Τετάρτη, 30 Απριλίου 2014

Whatever it takes! (but, to be on the safe side, when we say «whatever», we don’t mean whatever-whatever…)




Αν ο περί τού νομισματικού ζητήματος δημόσιος λόγος τών κεντρικών στελεχών τής πλειοψηφίας τού ΣΥΡΙΖΑ που ξετσίπωτα έχουν γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τις σχετικές αποφάσεις τού Ιδρυτικού Συνεδρίου προκαλεί εκρήξεις οργής, ο λόγος εκείνων που προσπαθούν να μείνουν πιστοί σε αυτές χωρίς όμως και να παρεκκλίνουν από τη δεξιά στροφή που η πλειοψηφία απολύτως αντιδημοκρατικά και επί τής ουσίας πραξικοπηματικά έχει επιβάλλει στον ΣΥΡΙΖΑ προκαλεί εκρήξεις γέλωτος. Εκπρόσωποι της πρώτης ομάδας είναι οι άσσοι τής διαστρέβλωσης Μηλιοσταθάκηδες μαζί με κάτι λιμά πενταράκια κι εξαράκια (Ψευτοθόδωροι και Λασκοπαπαδάτοι) που τους κρατάνε το φανάρι. Αναμφισβήτητος αρχηγός τής δεύτερης, ο Γιάννης Δραγασάκης. Αυτός έχει την ‘‘τιμητική’’ του σήμερα.

Όπως έγινε γνωστό, καθώς βούιξαν τηλεοράσεις και διαδίκτυο, ο Δραγασάκης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε  η Κίνηση Ιδεών & Δράσης «Πράττω», δημιούργημα του Νίκου Κοτζιά, με θέμα τα προβλήματα και τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει μία ενδεχόμενη κυβέρνηση υπό τον ΣΥΡΙΖΑ, είπε σε κάποιο σημείο τής ομιλίας του:


Ποιος μπορεί να έχει αντίρρηση και ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι ο Δραγασάκης παρέκλινε στο ελάχιστο από τις αποφάσεις τού Ιδρυτικού Συνεδρίου; Παρ’ όλο που τις συμπύκνωσε σε τρεις μόνο λέξεις, δεν παρέκλινε ούτε κατά μία ίντσα! Whatever it takes. Yes sir! Αυτό ακριβώς είναι το νόημα για κάθε στοιχειωδώς εγγράμματο και νοήμονα άνθρωπο (όχι όμως και για τους καθ’ έξη και κατ’ εξακολούθηση διαστρεβλωτές και βιαστές συλλογικών αποφάσεων) της σχετικής αναφοράς τής Πολιτικής Απόφασης του Ιδρυτικού Συνεδρίου σε αυτό το ζήτημα, η οποία και ενσωματώνεται αυτολεξεί στη διακήρυξη του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές. Ούτε κι εγώ δεν ξέρω πόσες φορές την έχουμε παραθέσει εδώ. Παρ’ όλα αυτά, μία ακόμα δεν βλάπτει. Όχι γιατί θα πειστούν τα παπαγαλάκια τών ‘‘μπολσεβίκων’’ που γαβγίζουν καθημερινά σαν πιστά κομματόσκυλα τη διαστρεβλωμένη γραμμή τού κόμματος, η οποία γι’ αλλού ξεκίνησε κι αλλού καταλήγει. (Αν υπάρχει ένας λόγος να ξαναπαραθέσουμε το απόσπασμα γι’ αυτούς, είναι μόνο και μόνο για να τους πούμε, για άλλη μία φορά, ότι δεν τρώμε κουτόχορτο και να πάνε να πλασάρουν τα φύκια που πουλάνε για μεταξωτές κορδέλες στους νεολαίους τού ΣΥΡΙΖΑ και στα απελπισμένα γερόντια που κλαίνε με μαύρο δάκρυ όχι γιατί πεινάνε, αλλά γιατί δεν έχουν να αγοράσουν ούτε μία σοκολάτα στα εγγόνια τους.) Θα επαναληφθούμε με την ελπίδα να συνειδητοποιήσουν τα αφελή ή αυταπατώμενα μέλη τού ΣΥΡΙΖΑ τι ακριβώς συμβαίνει στο κόμμα τους μπροστά στα μάτια τους και κάτω από τη μύτη τους. Να λοιπόν με ποιες λέξεις εξηγεί η Πολιτική Απόφαση αυτό το «whatever it takes!» (= ό,τι χρειάζεται/απαιτείται) του Γιάννη Δραγασάκη:

13.2 [...] Όπως συμπυκνώνει το σύνθημα «καμιά θυσία για το ευρώ», απόλυτη προτεραιότητα για τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί η αποτροπή της ανθρωπιστικής καταστροφής και η ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών, όχι η υποταγή σε υποχρεώσεις που ανέλαβαν άλλοι, υποθηκεύοντας τη χώρα. Δεσμευόμαστε ότι θα αντιμετωπίσουμε τις ενδεχόμενες απειλές και τους εκβιασμούς των δανειστών με όλα τα δυνατά όπλα που μπορούμε να επιστρατεύσουμε, ενώ είμαστε ήδη έτοιμοι να αναμετρηθούμε με οποιαδήποτε εξέλιξη, βέβαιοι ότι, σε κάθε περίπτωση, ο ελληνικός λαός θα μας στηρίξει.

Θα έλεγε τώρα κάποιος γραμμιτζής: Τι χρείαν άλλης μαρτυρίας έχομεν για να πειστεί και ο τελευταίος δύσπιστος ότι η αποστομωτική αποστροφή τού πρώτου τη τάξει οικονομικού επιτελή τού κόμματος είπε «τα πάντα όλα» σε τρεις μόνο λέξεις, μεταφέροντας πιστά το πνεύμα τών συλλογικών αποφάσεων; Και πού θα πρέπει να κρυφτούν όλοι αυτοί (σ.σ.: εμείς είμαστε μεταξύ άλλων οι «αυτοί») που τσιρίζουν κάθε τόσο σαν απατημένες γκόμενες «δεν τηρούνται οι συλλογικές αποφάσεις, δεν τηρούνται οι συλλογικές αποφάσεις!»;

Αν το πράγμα έμενε εκεί που το αφήσαμε τη Δευτέρα το βράδυ όταν και ο Γιάννης Δραγασάκης πέταξε την ατάκα του, θα είχε όλα τα δίκια τού κόσμου ο γραμμιτζής φίλος μας να τα πει όλα αυτά κι ακόμα παραπάνω, και να μας κάνει και μισής πεντάρας. Ατυχώς όμως, αν και καθόλου παράδοξα, η ιστορία είχε και συνέχεια, η οποία επίσης έγινε γνωστή. Πριν αλέκτωρ φωνήσαι τρις, πριν συμπληρωθούν δύο 24ωρα για την ακρίβεια, ο ίδιος ο ακαταμάχητος μάρτυρας Γιάννης Δραγασάκης έσπευσε να αλλάξει τη μαρτυρία του! Στριμωγμένος από τον συνονόματό του Στουρνάρα για τις παλινωδίες τού ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το ευρώ, πήρε το λόγο σήμερα στη Βουλή για να εξηγήσει ότι αυτό το «whatever» είχε και έναν ‘‘αστερίσκο’’ και, επομένως, σε καμία τών περιπτώσεων δεν ειπώθηκε κατά την απόλυτή του έννοια (όπως θα το έλεγε ένας ‘‘σταλινικός’’, λόγου χάρη...). Μαντεύετε ποιος ήταν ο αστερίσκος; Εντάξει, να μη σας παιδεύουμε, είναι πολύ δύσκολο. Ας το πάρει το ποτάμι, λοιπόν:


Τι χρείαν άλλων μαρτύρων έχομεν; (Κι ας μη μας πει κάποιος, παρακαλούμε, ότι αυτή η κολοκυθιά και οι κουμπάρες που παίζει ο Δραγασάκης και άλλοι είναι ευέλικτη πολιτική...)




