Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012
Ο Λένιν, δύο γαϊδούρια με το άχυρό τους κι ένα τσουβάλι
Στις 9, 10 και 11 του Μαΐου του 1918, λίγους μήνες μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση και αφού έχει υπογραφεί η Συνθήκη ειρήνης τού Μπρεστ-Λιτόβσκ με τις Κεντρικές Δυνάμεις, αλλά δεν έχει αρχίσει ακόμα ο ρωσικός εμφύλιος που θα προκαλούσε και την ιμπεριαλιστική επέμβαση υπέρ τών Λευκών και του Παλαιού Καθεστώτος, η «Πράβντα» δημοσίευσε σε συνέχειες μια μικρή μπροσούρα τού Λένιν με τίτλο «Για τα αριστερά παιδιαρίσματα και το μικροαστισμό». Σ’ αυτήν ο Λένιν ασκούσε δριμεία κριτική σε μια μικρή ομάδα μελών τού κόμματος («αριστεροί κομμουνιστές»), που είχε σχηματιστεί γύρω από τον Μπουχάριν και η οποία, με κύριο σημείο τις διαφωνίες για τη σύναψη της ξεχωριστής ειρήνης από τους μπολσεβίκους και για τη συγκεντρωτική τακτική τους στην οργάνωση της παραγωγής, επέκρινε τον Λένιν και την ηγετική ομάδα εξ αριστερών. Αναμφίβολα, σε πολλά σημεία αυτών των επικρίσεων η ομάδα των «αριστερών κομμουνιστών» συνέπιπτε τόσο με τους μενσεβίκους, όσο και με τους αριστερούς εσέρους, αλλά και κάποιες αναρχικές ομάδες, δηλαδή αντιπολιτευτικές εστίες που για τον Λένιν αποτελούσαν ‘‘στόχο’’ πρώτης προτεραιότητας. Με αυτούς λοιπόν συνέπιπταν οι μπολσεβίκοι «αριστεροί κομμουνιστές»; Χμ… Δηλαδή, «ούνα φάτσα, ούνα ράτσα», «πες μου ποιος είναι ο φίλος σου να σου πω ποιος είσαι», «βρήκε ο Φίλιππος τον Ναθαναήλ» και τα σχετικά!
Σας γελάσανε! Γιατί, παρά το ‘‘ξύλο’’ που ρίχνει ο Λένιν στην ομάδα τού Μπουχάριν σε αυτή τη μπροσούρα, για κοιτάξτε τι γράφει στις πρώτες εισαγωγικές αράδες (ο υπερτονισμός με bold δικός μας):
ЖΟЖΟЖΟЖΟЖ
Η έκδοση από τη μικρή ομάδα τών «αριστερών κομμουνιστών», τού περιοδικού τους «Κομμουνίστ» (τευχ. 1, 20 του Απρίλη 1918) και η δημοσίευση των «θέσεών» τους αποτελεί θαυμάσια επιβεβαίωση των όσων είπα στη μπροσούρα μου «Τα άμεσα καθήκοντα της Σοβιετικής εξουσίας».[1] Δεν θα μπορούσε να φανταστεί κανείς πιο λαμπρή επιβεβαίωση —στην πολιτική φιλολογία— όλου τού απλοϊκού τρόπου υπεράσπισης της μικροαστικής παραλυσίας που κάποτε κρύβεται πίσω από «αριστερά» συνθήματα. Είναι χρήσιμο και απαραίτητο να σταθούμε στους συλλογισμούς τών «αριστερών κομμουνιστών», γιατί είναι χαρακτηριστικοί για τις στιγμές που περνάμε· διασαφηνίζουν εξαιρετικά καθαρά, από την αρνητική πλευρά, την «ουσία» αυτής τής στιγμής· είναι διδακτικοί οι συλλογισμοί αυτοί, γιατί έχουμε μπροστά μας τους καλύτερους από τους ανθρώπους που δεν κατάλαβαν τη στιγμή, ανθρώπους που με τις γνώσεις και την αφοσίωσή τους στέκουν πολύ, πολύ πιο ψηλά από τους κοινότατους εκπροσώπους του ίδιου λάθους, συγκεκριμένα από τους αριστερούς εσέρους.
ЖΟЖΟЖΟЖΟЖ
Ίδιο λάθος, ναι. Αλλά καθόλου ίδιοι άνθρωποι.
Α, τι ανόητος άνθρωπος αυτός ο σύντροφος Λένιν. Κι ας άστραφτε και βρόνταγε. Κι ας ήταν σκληρός και αμείλικτος όταν το έκρινε αναγκαίο.Να επιμένει να χάνει το χρόνο του για να ξεχωρίσει δυο γαϊδουριών άχυρα! Και να αρνείται να βάλει στο ίδιο τσουβάλι μήλα με γεώμηλα, μόνο και μόνο επειδή τα δεύτερα έχουν τρία γράμματα παραπάνω!…
[1] Μεταξύ αυτών τών καθηκόντων ήταν η καταγραφή και ο έλεγχος της παραγωγής και η οργάνωση των επισιτιστικών υπηρεσιών, για να χτυπηθεί η κερδοσκοπία τών μικροϊδιοκτητών, καθώς και η βελτίωση της εργασιακής πειθαρχίας στη βιομηχανική παραγωγή.
Η εικόνα, από το quotationsbook.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
44 σχόλια:
Η φρασούλα που γράφετε, άλλα σημαίνει απ' αυτά που προσπαθείτε να βγάλετε με ταχυδακτυλουργικό τρόπο. Πρόκειται για μια ωμή εφαρμογή της γνωστής τακτικής του διαίρει και βασίλευε, την οποία εφαρμόζει με συστηματική συνέπεια ο Λένιν και σε άλλες περιπτώσεις.
Βέβαια αυτή την τακτική, ούτε ο Λένιν την ανακάλυψε, ούτε πρώτος την εφάρμοσε. Έχει πολλαπλές εφαρμογές και όχι μόνον στην πολιτική...
Δεν χρειάζεται άλλο Λένιν σύντροφοι, φτανιν.
αυτός δεν είναι που έλεγε
"Η θέση τών μενσεβίκων και τών σοσιαλεπαναστατών, τόσο τών φανερών όσο κι εκείνων που παριστάνουν τούς ανένταχτους, είναι στη φυλακή` κι εκεί θα τούς βαστήξουμε".
Β.Ι. Λένιν, Για το φόρο, Μάρτιος 1921
ή το άλλο ιστορικά αναγκαίο
"Είναι πολύ μεγάλο σφάλμα να θεωρεί κανείς πως η Νέα Οικονομική Πολιτική (ΝΕΠ) έβαλε τέρμα στην τρομοκρατία. Θα χρησιμοποιήσουμε κι άλλο ακόμα την τρομοκρατία και την οικονομική τρομοκρατία".
Β.Ι. Λένιν, επιστολή στον Κάμενεφ, 3 Μαρτίου 1922
Πράγματι λοιπόν είναι πασιφανής η σκοπιμότητα του μεγάλου στο απόσπασμα. Ένα πραγματικό διαμάντι χειραγωγητικής τακτικής, που δυστυχώς έπιασε...και ίσως να ξαναπιάσει προσοχή!!!
Πού ας ήρθε?
Για την ιστορία,
Δέκα χρόνια μετά ένα από τα λαμπρά αυτά μυαλά-σταμάτησε τα παιδιαρίσματα και δήλωνε: "Κι εδώ, σε μας, μπορούν να υπάρξουν και άλλα κόμματα. Ιδού όμως η θεμελιώδης αρχή που μας ξεχωρίζει από τη Δύση. Η μοναδική δυνατή κατάσταση εδώ είναι η εξής: ένα κόμμα βασιλεύει κι όλα τ' άλλα είναι στη φυλακή" Ν. Μπουχάριν, Troud, 13 Νοεμβρίου 1927
Μονό που γίνανε μπίλιες και το λαμπρό μυαλό το φαγε η μαρμάγκα...δέκα χρόνια μετά τον Γενάρη του 27.
Εκτελέστηκε το 38, Μάρτιο.
Λεφτόπουλα ο Λενιν αναφισβήτητα είναι μεγάλος.
Το παράδειγμα κριτικής που αναφέρετε είναι έξοχο ειδικά σήμερα ,που πρέπει μεταξύ μας να συζητήσουμε ανοικτά και πλατειά , συντροφικά όμως.
Τώρα οι σύντροφοι έχουν δίκιο. Γιατί ο Λένιν είχε αντιφάσεις μεταξύ των γραπτών του και των αποφάσεων που έπρεπε να πάρει εξ ανάγκης.
Είναι ο πρόδρομος του Στάλιν , του ολοκληρωτισμού και της μη εφαρμογής της εργατικής δημοκρατίας.
Ας δεχθούμε τα θετικά του και ας αναφερόμαστε από εδώ και στο εξής στον Μαρξ .
Θα απαντήσουμε αργότερα πιο αναλυτικά. Προς το παρόν, αξιοποιείστε το κενό τού χρόνου για να διαβάσετε αυτό . Εμπρός μαρς! Όλοι! (το παράγγελμα, στα πλαίσια του πολεμικού κομμουνισμού!...) ;-)
Τα λέμε (αργότερα)
Πω πω ζοχάδα καπετανεϊκη! Με σας δε μας ξεπλενιν τίποτα.
Έπρεπε κάποιος να πει στον βαρβάτο τον καπετάνιο-θεος χωρέστον-
"αν τα τσιγκέλια τα θέλεις γεμάτα σφαχτά τράβα πέρνα πρώτα απ'τη δική σου χαμοκέλα".
Ας μην είμαστε μίζεροι και μικρόψυχοι ...
Ο Καπιταλισμός μοιράζει άδικα τον πλούτο ενώ ο Κομουνισμός μοίρασε δίκαια τη φτώχια. Το κακό είναι οτι για να το επιτύχει επέβαλε μια στυγερή δικτατορία τρομοκρατικού τύπου. Αξιζε τόσα θύματα; Τι θα ήταν η Ρωσία σήμερα χωρίς το πραξικόπημα του Λένιν και με τον Κερένσκυ καιειρηνικές εκλογικές εναλλαγές μετα το '18; Κάτι σαν Σουηδία ή Φινλανδία ίσως; (προς το πλουσιότερο φυσικά λόγω του μεγέθους και των φυσικών πόρων) Αλλά ποιός μιλάει για τον Branting τον πρώτο σοσιαλδημοκράτη πρωθυπουργό της Ευρώπης(1920-25)και το έργο που άφησε πίσω του;
"Ο Καπιταλισμός μοιράζει άδικα τον πλούτο ενώ ο Κομουνισμός μοίρασε δίκαια τη φτώχια..."
Μεγάλε κοινωνικέ αναλυτή!
Το ίδιο πεινάνε και στην Κούβα, ναι;
Όταν δεν ξέρουμε, ή κάνουμε πως δεν ξέρουμε κι απομονώνουμε μια σελίδα από ένα ολόκληρο βιβλίο, τέτοιες βαθυστόχαστες διαπιστώσεις διατυπώνουμε.
Για να μην μακρυγορώ για το τι συνέβη άμα την επιτυσία της σοβιετικής επανάστασης και το τι πόλεμο τους έκανε ο υπόλοιπος δυτικός καπιταλισμός, να σταθώ μόνο στο εξής.
Κατά τη διάρκεια του Β΄ΠΠ, η μόνη χώρα που πολεμούσε τον γερμανό στην ευρώπη (δεν εννοώ χώρες που νικήθηκαν και κατακτήθηκαν), ήταν η σοβιετική ένωση.
Με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος υλικό, ανθρώπων, οικονομίας, υποδομών κλπ.
Και δεν πήρε ούτε χαρτζηλίκι απ το αμερικάνικο χρήμα που έπεσε στην δυτική ευρώπη (και στην ιαπωνία ακόμα) μετά τη λήξη του πολέμου.
Αντιθέτως, σύρθηκε σε μια κούρσα εξοπλισμών, προπαγάνδας, έπρεπε να χρηματοδοτεί άλλες καταστραμένες χώρες του ανατολικού μπλόκ και να τα καταφέρει όλα αυτά, διαρκούσης της πολεμικής και της προπαγάνδας-κάτι σαν να άρχιζε πάλι απ την αρχή.
Κούβα τώρα.
Ακόμα υπομένει το αμερικάνικό εμπορικό και πολιτικό εμπάργκο που ξεκίνησε απ την επόμενη μέρα της νίκης του Κάστρο.
Πως ρε μεγάλε αναλυτή θα επιβιώσει μια οικογένεια σε μια γειτονιά, αν δεν τους δίνει κανείς δουλειά, αν δεν τους δανείζει, δεν τους πουλάει, αν η συμμορία της περιοχής δεν αφήνει κάποιους γείτονες να συνάψουν κάποια ανταλλαγή προϊόντων, να πουλήσει τα ραπανάκια που καλλιεργεί στον κήπο της και ν αγοράσει λάδι και ούτω καθ εξής;
Το ίδιο βιώνουμε σήμερα.
Αν το καθεστώς ας πούμε ήταν κομμουνιστικό, θάχες να λες πως φταίει για τη φτώχεια.
Τουλάχιστον, θα μοιραζόταν ισομερώς η φτώχεια.
Ενώ έτσι, σου πέφτει καλύτερα;
Σοσιαλδημακρατία σουηδικού τύπου και μπράντινγκ. Και λοιπόν; για ποιά εποχή μιλάς; τότε που όλος ο κόσμος είχε ένα όραμα;
Ακόμη κι ο Παπαληγούρας της ΕΡΕ πί καραμανλή ήταν σοσιαλμανής κι έστησε τη ΔΕΗ και άλλες ΔΕΚΟ κατά τα σοσιαλιστικά πρότυπα.
Που κολλάνε όλα αυτά στο σήμερα;
mbiker
Φίλοι τής ΕΟΣ,
Να μας συμπαθάτε, αλλά δεν την καταλαβαίνουμε τη λογική τού σχολίου σας καθόλου! Ρε παιδιά, πάτε καλά; Και, τελικά, έχετε ξεκαθαρίσει μέσα σας αν είστε με το λιοντάρι ή όχι;
Ας πάρουμε —για την οικονομία τής συζήτησης και για να εστιάσουμε στο εντυπωσιακό εύρημα του σχολίου σας— ως ορθή την εκτίμησή σας για τη σκοπιμότητα που υπηρετεί ο Λένιν με το συγκεκριμένο άρθρο του. Τι σας ενοχλεί στο διαίρει και βασίλευε; Η αρχή αυτή καθ’ αυτήν; Το θεωρείτε ανεπίτρεπτο να την αξιοποιούμε στους αντιπάλους ή σε αυτούς που αντικειμενικά εξυπηρετούν τους αντιπάλους, αν και δεν είναι κι οι ίδιοι αντίπαλοι; Το θεωρείτε Ύβρη; Εσχάτη προδοσία; Τι ακριβώς;
Τι νομίζετε ότι είναι η πολιτική; Περίπατος ή εκδρομή; Ρε μπας κι είσαστε τίποτε ‘‘ώριμα’’ παιδιά των λουλουδιών; Μπας κι είσαστε τίποτε κρυπτοχριστιανοί; Τίποτε χιλιαστές; Ή μήπως απλώς παίζετε και περνάτε την ώρα σας; Εσείς δεν έχετε φάτσα-κάρτα στο μπλογκ σας το σύνθημα «εξέγερση τώρα»; Αν λοιπόν η εξέγερση διευκολύνεται από τη διαίρεση των αντιπάλων σας κι αν είστε σε θέση να την προκαλέσετε αυτή τη διαίρεση, εσείς θα πείτε «α, όχι, εμείς δεν κάνουμε τέτοια, είμαστε καλά παιδιά, από σπίτι»;;; Και να σκεφτεί κανείς ότι εσείς οι ίδιοι παραδέχεστε πως «Βέβαια αυτή την τακτική, ούτε ο Λένιν την ανακάλυψε, ούτε πρώτος την εφάρμοσε.»!!! Πώς τη βλέπετε τη δουλειά; Σφάξε με αγά μου ν’ αγιάσω;;; Τι αντιλήψεις είναι αυτές ρε παιδιά; Για όνομα! Είπαμε, αλλά όχι και τέτοια σύγχυση και τρικυμία…
Τα λέμε
Φίλε ξεπλενιν, καλώς ήρθες εδώ.
Κατ΄αρχήν, είναι χρήσιμο να διαβάσεις και το σχόλιό μας προς την ΕΟΣ. Σε αφορά. Κατά δεύτερον:
Ώστε είναι χειραγώγηση το να προσπαθείς να αναλύσεις ποιοι είναι αυτοί που σου αντιτίθενται και να ξεχωρίσεις την ήρα από το στάρι και τα ξερά απ’ τα χλωρά; Ωραία λογική (από την αντιλενινιστική σκοπιά βέβαια!)…
Μη προσπαθείς να μεταφέρεις το 1928 της Ρωσίας στο 2012 της Ελλάδας (ή της Ευρώπης, αν είσαι ‘‘ευρωπαϊστής’’). Είπαμε: συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης!
Κατά τρίτον: Πριν τα βάλεις με τον Λένιν για την επαναστατική τρομοκρατία (=υπεράσπιση της επανάστασης με κάθε τίμημα), να τα βάλεις με τους σκλάβους τού Σπάρτακου που κόβανε ρωμαϊκά λαρύγγια. Και μετά να τα βάλεις με τον Χριστό που πήρε το φραγγέλιο, όταν είδε κι απόειδε. Και μετά με τους αστούς που καθάριζαν αράδα στη γκιλοτίνα ‘‘ευγενικά’’ κεφάλια. Και στο τέλος να τα βάλεις και με τον Θοδωράκη για το «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»! —εκτός κι αν, εκτός από πασιφιστής και δημοκράτης, είσαι και ‘‘διεθνιστής’’, και δεν θέλεις να έχεις καμία σχέση με ‘‘εθνίκια’’ σαν τον Κολοκοτρώνη…
Κι όχι τίποτε άλλο, αλλά διάβασες και τον «Κεμάλ»!... Σκέψου να μη τον διάβαζες τι θα μας έλεγες… ;-)
Τζάμπα θα το ’λεγες στον καπετάνιο μας αυτό. Θα παραβίαζες ανοιχτές πόρτες…
Μίζεροι και μικρόψυχοι;;; Εμείς;;; Τι δικαιολογεί τέτοιο συμπέρασμα, μας λες;
Τα λέμε
Φίλε Μάρκο,
Ένα-ένα τα κρατούμενα!
