Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Ο αναπάντητος αντικομμουνισμός τού κυρίου Νίκου Δήμου




Τη Μ. Τρίτη δημοσιεύτηκε στο Protagon το πολυσυζητημένο άρθρο τού Νίκου Δήμου με τον τίτλο-όνομα και πράγμα Αντικληρικισμός και αντικομουνισμός, το οποίο έγινε και αφορμή να ‘‘τα σπάσει’’ ο συντάκτης του με τον Σταύρο Θεοδωράκη και να δηλώσει ότι αποχωρεί από το κόμμα —αν και ξεκαθάρισε ότι θα εξακολουθήσει να το στηρίζει. Το άρθρο τού έως μυελού οστέων μπουρζουά Δήμου είναι ένα μνημείο τής γνωστής αστικοφιλελεύθερης υποκρισίας, στο οποίο, επιπλέον, αποκαλύπτεται και η ογκώδης άγνοια τής αλφαβήτα τής μαρξικής κοσμοθεωρίας (ή/και η συνειδητή διαστρέβλωσή της). Βούτυρο στο ψωμί μας! Ακόμα περισσότερο επειδή το πολιτικό διαζύγιο στο οποίο οδήγησε είχε το παράπλευρο για την Αριστερά όφελος να αποδειχθεί πανηγυρικά ότι το δήθεν «νέο πνεύμα και ηθική στην πολιτική» που πλασάρει ο Θεοδωράκης δεν είναι παρά μία μουτσούνα τής κακιάς ώρας: δίχως να διστάσει ούτε στιγμή και πριν αλέκτωρ φωνήσαι τρις, για λόγους ψηφοθηρίας, έφτυσε στην ψύχρα τον Δήμου με μία μεγαλοπρεπή ροχάλα που ήρθε  να προσγειωθεί ακριβώς πάνω στα σάλια με τα οποία μέχρι πριν λίγες ώρες τον έγλυφε. Ακριβώς όπως θα έκανε —άκουσον, άκουσον!— η τελευταία ‘‘σταλίνα’’ τού κερατά που χάριν τού σκοπού αγιάζει τα μέσα, πρακτική την οποία, υποτίθεται, η «αγία φιλελεύθερη οικογένεια» δεν θέλει να ξέρει! Mein Gott! —που θα αναφωνούσε κι ο γερμανοτραφής γκουρού τού εγχώριου φιλελευθερισμού...

Προνομιακό γήπεδο, λοιπόν, όλα αυτά για τους πολυπληθείς διανοούμενους της Αριστεράς , ιδίως για τα μέλη τής academia, που αποτελούν και την πλειοψηφία. Όλο το γήπεδο δικό τους! Να μπουν μέσα και να φουσκώσουν στα γκολ τον Δήμου μέχρι να τον κάνουν ασήκωτο! Ιδίως οι διανοούμενοι του Συριζικού χώρου, μερικοί εκ των οποίων, οι πιο γενναίοι (ή οι πιο θρασείς), δεν διστάζουν να αποδέχονται με υπερηφάνεια τον χαρακτηρισμό τού «νεοκομμουνιστή» και να μας προτρέπουν να μιλάμε για τον σοσιαλισμό —ονόματα δεν λέμε και υπολήψεις δεν θίγουμε. Παρ όλα αυτά, τίποτε! Nothing! Niente! Nada! Σιγή ασυρμάτου. Παραδόξως, η ίδια σιγή βασίλευσε και στα Κουκουέδικά blogs (αναφέρομαι μόνο σε αυτά που λειτούργησαν κατά τις ημέρες τού Πάσχα κι όχι σε όσα ήταν δικαιολογημένα σιωπηλά λόγω εορταστικής άδειας). Ας είναι.

Πάντως, ευτυχώς, καθολική αφωνία δεν υπήρξε. Την είχε σπάσει εξ αρχής το 902.gr με ένα σύντομο κείμενο-σχόλιο, που δημοσιεύτηκε  μόλις λίγες ώρες μετά το άρθρο τού Δήμου, το απόγευμα της ίδιας μέρας. Βέβαια, τα όσα γράφει εκεί η συντάκτρια Άννα Παυλίδη απέχουν πολύ από όσα έπρεπε να ειπωθούν στον κύριο Δήμου και στους ομοίους του. Κατ’ ουσία, το κείμενο δεν συνιστά τίποτε περισσότερο από ένα καταγγελτικό ρεπορτάζ. Το επιβεβλημένο ξετίναγμα των φιλελεύθερων φληναφημάτων τού Νίκου Δήμου δεν πραγματοποιείται —δεν επιχειρείται καν. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, αντιπροσωπεύει μια κάποια απάντηση και καλύπτει, έστω και λειψά, ένα κενό. Γι’ αυτό και, όσοι από την αριστερή ιντελιγκέντσια θα το έβρισκαν λίγο και θα κούναγαν με υπεροπτική αποδοκιμασία το σοφό τους κεφάλι, καλά θα κάνουν να είναι πιο μετρημένοι. Αφού δεν μπόρεσαν να είναι συνεπείς στα όσα κατά καιρούς διακηρύσσουν στις βαθυστόχαστες αναλύσεις τους, ας φανούν τουλάχιστον συνεπείς στην αφωνία που επέδειξαν...  

ЖΟЖΟЖΟЖΟЖ


(της Άννας Παυλίδη)

Παρότι το «Ποτάμι» πασχίζει να παρουσιαστεί ως το «νέο» και το «καινούργιο» στη πολιτική σκηνή, οι θέσεις του και οι τοποθετήσεις στελεχών του αποδεικνύουν το αντίθετο.

Μια ακόμα απόδειξη, ότι το «Ποτάμι» είναι ένα ακόμα «ρυάκι» του συστήματος, είναι και το σημερινό άρθρο του Νίκου Δήμου, ιδρυτικού μέλους του κόμματος στην ιστοσελίδα «Protagon.gr».

Στο άρθρο που έχει τίτλο «Αντικληρικισμός και αντικομμουνισμός» γράφει πως θεωρεί τον αντικομμουνισμό «προοδευτική και φιλελεύθερη» τοποθέτηση, «βήμα απελευθέρωσης» και «θετική» έννοια που μπορεί να «υποδηλώνουν άνθρωπο ελεύθερο, ανοιχτό και αδογμάτιστο. Που είναι ενάντιος στα κλειστά συστήματα» (Τα ίδια θεωρεί πως ισχύουν και για τον αντικληρικισμό).

Ο «αντικομμουνιστής» γράφει «δεν είναι απαραίτητα αντίθετος με τις απόψεις του Μαρξ. Απλώς μπορεί να μην συμφωνεί με το μεταγενέστερο κλειστό Δόγμα (π.χ. του Διαλεκτικού και Ιστορικού Υλισμού) ή με το μονολιθικό, ασάλευτο και αυταρχικό κόμμα».

Επιχειρεί, επίσης να διαχωριστεί από τον αντικομμουνισμό του Μπαλτάκου λέγοντας: «Κάποιος που είναι αντικομμουνιστής  επειδή είναι φασίστας, απλώς αλλάζει ένα δόγμα με άλλο – αλλά δεν είναι ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος».

Παρά τις αποστάσεις, που κρατάει ο Ν. Δήμου από τον ωμό αντικομμουνισμό του Μπαλτάκου, η ουσία δεν αλλάζει.

Με όποια «ταμπέλα», ο αντικομμουνισμός ήταν και είναι σκοταδισμός και αντίδραση και καμιά σχέση δεν έχει με την πρόοδο.

Το «νέο» δεν μπορεί να είναι η υπεράσπιση του καπιταλιστικού συστήματος που γεννά ανεργία, φτώχεια, δυστυχία, κρίσεις και πολέμους.

Δεν μπορεί να είναι ο αντικομμουνισμός, η εναντίωση δηλαδή στην μόνη ιδεολογία που πρεσβεύει το καινούριο: Την κατάργηση της εκμετάλλευσης, της ανεργίας, της ανασφάλειας.





Photo: Γλυπτό τής Beth Cavener Stichter. Από το xaxor.com.



25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενταξι ο Δημου με το αρθρο του, που δεν νομιζω να αγνοει οτι ο υλισμος ειναι η φιλοσοφια κληρονομος του φιλελευθερισμου της αστικης ταξης οταν αυτη ηταν ακομα προοδευτικη,ριχνει νερο στο μυλο του φασισμου.Αναλαμβανει σαν ιδεολογος να μεταμορφωσει την αριστερα σε φορεα του κακου ωστε τα ζωα του φασισμου να μην εχουν τυψεις οταν θα επιτιθενται στην Αριστερα με μαχαιρια.Καπως πρεπει να ξεκινησει η ανθρωποφαγια τι να κανουμε?
Οσο για το διαχωρισμο του απο το Μπαλτακο και τη ΧΑ τα ιδια λεει και ο αλλος φασιστας ιδεολογος Γιανναρας που οποτε τον ροτανε για τη ΧΑ κανει πως δεν καταλαβαινει γιατι τον ρωτανε.

G.

Ανώνυμος είπε...

Ο διαχειριστής και αρθρογράφος του Lenin Reloaded έχει γράψει πως εδώ και κάμποσες μέρες το σάιτ του υπολειτουργεί γιατί βρίσκεται (ο διαχειριστής/αρθρογράφος του) εκτός της "βάσης" του.

Δεν είμαι εκπρόσωπος του Αντώνη (δεν το χρειάζεται, άλλωστε) αλλά θεώρησα σκόπιμο να μεταφέρω την πληροφορία αυτή εδώ γιατί νομίζω ότι τον αδίκησες με τον τρόπο που τον "φωτογράφισες" στο κείμενο σου, left.

ΑΕΚτζής

Ανώνυμος είπε...

"Ήδη στην δεκαετία του σαράντα ο Bertrand Russell, στην «Ιστορία της Δυτικής Φιλοσοφίας», είχε κάνει μία λεπτομερέστατη παρουσίαση του κομμουνισμού ως θρησκείας: με δόγμα, ιερατείο, μεσσία, αιρετικούς – ως και Δευτέρα Παρουσία."


Τι μου θυμιζει; Tι μου θυμιζει;
Μα ναι ρε λεφτ,
κατι παρομοια μη πω ολοιδια λεγαν εδω μεσα και ορισμενα φιλαρακια σου καθε φορα που αναφερονταν στο ΚΚΕ.Μεχρι να κουνησουν μαντηλι γιατι δεν αντεξαν αυτοι οι open-mind τους "ταλιμπαν"...Ας τα βρουν με τον Δημου λοιπον.Οpen-mind κι αυτος...

Гриша

Ανώνυμος είπε...

Ποσα αναποδεικτα αξιωματα σε μια προταση...
Το επιπεδο τους ειναι τραγικο ακομα και για σταλινικους (μια που τοριξαν στην ονοματολογια.
Οι λογοι που οι αγωνιστες σπανιζουν στην αριστερα και στο 'Κ'κε ειναι πολλοι (και οταν λειπουν οι αγωνιστες επικρατουν οι . Δεν φταιει γι αυτο ο Δημου μονον. Για να τα λεμε ολα Το καραβι πρωτα το μπαταρανε οι καπετανεοι του απο ...υπερβαλλοντα ζηλο (πρωην ζηλωτης γαρ) και το ριξανε προ πολλου στο βραχο. Και πρωτος ο αξιωματικος βαρδιας που ειχε φιλοδοξιες Λουδοβικου.
Με κεινα και με τουτα φτασαμε να περισσευουν οι Σωλωμου, οι Γεωργιαδηδες στην αλλη μερια, βλεπεις δεν τοχει (πια) το μονοπωλιο της λεβεντιας το ΚΚΕ, (συμβουλη ας παψουν απο την μια να το παιζουν θυματα κι απο την αλλη να ζουν με κρατικα λεφτα επαγγελματιες επαναστατες. δεν πιανει πια το κολπο αυτο).

Το Ρασελ τι τουν θυμηθηκανε
Στην μεταπολεμική περίοδο ασχολήθηκε ενεργά με το αντιπολεμικό κίνημα. Το όνομα του, άλλωστε, έφερε και ο σύνδεσμος για την ειρήνη (σύνδεσμος Μπέρτραντ Ράσελ), ομιλία του οποίου εκφώνησε ο Γρηγόρης Λαμπράκης, την μέρα που παρακρατικοί τον δολοφόνησαν στην Θεσσαλονίκη, με την καθοδήγηση και μπροστά στα μάτια των δυνάμεων ασφαλείας.(wiki)
Ο φιλελευθερισμος δεν περιοριζεται στην δεξια οπως και το μικροβιο του δικτατορισμου δεν κανει διακρισεις.

orgouel

Ανώνυμος είπε...

