Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016
Ο πίνων (και δεν δίνων) κύριος Αντώνης Νταβανέλος
Θέλουμε οι
αμαρτωλοί (με την πολιτική έννοια) να αγιάσουμε και δεν μας αφήνουν! Ο λόγος
για κάποια από τα στελέχη τής Αριστεράς που δραστηριοποιούνται μέσα από τις γραμμές
τής ΛΑΕ και τα οποία, με αφορμή την εμπλοκή τού ΝΑΤΟ στην επιχείρηση ανάσχεσης των
προσφυγικών ροών έχουν ανοίξει το στόμα τους κουτάκι και λένε, λένε,
λένε, και τι δεν λένε! Η πλάκα είναι ότι όλα όσα λένε τα έχουμε ξανακούσει
άπειρες φορές από τότε που μπερδευτήκαμε «με τα κοινά τής Αριστεράς» και δεν
είναι παρά «διακηρύξεις αρχών», ανασυρμένες για πολλοστή φορά από το φάκελο με
τα pending, «γενικές
αλήθειες», παντελώς ανίκανες να βοηθήσουν στα ειδικά τής υπαρκτής πραγματικότητας
και λόγια, λόγια, λόγια που υπακούουν μεν στην προσταγή τού ποιητή –«σαν πρόκες
να καρφώνονται οι λέξεις»–, αλλά, δεν κλείνουν καμία από τις τρύπες μας,
δεδομένου ότι αναφέρονται σε δέοντα που είναι μακριά από τα αναγκαία. Ένα καλό
παράδειγμα αυτής τής ιστορίας είναι το χθεσινό άρθρο τού Βασίλη Πριμικήρη (μέλος
τού Πολιτικού Συμβουλίου τής ΛΑΕ, παρακαλώ –όι όι μάνα μου) που το είδα πριν από
λίγο και είδα αστράκια πράσινα, κόκκινα και κίτρινα σαν τη Βουγιουκλάκη –link στο τέλος, να προλάβετε τουλάχιστον να μας
διαβάσετε, πριν αρχίσετε να βλέπετε κι εσείς πολύχρωμα αστεράκια. Όλα αυτά όμως
δεν είναι παρά το ορντέβρ. Το κύριο μενού για σήμερα είναι η περίπτωση του
Αντώνη Νταβανέλου.
Όπως όλοι οι
καλοί «αριστεροί διεθνιστές» (κι όχι τα «αριστερά εθνίκια» σαν και του λόγου μας),
ο Αντώνης Νταβανέλος δεν μπορούσε να λείψει από αυτή τη μάχη, που θα μπορούσαμε
να της δώσουμε την κωδική ονομασία «Βυθίσατε το ΝΑΤΟ – Καλοδεχτείτε τους πρόσφυγες»,
άσχετα αν, όπως συμβαίνει με τα αυγά, ούτε αυτά είναι δυνατόν να υλοποιηθούν με
«αέριες εκτονώσεις». Έτσι, στρώθηκε στο γράψιμο, για να προλάβει το χθεσινό
διαδικτυακό φύλλο τού RProject (link και του δικού του άρθρου επίσης στο τέλος).
Κατ’ αρχήν, ουδεμία έκπληξη. Το κείμενό του ήταν η γνωστή κασέτα Νο 227 που
παίζουν οι «αριστεροί διεθνιστές» όταν ο λόγος έρχεται στους πρόσφυγες ή/και μετανάστες.
Μία δεύτερη ανάγνωση όμως αποκάλυπτε το εξής εκπληκτικό σημείο τού άρθρου του
(ο υπερτονισμός με bold γράμματα
δικός μας):
Η Τουρκία «φιλοξενεί» 2 έως 3 εκατομμύρια πρόσφυγες,
κυρίως από τη Συρία αλλά και την υπόλοιπη ρημαγμένη Ανατολή. Πρόκειται για κολοσσιαίο οικονομικό και
πολιτικό πρόβλημα, […]
Όπα! Τι μας λέει εδώ ο
σύντροφος; Ή, μάλλον, τι παραδέχεται; Παραδέχεται ότι τα «2 έως 3 εκατομμύρια
πρόσφυγες» συνιστούν «κολοσσιαίο οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα»! Έλα Κάρολε
και Βλαδίμηρε (και Λέοντα, και Λέοντα, εντάξει σύντροφε!) και όλοι οι αγίοι!
Είναι δυνατόν, αριστερός άνθρωπος –τι αριστερός; τροτσκιστής διεθνιστής!–,
και να μιλάει όπως η Χρυσή Αυγή, η Μαρίν Λεπέν (και εμείς, οι «αριστεροί
λεπενιστές», σύντροφε· για να μην πεις ότι πουλάμε μούφες πως τα λέμε όλα!);
Κατανοεί ο Αντώνης Νταβανέλος τι έγραψε η πένα του; Και δεν είναι μόνο αυτά που
έγραψε! Είναι και η ουρά τους. Την οποία, πριν προλάβει να σας την παρουσιάσει
κανένας Χρυσαυγίτης, σπεύδουμε να σας την αποκαλύψουμε εμείς:
Πιάνω και κάνω
κάποιους υπολογισμούς. Και λέω: 78.741.053 άτομα είναι ο πληθυσμός τής Τουρκίας,
σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία. Πόσο επί τοις εκατό μας κάνουν «2 με 3
εκατομμύρια»; Μας κάνουν 2,54 με 3,81%. Παίρνω τώρα αυτά τα ποσοστά και τα ‘‘φοράω’’
στον πληθυσμό τής Ελλάδας για να δω ποιος αριθμός προσφύγων συνιστά «κολοσσιαίο
οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα» για την Ελλάδα, κατ’ αναλογία τής Τουρκίας.
Λοιπόν, αφού ο πληθυσμός τής Ελλάδας, πάλι σύμφωνα με τα ίδια πρόσφατα
στοιχεία, είναι 10.846.979 άτομα (μέσα και οι μετανάστες που ήδη βρίσκονται στη
χώρα μας), τότε ο αριθμός προσφύγων που θα συνιστούσε «κολοσσιαίο οικονομικό
και πολιτικό πρόβλημα» για την Ελλάδα», σύμφωνα με τα όσα βγάζει το
κομπιουτεράκι μου, είναι 275.513 με 413.270 άτομα. Και τότε, θυμάμαι ότι, με
βάση στοιχεία τής ΕΛΑΣ που δόθηκαν στη δημοσιότητα το Δεκέμβριο του 2015 και
αφορούσαν στις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές προς την Ελλάδα μόνο για το
έτος 2015, μέχρι τις 24 Δεκεμβρίου είχαν μπει στην Ελλάδα 836.627 άνθρωποι, εκ
των οποίων ένα ποσοστό περίπου 40% δεν είναι πρόσφυγες αλλά μετανάστες.
Συμπέρασμα: ακόμα κι αν δεν έχουμε ξεπεράσει τον αριθμό που συνιστά «κολοσσιαίο
οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα», είναι πασιφανές ότι τον προσεγγίζουμε με
ταχύτατους ρυθμούς που αφήνουν, αν αφήνουν, περιθώριο λίγων εβδομάδων. Κι αυτό,
με την προϋπόθεση ότι όλοι οι πρόσφυγες πιστοποιήθηκαν ως τέτοιοι και έφυγαν
από την Ελλάδα για άλλες χώρες τής Ευρώπης.
Τι κάνουμε
τώρα; Εμείς είπαμε τι σκεπτόμαστε εδώ –όχι απερίσκεπτα: προσθέσαμε και κάποιους
αστερίσκους. Ο Αντώνης Νταβανέλος, που μάλιστα είναι εκείνος ο οποίος (ορθώς) επισήμανε
το «κολοσσιαίο οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα», τι προτείνει; Τίποτε δεν
προτείνει! Απλώς, μεθυσμένος από το «αθάνατο [κόκκινο] κρασί τού ’17» (ή και του 1879,
χρονιά γέννησης του Τρότσκι), συνθηματολογεί: «Έξω το ΝΑΤΟ – Καλοδεχούμενοι οι
πρόσφυγες»! Έχουμε ένα παλιό μαγνητόφωνο στο σπίτι που κάνει την ίδια δουλειά!
***
Με αυτά τα
μυαλά, σύντροφοι της ΛΑΕ, που κι εμάς γι’ αυτήν πονάει το δοντάκι μας, μ’ αυτά
τα μυαλά φιλοδοξούμε να συσπειρώσουμε γύρω μας την κρίσιμη μάζα που προϋποθέτει
η ανατροπή τού καθεστώτος εξαθλίωσης και υποτέλειας (ταξικής και εθνικής); Έτσι
θα κατακτήσουμε την πολιτική ηγεμονία τής υποτελούς τάξης και των στρωμάτων που
αντικειμενικά έχουν όλα τα ‘‘προσόντα’’ να συμπορευτούν μαζί της και μαζί μας;
Ούτε γι’ αστείο μην το ισχυριστείτε! Γιατί, πριν καν το πείτε, σαν να μας φαίνεται
ότι ήδη ακούμε τον Τσίπρα να γελάει τρανταχτά, και πιο πίσω τον Μητσοτάκη να
σκάει ένα πιο συγκρατημένο γελάκι, κι ακόμα πιο στο βάθος τους νεοναζί (που δεν
θα έχουν πάντα ως ηγέτη τον ‘‘βολικό’’ για μας Μιχαλολιάκο) να τρίζουν τα
δόντια τους. Και δεν μας αρέσει καθόλου!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
18 σχόλια:
Μαϊ φρεντ leftg700, νάου γιου τόκιν. Αλλά μη τα ζητάς από ΝταβανελοΠριμηκήρη-δες. Είναι εξαιρετικά δύσκολα τα πράγματα για την αριστερά, έτσι κι αλλιώς. Η αρτηριοσκλήρωση τα κάνει ακόμη χειρότερα, ενώ τα πιο δυναμικά κι ανήσυχα μυαλά έχουν αποστρέψει το βλέμμα αλλού, αλλιώς, ή έξω. Κανείς από τα αριστερά δεν φαίνεται να θέλει και να μπορεί να συγκροτήσει απάντηση στο δυσθεώρητο “πρόβλημα της εξουσίας”, που αναγκαστικά περιλαμβάνει (και καθορίζεται από) τη γεωπολιτική. Από την άλλη, κανείς (ούτε το ΚΚΕ) δεν φαίνεται να έχει βρει ένα αξιόπιστο τρόπο συντήρησης στα κουκούλια ενόψει του χειμώνα.