Πρώτο: χαιρόμαστε που αναγνωρίζεις την αξία του παραδείγματος.
Δεύτερο: Φυσικά και είχε αντιφάσεις. Ξέρεις εσύ κανέναν θεωρητικό που δεν έχει; Και είναι πολλοί αυτοί που επωμίστηκαν την τελική ευθύνη για ένα εγχείρημα σαν αυτό τής Οκτωβριανής επανάστασης, όπως συνέβη με τον Λένιν;
Τρίτο: Γράφεις «εξ ανάγκης». Μόνος σου τα γράφεις και μόνο εμείς το διαβάζουμε αυτό; Εσύ που το γράφεις, γιατί πέφτεις ο ίδιος σε αντίφαση;
Τέταρτο: Κανένας πρόδρομος. Προκάτοχος της κορυφαίας θέσης στο κόμμα και μόνο. Ας μείνουμε εκεί, γιατί θα μπλέξουμε! ;-)
Πέμπτο: Τι έγινε; Σας ‘‘έψησε’’ όλους ο Μηλιός μέσα στον ΣΥΝ και τραβήξατε διαγραφή στον Λένιν; Μην είσαστε κορόιδα! Ο Μηλιός έχει βρει το κόλπο να θάβει τον Λένιν και να βγαίνει και λενινιστής από ’πάνω. Εσείς θα φάτε όλο το ανάθεμα! ;-)
Τα λέμε
Ανώνυμε φίλε,
Στα εξηγεί πολύ καλά ο φίλος μας ο mbiker, παραπάνω. Δύο-τρία λόγια από μας:
Ξέχνα τον καπιταλισμό με ανθρώπινο πρόσωπο (όπου υπήρχε). Ο καπιταλισμός τώρα λέει: «δώσαμε, δώσαμε»! Μ’ άλλα λόγια, ότι πήρτε, πήρτε. Δεν έχει άλλο. Και βγάλε από το μυαλό σου την ιδέα ότι η σοσιαλδημοκρατική συναίνεση είναι εφικτή χωρίς ρήξεις, που, εκ των πραγμάτων, θα είναι επαναστατικού χαρακτήρα. Τέλος: το μόνο ζήτημα δεν είναι το «μετά τον καπιταλισμό τι;». Το κυριότερο είναι άλλο: ποιος έχει τα κλειδιά τού οδηγού ώστε να μην αφήσει το όχημα να πάει προς τα πίσω αφού προχωρήσει λίγο μπροστά…
Τα λέμε
Ας μου επιτραπεί και μια πολύ σύντομη δεύτερη παρέμβαση, περί Λένιν, ΝΕΠ και τρομοκρατίας. Η αναφορά υπάρχει στο κείμενο του Ζίζεκ για τον Λένιν "Πώς να ξεκινήσεις απ' την αρχή."
Για το πόσο τιραμόλα κάνει τον Λένιν ο Ζίζεκ στην κατεύθυνση τού να τον κατασκευάσει ως μπαμπούλα για μπουρζουάδες, πώς του αποδίδει μια τρομοκρατική πρόθεση που ουδεμία σχέση έχει καν με τα ιστορικά συμφραζόμενα, προτείνω την ανάρτηση εδώ στο κείμενο του Louis Proyect (http://leninreloaded.blogspot.com/2012/01/louis-proyect_13.html), καθώς και το πολύ χρήσιμο κείμενο του Άλεξ Καλλίνικου "Λένιν, Βέμπερ, και η Πολιτική της Ευθύνης", στον ίδιο τόμο που δημοσιεύτηκε η κοτσανούλα του Ζίζεκ, δηλαδή το Lenin Reloaded.
Κι επειδή έτυχε να έχω μεταφράσει κι ένα μικρό απόσπασμα απ' το κείμενο Καλλίνικου, ιδού ένας από τους πολλούς λόγους που κρατάω τη στάση που κρατάω με τον Ζίζεκ, ο οποίος καμία χάρη δεν κάνει στην υπόθεσή μας, άλλη απ' το να δίνει τροφή για λιβέλους των αντιπάλων μας:
Στο “Leninism in the Twenty-First century? Lenin, Weber, and the Politics of Responsibility” λοιπόν, ο Callinicos ξεκινάει ακριβώς από τον σκληρό πυρήνα του ζιζεκικού αντιφιλελευθερισμού, την ουσιαστικά ηθικο-οντολογική θέση ότι “όπως ο αυθεντικός συντηρητικός, ο αληθινός λενινιστής δεν φοβάται να αναλάβει δράση, να πάρει την ευθύνη για όλες τις συνέπειες, όσο δυσάρεστες και αν είναι, για την πραγματοποίηση του πολιτικού του εχγειρήματος” (Ζίζεκ, ανακοίνωση στο συνέδριο για τον Λένιν, Essen, Γερμανία, 2001· βλ. επίσης τα The Ticklish Subject, σ. 236, 377, και τον επίλογο του Ζίζεκ στο A Defense of History and Class Consciousness του Λουκάτς, Verso, 2000). Το απροσδόκητο όμως γεγονός, όπως επισημαίνει ο Callinicos, είναι ότι αυτή η φαινομενικά αδιαπέραστη γραμμή διαχωρισμού του επαναστατικού από τον χλιαρό, φιλελεύθερο αριστερισμό δεν πρόερχεται από τον Λένιν του Οκτώβρη του 1917, αλλά από τον φιλελεύθερο (και αντεπαναστάτη) Max Weber του Γενάρη του 1919. Ο Callinicos παραθέτει το σχετικό απόσπασμα από το “Η πολιτική ως λειτούργημα” του Γερμανού, κειμένου που γράφτηκε μετά την γερμανική επανάσταση του 1918 και μέρες πριν την δολοφονία της Rosa Luxemburg και του Karl Liebknecht κατά τη διάρκεια της εξέγερσης των σπαρτακιστών:
Η δραστηριότητα που έχει ηθικούς στόχους μπορεί να ακολουθήσει δύο ουσιαστικά διαφορετικά και ασυμφιλίωτα αντιθετικά ηθικά προτάγματα. Μπορεί να ακολουθήσει την “ηθική της πεποίθησης περί αρχών” ή την “ηθική της ευθύνης.” Αυτό δεν σημαίνει ότι η ηθική της πεποίθησης είναι ταυτόσημη με την ανευθυνότητα, ούτε ότι η ηθική της ευθύνης επισύρει την απουσία πεποιθήσεων για αρχές – φυσικά και αυτό δεν αμφισβητείται. Όμως υπάρχει μια βαθιά αντίθεση ανάμεσα στην δράση σύμφωνα με τις επιταγές της ηθικής της πεποίθησης […] και στη δράση σύμφωνα με τις επιταγές της ηθικής της ευθύνης.
Η βαθιά ειρωνεία εδώ, συμπληρώνει ο Callinicos, είναι ότι ο Weber ουσιαστικά ταυτίζει την (σχετικά) “ανεύθυνη” ηθική της πεποίθησης με την επαναστατική αριστερά των σπαρτακιστών που θα δολοφονηθούν λίγο αργότερα, και την ηθική της (τραγικής) ευθύνης με τον πραγματισμό της αιματοβαμένης αλλά “ώριμης” ηγεσίας του SPD: “Όποιος θέλει να ζήσει ως σύγχρονος άνθρωπος […] πρέπει να αποκυρήξει όλα αυτά τα ιδανικά που τον θέλγουν αφηρημένα από την στιγμή που εγκαταλείπει τη βάση του επαναστατισμού για χάρη του επαναστατισμού, χωρίς “στόχο”, χωρίς ένα αντιλήψιμο σκοπό” (Weber, επιστολή στον Robert Michels). Το θλιβερό αστείο είναι λοιπόν διπλά εις βάρος του Ζίζεκ: πρώτον, η “αντιφιλελεύθερη” υποστασιοποίηση της τραγικής, υπαρξιακής ευθύνης στην αιματηρή απόφαση ανακύπτει ήδη στον “αρματωμένο” γερμανικό σοσιαλδημοκρατισμό του πρώιμου 20ου αιώνα· και δεύτερον, η φιλελεύθερη αντίσταση στον επαναστατικό μαρξισμό αποκαλύπτει την δυνατότητά της να εγκολπώνει άκοπα τον σμιτιανό αποφασιστικισμό (decisionism), τον οποίο ο Ζίζεκ θεωρεί αποκλειστικό προνόμιο του λενινισμού--και να νομιμοποιεί έτσι την συντριβή ακριβώς της επαναστατικής εκείνης πολιτικής που θεωρεί ότι νομιμοποιεί λενινιστικά ο Ζίζεκ. Αλλά για αυτόν ακριβώς τον λόγο, για να φυλάει δηλαδή τα νώτα του από υπεραπλουστεύσεις-μπούμερανγκ, ο καλός Μαρξιστής πρέπει να ενδιαφέρεται πάντα για την ιστορία και όχι απλώς για γενικευτικές αφαιρέσεις και φόρμουλες.
http://radicaldesire.blogspot.com/2009/11/blog-post_05.html
Οk, Αντώνη. Πάντα είναι χρήσιμες τέτοιου τύπου παρεμβάσεις. Αλλά γιατί λες "ας μου επιτραπεί"; Θέλεις να μας τυλίξουν σε μια κόλλα χαρτί οι φίλοι μας τής ΕΟΣ για εξουσιομανία και αυταρχικές μεθόδους διαχείρισης του μπλογκ; ;-)
Τα λέμε
“όπως ο αυθεντικός συντηρητικός, ο αληθινός λενινιστής"
Πέντε λεπτά για να αναλογιστούμε τι ακριβώς είπε εδώ ο τιτάνας ο Σλοβένος. Ότι ο "αληθινός λενινιστής" είναι το mirror image του "αυθεντικού συντηρητικού."