ελπιζω να μην το κοψετε
Ο Ρασελ ηταν και αγνωστικιστης.
Εδινε δηλαδη ιση αξια στα αξιωματα της θρησκειας και της 'θρησκειας" του σταλινισμου, οσο αυτα δεν προσπαθουν να προσυλητησουν τον ιδιο.
Ο διαλογος των αγνωστικιστων με τους "θειστες", ειναι αδυνατος λενε.
Οι "θειστες" {(οπαδοι της αποψης οτι ο (οι?) θεος (θεοι) υπαρχουν)}
Οι θειστες μπορουν να συζητουν μονο μεταξυ τους.
Τι μου θυμιζει, τι μου θυμιζει?...
Α,ναι την ρηση της Αλεκας οτι για να μας κανετε κριτικη πρεπει να ασπαστειτε την στρατηγικη και το προγραμμα μας.
Εσυ παλι, λεφτ (Χριστος Ανεστη, εστω και χωρις λαικη εξουσια, λαικη οικονομια), εσυ λεφτ ξεπερνας το Ρασελ, προσπαθεις να κανεις διαλογο με πιστους κκεδες. Μπραβο σου!!!

φιλικα, Οργουελ.

LeftG700 είπε...

Φίλε ΑΕΚτζή,


Δεκτή η ένσταση. Όπως θα δεις, ήδη έκανα τη σχετική διόρθωση-αποκατάσταση. Μπορεί να μην είμαι κομμουνισταράς και να ψιλοοπορτουνίζω, αλλά, πάντως, κότα που δεν παραδέχεται το λάθος της δεν είμαι! Εντάξει; ;-) :-)


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε G., δεν μπορώ να ξέρω τι αγνοεί και τι δεν αγνοεί ο Δήμου. Εγώ διάβασα την παπαριά «Αλλά και ο αντικομουνιστής δεν είναι απαραίτητα αντίθετος με τις απόψεις του Μαρξ. Απλώς μπορεί να μην συμφωνεί με το μεταγενέστερο κλειστό Δόγμα (π.χ. του Διαλεκτικού και Ιστορικού Υλισμού) [...]» και έπαθα μια σχιζοφρένεια. Μεταγενέστερος (του Μαρξ;) ο Ιστορικός Υλισμός;;; Ο άνθρωπος γράφει χοντρές μαλακίες!

Όχι, δεν είναι φασίστας ο Δήμου. Αλλά, στον εμφύλιο της Ισπανίας θα παρακαλούσε να χάσουν οι Δημοκρατικοί και στον ελληνικό εμφύλιο να χάσει ο δημοκρατικός στρατός, ακόμα κι αν χάνανε από φασίστες! Αυτό είναι το ζουμί.


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε Гриша,


Δεν το πας καλά έτσι. Αυτό είναι συνδικαλιά. Την ίδια συνδικαλιά χρησιμοποιεί κι ο Χριστόπουλος στο άρθρο του για τη Σουλεϊμάν (tvxs, πριν από λίγο), όπου προσπαθεί να βγάλει από τη μέση τους εξ αριστερών επικριτές τής απόφασης του ΣΥΡΙΖΑ να την αποσύρει με το επιχείρημα ότι χρησιμοποιούν την ίδια επιχειρηματολογία που χρησιμοποιούν εθνικιστικοί και ακροδεξιοί! Δεν δουλεύει πια αυτή η προσέγγιση, πρέπει να το καταλάβεις. Και μην παρασύρεσαι που τη χρησιμοποίησε και ο Λένι. Αν ζούσε σήμερα, θα ανέλυε με συγκεκριμένο τρόπο τη συγκεκριμένη σύγχρονη κοινωνική κατάσταση και δεν θα το έκανε. Να ’σαι σίγουρος!

Το μόνο που δουλεύει; Να αποδείξετε ότι δεν έχετε ιερατείο και ιερά κείμενα με το μόνο πειστικό τρόπο που υπάρχει: Να αρχίσετε να κρίνετε ανοιχτά την ηγεσία σας και να τολμήσετε να γράψετε πάνω σε κάποιο ζήτημα «εδώ ο Λένιν, μεταξύ μας, έκανε μαλακία». Μέχρι να φτάσετε σε αυτό το επίπεδο θα τα ακούτε. Και δικαίως.


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε Όργουελ,


Ένας ο ταύρος με το κόκκινο χρώμα κι ένας εσύ με το ΚΚΕ. Μη με ρωτήσεις ποιος έχει λιγότερο μυαλό απ’ τους δυο σας. Δεν το ξέρω. Εκείνο που ξέρω είναι ότι οι εμμονές δεν προάγουν τη συζήτηση ούτε τον προβληματισμό.

