Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Επίκαιρες, κατεπείγουσες και SOS ερωτήσεις προς τον ΣΥΡΙΖΑ



ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ το μεσημέρι, ο Δημήτρης Παπαδημούλης έδωσε μία σύντομη τηλεφωνική συνέντευξη στον Real FM, και πιο συγκεκριμένα στην Κάτια Μακρή. Προς το τέλος της, εξαπέλυσε μία βόμβα πολλών μεγατόνων (ακούστε εδώ, από το 11.45 και μετά). Παραθέτουμε τα λόγια του αυτολεξεί, χωρίς να τα αποσπούμε από την ενότητα στην οποία ειπώθηκαν (η βόμβα με bold):

ΚΑΤΙΑ ΜΑΚΡΗ: Κύριε Παπαδημούλη, θα προχωρήσω στην ερώτηση. Καταλαβαίνω και από αυτά που είπε ο κύριος Τσίπρας εχθές, και απ’ τα δημοσιεύματα που διαβάζω, και απ’ τις διαρροές τών στελεχών σας, ο επόμενος στόχος σας ο εκλογικός είναι η αυτοδυναμία;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Κυρία Μακρή, είμαστε μπροστά στην ανάγκη να μπει το ταχύτερο δυνατό ένα φρένο στον κατήφορο που οδηγεί αυτή η κυβερνητική πολιτική την οικονομία και την κοινωνία, έχουμε υποδείξει και διεκδικούμε το μόνο δημοκρατικό τρόπο για να γίνει αυτό, που είναι οι εκλογές, διεκδικούμε τη μέγιστη δυνατή ισχύ, αλλά θα επιδιώξουμε σε κάθε περίπτωση να έχουμε, με βάση πρόγραμμα και αξιόπιστα πρόσωπα, τις ευρύτερες δυνατές συνεργασίες και συμμαχίες. Γιατί, για να μπει φρένο στον κατήφορο και για ν’ αλλάξει αυτή η χώρα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης, της δικαιοσύνης, της εξυγίανσης, ενός δίκαιου, αποτελεσματικού κράτους, χρειάζεται η μέγιστη δυνατή συγκέντρωση δυνάμεων. Εμείς την αλαζονεία και τη μονοκομματική λογική τού ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, που μας οδήγησαν σε αυτά τα χάλια, δεν την έχουμε.

ΚΑΤΙΑ ΜΑΚΡΗ: Άρα θα επιδιώξετε την αυτοδυναμία, αλλά, ούτως ή άλλως, την έχετε ει μη, θα επιδιώξετε και συνεργασίες ευρύτερες.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Θα επιδιώξουμε τη μέγιστη δυνατή ισχύ και όσο περνάει από το χέρι μας θα επιδιώξουμε και την καθιέρωση, ως πάγιου εκλογικού συστήματος, της απλής αναλογικής, γιατί πιστεύουμε ότι αυτή η χώρα πρέπει να μπει οριστικά στην εποχή τών κυβερνήσεων συνεργασίας, και κάθε ψήφος, κάθε Έλληνα πολίτη, να ζυγίζει το ίδιο.

ΚΑΤΙΑ ΜΑΚΡΗ: Λοιπόν, σας ευχαριστώ πολύ. Καλό μεσημέρι.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Γεια σας.


ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ:

1) Ποιο συλλογικό όργανό του έχει προαποφασίσει ότι μία ενδεχόμενη κυβέρνηση με επίκεντρο τον ΣΥΡΙΖΑ θα καθιερώσει την απλή αναλογική ανεξαρτήτως συνθηκών;

2) Αν όντως η πλειοψηφία του πιστεύει ότι αυτή η χώρα «πρέπει να μπει οριστικά στην εποχή τών κυβερνήσεων συνεργασίας», γιατί δεν επιδιώκει την  άμεση καθιέρωση της απλής αναλογικής; Μ’ άλλα λόγια, γιατί δεν φέρνει το σχετικό νομοσχέδιο από τώρα στη Βουλή, επιδιώκοντας παράλληλα να αποσπάσει την ευρεία συναίνεση των 200 ψήφων που απαιτούνται, ώστε οι επόμενες εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, να διεξαχθούν με το σύστημα της απλής αναλογικής;

3) Αν δεν το κάνει, κρίνοντας ότι η απλή αναλογική τώρα θα φράξει το δρόμο σε μία πιθανή κυβέρνηση της Αριστεράς, πώς ξέρει ότι η καθιέρωση της απλής αναλογικής δεν θα τραβήξει την άσφαλτο κάτω από τα πόδια μιας τέτοιας κυβέρνησης μεθαύριο, αν αυτή γίνει πραγματικότητα;

4) Έχει αντλήσει τα σωστά διδάγματα από την ατάκα του Τενγκ Χσιάο Πινγκ «άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, αρκεί να πιάνει ποντίκια!», ή την απορρίπτει ολοκληρωτικά ως ‘‘σταλινική’’;

5) Από το γεγονός ότι δεν προτίθεται να φέρει τώρα στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, όπως με βεβαιότητα εξάγεται από τις παραπάνω δηλώσεις Παπαδημούλη, φαίνεται ότι ναι, τα έχει αντλήσει. Από το γεγονός ότι δεσμεύεται από τώρα πως θα το κάνει όταν γίνει κυβέρνηση, φαίνεται το ακριβώς αντίθετο. Ποια ακριβώς φαινόμενα απατούν;

6) Τελικά, έχει κανείς από την αριστερή πτέρυγά του την «παραμικρή γαμημένη ιδέα» (Ζοσέ Σαραμάγκου έφα, όχι εμείς!) για το τι ποιεί η δεξιά του;  


Η εικόνα, από το soundtrackcollector.com.

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο νομοθέτης έχει προνοήσει ότι για να ισχύσει οποιαδήποτε αλλαγή στο ελληνικό σύνταγμα απαιτείται η έγκριση από δύο βουλές. Επομένως, ακόμα και αν ψηφιστεί σήμερα η απλή αναλογική, το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί και διακηρύσσει ξεκάθαρα, στις επόμενες εκλογές θα εξακουλουθεί να ισχύει το (ομολογουμένως άδικο) bonus Παυλόπουλου. Η απλή αναλογική θα ισχύσει από τις μεθεπόμενες εκλογές, εφόσον εγκριθεί και πάλι φυσικά, το οποίο και ευχόμαστε.
Απλή Πολίτης

LeftG700 είπε...

Φίλη απλή πολίτισσα,


Κατ’ αρχήν, σχετικά με τις προϋποθέσεις ισχύος νέου εκλογικού νόμου. Κάνεις λάθος. Δες τι γράφει το άρθρο 54 του Συντάγματος:

Το εκλογικό σύστημα και οι εκλογικές περιφέρειες ορίζονται με νόμο που ισχύει από τις μεθεπόμενες εκλογές, εκτός και αν προβλέπεται η ισχύς του άμεσα από τις επόμενες εκλογές με ρητή διάταξη που ψηφίζεται με την πλειοψηφία των δύο τρίτων του όλου αριθμού τών βουλευτών.

Μ’ άλλα λόγια, αν προταθεί ο νέος εκλογικός νόμος να ισχύει από τις επόμενες εκλογές και υπερψηφίσουν την πρόταση τουλάχιστον 200 βουλευτές, στις επόμενες εκλογές, θα ψηφίσεις με απλή αναλογική.

Θα ψηφίσεις με απλή αναλογική και θα …αποχαιρετίσεις τη δυνατότητα να σχηματιστεί κυβέρνηση της Αριστεράς!

Αν υπάρχει όμως άλλη ζωή, θα αποκτήσεις ένα καλό προβάδισμα για να πας στον Παράδεισο, σε αντίθεση μ’ εμάς που δεν μας νοιάζει ποια γάτα θα πιάσει τα ποντίκια και θα καταλήξουμε στα καζάνια! ;-)


Τα λέμε


ΥΓ Είναι ωραίο που είσαι απλή πολίτισσα. Κι εμείς απλοί πολίτες είμαστε. Δεν συμφωνείς όμως ότι είναι χρήσιμο να έχουμε σύνθετη σκέψη;

Ανώνυμος είπε...

Σε κάθε περίπτωση ο ΣΥΡΙΖΑ θα στηρίξει και θα υπερθεματίσει υπέρ της απλής αναλογικής! Είναι πάγια θέση του, είναι κόμμα καθαρό, χωρίς κωλοτούμπες, δεν κάνει πλάτες στον δικομματισμό, είναι το μόνο κόμμα που κατάφερε να ενώσει τον προοδευτικό κόσμο αυτής της χώρας και θα αποτελέσει τον κορμό της επόμενης κυβέρνησης που θα στείλει όλους τους υπεύθυνους της σημερινής μας κατάντιας στο δικαστήριο για να πάρουμε πίσω τα κλεμμένα.

Δεν προσβάλλομαι από τις επιθέσεις πια. Έχω συνηθίσει να μου επιτίθενται στα blogs από δεξιά, από ΚΚΕ και από παπαγαλάκια. Απλώς, θα σου πω ότι δεν σε τιμά να κατηγορείς ως "αφελείς" ανθρώπους που δεν γνωρίζεις, μέσα στο ίδιο σου το σπίτι (blog).
Όπως επίσης δεν σε τιμά να ειρωνεύεσαι με "άλλες ζωές" και "Παραδείσους" ανθρώπους με αξίες που παλεύουν να αλλάξουν το σάπιο πολιτικό σύστημα, ακόμα κι αν διαφωνείς μαζί τους.

Συνέχισε να στηρίζεις τον Σαμαρά και να δέχεσαι τα ευνοϊκά σχόλια του Στουρνάρα. Ο κόσμος βλέπει και κρίνει.

Καλή συνέχεια!

Απλή Πολίτης ;-)

LeftG700 είπε...

Φίλη απλή πολίτισσα,


Παίρνεις εύκολα φωτιά και δεν κάνει. Εννοώ δεν κάνει καλό στη συζήτηση.

Για ποια επίθεση μιλάς; Ποιος σου επιτέθηκε και με τι όπλα; Δεν σε καταλαβαίνω! Και για ποια ειρωνεία, στην κακόβουλη μορφή της (μόνο αυτές μετράνε αρνητικά). Αν ήθελα να σε ειρωνευτώ κακόβουλα θα το έκανα για τη λάθος άποψη (= ελλιπή γνώση) σχετικά με τον εκλογικό νόμο. Κι όμως, δεν έβγαλα κιχ! Οι υπόλοιπες εκφράσεις και σχήματα λόγου μπορεί να είχαν ειρωνικό επίχρισμα, σε καμία περίπτωση όμως κακόβουλο. Μην είσαι τόσο ψηλομύτα λοιπόν! ;-)

Επί τής ουσίας τώρα. Εγώ το έγραψα στο ποστ, εγώ (σ)το έγραψα στο σχόλιο, εγώ το διάβασα! Απλή αναλογική σημαίνει αποχαιρέτα την Αλεξάνδρεια της κυβερνητικής εξουσίας! Ένα παράδειγμα. Παίρνω την τελευταία δημοσκόπηση, από το χθεσινό Βήμα και μεταφράζω τα ποσοστά (με αναγωγές τών αναποφάσιστων που κάνω εγώ) σε έδρες βάσει απλής αναλογικής. Έτοιμη; Πάμε:

ΣΥΡΙΖΑ: 88

ΝΔ: 78

Χρυσή Αυγή: 40

ΠΑΣΟΚ: 28

ΑΝΕΞ. ΕΛΛΗΝΕΣ: 25

ΚΚΕ: 23

ΔΗΜΑΡ: 18

Εντάξει; Εντάξει. Και τώρα σε ακούω: Για πες μου την κυβέρνηση που βλέπεις να σχηματίζεται με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ!


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

LeftG700 είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
LeftG700 είπε...

ΣΥΝΕΧΕΙΑ


Κατά τα άλλα: Σου αμφισβήτησε κανείς τις αξίες σου; Πολιτική συζήτηση κάνουμε. Αυτό γιατί το ξεφουρνίζεις, δεν σε καταλαβαίνω. Τι δουλειά έχει η προσωπική αξιολογία με τις στρατηγικές και τις τακτικές τής Αριστεράς;

Το καλύτερο στο φυλάω για το τέλος. ;-)