Ούτε ο φασίστας Σμιτ δεν διανοήθηκε να πει τέτοιο πράγμα. Είχε τουλάχιστον την αξιοπρέπεια να θαυμάζει τον Λένιν ως εχθρό και όχι ως αντανάκλαση της δικής του αντίληψης περί "ευθύνης στην απόφαση."
Όσο για το "ας μου επιτραπεί": δεν σχολιάζω συχνά σε άλλα μπλογκ και δεν θέλω να κάνω κατάχρηση της φιλοξενείας.
Φίλοι Left, το "κακό" στο διαίρει και βασίλευε είναι προφανώς η κατασκευή μιας (δύο ή τριών) ηθικής κατηγορίας από απόλυτα "ελεύθερους" από αυτήν την ηθική "κατασκευαστές".
Το να είσαι περφόρμερ που παριστάνει την επανάσταση (τους λέγαν και επαγγελματίες) είναι "κακό".
Δεν ξεχωρίζεις καμία ήρα από κανένα σιτάρι.
Αυτό το κάτι που παριστάνεις θα πρέπει να ξεχωρίσεις και να επανέλθεις, να συγκροτηθείς σε αυτό που είσαι!
Αυτά θα λέμε?
Σας φαίνονται "κάπως" όλα αυτά, αλλά το να απαγκιστρωθείς από τον κομφορμισμό της ιδεολογίας δεν σε καθιστά "σχετικιστή του κεράτα"
αντίθετα μάλιστα σε ωθεί προς μια πραγματικά επαναστατική διαχείριση και των γεγονότων και της θεωρίας που φέρει ο πυρήνας τους.
Αυτή η απεμπλοκή είναι το επαναστατικό καθήκον τώρα.
Ο Λένιν είναι ένα παράδειγμα "κατασκευαστή" ηθικών διπόλων.
(Δεν είχα υπόψιν μου την αναφορά του Ζιζεκ, είναι σύμπτωση)
Ο τυχοδιωκτισμός του έβαλε τις βάσεις για την γνωστή συνέχεια.
Αντίστοιχό του, τηρουμένων των αναλογιών στην ελλάδα του 2012, είναι ο Κουβέλης.
(οι υπόλοιποι γελοίοι της κοινοβουλευτικής αριστεράς είναι wannabe.)
Είστε με τον Κουβέλη? Ημαρτον....
Η πλάκα με τους μαρξιστές-λενινιστές(Μ-Λ) είναι ότι δέχονται τις "νομοτέλειες" της ιστορίας -αρκεί να έχουν διατυπωθεί από τους προφήτες του κινήματος- και δεν δέχονται τα συμβάντα της.
Το στραπάτσο της "πλειοψηφικής" αντεπανάστασης, που δεν περιλαμβάνονταν στις "νομοτέλειες" (το στραπάτσο), είναι σαν να μην συνέβη ποτέ!
Οι απαντήσεις σας ορίζουν ένα πεδίο αλήθειας απόλυτα σεβαστό , αλλά θεωρώ και επικίνδυνο, κι αυτό γιατί εντάσσεται σε ένα ευρύτερο, αυτό μιας εξαιρετικά επιφανειακής άγνοιας.
Η σύγκρουση συμβαίνει όταν το πεδίο της αλήθειας -που πάντα είναι επεκτατικό- συναντήσει το όριο της άγνοιας. Εκεί πρέπει να φανούμε γενναίοι.
Συνήθως εκεί τα θαλασσώνουμε.
Να θυμάστε, τα όρια και τα τείχη δεν φυλάνε μην μπουν οι απέξω μέσα όπως αφήνουν οι κατασκευαστές να φανεί. Ακριβώς το αντίθετο.Ανεπαισθήτως!
Χαιρετώ και να στε καλά...
@Ξεπλένιν: Ομολογώ ότι είμαι πολύ επιφανειακός για να κατανοήσω το βαθυστόχαστο των σκέψεων που διατύπωσες, απ τις οποίες πράγματι δεν κατάλαβα γρι. Φαίνεσαι όμως πολύ βέβαιος ότι εσύ κατάλαβες, οπότε δεν μου πέφτει και λόγος.
Καλή επανάσταση.
Αυτή η αποστροφή για τον "τυχοδιωκτισμό" του Λέννιν, του ξεπλένιν...
Κοίτα να δεις που μια φορά συμφωνώ απόλυτα με τον Αντώνη!
Καλύπτομαι πλήρως απ την τελευταία απάντησή του, μη αντέχοντας στον πειρασμό όμως να προσθέσω και μια κακία για τον ξεπλένιν.
Φτάνει πια μ αυτά τα κοπυπαστάδικα "βαθυστόχαστα" που κι εγώ δεν ξέρω που τα βρίσκουν και τα αναπαράγουν ορισμένοι. Έλεος πια με την κατάσταση του να επαναλαμβάνουμε ο,τιδήποτε ακαταλαβίστικο μας κάνει εντύπωση και να τα διατυπώνουμε σαν γνώμη απλά και μόνο για να εντυπωσιάσουμε. Ο Βέλτσος σας βγάζει το καπέλο. Μα ναι σου λέω...
Τυχοδιώκτης ο ένας, πράκτορας ο άλλος, ανερμάτιστος ο τρίτος, μ άλλα λόγια τίποτα καλό και αυθεντικό δεν υπήρξε.
Εκατό χρόνια μετά, ψυχανάλυση του τι ήθελε και τι έκρυβε στα εσώψυχά του ο κάθε προβληματικός κατά τη γνώμη του ξεπλένιν που δεν τον ξεπλένειν τίποτα μ αυτά που λέει και που πήρε στο λαιμό του εκατομμύρια ψυχών, ναι;
mbiker
Φίλε ξεπλένιν,
Μερικές απορίες:
1) Ποιος κατά την άποψή σου έχει κατασκευάσει τις ταξικές διαιρέσεις;
2) Μπορείς να μας εξηγήσεις γιατί ο Λένιν ήταν «περφόρμερ που παρίστανε την επανάσταση»; Σε τι συνίστατο τότε η αυθεντική επανάσταση και σε τι συνίσταται τώρα;
3) Πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι ο σκεπτικισμός και οι διερωτήσεις για το νομοτελειακό τής Ιστορίας και την «πλειοψηφική αντεπανάσταση» απαντάται μόνο στα μυαλά εκείνων οι οποίοι δεν είναι «μαρξιστές-λενινιστέςς (Μ-Λ)»; Εν προκειμένω, αν ο Λένιν ήταν «κατασκευαστής ηθικών διπόλων», εσύ είσαι (άτεχνος) μάστορας κατασκευαστής …δράκων και καραγκιόζηδων, ώστε, συγκρινόμενος μαζί τους, να βγαίνεις ιδιοφυία για να τη βγάλεις καθαρή! Όχι κι έτσι μάστορα! ;-)
4) Αν η δική μας ιδεολογία είναι καραμπινάτη περίπτωση ψευδούς συνείδησης, μπορείς να μας μιλήσεις κάπως πιο συγκεκριμένα για τη δική σου, την αληθή;
5) «Να θυμάστε, τα όρια και τα τείχη δεν φυλάνε μην μπουν οι απέξω μέσα όπως αφήνουν οι κατασκευαστές να φανεί. Ακριβώς το αντίθετο. Ανεπαισθήτως!»
Για εχθρός (‘‘εχθρός’’) τού «διαίρει και βασίλευε», μια χαρά τα καταφέρνεις! ;-) Τι τρέχει εδώ; Έχουμε την κλασική περίπτωση του δασκάλου που δίδασκε και νόμο δεν κρατούσε;
Αναμένουμε απαντήσεις.
Τα λέμε
Αντώνιν ευχαριστώ για την ευχή.
Πρόσεχε μόνο γιατι μόλις καταλάβεις το "γρι" η ιστορία ήδη θα σε έχει ποδοπατήσει.
(γιατί η ιστορία ποδοπατά όσους πιστεύουν ότι τους "πλάθει", αυτό είναι και το κόλπο της)
mbiker, κι από το προηγούμενο σχόλιο σου αυτό με την ξεκάρφωτη "Κούβα" κάτι δεν μου πάει καλά ...για δες το
(το τραγουδάκι για πάρτη σου)
@Ξεπλένιν: Και γιατί να ΜΗΝ με έχει ποδοπατήσει η ιστορία;
Μήπως επειδή έχω κάποιου είδους υπερβατική εξασφάλιση απ' αυτή;
Αλλά μισό λεπτό, αν θεωρούσα ότι είμαι εξυπνότερος της ιστορίας, αν θεωρούσα ότι υπάρχει κάτι πάνω μου καλύτερο ή ανώτερο απ' τον τελευταίο άστεγο στο δρόμο, δεν θα ήμουν κομμουνιστής.