Μεγάλο παιδί είσαι, κάνε ό,τι καταλαβαίνεις...


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Ειχα πολλα να γραψω, αρκουμαι προς το παρον σε αυτο. Οσο το κκε θα παγιδευει τον κοσμο σε μια θεωρια που φτιαχτηκε πριν απο 100 και πλεον χρονια και χωρις καμμια διαθεση να λαβει υποψη του οτι οι ταξεις και οι νομοτελειες εχουν διαφοροποιηθει απο τοτε, το να παραβλεπω αυτο το γεγονος και να το θεωρω ενα ακομα αριστερο, εργατικο κομμα θα ηταν για μενα αδικαιολογητος συμβιβασμος και δεν μπορω να τον διαπραξω. Δεν ειμαι κανενα μικρο παιδακι για να νομιζω οτι εργατικος ακτιβισμος (δια αντιπροσωπων παντα)+φυλαξη της διαθηκης για χρηση οταν παρουν 51% ισουται με αριστερη πολιτικη.
Αυτα προς το παρον.
Τωρα για το θεμα Δημου, τι σοι προβληματισμο θα μπορουσε να προκαλεσει? Δογματισμους εκτοξευσε, με δογματισμους του απαντησαν ολοι. Λες και δεν ξεραμε οτι η δεξιες αποψεις του ειναι εξισου "κλειστο συστημα".
οργ.

Ανώνυμος είπε...

@leftf700
Οταν λεει Διαλεκτικος και Ιστορικος υλισμος μαλλον αναφερεται στο σοβιετικο μαρξισμο.

G.

Ανώνυμος είπε...

Φιλε οργ. ο υλισμος μαζι και αυτος του ΚΚΕ ειναι αντισυστημα με τη φιλοσοσφικη εννοια.Τα δογματα ειναι συμφυτα στον ιδεαλισμο απο την αποψη οτι θα ηθελαν να καθοριζουν με τη σκεψη την πραγματικοτητα και την κοινωνια.Αντιθετα με αυτη την εξουσιαστικη λογικη το ΚΚΕ και καθε συνεπης μαρξιστης συνεχιζει σημερα να μιλα για απονεκρωση του κρατους και απο την αλλη να στρεφει κριτικα το βλεμα του στην τελευταια λεξη της επιστημονικης γνωσης που σε αντιθεση με τις αφηρημενες αληθειες στρεφεται στο προσδιορισμενο ειναι.
Το προβλημα του Μαρξισμου ακομα και του ΚΚΕ ειναι οτι εφ οσον τιποτα δεν εχει αλλαξει στην κοινωνια απο την αποψη της εκμεταλευσης και την κυριαρχιας της αστικης ταξης απο τοτε που εμφανιστικε καπιταλισμος ειναι αναγκασμενος να επαναλαμβανει τα ιδια και τα ιδια δινοτντας του οψη κλειστου συστηματος.
Ο φιλελευθερισμος του Δημου απο την αλλη δεν εχει κανενα τετοιο προβλημα αφου μπορει να μας στρεψει το βλεμμα στο τελευταιο iphone που ειναι μια τρανη αποδειξη οτι ο κοσμος αλλαζει.
Ακου και αυτο το τραγουδακι και αν το καταλαβεις θα μπορεσουμε να ανταλαξουμε και καμια κουβεντα:
everything has been said before/nothing left to say any nore/when its all the same you can ask for it by name...(μπορεις να το googlαρεις ενα πραμα)

https://www.youtube.com/watch?v=4kQMDSw3Aqo

G.

Ανώνυμος είπε...

