Έχουν μεγάλη πλάκα ώρες-ώρες οι φίλοι μας εκεί
στο Red Notebook. Με όλον τον ΣΥΡΙΖΑ
να βράζει για την υποψηφιότητα Βουδούρη, βρήκαν την ώρα να κοτσάρουν από χθες και μέχρι πριν
από λίγο στην πρώτη σελίδα τους ένα άρθρο τού Αριστείδη Μπαλτά, στο οποίο, με
αφορμή κάποιο βιβλίο, ο πρώτος τη τάξει κομματικός φιλόσοφος τού ΣΥΡΙΖΑ, εμπνεόμενος από τον
μεγάλο Ερνστ Μπλοχ, κάνει λόγο για την κομμουνιστική ουτοπία. Φαίνεται ότι ζήλεψαν τη Μαρία Αντουανέτα που είχε πει ότι δεν καταλαβαίνει γιατί διαμαρτύρεται ο λαός τού Παρισιού για την ακριβή τιμή τού ψωμιού αφού μπορούσε κάλλιστα να στραφεί εναλλακτικά στο παντεσπάνι και είπαν να τη συναγωνιστούν:
«Γκρινιάζουν γιατί η ηγεσία είναι ανίκανη να μοιράσει δυο γαϊδουριών άχυρο; Ε, δώστε τους να φάνε άχυρο σε αμπαλάζ κομμουνιστικής ουτοπίας.»!!!
ΥΓ Το άρθρο συνοδεύει η φωτογραφία που
βλέπετε παραπάνω. Οι φήμες που θέλουν το συγκεκριμένο εικονιζόμενο σφυρί και δρεπάνι να είναι αυτο που η μονταζιέρα τής Κουμουνδούρου εξαφάνισε
από τη σημαία τής ΚΟΕ κατά την κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στις
εκλογές τού Μαΐου τού 2012 ελέγχονται για την ακρίβειά τους από την αρμόδια
υπηρεσία μας Πληροφοριών, Κατασκοπίας και Αντικατασκοπίας (Υ.ΤΣΕ.Κ.Α.), χωρίς ασφαλές συμπέρασμα μέχρι στιγμής. Οι έλεγχοι συνεχίζονται.
Η
photo κατάγεται από το βιβλίο τού Γκυ Ντεμπόρ «Η κοινωνία τού θεάματος» και τη
βρήκαμε στο rednotebook.gr.
23 σχόλια:
Yπαρχουν και φημες που λενε οτι το συγκεκριμενο σφυρι και δρεπανι ειναι αυτο που εξαφανισε η μοντα ζιερα του συριζα απο το πανο του ΚΚΕ στην ακροπολη.Την πρωτη φορα για να γινει αφισα του συριζα σε εκδηλωση στην Ιρλανδια.Συγγνωμη λαθος...δεν ξεραμε δεν ειδαμε...
Αλλα οι αριστερατζες επανελαβαν το ιδιο "λαθος" τον απριλη του 13 στη Γαλλια αυτη τη φορα.
Βουδουρισμος ειπατε;
Aληθεια ποιες ειναι οι διαχωριστικες γραμμες μεταξυ της πολιτικης του συριζα και αυτων που πρεσβευει ο Βουδουρης;
Ας μας πει καποιος ποιες ειναι οι ουσιαστικες διαφορες για να καταλαβουμε αν η σκονη που σηκωνεται εχει και καποιο νοημα τελικα.
Βεβαιως καλλιστα το νοημα για τη σκονη μπορει να υπαρχει ουτως ή αλλως.Και ο νοων νοειτω.
Гриша
Φίλε Гриша,
Γράφεις στο τέλος:
Βεβαιως καλλιστα το νοημα για τη σκονη μπορει να υπαρχει ουτως ή αλλως.Και ο νοων νοειτω.
Δεν είμαι σίγουρος ότι το κατάλαβα. Η φράση σου έχει παραπάνω από μία αναγνώσεις και δεν ξέρω ποια είναι η αυθεντική. Μου το εξηγείς λίγο;
Τα λέμε
Δεδομενης της δικης μου αντιληψης οτι η υποψηφιοτητα βουδουρη αντικειμενικα στεκεται μια χαρα για τα δεδομενα του συριζα η φραση εχει πανω-κατω την εξης ερμηνεια:
Nα υψωσουμε λιγο τους τονους να δικαιολογησουμε και τις καταβολες μας αλλα και...την υπαρξη μας.
Ποιοι vα υψωσουμε τους τονους;
Αυτοι που εντελως υποκριτικα κατα την αποψη μου θεωρουν οτι με το βουδουρη τους χωριζει αβυσσος ενω στη πραγματικοτητα δεν τους χωριζουν και πολλα.
Ή μηπως δεν ειναι ετσι;
E τοτε ας απαντησουν αν θελουν στο ερωτημα που εβαλα πιο πανω:
"Aληθεια ποιες ειναι οι διαχωριστικες γραμμες μεταξυ της πολιτικης του συριζα και αυτων που πρεσβευει ο Βουδουρης;"
Гриша
Φίλε Гриша,
Δεν λέω, και μόνο το γεγονός ότι συζητάς εκτός βεληνεκούς ΚΚΕ, σε ξεχωρίζει από το σωρό τών οπαδών του. Από την άλλη όμως, δεν λες κι εσύ να ξεκόψεις από μία ιδιότυπη συλλογιστική που υποχρεωτικά σε οδηγεί εντός, εκτός και επί τα αυτά.