Θα έγραφα ψευδοφιλοσοφικές αρλούμπες στο διαδίκτυο.
left απαντώ σε ότι μπορώ
1) Ποιος κατά την άποψή σου έχει κατασκευάσει τις ταξικές διαιρέσεις;
Είμαι 100% σίγουρος πως τις ταξικές διαιρέσεις τις κατασκεύασαν οι άνθρωποι.
Θέλω να πω δεν υπάρχει σε αυτές καμία ανάμειξή της φύσης.
2) α. Μπορείς να μας εξηγήσεις γιατί ο Λένιν ήταν «περφόρμερ που παρίστανε την επανάσταση»;
Αυτό το εξηγεί η ιστορία και τα παρατράγουδα της παράστασης του
β.Σε τι συνίστατο τότε η αυθεντική επανάσταση και σε τι συνίσταται τώρα;
Η αυθεντική επανάσταση δεν έχει "τότε" και "τώρα" και κεντρικό συστατικό
είναι η εγγενής ανάγκη του ανθρώπου για την ελευθερία
3) Πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι ο σκεπτικισμός και οι διερωτήσεις για το νομοτελειακό τής Ιστορίας και την «πλειοψηφική αντεπανάσταση» απαντάται μόνο στα μυαλά εκείνων οι οποίοι δεν είναι «μαρξιστές-λενινιστέςς (Μ-Λ)»; Εν προκειμένω, αν ο Λένιν ήταν «κατασκευαστής ηθικών διπόλων», εσύ είσαι (άτεχνος) μάστορας κατασκευαστής …δράκων και καραγκιόζηδων, ώστε, συγκρινόμενος μαζί τους, να βγαίνεις ιδιοφυΐα για να τη βγάλεις καθαρή! Όχι κι έτσι μάστορα! ;-)
O σκεπτικισμός και οι διερωτήσεις για το νομοτελειακό τής Ιστορίας και την «πλειοψηφική αντεπανάσταση» δεν απαντάται στα μυαλά εκείνων που είναι μ-λ, και δεν ξέρω αν απαντάται στους υπόλοιπους. Ξέρω κάποιους στους οποίους απαντάται και δεν είναι μ-λ
4) Αν η δική μας ιδεολογία είναι καραμπινάτη περίπτωση ψευδούς συνείδησης, μπορείς να μας μιλήσεις κάπως πιο συγκεκριμένα για τη δική σου, την αληθή;
Δεν γνωρίζω ακριβώς την "δική σας" ιδεολογία ,άλλωστε η αριστερά ούτε αυτό δεν κατάφερε να συντάξει καλά καλά(το "ακολούθα με ξέρω" δεν είναι ιδεολογία). Σίγουρα το τοπικό υβρίδιο του ελληνοχριστιανομαρξισμού δημιουργεί σοβαρά προβλήματα αντίληψης και ακυρώνει τελικά κάθε επαναστατική θεωρία για τον κόσμο.
Στέκομαι κριτικά απέναντι στις ιδεολογίες κάθε λογής (εννοώντας πως ο όρος αναφέρεται στον κόσμο της αυταπάτης του πνεύματος)
Πολλοι μπερδεύουν την ιδεολογία με την "αφοσίωση σε μια υπόθεση" ή την "πίστη" ή "ένα σύστημα αξιών"
5) «Να θυμάστε, τα όρια και τα τείχη δεν φυλάνε μην μπουν οι απέξω μέσα όπως αφήνουν οι κατασκευαστές να φανεί. Ακριβώς το αντίθετο. Ανεπαισθήτως!»
Για εχθρός (‘‘εχθρός’’) τού «διαίρει και βασίλευε», μια χαρά τα καταφέρνεις! ;-) Τι τρέχει εδώ; Έχουμε την κλασική περίπτωση του δασκάλου που δίδασκε και νόμο δεν κρατούσε;
αυτό δεν το κατάλαβα μάλλον με βρίζετε, κάτι κακό λέτε γα μένα, ίσως σας μπερδεύει το ύφος στο οποίο διατηρώ- με τα χίλια ζόρια -ένα λενινιστικό τόνο ...είναι για να συντονιστούμε ρε σεις
Θέλω τέλος να δηλώσω ότι παραχώρησα την συνέντευξη δωρεάν και ανευ καμίας πίεσης από κανέναν μ-λ (αυτά είναι και τα καλά του διαδικτύου. Σκέψου να με είχατε σε κάνενα υπόγειο:-)
τα λέμε
Απαντώ κι εγώ γιατί μου άρεσαν οι ερωτήσεις σας μην παραξηγειτε τον Ξεπλένιν δεν τα θέλει να τα πει τον αναγκάζουν...
1.Αρχικά η σπάνη, μετά Ο καπιταλισμός οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής.
2.Έκανα λάθος ο λένιν δεν ήταν περφόρμερ, ήμουν υπό την επήρεια ναρκωτικών που μου είχαν δώσει στην ασφάλεια.
Η αυθεντική επανάσταση συνίσταται από την προγραμματική δράση ενός πρωτοπόρου κόμματος (και την ταξική πάλη των, σωστά καθοδηγούμενων,εργατών)
3.O σκεπτικισμός και οι διερωτήσεις είναι τελικά για τις αδελφές. Ζήτω η προλεταριακή επανάσταση.
Shoot first think later όρνιοοοοοο....
4. Η ταξική συνείδηση της εργατιάς και η ακόλουθη ιδεολογία όχι μόνον δεν συνιστά ψευδή συνείδηση αλλά αντίθετα συγκροτεί την αληθή ταξική συνείδηση σε τόσο μέγιστο βαθμό που ο κάθε φορέας όποιας άλλης ιδεολογίας πάει με τα πόδια από την Μόσχα στο Σουργκούτ (Και δεν επιστρέφει. Εκεί βυθισμένος στα ψεύδη σου σκέφτεται αν θα αυτοκτονήσει άν θα πάθει έμφραγμα ή εγκεφαλικό, αν θα σκοντάψει κτλ.)
5.Ξεπλένιν είσαι πράκτορας.
Φτού σου προδότη....
:-))
Φίλε ξεπλένιν,
Σχολιάζουμε κι εμείς τις απαντήσεις σου, σύμφωνα με το φτωχό μας το μυαλό.
1. Έκτακτα! Αφού λοιπόν οι ταξικές διαιρέσεις είναι έργο ανθρώπινο και κακό (φανταζόμαστε να μην είσαι υπέρ τών ταξικών διακρίσεων!) ποιο είναι το πρόβλημά σου αν εμείς (οι αριστεροί, όχι εμείς προσωπικά) διαιρέσουμε τους αντιπάλους μας προκειμένου να βασιλεύσει μια κοινωνία χωρίς αυτές; Το θεωρείς unfair; Και, στην περίπτωση αυτή, ποιος βάζει ηθικά διλήμματα, ξεφτέρι μας ξεπλένιν;
2. α. Θα μπορούσες να τον χαρακτηρίσεις και loser. Δεν σου αρκεί όμως αυτό. Πρέπει να τον βγάλεις και θεατρίνο. Νταξ. Το πιάσαμε το υπονοούμενο! ;-)
β. Χάλια! Ελευθερία για ποιον; (Λένιν) ;-)
3. Κι εμείς είμαστε οι Rolling Stones! (Αυτό μας βολεύει να πιστεύουμε!) ;-)
4. Ντρίμπλα (παιδαριώδης). Δεν σε ρωτήσαμε ποια είναι η στάση σου απέναντι στις ιδεολογίες. Ούτε τι είναι ιδεολογία. Σε ρωτήσαμε ποια είναι η δική σου ιδεολογία. Αν δεν σου κάνει η λέξη αντικατάστησέ την με παραπλήσιες: ‘‘φιλοσοφία’’, κοσμοαντίληψη, κ.λπ., κ.λπ.
5. Δεν θα σε είχαμε σε κανένα υπόγειο. Εκτός κι αν μας υποχρέωναν οι αντικειμενικές συνθήκες. Το ίδιο ακριβώς που κάνετε (χωρίς να το λέτε) κι εσείς, οι εραστές τής ελευθερίας (της ελευθερίας για πάρτη σας).
ΥΓ Για ψιλο‘‘φιλελεύθερο’’ σε κόβουμε. Αλλά στην εκδοχή για φτωχούς. Δηλαδή, ψιλοαναρχία, ψιλοαντιεξουσία κι έτσι. (Πέσαμε μέσα;) Αν ναι γιατί δεν κάνεις καμιά βόλτα μέχρι τη Δράση τού Μάνου ή τη ΔΗΣΥΜ τής Ντόρας; Δέχονται και φτωχούς. Αν παρ’ ελπίδα τα βρεις σκούρα, υπάρχει πάντα και η ΔΗΜΑΡ! ;-)
Τα λέμε
Φίλε from the underground, καλώς ήρθες εδώ.
Με το χιούμορ δεν έχουμε κανένα πρόβλημα —ίσα ίσα! Με την πλάκα έχουμε σοβαρό πρόβλημα όμως. Για τον απλούστατο λόγο ότι εμένα προσωπικά που είμαι πάνω απ’ το πληκτρολόγιο δεν μου περισσεύει χρόνος να τον σκοτώνω για πλάκα.