Φιλε G.
Λες οτι τιποτε δεν εχει αλλαξει στην εκμεταλλευση και στην κυριαρχια της αστικης ταξης. Εννοεις προφανως οτι ο βαθμος εκμεταλλευσης δεν μειωθηκε , πιθανον μαλιστα αυξηθηκε με την μηχανοποιηση. Αυτο που αλλαξε ειναι το επιπεδο διαβιωσης, και μαλιστα σε γελοιο βαθμο. Αυτο δεν το προβλεψε ο Λενιν ουτε και ο Μαρξ απλα γιατι ξεφευγε απο το πεδιο ενδιαφεροντος (αναλυση του σιγκεκριμενου που λεμε).
Τωρα, οι συνεπειες αυτου του πεισματαρικου γεγονοτος ειναι σημαντικοτατες. Πρωτα πρωτα σε φιλοσοφικο επιπεδο αλλοιωνει την θεωρια των ανταγωνιστικων αντιθεσεων και του ιστορικου ρολου του προλεταριατου που αρει τις αντιθεσεις. Αυτα ο Ενγκελς τα ειχει "δει", τα ειχε γραψει αλλα δεν προλαβε να τα αναπτυξει (και δεν ηταν και φιλοσοφος).Ετσι καταδικασε το κκε να φιλοσοφει ανευ ουσιας για 50 χρονια προσπαθωντας να συμβιβασει την θεωρια με την πραγματικοτητα που δεν αντιστοιχει σε αυτη την θεωρια, πια (τουλαχιστον οχι ετσι αποκρυσταλλωμενη και ακινητη). Εδω εγκειται και ο Δογματισμος του κκε.
Που ειναι δηλαδη το περιεργο. Με το Μαρξ θεμελιωθηκε θεωρητικα το δικαιο και δυνατο της κυριαρχιας της εργατικης ταξης, με το Λενιν μπηκε η πολιτικη και οι ελιγμοι στο παιχνιδι. Χωρις Μαρξ και Λενιν να σκευτουν τη σημερινη κατασταση το ΚΚΕ δεν εχει καμμια ελπιδα.
Επειδη βλεπω σου αρεσει να παραθετεις, θα σε συμβουλευα κι εγω με την σειρα μου (αν το βρεις, ευκολο ειναι) να ριξεις μια ματια στην "κατασταση της εργατικης ταξης", του γνωστου υποπτου, στα βιβλια του Ντικενς και του Σινκλερ (ζουγκλα).

Επειδη δεν μου αρεσει να παιζω με γριφους και αινιγματα, αυτα τα βιβλια, αν σιγκριθουν με την σημερινη κατασταση θα μας κανουν να δουμε α)γιατι η εργατικη ταξη δεν εχει τον ιδιο χαρακτηρα με τοτε, δηλαδη εχει μικροαστικοποιηθει στο συνολο της. β)γιατι λειπει και η πρωτοπορια (ή ειναι αορατη).
Αν το ΚΚΕ θελει να λεγεται ΚΚΕ με την εννοια του Λενινισμου θαπρεπε ισως να στραφει στην διαφωτιση των Αφρικανων, Ασιατων και αλλων προλεταριων, ειτε εδω που ζουν σαν μεταναστες ειτε στις χωρες τους. Ιδου πεδιον δοξης λαμπρον.
Βεβαια αν διαλεγε για το επαναστατικο εγχειρημα του την ελλαδα, το σιγουρο ειναι οτι συμφωνα με την σταλινικη πρακτικη του δεν θα συνομιλουσε ουτε με τον εαυτο του, οπως δεν συνομιλει και σημερα με τις διαφορες οργανωσεις που αγωνιζονται για πληρη δικαιωματα στους μεταναστες.
Αν διαλεξει να "εξαγει" την επανασταση του θα πρεπει να προετοιμαστει για αγωνα δεκαετιων και οχι οπως εκεινος ο θρυλικος Αλαφροισκιωτος να παει "σαν το σκυλι στο αμπελι" (ποτε δεν καταλαβα πως στο κκε υπαρχουν οπαδοι του Τσε και του Βελουχιωτη, του Ζαχαριαδη και του Καστρο ταυτοχρονως. Θα ηθελα τη γνωμη σου σε αυτο. Προφανως η συγχιση βασιλευει και δεν μπορει παντα να κρυφτει με επιτυχια).
Και κατι τελευταιο. Η τελευταια λεξη της επιστημης ειναι η ξανα-ανακαλυψη του Χεγγελ ?
Οργουελ
Υ.Γ.2 Οσοι θεωρουν την κατακτηση της εξουσιας και την αλλαγη των παραγωγικων σχεσεων σαν μια "στιγμη", τελος του καπιταλισμου και αρχη του σοσιαλισμου, διαγραφουν ολο το Λενιν.

Ανώνυμος είπε...