Γράφεις ότι για τα δικά σου κριτήρια ο Βουδούρης πηγαίνει φούστα-μπλούζα στον ΣΥΡΙΖΑ. ΟΚ. κατανοητό. Τι γίνεται όμως με όλους αυτούς τους Συριζαίους που έχουν ανέβει στα κάγκελα (και δεν μιλώ φυσικά για τους κεντρικοεπιτροπάριους και τα μεγαλοστελέχια), άρα εν δυνάμει είναι κοντά σου, αφού κι εσύ πιστεύεις στην πραγματικότητα ότι ο Βουδούρης είναι μόνο για να κολλάει αφίσες στην καλύτερη περίπτωση;;; Πώς τους αντιμετωπίζεις, ποια πολιτική ακολουθείς γι’ αυτούς; Καμία! Τους βγάζεις συνοπτικά υποκριτές (κι αν βρεθείς στις καλές σου, άντε να δεχθείς το πολύ πολύ ότι είναι καλόπιστοι αφελείς στα όρια των ηλίθιων). Και με ποια αποδεικτικά επιχειρήματα όλα αυτά; Με κανένα πλην τού γνωστού: «Μα αν ήταν σωστοί, θα είχαν γίνει ήδη μέλη τού Κόμματος! Φως φανάρι και ρώτημα δεν θέλει!»!!!
Αν αυτό σού φαίνεται πολιτική και μάλιστα κομμουνιστική πολιτική, πάω πάσο.
Τα λέμε
Ας πούμε οτι υπάρχουν αριστεροί εντός του Συριζα(ιμιτασιον πασόκοι),που γκρινιάζουν γιατί έγιναν ουρά των πασόκων(κανονικών) και δεν ελέγχουν πλέον την πορεία του κόμματος τους.
Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν τα βάζουν με τον εαυτό τους και τα βάζουν με τους πασόκους(κανονικούς).
Μόνοι τους μπουκάραν οι πασόκοι(κανονικοι) το 2012(μιλάω σε οργανωτικό επίπεδο όχι για τους ψηφοφόρους);
Γκρινιάζουν με την κατάληξη για να μην δουν την αιτία.
Έτσι και ξεκινήσει ο κατήφορος δεν έχει τελειωμό.Και ο κατήφορος δεν ξεκίνησε από τους πασόκους(κανονικούς) που μπούκαραν...αλλά από τις λογικές που επέτρεψαν να μπουκάρουν οι πασόκοι(κανονικοί).Ή να το πω αλλιώς,πρέπει να είσαι εκ των προτέρων λίγο Συριζαίος(ιμιτασιον πασοκος) για να δελεάσεις τους πασόκους(κανονικούς).Αυτά παθαίνεις όταν είσαι κόμμα σούπερ μάρκετ...ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και ο πελάτης γουστάρει Βουδούρη...
Πιλαφ
Το αν "ο πελάτης γουστάρει Βουδούρη" είναι κάτι που μένει να αποδειχτεί. Ο Πιλαφ το θεωρεί δεδομένο, όπως δεδομένο το θεωρεί και η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, εγώ πάντως καθόλου δεδομένο δεν το θεωρώ.
Ποιος έχει δίκιο; Ο Πιλάφ, παρέα με την ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, ή εγώ; Η νεκροψία θα δείξει. Για την ιστορία πάντως, στη Μεσσηνία ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε 14.775 ψήφους το Μάη και 23.293 ψήφους τον Ιούνη. O Bουδούρης θα τα πάει καλύτερα;
Τα σέβη μου
Φιλίστωρ
Τα λέμε
Φιλε Λεφτ,
Καταρχην σε αυτο εδω το blog εκτος απο μενα νομιζω συμμετεχουν κι αλλοι φιλοι του ΚΚΕ.
Αλλα και οποιος συνειδητα δεν συμμετεχει σε συζητησεις για χ,ψ,ω λογους στο blog το δικο σου ή σε αλλα που δεν ειναι φιλο-κκε αυτοματως υποβιβαζεται και κατηγοριοποιειται στο σωρο;
Ή μηπως εννοεις οτι οι κκεδες γενικα δε συζητανε με κοσμο;Eκτος απο τους τοπους δουλειας ,τις γειτονιες ,τις σχολες,μα και οπουδηποτε τους δωθει η ευκαιρια για πολιτικη κουβεντα βλεπεις να γυρνανε την πλατη;Το αντιθετο. Το επιδιωκουν σε καθε ευκαιρια και μεχρι παρεξηγησεως.
Για το βουδουρη κλπ.
Τωρα με συγχωρεις αδερφε μου.Την υποψηφιοτητα βουδουρη περιμεναν ολοι αυτοι για να ανεβουν στα καγκελα;
Και δε μιλαω για τους λαφαζανηδες.Αυτοι ειναι και με τη βουλα πλεον η αριστερη πτερυγα ενος αστικου κομματος.Δηλαδη ,οπορτουνιστες.
Εδω φιλε μιλανε επισημα για ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ των φοροαπαλλαγων των εφοπλιστων.
Επανεξεταση.Tι να σου πω,πολυ ριζοσπαστικο.Και δεν εφτανε αυτη η προγραμματικη απαραδεκτη διατυπωση αλλα βγηκε κι ο Σταθακης και τους καθυσηχασε απο πανω.
Δεν τα βλεπανε εστω αυτα οι διαφορες συνιστωσες;
Ο κοσμακης που τους ψηφισε φταιει μετα;Αυτος κλεινει τα ματια σε ολα αυτα και ελπιζει η κυβερνηση του συριζα να του επιστρεψει το μισθο στα προ κρισης επιπεδα ή να του βρει δουλεια για το παιδι του που εμεινε ανεργο.Αυτον το κοσμο τον εχει εγκαταλειψει το ΚΚΕ;Σε καμια περιπτωση.Αλλα θα του πει τα συκα συκα και τη σκαφη σκαφη.Θα του πει την αληθεια.Θα του πει για το βουδουρη και τον καρυπιδη,θα του πει ομως κυριως οτι αυταπαταται αν περιμενει απο μια αστικη κυβερνηση διαχειρισης να του λυσει τα προβληματα.Τι να κανει δηλαδη;Nα τον χαιδολογαει μηπως και ψαρεψει κανα ψηφαλακι;
Гриша
"...σε ξεχωρίζει από το σωρό τών οπαδών του..."