Απ’ ό,τι φαίνεται, κατέταξες αυτό το μπλογκ στα Κουκουέδικα. Είναι. Αλλά είναι όσο είναι και Συριζίτικο ή Αντάρσυο. Στις εκλογές τού Μαΐου αυτά τα τρία σχήματα εισηγηθήκαμε προς υπερψήφιση. Στις δεύτερες, τον ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν σε πείσαμε έ; Πονηρή! Φαίνεται θα έχεις δει τα παρακάτω σχόλια Κουκουέδων από τα οποία αποδεικνύεται περίτρανα η προσκόλλησή μας αποκλειστικά και μόνο στο ΚΚΕ:

Διάβασε (αλλά καλού-κακού κάτσε πρώτα! ;-) )

Ανώνυμος Τρίτη, Σεπτεμβρίου 25, 2012 3:24:00 μ.μ.
δηλαδη αυτοι που ουτε μελη του κκε ειναι, αλλα το κυριοτερο δεν το ψηφισαν καν, δικδικουνε τον καθορισμο της στρατηγικης του κκε......συνεχιστε παιδες...καλο μας κανετε!

ΑνώνυμοςΤρίτη, Σεπτεμβρίου 25, 2012 5:43:00 μ.μ.
σιχαμένοι συριζαίοι, δεν θα σας περάσει, καρδούλες μου. να γίνετε πασόκια μόνοι σας, δεν θα σας ακολουθήσουμε στην κατρακύλα σας.αν το κκε δεν υπήρχε, θα το εφηύραμε.

Μ…. π…… Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 28, 2012 12:37:00 π.μ.
αντε ρε παίξε παραδίπλα, που σου πέφτει λόγος για το αν, πότε και με τι θέμα θα κάνει συνέδριο το ΚΚΕ και τι προβληματισμούς έχουν οι κομμουνιστές. Ξεκίνησα να ασχοληθώ με το θέμα σου, υπομονετικά όπως πάντα, αλλά έχει και η χυδαιότητα τα όριά της όπως και η έλλειψη αυτογνωσίας...

Ανώνυμος Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 28, 2012 1:25:00 μ.μ.
Μεγάλο χαφιεδοsite...

Ανώνυμος Τετάρτη, Οκτωβρίου 03, 2012 9:51:00 μ.μ.
opws les eisai aristeros kai oti thes na allaksei to komma .exeis grapsei ena arthro gia thn allagh ths hgesia tou kke kai exeis os pigei to vhma .egw katalavainw duo pragmata h eisai hlithios h panikovlitos .alla epeidh h hlithiothta fernei paniko nomizw eisai ilithios

Αυτά είναι μόνο από ένα πρόσφατο ποστ (Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου) που το είχα πρόχειρο στο μυαλό μου και όχι όλα. Δεν θέλω να σε κουράσω άλλο. Και δεν θέλω να φανώ σαδιστής. Πιστεύω ότι ήδη θα έχεις καταλάβει ότι η κρίση σου για το μαγαζί εδώ ήταν αλλού γι’ αλλού. Δεν σε κατηγορώ που, προφανώς, δεν ξέρεις τι καπνό φουμάρουμε. Δεν έχεις την παραμικρή υποχρέωση. Έχεις όμως μια μικρή υποχρέωση να μη βγάζεις συμπεράσματα με βάση μια διαγώνια ανάγνωση ενός και μόνο κειμένου από τα τριακόσια τόσα που έχουν γραφτεί εδώ, δεν συμφωνείς;


Τα λέμε


ΥΓ Όπως είπα: Άσε τα πείσματα και τους ‘‘αποχαιρετισμούς’’ (= «Καλή συνέχεια!»). Περιμένω απάντηση στο σχόλιο που μόλις έγραψα. Και περιμένω να περνάς από εδώ να τα λέμε πότε-πότε. Κι εμένα που με βλέπεις (τρόπος τού λέγειν, εντάξει) δεν μ’ έχει στήσει καμία γυναίκα μέχρι τώρα ούτε κι έχει γεννηθεί ακόμα αυτή που θα το κάνει! Εντάξει; Ορίστε μας! ;-)

Ανώνυμος είπε...