33 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

εγώ είμαι εκείνος που μπορεί να διαφωνήσει με το ότι αυτό που είπε ο Δραγασάκης, δεν είναι έξω από την απόφαση του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ.

τι πάει να πει "whatever it takes" ? τίποτα απολύτως δεν πάει να πει, και είναι και από την πρώτη στιγμή προετοιμασμένο για να πει "δεν έλεγα για το ευρώ ρε παιδιά". Τι πρότεινε ο Δραγασάκης που μπορεί να φέρει έστω το whatever it takes ?

αν θες να είσαι στην απόφαση, λες αυτό που λέει η απόφαση, είμαστε έτοιμοι να φύγουμε.

και η απόφαση βέβαια τελικά τρίχες είναι γιατί δεν προκύπτει η ουσιώδης μονομερής ρήξη που θα δοκιμάσει τα όρια αντοχής της ΟΝΕ, για να χρησιμοποιήσουμε την ετοιμότητα μας να φύγουμε. Αν χρειαστεί λέει, πως να χρειαστεί δηλ ? Αν γίνει δηλ διάσκεψη για το χρέος δεν θα χρειαστεί? Θα πάψει η Γερμανία να κάνει μισθολογικό dubbing? Θα πάψει η Ελλάδα να παράγει ελλείμματα εκτώς και αν πεθαίνει από την πείνα όπως τώρα? Προφανώς όχι, οπότε ή θα συνεχίσει να μην παράγει ελλείμματα και να πεθαίνει, ή θα μπει σε τροχιά ανάπτυξης, (οικονομικών της ζήτησης) Θα αποκτήσει η Ελλάδα παραγωγική βάση? Ανταγωνιζόμενη με αυτή την ισοτιμία την Κίνα, ή την Γερμανία (σε προϊόντα χαμηλής και υψηλής προστιθέμενης αξίας αντίστοιχα).Η έξοδος από το ευρώ δεν είναι ατύχημα είναι επιλογή, και αν γίνει σαν ατύχημα είναι τραγωδία. Άλλο αν πρέπει η αριστερά να το κάνει σημαία, πάντως δεν είναι κάτι που λες "ε δεν αποκλείεται και εντελώς". Πολιτικαντισμοί πάνω στα ερείπια είναι αυτά.

Παρένθεση: ευτυχώς ο κόσμος δεν ασχολείται με αυτά που λέει ο Τσιπρας (με τις λεπτομέρειες, για να δούμε πόσο θα ενοχλήσει την ευρωδομή πχ να πάρει ο ESM τις τράπεζες) γιατί θα έπεφτε γιαούρτι (με το πήλινο)

το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι δεν είμαστε έτοιμοι να φύγουμε. Γιατί ? Γιατί δεν μας ετοιμάζει ο ΣΥΡΙΖΑ. Που είναι τα συνδικάτα που οργανώνουν την έξοδο, οι συνεταιρισμοί, η διαννόηση, το ΤΕΕ (στο οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ πήγε με την ΝΔ) και το ΟΕΕ της αριστεράς, που είναι ο Κιτσίκης και ο Μπάτσης της εποχής να παράξουν επιστημονική σκέψη, που είναι το κόμμα να την κάνει πολιτική γραμμή ?

που είναι η προετοιμασία ? στα συνέδρια του transform που στην συνεδρία για Λατινική Αμερική και χρέος δεν υπήρχε ο Ισημερινός, αλλά η ... Βραζιλία ? (μάλλον δεν συζήτησαν για τους νεκρούς του μουντιάλ)

στον Μηλιό που λέει ότι μπορεί να ψηφίσουν τον Σουλτς ?http://www.jmilios.gr/%CE%B8%CE%B1-%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%B2%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%8C/

συνεπώς είναι πολύ βαθύ το πρόβλημα, για να ψάχνουμε να πιαστούμε από το τίποτα.

και είναι και κορυφαίο θέμα για τα ίδια τα καταραμένα τα κουκιά, το μόνο μέτρο της πολιτικής πρακτικής για την ηγετική στελέχωση του ΣΥΡΙΖΑ. 9 μονάδες ανατροπή μέσα σε 2 βδομάδες έδωσε η Public Issue με βασικό λόγο την πολιτική του φόβου για το ευρώ.

εδώ όμως έρχεται η ίδια ακριβώς αντίδραση με τότε, ότι την πολιτική του φόβου την αντιμετωπίζεις... συμφωνώντας και όχι σπάζοντας τον.

δεν θα τον ξαναναστήσει τόσο τον Σαμαρά ώστε να ξανανικήσει, αλλά φιλί της ζωής θα του δώσει.

αν βέβαια το σύστημα μείνει μόνο στο ευρώ, γιατί είναι κιόλας η δεύτερη επίθεση του. Η πρώτη ήταν η Θράκη που τα σκάτωσε (δεν το εξηγώ, έγραψα καμιά εικοσαριά σεντόνια) η δεύτερη είναι το ευρώ που πάλι με το παραμικρό υπογράφει δηλώσεις νομιμοφροσύνης, έχουν και άλλα όπλα.

μήπως είδε κανείς τον ΣΥΡΙΖΑ να κάνει κάτι (τι κάτι δηλ, τα πάνω κάτω πρέπει) για το μήνυμα του κράτους και του στρατού με τους 2 ναζί στρατηγούς ? Τι άλλο είναι από το " καθίστε καλά γιατί δεν θα έχετε καλό τέλος" αυτό ?

" κάποιος σύντροφος "

LeftG700 είπε...

Φίλε κ.σ.,


Ούτε η απόφαση λέει αριθμητικώς και ολογράφως κάτι για το ευρώ. Όμως, εμμέσως πλην σαφώς, το βάζει πάνω στο τραπέζι (ή, αν προτιμάς, δεν το βγάζει από το τραπέζι). Με αυτή την έννοια, ο Δραγασάκης τα λέει μια χαρά. Το πρόβλημα είναι στη συγκεκριμενοποίηση. Γιατί βέβαια κι οι άλλοι δεν είναι μαλάκες. Θα σου ζητήσουν διευκρινίσεις. Εδώ είναι που τα κάνει μούσκεμα ο Δραγασάκης (εδώ τα κάνει μούσκεμα ακόμα κι ο Λαφαζάνης, ο Δραγασάκης δεν θα τα κάνει;) και μετατρέπει τον ΣΥΡΙΖΑ σε μεγάλη ΔΗΜΑΡ. Γιατί μόλις τίθεται το ερώτημα σπεύδει να εξαιρέσει το νομισματικό από αυτό το whatever. Παρεμπιπτόντως (κι εδώ είναι που ‘‘προδίδεται’’ ο Δραγασάκης στην ομιλία τής εκδήλωσης του Πράττω):

«Whatever it takes» δεν σημαίνει αυτό που λέει κάποια στιγμή («θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας»), ούτε είναι με αυτή την έννοια βέβαια που το είπε ο Ντράγκι. «Whatever it takes» σημαίνει «θα κάνω ό,τι χρειάζεται, ό,τι θα απαιτήσουν οι περιστάσεις» και είναι πολύ κοντά, σχεδόν ταυτόσημο με αυτό που λέμε εμείς: «θα κάνω τα αδύνατα δυνατά».