@ LeftG700,
η παλιά καραμέλα ότι οι ΚΚΕδες είναι πρόβατα, δέντρα, φυτά, άβουλα στρατιωτάκια κλπ, είναι τουλάχιστον τραγικό να αναπαράγεται από ένα ιστολόγιο, που θέλει(;) να έχει κομμουνιστική αναφορά. Γιατί τι άλλο σημαίνει ο "σωρός";
Και είναι, επίσης, άκρως προσβλητικό να απευθύνεται σε ανθρώπους, που οικειοθελώς, συνειδητά, ανυστερόβουλα και εθελοντικά έχουν επιλέξει αυτόν το δρόμο.(και μην απαντήσεις με την άλλη γνωστή καραμέλα, του διαχωρισμού ηγεσίας- βάσης, γιατί σε πληροφορώ, πως αυτό ακούγεται γελοίο ανάμεσα στους ΚΚΕδες).
Θα ήταν καλό να μπορούσες να παρακολουθήσεις τις προάλλες, μέσα σε μία τάξη της Α΄ Λυκείου, την πραγματική μάχη, που έδοσαν δύο Κνίτες μαθητές, απέναντι σε μιά καθηγήτριά τους, η οποία προπαγάνδιζε ανοιχτά σε ώρα μαθήματος, την υπεροχή του καπιταλιστικού συστήματος (sic) και την ουτοπία του κομμουνισμού.
Δεκαπεντάχρονα παλληκαράκια, αποφασισμένα και ακλόνητα, απέναντι στην από έδρας εξουσία της καθηγήτριας και επίσης απέναντι σε τρείς Χρυσαυγίτες και σε δύο "αναρχικούς" συμμαθητές τους, οι οποίοι χαζογελούσαν και αβαντάρανε την καθηγήτρια!
Η συζήτηση τέλειωσε, ως εξής:
-Πιστεύετε, ότι μπορεί να εφαρμοστεί ποτέ ο κομμουνισμός;
-Γιατί, εσείς πιστεύετε, πως ο καπιταλισμός θα είναι αιώνιος;
Μάλλον, από το "σωρό" θα ήταν και τα παλληκαράκια...
Και μη μου πείς, για "μεμονωμένα" και τέτοια, γιατί θα είσαι βαθειά νυχτωμένος. Οι ΚΚΕδες και οι Κνίτες δίνουν εκατοντάδες τέτοιες μικρές μάχες καθημερινά, εκεί που εργάζονται, ζουν και σπουδάζουν.
Ισως, όλοι μας να πρέπει να σκεφτόμαστε περισσότερο, πριν το παίξουμε καθοδηγητάδες παλαιάς κοπής και illuminati του διαδικτύου.
Άκου, από το "σωρό"...
Φίλε Πιλάφ,
Με βάση το όνομα που διάλεξες για να υπογράψεις, δεν αποτελεί έκπληξη το σκεπτικό-πιλάφι που μας παρουσίασες. Με τόσο ‘‘λεπτεπίλεπτη’’ και ‘‘διεισδυτική’’ αναλυτική ικανότητα που διαθέτεις, χάρη στην οποία καταφέρνεις να αποκρυπτογραφήσεις το μυστήριο του ποιοι ακολουθούν τον ΣΥΡΙΖΑ και να μας το δώσεις γυμνό από κάθε πέπλο παραπλάνησης για να δούμε ότι 1 (ιμιτασιόν πασόκοι) + 1 (κανονικοί πασόκοι) = 2 (ΣΥΡΙΖΑ), μέχρι και μια πεντακοσούρα ευρώ θα την έβαζα ότι κάποια μέρα θα σε δούμε και στο Πολιτικό Γραφείο! ;-)
Τα λέμε
Φίλε Гриша,
Ναι, συμμετέχουν και έχουν συμμετάσχει και άλλοι φίλοι τού ΚΚΕ. Μόνο που ήταν πάντα η μειοψηφία και συνήθως έφευγαν. Ειδικά δε μετά τις εκλογές τού Ιουνίου 2012, όταν είπαμε «ψηφίστε ΣΥΡΙΖΑ» και μετά από κάποιες επικριτικές για το ΚΚΕ μετεκλογικές αναρτήσεις, έγιναν καπνός (μερικοί αφού μας ‘‘στόλισαν’’ κανονικά). Εσύ είσαι ο μόνος σταθερός συνομιλητής τους τελευταίους μήνες (εδώ και κάτι μέρες σε μιμείται και ο G, είναι νωρίς όμως ακόμα για να πούμε ότι μπαίνει στην ίδια κατηγορία με σένα).
Όπως και ο Κολοκοτρώνης παρακάτω, πήρες στραβά την έκφραση περί «σωρού». Ένα συνώνυμο της καθομιλουμένης είναι για εκφράσεις τύπου «η μεγάλη πλειοψηφία» ή «το μεγαλύτερο τμήμα» ή «η κυρίαρχη στάση». Δεν έχει από μόνη της κάτι το υποτιμητικό και ειδικά απέναντι στους φίλους τού ΚΚΕ. Κάλλιστα θα μπορούσα να την έχω χρησιμοποιήσει, και κατά πάσα βεβαιότητα θα το έχω κάνει, για τους οπαδούς οποιουδήποτε αριστερού (και όχι μόνο) πολιτικού σχήματος και φορέα.