Κατ' αρχήν, δεν είμαστε σε προεκλογική περίοδο για να συσπειρωθεί ο κόσμος στις προφανείς κυβερνητικές επιλογές. Εδώ πιάνω εσένα αδιάβαστο ;-)
Υπολογίζω, λοιπόν, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα πάρει ένα 35%, που με απλή αναλογική (αν δεν κάνω λάθος, μη με φας)ισούται με 120 βουλευτές. Η προφανής συνεργασία της κυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, εξαιτίας της άρνησης του ΚΚΕ, θα γίνει με τους αντιμνημονιακούς ΑΝΕΛ, βάλε 25 βουλευτές, φτάνουμε στους 145 σύνολο. Ενδέχεται να συμμετάσχει και η Ανταρσύα, που θα μπει στη βουλή με την απλή αναλογική, αλλά δεν τη βάζω μέσα, αφού δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία.
Δεδομένου ότι το ΚΚΕ τουλάχιστον θα ψηφίσει την κατάργηση των μνημονίων, διώχνουμε τα μνημόνια! Δεδομένου ότι το ΚΚΕ θα ψηφίσει την επαναφορά της συλλογικής σύμβασης εργασίας, επαναφέρουμε τη συλλογική σύμβαση εργασίας! Το ΚΚΕ δήλωσε ξεκάθαρα ότι θα στηρίζει τα φιλολαϊκά μέτρα. Εκτός αν κάνει κωλοτούμπα. Ελπίζω όχι.

Απλή πολίτης

Ανώνυμος είπε...

Δεν είχα δει άλλα σχόλια, απλώς ένιωσα μία ανεξήγητη επιθετικότητα σε ένα αριστερό blog-spot και υπέθεσα ότι μου την πέφτουν "πάλι" ΚΚΕδες. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσες φορές αναγκάστηκα να συμπλακώ σε τέτοιες συζητήσεις, γι' αυτό και οι άμυνές μου (και οι επιθέσεις μου, αν θες) είναι υψωμένες. Το προηγούμενο μήνυμα το έγραψα πριν δω τη "συνέχεια". Είχαμε timing :-)

Απλή Πολίτης

LeftG700 είπε...

Φιλενάδα, στους αριθμητικούς υπολογισμούς μου το πας τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, έξι το λαδόξιδο. 35% θέλεις για τον ΣΥΡΙΖΑ; 35. Αμ δε μας κάνει αυτό το 35% 120 βουλευτές. Μας κάνει 105 (300 χ 35%). Ας μη μπλέκουμε όμως με αριθμούς.

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η απλή αναλογική δυσκολεύει αφάνταστα το σενάριο αριστερής κυβέρνησης. Εννοώ αριστερής κυβέρνησης που δεν θα καταλήξει ρεζίλι των αριστερών σκυλιών.

Δες το κι αλλιώς: Γιατί εφευρέθηκαν τα πλειοψηφικά συστήματα; (κάθε σύστημα που δεν είναι απλή αναλογική είναι πλειοψηφικό τού α ή του β τύπου). Για να μη μπλέκεται στα πόδια τών αστικών κομμάτων η Αριστερά και μπλοκάρει τους νόμους και παρανόμους τους. Ε, πάρτο αυτό και αναποδογύρισέ το στα καθ' ημάς (στα της Αριστεράς δηλαδή).

Φιλενάδα, άσε την ...αρχομανία. Η πολιτική αρχών πολλές φορές είναι α@@@@@@ πολιτική! ;-)

Είπαμε: άσπρη γάτα, μαύρη γάτα κ,λπ. κ.λπ. κ.λπ.


Τα λέμε


ΥΓ Εντάξει, δεν ζητάμε καμία συγγνώμη επειδή μας τσυβάλιασες σούμπιτους στο ΚΚΕ. Χάθηκε έστω ένα mea culpa; Μετά, άμα σς λέμε εγωίστριες, τσαντιζόσαστε! ;-)



LeftG700 είπε...

Ρε φιλενάδα, τι επιθετικότητα; Εδώ έχει πονέσει το μάτι μου να στο κλείνω! ;-)

Ανώνυμος είπε...