Σωστά είναι αυτά που λες για τη μη προετοιμασία και τη μη ζύμωση της ιδέας αποχώρησης από το ευρώ. Είναι άλλης τάξεως ζήτημα όμως, και έπεται δεν προηγείται. Ο ΣΥΡΙΖΑ, δυο χρόνια μετά τις εκλογές και το πνεύμα που χαρακτήριζε τότε τον ΣΥΡΙΖΑ (το ευρώ δεν είναι ταμπού) είναι ακόμα στο στάδιο «να το πω να μη το πω» κι άμα με στριμώξουν να το αποκηρύξω. Κι έτσι θα πάει βέβαια μέχρι τις εκλογές. Αυτά τα βότσαλα που έχει στο στόμα και δεν τον αφήνουν να μιλήσει καθαρά θέλησα να επισημάνω για μία ακόμα φορά.


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

o ΣΥΡΙΖΑ έχασε τις εκλογές γιατί έλεγε ευρώ.

φράσεις σαν "το ευρώ δεν είναι ταμπού" με το δεδομένο της προετοιμασίας που δεν υπάρχει και προηγείται, σημαίνουν ευρώ.

η προετοιμασία είναι το ζήτημα που συζητάμε και διακρίνει τις δυνάμεις που είναι με το ευρώ, και αυτές που δεν είναι με το ευρώ.

δυνάμεις που δεν είναι με το ευρώ είναι αυτές που λένε ότι το ευρώ είναι πρόβλημα, περίπου τα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και στην ευρω διακήρυξη. Αν όμως είναι πρόβλημα, η νεωτερικότητα επιβάλλει και αναζήτηση λύσης, για την οποία χρειάζεται προετοιμασία που προηγείται γιατί αλλιώς θα την έλεγαν επετοιμασία.

δεν είναι ζύμωση, είναι επιστημονική έρευνα και πολιτική πρακτική, είναι ένα παλαικό κύμα οργάνωσης γύρω από το πως θα ζήσουμε αλλιώς. Πως θα παράγουμε αλλιώς, πως θα καταναλώσουμε αλλιώς, πως θα έχουμε πολιτικό σύστημα με λαϊκό έλεγχο.

όλα αυτά είναι το ευρώ και όχι "νομισματικό ζήτημα".

"όποιος νομίζει ότι μιλάμε για το νόμισμα, δεν έχει καταλάβει" έλεγε ο Κώστας Λαπαβίτσας.

ακούγεται απόλυτο, μέχρι αγενές, αλλά έτσι είναι.

"κάποιος σύντροφος"

LeftG700 είπε...

Φίλε κ.σ.,


Δεν διαφωνώ με αυτά που λες, ούτε με αυτό που είπε ο Λαπαβίτσας, το οποίο δεν το βρίσκω και καθόλου θρασύ. Στην ουσία τα ίδια υποστηρίζουμε. Απλώς, επαναλαμβάνω:

Το να πεις όλα είναι πάνω στο τραπέζι, προηγείται οποιασδήποτε άλλης κίνησης που θα κάνεις στο τραπέζι. Κι επειδή σού αρέσουν τα επαναστατικά: πριν από την προετοιμασία οποιασδήποτε επανάστασης προηγείται η απόφαση γι' αυτήν.


Τα λέμε

kolokotronis είπε...

Τι δεν καταλαβαίνεις, φίλε Left;
Τον ορισμό του καιροσκόπου-οππορτουνιστή;
Ο οποίος δρά ακολουθώντας όχι αρχές και προγράμματα παρά καταστάσεις και ευκαιρίες ( opportunities )...

Let it be. Ας μην βρωμίζουμε άλλο την σημερινή μέρα με τέτοια σκουπίδια.

Κάθε Πρωτομαγιά, ξεκλέβω κάμποση ώρα από τους πάντες, κλείνομαι σε μιά γωνιά του μυαλού μου και βασανίζομαι συλλογιζόμενος την τελευταία απόφαση του Ναπολέοντα Σουκατζίδη...
Ιδεαλισμός, ξε-ιδεαλισμός, η ζωή μας, ο αγώνας μας δεν μπορεί να είναι μόνο για το πόσο θα μεγαλώσουμε το ξεροκόμματο, που μας πετάνε οι αστοί για να γλείφουμε.
Χτες γενιά των 700 ευρώ, G700, σήμερα G500, G400 και αύριο με κυβέρνηση Συριζα G751, κατώτερος μισθός...
Αίσχος! ( που θα έλεγε και ο Σταυρίδης! )
Άντε, καλή Πρωτομαγιά.
Κατεβείτε στο δρόμο, το οφείλετε στη συνείδησή σας.



Ανώνυμος είπε...

Kαι μόνο τη γλώσσα του σώματος να δεις... τα λέει όλα...

Τα σέβη μου
Φιλίστωρ

LeftG700 είπε...

Φίλε Κολοκοτρώνη,


Έχω μία διαφορετική αντίληψη περί «οπορτουνισμού», που δεν ταιριάζει και πολύ με τη στερεότυπη έννοια που δίνετε στον όρο στο ΚΚΕ. Τέλος πάντων, με άλλη ευκαιρία, ίσως και με ανάρτηση.

Είσαι παλιά καραβάνα, όπως λες, κι εγώ το παίρνω τοις μετρητοίς ως καλόπιστος. Έτσι, ελπίζω να μην παρεξηγηθείς όπως κάποιος άλλος επίσης φίλος τού ΚΚΕ που όταν του είπα με κάποια αφορμή «κοίτα, δεν νομίζω ότι είσαι χρήσιμος στο κόμμα σου με αυτή την τακτική διαλόγου» γύρισε και μου είπε περίπου «και τι σε κόφτει εσένα; νοιάζεσαι για το καλό τού Κόμματος;» γι’ αυτό που θα σου πω:

Αλήθεια, πόσο διευκολύνεις τους αναγνώστες (όχι υποχρεωτικά και σχολιαστές) που δεν είναι κοντά στο ΚΚΕ, αλλά δεν είναι και εχθρικοί απέναντί του, να σε ακούσουν με κάποια προσοχή όταν χρησιμοποιείς εκφράσεις τύπου «σκουπίδια»;

Περισσότεροι και μαχητικότεροι ήσαστε και πάλι σήμερα. Αλλά, δεν πιστεύω να είσαι ενθουσιασμένος με την εικόνα γενικά τής συμμετοχής τού κόσμου, μετά από τόσο χαμό αυτά τα τέσσερα χρόνια και σκάρτες τρεις βδομάδες πριν από εκλογές;


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε Φιλίστορα,


Ποια γλώσσα τού σώματος; Εδώ οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, οι Συριζαίοι δηλαδή, δεν πιάνουν ούτε τη γλώσσα τής ...γλώσσας!...