Φίλε Гриша, κακά τα ψέματα ή οι αυταπάτες. Βεβαίως και συζητάτε με τον κόσμο. Αλλά συζητάτε με τον κόσμο που δεν έχει διαμορφωμένη πολιτική άποψη, με το σωρό, για να χρησιμοποιήσω κι εδώ την επίμαχη φράση που ενόχλησε και σένα και τον Κολοκοτρώνη. Όπου μυριστείτε ότι υπάρχουν κάποιες δομικές διαφωνίες με βασικές πλευρές τής πολιτικής φιλοσοφίας τού ΚΚΕ, πετάτε ένα «πφ, οπορτουνιστές» και μη τους είδατε μη τους απαντήσατε. Αψευδής απόδειξη το μεγάλο πολιτικό ‘‘καφενείο’’, το ίντερνετ. Τα λέτε μόνο στα δικά σας στέκια, τα οποία, κατά πλειοψηφία, έτσι και δεν είσαι «επιρροή», σου δίνουν να καταλάβεις με το καλημέρα πως δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να τους αδειάσεις τη γωνιά. Μη συζητάμε τα αυταπόδεικτα κι αυτά που είναι ολοφάνερα με δυο-τρία κλικ. Αυτή η στάση σάς χαρακτηρίζει και είναι απόρροια όχι μόνο τής καλλιεργούμενης αντίληψης («μόνο τους Κουκουέδες έκανε η Αριστερά κι άλλο παιδί κανένα»), αλλά και των πολιτικών σας στρατηγικών και αποφάσεων.
Η αριστερή αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ είναι καταγραμμένη εδώ και κάτι χρόνια και υπαρκτή. Δεν περίμεναν τώρα να βγουν στα κάγκελα. Το καινούργιο στην υπόθεση είναι ότι τώρα έχουν βγει στα κάγκελα όχι μόνο οι πλατφορμίστες.
Φίλε Гриша, δεν έχει νόημα να μπαίνει κανείς σε λεπτομέρειες τύπου «πώς θα είναι η φορολογική πολιτική απέναντι στο εφοπλιστικό κεφάλαιο;», από τη στιγμή που ασπάζεται την άποψη «σοσιαλισμός εδώ και τώρα ή τίποτε». Το δεύτερο είναι το βασικό του πρόβλημα, όχι το πρώτο, έτσι δεν είναι;
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει υποσχεθεί σοσιαλισμό εδώ και τώρα. Κι αυτό, για τη μεγάλη πλειοψηφία, το σωρό αν θέλεις, αυτών που τον στηρίζουν, δεν είναι πρόβλημα. Το πρόβλημα (για πόσους δεν ξέρω) είναι ότι το γεγονός πως ο σοσιαλισμός είναι ανέφικτος εδώ και τώρα μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα έτσι ώστε να αλλάξει η κυβέρνηση χωρίς να αλλάξει τίποτε, δηλαδή χωρίς να αξιοποιηθούν οι χαραμάδες με θέα προς το σοσιαλισμό, που εκ των πραγμάτων ανοίγονται όταν μια αριστερή ή αριστεροβαρής κυβέρνηση έρχεται στα πράγματα.
Αυτό είναι το πάπλωμα για το οποίο γίνεται ο καβγάς!
Τα λέμε
Φίλε Κολοκοτρώνη,
Εσύ παρεξήγησες την έκφραση περί «σωρού» σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από όσο ο Гриша. Αντιγράφω από το σχόλιο που έγραψα γι’ αυτόν:
[…] πήρες στραβά την έκφραση περί «σωρού». Ένα συνώνυμο της καθομιλουμένης είναι για εκφράσεις τύπου «η μεγάλη πλειοψηφία» ή «το μεγαλύτερο τμήμα» ή «η κυρίαρχη στάση». Δεν έχει από μόνη της κάτι το υποτιμητικό και ειδικά απέναντι στους φίλους τού ΚΚΕ. Κάλλιστα θα μπορούσα να την έχω χρησιμοποιήσει, και κατά πάσα βεβαιότητα θα το έχω κάνει, για τους οπαδούς οποιουδήποτε αριστερού (και όχι μόνο) πολιτικού σχήματος και φορέα.
Οι εκφράσεις «πρόβατα, δέντρα, φυτά, άβουλα στρατιωτάκια κλπ» είναι κοροϊδευτικές/υποτιμητικές/απαξιωτικές εκφράσεις τής αριστερής αργκό για ανθρώπους χωρίς ανεξάρτητη (εντός Αριστεράς πάντα) και κριτική σκέψη. Τέτοιου τύπου αριστεροί απαντώνται σε όλες τις φυλές τής Αριστεράς. Όμως, λυπάμαι: απ’ όσα έχω δει μέχρι τώρα, είμαι υποχρεωμένος να δεχθώ ότι αυτή η έλλειψη κριτικού πνεύματος χαρακτηρίζει κυρίως τα μέλη και τους οπαδούς τού ΚΚΕ. Και καλά για τους πρώτους. Μπορεί κανείς να πει ότι οφείλεται στην τήρηση του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού έτσι όπως τον εννοεί το ΚΚΕ. Οι δεύτεροι τι δικαιολογία έχουν να μην αρθρώνουν ούτε ένα κιχ διαφωνίας ή έστω επιφύλαξης ακόμα και για τα πιο ασήμαντα ζητήματα;
Οι πιτσιρικάδες πολύ καλά έκαναν και όρθωσαν το ανάστημά τους και μπράβο τους κι από μας να τους πεις αν τους ξέρεις. Άλλο όμως το ένα, κι άλλο το άλλο. Η αγωνιστική στάση αγωνιστική στάση, αλλά και η κριτική κριτική. Από έναν αγωνιστή που έχει την πρώτη αρετή αλλά όχι και τη δεύτερη εγώ προτιμώ αυτόν που έχει και τις δύο. Και νομίζω ότι έτσι πρέπει να διαπαιδαγωγεί η Αριστερά τον κόσμο της.