Συνεπώς, αν θέλεις να σου πούμε κάτι γι’ αυτά που έχεις γράψει, κάνε τον καμπόι και ξαναγράψτο σύμφωνα με τις ανωτέρω ντιρεκτίβες! ;-)
Τα λέμε (αλλά είπαμε υπό ποίες προϋποθέσεις, εντάξει;)
Πραγματικά, για μια ακόμα φορά λέφτηδες, θαυμάζω την υπομονή σας.
Όσο για την ουσία του θέματος, άλλα ντάλα της Παρασκευής το γάλα. Αναρωτιέμαι αν διαβάσαν κάποιοι σχολιαστές το κείμενο ή αν βρέθηκαν τυχαία σε μια σελίδα που έλεγε κάτι για τον Λένιν και είπαν να βγάλουν το άχτι τους.
Η ουσία του ποστ είναι να μην θεωρούμε ταξικούς εχθρούς -και δη ακόμα πιο επικίνδυνους από τους πραγματικούς- όλους όσους διαφωνούν με την αποψή μας ή ακόμα ακόμα κάνουν κάτι γι αυτό. Ναι ή όχι; Πείτε μου βρε παιδιά, γιατί μερικές φορές μου περνάει από το μυαλό ότι άλλα διαβάζω και άλλα καταλαβαίνω.
με απορία και σχετική απογοητευση,
Μάρκομ Ξ
left, θα πρέπει να αναζητήσεις την τύχη σου σαν προφάϊλερ στο εφμπιαι.
Τόσο ψιλο μέσα έπεσες. Μήπως είμαι ο Μάνος και δεν το ξέρω?
Το θυμάσαι το "είσαι μαζί μας ή με τους άλλους?"...
καλή καρδιά φίλε
(τα αριστερά επιχειρήματά σου με αφήνουν άναυδο, αν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις την έννοια της ιδεολογίας από αυτήν της φιλοσοφίας και της κοσμοαντίληψης, και τις θεωρείς και παραπλήσιες, μένεις μετεξεταστέος, οπότε τα λέμε του χρόνου που θα έχεις ορίσει καλύτερα τις αποστάσεις)
Όσο για το υπόγειο ε πάντα θα φροντίζεις να υπάρχουν οι αντικειμενικές συνθήκες που...
"ένα κόμμα βασιλεύει κι όλα τ' άλλα είναι στη φυλακή"
Κατά τα άλλα κι εγώ σε κόβω να θέλεις κάνα διακοσάρι για τσιγάρα το μήνα (κι ας το γύρισες στα στριφτά για οικονομία)χώρια οι επαναστατικές μπύρες...
Για πες έπεσα ψιλο μέσα όσο εσύ?
from the underground, μιλάς για λογαριασμό μου -μήπως είσαι η Ντόρα κι έτρεξες για βοήθεια στον φιλελεύθερο που έπεσε στην αριστερή φάκα?-)
(οι απαντήσεις σου στο 2, και το 3 ήταν πολύ αστείες, μην τον ακούς τον λεφτ κι αυτός γέλεασε, τα λέει να σε πειράξει)
Μάλκομ Ξ, οι ΕΟΣ ξεκίνησαν ένα σχόλιο επί του σχολίου του Λένιν, εντοπίζοντας ως υλισταί, την πλευρά του τακτικισμού και της σκοπιμότητας του.
Και στα χρόνια εκείνα των "αναγκαιοτήτων" και των "αντικειμενικών συνθηκών" να δηλώνει ο Λένιν ότι κάνεις το ίδιο λάθος με τους εσέρους....καταλαβαίνεις ότι αυτό που εννοούσες εσύ ως "ουσία" απέχει από την ουσία της ευθείας απειλής που διατυπώνεται.
(Ειδικά αν εκ των υστέρων γνωρίζεις ότι οι "αριστεροί κομμουνιστές" δεν έκαναν "το ίδιο λάθος" με τους εσέρους)
Αχ αυτή η ψιλο-καλοκάγαθη ελληνική ψιλο-αριστερά, δε πάει ο νους της στο ψιλο-κακό με τίποτα.
Χαιρετώ αγωνιστικά και θα τα πούμε στους δρόμους...
ps.στέλνω κι ένα βιντεάκι έτσι ρε παιδιά λίγο να ριγήσουμε όλοι από την συγκίνηση....
Ξεπλένιν ναι μεν κάνεις καλή πλάκα διαφωνώ με το ότι χτυπάς τον κωλοπαιδισμό με κωλοπαιδισμό.
(ανφέρομαι στην εκτίμηση του λεφτ σχετικά με την ιδεολογική σου τοποθέτηση και την δική σου σχετικά με τις μπύρες)
λεφτ, ότι είπαμε ισχύει... να τα ξαναπούμε -χωρίς πλάκα-σε καμία πενταετία (αν δεν σας έχει καταπιεί ο Κουβέλιν:-))
στελνω κι εγώ ένα βίντεο για να κλάψουμε
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ
Το βιντεάκι που μας έστειλε ο φίλος ξεπλένιν μπορείτε να το δείτε κλικάροντας επάνω στο όνομά του. Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι πολλοί από τους αντιλενινιστές (με όλα τα συμπαρομαρτούντα αντι-) χρησιμοποιούν το προσωπείο τού "αντισταλινικού", όταν θέλουν να προσεγγίσουν με την προπαγάνδα τους τις ‘‘πλατιές μάζες’’, επιλέγοντας, για προφανείς λόγους (το σαμάρι είναι πάντα βολικότερο για να το χτυπάς), να εμφανίζονται ως τραβεστί (ουδείς σεξισμός υποκρύπτεται στη χρήση τής συγκεκριμένης λέξης ·να εκληφθεί με την αρχική και βασική της σημασία).
Εκ της Διεύθυνσης Ασφαλείας (Ανακριτικό Τμήμα-Υποδιεύθυνση Βασανιστηρίων)
Και ναι, αυτό το αντισταλινικό προσωπείο καταντα ένα κουτό μοτίβάκι.
Ο Μ-Λ δεν έχει ανάγκη την αναφορά στην παρεκτροπή του, για να εκτεθεί ως μια κατ εξοχήν αστική ιδεολογία. (δηλαδή μια κανονιστική θεωρία που έχει σαν στόχο την εξαίρεση από την όποια ευθήνη ενός -ανάλογα το συμφέρον της στιγμής-μέρους της ανθρώπινης κοινωνίας και ταυτόχρονα την εδραίωση της κυριαρχίας της επί του υπολοίπου)
Ξεπλένιν χτύπα την ρίζα του κακού...
(αλλά μην φτάσουμε στον Μίλς πλιιιιζ:-)
είναι αλήθεια ότι η σοβιετική κυβέρνηση ανάθεσε στο γνωστό Γερμανό επιστήμονα νευρολογίας Όσκαρ Φογκτ να μελετήσει τον εγκέφαλο του Λένιν για να εντοπίσει την ακριβή θέση των κυττάρων του εγκεφάλου που είναι αρμόδια για τη μεγαλοφυΐα?-))
Στέλνω κι ένα βίντεο από την Ρωσία με το καπέλο στον ρόλο της ιδεολογίας(κάτι που το μαζεύεις από κάτω)
http://youtu.be/_gDtndGmYy0
το σωστο εδώ
Αχ, μπράβο βρε Ξεπλένιν! Μας συγκίνησες πάλι. Καιρό είχα να ακούσω τον σοβιετικό ύμνο.
Τι να πεις... Κάποιοι τουλάχιστον από εμάς τους βασανιστές είχαμε την ευκαιρία (ακόμα και αν ήταν μέσω των ειδώλων μας σ/φου Μπέρια κ.α.) να "επεξεργαστούμε" ιδεολογικά κάτι μικροαστικά ανάρχια με τάσεις αυτοαναφορικής αμετροέπειας σαν και σένα...
Εσύ φουκαρά μου; Πότε θα γλύψεις λίγο παγωτάκι; Πότε επιτέλους θα γίνεις αρχηγός για να κάνεις κουμάντο; Πότε θα "επεξεργαστείς" ιδεολογικά τους αντιπάλους σου;
Γιατί όπως και να το κάνουμε είναι σκληρό βρε αδερφέ να μην έχεις γευτεί ΠΟΤΕ στην ιστορία μια μαζική αποδοχή της ιδεολογίας σου... Σε κάνει να αναρωτιέσαι "μήπως είμαι τρελός, μήπως τα χω χαμενα"; Ε, φίλε μου Ξεπλένιν; Έτσι δεν είναι; Κάπου κάπου σου περνάει από το μυαλό.
Ελπίζω πάντως να μην τα πούμε ποτέ στον δρόμο, γιατί μάλλον θα θες να μου σπάσεις το κεφάλι... Ε, φίλε μου Ξεπλένιν; Τι λες έχεις τη μεγαλοψυχία να ανεχτείς στην απόλυτη δημοκρατία σου έναν μόνιμα επαγρυπνόντα σταλίνα; Όσο καλός και να σαι απέναντί μου, όσο και να προσπαθείς να με διαπαιδαγωγήσεις με τις φανταστικές -με την καλή έννοια- γνώσεις σου, πάντα θα έχεις το φόβο μην σου φτιάξω καμιά λοβιτούρα και σε στείλω στη Σιβηρία. Ε, φίλε μου Ξεπλένιν; Τι θα κάνεις γι αυτό;
Αλλά ξέρω. Δεν θα με πείσεις εσύ, αλλά τα ίδια μου τα βιώματα ότι ο μικροαστικός αναρχισμός είναι ένα παρεξηγημένο ρεύμα που τελικά μέσω αυτού θα καταλήξουμε στην αταξική κοινωνία. Ίσως να ναι και έτσι. Αλλά μέχρι τότε, θα έχεις το φόβο μέσα σου. Θα τρέμει λίγο το φυλλοκάρδι σου όσο εμείς οι αμετανόητοι φασίζοντες σταλίνες θα βρισκόμαστε ελεύθεροι εκεί έξω.