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Λεφτ,
Να εξηγησω καποια πραγματα γιατι βλεπω οτι αναφερεσαι σε μενα και σε μια αποστροφη του λογου μου σε παλιοτερη συνομιλια μας.Παρατηρω οτι παρα την εντιμοτητα που σου εχω αναγνωρισει , μια σταθερη επιδιωξη σου να δημιουργησεις κλιμα μεταξυ των φιλων του ΚΚΕ αλλοτε με παραινεσεις να σχολιασουμε τη σταση αλλων φιλων του που χαρακτηριστηκαν και εδω ως "ταλιμπαν"και αλλοτε σπερνοντας συγχυσεις προσωπικα για μενα και τη παρουσια μου εδω τοποθετωντας με σαν μελος του κομματος,γραμματεα οργανωσης περιοχης κλπ,ενω απο τη πρωτη στιγμη δηλωσα-και αυτη ειναι η αληθεια-οτι δεν εχω καμια οργανωτικη σχεση με το ΚΚΕ αλλα επιπλεον παρεμβαινω σπανιοτατα ακομα και σε φιλο-κκε blogs και ειναι ηλιου φαεινοτερον οτι δεν εχω και στενες σχεσεις με τους διαχειριστες τους.Πιθανοτατα αυτη σου η εμμονη να εδραζεται στην σταθερη μου θεση και συμφωνια με τη γραμμη του κομματος.Επιπλεον να σου υπενθυμισω οτι γραμμιτζηδες ειναι στην πλειοψηφια τους οι φιλοι του ΚΚΕ απο την αποψη οτι περα απο επι μερους διαφωνιες συνφωνουν με τη στρατηγικη του προταση.Ποσο μαλλον σημερα που οι οποιες ταλαντευσεις τεινουν να εκλειψουν και αντικειμενικα δεν υπαρχει και καμια πιο αξιοπιστη εναλλακτικη λυση για αυτους.
Τελευταια εχεις επιδοθει και σε κατι ακομα. Εγκαλεις τους κκεδες για αναρμοστη συμπεριφορα ή "πολυ ΚΚΕ"(αγνοωντας την ιδιαιτερη φυση του μεσου που λεγεται διαδικτυο) ,σταση που κατα την αποψη σου βλαπτει το κομμα αφου δεν αφηνει περιθωρια στους μη εχθρικους προς αυτο αναγνωστες να ερθουν πιο κοντα του.Μου θυμιζεις παλι τη λογικη καποιων μεγαλοκαναλοδημοσιογραφων που προφασιζομενοι οτι δεν πειθει η προταση του ΚΚΕ ή οτι δεν δοθηκε επαρκης απαντηση και αλλα ωραια,στην ουσια στοχευουν να προκαταλαβουν τον τηλεθεατη-ακροατη,στη περιπτωση μας σχολιαστη-αναγνωστη. Η αληθεια ειναι-και μπορω να παραθεσω πληθος παραδειγματων-οτι αρκετες φορες στις συζητησεις μου εδω, εχω υπαρξει υπερ του δεοντος διαλλακτικος και ανεκτικος. Ακομα και με σχολιαστες που καθε αλλο παρα στεκονται κριτικα προς το ΚΚΕ αλλα ειναι αποδεδειγμενα εμπαθεις και βαθια προκατειλημμενοι ,συχνοτατα καλυπτοντας αυτη τους την εμπαθεια με μια κατ επιφαση αγωνια για την "ενοτητα της αριστερας".Θελω να πιστευω οτι οι πραγματικα κριτικα σκεπτομενοι και ταλαντευομενοι που τυχαινει να διαβαζουν εδω δεν απομακρυνονται απο το ΚΚΕ επειδη οι φιλοι του δε συνηθιζουν να μασανε τα λογια τους και να προτεινουν χειρα φιλιας με το ενα και με το αλλο να ριχνουν πισωπλατες μαχαιριες.Αντιθετως και θα επικαλεστω παλι παραδειγματα απο συζητησεις που εγιναν εδω(υπηρξαν περιπτωσεις που 4 και 5 σχολιαστες μου απηυθυναν σχεδον ταυτοχρονες ερωτησεις), η αντιπαραθεση ακομα και σε οξυμενη μορφη προσελκυει κοσμο, προσφερει στο ζωηρο,γονιμο και εποικοδομητικο διαλογο και στη αντληση χρησιμων συμπερασματων.Τουλαχιστον σε πολυ μεγαλυτερο βαθμο απο τον κατ ευφημισμον υγιη διαλογο που μπορει φαινομενικα να τηρει καποιους προσχηματικους κανονες "politically correct" καθωσπρεπεισμου αλλα στην ουσια καταληγει τις περισσοτερες φορες αδιαφορος. Ειλικρινως θελω να το πιστευω αυτο γιατι στην αντιθετη περιπτωση θα σημαινε οτι ακριβως υποτιμω τη νοημοσυνη τους.
Εν κατακλειδι βεβαιως υπαρχουν και προβληματα στην επικοινωνια με τον κοσμο που πατανε σε υποκειμενικες αδυναμιες και πρεπει να παλευτουν.Γενικως μπορει να ισχυει οτι πολλες φορες δεν πειθουμε γιατι "δεν τα λεμε καλα".Ειναι ομως αλλο πραγμα αυτο και αλλο να κανουμε συνεχεις υποχωρησεις,για να γινουμε μ ενα τροπο αρεστοι σε ενα πιο ευρυ κοινο,υποτασσοντας τη στρατηγικη μας που ειναι αδιαπραγματευτη σε τακτικους χειρισμους.Κοινως αλλα να λεμε και εντελως αλλα να εννοουμε.

Гриша

Ανώνυμος είπε...

(συνεχεια)
ΥΓ.Για το Δραγασακη, το Λαφαζανη και τις προσφατες ομορφιες του Τσιπρα.Μα οταν το ΚΚΕ ακριβως προσπαθει να αναδειξει τον καιροσκοπισμο και τα ηξεις-αφιξεις του συριζα εκλαικευοντας τις ηδη τεκμηριωμενες και επιβεβαιωμενες εκτιμησεις του με ενα πιο αμεσο τροπο χρησιμοποιωντας και εκφρασεις του τυπου "λιονταρι στην ελλαδα-σκυλακι του καναπε στην ευρωπη" τοτε κατηγορειται για χυδαιολογια και απομακρυνση απο την κομουνιστικη ηθικη!Οταν αναλυει και αποδεικνυει με επιστημονικο τροπο τον οπορτουνισμο του συριζα τοτε εχει ξυλινη γλωσσα.Loose-loose situation.Ε δε γινεται ετσι....
YΓ.2 Συγγνωμη για την εκταση.

kolokotronis είπε...

Πλάκα μού κάνεις, μωρέ Left;
Ποιός μπορεί να είναι ευχαριστημένος από το σημερινό επίπεδο του λαϊκού κινήματος;
Η διαφορά είναι, πως το ΚΚΕ κάνει ό,τι μπορεί για την ανάπτυξή του, και προγραμματικά προσανατολισμένο και με την καθημερινή δράση χιλιάδων κομμουνιστών.(Αλλού θα έπρεπε να στρέφεις τα πυρά σου για το συγκεκριμένο θέμα).
Το ότι δεν πείθουμε (ακόμα) όσο χρειάζεται, είναι το διαλλεκτικό αντίθετο του γιατί έπειθαν και πείθουν τόσες δεκαετίες το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ.
Ο ιδεολογικός αγώνας είναι σκληρός, οι συνειδήσεις δεν αλλάζουν έτσι εύκολα και μέχρι τις παραμονές της επανάστασης (της ποιάς; όπως με ρώτησε χτες ενα μέλος της Ανταρσυας - να χαρώ εγώ "αριστερότερα του ΚΚΕ"), μέχρι τότε λοιπόν, κυρίαρχη ιδεολογία μέσα στην ελληνική κοινωνία είναι η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, πάει να πεί η αστική. Κι αυτό δεν είναι ηττοπάθεια αλλά διαλλεκτική ανάλυση της πραγματικότητας. Ο,τιδήποτε άλλο, οδηγεί σε απόψεις Στούπα, περί κυριαρχίας της αριστερής ιδεολογίας και περί σοβιετικής οικονομίας στη μεταπολιτευτική Ελλάδα (!). Καλαμπουράκια για πρωτοετείς Δαπίτες, που όμως περνάνε ευρύτερα.( Βαριέμαι να αντικρούω μαλακίες και δεν νομίζω πως χρειάζεται σε αυτό το blog ).

Υ.Γ. "...όταν χρησιμοποιείς εκφράσεις τύπου «σκουπίδια»;..."

Έλα, ρε !
Δεν σου τον είχα τον τόσο καθωσπρεπισμό !
Και στο φινάλε, σιγά τη βρισιά.
Όταν αποκαλείς "σκουπίδια" τα σκουπίδια, το πολύ πολύ να σε κατηγορήσει κάποιος για "ταυτολογία"...

Ανώνυμος είπε...

μια απαντησούλα στον σύντροφο με το κυριλλικό.

το ότι είσαι εδώ είναι διαφωνία με το ΚΚΕ.

με την θεωρία ότι η υπόλοιπη αριστερά και βασικά ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αστικό κόμμα.

Δεν νομίζω να έκανες τέτοιου είδους κουβεντούλα με το ΠΑΣΟΚ, μέλη του κλπ ...

είναι ένα θέμα για το οποιονδήποτε να αξιολογήσει ότι κάποιος που συμφωνεί με το ΚΚΕ αυτοαναιρείται τόσο έντονα και τελικά διαφωνεί μαζί του.Ή και να αρνηθεί ότι διαφωνεί με το ΚΚΕ, που σημαίνει ότι το ΚΚΕ λέει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι αστικό κόμμα, ή ότι γενικά και το 2002, άνθρωποι, φίλοι, μέλη του ΚΚΕ έπιαναν αντίστοιχη κουβεντούλα με τους αντίστοιχους του ΠΑΣΟΚ. Επειδή όμως αυτό δεν γίνονταν, μόνη περίπτωση είναι η διαφωνία με το ΣΥΡΙΖΑ=αστικό, δεν υπάρχει αριστερά κλπ, που είναι στρατηγικό θέμα, αν είναι λάθος αυτό, είναι λάθος τα πάντα.

είναι κάτι που πρέπει να το απαντήσεις, όχι για να πάψεις να μιλάς εκτός ΚΚΕ (που μου είναι και αδιάφορο αν το κάνεις, και δεν έχω και κρίση μεγαλείου ότι θα το προκαλέσει ένα σχόλιο μου, έχεις πει έτσι κι αλλιώς ότι δεν είμαι σοβαρός ) αλλά για να ξεβολεύεσαι(και συ και όλοι μας)

να βάζουμε δύσκολα στον εαυτό μας, στην οργάνωση μας, στο οτιδήποτε.

"κάποιος σύντροφος"

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=bglHI0gWR0g
φιλοζωος

Ανώνυμος είπε...

@κ.σ δε καταλαβαίνω τι λες.

Гриша

Ανώνυμος είπε...

για να αποφυγεις την απωλεια ψηφων προς τους ρεφορμιστες (ΣΥΡΙΖΑ) -->τακτικος στοχος,
ονομαζεις το συριζα αστικο κομμα και συνεπως απαγορευεις καθε διαλογο μαζι του. Ομως η σχεση με τα αστικα κομματα ειναι θεμα στρατηγικης? Η σχεση με την αστικη ταξη ειναι θεμα στρατηγικης οχι η σχεση με τα αστικα κομματα. ΓΙΑ αλλη μια φορα η ενασχοληση με τη διαλεκτικη απο το "κ"κε παραγει μαργαριταρια. Το θεμα ειναι να μελετας τα σιγκεκριμενα φαινομενα, οχι να τα βαφτιζεις οπως βολευει την τακτικη σου.
H plaka ειναι οτι οσοι φευγουν απο το κκε (οι περισσοτεροι, κοτζιας, κτλ) απαρνουνται συλληβδην το μαρξισμο και τη διαλεκτικη. Αυτο δινει μια ιδεα για το πως χρησιμοποιουνται αυτα τα εργαλεια μεσα στο κκε. Αυτα παθαινουν οσοι κοιμουνται με τα απαντα του σταλιν στο προσκεφαλο.

Εγραψα οτι ολοι οι υποψηφιοι δημαρχοι με το "κ"κε ειναι α)δημοσιοι υπαλληλοι β)ελευθεροι επαγγελματιες, γιατροι (και ΕΝΑΣ εργατης) και δεν ελαβα καμμια απαντηση. Περα απο τις θερμες μου ευχαριστιες για το γεγονος, εκφραζω και την ικανοποιηση μου για την επιβεβαιωση μου οτι οι επιδοξοι "αριστεροι" και "κομμουνιστες" αυτοκλητοι σωτηρες της εργατικης ταξης φοβουνται (οπως ο σταλιν την δημοκρατια) την σιγκεκριμενη αναλυση του σιγκεκριμενου φαινομενου. Οση σχεση εχει ο κοτζιας ο παπανδρεου και ο παπαγιαννακης με την αριστερα αλλη τοση σχεση εχει και το "κ" κε με τον κομμουνισμο.

Ανώνυμος είπε...

υ.γ.
ΟΤΑΝ σας εστειλα το αποσπασμα Κουτσουμπα για τις εξελιξεις στην Ουκρανια (παρενθεση: το ιδιαιτερα φιλοξενο παρον μπλογκ δεν αφορουν αυτες οι εξελιξεις, εφοσον δεν εχουν σχεση με την αριστερα, προφανως ειναι φυσικα φαινομενα κατι σαν σεισμος ή πλημμυρα) οπου ο γγ της κε του κκε μας ελεγε οτι ειναι συγκρουση ιμπεριαλισμων ρωσιας , εε, και αμμερικης, και εγραφα οτι η αναλυση αυτη ειναι ουφο μου απαντησαν οτι καλα τα λεει. Το οτι ο δεξιος τομεας γι αυτους ειναι αμελιτεα λεπτομερεια, δειχνει το μετρο της καταντιας του 'κ'κε στην λεγομενη τριτοπεριοδικη vintage ονειρικη περιδινηση τους.