Κάθε εκλογικό σύστημα εκτός της απλής αναλογικής΄συνιστά ληστεία.
Η θέση του σ. Παπαδημούλη είναι αυτονόητη. Η μη κατάθεση μέχρι τώρα σχετικού νομοσχέδιου αποτελεί λάθος το οποία πρέπει τάχιστα να διορθωθεί.
Τα παραπάνω είναι θέσεις αρχής απο τις οποίες η ανανεωτική και ριζοσπαστική Αριστερά δεν μπορεί να υποχωρήσει.
Η κυβέρνηση που μπορεί να σχηματιστεί δεν είναι τεχνικό ζήτημα αριθμητικής. Είναι θέμα απόλυτα σχετικό με την ηγεμονία ενός πολιτικού σχέδιου, με την στήριξη του απο την σημαντικό τμήμα της κοινωνίας, με την ύπαρξη μιας κατάστασης επιφυλακτικής ανοχής. τουλάχιστον, απο άλλα μεγάλα κομμάτια τη ς κοινωνίας
Τα παραπάνω εκτυλίσσονται σε κοινωνικό πεδίο, αλλά αποτυπώνονται και σε αλλαγές στη στάση των πολιτικών δυνάμεων. Η ενδεχόμενη πρωτιά της σύγχρονης κινηματικής Αριστεράς σε συνδυασμό με την διαφαινόμενη κατάρευση των εναπομείναντων συστημικών πολτικών δυνάμεων θα τροφοδοτήσει μετατοπίσεις μεγάλης κλίμακας και σε αυτό το επίπεδο.
Η δημοκρατική Αριστερά δεν μπορεί να κυβερνήσει με κόλπα, αποτελώντας μειοψηφία στο εκλογικό σώμα και έχοντας απέναντι της το σύνολο των εγχώριων συστημικών δυνάμεων και των διεθνών στηριγμάτων τους.
Η αντιμετώπιση των συνεπειών της εποχής των Μνημόνιων, η ανοικοδόμηση μιας χώρας σχδόν απο την αρχή, η ριζική τροποποίηση του συσχετισμού δύναμης υπέρ των υποτελών τάξεων δεν μπορούν να βασιστούν σε 50 κλεμμένες έδρες. ¨Οχι μόνο δεν χρειάζεται να πουλήσουμε την ψυχή μας στο διάβολο για να μην χάσουμε, αλλά αν υποπέσουμε σε αυτό το ολίσθημα δημιουργούμε τις προυποθέσεις που καθιστούν την ατιμωτική ήττα βέβαιη.
Η επίφαση μεταμοντέρνου κυνισμού, το κλείσιμο του ματιού στη χρησιμοποίηση ανήθικων μέσων, η αίσθηση ότι μπορούμε να νικήσουμε τους αντίπαλους στο γήπεδο τους,μπορούν ενδεχομένως να προσφέρουν την ικανοποίηση στον καθρέφτη μας πως είμαστε όσο βρώμικοι χρειάζεται για να νικήσει η ομάδα των καλών.
Στην πραγματική ζωή όμως, στην αληθινή κοινωνίκή σύγκρουση και πολιτική αντιπαράθεση όλα τα παραπάνω απλώς δείχνουν ότι δεν κατανοούμε πόσο σοβαρή και περίπλοκη είναι η υπόθεση του προχωρήματος διαδικασιών ανατρεπτικού χαρακτήρα.
Ακόμα και αν δεν υπήρχε απλή αναλογική θα έπρεπε ο ΣΥΡΙΖΑ να την εφεύρει.

Μάρκομ Ξ είπε...

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω, ειδικά με το σκεπτικό από το οποίο καταλήγει στο συμπέρασμα: ο ΣΥΡΙΖΑ και κάθε αριστερό κόμμα πρέπει να υπερθεματίζει για την απλή αναλογική, να είναι πάντα βασική του επιδίωξη (αλήθεια, το κόμμα που λέει όλη την αλήθεια στον λαό πως και δεν καταθέτει πρόταση για απλή αναλογική;). Διότι αγαπητοί λέφτηδες, ούτε γάτα είναι ο τακτικισμός της εκμετάλλευσης του +50 bonus, ούτε ποντίκια θα πιάσει.