φιλε οργ.
το προβλημα με εσενα ειναι οτι ενω διαπιστωνεις το μικροαστικο χαρακτηρα της ελληνικης κοινωνιας βρησκεις τη λυση στην υποταγη του ΚΚΕ σε αυτον.Λες οτι ενα λενινιστικο κομμα αν θελει να ειναι συνεπες με τον εαυτο του στις συνθηκες αυτες θα πρεπει να εξαγει την επανασταση στον τριτο κοσμο και ταυτοχρονα λες στο τελος του κειμενου το αντιθετο,οτι δηλαδη πρεπει να συμορφωθει με μια αναγνωση του Λενιν η οποια ανακαλυπτει σε αυτον σταδια αναμεσα στο σοσιαλισμο και τον καπιταλισμο εφ οσον ο σοσιαλισμος δεν αποτελει διακριτη στιγμη.
Εχε υπ οψην σου οτι στο πεδιο του μικροαστισμου οι φασιστες εχουν συγριτικα πλεονεκτιματα εναντι της αριστερας γιατι ο φασισμος δεν ειναι τομη και υποσχεται στους μικροαστους την θεση που ειχαν πριν την κριση στην κοινωνια αλλα εισ βαρως των εργατων,μεταναστων εβραιων και δεν ξερω και γω ποιου αλλου.Τη μονη λυση που βρησκω στο ελληνικο προβλημα ειναι οι μικροαστοι να καταστραφουν οικονομικα και να παρουν χαμπαρι οτι θα ζουν απο δω και στο εξης απο τη δουλεια τους εφ οσον ειναι ικανοι ακομα για κατι τετοιο.
Οποιαδηποτε αλλη λυση ειναι ανακατεμα με τα πιτουρα του φασισμου μεταξυ αυτων και η συριζαικη.

G.

Ανώνυμος είπε...

Φιλε G.
Οταν λες "Τη μονη λυση που βρησκω στο ελληνικο προβλημα ειναι οι μικροαστοι να καταστραφουν οικονομικα και να παρουν χαμπαρι οτι θα ζουν απο δω και στο εξης απο τη δουλεια τους εφ οσον ειναι ικανοι ακομα για κατι τετοιο",
εννοεις οπου 'μικροαστοι', ελληνες εργαζομενοι, και οτι απο δω και μπρος θα δουλευουν και θα ζουν σαν μεταναστες. Αν ειναι ετσι συμφωνουμε.
Αν γινει αυτο (αν δηλαδη η Ελλαδα γινει τριτος κοσμος ή εστω γυρισει στα χρονια του Πλαστηρα), θα εχουμε το υλικο για εξεγερση. Αν και πιστευω, αν θες να τα λεμε ολα, εχω την διαισθηση οτι ακομα και τοτε, το κκε θα βρει τροπο να τα γυρισει για να σωσει την καθαροτητα του.
οργ.

Ανώνυμος είπε...

δεν το εννοω στα πλαισια του καπιταλισμου.απλα λεω οτι δεν θα πρεπει να ζουν απο ξενη εργασια.

G.

Ανώνυμος είπε...

Α καλα γιατι μου φανηκε οτι μιλαγες για τους υπαλληλους του κομματος

οργ.

Ανώνυμος είπε...

Όργουελ
το πάθος του έρωτα (για το κκε) συχνά στραβώνει οπως αντίστοιχα εφηβικές συνήθειες κουφενουν

υγ
Α ρε G περίμενες να κάνεις νηφάλια συζήτηση με μπαμπουίνους..που το μικροαστικό όνειρο τους γνέφει ..Ουγκα.
Εδω μιλάμε για το εφικτό.
κάουτσκι

Ανώνυμος είπε...

Μοσιου καουτσκι τα αντανακλαστικα σου σε προδωσαν. Υπαλληλακο του κομματος
οργ.
η οπλα στο δρομο ειναι?

LeftG700 είπε...

Φίλε G.,


Δεν ξέρω αν ο Δήμου αναφέρεται στο σοβιετικό μαρξισμό. Αλλά δεν έχει και τόσο σημασία. Έχεις καμιά αμφιβολία ότι για τον Δήμου και τους ομοϊδεάτες του ο μαρξισμός στον πυρήνα του είναι ολοκληρωτισμός;

Μία παρατήρηση περί δόγματος (από το σχόλιό σουΤετάρτη, Απριλίου 23, 2014 5:37:00 π.μ. προς τον Όργουελ).