“There are many who do not know they are fascists but will find it out when the time comes.”
― Ernest Hemingway, For Whom the Bell Tolls
Για το 'κ'κε δεν υπαρχει διακριση μεταξυ νδ και συριζα, ρωσικου και αμερικανικου ιμπεριαλισμου, φασισμου και καπιταλισμου καθοτι ο φασισμος ειναι ο ιμπεριαλιστικος καπιταλισμος. Μας ειπαν οτι ο Πουτιν ειναι ιμπεριαλιστης αυτο που χουν στη γλωσσα και σε καθε αφορμη το πετανε ειναι οτι ο συριζα ειναι οχι αστικο αλλα φασιστικο κομμα. Εγω προβλημα δεν εχω να συζητησω μαζι τους , συριζα δεν ειμαι (πιο πολυ ημουν κκε καποτε..λογω αφελειας).

Υ.Γ. στο υγ.
ΑΝ το συριζα ειναι φασιστικο κομμα, κατα τους ασσους της πολιτικης αναλυσης, νομιμοποιουμαι εγω να θεωρω το "κ"κε δικτατορικο αστικο-μικροαστικο κομμα? ή θα δεχθω παλι ανιερες επιθεσεις?

Ανώνυμος είπε...

είσαι εκτός γραμμής ρε άνθρωπε τι δεν καταλαβαίνεις?

έχεις ζήσει κνίτες εναντίον ΠΑΣΠ (πως μιλάνε εννοώ).

έχεις ακούσει κνίτες να μιλάνε για τον Λαλιώτη ?

αυτό το στυλ κουβέντας και αντιπαράθεσης είναι η γραμμή του ΚΚΕ απέναντι στην αριστερά (εγώ το λέω στην υπόλοιπη αριστερά).

δεν κάνεις τέτοιου τύπου κουβέντα, άρα είσαι εκτός γραμμής.

2 επιλογές υπάρχουν. Να πεις ότι τελικά δεν συμφωνείς με το ΚΚΕ ή να αρχίζεις να μιλάς όπως κάποιος που συμφωνεί με το ΚΚΕ.

όλα για μένα θεμιτά, και να έχει κανείς την αντίθετη γραμμή από το ΚΚΕ, και να λέει ότι έχει την ίδια

αλλά θα το επισημαίνω

"κάποιος σύντροφος"

Σωτηρης είπε...

Ολα τα αλλα σχολια ειναι περιττα...

http://www.koutipandoras.gr/article/113040/den-eimai-mperloyskoni-tha-psifiza-syriza

Μονο ΚΚΕ._

Ανώνυμος είπε...

@κ.σ

Η απάντηση συνοδεύεται με τη χαρακτηριστική κίνηση των χεριών προς τη βουβωνικη χώρα.

Δήλωση ε; Ναααα
Δήλωση ε; Νααααα
Δήλωση ε; Ναααααααα

Гриша

ΥΓ Για τη στάση της κνε απέναντι στην πασπ κάτι εχω ζήσει κι εγω...για το λαλιωτη και τα εαακ κάτι θυμάμαι αλλα καλύτερα να μας πεις εσύ....που μπορεί να τα ξέρεις απο μέσα.

ΥΓ 2 Κι εγώ που νόμιζα οτι σ αυτό το τσάρδι μαζεύονται ανένταχτοι....

Ανώνυμος είπε...

να μας πεις τι έχεις ακούσει για τον Λαλιώτη και τα ΕΑΑΚ ...

δεν έχει και καλά κωμικά σίριαλ στην τηλεόραση κάνε ότι μπορείς.

τι ακριβώς υποστηρίζεις με τα χέρια σου στα γεννητικά σου όργανα ?

περηφάνια ? περιοχή ιδιωτικής χρήσεως ?

"κάποιος σύντροφος "

LeftG700 είπε...

Φίλε Гриша,


Δεν μπορώ να καταλάβω πού τα είδες στα σχόλιά μου προς εσένα και τον Κολοκοτρώνη όλα αυτά που γράφεις! Να δημιουργήσω κλίμα; Να σπείρω συγχύσεις σχετικά με το αν είσαι απλός οπαδός ή μέλος και στέλεχος; Εγώ απλώς σού είπα ότι ο τρόπος που απευθύνεσαι σε συνομιλητές σου οι οποίοι δεν έρχονται εδώ με το μαχαίρι εναντίον τού ΚΚΕ στα δόντια συχνά κάνει ζημιά γιατί κόβει γέφυρες και απωθεί. Κι εσύ μου είπες «τι σε κόφτει, ρε μάστορα;», αφήνοντας και υπονοούμενα ότι η ανιδιοτέλειά μου είναι κάπως υπερβολική. Αυτή είναι όλη η ιστορία.

Δεν θα κάτσω να την αναλύσω. Και από εδώ και πέρα, μιλώντας με σένα, ναι, δεν θα με κόφτει.


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε Κολοκοτρώνη,


Βρήκες παιδάκι να του αποδώσεις καθωσπρεπισμό! Φαίνεται δεν έχεις διαβάσει τίποτε σχεδόν από όσα έχουν γραφτεί εδώ. Θα μου πεις: και γιατί αφού εσύ δεν είσαι καθωσπρέπει, το ζητάς από εμένα;

Κατ’ αρχήν, δεν ζητώ τίποτε. Προτείνω. Κι εσύ αποφασίζεις.

Δεύτερον, εγώ μπορώ να λέω και καμιά κουβέντα παραπάνω γιατί δεν σηκώνω καμιά κομματική σημαία. Και να κακοκαρδίσω κάποιους, η καμπούρα μου την πληρώνει ή η Αριστερά γενικά και αόριστα. Με σένα όμως είναι διαφορετικά. Σε κάθε περίπτωση, κάνε όπως καταλαβαίνεις. Μεγάλο παιδί είσαι.


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Καποιε συντροφε αν κατι διαχωριζει την αριστερα απο τη δεξια απο την εποχη του Μαρξ ειναι στην πολιτικη η θεση για τη δικτατορια του προλεταριατου και στην οικονομια η απαλοτριωση των επιχειρησεων.Οπως ξερεις ο συριζα απαντα με συγκεκριμενο τροπο.Αντιπαραθετει στην ΔΤΠ την δημοκρατια γενικα και στον τομεα της οικονομιας ειναι με την λεγομενη υγιη επιχειρηματικοτητα.Αυτο σημενει οτι ειτε ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ειναι αριστερα ειτε οτι το ΚΚΕ δεν ειναι αριστερα στο βαθμο που μπορεις να μου παραθεσεις καποιο αλλο διαχωρισμο αριστερας-δεξιας και να σου πω οτι εμεις ειμαστε κομμουνιστες και εσεις αριστερουληδες.

G.

Ανώνυμος είπε...

δεν είναι αυτός ο διαχωρισμός αριστεράς δεξιάς, ποτέ δεν ήταν.