Left, lost in space.
Φίλε πικάπα,
Εμ αυτή η αρτηριοσκλήρυνση είναι το πρόβλημα! Η οποία, για να γίνονται τα πράγματα χειρότερα, δεν έχει να κάνει (πάντα) με την ηλικία. Να σου δείξω εγώ παιδάκια σαν τα κρύα τα νερά, που είναι δεν είναι 25, να σου φύγουν όσα μαλλιά κι αν έχεις μόλις δεις τι μπετόν αρμέ κυκλοφορεί στις αρτηρίες τους!
Τα λέμε
Δύο ενστάσεις
1) Μέχρι τουλάχιστο τα 25, και μάλλον μέχρι να μπουν στην παραγωγή που τώρα πια δεν μπαίνουν στα 25, οι φερέλπιδες όκιμοι αναπαράγουν απλώς τη γλώσσα που επικρατεί και συνηθίζεται να θεωρείται η σωστή και επικρατούσα. Είναι μια προεργασία νοητική, σε πολύ μεγάλο βαθμό μαθητική και μιμητική. Μέχρι τα 30 κανονικά οι δόκιμοι χρειάζεται να αναλάβουν να δώσουν στο χώρο τη δική τους σφραγίδα, ενώ αν μέχρι τα 35 δεν έχουν αυτή την ευκαιρία, τότε το σύνολο έχει δυστυχώς χάσει περίπου το μισό (ίσως και παραπάνω) της δυνατότητας συμβολής της νεότερης γενιάς. Απο εκεί και πάνω, αν έτσι έχουν τα πράγματα, ελάχιστοι θα καταφέρουν να συνεχίζουν να φέρουν αυτό που είχαν να δώσουν, αλλά δεν είχαν την ευακιαρία..ΟΙ περισσότεροι αναγκαστικά θα είναι copy.
Το πρόβλημα επομένως είναι με τη γλώσσα του ιερατείου (όπου γλώσσα, πρόσθεσε σκέψη,νοοτροπία, ήθος κ έθιμο κλπ), η οποία γλώσσα συντηρείται ως αρχαϊζουσα άρα δήθεν σοβαρή, και τα παιδιά τη μιμούνται επειδή θέλουν αλήθεια να γίνουν σωστά,
ενώ στην ουσία πρόκειται για μαρξίζουσες πλουμιστές μπαρούφες, που μάλιστα αρκετοί καμαρώνουν απο πάνω και σαν παγώνια..
Αρα αν μιλάς για νέους ηλικιακά, να έχεις υπόψη σου αυτά, και αρκετά παρόμοια. Το τι θα κάνουν τα παιδιά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το που και πως έχουν μπλέξει. Και στην περίπτωση της αριστεράς, έχουν μπλέξει, όπως αναφέρω, κι ακόμα χειρότερα.
2) Προτιμώ την ορολογία αρτηριοσκλήρωση, όπως το λέγανε παλιά στο χωριό. Εκφράζει καλύτερα την ασθένεια στην περίπτωση που συζητάμε
ΥΓ. και ένα 3) Αναμένω με πολύ ενδιαφέρον να μας πει ο Σκεπτικιστής, ποιο είναι το πρόβλημα κατά τη γνώμη του
πικάπα κ όχι πικάζπα - άκουν πικάζπα...αν κι εδώ που τα λέμε, σκέφτομαι να το αλλάξω, καιρός είναι - επιτρέπεται;
Φίλε πικάπα,
Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με τη διαδικασία που περιγράφεις για μας. Αλλά, ένα ζήτημα είναι το κοπιάρισμα, κι ένα άλλο ζήτημα είναι από πού κοπιάρεις... ;-) :-)
Τα λέμε
ΥΓ Να μας πει ο Σκεπτικιστής, φυσικά. Αλλά να μη μας το πει εδώ. Να μας το πει στη σχετική ανάρτηση (έχεις μία τάση να ανακατεύεις τις αναρτήσεις ή είναι ιδέα μου; :-) ).
ΥΓ2 Εννοείται πως μπορείς να αλλάξεις ψευδώνυμο. Καλό όμως, για κάποιο διάστημα, να γράφεις για ευνόητους λόγους στο σχετικό κουτάκι: Νέο Ψευδώνυμο (πρώην πικάπα)
Σου πέρασε από το μυαλό καθόλου πως δεν έχει η άρχουσα τάξη τα ίδια προβλήματα με το λαό; Κι ότι η ένταξη των προσφύγων με ΟΡΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ είναι κολοσσιαίο πρόβλημα για αυτή αλλά όχι για μας; Που για να το λύσει θέλει ροές με... ρέγουλα, με πνιγμένους, με στρατόπεδα συγκέντρωσης και με μπόλικο ρατσισμό. Ότι για την Αριστερά το πρόβλημα είναι ακριβώς το ανάποδο, δηλαδή η υπεράσπιση των προσφύγων από αυτές τις προοπτικές, η αντιμετώπιση των ροών με ελεύθερη διακίνηση και κοινωνικό κράτος, άρα ως μεγαλύτερη πίεση για σπάσιμο των ευρωΜνημονίων; Και η ενσωμάτωση όσων μείνουν στο εδώ κίνημα, όπως έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να γίνει π.χ. με τις μεταναστευτικές-εργατικές κινητοποιήσεις στις ΗΠΑ;
Ίσως όσοι χρησιμοποιούν πολύ την εθνική ορολογία ξεχνάνε πιο εύκολα ότι άρχοντες και υποτελείς ΔΕΝ έχουν ίδια συμφέροντα ΟΥΤΕ προβλήματα... Ελπίζω να βοήθησα στο ξεκαθάρισμα...
Φίλε ανώνυμε, κάθε βοήθεια δεκτή, σε ένα θέμα που εύκολα μπορεί να γίνει Βατερλώ στην όποια αριστερά, όταν αυτή βρίσκεται μακριά από τη διεκδίκηση της πραγματικής εξουσίας, όταν δεν είναι σε θέση να απαντήσει "το πρόβλημα της εξουσίας".
Μένω Βόρεια, και αυτές τις μέρες υπάρχουν δύο τρεντσ, εδώ. Το ένα τρεντ είναι να ξεκινούν αμάξια για Ειδομένη με κονσέρβες, νερά, τσιγάρα κλπ, κλπ, να βρουν τους πρόσφυγες να τα μοιράσουν. Και το άλλο τρεντ είναι αγανακτισμένες μούρες. Αν νομίζεις ότι οι "καλοί" και οι "κακοί" στο συγκεκριμένο θέμα ξεχωρίζουν από την ταξική τους θέση, είσαι γελασμένος. Οι απλουστεύσεις εδω μπορεί να είναι καταστροφικές, ενώ η οχύρωση πίσω από τον ανθρωπισμό δεν μπορεί να παρέχει την απαιτούμενη λύση.
Ανώνυμε φίλε (φίλη;),
Κατ’ αρχήν, κάτι διαδικαστικό: Αν επανέλθεις μετά την απάντησή μου (και το σχόλιο του πικάπα πιο πάνω), φρόντισε, σε παρακαλώ, να διαβάσεις τους κανόνες σχολιασμού που βρίσκονται πάνω από το πλαίσιο των σχολίων έτσι ώστε στη θέση τού Ανώνυμος είπε… να διαβάσουμε όλοι Χ είπε…, όπου Χ θα είναι το ψευδώνυμο που θα διαλέξεις. Πάει αυτό. Πάμε στην ουσία.
Εντάξει, χέσε με εμένα. Δεν έχω εμπειρίες, είμαι αδιάβαστος και έχω και μία τάση «να χρησιμοποιώ πολύ την εθνική ορολογία». Και ο Αντώνης ο Νταβανέλος; Δεκαετίες στο κουρμπέτι, ξέρει απ’ έξω ένα σεβαστό μέρος από τα γραπτά που μας άφησαν κληρονομιά οι κλασικοί και, επιπλέον, «διεθνιστής» υπεράνω κάθε υποψίας. Γιατί θεωρεί ότι ένας αριθμός μεταξύ 2 και 3 εκατομμυρίων σε μία χώρα με πληθυσμό 80.000.000 (παρά κάτι ψιλά) συνιστά «κολοσσιαίο οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα»; (Μη μου δώσεις σαν εξήγηση ότι μπορεί να είχε πιει πολύ. Αυτήν την έχουμε προλάβει εμείς.)
Απάντησέ μου σε αυτό και μετά μπορούμε να προχωρήσουμε διαλεκτικά, (όπως λέτε κι εσείς που ξέρετε τα πολλά κι ο νους σας κατεβάζει…).
Τα λέμε
Ξαναλέω λοιπόν. Είναι κολοσσιαίο πρόβλημα να καθυποτάξεις σε μια μάζα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που θέλουν και να επιβιώσουν αλλά και να ζήσουν σε μια διαδικασία μανωλάδων, ειδικά όταν χαίρουν της αυθόρμητης συμπαράστασης (ως πρόσφυγες!) από τον γηγενή πληθυσμό. Οι Μανωλάδες για τους Πακιστανούς βασίζονταν στην κάποια απήχηση της ρατσιστικής προπαγάνδας. Τώρα αυτή έχει τεράστιο πρόβλημα. Δυστυχώς για αυτούς δεν μπορούν -ακόμα;- να σκυλοδέρνουν τους πρόσφυγες όπως έκαναν με τους 5000 κρατούμενους των στρατοπέδων συγκέντρωσης επί Σαμαρά και να έχουν στο κυγήγι τους εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες παράλληλα. Υπάρχουν δείγματα και σήμερα ακόμα (λιμενικό να χαλάει τις εξωλέμβιες των βαρκών μεσοπέλαγα, ΕΛΑΣ να αρπάζει μέχρι το ένα ευρώ των προσφύγων για να το δίνει στους οδηγούς των λεωφορείων, ξύλο στην Ειδομένη κατά την πρώτη εκκένωση ερήμην του Τύπου), αλλά είναι ακόμη υπό διαμόρφωση και όχι σε πλήρη ανάπτυξη. Ο κόσμος συμπαραστέκεται και ΓΙ'ΑΥΤΟ εκατομμύρια ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ δεν καταστέλλονται αθόρυβα από κανέναν. Ακόμη και από την -πιο- αντιδημοκρατική Τουρκία.
Αλλά αυτό είναι πρόβλημα για τους άρχοντες, για τη ρατσιστική αφήγηση, για τον καπιταλισμό σε Τουρκία, Ελλάδα, ΕΕ. Όχι αντικειμενικό πρόβλημα, όχι πρόβλημα για εμάς. Εμείς έχουμε το ακριβώς αντίστροφο πρόβλημα.
Τώρα καλύτερα; Πάντως θέλει και λίγη σκέψη εκ μέρους σου, να δεις ότι υπάρχει και το ενδεχόμενο ο Νταβανέλος να μην είναι τόσο κραυγαλέα ασυνεπής με τις ιδέες του, όπως θεώρησες.
Φίλε/Φίλη Χ, (βαρέθηκες να ψάξεις να βρεις ένα ψευδώνυμο όχι τόσο συνηθισμένο και επιπλέον κάποιο που να φανερώνει αν είσαι άντρας ή γυναίκα; έλεος, ρε παιδιά!)
Θα συνεχίσουμε αύριο το διάλογο. Τώρα βιάζομαι να τελειώσω μία ανάρτηση που ασχολείται με κάποιον σχολιαστή «δικό σου» –εννοώ με συγγενείς απόψεις.
Τα λέμε
Φίλε/η Χ, (Χ;), δεν βοηθά πάντα η επανάληψη των ιδεών μας και η εμμονή και η πίστη σε αυτές. Για την ακρίβεια, ξεκινώντας από τη δική μου τη καμπούρα, τα τελευταία χρόνια νομίζω πως έχω τις καλύτερες ιδέες (..), αλλά αυτό καθόλου δεν μπόρεσε να σας επηρεάσει σοβαρά και θετικά, μετρήσιμα. Υπάρχει μάλιστα και αυτός που όλοι τον θεωρούν σωστό και καλό, αλλά κανείς δεν τον ακολουθεί, ούτε και πρόκειται στον αιώνα τον άπαντα. Επομένως . .μεταξύ μας μεταξά, έχει νόημα μόνο αν τον έχουμε τον τρόπο μας (και τα φράγκα), να χτίζουμε σοσιαλισμούς πίνοντας ακριβό κόκκινο κρασί για λίγους.
Είναι όπως και με το περιβάλλον, όπως και με τον πόλεμο, όπως και με τους σεισμούς κλπ, κλπ. (Στην προκειμένη, πρόκειται καθαρά για Πόλεμο): Η επιδείνωση δεν είναι η ίδια για όλους και πάντα κατανέμεται συντριπτικά σε βάρος των πιο υποτελών τάξεων. Όσο οι υποτελείς τάξεις είναι υποτελείς, τόσο αδυνατούν να συγκροτηθούν ως τάξεις και να ενσωματώσουν και τις λοιπές κατατρεγμένες αναξιοπαθούσες τάξεις, (όπως εν προκειμένω οι προσφυγικές, που εν δυνάμει υπολογίζονται μάλιστα υπέρτερες αριθμητικά του εγχώριου πληθυσμού). Όσο συμβαίνει αυτό, αντί για το «τάξη εναντίον τάξης», έχουμε κανιβαλισμό μεταξύ των υποτελών. Διαχρονικά, ιστορικά, εμπειρικά και πικρά διαπιστωμένο κατ εξακολούθηση, αλλά και αναμενόμενο λογικά.
Δεν νομίζω λοιπόν ότι βοήθησες μέχρι στιγμής.
ΥΓ. Επειδή η απλουστευτική διεθνο-ταξική ανάλυση καθόλου δεν βοηθά στην συνένωση των υποτελών, υπενθυμίζω τα παρακάτω δεδομένα, ώστε η όποια συζήτηση να μην εξαντληθεί στα σύννεφα των «ιδεών», χωρίς να πατά γερά το σκληρό έδαφος της εμπειρίας.