Από κει και πέρα, πιστεύω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να καταθέσει την πρόταση για απλή αναλογική. Θα είναι ακόμα μια ευκαιρία να ξεμπροστιάσει τους ψευτοδημοκράτες. Γιατί, πολύ απλά αγαπητοί λέφτηδες, δεν θα την ψηφίσει κανένας την πρόταση. Είναι τόσο αλαζόνες που δεν πρόκειται να παραδεχτούν ότι φοβούνται ότι θα χάσουν στην επόμενη αναμέτρηση. Για την ακρίβεια στηρίζουν το προφίλ τους στο ότι δεν δείχνουν ότι φοβούνται. Α, και μη μου πείτε τίποτα περί Χ.Α. Η Χ.Α. μπορεί να ψηφίσει το οποιοδήποτε νομοσχέδιο ή πρόταση (βλ. και πρόταση παραπομπής του ΓΑΠ στη βουλή) και δεν μπορεί ένα κόμμα να κινείται με βάση του τι μπορεί να ψηφίσει και τι όχι η Χ.Α.

Τα είπα λίγο συμπυκνωμένα, αν χρειαστεί θα επανέλθω αναλυτικότερα,
Μάρκομ Ξ

Ανώνυμος είπε...

Mα δεν κανει σε κανεναν εντυπωση που ενω η δεξια πτερυγα του Συν ειναι ισχυροτατη μεσα στο κομμα ενω συνεχως εχει απωλειες απο αποχωρησεις(Δαμανακη,ομαδα Μπιστη,ΔΗΜΑΡ);
Αυτο κατα την γνωμη μου συμβαινει γιατι μονο που ο Συριζα εχει αξιολογους αγωνιστες κραταει καποια στοιχεια του ευρωκομμουνισμου που τον οδηγουν στην ενσωματωση.Μιλαω βεβαια για την υπερβολικη προσηλωση στην Ευρωπαικη Ενωση,στον πολιτικο καθωσπρεπισμο και στην θεσμολαγνεια.
Οσο ο Συριζα δεν βγαζει απο πανω του αυτη την σκουρια κουμαντο θα κανει η δεξια πτερυγα ...

Ανώνυμος είπε...

Στην απλή αναλογική δεν μετράνε τα λευκά; Όχι άκυρα ή δεν ξέρω τι άλλο, μα μόνο τα λευκά. Αν μετράνε, δεν προϋποθέτει αφαίρεση τόσων εδρών αναλογικά;
Οπότε υποθέτω, στους 290 φερ ειπείν βουλευτές που θα πάρουν την κουτάλα, η πλειοψηφία δεν είναι 151.
Ή κάνω λάθος;

mbiker

LeftG700 είπε...

Παίδες, σόρυ για τη μη απάντηση. Προέκυψε κάτι έκτακτο για το οποίο έπρεπε να κάνω ανάρτηση. Θα αποζημιωθείτε με ολόκληρο ποστ! ;-)


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε mbiker,


Όχι δεν μετράνε. Οι έδρες μοιράζονται με βάση τις έγκυρες ψήφους.


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Μάρκομ Ξ
από την άλλη αμφισβητείται εντονότατα και η θέληση και η ικανότητα του ΣΥΡΙΖΑ να κυβερνήσει! Έτσι η πρόταση για απλή αναλογική θα δώσει την ευκαιρία για ένα νέο ορυμαγδό αμφισβήτησης σ αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό μοτίβο περί μη θέλησης του Σύριζα να αναλάβει τις ευθύνες του .
Επίσης θυμίζω πως ήδη ο Βενιζέλος έχει καταθέσει πρόταση για απλή αναλογική. Αυτό κάτι θα πρέπει να μας λέει για τις επιδιώξεις τους. Όπως και τα ανάλογα άρθρα που εμφανίζονται στον τύπο (ξέρεις για ποιον τύπο μιλάμε) αλλά και σε πολλά μπλογκς ταυτόχρονα. Ασκείται μια πίεση προς αυτήν την κατεύθυνση περιμένοντας να τσιμπήσουμε υπερασπιζόμενοι τις αρχές μας . Η απάντηση του Παπαδημούλη είναι ένας τακτικισμός απέναντι σε αυτή την πίεση που χωρίς να ρισκάρει τίποτε ξεπερνάει το ζήτημα .
Είπαμε δεν κάναμε ! ;)
Εξ ού και μάλλον ...υπερβολικοί οι τόνοι που ύψωσαν οι Λέφτηδες.
Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έρθει στην κυβέρνηση οπωσδήποτε πρέπει να καταθέσει ένα αναλογικότερο νόμο που θα βοηθά όμως με κάποιου είδους μπόνους, σε πρώτο κόμμα πάνω από το 38_40% και στην περιβόητη αλλά απαραίτητη κυβερνησιμότητα. Απλή και ανόθευτη αναλογική δεν υπάρχει πουθενά μα πουθενά στον κόσμο. Ας γίνουμε λίγο πιο πρακτικοί γιατί αυτό και αν λείπει στον χώρο της αριστεράς!

nikos__alfa

Ανώνυμος είπε...