Ε, φίλε μου Ξεπλένιν;
δηκτικά,
Μάρκομ Ξ
Υ.Γ. Να σε ενημερώσω ότι έχεις ήδη υποπέσει σε δυσμένεια όσον αφορά το πολίτ-μπιρό, γιατί έκανες λάθος το νικ μου. Είναι ΜαΡκομ Ξ και όχι ΜαΛκομ Ξ.
Ξεπλένιν
Είχα την εντύπωση πως οι σοβαροί αναρχικοί ήταν αυστηρώς αντιΚΚΕ . Κι εν μέρει τους δικαιολογούσα.
Ο αντικομμουνισμός γενικώς, πόθεν προέκυψε;
mbiker
Φίλε ξεπλένιν,
Τώρα τι να σου πούμε; Έρχεσαι εδώ, μας πετάς κάτι θολουρονεφελώδη, προσπαθούμε να βγάλουμε κάποια άκρη με βάση έστω αυτά τα αραμαϊκά που έγραψες, και η κατάληξη είναι να μας πεις ότι πέσαμε έξω και πολύ μακριά και να τα πούμε τού χρόνου! ‘‘Ορέος’’ είσαι μα τον Τουτάτη!
Αφού κάνεις μπαμ, ρε φίλε, τι μας πουλάς φύκια για μεταξωτές κορδέλες; Η ελευθερίτσα σου είναι το πρόβλημά σου, εσύ δεν το ‘γραψες; Ελευθερίτσα να κάνεις τι δικέ μας; Να κάνεις υποκλίσεις στο αφεντικό για να μη βρεθείς στην ανεργία; Να στέλνεις βιογραφικά σε όποια εταιρία γουστάρεις μπας και βρεις καμιά θεσούλα; Να κυνηγάς με το ντουφέκι κάνα πελάτη, αν είσαι ‘‘ελεύθερος’’ επαγγελματίας; Να δανειστείς από όποια τράπεζα δίνει το μεγαλύτερο επιτόκιο για να ξεπληρώσεις το προηγούμενο, μη σου πάρουν το σπίτι; Να διαλέγεις σε ποιο cafe θα πίνεις τον καφέ τής παρηγοριάς επειδή δεν έχεις να πληρώσεις τα χαράτσια και θα σου κόψουν το ρεύμα; Ή να ανοίξεις κανένα ψιλικατζίδικο «άμα πεθάνει ο γέρος και πουλήσεις το δυαράκι που μένει στον Νέο Κόσμο»;
Α, ξεχάσαμε! Είναι και η ελευθερίτσα να ψηφίζεις όποιο κόμμα γουστάρεις «γιατί δεν θα μου πουν εμένα οι μπολσεβίκοι τι να πιστεύω και τι όχι»! Εσύ δεν τα γράφεις δικέ μας; Τι διαμαρτύρεσαι επειδή σου θυμίσαμε τρεις πολύ καλές εναλλακτικές λύσεις για το πού θα ρίξεις το κουκί σου στις εκλογές; Αστική δημοκρατία δεν γουστάρεις; Τι μας παριστάνεις την παρθένα; Το χωριό είναι μικρό και γνωριζόμαστε όλοι με όλους καημένε (και κερατωμένε) εραστή της Ελευθερίας!
Και στην τελική: Πέσαμε έξω; Ε πες μας λοιπόν τι Θεό λατρεύεις, τι μας το κρατάς για μυστικό; Φοβάσαι; Αφού έχουμε Δημοκρατία, δεν υπάρχει περίπτωση να σε κλείσουμε στο υπόγειο. Έλα λοιπόν. Και μη σε πολυαπασχολεί, ξεφτέρι μας, που εμείς αγνοούμε και τα στοιχειώδη και νομίζουμε ότι ιδεολογία, ‘‘φιλοσοφία’’[***] και κοσμοαντίληψη είναι παραπλήσιες έννοιες (Χα!). Πες τα για τους αναγνώστες μας. Προπαγάνδισε τις ιδέες σου.
Αλλά μπα! Ούτε καν αυτό. Εμ τι μαλάκας είσαι, σαν κι εμάς και όλους τους ‘‘σταλινικούς’’ να τρως τις ώρες σου για να συνομιλήσεις με τον κόσμο; Τι σε νοιάζει ο κόσμος… Η πάρτη μας (άιντε κι η οικογένεια) ύμπερ άλες!
Τα λέμε (αλλά χωρίς σάπια, έτσι;)
[***] Τα εισαγωγικά μάς τα ‘φαγες βλέπω! Κ α ι ‘‘φιλελεύθερος’’ κ α ι κουφαλίτσα, έ; Ατιμούτσικο! ;-)
Φίλε from the underground,
Δεν φτάνει που παπαρολογείς σε μεγαλύτερο βαθμό από τον ξεπλένιν, μας έφαγες και πάνω από πέντε λεπτά για τα ‘‘βιντεάκια’’ σου. Καλά, το πρώτο το πόσταρες κατά λάθος, δεν θα σου πάρουμε δα και το κεφάλι.
Με το δεύτερο τι θέλεις να πεις; Μπορείς να μας το εξηγήσεις με δικά σου λόγια; (Μη σε πιάνει πανικός, βρε κουτό! Επιτρέπουμε να χρησιμοποιήσεις και σκονάκι! ;-) )
Τα λέμε (αλλά να μας πεις και κάτι, γιατί μέχρι τώρα γάμα τα με μεγάλα γράμματα!...)
left τα λέμε του χρόνου που θα έχω και πολιτική ταυτότητα (με το ΚΚΕ με βλέπω μέχρι τότε γιατί το ΚΚΕ το βλέπω να ασπάζεται τον μικροαστικό αναρχισμό μου)
Εσείς πιαστε με τον Μαρκομ Ξ κάνα πόστο δίπλα στον Κουβέλιν στο μεταξυ μπας και "ξανα***σετε" :-))
Μικροστατικά Φιλιά σε όλους
(έλα μην μπερδεύεστε αστειεύμαι)
Δεν ξέρω αν είσαι μικροαστός ανάρχας τελικά (ίσως ακόμα και αυτός ο τίτλος να αποτελούσε τιμή για σένα). Πάντως με τον γκαιμπελισμό φλερτάρεις τώρα που ξαναβλέπω τα ποστ σου. Επιλεκτική χρήση τσιτάτων για να λασπολογήσουμε ενάντια στον αντίπαλο; Καμιά πολιτική αντιπαράθεση αλλά μόνο γλούσπη και φανφαρολογίες; Λίγο σταλινικό δεν είναι αυτό Ξεπλένιν μου; Τι έγινε; Μπας και σπούδασες σε καμιά Β. Κορέα και μας το κρύβεις; Ή μήπως σε διαπαιδαγώγησαν οι ΕΟΣ;
Πάντως για ΚΚΕ δε σε βλέπω. Νομίζω θα σου φαινόταν πολυφωνία οι τρεις - τέσσερεις που κουμαντάρουν το Π.Γ., ακόμα και αν ήσουν ένας από αυτούς. Μάλλον σε βλέπω να βάζεις περιμετρικά καθρέφτες στο δωμάτιό σου και να συνομιλείς με τα είδωλα.
Και μην κοιτάς τι έλεγα πριν. Πλάκα έκανα για υπόγεια κλπ. Να είσαι σίγουρος ότι και εγώ και οι άλλοι αμετανόητοι σταλίνες και ανελεύθεροι δεν θα σε πειράξουμε ποτέ Ξεπλένιν μου.
Γιατί εσύ είσαι μια από τις αιτίες και τα αποτελέσματα της ιδιότητας και λειτουργίας μας σαν σταλίνες. Εσύ μας θρέφεις και δικαιολογείς (μαζί με άλλους παράγοντες) την ανάγκη ύπαρξής μας. Αν δεν υπήρχες, θα έπρεπε να σε επινοήσουμε. Εσύ με τη σκέψη και τη δράση σου που τρομάζεις κάποιο κοσμάκη και τον στέλνεις κατευθείαν στην αγκάλη μας. Εσύ που ρίχνεις λάσπη σε όλους τους θεωρητικούς του μαρξισμού και έτσι αποτρέπεις κάποιον άλλο κοσμάκη να μάθει να σκέφτεται.
Σ’ ευχαριστούμε, εκ βάθους καρδίας Ξεπλένιν μου.
Αρκεί να μην κάνεις καμιά βλακεία και αρχίζεις και γίνεσαι πραγματικός αναρχικός αγωνιστής. Σαν τους πρώιμους ρώσους ή αργότερα τους ηρωικούς Ισπανούς. Ή ακόμα ακόμα κάποιους σ/φους (ελάχιστους) που υπάρχουν και σήμερα.