θεωρητικοί του μαρξισμού, ρεύματα, μαοϊκοί, μλ, τροτσκιστές, ορθόδοξοι μπρεζνιεφικοί, ευρωκομμουνιστές, κανείς ποτέ δεν σκέφτηκε να πει ότι δεν ήταν αριστερά τα Λαϊκά Μέτωπα, το ΚΚΙ όταν κατέστειλε την ισπανική επανάσταση, το ΕΑΜ ΕΛΑΣ, η ΕΔΑ και η ΔΝΛ, η Unidad Populair και ο Gran polo patriotico. Δεν ήταν θέση του Λένιν και των μπολσεβίκων, δεν ήταν θέση του Στάλιν, δεν ήταν ποτέ κανενός.

επίσης δεν είναι θέση του ΚΚΕ ακόμα και στην (αν κρίνεις την κλίμακα της αυτοαναίρεσης) επανιδρυμένη μορφή του 19ου συνεδρίου. Λέει εμείς δεν είμαστε αριστερά, δεν λέει ότι δεν είναι οι υπόλοιποι

δεν νομίζω να περιμένεις να σου δώσω απάντηση για το τι είναι αριστερά, δεν είναι αυτό που λες πάντως, θα με ενδιέφερε να μάθω πραγματικά που το διάβασες ...

να ψάξεις λίγο περισσότερο την ιστορία και την θεωρία του εργατικού και του κομμουνιστικού κινήματος.

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Δεν χρειαζεται καποιε συντροφε να το διαβασω καπου.Αυτο καταλαβαινω αυτο λεω.Εσυ πες μου γιατι δεν δινεις ορισμο.Πως ξεχωριζεις ας πουμε τους δεξιους απο τους αριστερους?Απο τις τζιβες,τον Λακαν,τη σεξουαλικοτητα,το ροκ κτλ?
Για επιχειρησε εναν τυπικο ορισμο αλα Αριστοτελης.Ποιασε την Αριστερα θεσε την σε μια γενικοτερη εννοια και προσδιορισε την ειδοποιο διαφορα της απο τη δεξια.Ετσι για να ξερουμε για τι μιλαμε.Μπορεις να ξεκινισεις με ενα χειροποιαστο παραδειγμα.Ποιασε το συριζα και συγκρινε τον με τη ΝΔ.Αν δεν εντοπισεις διαφορες τοτε υπαρχει ταυτοτητα.

G.

Ανώνυμος είπε...

"Αριστερά" ---> Τοπικό επίρρημα

"Αριστερός" ---> Επίθετο

"Κομμουνιστής" ---> Ουσια-στικό


"Αυτός είναι αριστερά..."
Ελλιπής πρόταση αφού είναι απαραίτητο ένα σημείο αναφοράς...
πχ."Αυτός είναι αριστερά... του κέντρου"

Εχμ.. και ποιο είναι το "κέντρο";
Ή μάλλον, "ΤΙ" είναι το "κέντρο";

Κέντρο έχει πχ κάθε ευθύγραμμο τμήμα.

Αν ας πούμε το ευθύγραμμο τμήμα είναι η Νέα Δημοκρατία και επειδή απόλυτη ταύτιση πολιτικών θέσεων δεν είναι επιτεύξιμη,τότε γύρω από το κέντρο της υπάρχουν Αριστεροί και Δεξιοί.

Και εντός των πλαισίων του κοινωνικοοικονομικού συστήματος του καπιταλισμού και των πολιτικών θεσμών του,εάν ορίσουμε το κέντρο του,υπάρχουν κάποιοι αριστερά του κέντρου του(ΣΥΡΙΖΑ) και κάποιοι δεξια(ΝΔ).

Κομμουνιστές εντός του συστήματος αναφοράς του καπιταλισμού δεν γίνεται να υπάρχουν.Άρα δεν μπορούν να βρίσκονται ούτε αριστερά ούτε δεξιά...ΜΟΝΟ εκτός!
Ο αριστερός εντός του καπιταλιστικού συστήματος έχει πιο πολλά κοινά με τον δεξιό εντός συστήματος παρά με το Κομμουνιστή.

Το πραγματικό σύστημα αναφοράς είναι εκτός των πλαισίων των θεσμών της αστικής δικτατορίας.

Τα Κοινωνικοοικονομικά συστήματα που αντιπαρατίθενται στο σημερινό επίπεδο ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων είναι ΔΥΟ:

Καπιταλισμός - Κομμουνισμός.

Εδώ είναι τα καθαρά λόγια.

Κομμουνιστής ή Καπιταλιστής.

Υπέρ της κοινωνικής ιδιοκτησίας των ούτως ή άλως κοινωνικών πλέον μέσων παραγωγής;Υπέρ της σχεδιασμένης κεντρικά παραγωγής από την κοινωνία για την κοινωνία;Υπέρ της κάλυψης των λαϊκών αναγκών ως μοναδικό κίνητρο της παραγωγής;

ή

Υπέρ της αγοράς;Υπέρ της ιδιωτικής ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής;Υπέρ της απόσπασης υπεραξίας(κέρδος) ως κινητήρια δύναμη της παραγωγής;

Οι ετεροπροσδιορισμοί δεν αρκούν και δεν παρέχουν αρκετές πληροφορίες για την θέση του καθένα,γι'αυτό θα πρέπει όσοι αρέσκονται σε αυτούς τους ασαφείς προσδιορισμούς να πάρουν θέση,να αυτοπροσδιοριστούν με ένα καταφατικό ορισμό,έτσι ώστε με βάση αυτόν να εκτεθούν στην κριτική των άλλων.Ας καταδεχτούν επιτέλους να γίνουν συμπαγείς και υλικοί και όχι βολικά άυλοι και διαμπερείς στην κριτική.


θα περιμένουμε λοιπόν ένα σαφή και περιεκτικό πολιτικής ουσίας ορισμό της Αριστεράς που να αφορά το παρόν και δεν θα κάνει επίκληση(σφετερισμό) στο συναίσθημα που προκαλεί το ιστορικό περιεχόμενο του όρου.

Τι σημαίνει να είσαι "αριστερός" σήμερα;

Θα περιμένω με ανυπομονησία.



"Καταφατικός"

Ανώνυμος είπε...

ελπιζω να βοηθω στον τιμιο προβληματισμο περι του ποιος ειναι αριστερος:
http://www.wsws.org/el/articles/2012/oct2012/idlt-o15.shtml

org.

LeftG700 είπε...

Φίλε Όργουελ (να μείνεις σταθερός στην υπογραφή με την οποία αναγνωρίζεσαι εδώ),


Μην έχεις και πολλές ελπίδες. Για να τα λέμε όλα, ουδεμία τών ουδεμιών! Κοντολογίς: αρχίδια βοηθάς! Και, φυσικά, συνεχίζεις να υπηρετείς τις εμμονές σου και, ταυτόχρονα, να με γράφεις στ' αρχίδια σου!).

