Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Διάλογος για τις Θέσεις τής Ιδρυτικής Συνδιάσκεψης της Λαϊκής Ενότητας (ΙΙ)




Ανανέωση της ανάρτησης διαλόγου πάνω στο ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ για την Ιδρυτική Πανελλαδική Συνδιάσκεψη της Λαϊκής Ενότητας, με την προσθήκη ενός ακόμα σχολίου. Να σημειωθεί και μία αλλαγή: Τα σχόλια παρατίθενται όπως ακριβώς και οι αναρτήσεις στο blogs: τα νεότερα σχόλια θα εμφανίζονται στην κορυφή τής εκάστοτε ανάρτησης.

ЖΟЖΟЖΟЖΟЖ

πικάπα είπε...
Να δώσω εδώ ένα μικρό εύσημο για αυτή τη πρωτοβουλία επιδίωξης διαλόγου. Μικρό, γιατί έρχεται αφενός καθυστερημένα, αφετέρου αποσπασματικά. Και κατ αρχή, τι να συζητήσεις σε ένα τεράστιο και πλαδαρό κείμενο, που γράφτηκε από την (υποτίθεται) “κορυφή” και είναι πρακτικά αδύνατο να μεταβληθεί πλέον ουσιαστικά;
Το θέμα του σύγχρονου διαλόγου και ακόμη ευρύτερα το θέμα του συστηματικού ελέγχου και της πλήρους (όχι μόνο ονομαστικής) μετοχής (όχι απλά “συμμμετοχής”, τι πα να πει άραγε “συμμετοχή;”) σε ένα μαζικό αριστερό υποκείμενο είχε εκτεθεί αρκετά συστηματικά και έγκαιρα, όχι τόσο εδώ, αλλά στη βάση (οργανώσεις, παρατάξεις), όπως και στην “κορυφή” (τρίχες κορυφή, εδώ που τα λέμε). Τόσο είχε εκτεθεί, που το εκκωφαντικό έλλειμμα απαντήσεων αλήθεια με αποκαρδίωσε.
Όλοι, μα όλοι, προτιμούν να εξαντλούνται σε μικρά ή και προσωπικά, ή “ελεγχόμενα” μπλοκ και αυτό είναι χαρακτηριστικό της φιλελεύθερης νοοτροπίας που έχει κατα-κυριεύσει και απο-μαγεύσει και τους “ριζοσπάστες αριστερούς” και τους “κομμουνιστές”. Πέραν αυτών συναντάς τις εντελώς ασύντακτες ενοράσεις της “αυτονομίας” και δε συμμαζεύεται. Κάποια σωστά πράγματα βρήκα να αναλύθηκαν από κάποιον “Ομαδεόν”, που διάβασα πρόσφατα. Ωστόσο, το αποτέλεσμα και αυτών των ετεροχρονισμένων αναλύσεων, πέρα από τα καυστικά βίντεο και τα μπαρμπαδελάκια που κουνιούνται, μετράται προς ώρας σε ένα φύσει αντι-μαζικό και θνησιγενές "lae.freeforum.net". Ο φίλος ο Φιλίστωρ που έγραφε κάποτε εδώ, είχε “υποσχεθεί” ένα ευρύ φόρουμ με έμπειρη διαχείριση. Δεν το είδα. Αλλά αυτά όλα ήτανε για last year..και καληνύχτα.
Για να μην ξαναρχίσω πάλι τις τεχνο-πολιτικές αναλύσεις και προδιαγραφές αυτής της υπόθεσης (έχω χάσει και το ρημάδι το φλασάκι), να πω απλώς πως αν δεν ξεκουνηθεί κανείς από τη βολή των πραγμάτων “του χεριού του” και δεν συμβληθεί σε υποχρεώσεις ενός μαζικού και συντεταγμένου χώρου ενημέρωσης-διαλόγου-μετοχής, το χάσαμε το κορμί πατριώτη (το χάσαμε αλήθεια). Το δίκτυο δεν είναι η ζωή. Αλλά η ζωή καθορίζεται επιτακτικά από την τεχνολογία και τα εργαλεία. Προφανώς, όταν μιλάμε για εργαλεία, δεν αρκεί μόνο ο κάβουρας για να βιδώνουμε βρύσες. Τι είναι άραγε ο κάβουρας και πούναι το ζουμί του;
Τετάρτη, Μαΐου 18, 2016 9:19:00 π.μ.
***
markos είπε...
Να συμφωνήσω και εγώ με την έλλειψη αυτοκριτικής αλλά κυρίως με την πολιτική αφέλεια που διακατέχει την ηγεσία της ΛΑΕ.
Έχει δίκιο το ΚΚΕ ότι μόνο με Λαϊκή Εξουσία γίνονται αυτά τα πράγματα και μάλιστα αφού έχουν περάσει πρώτα στον Σοσιαλισμό μια σειρά άλλες μεγάλες χώρες όπως η Γαλλία ,Ισπανία και Ιταλία ή τουλάχιστον να βρίσκονται συντονισμένες μαζί μας.
Η ΛΑΕ όμως βάζει σωστά το ζήτημα του Λαϊκού Μετώπου που πρέπει να υπάρχει τώρα και δίνει την δυνατότητα εντός του να σχηματιστεί ένας κρίσιμος πυρήνας Μαρξιστών δημιουργημένος μέσα στους ταξικούς αγώνες που θα οργανώσει και το Μέτωπο καλύτερα και θα στελεχώσει ένα σύγχρονο Μαρξιστικό κόμμα απαλλαγμένο από τα βαρίδια του οπορτουνισμού αλλά και του σεκταρισμού του ξεπερασμένου ΚΚΕ.