Οι αυθόρμητες τάσεις βοήθειας που υπάρχουν εδώ για τους πρόσφυγες στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην ιστορική ιδιομορφία του λαού (του έθνους .. αν το καλοσκεφτείς). Αυτή η ιδιομορφία αφορά αφενός στο ότι ο μισός σχεδόν «γηγενής» πληθυσμός έχει αρκετά πρόσφατες προσφυγικές-μεταναστευτικές ρίζες και αφετέρου στην «ελληνική ιδιαιτερότητα» , την υστέρηση δηλαδή ενσωμάτωσης του δυτικού ορθολογιστικού-ωφελιμιστικού καπιταλιστικού τρόπου (τρομάρα του). Η οποία υστέρηση, μαζί με τα αρνητικά της, έχει και την στρεβλή μεν και ιδιόμορφη διατήρηση της Ανθρωπιάς (και όχι του ατελέσφορου και υποκριτικού «ανθρωπισμού»). Σαφέστατα η Ελληνική κοινωνία αποδεικνύεται πιο πολιτισμένη και ανθρώπινη από την «Δύση» και την «Ευρώπη», αλλά όχι ακριβώς λόγω ταξικής αλληλεγγύης.
Η επιρροή των «διεθνιστών», «αναρχικών» κλπ αλληλέγγυων καθόλου δεν είναι μετρήσιμη μέσα στην αυθόρμητη λαϊκή αλληλεγγύη που εκδηλώνεται. Παράλληλα, υπάρχουν μεγάλες (και εν δυνάμει πολύ μεγαλύτερες) μάζες λαϊκών στρωμάτων που στέκονται απέναντι στα συμβαίνοντα με αμηχανία και δυσφορία (και εν δυνάμει με έμπρακτη αντίσταση στην υποδοχή προσφύγων, όταν το ερώτημα τεθεί καταναγκαστικά, στεγνά και ωμά, εγώ ή αυτός). Όταν τα κύματα θεριεύουν , οι απλουστευτικές γενικές καλές ιδέες πνίγονται σε μια κουταλιά νερό. SOS. Βοήθεια.
ΥΓ2
SOS – Θα είχε επίσης ενδιαφέρον να εξηγήσει κάποιος διεθνο-αλληλέγγυος τι «χωριό» μπόρεσε να κάνει μέχρι στιγμής με τους κατατρεγμένους. Αυτό επειδή αναφέρθηκε εδώ από τον Χ η καταπληκτική ελπίδα κοινής συνεννόησης και κοινής ταξικής πάλης των εγχώριων υποτελών, μαζί με τους νεοεισερχόμενους κατατρεγμένους. Οι εμπειρικές γνώσεις που έχω επί του θέματος είναι εντελώς αντιφατικές και ανεπαρκείς και δεν το κρύβω, απογοητευτικές – οι συνθήκες δεν είναι καθόλου ευγενικές. Λογικά δε σκεφτόμενος, δεν θέλει πολύ να δεις ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι εντελώς αλλού, στην αφοπλιστικά συντριπτική πλειοψηφία τους. Και είναι πολύ λογικό. Οι συντριπτικά κυρίαρχες τάσεις είναι η με κάθε τρόπο και θυσία αυτό-διάσωση και επίσης η συγκεχυμένη ανάμιξη 1) αφενός της καταφυγής στον «Ευρωπαϊκό πολιτισμό και τη σταθερότητά του» και 2) αφετέρου της πεισματικής πίστης τους για μεταφορά - διατήρηση του δικού τους «πολιτισμού» στο νέο έδαφος. Αυταπάτες κι από εδώ, κι από εκεί. Μαζί με τις αυταπάτες των κατατρεγμένων, μαζί με τις αυταπάτες της φιλελέ πολυπολιτισμικής κοινωνίας, καταρρέουν και οι αυταπάτες του εδώ και τώρα πολυπολιτισμικού σοσιαλισμού (ή αν θέλετε αναρχίας..) και μάλιστα σε μια μόνη χώρα.
Από τη μια μεριά διαπιστώνει κανείς την «θεία δίκη» πάνω στον «Ευρωπαϊκό πολιτισμό» (βλ στυγνό ιμπεριαλισμό που νομίζει πως είναι φιλελευθερισμός), που καλείται πλέον να πληρώσει το μάρμαρο, με την ασυγκράτητη πρακτικά και αναπόφευκτη λογικά εισροή εκατομμυρίων Αφρικανών και Ασιατών. Από την άλλη είναι μεγάλη αυταπάτη να νομίσει κανείς ότι και αυτό το φαινόμενο δεν έχει προβλεφθεί (και σε μεγάλο βαθμό σχεδιαστεί) από τους επικυρίαρχους. - SOS
Φίλε/Φίλη Χ,
Κατ’ αρχήν, σόρυ για την καθυστέρηση. Η οποία, εν μέρει, οφείλεται και σε κάποιον πανύβλακα που έχει την ίδια ασθένεια με σένα (χρόνια μεταναστευτίτιδα) και που παρενοχλεί συστηματικά το blog, αν και έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι αποχωρεί. Πάει αυτό, ξεχρέωσα. Πάμε στην ουσία.