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ λεφτ
το κκε βαζει ζητημα αμεσου περασματος στον σοσιαλισμο-κομμουνισμο, (ΟΣΟΝΟΥΠΩ) με ενεργουντες την εργατικη ταξη και τους αυταπασχολουμενους και αγροτες και αποκλειστικο φορεα το κομμα. Τελεια και παυλα (διαφωνεις?). (ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ αν αυτο δεν ειναι οπορτουνισμος με το σημερινο συσχετισμο, τι ειναι? ρεαλισμος?)
ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ αυτα, νομιζω νομινοποιουμαι κι εγω να βαζω καποια ζητηματα ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ του σοσιαλισμου αυτου οπως τον αντιλαμβανεται το κκε και ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΑΘΗ (λεπτομερειες θα μου πεις αυτα -δικες μοσχας, εκτοπισεις, καταναγκαστικη εργασια κτλ, ή αλλοιως παραπλευρες απωλειες πουναι και εκφραση του συρμου)

Υ.Γ. συνεργασια και διαλογο θελει το κκε αυστηρα στα πλαισια του παμε και μπορει οποιος ανενταχτος συντροφος θελει να παει (ενας ενας βεβαια) και να αγωνιστει. Ουτε εκει βεβαια μπαινει ζητημα διαλογου, (δεν χρειαζεται λενε να συμφωνεις σε ολα μαζι μας, αρκει η κοινη δραση)Ολα αυτα ειναι πολυ ωραια μονον αν αγνοεις την ιστορια του κκε καθως και την σταλινικη του κοσμοθεωρια (η οποια διαφερει απο το μαρξισμο και την σκεψη του Λενιν, τι να κανουμε, οσο και να τα ταυτιζεις, εσυ, αυτα χωριζουν οπως το νερο με το λαδι).Προφανως το ΠΑΜε θαναι και το προπλασμα του σοσιαλισμου που οραματιζονται.

y.g.2 ειπα οτι παρολαυτα θα τους ψηφισω, γιατι πολυ εχουν εμαγκευσει οι καπιταλες και το παιζουν και αριστεροι (μας δουλευουν δηλαδη)

Ανώνυμος είπε...

Αν θες κατι πιο παραγωγικο, υπαρχει ο Λενιν και το μινιμουμ προγραμμα.

http://www.scribd.com/fullscreen/79738389?access_key=key-5qyasjxmbm71i83rb5q
το μινιμουμ προγραμμα που αναφερει ο Λενιν αφορα εθνικοποιηση τραπεζων και μονοπωλιων, εργατικο ελεγχο.

Μα θα μου πεις οτι αυτο ειναι το προγραμμα του κκε, το μινιμουμ προγραμμα του Λενιν το '17 ειναι το προγραμμα του κκε σημερα.
ΑΝ το δεις ετσι,δεν μπορεις να καταλαβεις γιατι δεν σπευδουν οπως θα επρεπε και προ πολλου χρονου, τα αλλα κομματα με κομμουνιστικη αναφορα να συμφωνησουν.
Μα ειναι απλο, το μινιμουμ προγραμμα εγκριθηκε στην ρωσια μεσα στα Σοβιετ το 17 με σχετικη εστω πλειοψηφια, αλλα σημερα, παιρνει 4,5-9%. Αν δεν το λαβεις αυτο υποψη σου δεν εισαι πολιτικος αλλα ιστορικος.
(μαλιστα στην πορεια υπηρξε και το συνθημα ολη η εξουσια στα σοβιετ σαν τροπος μεταβασης στη σοσιαλιστικη κοινωνια)

οργουελ

Ανώνυμος είπε...

ρε συ καταφατικέ, κανονικά δεν έχεις ελπίδα να σου απαντήσω αν μου βάζεις σαν αντίθετα "καπιταλιστής" "κομμουνιστής",τι να γίνει μερικά πράγματα τα βαριέμαι γιατί μου θυμίζουν τους κνίτες που τους έλεγες καλημέρα και σε βρίζανε (είχαν όμως ριζοσπάστη στην κωλότσεπη και "ταξική" συνείδηση)Δεν ήταν όλοι έτσι βέβαια, δεν βρίζανε όλοι κι ας είχαν ρίζο στην κωλότσεπη, και δεν λέγανε όλοι "εσύ τι είσαι, καπιταλιστής ή κομμουνιστής" ?

δεν είναι αντίθετα πάντως, άσε που η ίδια η έννοια του καπιταλιστή είναι γκάου πίου, αρνείται τα κοινωνικά μπλοκ και τις συμμαχίες, το κεφάλαιο σαν σχέση και λειτουργία, τα μονοπώλια κλπ, και το πάει προς λογικές για "πλούσιους", και για 100 οικογένειες.

επειδή όμως με έχει λυγίσει η νοσταλγία και φεύγω 3 μερούλες για φοιτητικές εκλογές και θα λες ότι ... φοβάμαι να σου απαντήσω θα σου πως ότι η αριστερά έχει να κάνει κυρίως με την αυθόρμητη αντίσταση στις καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής και εξουσίας εώς το όριο της ολικής άρνησης του καπιταλισμού, εώς το όριο της άρνησης της αντίστασης και της γενίκευσης της για την ανατροπή . Το κομμουνιστικο κίνημα είναι που εξειδικεύει την άρνηση του καπιταλισμού σε πολιτική και καθημερινή πρακτική και κοινωνική συμμαχία, που κάνει μαζική ιδεολογία και πρακτική την διπλή άρνηση της άρνησης του καπιταλισμού, που σπάει τον κοινωνικό ρόλο του κεφαλαίου και του κράτους σε κάθε πεδίο παραγωγής και αναπαραγωγής.

εν ολίγοις η αριστερά εμφανίζεται είτε θέλει τα λίγα, είτε θέλει την "επανάσταση" σαν μια καπιταλιστική τάση, και το κομμουνιστικό κίνημα θέλει να κάνει τις μάζες να πάνε αλλιώς, και τότε μόνο υπάρχει και το κομμουνιστικό κίνημα το ίδιο.

αυτό είναι η "γραμμή μαζών" που (πρέπει να) ξεχωρίζει το κομμουνιστικό κίνημα από την αστική πολιτική, και τα παράγωγα της της "πρωτοπορίας" δηλ του ότι κατάλαβε το σταλινομπρεζνιεφικό ή και το τροτσκιστικό, ή το μλ κομμουνιστικό κίνημα από την έννοια της πρωτοπορίας, της πολιτικής πάλης κλπ.

αυτά λοιπό, στηρίζουμε ψηφίζουμε Ενιαία Αριστερή Κίνηση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

"κάποιος σύντροφος"

Ανώνυμος είπε...

Ενιαία Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση , γεράματα ρεεεεε !!!

"κάποιος σύντροφος"

Ανώνυμος είπε...

Μας τα κανες τσουρεκια με την αρνηση της αρνησης καποιε συντροφε.Η αρνηση της αρνησης στο κεφαλαιο του Μαρξ ειναι η απαλοτριωση των απαλοτριωτων δηλαδη απαλοτριωση των επιχειρησεων.Για να αρνηθεις τις καπιταλιστικες σχεσεις πρεπει να ανατρεψεις την ιδιοκτισια και την ιδιοποιηση ξενης εργασιας
Την επανασταση γιατι την εβαλες σε εισαγωγικα?
Οσο για το αυθορμητο τι να σου πω?
Διαβαζεις Μαρξ και Χεγκελ που ειναι η αποκορυφωση του συνειδητου και μετα τι κανεις?Κανα μπαφο για να ξυπνισουν τα ζωοδη ενστικτα για καμια παλουκιαδα που αρνηται τις αστικες σχεσεις παραγωγης στη φαντασια σου?
Δουλευεις πουθενα? Εχεις παρει ποτε μερος σε απεργια?

G.