Το λευκό είναι έγκυρη ψήφος
mbiker

Ανώνυμος είπε...

το λευκό είναι έγκυρη ψήφος αν μιλάμε για δημοκρατικές εκλογές .

η ακύρωση των λευκών είναι νοθεία .

αν διαβάσετε πχ προκήρυξη φοιτητικών εκλογών ( έστω από το φάντασμα του ΚΣ της ΕΦΕΕ ) λέει ρητά ότι στο πανσπουδαστικό συνέδριο δεν γίνονται δεκτοί αντιπρόσωποι συλλόγων που ακυρώνουν τα λευκά . ( που υπολογίζουν το μέτρο σαν μέτρο = συμμετοχή - άκυρα - λευκά / έδρες )

Πρακτικά αυτό σημαίνει περισσότερα έγκυρα , άρα μεγαλύτερο μέτρο , δηλαδή μεγαλύτερος παρανομαστής στο κλάσμα ψήφοι/μέτρο=έδρες .

Αυτό με την σειρά του ( ο μεγάλος παρανομαστής ) " θίγει " περισσότερο τους μεγάλους αριθμητές.

έστω δηλαδή κόμμα α με 100 ψήφους και β με 40. Έστω το μέτρο της έδρας 2 ή 4 . Οι έδρες που τα κόμματα α και β δικαιούνται είναι για μέτρο 2 , έδρες α= 100/2=50 έδρες β= 50/2=25. Για μέτρο 4 έδρες α = 100/4=25 ( 25 λιγότερες )έδρες β 50/4 =12,5 ( 12,5 λιγότερες)

Τα νούμερα είναι τυχαία και ποτέ τα λευκά δεν είναι τόσα πολλά για να διπλασιαστεί το μέτρο , πάντως το παράδειγμα δείχνει ότι το μικρότερο κόμμα ευνοείται όταν τα λευκά είναι έγκυρα , και αυτό είναι το δημοκρατικότερο .

Λευκή ψήφος είναι συμμετοχή , χωρίς να παίρνεις θέση , κάτι που ο αστικοκοινοβουλευτισμός σαφώς πρέπει να επιτρέπει δεν είναι άκυρη ψήφος .

Άλλωστε είναι νοθεία να δίνει η εφορευτική επιτροπή ένα ψηφοδέλτιο και να το ακυρώνει.

Όποιος έχει κάνει πολλές φορές φοιτητικές εκλογές παίζει και να τις έχει δώσει αυτές τις μάχες που πολλές φορές κρίνουν έδρες και αυτοδυναμίες υπέρ του πρώτου , και το να πάρει έδρα παράταξη που είναι χαμηλά , πολλές φορές κάποια της αριστεράς .

Συνεπώς στην απλή αναλογική εξυπακούεται ότι τα λευκά είναι έγκυρα.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
LeftG700 είπε...

Φίλοι mbiker και Βαγγέλη ζ,


Χρησιμοποίησα μία λάθος λέξη και μπλεχτήκαμε αδίκως. Προφανώς και τα λευκά είναι έγκυρα. Εκείνο που εννοούσα είναι ότι δεν μπορούν να στηρίξουν μία λογική σαν αυτή για την οποία διερωτάται ο mbiker. Να αφαιρούνται δηλαδή από τις προβλεπόμενες έδρες οι έδρες που αντιστοιχούν στα λευκά. Γιατί:

Τι σημαίνει το λευκό; Δεν έχω διαμορφώσει θετική κρίση για κανένα υποψήφιο κόμμα. Η λογική και φυσική συνέπεια είναι ότι το αποτέλεσμα πρέπει να διαμορφωθεί από εκείνους που έχουν διαμορφώσει θετική άποψη για κάποιο από τα υποψήφια κόμματα.


Τα λέμε

Μάρκομ Ξ είπε...

Χρυσαυγίτη, τα κουβαδάκια σου και δρόμο!