Τα λέμε
ΥΓ Δεν κατάλαβα γιατί έβαλες σε εισαγωγικά τη λέξη αναρχικοί. Δεν υπάρχουν αναρχικοί; Όλοι ΚΥΠατζήδες είναι;
αυτο το σχολιο θα αυτοκαταστραφυ
σεναριασυνερργασιας
α)επιβαλλεται κουρεμα και σχηματιζεται κυβερνηση συριζα καραμανλικων
το κκε περναει στην παρανομια
β)αγανακτισμενοι πολιορκουν τη βουλη
γ)κυβερνηση συριζα καμενου
το κκε υπογραφει συμφωνο μη επιθεσης με τη χ.α.
δ)μας παιρνουν τα σπιτια και τα αγροτικα
ε)κυβερνηση χ.α.
επιτελους το κκε αξιωματικοι αντιπολιτευση
ζ)σχεδιο μαρσαλ
η ελλας 53 πολιτεια των ηπα
ουφο κατεβαινουν στην ακροπολη
με επιστημονες μεσα που κλωνοποιουν το σταλιν και εμφανιζεται στο συνεδριο της θυρας 21 οπου διακυρησσει την ελευση του σοσιαλισμου.
πνευματικα ανοχυρωτος και για την αντιγραφη οργουελ
Υ.Γ.
αναμενεται συνεδριο οργουελιανων
θα συμμετασχει η ιρακινη αντισταση και ο μιλοσεβιτς
γκεστ θα εχουμε τη λιανα
Φιλε Λεφτ,
Εχεις καταληξει σε καποιες διαπιστωσεις που δεν εχουν σχεση με τη πραγματικοτητα.
Γραφεις:
"Όπου μυριστείτε ότι υπάρχουν κάποιες δομικές διαφωνίες με βασικές πλευρές τής πολιτικής φιλοσοφίας τού ΚΚΕ, πετάτε ένα «πφ, οπορτουνιστές» και μη τους είδατε μη τους απαντήσατε. Αψευδής απόδειξη το μεγάλο πολιτικό ‘‘καφενείο’’, το ίντερνετ"
Kαι λεω καμια σχεση με την πραγματικοτητα γιατι ακριβως συγχεεις την πραγματικοτητα με την πραγματικοτητα του διαδικτυου.
Δε μπορω να πιστεψω οτι δεν εννοεις να καταλαβεις οτι ειναι εντελως αλλο πραγμα το διαδικτυο και το πως αυτο μπορει να αξιοποιηθει απο φιλους και μελη του ΚΚΕ λαμβανοντας υποψιν ολες τις ιδιαιτεροτητες του μεσου και εντελως διαφορετικο η πραγματικη απευθειας τριβη μεσα στη κοινωνια.
Απολυτως λανθασμενη η εντυπωση που εχεις οτι δε συζηταμε και με κοσμο που εχει δομικες διαφωνιες με τη πολιτικη του ΚΚΕ.Δεν εχεις ακουσει τη φραση ακομα και απο στελεχη του ΚΚΕ "ακομα και αν διαφωνειτε μαζι μας";
Επαναλαμβανω το αυτονοητο:
Eιναι αλλο πραγμα το διαδικτυο.Δεν γινεται να χρησιμοποιειται ως παραδειγμα.Εκει εκ των πραγματων πρεπει να υπαρχουν δικλειδες.Εκτος και αν θεωρεις οτι στο διαδικτυο ολα ειναι αγγελικα πλασμενα.Ε δεν το πιστευω αυτο.
Διαφωνω και στο τελευταιο που λες οτι μια αριστεροβαρης κυβερνηση μπορει να αφηνει χαραμαδες για το σοσιαλισμο την ιδια στιγμη που δεν θελει να συγκρουστει ουτε για τα ματια με την ΕΕ και δινει διαπιστευτηρια στους εφοπλιστες -και οχι μονο. Για δες που παιρνει τον καφε του σημερα τωρα που μιλαμε ο Τσιπρας - και απ την αλλη οτι οποιος θελει να συγκρουστει και προβαλλει στο σημερα την αναγκαιοτητα του σοσιαλισμου ειναι του ολα ή τιποτα.
Гриша
@ LeftG700
Τρία θέματα, μόνο, από μένα:
1. Η κριτική (και η αυτοκριτική) είναι "εκ των ων ουκ άνευ" για ένα Κομμουνιστικό Κόμμα, ΟΜΩΣ :
-δεν είναι αυτοσκοπός.Γίνεται για να διορθωθούν πράγματα και
όχι απλά για να γίνεται. Μου προξενεί μεγάλη εντύπωση, το
πώς έχετε γυρίσει μερικοί τη Λογική με το κεφάλι κάτω.
(βασική αρχή της είναι, το ότι ανάμεσα σε ομοϊδεάτες, πιό
πιθανό είναι να υπάρχει συμφωνία παρά διαφωνία).
-δεν διεξάγεται μέσω διαδικτύου. Εάν είχες παρακολουθήσει
είτε μία συνεδρίαση ΚΟΒ είτε μία μάζωξη οπαδών του ΚΚΕ,
θα είχες τελείως διαφορετική εικόνα. Θα μπορούσες βέβαια
να έχεις βγάλει συμπεράσματα περί κριτικής και από τον
πρόσφατο (εξαιρετικό) προσυνεδριακό διάλογο αλλά φοβάμαι
πως δυσκολεύεσαι πολύ να ξεπεράσεις εντυπωμένες, μέσα σου,
απόψεις.