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ)
Αλλά δεν θα το κάνεις. Γιατί εσύ Ξεπλένιν μου, πέρα από τις παλινωδίες σου και το κομφούζιο στο κεφαλάκι σου, πέρα από τους κεραυνούς για τον μισητό νικητή Λένιν, κατά βάθος ξέρεις. Ξέρεις ότι δεν θ’ αφήσεις τίποτα και κανέναν να ταράξει την εσωτερική σου γαλήνη. Εσύ, το κομμάτι του συλλογικού αυτού διανοούμενου που αδυνατεί πράγματι να ξεχωρίσει την ήρα από το στάρι, γιατί είναι και η ήρα και το στάρι. Εσύ που κόπτεσαι για δημοκρατία, αλλά τρομοκρατείσαι στην ιδέα να τη διεκδικήσεις. Ειδικά όταν φοβάσαι ότι μπορεί να χάσεις αυτά που έχεις. Ιδιαίτερα όταν πρέπει να το κάνεις μαζί με άλλους. Εσύ που αν πραγματικά ήθελες να ξεκινήσει μια γόνιμη κουβέντα γύρω από την πολιτική των μπολσεβίκων θα μπορούσες π.χ. να μιλήσεις για το θέμα του Κράτους. Αλλά, όχι Ξεπλένιν μου. Προτίμησες τη γλούσπη και στη συνέχεια την αποχώρηση από την κουβέντα. Όπως κάνεις προφανώς σε κάθε συλλογική διαδικασία που δεν καταλήγει στην άποψή σου. Όπως έχεις μάθει να κάνεις με την επιλεκτική «ελευθερία» για εσένα, από εσένα, μόνο με εσένα.
Γιατί, φίλε μου Ξεπλένιν -που σε ευχαριστώ που με βοήθησες να θυμηθώ κάποια πράγματα που είχα παραχώσει στο μυαλό μου- αυτή ακριβώς είναι η ιδεολογία σου: να «στέκεσαι κριτικά απέναντι σε κάθε ιδεολογία»… που δεν είναι δική σου! Γι’ αυτό, φίλε μου Ξεπλένιν, μας παρακινείς να πάμε στον Κουβέλη. Γιατί νομίζεις ότι το πρόβλημά μας είναι σε ποιον αρχηγό να πιστέψουμε. Επειδή έτσι νομίζεις ότι είναι η φύση του ανθρώπου από την οποία –μάταια με τον τρόπο σου- προσπαθείς να ξεφύγεις. Γιατί αν πραγματικά ήσουν διαλεκτικός και δημοκράτης, φίλε Ξεπλένιν, θα ασκούσες κριτική σε πολιτικές, ιδεολογίες, τακτικές και όχι σε πρόσωπα.
Εν τέλει, αν όντως έχεις κατέβει στους δρόμους –δεν έχω κανένα λόγο να το αμφισβητήσω- θα μπορούσες να έχεις καταλάβει την ανάγκη της οργάνωσης, της περιφρούρησης, της άμυνας ενάντια στη βία του κράτους, την ανάγκη ύπαρξης κάποιας πρωτοπορίας που θα στηρίξει τον βαλλόμενο εργαζόμενο που τρομοκρατείται. Θα μπορούσες να έχεις δει ότι την τρομοκρατία που αποτάσσεσαι μετά βδελυγμίας είθισται να την χρησιμοποιούν (πέρα από το κράτος) πρώτοι απ’ όλους οι αναρχικοί και τα πλανημένα ή πουλημένα κωλόπαιδα. Θα μπορούσες να έχεις μυριστεί, ότι μόνο όταν μια οργανωμένη μορφή αντίστασης γεννιέται αρχίζει και ιδρώνει η μπουρζουαζία.
Αλλά, να που δυστυχώς για σένα επιβεβαιώνεται και εδώ ο μισητός σου περφόρμερ. Δεν αρκεί η πράξη, χρειάζεται και η θεωρία. Δεν αρκεί ούτε η θεωρία μερικές φορές, ειδικά όταν η αντικειμενική ταξική θέση επηρεάζει αυτή την γ..μένη ταξική συνείδηση. Τι κρίμα να θες να είσαι τόσο ριζοσπάστης και να καταντάς κυματοθραύστης του συστήματος…
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ)
Πάντως, φίλε μου Ξεπλένιν, έχεις κάθε δικαίωμα να πανηγυρίζεις γιατί «οι καρικατούρες του ολοκληρωτισμού» κατέρρευσαν και από τότε σποραδικοί και ενίοτε απαράδεκτοι απολογισμοί έχουν γίνει. Πανηγύριζε φίλε μου Ξεπλένιν, γιατί ναι! Η έφοδος στον ουρανό κατέληξε κάθοδος στα Τάρταρα, τα νιάτα του κόσμου γέρασαν και παραμορφώθηκαν και το μόνο που αντέχει ακόμα είναι τα γενικά επιτελεία. Πανηγύριζε, φίλε μου Ξεπλένιν, εσύ και οι μπύρες σου.
Γιατί, τελικά φίλε μου Ξεπλένιν, όσο έχεις μπύρες δεν νομίζω ότι θα έχεις και κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα με τον καπιταλισμό…
Για να μην ξεχάσω και τον πατερναλισμό –στην καλύτερη περίπτωση- που χαρακτηρίζει εμάς τους σταλίνες – οπορτούνες ακολουθούν μερικές κατευθυντήριες γραμμές για την έννοια της ιδεολογίας.
1. Ένας ορισμός της ιδεολογίας από το free dictionary. Προσέχεις; Όχι, ό,τι και ό,τι. ΦΦΡΕΕΙΙΙ ντικσιοναρι:
http://el.thefreedictionary.com/%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1
2. Επειδή υποψιάζομαι ότι ο παραπάνω ορισμός θα μοιάζει πολύ απλοϊκός για το δικό σου τσερβέλο να και ένα καντάρι σκέψεις για την ιδεολογία:
http://www.theseis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=686&Itemid=29
3. Αν πάλι θες να δώσεις το δικό ΣΟΥ ορισμό (σ' έφτιαξα;) ιδού πεδίο δόξης λαμπρό:
http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1
Α, και που σαι Ξεπλένιν. Αν σου λένε ότι έχεις χιούμορ μην τσιμπάς. Πλάκα σου κάνουνε.
ο πατερούλης,
Μάρκομ Ξ
Σύντροφοι συγχαρητήρια!
Περάσατε το τεστ.
Και ελπίζω οι οπορτούνες της ΕΟΣ, ο Ανώνυμος σοσιαλδημοκράτης, και ο Μαρκος να αντιλήφθηκαν που μπορούν να οδηγήσουν οι "σκέψεις" που κατέθεσαν (σίγουρα το αντιλήφθηκαν γιατί λούφαξαν.)
Μπράβο και στον σύντροφο Ξεπλένιν, φοβερός συντονισμός (και φοβερή περφόρμανς:-)
Συγχαρητήρια στον Μαρκομ Ξ, δε χρειάζονταν σύντροφε να μπείς σε τόσο κόπο το παράκανες, αλλά και στον Αντώνιν, και στα παιδιά που μας φιλοξενούν.
Αυτό για να δουν οι ΕΟΣ πως αξίζει να φερόμαστε και να απαντάμε στις μικροαστικές επισημάνσεις στον πολιτικό τυχοδιωκτισμό και τον κομφορμισμό του αριστερισμού.
(στο οποίο περιλαμβάνεται δυστυχώς και ο φλουφλης συγγραφέας του άρθρου από τις "Θέσεις")
Χαιρετώ πρός το παρόν.
Θα τσεκάρουμε όποτε μπορούμε, κι αυτό γιατί κάποια ζητήματα που δεν είναι της ώρας να αναφέρω δεν φαίνεται να έχουν αφομοιώθεί σε όλο τους το βάθος και αυτό δημιουργεί αδύναμους κρίκους στην αντιπαράθεση μας με την κυρίαρχη ιδεολογία.
Αν μπορεί ο Ξεπλένιν-είναι ο εξπέρ της αντιδιανόησης- ας κάνει ένα κόπο κι ας δώσει μια βιβλιογραφία
τα λέμε
Aγαπητέ from-the-underground
Κάτι επί της ουσίας; Όχι, έτσι; Καλά το φαντάστηκα.
Πάντως το περίμενες από εμένα να παραπέμψω σε άρθρο ""αριστεριστή"" (καμιά μομφή για το συγγραφέα του άρθρου); Ε, φίλε/η (για να μην με πείς και σεξιστή εκτός από όλα τα άλλα) μου from-the-underground;
Όπως και να χει καλή δύναμη σ/φε/ σ/φισσα.
συντροφικά,
Μάρκομ Ξ
Φίλοι ξεπλένιν και from the underground,
Ok. Ανταλλάγησαν οι διαξιφισμοί εκατέρωθεν, μ' εμάς και με άλλους σχολιαστές και τα "στρατόπεδα" οριοθετήθηκαν, έστω και χοντρικά. Δεν ξέρουμε αν θα ξανάρθετε και πότε. Ελπίζουμε όμως να κατανοείτε πως δεν είναι παραγωγικό να συνεχίσουμε στο ίδιο στυλ (δεν εννοούμε το χιούμορ, ακόμα και τη δηκτικό, εννοούμε να βγαίνει και κάποια ουσία) έτσι δεν είναι;
Τα λέμε (αλλά με λίγο περισσότερο "ζουμί", ε;)
Δημοσίευση σχολίου