Νομίζω ότι έχεις λάθος όταν συνδέεις το «δόγμα» (στην ‘‘καθαρή’’ πρώτη σημασία τής λέξης) μόνο με τον ιδεαλισμό. Δεν υπάρχει διακριτή θεωρία, πόσω μάλλον φιλοσοφικοκοινωνική κοσμοθεωρία, χωρίς δόγματα (= θεμελιώδεις και ειδοποιητικές αρχές). Έτσι, η έννοια «δογματισμός», πάλι στην καθαρή της σημασία, δεν είναι τίποτε άλλο από την τήρηση αυτών τών θεμελιωδών αρχών. Στην καθομιλουμένη τής πολιτικής βέβαιο ο δογματισμός έχει αρνητική φόρτιση. Όπως το καταλαβαίνω εγώ και όπως το χρησιμοποιώ ο αρνητικός δογματισμός είναι στενή ερμηνεία τών θεμελιωδών αρχών και υπαγωγή στις θεμελιώδεις αρχές κανόνων που έχουν σχετικότητα (με τις συγκυρίες, το τάιμινγκ, τους συσχετισμούς κ.λπ.).

Ένα καλό άρθρο γι’ αυτό το ζήτημα του δόγματος είχε ανεβάσει πριν από κάποιο καιρό ο Lenin Reloaded. Ψάξτο. Αξίζει να το διαβάσεις.


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ δογμα λεει
παμε καλα
Οι πρακτορες λενε
οι μικροαστοι εχουν καταλαβει το κομμα

Μετα απο 60 χρονια
Το δογμα λεει
δεν θελω πλεον να ειμαι δογμα.
Το δογμα λεει
δεν φταιει το δογμα που γι αλλου πηγαιναμε και αλλου βρεθηκαμε
φταινε οι μικροαστοι
Εμπρος για νεο δογμα χωρις μικροαστους.

Οι πρακτορες λενε
οι μικροαστοι ξαναδημιουργουνται απο το δογμα, πρεπει να το σκοτωσουμε οσο ειναι μικρο.

Το δογμα λεει
εισαι μ....

Συγχαρηρηρια

Ανώνυμος είπε...

παρε ενα ντεπον να νιωσεις καλυτερα

LeftG700 είπε...

@Ανώνυμο (Πέμπτη, Απριλίου 24, 2014 6:30:00 μ.μ.):


Μαλάκας μπορεί να είμαι. Και μόνο η ενδεχομενικότητα των πραγμάτων επιτρέπει άνετα μία τέτοια σκέψη. Κότα, όμως, που δεν τολμάει να υπογράψει όσα (ακατάληπτα) λέει ούτε καν με ψευδώνυμο, δεν είμαι. Γκέγκε;

Σιγά μη γκέγκε...

Ανώνυμος είπε...

μ..εταμοντερνα ...κοτα
γκεγκε?

Ανώνυμος είπε...

επειδη σου αρεσουν τα ποιηματα
δες κι αυτο
Είπαμε πως θα καταργήσουμε τα σύνορα είπαμε,
είπαμε πως θα διαλύσουμε το κράτος,
κι αφήσαμε τους εαυτούς τους ίδιους μας κι αφήσαμε
μες στο γλοιώδικο περίβλημά τους.

Η επανάσταση αποδείχτηκε ένα όνειρο
μια βολεμένη και ευφυής δικαιολογία
διατηρούμε την εσώτερη τη βρώμα μας
μ’ επαναστατική φρασεολογία.

Τα θλιβερά δε σπάσαν τα καλούπια μας
υποχθονιακές ψυχρές προκαταλήψεις
ύπουλα βράζεις μέσα μας αρρώστεια μας
αγκομαχάς, για δεν το λες να μας αφήσεις.

Η επανάσταση αποδείχτηκε ένα όνειρο
μια ξοφλημένη και ευφυής δικαιολογία
διατηρούμε την αισχρότερη μιζέρια μας
μ’ επαναστατική φρασεολογία.

Δύσκολο μονοπάτι σε τραβήξαμε σε τραβήξαμε,
ατέλειωτο και δε σε ξεπερνάμε ατέλειωτο,
μας μπόλιασες βουβό μ’ απογοήτευση
κι ίσως ν’ αξίζει μόνο κι ίσως ν’ αξίζει, που τολμάμε.

Η επανάσταση αποδείχτηκε ένα όνειρο
σαν ξεχασμένα να τελειώσουν παραμύθια
παρά τα τόσα όνειρά μας που συντρίφτηκαν
μες στα συντρίμμια ολοκληρώνεσαι αλήθεια.

Η επανάσταση αποδείχτηκε ένα όνειρο
διατηρούμε την εσώτερη μιζέρια μας
μ’ επαναστατική φρασεολογία.