2. Όσον αφορά στα περί "σωρού", είναι φανερό, από την αγωνία στην απάντησή σου, πως έχεις καταλάβει ένα πιθανό σου λάθος :
-επίτρεψέ μου την αυταπάτη, να νομίζω πως γνωρίζω καλά
τη γλώσσα μας. Η έκφραση "του σωρού" έχει σαφώς αρνητική
χροιά και δηλώνει κατώτερη ποιότητα (πχ "φόρεμα του
του σωρού"). Θα μπορούσες να το παραδεχτείς ευθέως,
δεν είναι τίποτα σοβαρό. Αφού (εάν) κατάλαβες το πιθανό
λάθος, αρκούσε ένα "sorry, ρε μάγκες, εν τη ρύμη του λόγου,
σιγά τα ωά! ΟΜΩΣ,
-φοβάμαι ότι η αναφορά σου σε ΚΚΕδες ως "σωρό", υποκρύπτει
πραγματική αρνητική άποψή σου για αυτούς.
3. Λες: "Δεν κατάλαβα γιατί έβαλες σε εισαγωγικά τη λέξη αναρχικοί. Δεν υπάρχουν αναρχικοί; Όλοι ΚΥΠατζήδες είναι;"
Συ είπας. Εγώ απλώς επισήμανα πως σε μιά προπαγάνδα περί ανωτερότητας του καπιταλισμού, το να δηλώνεις "αναρχικός" και να κάνεις ταυτοχρόνως την κότα είναι για διπλά και τριπλά εισαγωγικά.
Με συγχωρείς, εάν το ύφος μου βγήκε σε κάποια σημεία "διδασκαλικό" . Είναι κάτι που απεχθάνομαι και σε βεβαιώνω,
πως δεν έχω καθόλου τέτοια πρόθεση.
Φίλε Κολοκοτρώνη,
Θα απαντήσω άλλη ώρα στο σχόλιό σου. Για την ώρα, να πω μόνο ότι δεν αισθάνομαι πως έκανες κάτι για να σε συγχωρήσω. Δεν εξέλαβα αυτά που ειπες ως "διδασκαλικά", αλλά κι έτσι να τα είχα πάρει, πάλι δεν θα είχα κανένα πρόβλημα. Έχω μάθει πολλά πράγματα από τις συζητήσεις εδώ...
Τα λέμε
Φίλε Гриша,
Σου ανέφερα το ίντερνετ όχι γιατί το συγχέω με την πραγματικότητα, παρ’ όλο που είναι ένας αρκετά καθαρός καθρέφτης για τις αντιλήψεις που διακατέχουν ορισμένα στρώματα της κοινωνίας, κυρίως μικροαστικά. Στο ανέφερα γιατί είναι η αψευδής απόδειξη της απομόνωσης που έχετε επιλέξει από κάθε διάλογο με την υπόλοιπη Αριστερά. Αλλά, εντάξει, ας φύγουμε από το διαδίκτυο.
Για πες μου σε παρακαλώ κάποιο μετωπικό αριστερό σχήμα, από αυτοδιοικητικό μέχρι ένα σύλλογο γειτονιάς, στο οποίο συνυπάρχετε και συμπράττετε με ανθρώπους που δεν είναι προσανατολισμένοι στο ΚΚΕ;
Φίλε Гриша, πρέπει να μιλάμε ανοιχτά και να λέμε τα πράγματα όπως είναι. Όλη σας η πρακτική (και εσχάτως μετά το 19ο, και η καταγραμμένη στρατηγική) είναι αυτή τών Λακεδαιμονίων. Από πού να αρχίσει κανείς και πού να τελειώσει; Τα παραδείγματα αφθονούν. Δεν μπαίνετε στο παιχνίδι αν η μπάλα, το γήπεδο και η κερκίδα δεν είναι δική σας. Αν δεν σου αρέσει αυτό, πάλεψε να το αλλάξεις (και δεν έχω καμία απαίτηση να μου το πεις). Μη πας όμως να μου βαφτίσεις το κοτόπουλο ψάρι.
Τα λέμε
Φίλε Κολοκοτρώνη,
Απαντώ, ακολουθώντας τη δική σου δομή στο τελευταίο σου σχόλιο.