Δευτέρα, Μαΐου 16, 2016 12:59:00 μ.μ.
***
Kapnistos είπε...
Πέρα από επιμέρους παρατηρήσεις (και ειναι πολλές γιατί σε πολλά σημεία το κειμενο εχει μια αβάσταχτη ελαφρότητα, ευκολία και πάει κοστουμι με λογικές ανάθεσης) υπάρχει και κάτι αλλο. Είναι ένα "σεντόνι" που ακριβως επειδή ειναι "σεντόνι" (για να χωρά τα πάντα στις 100+1 πιθανές αποχρώσεις κάθε συνιστώσας) δεν διαβάζεται παρά απο τους μυημένους.
Ενα πρόγραμμα - διακήρυξη θα όφειλε να είναι τοσο απλό κατανοητό συντομο περιεκτικό όσο εκείνο το «πρασινο βιβλιαράκι» που είχε βγάλει ο Αντρέας στη διακήρυξη της 3ης Σεπτέμβρη (οσοι το θυμουνται). Μικρό και συνοπτικά σαφές για να ειναι κτημα ολης της κοινωνίας (μοιράζεται διαβάζεται κλπ κλπ).
Δευτέρα, Μαΐου 16, 2016 9:35:00 π.μ.
***
πικάπα είπε...
Ένα σημαντικό κείμενο που επιβεβαιώνει τη συγκαλυμμένη αυταπάτη που επικρατεί στη ΛΑΕ και εξασφαλίζει ξανά την αστοχία και τελικά «ξανά τον ανησυχητικό απολογισμό, πάντα τον ίδιο». Για συντομία:
1) Αυτοκριτική:
Πλήρης κάλυψη των στελεχών που «πρόβαλαν ισχυρή αντίσταση αλλά δεν τα κατάφεραν» (ΣΣ οι καημένοι) «να υπερισχύσουν και να αποτρέψουν την ολέθρια συνθηκολόγηση». (sic). Και παρακάτω, να και πάλι η αυτοκριτική που πρέπει να γίνει, αλλά ΔΕΝ γίνεται, ούτε για δείγμα. Άρα Αυτοκριτική = Μηδέν.
Βέβαια, κολυμβήθρα ακόμα παρακάτω: όλα τα ρεύματα της αριστεράς αποτύχαμε κλπ, κλπ, άρα, πρακτικά, αυτοκριτική μηδέν, και πάλι ωραίοι είμαστε, αφού κανείς δεν ήταν καλύτερός μας. (θαυμαστή αλήθεια μέθοδος, στρίβειν δια του αρραβώνος.)
2) Το μεταβατικό πρόγραμμα:
Οι άξονες (στο 4.1) σημαίνουν χωρίς περιστροφές κατ ουσίαν (οιονεί η και κυριολεκτικά) πόλεμο. Σκληρές και αντικειμενικά ‘‘πολεμικές συνθήκες’’ πριν καν τα πρώτα βήματα. Πόλεμος σαφώς οικονομικός, επικοινωνιακός, πολιτισμικός, κοινωνικός και κάθε σχετικού είδους. Και απ’ έξω κι από μέσα.
Σχεδόν σίγουρη και η απειλή συνόρων και το πιθανότερο και στρατιωτική είτε (και) παραστρατιωτική εμπλοκή. Και απ’ έξω κι από μέσα.
Αντί να εστιαστεί λοιπόν το κείμενο στους πανθομολογούμενους λαϊκούς φόβους ενός λαού που ξέρει καλά την πρόσφατη ιστορία του και τα πάθη του,
αντί να περιγράψει πραγματικά τις τεράστιες δυσκολίες, τα τέρατα και τα κύματα, τις συγκεκριμένες πιθανές βοήθειες και πως θα προετοιμαστούν, και κυρίως,
τις ηρωικές προσπάθειες χειραφέτησης που θα χρειαστούν,
και ΣΟΣ τα δείγματα οργανωτικής, τεχνολογικής κλπ κλπ, ικανότητας που ενυπάρχουν και θα μπορούν να κλιμακωθούν,
αντίθετα:
ασχολείται μεζεδιαζόμενο μέχρι και το (4.30) με πολυτελείς ωραίες και βελούδινες περιγραφές της γής της επαγγελίας (τι να πρωτοθυμάμαι κανείς, θαυμάσια πράγματι..).
Πρακτικά παραδείγματα οργάνωσης, μεθοδολογίας, προβολή των εμπράγματων ‘‘κεκτημένων’’ και ‘‘κατακτήσεων’’ της ΛΑΕ που επαγγέλλεται να κινήσει όλα αυτά, Τίποτε.
Είναι λογικότατο λοιπόν να υποθέσουμε ότι οι άνθρωποι πραγματικά πιστεύουν ότι θα έχουν την πολυτέλεια να ασχοληθούν από τα γραφεία τους με όλα αυτά τα πολύ ωραία ως το 4:30. Η φράση π.χ. «προετοιμασμένη έξοδος από την ευρωζώνη», είναι αντιπροσωπευτική της αυταπάτης –και της αφασίας.
3) Επίλογος: Χωρίς καμιά έμπνευση, πίστη, μεταδοτικότητα, ζωική δύναμη και πειθώ.
Κυριακή, Μαΐου 15, 2016 12:38:00 π.μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: