.
"να σφάξουμε τους λύκους που στον ζυγό βαστούν, και χριστιανούς και Τούρκους σκληρά τους τυραννούν"
3.το κυρίαρχο σχέδιο ήταν η εθνική ομοιογένεια, με εθνοκαθάρσεις ή αφομοίωση (πχ το κομμάτι των Αρβανιτών που έγιναν Έλληνες).
εκεί όμως που η αστική τάξη δεν την προχώρησε όσο ήθελε, δεν θα πάμε να την κάνουμε εμείς. Και δεν είναι κάτι που γίνεται με διάταγμα, ούτε η αποδυνάμωση γίνεται με απόφαση.
Ούτε υπεριστορικά καταργείται ή δημιουργείται. Δεν είμαστε στις αστικές επαναστάσεις, ούτε στην πρωταρχική συσσώρευση.
όταν λοιπόν μου προτείνεις να αποεθνικοποιήσουμε την μειονότητα, και εγώ σου απαντάω ότι δεν γίνεται (και δεν πρέπει) μου λες ότι θέλω να αποεθνικοποιήσω το κράτος.Ενώ όλο το επιχείρημα μου είναι ότι τίποτα δεν μπορεί να αποεθνικοποιηθεί.
στην Θράκη έχει Τούρκους γιατί εκεί καταστάλαξε η ιστορική φάση της αποδιάρθρωσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και του ασιατικού τρόπου παραγωγής.
Δεν υπάρχει τρόπος να πάψει να έχει, επί καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, και με φυσιολογικές (μη πολεμικές) μεθόδους και συνθήκες.
Επίσης δεν υπάρχει λόγος να πάψει να έχει, δεν ισχύει ότι θίγεται ο ταξικός αγώνας ο οποίος είναι εθνικός όταν πρέπει να είναι εθνικός και δεν είναι όταν δεν πρέπει. Το ΕΑΜ είναι γαλάζιο γιατί είναι κυρίαρχη αντίθεση η εθνική ανεξαρτησία,(αλλά είχε και σλαβομακεδόνες, μέχρι Γερμανούς είχε) η Φεντερασιόν ήταν πολυεθνική (και στα "χρώματα") γιατί ήταν το σκίρτημα μιας πολυεθνικής εργατικής τάξης. Και τα 2 είναι υποδειγματικά.
4. είναι βαρετά ίσως 2 βιντεάκια http://antigeitonies.blogspot.gr/2012/05/blog-post_11.htmlγια την εργατική μνήμη της πόλης της Ξάνθης, για όποιον δεν έχει άμεση σχέση μαζί της.
το εργατικό της κίνημα όμως ήταν σπουδαίο, με πανελλαδικό αντίκτυπο, και ποτέ δεν είχε θεωρήσει σκόπιμο να αποκτήσει εθνική ομοιογένεια.
μάλιστα στην πραγματικότητα η διεθνικότητα του το σφυρηλατούσε, το "πώρωνε" του έδινε ταξική συνείδηση. Έκανε τον κάθε εργάτη οργανικό μαρξιστή διανοούμενο, κατανοούσε το "προλετάριοι ενωθείτε", το ζούσε, το είχε ήδη κάνει.
" κάποιος σύντροφος "
Δημοσίευση σχολίου