1. Μ’ άλλα λόγια, μου λες: «Όταν βρισκόμαστε μεταξύ μας, λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη κι όπου κάποιος νομίζει ότι υπάρχει θέμα κάνει και παρακάνει κριτική». Το προσπερνάω για την ώρα αυτό και σου λέω:
Ωραία (ας πούμε για την οικονομία τής συζήτησης)! Και τι γίνεται όταν δεν είστε μεταξύ σας αλλά στην εκκλησία τού δήμου; Γιατί εκεί, μέλη και μη μέλη δεν αρθρώνετε κιχ κριτικής; Δημοκρατικός συγκεντρωτισμός (όπως τον αντιλαμβάνεται το ΚΚΕ); Μα ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός είναι για τα μέλη, όχι για τους συνοδοιπόρους, οπαδούς και ψηφοφόρους! Πόσο δύσκολο είναι να καταλάβει κανείς ότι η στοίχιση πίσω ακόμα και από την πιο εξόφθαλμα λανθασμένη απόφαση ή τακτική ή ενέργεια, αυτή που και τα μικρά παιδιά καταλαβαίνουν, διώχνει μακριά τους καλόπιστους αλλά όχι πεισμένους ακροατές σας;;;
Έρχομαι σε αυτό που προσπέρασα. Πραγματικά στενοχωριέμαι όταν σε βλέπω να αναφέρεσαι στον όντως καλό Προσυνεδριακό διάλογο, λησμονώντας όμως την κατάληξή του: τους μύδρους Γόντικα, Μεντρέκα και Μαρίνου(;), αλλά και της Παπαρήγα (πιο κομψά αυτή). Και όσο για τη φύση τής κριτικής και για το κατά πόσο τα μέλη τού ΚΚΕ έχουν το ελεύθερο να λένε μέσα στο κόμμα τους τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη σύμφωνα με τη γνώμη τους, να σου θυμίσω τι είπε η Παπαρήγα στα τέλη Μάρτη στη Συνδιάσκεψη της ΚΟ Αττικής; Θα το κάνω:
Αυτά, καθοδηγητικά προβλήματα, είναι αδυναμίες που δεν μας γίνεται κριτική. Δηλαδή, εδώ δικαιωματικά θα έπρεπε τα μέλη του Κόμματος ή στελέχη από Αχτίδες να είναι πιο κριτικά προς την ΚΕ. Να βάλετε θέματα. Εκεί που πρέπει να μας γίνει κριτική δεν γίνεται. Η πιο ουσιαστική κριτική και βαθιά είναι όταν συμφωνείς με τη στρατηγική του Κόμματος. Γιατί τότε μπορείς να κρίνεις ουσιαστικά, όχι αυτός που διαφωνεί, αυτός που διαφωνεί δεν μπορεί να κρίνει γιατί κυριαρχεί η διαφωνία του. Κρίνει με βάση τη διαφωνία του.
Αντίθετα, αυτός που συμφωνεί με τη στρατηγική, μπορεί να γίνει ο πιο σκληρός κριτής και του συγκεκριμένου καθοδηγητή και της ΚΕ. Γιατί έχει τη δυνατότητα και μπορεί να κρίνει αν ο καθοδηγητής στο κάτω-κάτω τον καθοδηγεί και σωστά. Αυτός που διαφωνεί δεν μπορεί.
Παρεμπιπτόντως: Σε μία πρόσφατη ανάρτηση, ρωτούσαμε τους φίλους και τις φίλες τού ΚΚΕ να μας πει κάποιος/κάποια σε τι συνίσταται η κομμουνιστική κριτική. Σε προτρέπω να τη διαβάσεις. Και σε προσκαλώ, αν ξέρεις να μας πεις εσύ, να μου στείλεις τις απόψεις σου σε email για να δημοσιευτούν πρωτοσέλιδα και να συζητηθούν.
2. Εδώ έχεις μισό δίκιο. Για τους εξής δύο λόγους:
α) Αν ήξερα ότι θα βρισκόταν αναγνώστης φίλος τού ΚΚΕ να το παρεξηγήσει τόσο ίσως και να την απέφευγα την έκφραση «του σωρού». Λέω ίσως, γιατί αν κάποιος μου έλεγε «άμα τη βγάλεις, ο Κολοκοτρώνης δεν θα πιάσει κουβέντα εδώ, θα προσπεράσει», θα την άφηνα.
β) Πειράζει που είμαι λίγο λενινιστής και συμφωνώ μαζί του ότι η μεγάλη πλειοψηφία τού κόσμου τής εργασίας κολυμπάει σαν το ψάρι στο νερό στην άγνοια, τις ψευδαισθήσεις, τις αυταπάτες και, στις μέρες μας, τελούν υπό την επήρεια της (μικρο)αστικής ιδεολογίας ; Και πειράζει που δεν είμαι (μόνο) ΚΚΕ, για να πιστεύω ότι όσοι κολυμπούν σαν το ψάρι στο νερό στην άγνοια, τις ψευδαισθήσεις και τις αυταπάτες βρίσκονται αποκλειστικά ανάμεσα σε όσους δεν συντάσσονται με το ΚΚΕ;
3. ΟΚ, κατανοητό. Πάντως, επίτρεψέ μου να παρατηρήσω ότι ο τρόπος που εκφράστηκες για την αναρχία δίνει λαβή σε παρερμηνείες. Απ’ όσο καταλαβαίνω δεν μηδενίζεις την αναρχία ως ιδεολογικό ρεύμα τής Αριστεράς.[***] Δεν έβγαινε όμως αυτό από τη διατύπωσή σου.
Τα λέμε
[***] Ούτε εμείς εδώ, αν και δεν έχουμε καμία σχέση με αναρχία. Δεν έχουμε καμία σχέση, αλλά δεν πιστεύουμε ότι δεν έχουμε να πάρουμε και τίποτε από αυτήν. Γι’ αυτό και, αν προσέξεις, θα δεις ότι ένα από τα τετραγωνάκια του μεγάλου κόκκινου τετραγώνου που διαλέξαμε ως ‘‘trade mark’’ (avatar) είναι μαύρο…
Λεφτ,
Μερικα παραδειγματα που μου ρχονται προχειρα:
-στις λαικες επιτροπες στις γειτονιες δε συμπορευομαστε και με ανθρωπους που δεν ειναι προσανατολισμενοι με το ΚΚΕ;
-τα μπλοκ των αγροτων και το πλαισιο παλης τους που απεχει απο την αντιληψη μας για τo σχεδιασμο της αγροτικης οικονομιας δεν εχουν την ολοθερμη συμπαρασταση του ΚΚΕ;
-τον δικαιο αγωνα των σχολικων φυλακων δεν τον στηριξαμε;Πηγαμε να τον καπελωσουμε;
-στην ερτ δεν ημασταν μαζι με ολες τις αλλες συλλογικοτητες και τα αριστερα σχηματα;Οι ενστασεις που προβαλλαμε τοτε θεωρεις οτι ηταν ανευ σημασιας;
-Οταν στο φεστιβαλ της ΚΝΕ σε ολη τη χωρα ερχομαστε σε αμεση επαφη με τους νεους, μεσα απο δεκαδες συζητησεις και εστιες προβληματισμου ; Aυτο ειναι απομονωση;
-η στηριξη στα στεγνα προγραμματα και οι πρωτοβουλιες που παιρνουμε μαζι με το ΚΕΘΕΑ ;
Гриша
1) Με βάση (και) την εμπειρία μου συμφωνώ με την διατύπωση του LEFT: « Όλη σας η πρακτική (και εσχάτως μετά το 19ο, και η καταγραμμένη στρατηγική) είναι αυτή τών Λακεδαιμονίων. (…) Δεν μπαίνετε στο παιχνίδι αν η μπάλα, το γήπεδο και η κερκίδα δεν είναι δική σας. Αν δεν σου αρέσει αυτό, πάλεψε να το αλλάξεις (και δεν έχω καμία απαίτηση να μου το πεις). Μη πας όμως να μου βαφτίσεις το κοτόπουλο ψάρι».
`
2)Δεν αμφισβητώ τον Гриша σε τίποτε μια και δεν έχω εικόνα για να μιλήσω π.χ. για τους αγρότες, σχολικούς φύλακες, φεστιβαλ της ΚΝΕ….
3) Εκεί όμως που έχω άμεση γνώση, π.χ. τεσσάρων συλλογικοτήτων όπου δεν είδα κανένα μέλος-στέλεχος του ΚΚΕ-ΚΝΕ κ.α., τις παραθέτω για να μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις
1. Ανοιχτή Πρωτοβουλία Ενάντια στα Χαράτσια Βύρωνα
2. Κοινωνικό Φαρμακείο-Ιατρείο Βύρωνα.
3. Πρωτοβουλία Εργαζομένων και Συνταξιούχων ΕΥΔΑΠ
4. Συνέλευση αλληλέγγυων και εργαζομένων ΕΡΤ που είχε γίνει στο στούντιο 3, αν θυμάμαι καλά, πριν εισβάλλουν τα ΜΑΤ.
Δημήτρης
Φίλε Гриша,
Ποιες λαϊκές επιτροπές εννοείς; Αυτές που στήνονται με δική σας πρωτοβουλία; Χάρηκα πολύ! Και δεν ισχυρίστηκα ότι απέχετε από μαζικές διεκδικητικές κινητοποιήσεις (αγρότες) ή από αμορφοποίητες πολιτικά διεκδικήσεις (σχολικοί φύλακες). Στην ΕΡΤ καλά κάνατε και πήγατε και το είχαμε καλωσορίσει. Δεν συνεχίσατε όμως σε αυτή την κατεύθυνση, όπως θυμίζει παραπάνω και ο Δημήτρης.
Φίλε Гриша, είναι πολύ άχαρο έργο να προσπαθεί κανείς να πείσει ότι το ΚΚΕ δεν δρα χωριστικά μέσα στο κίνημα. Στην τελική είναι γραμμένο στις αποφάσεις σας και στα ντοκουμέντα σας: «Ναι στις κοινωνικές συμμαχίες, όχι στις πολιτικές». Μα, στο Θεό που πιστεύεις, υπάρχει κοινωνική διαδικασία απαλλαγμένη ή ξεκομμένη από το στοιχείο τού Πολιτικού; Όχι. Να πώς προκύπτει η απομόνωσή σας και η ξεχωριστή σας δράση.
Τα λέμε
Φίλε Δημήτρη, σε καλωσορίζω εδώ! Και ευχαριστούμε για την ενημέρωση του τι συμβαίνει στον Βύρωνα.
Τα λέμε
Το άχαρο είναι άλλο.Αυτοι που έχουν μηδενική παρουσία στο κίνημα και έχουν πάρει διαζύγιο απο την ταξική πάλη να εγκαλούν το ΚΚΕ του 4.5 τοις εκατό.Γελοιο να ζητάνε πολιτική συμπόρευση απο ένα ΚΚ αυτοί που έχουν γίνει συνομιλητές του ΣΕΒ.
Гриша
Φίλε Гриша,
Κανένας από όσους δεν έχουν κομματικές μαρμελάδες στα μάτια δεν εγκαλεί το ΚΚΕ για μη δράση. Το εγκαλούν όμως όλοι για χωριστική δράση. Και η κοινή δράση δεν σημαίνει υποχρεωτικά συμπόρευση. Θα φέρει όμως στο τραπέζι, εκ των πραγμάτων, το ζήτημα της πολιτικής σύμπραξης (που είναι άλλο πράγμα από τη συμπόρευση η οποία μπορεί να σημαίνει απλώς κοινή πορεία πάνω σε γραμμή που χάραξε άλλος, ενώ η σύμπραξη εμπεριέχει εξ ορισμού τη συμφωνία πάνω σε ένα από κοινού χαραγμένο μίνιμουμ πρόγραμμα).
Όποιος δεν έχει γραμμή σοσιαλιστικής αλλαγής εδώ και τώρα είναι υποχρεωμένος να συνομιλήσει με τον ΣΕΒ. Μερικοί, αν και μεγάλοι, αυτό δεν το συνειδητοποίησαν παρά εκ των υστέρων. Αλλά, ακριβώς επειδή ήταν μεγάλοι, το παραδέχθηκαν και άλλαξαν γραμμή!
Φίλε Гриша, «ελευθερία είναι η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας». Να μην ανάβουμε μόνο κεριά στον Παππού. Να κατανοούμε και το πνεύμα τών όσων είπε και να το εφαρμόζουμε στην πολιτική πράξη!
Τα λέμε
Δημοσίευση σχολίου