Επειδή εδώ τα λέμε όλα, να σου πω εξ αρχής ότι θα σου μιλήσω άσχημα. Δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση, το αντίθετο, αλλά, έχω και έναν κάλο και μου τον πάτησες βάρβαρα: δεν μου αρέσουν οι συνδικαλιές, δηλαδή οι ντριμπλίτσες και οι στρεψοδικίες.
Σε ρώτησα σε προηγούμενο σχόλιό μου:
Εντάξει, χέσε με εμένα. Δεν έχω εμπειρίες, είμαι αδιάβαστος και έχω και μία τάση «να χρησιμοποιώ πολύ την εθνική ορολογία». Και ο Αντώνης ο Νταβανέλος; Δεκαετίες στο κουρμπέτι, ξέρει απ’ έξω ένα σεβαστό μέρος από τα γραπτά που μας άφησαν κληρονομιά οι κλασικοί και, επιπλέον, «διεθνιστής» υπεράνω κάθε υποψίας. Γιατί θεωρεί ότι ένας αριθμός μεταξύ 2 και 3 εκατομμυρίων σε μία χώρα με πληθυσμό 80.000.000 (παρά κάτι ψιλά) συνιστά «κολοσσιαίο οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα»;
Και τι μου απαντάς; Μου απαντάς με την εξής ‘‘ομορφιά’’ (την οποία είχες πετάξει και στο πρώτο σου σχόλιο, απλώς δεν το είχα συνειδητοποιήσει):
Ξαναλέω λοιπόν. Είναι κολοσσιαίο πρόβλημα να καθυποτάξεις σε μια μάζα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που θέλουν και να επιβιώσουν αλλά και να ζήσουν σε μια διαδικασία μανωλάδων, ειδικά όταν χαίρουν της αυθόρμητης συμπαράστασης (ως πρόσφυγες!) από τον γηγενή πληθυσμό.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Δεν μου λες, ρε φίλε/φιλενάδα: για τόσο μαλάκα με κόβεις; Αυτό είχε στο μυαλό του ο Νταβανέλος όταν έγραφε «Η Τουρκία «φιλοξενεί» 2 έως 3 εκατομμύρια πρόσφυγες, κυρίως από τη Συρία αλλά και την υπόλοιπη ρημαγμένη Ανατολή. Πρόκειται για κολοσσιαίο οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα, και το καθεστώς Ερντογάν προσπαθεί να στρέψει ένα τμήμα αυτού του πληθυσμού προς την (όπως...) φυγή προς τη Δύση.»;;; Και περιμένεις να φάω έστω και πέντε λεπτά από τη ζωή μου για να απαντήσω σε μία τόσο χοντροκομμένη συνδικαλιά;;; Τρελός παπάς σε βάφτισε!
Κατά τα άλλα, πολλά άκυρα έγραψες. Όπως, για το «κολοσσιαίο πρόβλημα» της άρχουσας τάξης για την «ένταξη των προσφύγων με ΟΡΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ». Διότι, η άρχουσα τάξη δεν έχει κανέναν τέτοιο πονοκέφαλο. Έτσι κι αλλιώς, η άρχουσα τάξη, προς το παρόν και για απροσδιόριστο διάστημα στο μέλλον, δεν επιδεικνύει το παραμικρό ενδιαφέρον να εκμεταλλευθεί εργαζόμενους, ντόπιους ή αλλοδαπούς: δεν κάνει παραγωγικές επενδύσεις. Σε ποιο σύμπαν ζεις και δεν το έχεις πάρει χαμπάρι αυτό;
Ξεκόλλα από τις ιδεοληψίες σου και τον επί τής ουσίας απολιτίκ ανθρωπισμό σου, πάρε κανένα αντιβιοτικό για τη μεταναστευτίτιδα από την οποία πάσχεις και έλα μετά από κάποιο διάστημα για να σε εξετάσω πάλι.
Η εξέταση θα είναι απλή: θα πρέπει να μου απαντήσεις, πώς γίνεται ο σοσιαλισμός σε μία χώρα να είναι ανέφικτος, και η επίλυση του παγκόσμιου προσφυγικού προβλήματος από μία (χρεοκοπημένη) χώρα εφικτή!
Εντάξει;
Τα λέμε
Ό,τι δεν χωράει στο χοντροκέφαλό σου το βαφτίζεις συνδικαλια και απλά... δεν χρειάζεται να το σκεφτείς καν. Οι όροι εκμετάλλευσης είναι για την άρχουσα τάξη πανευρωπαϊκά. Οι Γερμανοί βιομήχανοι χρειάζονται χιλιάδες εργάτες. Η ελληνική άρχουσα τάξη έχει στρατηγικές συμμαχίες ξέρεις. Και στις συμμαχίες πρέπει να υποχωρείς και στον συνεργάτη μερικές φορές. Πού να ξέρεις εσύ από αυτα... Εσύ είσαι μόνος σου και μιλάς με τον παπαγάλο σου...
Η πολιτική αποτροπής που δεν προσφέρει καμία μέριμνα στους πρόσφυγες, αντίθετα τους σκυλοπνίγει, εκεί λογοδοτεί. (Χώρια τον εγκατεστημένο ρατσισμό του συστήματος πολιτικού και κρατικού μηχανισμού, από ΑΝΕΛ μέχρι αστυνομία.) Επίσης, μέχρι ΚΑΙ στην Ελλάδα υπάρχουν οι όροι εκμετάλλευσης. Θα μπορούσαν να κονομάνε οι ΑΝΕΚ lines και οι ταξιτζήδες (70 ευρώ το κεφάλι Διαβατά-Ειδομένη) αν υπήρχε κρατική μέριμνα; Άσε που και μέσα στην Κρίση, ποις καλός καπιταλιστής δεν χρειάζεται ακόμη χαμηλότερους μισθούς τύπου Μανωλάδας; Αλλά αυτά δεν γίνονται με αλληλεγγύη, αλλά με ρατσισμό.
Τεσπα, κατάλαβα ότι με αυτό το ύφος σου δεν είσαι πολύ σοβαρός, άνοιξε κανένα χιουμοριστικό σάιτ και μην πουλάς πολιτική χύμα. Καλά χάπια και καλά μυαλά.
Αντίο. ;)
Ρε φιλάρα Χ, θα μας τρελάνεις; Είδες τον Νταβανέλο να συλλαμβάνεται με το σώβρακο στον αστράγαλο, αφού, εν τη ρύμη τού άρθρου του, δέχθηκε το αυτονόητο, και σου γύρισαν τα μάτια ανάποδα; Το οποίο αυτονόητο, εσύ, προφανώς ένας αριστερός στόκος, δεν μπορεί να το καταλάβει. Τι ξύνεις την κεφάλα σου με απορία, βρε κουφιοκεφαλάκη; Το αυτονόητο είναι ότι όπως υπάρχουν όρια σε όλα τα πράγματα***, έτσι υπάρχει και όριο στον αριθμό τών προσφύγων που μπορεί να φιλοξενήσει μία χώρα. Αυτό είπε ο Νταβανέλος. Αυτό δηλαδή που ξέρουν και τα μικρά παιδιά, τουλάχιστον εκείνα που παίρνουν κάπως τα γράμματα. Κορόιδο, ε κορόιδο. Ρε συ, αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαΐ σου, διάβαζε πολύ. Σύμφωνοι. Όλα αυτά όμως ξύπνιος κι ούτε πάλι όταν είσαι στην τουαλέτα! :-) :-) :-) :-) :-)
*** Ούτε η δική σου πολιτική βλακεία εξαιρείται από αυτόν τον κανόνα. Για παράδειγμα: Αν σου χτυπήσει την πόρτα μία πεινασμένη οικογένεια προσφύγων (μπαμπάς, μαμά και δύο παιδιά) και σου πουν «βοήθεια, κάτι να φάμε, τουλάχιστον τα παιδιά», θα τους πεις ασφαλώς «φίλοι, ελάτε μέσα κι ό,τι έχει το ψυγείο μου θα το μοιραστούμε». Αν όμως, βρε ούφο, που έχει χάσει τον προσανατολισμό του κι έπεσε στη γη για να ταλαιπωρεί εμένα, αν όμως σού χτυπήσει την πόρτα με την ίδια παράκληση μία από τις φυλές τής Λιβύης, έστω και η πιο ολιγομελής, δεν θα τους πεις: «Παιδιά, δεν έχω να δώσω σε όλους σας ούτε από ένα ψίχουλο! Μπορώ μόνο να προσφέρω σε 10 από εσάς από μισό πιάτο φαΐ ή σε 30 από μια μπουκιά. Πέραν αυτού ουδέν κι από μηδέν μηδέν»;
ΥΓ Τι έγινε, ξεφτέρι μου; Ούτε εσύ ξέρεις να μου απαντήσεις αυτό που σε ρώτησα χθες; (πώς γίνεται ο σοσιαλισμός σε μία χώρα να είναι ανέφικτος, και η επίλυση του παγκόσμιου προσφυγικού προβλήματος από μία χρεοκοπημένη χώρα εφικτή;) Ρε συ, μην είσαι κορόιδο! Σου δίνω ιδέα: Πήγαινε να ζητήσεις τα φώτα τού Νταβανέλου, που ξέρει απ’ έξω και τη «Διαρκή Επανάσταση»; :-)
Θεοπούλα και κάποιε σύντροφε (ερμαφρόδιτος είσαι, ρε νούμερο; γι' αυτό έσκασες μύτη στην άλλη ανάρτηση;), κοίτα να δεις μυστήρια πράγματα! Μόλις τώρα θυμήθηκα ένα ωραίο σύνθημα που ακουγόταν όταν νικήσαμε τη Γαλλία στο Γιούρο τού 2004:
Πάρε μας μια πίπα Τρεζεγκέ, σιλβουπλέ, σιλβουπλέ!
Απίθανο πράγμα τι σκέφτεται το μυαλό τού ανθρώπου, ε;
Εξαφανίσου, ξεφτίλα!
Δημοσίευση σχολίου